אתרים עם סיומת info יקבלו ייחס שונה מגוגל

פבל ישראלסקי

דומיין אינפו - infoבהמשך למה שעידן בן אור כתב על ענישת אתר ה- info שלו, מדובר בחלק ממערך האכיפה של גוגל בתופעות הספאם באתרים אלו בעולם.  אז מסתבר שזה גם הגיע לגוגל.ישראל, האם לבעלי אתרים יש סיבה לחשוש? ג’סטין טוען שכל עוד הם לגיטימיים אז לא. הוא מוסיף ואומר שהכל החל כאשר חברת GoDaddy מכרה דומיינים עם סיומת info במחיר מצחיק של 99 סנט, מה שהוביל להקמה מאסיבית של אתרי ספאם ברשת.

(מסתבר שהחיזוי של מאט קאטס היה נכון 🙂 )

הקטנת התחייבויות – גידול בספאם!

רק לשם השוואת מחירי דומיינים (מתוך godaddy.com):

השוואת מחירי דומיינים ב- godaddy

כיום עם כל המערכות האוטומטיות לבניית אתרים – להקים אתר אינטרנט זה עסק די פשוט וזול. מה שמהווה את עיקר המכשול זה תשלומי האחסון והדומיין הקבועים. מאד צפויי כי הקטנת עלות ההתחייבות עבור דומיינים, תגרור קנייה מאסיבית יותר שלהם, כך שניתן יהיה להקים אתרים ולנצל אותם למטרות  קידום אתרים בשיטות לא אתיות. זו גם הסיבה שהאלגוריתם של גוגל החל להתייחס אליהם בשונה משאר המקרים. נוצר פה מצב מאד בעייתי, שהרי ישנם אתרי info רבים שהם לגיטימיים לחלוטין, אשר עונים על צרכי הגולש באמצעות תוכן עשיר ורלוונטי – מדוע גם הם צריכים להיענש? לדעתי אותה ענישה במקרה של גוגל.ישראל הינה זמנית בלבד ואין סיבה לחשוש בטווח הרחוק (מה שמסביר את זה שהאתרים שנענשו חזרו למיקומם הרגיל בתוצאות החיפוש. כמו במקרה של עידן). פשוט נעשה שיפוץ קל לאלגוריתם.

אין חשש לפסילה, אך התהליך הופך מסורבל יותר

בגוגל הבינו את הנקודה כי יכולים להיות גם אתרי info לגיטימיים, ופסילה המונית לא תוביל לפתרון ריאלי, לכן מעתה הם פשוט ייבחנו בזכוכית מגדלת. אותם אתרים לא יקבלו את הייחס כמו שאר האתרים וזה מאד הגיוני בעיני כשאני חושב על זה. בעיקר יתבטא בנקודות הבאות:

  • אתרי info יצטרכו להוכיח את עצמם – ייקח להם יותר זמן להתאנדקס, זאת על מנת להיווכח כי הם אכן לגיטימיים.
  • כדי למנוע התקף לב מיותר, תהיו מוכנים לכך שאתרי ה-info שלכם עלולים להיעלם מתוצאות החיפוש לפרק זמן קצר.
  • יהיה קשה יותר לקדם אותם עבור ביטויים תחרותיים.
  • שהייה ממושכת יותר בארגז החול.

מן הראויי לציין כנגד שיש גם יתרונות בסיומת INFO

  • המילה info לכשעצמה היא מילת מפתח (באנגלית זה “מידע”), ולכן זה יכול לסייע בקידום ביטויים שיכילו אותה. לדוגמא: “golf info” (נכון לעכשיו, התוצאה השניה מתוך 15 מליון מתחרים, זה אתר עם סיומת info).
  • עלות הדומיין מאד זולה כפי שאמרתי מקודם.
  • מדובר בסיומת בינלאומית (בניגוד ל- us, co.il, de וכו’) – יתאים לכל מדינה מבחינת מיתוג.
  • כולם מסתערים על סיומות com, net ו-org כאשר מדובר בכתובות אטרקטיביות – מה שמותיר היצע עשיר יותר של סיומות ה- info. הסיכויי למצוא כתובת קליטה שקל לזכור בסיומת info הוא גבוה יותר.

מישהו יכול לנחש כמה סיומות info רשומות יש נכון להיום בעולם? 🙂
(תשובה)

תגיות רלוונטיות: גודדיסיומת דומיין
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

36 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

36
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.