ChatGPT בכתיבת תוכן: 8 טיפים שיעזרו לכותבי תוכן להיות פרודוקטיביים

בואו נדבר על צ׳אט GPT. ישנם כותבים שיגידו שאף אחד לא באמת יכול להחליף כתיבה אנושית מקצועית ואני מסכימה איתם, ויש כאלה שיעשו בו שימוש לייעול עבודת הכתיבה שלהם. והיא באמת מקצרת זמנים, בואו נראה איך.
אתי דהאן
שימוש ב-ChatGPT עבור כתיבת תוכן

אז החלטתי פחות להתעסק בפוליטיקה של ׳האם הרובוט המדובר יגנוב לנו את העבודה או לא׳, הרי די לנו ההפגנות והטירלולים במדינה, ולכן החלטתי להביא לכם טריקים וכלים שימושיים באמת שיאפשרו לשדרג את היצירתיות שלכם וגם לחסוך זמן יקר בתהליך כתיבת תוכן שיווקי.

גילוי נאות רגע לפני…אני חייבת לומר שככתבת תוכן עם ניסיון של מעל 10 שנים בתחום, היה לי קצת קשה לקבל לחיי את הרובוט, ואפילו הייתי מתכחשת אליו. תקופה מסוימת לא הסכמתי אפילו להוריד אותו למחשב, ושלא לדבר על להשתמש בו. עד שהבנתי שהוא לא באמת מאיים כזה, אלא יכול לעזור לי נקודתית בדברים מסוימים ולחסוך לי זמן יקר. לדוגמה, אם אני כותבת מאמר על פטריות מרפא, הוא מביא לי כמה מחקרים במקום לחפש מחקר מחקר ברשת, ואפילו נושאים ורעיונות סופר יצירתיים.

תכל׳ס, מה יש לרובוט להציע לכותבי תוכן?

Chat GPT יכול להיות החלום הרטוב של כל כותב או כותבת תוכן, אם הם ידעו להשתמש בו נכון. הוא יודע לכתוב מאמרים, תסריטים, שירים, כתבות לבלוג, תוכן לרשתות חברתיות, לייצר לנו כותרות לכתבות ומה לא… אבל הוא עדיין לא מושלם. בואו נגיד שעברית זה לא הצד החזק של הרובוט שלנו, אבל עם תרגום וזה, יכולה לצאת לנו סקיצה ראשונית מעולה למאמר או לכל תוכן אחר. כמובן שיש צורך לערוך את התוכן כדי להגיע לאיכות גבוהה.

1. הנחיות רבותיי, הנחיות

המונח המרכזי שכדאי לכם להכיר הוא ׳פרומפט׳ (Prompt). נכון שאין לו מילה רשמית בעברית תקנית, אבל לצורך העניין נקרא לו ׳הנחיה׳. מדובר על פקודה, השאילתה שאנו מגישים בשורת החיפוש לרובוט, ומסתבר שיש לה כוח עוצמתי על איכות התוצר שנקבל, ולכן חשוב להשקיע מחשבה והרבה זמן על ההנחיה הזאת.

לדוגמה, הנחייה פשוטה ותמציתית כמו ״תרשום לי 10 טיפים לבחירת קרם פנים לעור יבש”, תאפשר לנו לקבל טיפים דיי גנריים שייתכן מאוד שיתנו לנו גם אחלה כיוונים ומשם נוכל להרחיב למאמר ברמה סבירה.

אך אם נרצה מאמר מקצועי יותר, נוכל לכתוב הנחיה סופר מפורטת כמו ״כתוב לי מאמר על היתרונות של שימוש בקרם פנים המכיל חומצה היאלורונית, תן לי 3 מחקרים בנושא, שלב עובדות ונתונים, תשווה לי בין קרם המכיל חומצה היאלורונית לקרם המכיל חמאת שיאה” וכך הלאה. כמובן שנקבל מאמר מקצועי מאוד התואם לדרישת הלקוח ואולי גם למחיר שתמחרנו את הכתבה ללקוח.

2. כותרות מושלמות לכתבות שיווקיות/מאמרים

מכירים את זה שאתם תקועים בלי כותרת לכתבה? לפעמים אני מוצאת את עצמי יושבת שעות בניסיון למצוא כותרת טובה לכתבה, במיוחד בכתבות לאווטבריין/טאבולה, שם הכותרת חייבת להיות ברורה ומושכת (את קהל היעד כמובן). כאשר אתם נותנים לבוט הנחייה לכתיבת כתבה, תוכלו לבקש ממנו גם 3-4 רעיונות לכותרות. זה עובד ונותן אחלה כיוונים.

