כתיבת תוכן שמביאה תוצאות: המדריך היחיד שצריך לקרוא

אבישי קמינר
המדריך לכתיבת תוכן

תוכן עניינים

בעולמנו המהיר והדינמי כולם רוצים להשיג תוצאות. האינטרנט הפך בשנים האחרונות לכלי מדהים שבו כל אדם באשר הוא, יכול להציג את יכולותיו ולהפוך לאוטוריטה ומומחה בתחומו. איך זה קורה? באמצעות כתיבת תוכן!

התוכן הוא המלך- כתיבת תוכן לאתר שלכם

אז כולם כבר יודעים שהתוכן הוא המלך הבלתי מעורער של האינטרנט. הוא יכול לבוא במגוון רחב של דרכים יצירתיות כיפיות ושונות. זה יכול להיות בצורה של מאמר מקצועי ומקיף בנישה ספציפית, סרטון וידאו מגניב וויראלי, פוסט מעולה בפייסבוק, ציוץ שמצייצים בטוויטר, GIF ויראלי שרץ ברחבי הרשת בפינטרסט או גיפי ועוד… יש כל כך הרבה דרכים לייצר תוכן, וכולן חשובות.

אז אחרי שהבנו כמה חשוב לייצר תוכן איכותי ומגניב, רצינו לשתף אתכם במספר טיפים שיסייעו לכם גם לייצר ולבצע כתיבת תוכן איכותי המתאים לנישה שלכם, וגם לקדם אותו בצורה נכונה.

כי אם כבר כתבתם תוכן לאתר האינטרנט שלכם או לבלוג – כדאי שתהיה לו משמעות, לא?!

אז קדימה – בואו נצא לדרך.

הכותרת שמושכת

דמיינו לרגע את עצמכם עומדים במרכזה של כיכר העיר שהומה מבני אדם. עכשיו, אתם מעוניינים למשוך את תשומת לב הקהל שכבר נמצא ביחד איתכם. איך תעשו זאת? באמצעות משיכת תשומת לב נכון?! יש כאלה שיצעקו, יש כאלה שישתמשו במגפון, יש את אלה שישתמשו בגימיקים מגניבים או יעשו מופע מגניב ויעזרו בכישרונם, וכך יגרמו לחלק גדול מהקהל “להתמגנט” אליהם.

ניסוח כותרת אטרקטיבית בעת כתיבת תוכן

בעת כתיבת תוכן לאתר שלכם, אתם חייבים לקחת בחשבון שאתם בדיוק באותה הסיטואציה. יש סביבכם טראפיק עצום של גולשים שמחפשים תוכן רלוונטי ועדכני בשלל רב של נושאים. אחד הנושאים המדוברים הוא הנישה בה אתם נמצאים. כעת, כל מה שאתם צריכים לעשות זה למשוך את תשומת ליבם לעובדה שאתם כאן!

הכותרת של התוכן שלכם צריכה להיות מבריקה, מושכת, סקסית כזו שתמשוך תשומת לב. לא חלילה בגלל שאתם צריכים תשומת לב, אלא משום שאתם צריכים לפתוח נתיב חדש בשביל האוטוסטרדה המהירה של הגולשים שתנתב חלק מהתנועה הזו אל האתר / הבלוג שלכם ובכך יותר ויותר אנשים יזכו לקרוא ולהתרשם מתחום המומחיות שלכם.

אז בפעם הבאה ורגע לפני שאתם מתחילים כתיבת תוכן לאתר או לעסק שלכם, תזכרו להיות יצירתיים, ולצעוק את המסר שלכם עם כותרת מושכת ויצירתית (כמובן כזו שאתם יכולים לעמוד מאחוריה – כי ברגע שתבלפו כל הגולשים ייעלמו) צאו מהקופסה ותנו דרור ליצירתיות המתפרצת מתוככם. כתיבת תוכן, כוללת כותרת זרחנית וצעקנית על מנת שתוכלו לבלוט בים של מתחרים

ממשיכים את הכותרת עם תיאור הולם

חשוב מאוד לשים טייטל איכותי וממגנט, אך עם זאת חשוב לא פחות מכך לדאוג לכך שיהיה שלכותרת שלכם יהיה המשך. זהו למעשה התיאור (המוכר גם כתגית מטא דיסקריפשן) שמטרתו למעשה להרחיב את הכותרת שלכם.

כתיבת תוכן עם תיאור מניע לפעולה

ספרו לגולש מה מצפה לו אם הוא יחליט לבחור בכם, מהם היתרונות שלכם, כיצד העבודה איתכם יכולה לתרום לגולש ולשפר את מצבו (בין אם זה מוצר, שירות או כל דבר אחר). הרחיבו עד כמה שאתם יכולים שזרו את מילות המפתח של המוצר או השירות שאתם מעניקים והגולשים מחפשים. כתיבת תוכן איכותית כוללת יצירת תיאור אטרקטיבי זה-תיאור אמיתי ומושך עם ביטויי מפתח בתוכו. הקפידו לקראת הסוף להניע את הגולש לפעולה (יש לכם 160 תווים). מוכנים לאתגר? אז קדימה- צאו לדרך!

הנה כלי לספירת תווים שאני אוהב להשתמש בו על מנת לייצר מטא דיסקריפשן איכותי בעת כתיבת תוכן לאתרים.

כתיבת תוכן ממוקדת בגולש ולא במנוע החיפוש

כיום אנו עדים לעובדה המרשימה ביותר שיש מישהו שמסוגל להבין את הטקסט שלנו.

