גוגל טרנדס שודרג גם עבור אתרי אינטרנט

פבל ישראלסקי

גוגל טרנס לאתריםללא ספק אחד הכלים שכל מקדם אתרים חייב להכיל בארגז הכלים שלו הוא google trends. הכלי מסייע בתהליך הראשוני    של בניית אסטרטגיית מילות המפתח ובכלל משפיע על החלטות targeting גם בהמשך. באמצעותו ניתן לקבל נפחי חיפוש, פילוחים גיאוגרפיים (עד לרמת העיר) וכל זה נפרש על אינטרוול של כמה שנים, כך שניתן לראות את השינויים שחלו בתקופה זו. לדוגמא: מתוך השוואה זו, ניתן בבירור לראות כי החל מתחילת שנת 2007, התאווה לחיפוש אחר מידע מתקדמת לכיוון של בלוגים, בעוד שהפורומים נשארים מאחור (לפחות במקרה של “קידום אתרים”). אם בעבר אנשים חיפושו בגוגל יותר פורום לקידום אתרים, הרי שעפ”י הגרף – היום יותר מחפשים בלוג קידום אתרים. מעניין לראות בדוגמא הזו שדווקא רוב המתעניינים הגדול הוא מהמזרח – מה זה אומר?

מעכשיו ניתן גם לבדוק אתרי אינטרנט

שלשום הודיעו בגוגל על שידרוג משמעותי לכלי הזה וכעת הוא גם מיועד לבדיקת אתרי אינטרנט, תכירו את – google trends for websites. מאט קאטס כבר התמכר, גם ברי שוורץ ואני בדרך.
הממשק הפשוט  מאפשר לי לקבל את כל המידע שאני צריך (על אתר בודד או על קבוצת אתרים), מתוך מאגרי הנתונים שברשות גוגל על הרגלי הגולשים:

  • סטטיסטיקה על טראפיק (אם מתחברים לחשבון של גוגל, ניתן גם לקבל סטטיסטיקה על כל אתר בנפרד).
  • עד האתר פופולרי באזורים שונים בעולם (המידע נלקח ממגמות החיפוש של גוגל טרנדס הרגיל).
  • מדד “בנוסף חיפשו…” מציג מידע על ביטויים אחרים שחיפשו בהקשר לתוכן האתר המוצג (לדוגמא: אם נבחן את האתר של חברת ביטוח ישיר, נגלה שישנם חיפושים של ביטויים כמו “ביטוח רכב” – הגיוני).
  • מדד “בנוסף ביקרו באתרים…” מציג את האתרים בהם ביקרו מחפשי המידע בהקשר לאתר שחיפשו. בעקרון אם נחשוב על זה לרגע – הרי שאלו הם כל המתחרים הישירים של האתר המדובר. בעלי אתרים – תתפנקו לכם! 🙂

קל מאד לזהות את הרגלי הגלישה ולהשוות אתרים בתחומים זהים. הנה לדוגמא השוואה בין הפורטלים המובילים בארץ:

גוגל טרנדס - השוואה בין הפורטלים המובילים בישראל

חסרונות (זניחים) שיש לגוגל טרנדס

  • לא ניתן לבחון כל אתר. האתרים הבאים לא יופיעו: אתרים עם טראפיק נמוך (מה נחשב לנמוך?), אתרים שאין ברצונם להיות מאונדקסים, אתרים שלא תואמים את הקווים המנחים של גוגל.
  • לא ניתן לראות בכלי את הנתונים על מנוע החיפוש של גוגל (בכל השפות) ואת כלל שירותיו.
  • מקסימום האתרים שניתן להשוות הוא 5 (לא כזה חסרון כשחושבים על זה אלא פשוט מגבלה).
  • לכל זייפני הטראפיק למיניהם – לא יוכלו להסיר את האתר שלהם מהכלי (“נכון לעכשיו” לטענת גוגל).
  • אני לא יודע אם זה מקרי, אבל על סמך החיפושים שהרצתי אתרים עם סיומת info לא מופיעים שם.

כמובן לדעתי החסרונות הללו מינוריים ביחס לתועלת הרבה שבעלי אתרים יכולים להפיק מהכלי – עבודה מצויינת של גוגל!
האם הכלי החדש הולך להיות האלקסה הבאה?:)

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של קבוצת אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO ו-PPC וסושיאל.

עוד מאמרים בנושא קידום אתרים

0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
10 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89858
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88802
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
88287
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66916
קידום אתרים
ירון אחר
65144
שיווק דיגיטלי
אורלי משאט
59
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
31
קידום אתרים
מיטל אור
38
מדיה חברתית
מיטל אור
56
מדיה חברתית
מיטל אור
57
קידום אתרים
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
10
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x