
מעכשיו ניתן גם לבדוק אתרי אינטרנט
שלשום הודיעו בגוגל על שידרוג משמעותי לכלי הזה וכעת הוא גם מיועד לבדיקת אתרי אינטרנט, תכירו את – google trends for websites. מאט קאטס כבר התמכר, גם ברי שוורץ ואני בדרך.
הממשק הפשוט מאפשר לי לקבל את כל המידע שאני צריך (על אתר בודד או על קבוצת אתרים), מתוך מאגרי הנתונים שברשות גוגל על הרגלי הגולשים:
- סטטיסטיקה על טראפיק (אם מתחברים לחשבון של גוגל, ניתן גם לקבל סטטיסטיקה על כל אתר בנפרד).
- עד האתר פופולרי באזורים שונים בעולם (המידע נלקח ממגמות החיפוש של גוגל טרנדס הרגיל).
- מדד “בנוסף חיפשו…” מציג מידע על ביטויים אחרים שחיפשו בהקשר לתוכן האתר המוצג (לדוגמא: אם נבחן את האתר של חברת ביטוח ישיר, נגלה שישנם חיפושים של ביטויים כמו “ביטוח רכב” – הגיוני).
- מדד “בנוסף ביקרו באתרים…” מציג את האתרים בהם ביקרו מחפשי המידע בהקשר לאתר שחיפשו. בעקרון אם נחשוב על זה לרגע – הרי שאלו הם כל המתחרים הישירים של האתר המדובר. בעלי אתרים – תתפנקו לכם! 🙂
קל מאד לזהות את הרגלי הגלישה ולהשוות אתרים בתחומים זהים. הנה לדוגמא השוואה בין הפורטלים המובילים בארץ:
חסרונות (זניחים) שיש לגוגל טרנדס
- לא ניתן לבחון כל אתר. האתרים הבאים לא יופיעו: אתרים עם טראפיק נמוך (מה נחשב לנמוך?), אתרים שאין ברצונם להיות מאונדקסים, אתרים שלא תואמים את הקווים המנחים של גוגל.
- לא ניתן לראות בכלי את הנתונים על מנוע החיפוש של גוגל (בכל השפות) ואת כלל שירותיו.
- מקסימום האתרים שניתן להשוות הוא 5 (לא כזה חסרון כשחושבים על זה אלא פשוט מגבלה).
- לכל זייפני הטראפיק למיניהם – לא יוכלו להסיר את האתר שלהם מהכלי (“נכון לעכשיו” לטענת גוגל).
- אני לא יודע אם זה מקרי, אבל על סמך החיפושים שהרצתי אתרים עם סיומת info לא מופיעים שם.
כמובן לדעתי החסרונות הללו מינוריים ביחס לתועלת הרבה שבעלי אתרים יכולים להפיק מהכלי – עבודה מצויינת של גוגל!
האם הכלי החדש הולך להיות האלקסה הבאה?:)