לא, גוגל לא עוברים וקוראים אותו בצורה ידנית, אבל יש להם את היכולת לשלוח לאתר או לבלוג שלנו זחלן. הזחלן המצויד כיום בבינה מלאכותית (AI) עובר וסורק את התוכן באתר והוא מבין את התוכן שלנו. הוא יודע אם השתמשנו במילים וביטויים שקשורים לנישה, הוא יודע לזהות את ההקשרים והחיבורים ביניהם (קשרים סמנטיים), הוא מזהה בקלות אם אנחנו מנסים לדחוף לתוכן שלנו בכוח מילות מפתח שלא מתאימות!

למעשה אותה בינה מלאכותית באה לידי ביטוי מאז שנת 2013, באותה שנה בה גוגל משחררת את עדכון יונק הדבש. עדכון זה של גוגל מסייע לזחלן שסורק את הטקסט “להבין” באמצעות בינה מלאכותית, על מה מדבר הטקסט על סמך קישורים והקשרים סמנטיים, ומהי רמת הרלוונטיות שלו ביחד עם גורמים ומשתנים נוספים הקשורים לעולם הקידום האורגני (SEO).

העובדות הללו צריכות למעשה לעודד אותנו לכתוב עבור הגולשים ולא עבור מנוע החיפוש! אם בעבר אנשים נהגו “לדחוס” מילות מפתח שרצו לקדם בדף התוכן שלהם, הרי שכיום המלאכה הרבה יותר מורכבת מחד, אך גם פשוטה מאידך. כל מה שצריך לעשות הוא לכתוב באמת עבור אנשים אמיתיים. למעשה, ככל שתשחיזו את כישורי כתיבת תוכן ותתמקצעו, התוכן שלכם יהיה מקצועי, במילים הקשורות לנישה שלכם ועשיר במילים וביטויים הקשורים לתוכן- כך גדל הסיכוי שהתוכן הנו איכותי יותר ומתחשב ברצון הגולש ומתאים להצגה בתוצאות החיפוש של גוגל.

חפשו רעיונות שיעניינו את קהל היעד שלכם

רעיונות מקוריים של כתיבת תוכן יכולים מאוד להועיל לשני הצדדים. אם אתם מומחים בתחומכם הרי שתרצו להציג מספר זוויות שונות המדגימות וממחישות את ההתמחות שלכם. אם לדוגמה אתם עוסקים בכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט- חשבו לרגע, מה יכול לעניין את הגולש? אילו רעיונות או נושאים אני יכול להציע לגולש? התשובה במקרה הזה היא דיי פשוטה – תנו להם מה שמעניין אותם ומה שהם מחפשים.

איך עושים את זה הא?! נשמע לכם מורכב? האמת היא שכל מה שצריך לעשות הוא לגשת לאתרי שאלות ותשובות שיעניקו לכם רעיונות מעולים! הגולשים שואלים מגוון רחב ביותר של שאלות הקשורות לנישה שלכם. אתם יכולים לקחת את השאלות האלה, ולהפוך אותן למכרה של זהב ממש.

קחו לדוגמה את האתר yahoo answers תוכלו להירשם ולהיכנס לנישה שלכם. כעת קראו היטב מה הגולשים מחפשים, מה מעניין אותם? מה מטריד אותם? האם יש נושאים מעניינים שטרם נתקלתם בהם או כתבתם עליהם?
כדי להתקדם וליצר תוכן איכותי ורגע לפני כתיבת תוכן לאתר- הכינו רשימה של שאלות ונושאים שמעניינים את הגולשים בנישה שלכם. הכינו רשימה ארוכה ביותר של כל מה שחשוב ומעניין את הגולש, וכך תוכלו בהמשך לייצר תוכן איכותי לאתר שלכם מבלי להסתבך, מבלי לחקות אחרים וכמובן, מבלי להמציא את הגלגל.

אתם הרי המומחים בנישה, ולכן גם יש לכם את התשובות לשאלות. וגם אם לא… אולי זה הזמן קצת להסיר חלודה ולהתעדכן- נכון?!

רעיונות מהמתחרים בפייסבוק, פינטרסט ואינסטגרם

הרשתות החברתיות הן כר פורה לזיהוי של רעיונות יצירתיים. אתם לא תמיד צריכים “להמציא את הגלגל”, מספיק שתתבוננו ותשאבו השראה מהמתחרים שלכם בתחום.

לקבל רעיונות לתוכן מהמתחרים ברשתות החברתיות

כן, מהמתחרים שכם – זוהי אינה מילה גסה. רוצים קצת לחוות פרצי יצירתיות? ערכו חיפוש בפייסבוק, באינסטגרם וחפשו תוכן וויראלי ומעניין ש”רץ” כמו אש בשדה קוצים בנישה שלכם. אתם יכולים לשאוב רעיונות, להעתיק רעיונות (לא את התוכן!) ואולי לקבל כמה פרצי יצירתיות משלכם 

אתר מגניב שתוכלו לקבל באמצעותו מידע על רמת הוויראליות של תוכן בנישה מסוימת הוא האתר באזז סומו. באתר תוכלו לחקור לפי מילת מפתח את הנישה שלכם. באתר תוכלו לקבל מידע על מה שלוהט בתחום כגון הפוסטים עם הכי הרבה שיתופים, תגובות לייקים וכו… האתר הזה יכול להוות לכם השראה לנושאים מעניינים תוך כתיבת תוכן מגניב, עדכני ועל טרנדים שמתגלגלים להם ולא שמתם אליהם לב. נסו ותלמדו זה יעשיר אתכם- באחריות!

