קידום אתרים » שיווק דיגיטלי » איך כתיבת תוכן איכותי יכולה לשמר את הגולשים ולהגדיל את חוויית המשתמש

איך כתיבת תוכן איכותי יכולה לשמר את הגולשים ולהגדיל את חוויית המשתמש

את פוסט האורח הבא כתבה איילת פלינק, מומחית לכתיבת תוכן לאינטרנט, מנהלת M-Press. לנושא כתיבת התוכן יש קשר ישיר לשיווק מוצלח של האתר שלכם ברשת, על כן החלטתי להוסיף לבלוג גם פוסטים שיתנו מענה גם לנושא זה. זהו הפוסט הראשון בסדרה ובהמשך יתפרסמו כאן פוסטים נוספים.

כתיבת תוכן איכותי לאתר האינטרנט

הקשר בין כתיבת תוכן לבין הגדלת חוויית המשתמש איננה נהירה לכולם. לא פעם אנשים העומדים בפני בניית אתר אינטרנט חושבים כי כל מה שצריך זה לבנות אתר ולשכוח ממנו, אך יש לא מעט עבודה גם לאחר השקת האתר. צריך לדאוג לשיווק שלו, קידום בגוגל, לקמפיינים פרסומיים, יש לעדכן את האתר מדי תקופה ולדאוג לתוכן איכותי.

בפוסט זה נדון בקשר שבין חוויית המשתמש לבין כתיבת תוכן. נראה כיצד כתיבה נכונה של תוכן יכולה להגדיל את משך הזמן שבו גולשים שוהים באתר אינטרנט נתון וכיצד היא יכולה בסופו של דבר להגדיל את כמות המכירות של בית העסק או החברה.

כעת נשאלת השאלה כיצד עושים זאת ? התשובה – איכות התוכן! ונתחיל מדף הבית…..

כתיבת תוכן לדף הבית שלכם

דף הבית הוא כרטיס הביקור שלכם ואם לא תשקיעו בו מחשבה, תפספסו לקוחות פוטנציאליים רבים. דף הבית הוא צוהר אל דפים פנימיים, דפים חשובים כגון דף צור קשר, דף מילוי פרטים, דף רכישת מוצר וכו'. אם הוא לא יהיה ברור ואטרקטיבי – גולשים יעברו למתחרים. על כן דף הבית חייב להיות כתוב היטב כדי שיוכל למכור.

באמצעות כתיבת תוכן תוכלו לייצר דף בית שמוכר: כל שעליכם לעשות זה לענות לגולש על השאלות הבאות:

  • לאן הגעתי? דבר ראשון הסבירו לגולש מה יש כאן בשבילו – מה יוצא לו מהמשך גלישה באתר. השאלה הבסיסית שכל גולש שואל את עצמו בהגיעו לאתר היא "לאן הגעתי?".
  • מי אתם? ספרו לגולשים שלכם מי אתם באמצעות טקסט קצר ותמציתי. אם אתם רוצים לכתוב אותו בצורה שיווקית, אני ממליצה לקרוא את הפוסט על ניתוח מודעות פרסום כדי לקבל רעיונות לקריאייטיבים.
  • מי הלקוחות שלכם? אם מדובר באתר מסחרי בעל קהל לקוחות קיים – דף הבית הוא מקום אידיאלי לספר או להציג אותם. הוסיפו מספר לוגואים של לקוחות נבחרים ואת שמם. בנוסף אולי תרצו להוסיף קישור שמפנה לדף ההמלצות שלהם.
  • למה דווקא אתם? הדגישו בפני הגולשים שלכם מדוע כדי להם לבחור בכם ולא במתחרים. מה מייחד אתכם? לכל עסק יש את הייחודיות שלו, בין אם מדובר בטכנולוגיה מתקדמת, מודל עסקי, שירות וכו'. ספקו לגולש הצצה קצרה לנקודות קריטיות אלה, על מנת לכבוש אותו למן הרגע הראשון.
  • טוב, מה עכשיו? לאחר שהגולש גיבש רושם ראשוני והוא מעוניין להמשיך לשוטט באתר, עליכם לספק לו ניווט נוח לדפים החשובים. אם יש ספק, אין ספק – בשום פנים ואופן אסור לאבד אותו ברגע שהוא הביע התעניינות.

