וימאו מציגה: איך ליצור סרטונים אינטרקטיביים שיגדילו מכירות

לפני מספר חודשים חברת שיתוף הוידאו וימאו (Vimeo) השיקה פיצ'ר חדש המאפשר ליצור סרטונים אינטראקטיביים. מחקר שפורסם מראה שהמודעות בסרטונים האלו הופכות לזכירות יותר ב-32% והסיכוי לאנגייג'מנט דרכו הוא פי 3 מסרטון מסורתי. אז איך נראה סרטון אינטראקטיבי ואיך יוצרים אותו בפלטפורמה שלהם?
עומר לייבנזון
סרטונים ויראליים עם וימאו

תוכן עניינים

כל מי שמייצר סרטונים לעסק שלו, בין אם במסגרת מסע השיווק או במסגרת קורסים והדרכות הקשורים לעסק – יודע שסרטונים אף פעם לא יכולים להיות תחליף למגע הבין-אישי. תקופת הקורונה המחישה לנו את זה היטב: תלמידים בבתי הספר ואפילו סטודנטים, רובם ככולם דיווחו על ירידה בכושר הלמידה שלהם כאשר למדו מהזום ולא באופן פרונטלי. לאחרונה נעשו לא מעט סקרים ומחקרים בנושא, וכולם מחזקים תובנה גורפת אחת – העברת הלימודים למתכונת דו מימדית, שכל אחד יכול לראות מהמחשב היא בעלת יתרונות; אך גם חיסרון אחד מובהק: היעדר היכולת של הצופים להיות מעורבים ולהישאר בריכוז.

כאשר אנחנו חושבים על תהליכי שיווק לעסק שלנו, ברור לכולם כי משיכת תשומת לב הינה פרט בלתי נפרד משיווק מוצלח ונכון, אם לא החשוב ביותר. ללא תשומת לב, אנו יכולים להכין את הסרטון בעל הערך הרב בעולם – אך אף אחד לא באמת יצליח להתחבר למסרים שבו. מה קורה לדעתכם כאשר לקוח פוטנציאלי שלכם מתחיל לצפות בסרטון שלכם, אך לא מעורב בתהליכים עצמם? סביר להניח שהוא יעזוב את הסרטון ולא יראה אתכם לעולם שוב.

כך קורה מצב עגום בו בעלי עסקים משחררים לאוויר מספר סרטונים כל שבוע, אך חלק ניכר מהגולשים פשוט יוצא מהסרטון, משום שלא היה מספיק מעורב בסרטון כדי לקבל בדיוק את המידע הרלוונטי לו.

חברת שיתוף הוידאו וימאו אומרת למצב הזה – לא עוד!

מה אם היה כלי שמאפשר ליצור סרטונים שעוזרים לגולשים להיות מעורבים לכל אורכו? זו בדיוק המהות של המערכת החדשה שהשיקה וימאו: להפוך את הוידאו הפסיבי והמשעמם (כמו שאנחנו רואים היום בכל אמצעי תקשורת) לוידאו אינטרקטיבי, מהנה שמערב את הקהל ומעודד אותו לבצע פעולות במהלך הצפייה, מה שמגדיל משמעותית את כמות המכירות בעסק. מחקר שפורסם מראה שהמודעות בסרטונים האלו הופכות לזכירות יותר ב-32% והסיכוי לאנגייג’מנט דרכו (כמו למשל תהליך רכישה אונליין) – הוא פי 3 מסרטון מסורתי.

אז איך כל בעל עסק יכול להרוויח מהכלי החדש של וימאו? בואו נגלה.

מה זה וידאו אינטרקטיבי?

וידאו אינטרקטיבי ברמת הרעיון מאפשר לגולש לקחת חלק פעיל בתוכו, ללחוץ על כפתורים ובהתאם לכך לקבל מידע רלוונטי למה שהוא מחפש.