לקבלת רעיונות ממש מגניבים שיסייעו לכם עם כתיבת תוכן לאתר שלכם- תוכלו להיכנס לפינטרסט. אמנם זוהי רשת חברתית המבוססת על ויז’ואל ותוכן שאינו טקסטואלי, אך ניתן ללמוד המון על טרנדים עכשוויים, רעיונות מגניבים, סרטונים אינפוגרפיקות, גיפים ועוד. יצירתיות כבר אמרנו?!

אתרי שאלות ותשובות ככלי ליצירת תוכן

סובלים ממחסום כתיבה בשל מחסור ברעיונות? רוצים לייצר תוכן אבל לא בטוחים מאיפה להתחיל? יש לנו עבורכם טיפ ששווה זהב. אתרי שאלות ותשובות- כלי אולטימטיבי של כתיבת תוכן.

לקבל רעיונות של כתיבת תוכן מאתרי שאלות ותשובות

אומנם בישראל הנושא קצת פחות מפותח, אבל אתרי שאלות ותשובות יכולים להיות מכרה זהב של ממש עבור אלה המעוניינים לכתוב תוכן איכותי. באתרים אלה תמצאו תוכן בדמותן של שאלות שאנשים אמיתיים שואלים עליו, מחפשים אותו באינטרנט, אוספים מידע עליו ורוצים לקרוא תוכן אמיתי ואיכותי בנושא זה או בנישה הספציפית בה אתם ממוקדים. זוהי בהחלט דרך נהדרת לקפיצת מדרגה לתכנון וגם כתיבת תוכן ייחודי ומעניין לאתר שלכם כמומחים בתחומכם.

באתרים אלה, אתר כגון ask people – שהנו אתר ישראלי של שאלות ותשובות בצורה אנונימית, תוכלו למצוא שאלות במגוון רחב של נושאים כגון: קריירה, זוגיות, לימודים, הורות היריון ולידה ועוד. התשובות אינן ניתנות בהכרח על ידי מומחים אלא יותר כידע וניסיון מהחיים של המשיבים – או יותר מדויק יהיה לומר, חוכמת ההמונים.

אם אתם מחפשים אתר שאלות ותשובות בנושא קידום אתרים יש אותנו – אתר askpavel, עם קהילת מומחים בתחום הקידום שמעניקים לגולשים תשובות מקצועיות בתחום, ובמגוון רחב של שאלות ונושאים על seo ועוד. בחו”ל כאמור הנושא הרבה יותר מפותח וניתן למצוא לא מעט אתרים רציניים בתחום.

הראשון והמומלץ ביותר הוא האתר quora. זהו אתר התוכן המקצועי ביותר בנושא של שאלות ותשובות. תוכלו להירשם באמצעות פייסבוק או עם אימייל ולבחור לפחות עשרה נושאים שמעניינים אתכם. אחרי ההרשמה תוכלו ללחוץ על התחום שמעניין אתכם, ולראות מה מעניין את הגולשים. כעת רשמו לפניכם את הנושאים הלוהטים והחשובים ששואלים הגולשים. כל אלה ישמשו אתכם לייצר מאמרים מעניינים שהגולשים אוהבים- ובקיצור, כתיבת תוכן איכותית וקולעת לצורכי הגולש.

אתר נוסף שיכול לסייע הוא האתר של יאהו הנקרא yahoo answers. מדובר באתר נפלא מאוד מאורגן ומסודר, אך חשוב לזכור שהתשובות ניתנות מגולשים. חלקם מומחים או מקצועיים וחלקם לא! בכל מקרה השאלות משקפות את לנו את התוכן שמסקרן את הגולשים וממנו נוכל להפיק תוכן איכותי לגולשים – זהב של ממש המוגש על מגש.

כלי עזר נוספים שיסייעו לכם בכתיבת תוכן

מתכנן מילות המפתח של גוגל

אף תוכן לא יכול להיות מושלם ללא מחקר מילות מפתח מקיף. כתיבת תוכן איכותית מתחילה בתכנון ולמידה של כמילות המפתח כולל הארוכות (ביטויי זנב ארוך) וקיבוצן, ליצירת תוכן עשיר מאוד. אז אם יש לכם חשבון של גוגל אדס (גוגל אדוורדס לשעבר) תוכלו להיעזר במתכנן מילות המפתח של גוגל. כל שעליכם לעשות הוא להזין את הביטויים שמעניינים אתכם ולהריץ סריקה בכלי לתכנון מילות המפתח. גוגל יציג לכם מילות מפתח קרובות דומות או קשורות לנישה וכמובן גם קטגוריות שלפיהן תוכלו לבצע פילוח של מילות המפתח לפי נושאים.

בחרו וסמנו את כל הביטויים שמעניינים אתכם ויכולים להביא לכם תנועה לאתר. השתדלו שהביטויים יתאימו לנישה שלכם וגם שיהיו מסודרים לפי הנושאים עליהם תרצו לכתוב בעתיד. ככל שתהיה לכם חבילה גדולה ומגוונת של מילות מפתח, כך גדל הסיכוי שלכם גם להתברג ולהיות מדורגים על יותר ביטויים רלוונטיים. כמו כן, כאשר אתם מצרפים מגוון רחב של מילות מפתח בתוך המאמר שלכם, אתם מגדילים את ההקשרים הסמנטיים (הקישורים הטבעיים של המילים שמופיעות לפי הנושא המרכזי של המאמר). זוהי סיבה נוספת מדוע גוגל ירצה לדרג את המאמר שלכם (בהנחה שאינכם “דוחסים” בכוח מילות מפתח במאמר). זיכרו- כתיבת תוכן איכותי מתחילה עם מחקר מעמיק ואיכותי!