בנוסף, חשוב להציג בדף הבית (ובכל דף אחר באתר שלכם) את הפרטים הבאים שיסייעו ללקוח הפוטנציאלי ליצור איתכם קשר בכל רגע שירצה: טלפונים, פקס, סקייפ\מסנג'ר, כתובת או כל אמצעי תקשורת אחר. חשוב שהמידע הזה (או כל מידע חשוב אחר) יהיה ממוקם בחלק העליון של הדף, שכן גולשים רבים מעדיפים שלא לגלול דפי אינטרנט.

דוגמא טובה ליישום של עקרונות אלו הוא דף הבית של חברת netcraft אשר מספקת פתרונות אינטרנט:

דוגמא לכתיבת תוכן נכונה באתר אינטרנט - netcraft

כתיבת תוכן לדפים פנימיים

מלאכת כתיבת תוכן איננה מסתיימת בדף הבית, יש להשקיע זמן ומחשבה גם בדפים הפנימיים. הדפים הפנימיים באתר לא פחות חשובים מדף הבית מאחר ותכליתם היא לייצר תגובה מסוימת מן הגולשים. למעשה, כאשר אנו מתכננים את התוכן בדפים הפנימיים, חשוב להגדיר מראש את התגובה הרצויה לכל דף באתר.
תגובות רצויות יכולות להיות מגוונות, החל ממילוי פרטים (לידים), דרך רכישה באמצעות כרטיס אשראי, מעבר לדף אחר באתר ועד השארת פרטים לצורך רשימת דיוור לניוזלטר.
גם דף תוכן תמים לכאורה צריך להפיק תגובה מן הגולשים, עליו להפנות את הגולש אל הדפים החשובים שמנינו כאן.

כתיבת תוכן לדפים פנימיים צריכה לקחת בחשבון מספר היבטים חשובים: אמינות, מומחיות, בהירות וניווט.

  • אמינות – כדי לייצר אמינות יש להבהיר לגולש מי אתם. הכניסו דף עם סיפורי הצלחה, דף אודות, לקוחות מספרים (testimonials) וכו'. אם מדובר בחנות אלקטרונית ספרו על רמת האבטחה של האתר.
  • יצירת מעמד של מומחה – אחת הדרכים להשיג מוניטין ומעמד של מומחה היא על ידי כתיבת מאמרים מקצועיים. שבצו באתר האינטרנט שלכם כמה שיותר מאמרים מקצועיים (לא שיווקיים), כך תוכלו למצב עצמכם כבעלי ידע בתחומכם. אם ביצעתם מחקרים או מבחני בוחן (study case) הציגו גם אותם.
  • בהירות – אחת הפונקציות היותר חשובות של כתיבת תוכן למדיום האינטרנטי היא בהירות. הדרך להקל על הגולש ולהשאיר אותו באתר שלכם טמונה ביכולת שלכם להסביר לו מה הוא עומד לחוות ומה מצפה לו. אתר שלא יהיה בהיר לגולש – יביא לתסכול ולמעבר לאתר מתחרה.
  • ניווט – סעיף זה מתקשר לסעיף הקודם. אתר בהיר יותר וברור יותר יאפשר ניווט מהיר ונוח יותר לגולש ויגדיל את השהות שלו באתר. הגולש הממוצע לא אוהב לנחש. הוא רוצה לדעת כיצד לנווט באתר ביעילות ובזריזות וניתן להשיג נוחות כזו באמצעות כתיבת תוכן בגובה העיניים, שתסביר לגולש מה מצפה לו בכל שלב ושלב במהלך הגלישה באתר. אם גולש צריך למלא פרטים כלשהם למשל, הסבירו לו מה אתם עומדים לעשות עם פרטים אלו. לדוגמא: ציינו שתחזרו אליו בהקדם או שיצרו איתו קשר 6 בתי עסק וכן הלאה.

