וימאו: איך לאחסן ולשתף סרטונים בצורה מאובטחת?

כשאנחנו חושבים על האתר מספר 1 בעולם להעלאת סרטונים והפצתם ברשת, אצל רובנו מיד עולה לראש השם "יוטיוב", אך מי שנמצאת אולי מתחת לרדאר היא פלטפורמה אחרת בשם וימאו (Vimeo), ויש לה מספר יתרונות מובהקים על פני כל פלטפורמה אחרת להעלאת סרטונים ברשת. נכון לעת האחרונה בה פרסמה החברה את נתוניה, בדצמבר 2021, האתר מקבל כ-260 מיליון משתמשים, עם כ-1.6 מיליון מנויים חודשיים לשירותיו.
עומר לייבנזון
וימאו - אחסון וניהול סרטוני וידאו
לוגו וימאו

Vimeo

מערכת לאחסון ושיתוף סרטונים

וימאו (Vimeo) היא אחת מהמערכות הפופולאריות בעולם לאחסון ושיתוף סרטוני וידאו באיכות גבוהה, והצגתם בפלטפורמות דיגיטליות חיצוניות.

? גילוי נאות אם נרשמים דרך הקישור שלנו אנחנו נתוגמל על זה, כמובן שזה לא משפיע על המחיר שלך :)
דירוג ממוצע של הגולשים
5 1 הצבעה
קלות השימוש
5 1 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
4 1 הצבעה
תמיכה טכנית
5 1 הצבעה
תמורה לכסף

השירותים שוימאו מספקת הם אחסון, שיתוף ואספקה של שירותי וידאו. היא שמה דגש רב על הבחנה בין מגוון מכשירים, ועל אבטחת הסרטונים – מה שפעמים רבות מסתמן כתועלת שימושית מאוד כאשר אנו בונים קורס דיגיטלי שנמכר בתשלום (בניגוד לפלטפורמות מוצלחות אך לא מאובטחות כמו יוטיוב). המודל העסקי שלה הוא למכור תוכנה כשירות (SaaS) והם מפיקים הכנסות על ידי כך שהם נותנים תוכניות, מנויים לעסקים ולמפיקי תוכן וידאו. וימאו מספקת למנויים שלה כלים ליצירת וידאו, עריכה, שידור ופתרונות תוכנה לארגונים.

איך וימאו הוקמה?

בתחילה, האתר נבנה על ידי שני שותפים: ג’ייק לודוויק וזאן קליין ב-2004 כדי לשתף סרטוני הומור בין עמיתים בתור ספין-אוף (או בעברית: יצירת בת) של CollegeHumor, שהוא אתר קומדיה אמריקאי. CollegeHumor רכשה את וימאו ב-2006, וניסתה להתחרות ביוטיוב בשנות הצמיחה הראשונות שלה. הבידול של וימאו היה מתן דגש על אספקת תוכן וידאו באיכות גבוהה, כדי להבדיל אותו מאתרי שיתוף סרטונים אחרים.

בשנת 2022 מה שהתחיל כרעיון נחמד ששימש בתור שירות לאתר אחר, הגיע לשיאים חדשים. משתמשים בו בעלי עסקים, מרצים ואוכלוסיות נוספות כדי להעלות את הסרטונים שלהם ולהנגיש אותם לקהל הרחב, בצורה איכותית ביותר, קלה ומאובטחת. וימאו מקפידה ליצור כל הזמן חידושים ושינויים לקהל שלה, כאשר על דגלה היא חורטת את צמד המילים “בלי פרסומות”. בואו ונבין מדוע כל כך הרבה אנשים בוחרים להשתמש בוימאו לצרכי העלאת סרטונים, והאם גם לכם כדאי להשתמש בה?

יוטיוב או וימאו – מה עדיף?

בעידן החדש, סרטונים הפכו להיות מרכיב חשוב ביותר בשיווק. מי שמתעקש לשווק דרך תמונות ימצא את עצמו מהר מאוד נעלם. וידאו הפך להיות אמצעי השיווק המועדף על הקהל הרחב, והסוגייה כעת הפכה להיות – באיזו פלטרפורמה כדאי להשתמש כדי להעלות את הסרטונים?

אז ליוטיוב יש מספר יתרונות כמו: פלטפורמה חינמית ליוצרי תוכן, יכולת להרוויח כסף מהסרטונים דרך פרסומות, יכולת לקבל כניסות אורגניות דרך גוגל; ומצד שני – בוימאו אין פרסומות, אך ההעלאה אליה היא חינמית רק עד תקרה מסוימת. איך יודעים במה לבחור? בגדול, זה תלוי למה צריך את זה.