הערה לגבי מתכנן מילות המפתח של גוגל

בעבר כלי זה היה כלי יעיל ביותר אך ניכר כי הוא אינו מושלם אך נחשב לטוב מאוד. כיום אם אין לכם חשבון גוגל אדס, לא תוכלו לקבל נפחי חיפוש מדויקים. רק למשתמשים פעילים בעלי קמפיינים שרצים ניתנת האפשרות לקבל נפחי חיפוש מדויקים.

אין לכם קמפיין בגוגל אדס? אין בעיה, הכנו עבורכם עוד כמה סוכריות מתוקות ושוות במיוחד שיסייעו לכם במשימה.

כלי ההשלמות וחיפושים קשורים

רוצים כלי מגניב שיעזור לכם להבין את החיפושים של הגולשים בנישה שלכם? אין בעיה!

לגוגל יש כלי ממש נחמד שמטרתו לסייע לגולשים על בסיס חיפושים קודמים של גולשים בנישה שחיפשו דברים דומים או קרובים באותו הנושא. מדובר על כלי סטטיסטי של גוגל, אשר לא בהכרח יספק לנו מדדים כגון נפחי החיפוש של הביטויים שהכלי מציע, אבל הוא בהחלט יכול ללמד אותנו את המגמות של התנהגות הגולשים וצורת החשיבה ודרך החיפוש שלהם במנוע החיפוש של גוגל.

רעיונות לתוכן מההשלמות האוטומטיות בגוגל

המילים שגוגל משלים או מציע יכולות להיות תוספת נחמדה למחקר מילות המפתח שכבר ביצענו. לא כל המילים בהכרח הנן בעלות נפחי חיפוש או יניבו תנועה למאמר שלנו (ברוב המקרים הן כן אך לא תמיד!), אבל חשוב לזכור שאם גוגל מציע אותן יש סיכוי סביר ביותר שיש להן חיפושים. יש לקחת את אותן בעירבון מוגבל ולא כמילות מפתח מרכזיות במאמר באתר שלנו. היעזרו במילים המשלימות כבונוס או השלמות, בדרך ליצירת שדות סמנטיים שיחזקו את הנושא המרכזי עליו תכתבו בתוכן שלכם.

רעיונות לתוכן מחיפושים קשורים של גוגל

כלי עזר – UBERSUGGEST של Neil Patel

הכלי הזה הנו כלי מילות מפתח צד שלישי שאינו קשור במישרין לגוגל. הכלי הזה עושה עבודה דומה לזו של גוגל אדס רק שאין לו הבנה סמנטית של התוכן. כלומר, מה שתחפשו זה מה שתקבלו. כל רעיון נוסף שתרצו תצטרכו לחפש בצורה ידנית ובהתבסס על רעיונות שלכם למילות החיפוש.

כלי מילות המפתח של Ubersuggest

מדובר בכלי נחמד ביותר המספק לנו שירות טוב גם בשפה העברית (שזה בכלל לא מובן מאליו). הוא בהחלט יכול לשמש כהשלמה לכלי מתכנן מילות המפתח של גוגל, וגם יכול להחליף אותו במידת הצורך.

רוצים לראות את הכלי בפעולה? לחצו כאן ותתחילו לעשות מחקר בהנאה.
נעדכן כי החל מסוף חודש פברואר הכלי החינמי הזה הפך להיות בתשלום עם גירסה חינמית. עדיין מומלץ להשתמש בו על מנת לקבל אומדנים מדויקים יותר מזה של מתכנן מילות המפת (למי שאין לו קמפיין גוגל אדס).

תנו לגולש תוכן איכותי – לא ספאם

תוכן איכותי או מאמר רציני מתחיל ברעיון טוב ומתן ערך מוסף לגולש. אם אתם רוצים להיות “כמו כולם” תמשיכו לבחור בנושאים בנליים ומשעממים שכולם כותבים עליהם והם כבר מזמן לא מעניינים אף אחד…

רוצים להתבלט ולזרוח? שהגולשים יכנסו לאתר שלכם על מנת לקרוא בשקיקה את התוכן שלכם? אתם חייבים לתת לגולש משהו שיעזור לו, יפתור לו בעיה כלשהי או יעניק לו נקודת מבט שונה או ערך מוסף בנישה שלכם.

כתיבת תוכן איכותי בלבד

בדרך כלל תוכן קצר בקושי יעביר את המסר מפאת מגבלת המילים (שכן כל מילה עולה כסף כשמזמינים מאמר אצל כותב התוכן). אבל אם אתם כותבים את המאמר – ואתם הרי המומחים בנישה, אתם יכולים לכתוב מאמר ארוך, מפורט, הכולל דוגמאות ושיש לו היררכיה, היגיון בין הפסקאות הנושאים כמו גם ערך מוסף בצורה של: תובנות מניסיונכם, סרטונים שאתם ממליצים, כלים שאתם ממליצים עליהם, תמונות ואינפוגרפיקות שתורמות לגולש ועוד…

כתיבת תוכן משעמם שאינו איכותי יגרום לגולשים לנטוש במהירות את התוכן שלכם באתר ולברוח מהאתר שלכם. התוצאה תהיה ירידה בהקלקות לאתר, פחות כניסות, ותובנות של גוגל שהתוכן שלכם אינו איכותי מספיק על מנת להיות מדורגים בין עשרת האתרים המובילים במונח החיפוש.

מסקנה: תנו ערך מוסף תנו מעצמכם לגולשים והם יעריכו זאת ויתגמלו אתכם, וכך גם גוגל.

שלבו סרטונים ומצגות בטקסט

אחת הדרכים לגרום לגולש לעניין בתוכן היא באמצעות יצירת תוכן איכותי ודינאמי או תוכן שאינו טקסטואלי. הכוונה היא ליצירתם של סרטונים מצגות או תוכן אינטראקטיבי. כיום, כאשר בכל יד או כיס יש סמארטפון, יצירת סרטונים היא משימה יחסית פשוטה. יש לכם מה לומר לעולם? צלמו זאת!