כלי לבדיקת איכות התוכן

בעולם האינטרנט אין מקום לאינטואיציה, כמעט כל מהלך ניתן למדידה ולכימות מדויק. לרשותנו עומדים כלים סטטיסטיים רבים ואם נשתמש בהם בחוכמה נוכל לייצר תנועה גדולה ונאמנה יותר של גולשים באתר האינטרנט שלנו.

זה זמן רב שעומד לרשותנו כלי רב עוצמה ברפרטואר הכלים שגוגל מציעה לנו. בממשק של גוגל אנליטיקס (Google Analytics) ממתין לו כלי מדהים ושמו "Bounce Rate". תכליתו של כלי זה היא לספר לנו מה הם אחוזי הנטישה של גולשים בכל דף ודף באתר האינטרנט שלנו. הכלל הוא פשוט: ככל שאחוז הנטישה (ה- Baunce Rate) גבוה יותר, כך התוכן בדף נתון פחות איכותי ואטרקטיבי עבור הגולשים (שכן הם נטשו מהר דף זה). במקרה כזה המסקנה שלכם צריכה להיות פשוטה – יש לשנות ולשדרג את דף התוכן שמביא לנטישה של גולשים משום הוא פוגע ביחסי ההמרה שלכם. ייתכן למשל ודף אינטרנט נתון סובל משיעור נטישה גבוהה מאחר והוא מציג תוכן שאיננו רלוונטי לגולש.
כך שאם אתם רוצים למדוד את איכות התוכן באתר שלכם ואת יעילותו תוכלו לעשות כן על ידי שימוש בכלי סטטיסטי נהדר זה.

לסיכום, נראה כי כתיבת תוכן נכונה יכולה לחולל פלאים לאתר אינטרנט אם רק עושים את זה נכון. אם תקפידו על כללים אלו תוכלו לייצר אתר אינטרנט יעיל שימצה את מלוא הפוטנציאל העסקי הגלום בו.

קרדיט לתמונה: h19

אודות איילת פלינק

איילת פלינק
אודות איילת פלינק: מנהלת את חברת M-Press, המספקת שירותי כתיבת תוכן וקופירייטינג למדיום האינטרנט וכן לדפוס – הן בשפה העברית והן בשפה האנגלית. בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה, בוגרת קורס קופירייטינג. מרצה בסדנאות לכתיבה שיווקית ובעלת ניסיון רב בעולם השיווק באינטרנט. כותבת פוסטים אורחת בבלוג של AskPavel.

עשוי לעניין אותך גם...

חנות תקליטים

איך תוכלו לשכנע את המבקרים בחנות הווירטואלית שלכם לקנות מכם?

זרימת משתמשים, אחוז נטישה וזמן שהיה באתר הם גורמים חשובים לשיפור אחוז ההמרה בחנות הווירטואלית ...

TVM מדברים שיווק דיגיטלי

TVM – מיזם חדש יספק הצצה בוידאו לתעשיית הדיגיטל הישראלית (+ סרטון על אנגורה מדיה)

זה לא סוד ששיווק דיגיטלי הוא אחד המקצועות התוססים, החדשניים והדינאמיים ביותר בעולם בשנים האחרונות ...

15 תגובות

  1. גילה גדעון

    היי פבל, אהבתי. תכליתי ונכון.תודה
    אפשר להסתכל על הדברים גם באספקט של : ניסוח רעיונות במקטעים קטנים ולפצל רעיונות גדולים. לדבר אל הקורא באותו הגובה ולא להישמע כמרצה על במה. אפשר לקרוא פוסט שכתבתי המגיע לנושא מכיוון אחר + ספור מקרה. http://gilagideon.co.il/?p=331
    תודה שוב
    גילה גדעון

  2. אני מסכים לגמרי עם המאמר שמציג פה נקודה מאוד קריטית בעולם האינטרנט בצורה נפלאה.
    בימים בהם כל אחד יכול לפתוח בלוג או לכתוב טוקבק רמת הכתיבה מגיעה לתהומות שטרם ידענו כמותם ועובדה זו מדגישה ביתר שאת את חשיבותה של הכתיבה האיכותית.
    כל הכבוד!