3. בקשות ספציפיות

היופי בצ׳אט GPT שאפשר לבקש ממנו בקשות ספציפיות שיקלו עלינו ככותבים את העבודה. לדוגמה, שכתוב של טקסט מסוים שכתבנו, סקיצה שהלקוח הביא לנו ואנחנו רוצים לקחת אותה כמה רמות למעלה, לכתוב את הטקסט בצורה יותר הומוריסטית, לכתוב את המאמר בשפה שתתאים לבני נוער וכו׳. במקרה זה אפשר לצרף את הטקסט ולתת לבוט הנחייה לשכתב את הטקסט או לשלב בו כל שנרצה כמו מחקרים, נתונים, עובדות, השוואות בין x ל-y וכך הלאה.

4. עבודת מחקר מהסרטים

נרצה או לא, ישנם מאמרים הדורשים מאיתנו לבצע מחקר מעמיק, ולא רק מ- 2-3 מקורות. ChatGPT יכול להביא לנו מקורות טובים ומותאמים לצרכים שלנו ולמחקר שנרצה לעשות, וגם לסכם לנו מידע בכל תחום מסוים – אם נדע להנחות אותו כמו שצריך כמובן. לדוגמה, תוכלו לצרף לינקים של כמה מאמרים או טקסט מסוים ולבקש מהבוט שיסכם לכם את המידע. תנסו, זה מגניב ממש!

5. שמות למוצרים, עסקים ובעצם לכל דבר

מכירים את זה שאתם כותבים תיאורים לתכשיטים ובאיזה שלב נגמרים לכם השמות? מעכשיו תוכלו למצוא להם שמות בצ׳יק. Chat GPT מאפשר לכותבים למצוא שמות למוצרים או לשירותים שונים. אין ספק שהבוט שלנו הוא תחקירן מעולה ובאפשרותו למצוא גם שמות לעסקים, לחבילות שירות, לסדנאות, להרצאות לכנסים ולמה לא… פשוט רשמו בהנחיות: ״תן לי 5 שמות לסדנא העוסקת בתחום העצמה אישית״, והנה לכם שמות מדליקים.

6. התחלה טובה ומשם זורמים הלאה

נכון שסיפור טוב מתחיל מהאמצע, אבל ההתחלה הזאת והמחסום כתיבה הם בהחלט סיפור בפני עצמו. Chat GPT יכול לייצר התחלה למאמר ואפילו ראשי פרקים לכתבה שברצונכם לכתוב. לדוגמה: ״תן לי ראשי פרקים לכתבה בתחום השקעות נדל״ן מניבות בארה״ב״. תוכלו אפילו לתת לו הנחיות מדויקות יותר כמו ״תזכיר את משבר הסאבפריים שהיה בשנת 2008 וגם תשווה בין ההזדמנויות שיצר משבר הקורונה לבין ההזדמנויות שיצר המשבר במלחמה בין רוסיה לאוקראינה״.

7. רעיונות גדולים למסרים קטנטנים

Chat GPT מושלם למסרים קצרים ויכול לתת לנו כיוונים לניסוח של תכנים מסוימים כמו פוסטים לרשתות חברתיות, משפט פתיח לדף מכירה, לתיאור שיווקי של שירות, ניוזלטרים, הודעות טקסט, תסריט לסרטונים ועוד. נכון שלא בטוח שתאהבו את הרעיונות, אבל משם אפשר לפתח את זה הלאה ולקבל השראה למסרים דומים. זה עוזר מלאאא ומקצר את זמן העבודה.

8. טיפ קטן ממני לסיום

אתם בטח מכירים את המשפט החרוש ״התוכן הוא המלך והיצירתיות היא המלכה״, אבל במקרה של ChatGPT ״ההנחיה״ הופכת למלכה. ככל שתשקיעו יותר בהנחיה יצירתית ותואמת לצרכים שלכם, כך התוצאה תהיה איכותית וזהה לאתגרים שהצבתם לבוט.

אז שתהיה לכם תקשורת מהנה והדדית עם הבוט החדש, מי ייתן והוא יגשים לכם את כל המשאלות 🤗

תגיות רלוונטיות: בינה מלאכותיתכתיבת תוכן
נכתב על ידי
אתי דהאן, מומחית לכתיבה אסטרטגית שיווקית והבעלים של חברת כתיבת תוכן – weWrite המספקת שירות כתיבה ברמת פרמיום ללקוחות.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.