היו מגניבים, מקוריים, תערכו את הסרטון עד שתגיעו למה שתכננתם ושיתאים לקהל היעד שלכם. מצגות זה אפילו יותר פשוט. שימו תוכן מעניין וצרו מצגת בתוך התוכן שלכם, על מנת שזו תעשיר את הגולש ותתרום לו. זהו הערך המוסף שיכול לבדל אתכם משאר המתחרים שלכם בנישה.

אומנות הסטוריטלינג (הצגת תוכן באמצעות סיפור)

אחד הטרנדים הלוהטים כיום הנו אומנות ה”סטורי טלינג”, כלומר לדעת איך לספר את הסיפור האישי שלכם ועל ידי כך לגרום לגולש להתחבר אליכם, להזדהות איתכם, לספר סיפור שירתק אותו, שיקסים אותו, סיפור עם אמת.

כאשר אתם מספרים את סיפורכם האישי כמו לדוגמה איך הגעתם לעיסוק שלכם, מה עברתם- כל התלאות והקשיים בדרך כולל כישלונות והצלחות זה יחבר את הגולש אליכם. זה יחבר אותם ברמה הרגשית מכיוון שאתם חושפים את נשמתכם, את הכישלונות, ההצלחות ונוגעים ברגש. ורגש רבותיי- רגש הוא מה שמניע אנשים וגורם להם להתחבר אליכם! תזכרו את זה.

אנשים מתחברים לא רק למי שמצליח, הם מתחברים גם למי שאינו מפחד להראות את נקודות החולשה שלו, ובמיוחד אם יש להם סיפור המדגים כיצד כישלון מפואר סייע להם בתובנות להמשך אשר עזרו במקרים אחרים ולמעשה היו שיעור חשוב בהתפתחות האישית של המספר.

כתיבת תוכן לאנשים- לחבר אנשים וקהילה אליכם

זכרו – אנשים מתחברים לאנשים, לבני אדם בשר ודם ולא לעסקים. אז אם אתם אוהבים לכתוב ומוכנים לשתף חוויות שיעצימו אתכם בעתיד, סטורי טלינג היא דרך נהדרת לחבר בינכם לבין האנשים שקוראים אתכם. אנשים מתחברים לאנשים ואין כמו סיפור טוב עם ערך מוסף המבוסס על הצלחות, כישלונות תובנות והצגת תוצאות ומסקנות – לחבר ולמגנט אליכם את מי שמתעניין בתחום שאתם ממילא מומחים בו.

פעם, היו עושים את זה עם קפה ופינג’אן סביב המדורה – בין אם זה היה צ’יזבט טוב או סיפור מפחיד ומצמרר, בסופו של דבר אומנות הסיפור מרתקת את המאזין / גולש / קורא אליכם, ומעניקה לו חוויה ייחודית ואותנטית שרק אתם יודעים להעביר. הקפידו להשתמש בכלי זה בחוכמה- ותוכלו לראות תוצאות שיפתיעו אתכם.

תמונות ככלי חשוב למשיכת תנועה

אחד הכלים החשובים ואולי שפחות מתייחסים אליהם בעת כתיבת תוכן והעלאתו לאתר הן התמונות. הרבה מאוד פעמים אנחנו רואים שהתמונה כאילו נועדה להיות שם על מנת לסמן וי כחלק מהצ’קליסט של פרסום התוכן. אציין כי זוהי שגיאה קשה וחמורה ועכשיו אסביר קצת את הנושא דווקא מכיוונו של הגולש- או המשתמש באתר.

תמונות ככלי למשיכת קהל בתוכן שלכם

מהו תפקידן של התמונות?

תמונות באתר באות לייצר תחושה של מעורבות, הזדהות או אפילו לגרום לטיזינג של הגולש. תמונה מספרת סיפור ומושכת את תשומת ליבו של הגולש. תמונה מפרקת את הבלוקים הטקסטואליים הקשים לעיכול לקורא, ובכך גם מהווה סוג של מרווח נשימה בתוך התוכן שלנו. אומרים שתמונה אחת שווה אלף מילים- ובמקרה הזה אני ממש נוטה להסכים. התמונות בתוכן שלכם הן חשובות, ולכן חשוב מאוד להקפיד שהן תהיינה שם ושהן יסייעו לכן בהעברת המסר אותו אתם רוצים להעביר לגולשים שלכם. תמונה יכולה להיות אחד מהפקטורים של הגולש שיחליט האם להישאר באתר ולהתחיל לקרוא, או שאולי לצאת מהאתר בחזרה לגוגל.

אז מה בעצם עומד מאחורי התמונות?

תמונות במהותן הן כלי ויזואלי שיכול לספר את הסיפור של התוכן שלנו בצורה ויזואלית פשוטה. כאשר גולש נחשף לבלוקים גדולים וארוכים של טקסט, הוא עשוי להתייאש ולוותר. העין שלנו לא מסוגלת לעבור על כל כך הרבה טקסט מבלי שיהיה איזשהו ריווח, משהו שיפריד לנו בין הפסקאות, שיעניק לקורא מרווח נשימה, משהו ויזואלי שאפשר לרגע לעצור ולהתבונן בו.

אם מדובר בתמונה שקשורה לנושא או שיכולה לעשות טיזינג לגולש ולגרות אותו (למשל תמונה של עוגה בתוך מתכון ארוך שקשה לעין לקרוא או לעכל).