    • פבל ישראלסקי

      אני מצטרף לאחד העם – פוסט מעולה איילת!
      רבים לוקחים את הטקסט כמובן מאליו ומתמקדים בעיקר בעיצוב וגרפיקה. בסופו של דבר, הטקסט הוא זה שמעורר אצל הגולש את הרגש ומעודד רצונות כאלה ואחרים בעוד שהגרפיקה רק מלווה את התהליך.

  3. איילת, השכלת לתמצת בבהירות רעיונות פשוטים לשיפור האתר. לא חשבתי אף פעם על האפשרות שהלקוח לא אוהב לגלול את הדף למטה הרעיון להשאיר את הפרטים ליצירת קשר למעלה פשוט מבריק.

  4. איילת שולתתתתתת!!

    אחלה מאמר, כתוב בצורה בהירה עד מעוננת חלקית. סתם, באמת מעניין ומחכים.

  5. מסכים עם כל מילה. בימינו אין סלבנות, ככל שאתר יהיה שקוף למשתמש, תכליתי, וידידותי, כך הטראפיק בו יגדל. פשטות וחדות זה שילוב מנצח.

  6. מילים כדורבנות. גולשים אכן לא אוהבים לגלול, הם גם לא אמורים לעשות זאת ברמת העקרון. היתרון היחסי של האינטרנט כמדיום הוא באינטראקטיביות שלו ובנגישות וידידותיות למשתמש. תוכן שבנוי בצורה ממוקדת ותמציתית, שנכתב בגובה עיניים ומציג לגולש תמונה ברורה של מה הוא הולך לפגוש באתר הוא בהחלט אבן יסוד נחוצה ובלתי ניתנת לויתור ומתווה הדרך לאתר משגשג ופורה.

  7. פוסט נפלא. הכתיבה בהירה ואיכותית וכן, יכולה לתרום רבות לעוסקים במלאכה (וגם לאלו שלא..). איילת, את אלופה:-)

  8. מאמר נהיר וטוב מאד. יוזמה יפה.
    (להעצים את חוויית המשתמש – לא להגדיל אותה). 😉

  9. מאמר טוב באמת.
    תודה איילת

  10. פוסט נהדר!

    תמיד כיף לקרוא אותך…

    רציתי לשאול, אני מחפש קצת לתדלק את האתרים שלי בתוכן איכותי. חיפשתי חברת כתיבת תכנים, זו אחת החברות שמצאתי: http://www.neeltext.co.il … אשמח להמלצות מחברי הבלוג. אני מבין את החשיבות של תכנים איכותיים ואני גם לא מתבייש להודות בעובדה שקשה לי לכתוב תכנים איכותיים… בכל אופן אשמח להמלצות מכל חברי הבלוג…

  11. ההמלצה לקישור בדף הבית ללקוחות קיימים נחמד ביותר. אבל מה עושה מישהו שמקים אתר חדש לפעילות עסקית חדשה, כמובן עדיין ללא לקוחות קיימים? הם יש גם כאן פתרון מעניין שענשים ללחוץ על הלינ ק ולהמשיך לקרוא?
    אני חדש בתחום העסקי והאינטרנטי.
    יום טוב
    משה

  12. פאבל, תודה כל פוסט אצלך הוא מלמיליאן, מקווה שאתה זוכר מי זה מלמיליאן. תודה רבה.

  13. תודה רבה, סיכום טוב של נקודות חשובות, שאלה קטנה – האם ל-BR של גוגל יש השפעה ישירה על הדירוג או שיש התחשבות במשך הזמן לשהייה במקביל.

    כלומר – נניח שיש לי דף שנכנסים אליו מבחוץ (ממנועי חיפוש) ויוצאים מימנו כי אין הרבה מה לעשות בו, אך שוהים פרק זמן ממוצע ארוך, האם יש התחשבות בכך הוא שהוא גם דורש שיפור (כעקרון אני לא רוצה שיעברו לדף אחר – או שימשיכו ע"H נתינת פרטים או שיצאו).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט עם חברים