יתרונות ופיצ’רים

הנה רק חלק קטן מהיתרונות של וימאו:

  • ללא הסחות דעת: מבנה אסתטי, נקי שמשאיר אתכם ורק אתכם על המסך. במהלך סרטון יוטיוב, רוב האנשים לא יושבים ופשוט צופים בסרטון אלא גוללים מטה אל התגובות, לוחצים על כפתור “הירשם”, עושים לייק לסרטון, מתבוננים בסרטונים האחרים שבעמודה בצד, ובקיצור – לא יכולים באמת להתמסר לסרטון, כשיש כל כך הרבה הסחות דעת. בוימאו הוחלט שהמבנה יהיה נקי ויציג אתכם בפרונט. הם למעשה אומרים לכם “קחו את הבמה, היא שלכם” – כשמדובר בעסקים, תשומת הלב הזו היא נכס ששווה המון.
  • מדיניות “Ads Free”: במלחמה על תשומת הלב שקורית בעידן הדיגיטלי, שטח פרסום הוא בוודאי דבר שלא נרצה “לנדב” לגורמים זרים. בוימאו כאשר מעלים סרטון, הוא באופן אוטומטי עולה בלי פרסומות בכלל.
  • איכות הוידאו: הסרטונים של וימאו ללא ספק עולים באיכות גבוהה יותר מיוטיוב. מעבר לכך, סטנדרט האיכות של וימאו הוא גבוה יותר כשמדובר באיכות התצוגה – אם כשקליטת האינטרנט חלשה, יוטיוב “מחליקה” את הסרטון באיכות יותר נמוכה, העיקר שיזרום קדימה מבלי להיתקע – בוימאו הגישה היא הפוכה. וימאו תעדיף איכות על זרימה, וזה טוב אם חשוב לכם לשמור על האיכות שאתם משדרים לקהל שלכם בשימושים שונים.
  • איכות התוכן: לא תמצאו “תוכן זבל” – סטנדרט האיכות של וימאו הוא גבוה יותר מהשחקנים האחרים בשוק, ולכן הוא גם מושך אליו איכות.
  • הורדת סרטון: אפשר להוריד את הסרטונים – בניגוד לפלטפורמות אחרות כמו יוטיוב, שם לא צריך להיעזר בתוכנות חיצוניות כדי להוריד סרטונים. פשוט מורידים את הסרטונים למחשב בקליק באתר, בקלות ומבלי להסתבך.
  • וידאו אינטראקטיבי: אפשרות ליצור תהליכים אינטראקטיביים תלויי מצבים שונים בתוך סרטון בודד, כך שהמשתמש יכול לבחור כיצד להתקדם בתוך הסרטון עצמו.

כמה זה עולה?

לווימאו יש מספר חבילות שתוכלו לרכוש בעלויות שונות:

חבילה 1: החבילה החינמית (Free Plan)

מה מקבלים? העלאה בחינם עד 25 סרטונים.

למי זה מתאים?

החבילה הזו מתאימה לכל מי שרוצה לעיין בתוכן של אנשים אחרים, ולהעלות תכנים אחת לתקופה גדולה. החבילה הזו גם כוללת כלי עריכה פשוטים, ומגבלת ההעלאה שבה היא עד 2 סרטונים בחודש.

מדובר בחבילת ניסיון, שמטרתה להעניק לכם טעימה מהמערכת כדי שתוכלו לבחון האם תרצו להשתמש במערכת גם בהמשך.

חבילה 2: Vimeo Starter

מחיר: 12$ בחודש.

מה מקבלים?

  • צירוף של עד 200 משתמשים ומגבלת העלאה של 60 סרטונים בשנה למשתמש.
  • העלאת סרטונים מוגנים בסיסמה.
  • מדדים מדויקים.
  • כתוביות אוטומטיות.
  • ותכונות מצוינות נוספות.

חבילה 3: Vimeo Standard

מחיר: 35$ בחודש לכל משתמש.

מה מקבלים?

  • צירוף של עד 200 משתמשים ומגבלת העלאה של 120 סרטונים בשנה למשתמש.
  • תבניות פרימיום לסרטונים.
  • טפסי לידים בהתאמה אישית.
  • העלאת סרטונים מוגנים בסיסמה.
  • מדדים מדויקים.
  • כתוביות אוטומטיות.
  • ותכונות מצוינות נוספות.

חבילה 4: Vimeo Advanced

מחיר: 55$ בחודש לכל משתמש.

מה מקבלים?

  • אינטגרציות שיווק מתקדמות לסרטונים.
  • ממשק שאלות & תשובות בלייב, סקרים, דיאגרמות להצגה ועוד.
  • ממשק וובינרים ייחודי.
  • צירוף של עד 200 משתמשים ומגבלת העלאה של 240 סרטונים בשנה למשתמש.
  • תבניות פרימיום לסרטונים.
  • טפסי לידים בהתאמה אישית.
  • העלאת סרטונים מוגנים בסיסמה.
  • מדדים מדויקים.
  • כתוביות אוטומטיות.
  • ותכונות מצוינות נוספות.

חבילה 5: Vimeo Enterprise

מחיר: עלות משתנה ע”פ הצורך שלכם (כדי לקבל הצעת מחיר יש ליצור קשר עם התמיכה שלהם).

מה מקבלים?

  • סרטונים אינטרקטיביים.
  • אינטגרציות שיווק מתקדמות לסרטונים.
  • ממשק שאלות & תשובות בלייב, סקרים, דיאגרמות להצגה ועוד.
  • ממשק וובינרים ייחודי.
  • צירוף של עד 200 משתמשים.
  • תבניות פרימיום לסרטונים.
  • טפסי לידים בהתאמה אישית.
  • העלאת סרטונים מוגנים בסיסמה.
  • מדדים מדויקים.
  • כתוביות אוטומטיות.
  • ותכונות מצוינות נוספות.
תגיות רלוונטיות:
וימאו  שיווק בוידאו
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.

עוד מאמרים בנושא תוכן וקופירייטינג

5 1 הצבעה
קלות השימוש
5 1 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
4 1 הצבעה
תמיכה טכנית
5 1 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.