תמונה הרבה מאוד פעמים מעבירה רגש, מסר, תחושה שלפעמים גם אלף מילים אינן יכולות לתאר. תמונה יכולה הרבה פעמים ליצור משיכה של העין לכיוונה ואז להמשך קריאה (בולט מאוד בכל עולם הפרסום), היא יכולה לעורר, לשמח, להצחיק, להכעיס וליצור רגשות.

כל אלה משרתים גם התוכן שלנו – משום שהשילוב של רגש ותוכן מייצרים זכירות.

זה בדיוק מה שאתם רוצים כאשר מישהו נכנס לבלוג שלכם וקורא את המאמר שכתבתם. לעורר בו רגש, כל רגש, על מנת שבפעם הבאה הוא לא יוכל לשכוח אתכם. בנוסף לכך, תמונות יכולות לסייע לנו גם בקידום מילות המפתח שבחרנו בתוכן. לכל תמונה ניתן לשים טקסט חלופי (אלט) שיסייע בקידום של המאמר (על כך נרחיב בקידום SEO).

מכל אלה אנו יכולים להבין בהחלט עד כמה חשובות התמונות באתר שלנו, ועד כמה כדאי לנו לברור בקפידה כל תמונה שעולה לאתר- וכיצד אנחנו מאפיינים אותה.

אינפוגרפיקה

אומנם דיברנו על חשיבותן של תמונות במאמר, ועד כמה הן מרווחות את הטקסט ומעניקות “מרחב נשימה” לגולש, אך יש סוג נוסף של תמונות שיש להן ערך מוסף לגולש. קוראים להן אינפוגרפיקה. אלה הן תמונות שיש עליהן מידע חשוב לגבי הנושא עליו אנחנו מדברים.

אינפוגרפיקה: צמיחה בשימוש באינסטגרם לאורך זמן
אינפוגרפיקה: צמיחה בשימוש באינסטגרם לאורך זמן

זה יכול להתבטא בצורה טקסטואלית – טקסט כתוב וזה יכול להיות גרפים, פאי תלת מימדי ועוד מגוון רחב של עזרי המחשה שבאים להציג את העובדות שאנחנו רוצים להראות, רק בצורה הרבה יותר ויזואלית, סקסית, אטרקטיבית ומושכת.

אינפוגרפיקה בשל המידע שהיא מכילה, מעניקה ערך מוסף חשוב לגולש שמעריך ומוקיר את המידע שהגנו לו בצורה “נוחה” ונעימה יותר מאשר עוד תוכן טקסטואלי משמים ומשעמם…

החיסרון באינפוגרפיקה הוא שהדבר לעיתים מצריך משאבים של מעצב\ת גרפי\ת וכמובן, זמן מחקר על הנושא והדגשים שברצוננו להציג בכל אינפוגרפיקה. אז אם יש לכם את הזמן, המשאבים והיכולת- זוהי דרך מעולה להעניק לגולשים שלכם ערך מוסף בקלות.

כלי עזר שיסייעו לכם לשדרג את המאמר שלכם

מפת חשיבה ככלי לבחירת מילות מפתח

מפת חשיבה היא כלי נפלא שיכול לסייע לכם להציג בצורה גרפית וויזואלית את מבחר הרעיונות שלכם לנושאים שאתם מעוניינים לקדם, וסביבם לבנות סוג של מילות מפת וביטויים שקשורים לאותו הנושא.

הסיבה לבחירה במפות חשיבה ככלי עזר היא שההמחשה הוויזואלית מקלה עלינו ביצירת סדר בתוך כל שלל הרעיונות ומגוון מילות המפתח שאנחנו חושבים עליהן. בצורה זו אנו מחלקים את העבודה לנושאים, וסביבם יוצרים סוג של “שמש” של ביטויי מפתח שאנחנו חושבים בתחילה שצריכים להופיע במאמר ואליהם ניתן להוסיף מילות מפתח לאחר שערכנו מחקר מילות מפתח בכלים השונים.

היכן תוכלו למצוא כלים למפת חשיבה

גוגל דוקס – יכול לשמש ככלי יעיל ונחמד להכנת תרשים של מפת חשיבה. זהו כלי חינמי שגם שומר את כל המידע שלכם בענן של גוגל כך שהכול נשמר ולעולם לא ילך לכם לאיבוד.

אתרים נוספים למפות חשיבה:
https://www.gliffy.com
https://www.mindmup.com

כללי כתיבה חשובים שכדאי לכם לשנן

בכתיבה לאתר שלכם בין אם זה בלוג, אתר תדמית או אתר מכירות, חשוב לשמור על מספר כללים שיכולים לעשות את ההבדל בין אתר שזוכה להתייחסות מצד הגולשים ומנועי החיפוש, לבין אתר זניח וקיקיוני. אנו ממליצים לכם לשים דגש על הטיפים הבאים גם אם הדבר כרוך בהשקעת מעט זמן או משאבים מכיוון שיש לכל אחד משמעות.

כללים חשובים בעת כתיבת תוכן

כתבו בצורה רהוטה וללא שגיאות כתיב

כאשר אתם כותבים מאמר תוכן, הקפידו מאוד על תקינות השפה שלכם. חשוב מאוד שהשפה שלכם תהיה רהוטה וקולחת, המתאימה גם לשפתו של הקורא או הגולש הפוטנציאלי באתרכם.

אנשים מצפים לשפה ברורה ונקייה, ללא שגיאות כתיב וכזו שמסוגלת להציג את התוכן בצורה ברורה ופשוטה (עד כמה שהדבר אפשרי…)

אם ניתן לדבר בשפה ברורה ובגובה העיניים של הגולש זה ממש טוב. עם זאת, הקפידו גם על אוצר המילים של הנישה שלכם – הגולש שנכנס לאתר אמור כבר להכיר את המונחים והמושגים המקצועיים לפחות חלקית.