בואו וניקח דוגמה: נניח שאתם מחפשים סרטון על איך לבנות פרגולה בחצר, אורכו של הסרטון הוא 20 דקות, אבל אתם רק צריכים עזרה עם חלק ספציפי (למשל לחזק את הברגים). במקום לראות את כל אורך הסרטון או לנסות לחפש בדיוק את החלק שאתם צריכים, הסרטון מונגש לכם כך שתקבלו רק את מה שאתם מחפשים. זה מתבצע באמצעות כפתורים לאורך הסרטון, ממש כמו משחקי הוידאו עליהם גדלנו – עם התפריטים השונים בתחילת המשחק, שבוחרים את הדמות איתה נשחק.

הנה דוגמא לסרטון וידאו אינטראקטיבי שיצרה סוכנות המדיה הבריטית Colada Creative על מנת ליצור חוויה ייחודית למבקרים עתידיים בגן החיות של אדינבורו. צוות קולדה עיצב סיור וידאו אינטראקטיבי וחוויתי של המתקנים כדי לעזור להנגיש את המידע והחיבור לטבע עבור כולם.

מדובר בחוויה שונה לגמרי, דבר שלא ניתן להשיג בפלטפורמות אחרות כמו יוטיוב, ובטח שלא בתוך הרשתות החברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם וכו’. החוויה עם סרטון אינטרקטיבי היא מהפכנית והופכת את החיים של הלקוחות שלכם לקלים הרבה יותר. בעבר, היה ניתן לבצע סרטונים אינטרקטיביים בפלטפורמות אחרות, אך זה היה מיועד למי שהיה רציני ומוכן להשקיע המון כסף בסרטון שכזה. וימאו למעשה לקחו את האופציה שהייתה כל כך יקרה והפכו אותה לנגישה לכולם, תוך מתן תמיכה טכנית 24/7 לכולם. עכשיו כולם יכולים לקחת את הסרטונים שלהם קדימה בקלות.

איך כל אחד יכול ליצור סרטון אינטרקטיבי?

מוכנים ליצור עבור הלקוחות שלכם חוויה בלתי נשכחת? כך תוכלו לעשות זאת ב-5 שלבים פשוטים:

כדי להתחיל את התהליך נכנסים לדף המוצר הרשמי של Interactive Videos באתר של Vimeo בו מופיע גם ההסבר המפורט.

שלב 1: בחרו את סוג הוידאו שתרצו ליצור

לא כל הסרטונים שווים, וימאו השיקה כמה סוגים של סרטונים אינטרקטיביים. הנה כמה מהסוגים המובילים בקרב בעלי עסקים/חברות:

  • סרטונים לעולם האיקומרס (מסחר אלקטרוני): המטרה בסרטון כזה היא להפוך כל קנייה לחוויה. בדיוק כפי שבמקדונלדס, וגם במסעדות נוספות לא צריך יותר לדבר עם נציג כדי להזמין, אלא אפשר פשוט לבחור דרך תפריט אלקטרוני ולהזמין, כך גם כאן. תוכלו להוביל את הצופים שלכם בתוך החנות כאילו הם נמצאים פיזית, כאשר הם בסרטון.
  • סרטוני עלילה: כאשר אתם רוצים להעביר סיפור עם מוסר השכל, או להמחיש מקרה מסוים ניתן להשתמש באופציה הנהדרת הזו, שמובילה את הלקוח בתוך הסיפור, ממש כאילו הוא חווה אותו.
  • סרטוני הדרכה: לימודים יכול להיות דבר מעייף, כשלא לומדים נכון. אם הצופה רק יושב באופן פאסיבי ולומד, סביר להניח שיעילות הלמידה תהיה נמוכה יותר מזו שתהיה כאשר הצופה לא רק מסתכל על המסך, אלא גם מעורב בסרטון עצמו.

שלב 2: הוספת אלמנטים – אילו אלמנטים הסרטונים האינטרקטיביים מכילים?

חווית הצופה מושפעת רבות מרמת המעורבות שלו, את זה אנחנו יודעים. אך איך זה קורה בפועל? מהם האלמנטים שיוצרים את הקסם הזה בסרטונים האינטרקטיביים, ומבדילים אותם באופן כה משמעותי מהסרטונים הפסיביים והמשעממים שאנחנו רגילים לראות?