רוצים לעזור לגולשים ולעשות לעצמכם אפילו טובה גדולה? אתם יכולים להכין דף ובו מילון מונחים מהנישה שלכם. כך, בכל פעם שיש מילה מסובכת שיתכן והגולש אינו מכיר, תוכלו לבצע קישור פנימי לביטוי שניתן לקרוא עליו ולהבינו בקלות. רעיון נחמד- לא?! 🙂

הקפידו על פסקאות קצרות

אחד הקשיים הגדולים ביותר של מוחנו הוא לקלוט ולעבד הרבה מאוד מידע. כאשר אנחנו לדוגמה קוראים ספר או כתבה בעיתון נוכל לראות כי ישנם חוקים בנושא כתיבת התוכן. העין אינה יכולה לקלוט גוש גדול מאוד של טקסט. בהרבה מאוד מקרים הדבר גורם לרתיעה ויציאה מהאתר או מאמר שהוא יותר מידי “מקצועי” או טכני.

אחת הטכניקות לפיכך על מנת לשבור את הרצף הזה היא יצירת ריווח בטקסט. לכן חשוב לכתוב תוכן שיכלול פסקאות שכול פיסקה מכילה בממוצע 4-5 שורות. כך אנחנו מונעים העמסה מיותרת על העין, ומונעים בלוקים ארוכים של טקסט שרבים חשים מאוימים בגינם. שבירת טקסט באמצעות פסקאות קצרות, מקלה מאוד על הגולש לקרוא ולצרוך את התוכן שאנו מציעים לו.

שימוש בכותרות במאמר

שיטת הקריאה של האדם הממוצע מתחילה מסריקה של הטקסט. העין האנושית נוטה לרוץ על פני הטקסט עוד לפני שמתחילים . העין מבצעת סריקה מהירה של התוכן מלמעלה כלפי מטה בזריזות. עכשיו, על מנת שנוכל לשמר ולעודד את הגולש להמשיך ולקרוא את התוכן חשוב מאוד להשתמש בכותרות וכותרות משנה לאורך כל המאמר שלנו.

למה כדאי להיעזר בכותרות? זו בוודאי השאלה הבאה שלכם- נכון?

ובכן, העין סורקת את התוכן מלמעלה למטה. היא עוברת ברפרוף על הכותרות של המאמר ועל סמך אלה מתקבלת ההחלטה – האם להישאר ולהמשיך לקרוא את התוכן? או האם לנטוש את האתר (כלומר לא מצאתי את מה שחיפשתי).

כל כותרת מהווה למעשה סוג של “תימצות” של התוכן שמגיע אחריה. מכאן אנחנו יכולים להבין גם את החשיבות של שימוש נכון בכותרות. כותרות יוצרות ריווח בין הפסקאות, בונות היררכיה של הטקסט במאמר (כותרות h1-h3) ומקלות בגדול על הסריקה הראשונית של העין של הגולש.

זכרו – יש לכם בערך 3-5 שניות לעשות רושם חיובי על הגולש. לכן זה חיוני שיהיו לאורך המאמר כותרות, כותרות משנה וחלוקה הגיונית והיררכית של התוכן (כמובן שריווח באמצעות תמונות יכול מאוד לתרום). אין לכם זמן לרושם ראשוני נוסף! תהיו מקצוענים ותרוויחו.

כתבו לגולשים בגובה העיניים

אם דיברנו קודם על נושא השפה הרי שיש דגש חשוב נוסף נלווה בנושא זה. הקפידו על המקצוענות שלכם אך עם זאת חשוב לכתוב בשפה ברורה ולא בשפה גבוהה ומתנשאת.

כתבו לגולשים בגובה העיניים

אם האתר שלכם הנו אקדמי, הרי שהכתיבה תהיה יותר מקצועית וטכנית ובשפה אקדמית גבוהה. עם זאת רוב האתרים אינם אקדמאים, ולכן ההמלצה היא לכתוב תמיד בגובה העיניים, ולדבר בשפה שגם קהל היעד שלכם והגולשים באתר יוכלו להבין ולצרוך. היום קוראים לזה תוכן מונגש. כלומר, כזה שכל אחד יכול ומסוגל לקרוא (כמובן ברמה סבירה וברורה).

אתם הרי מכירים את קהל היעד שלכם. אז התאימו לקהל את התוכן שהוא אוהב בשפה שתהיה קלה להבנה, ברורה, בגובה העיניים עד כמה שניתן, והקפידו לשמור על קו אחיד לאורך כל התכנים שאתם כותבים בין אם למאמר שלכם או לבלוג. הקפידו שלא להתנשא על הגולשים- אנשים לא אוהבים את זה ולא יהססו ללחוץ אחורה על הדפדפן ולנטוש את האתר שלכם- וחבל. תנו להם את מה שהם מחפשים בשילוב ובנימה האישית שלכם או של העסק שלכם.

כתיבת תוכן שמתאימה לקידום האתר

הכותרת הנכונה לאתר שלכם (טייטל)

כאשר כותבים כותרת למאמר או עמוד, חשוב מאוד להיעזר במחקר מילות המפתח על מנת שהכותרת גם תוכל למשוך תנועה של ביטויים שאותם אנשים מחפשים ואנחנו מקדמים, וגם כזו שתהיה מסקרנת, מעניינת או מושכת. הכותרת צריכה להיות עשירה (עד כמה שניתן) במילות המפתח, הקשורות לתוכן שאתם מעוניינים לקדם.

תיאור ענייני מושך ומניע לפעולה

התיאור בדף האתר בא למעשה להרחיב על הכותרת שכבר כתבנו. חייב להיות קשר בין הכותרת לתיאור- הן בנושא עליו נדבר בכותרת והן בתיאור שבו ניתן גם להוסיף עוד כמה מילות מפתח שלא נכנסו בכותרת הדף (טייטל). הקפידו שהביטויים החשובים יופיעו בתיאור, ואל תשכחו בסיומו להניע את הגולש לפעולה על מנת להגדיל את ה CTR שלכם (אחוז ההקלקות על המודעה).

ליצור תיאור מעניין ומניע לפעולה

תגיות אלט

כבר דנו בחשיבותן של התמונות במאמר די בהרחבה. תמונות יכולות לסייע לנו בקידום על ידי הטמעה של אלט (טקסט חלופי) שיהיה רווי במילות מפתח שאותן אנו מקדמים וכמובן קשורות לנושא. ניתן לשים בערך 11 מילים בסך הכול שגוגל קורא. מעבר ל11 יש סיכוי שלא תהיה התייחסות כך שזה מיותר.

תגיות אלט למעשה יקדמו את התוכן שלנו במנוע החיפוש של התמונות של גוגל. מכיוון שגוגל לא מבין תמונות, הוא קורא אותן (כלומר סורק את הטקסט החלופי) וכך מדרג את התמונות במנוע חיפוש התמונות. לכן, חשוב תמיד שעל כל תמונה שאתם מעלים לאתר יהיה טקסט חלופי רלוונטי. עדיין לא הטמעתם טקסט חלופי בתמונות האתר שלכם? אז קדימה- הגיע הזמן להתקדם!

קישורים חיצוניים והפניה לאתרים חיצוניים

אם כבר השקעתם וכתבתם מאמר איכותי, אבל מפאת מגבלות כלשהן לא יכולתם להרחיב בנושא מסוים, או שיש מקור חשוב וסמכותי שאתם חושבים ששווה להפנות אליו על מנת להעשיר את הגולש בנושא – אל תתלבטו תפנו אליו! המגמה כיום היא להפנות את הגולש לאתרים ברי סמכא המעניקים הרחבות לנושאים חשובים במאמר ותורמים לגולש בנושא ומעשירים את עולמו.

לקשר אל אתרים רלוונטיים- קישורים חיצוניים

יש לעשות זאת גם במחיר של “זליגת כוח” מהמאמר שלנו אליהם (פשוט תעשו שהקישור יפתח בלשונית נפרדת, ובכך תימנעו מיציאה של הגולש מהאתר).

למעשה, זהו סוג של איתות לגוגל שבא להראות את רמת החשיבות ביחס של כותב התוכן לגולש. ישנם כלים של קידום שאף מעודדים לעשות זאת מפאת החשיבות של הפניה למקורות חיצוניים.

קישורים פנימיים למאמרים נוספים באתר

מאמר טוב הוא מאמר שנותן חשק ל”עוד טעימות”, כלומר יוצר חשק לגולש\ת לרצות ולקרוא עוד תכנים. מן הראוי שנספק לגולשים צורך זה, ונסייע להם להגיע הכי מהר למה שיכול לעניין אותם. השימוש בקישורים פנימיים על מילות המפתח במאמר, יכולים לתרום רבות לשני הצדדים. בפן של חוויית המשתמש- אנחנו עוזרים לגולש לקבל מידע נוסף באמצעות יצירת קישורים פנימיים עם הפניות למאמרים נוספים שלנו באתר שייתכן והוא כלל אינו מכיר, ויכול להגיע אליהם בלחיצת כפתור.

בפן הקידומי, אנחנו מנתבים את מנוע החיפוש לדפים החשובים שאותם אנחנו רוצים לקדם. כך, אנחנו מאותתים גם למנוע החיפוש מהם או מיהם העמודים\ הדפים החשובים באתר ובכך מרימים את קרנם בעיני מנוע החיפוש. בנוסף לכך אנחנו למעשה מובילים את הגולש לקרוא תוכן נוסף, מגדילים את זמן השהיה והחשיפה אלינו, ולמותג שלנו ובכך למעשה אנחנו הופכים לאוטוריטה.

במקביל לכך אנו מחזקים גם דפים נוספים בביטויים שקישרנו. אפקט חשוב נוסף של קישורים אלה הוא שככל שהגולש יסתובב באתר כך גם גדלים הסיכויים להמרה שבאה לידי ביטוי בצורה של: פניה בצור קשר, רכישת מוצר כלשהו, הבעת עניין אימייל, התקשרות טלפונית ועוד.

לסיכום

במאמר זה הענקנו לכם כלים רבים וטיפים מקצועיים שיכולים לסייע לכם החל מתהליך החשיבה והתכנון ליישום וביצוע כתיבת התוכן. נגענו בכלים חשובים כמו מתכנן מילות המפתח, ubbersuggest, וכלים של מפות חשיבה. נגענו בנושאים חשובים שהגולש ומנועי החיפוש מתייחסים אליהם- כללי הכתיבה הנכונה של מאמר ודגשים. ולסיום נגענו קלות בנושא של כתיבת תוכן מנקודת המבט של קידום אתרים.

אנו מקווים מאוד שתרמנו לכם והעשרנו אתכם בתוכן איכותי. אם אהבתם אתם מוזמנים להפיץ ולשתף מאמר זה ברשתות החברתיות – החברים שלכם יודו לכם 🙂

נכתב על ידי
אבישי הוא מקדם אתרים ותיק ואיש תוכן מנוסה בתחום הדיגיטל; מנהל פרויקטים SEO בקבוצת אנגורה מדיה.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

2 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

2
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.