לפלטפורמת היצירה של וימאו יש מספר תכונות שהופכים את החוויה לנהדרת כל כך:

  • נקודות חמות (Hotspots): אלו הם בעצם רכיבים קליקביליים (ניתנים ללחיצה) שנמצאים על הסרטון ויכולים להוביל לפעולות אחרות (למשל: הוספה לעגלה, קנייה, מידע נוסף, המשך לחלק הבא ועוד).
  • טריגרים של זמן (Time triggers): ניתן לגרום לכך שבנקודות זמן שונות לאורך הסרטון יתבצע משהו – כפתור חדש, תמונות או סרטונים על גבי הסרטון ועוד, כפי שאנחנו בוחרים לאחר הטריגר.
  • שכבות על (Overlays): באמצעות שכבות על ניתן להוסיף תמונות, סרטונים ואלמנטים נוספים על גבי הסרטון שכבר קיים, זה יכול לשמש להסבר נרחב יותר או לכל מיני נקודות שנרצה להדגיש.
  • הסתעפות (Branching): באפשרותכם להוסיף לחצן לקפיצה לאזורים אחרים בסרטון, אחורה/קדימה לפי הצורך.

שלב 3: צרו את הוידאו הפאסיבי

כדי ליצור סרטונים אינטרקטיביים, יש צורך ליצור קודם את הוידאו הפאסיבי – ועל גבי הוידאו הפאסיבי אנחנו נרכיב אלמנטים שיהפכו אותו לאינטרקטיבי. תוכלו ליצור את הוידאו הפאסיבי מאפס, או לייבא סרטון קיים שתרצו להחיות.

זכרו – בעת הכנת הסרטון כדאי לשאוף שהוא יהיה כמה שיותר פשוט. בסוף, חווית משתמש טובה היא דבר מאוד חשוב שאנחנו רוצים להשיג באמצעות סרטון כזה ואסור לנו לזלזל בה.

שלב 4: הפצת הסרטון להמונים

בשלב הסופי, אנו נרצה להפיץ את הסרטון. אבל איפה אפשר להפיץ סרטון כזה?

אז את הסרטונים של וימאו תוכלו לשתף באמצעות קוד הטמעה בדפי אינטרנט באתר שלכם, בדף נחיתה שמיועד לגולשים בקמפיין, בתוך מייל ועוד.

וימאו גם מציעים אפשרות להמיר את הסרטון לקובץ Gif קצר שממחיש את היכולות האינטרקטיביות של הסרטון, כדי שזה ישמש עבורם טריגר להיכנס לסרטון המלא ולנסות להשתמש בו. וימאו אפילו מקלה עליכם להפוך את הסרטונים ל-GIF המיועד לשיתוף קל בכל מקום.

שלב 5: בדיקת מדדים

כמו בכל תהליך, מה שלא מדוד לא משתפר לעולם. מהרגע הראשון שהפקתם את הסרטון והפצתם אותו לאוויר העולם, המלצתנו היא להתחיל לנתח את הנתונים שלו. לבדוק: מתי והיכן הצופים שלכם לחצו על כפתורים, מתי הם רכשו ומה מנע מרבים מהם להתקדם בתהליך? ברוב הפעמים, מוצאים בעיות בפעם הראשונה וזה מעולה – מתוך כך משתפרים ומבינים איך לעשות את זה טוב יותר. כך תוכלו למעשה להעניק סרטונים טובים יותר וערך רב יותר לצופים שלכם.

לסיכום

מסרטוני מכירות ועד העברת מסרים בדרך שונה ומיוחדת, הסרטונים האינטרקטיביים שתיצרו מאפשרים לקהל שלכם להיות מעורבים לאורך כל התהליך – ועוזרים לעסק שלכם להתבלט. אם גם אתם מוכנים לנוע לעבר שיפור המעורבות, המכירות ותובנות המשתמשים ולהתחיל ליצור, בואו ללמוד עוד על וימאו.

תגיות רלוונטיות: וימאושיווק בוידאו
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.