מה זה תוצאות אורגניות?

תוצאות אורגניות

תוכן עניינים

תוצאות אשר מופיעות במנועי החיפוש ואינן נחשבות לממומנות. בראש דף תוצאות החיפוש בגוגל אפשר למצוא לרוב 4 תוצאות ממומנות ועוד כמה כאלה בסוף הדף. עשר התוצאות האחרות, שאינן הממומנות, הן האורגניות. כל בעל עסק שמייחס חשיבות לשיווק באינטרנט, רוצה להיות בדף הראשון בתוצאות הממומנות או באורגניות, ולפעמים ב-2 סוגי התוצאות. ככל שיותר משתמשים מחפשים ביטוי ספציפי כלשהו, כך הוא יהיה תחרותי יותר וקשה יותר לקידום. יש ביטויים יוצאים מהכלל, שיש עליהם כמות גדולה של חיפושים אבל הם מתאפיינים בתחרות נמוכה, מכיוון שהביקוש לקידום האורגני מבחינתם אינו כדאי מבחינה כלכלית.

נראות האתר בדף תוצאות החיפוש

בעל האתר יכול לקבוע איך האתר שלו ייראה בתוצאות החיפוש. כדי לעשות זאת, יש להגדיר במערכת הניהול את הדברים הבאים:

  • כותרת – לכל דף באתר ניתן להגדיר כותרת למנוע החיפוש שתכלול את הביטוי המקודם ואת שם העסק. בין הביטוי לשם העסק כדאי לכלול משפט אינפורמטיבי או מניע לפעולה – טקסט שישכנע את המשתמש להיכנס לאתר. כמות התוכן מוגבלת ולכן כדאי שלא לעבור את ה-55 תווים.
  • תיאור – טקסט שמופיע מתחת לכותרת בפונט קטן יותר. כאן ניתן לשלב בערך כ-155 תווים ולכלול את מה שלא ניתן לשלב בכותרת. גם כאן כדאי להכניס מילות מפתח.
  • URLכתובת עמוד, שמוצגת בין הכותרת לתיאור.
  • צפייה בעותק שמור – ליד כתובת ה-URL, ישנו משולש אשר לחיצה עליו מובילה לצפיה בדפים דומים וגם בעותק השמור של האתר בגוגל כפי שהוא נסרק לאחרונה. בתוך העותק השמור ניתן לראות את הגרסה המלאה, את הגרסה הטקסטואלית ואת גרסת המקור. כמו כן ניתן לראות מתי בפעם האחרונה נסרק האתר בגוגל.

על ידי בדיקת הגרסה הטקסטואלית ניתן להבין איך גוגל רואה את האתר. לא אחת מבחינים שם בתקלות כמו טקסט שרואים רק בגרסה הוויזואלית ולכן הוא לא נסרק בגוגל, היררכיה לא נכונה ועוד. כל מקדם אתרים בודק בחודש הראשון לקידום האתר האם ישנה בעיה באופן בו גוגל רואה את האתר דרך הגרסה הטקסטואלית.

איך ניתן להתברג בין 10 התוצאות האורגניות הראשונות?

קידום אתרים אורגני הוא אחד מתחומי השיווק היותר צעירים, אבל גם היותר חשובים שקיימים היום. ישנם בעלי אתרים שמקדמים את האתר שלהם בעצמם. חלקם נרשמים לקורס קידום אתרים על מנת ללמוד כיצד לעשות זאת, אחרים לומדים לבד דרך הרשת. יחד עם זאת, קידום אורגני דורש לא מעט עבודה ולכן מעבירים את האחריות לחברות SEO או פרילנסרים בתחום שמטפלים בנושא. עלות עבודה איכותית נמדדת לכל הפחות בכמה אלפי שקלים לחודש.

השקעה לטווח ארוך

בניגוד לקידום הממומן המאפשר תוך פרק זמן קצר להגיע לדף הראשון, תהליך הקידום האורגני מבוסס על השקעה לטווח ארוך. לפי גוגל, את התוצאות הראשוניות ניתן לראות בטווח שבין 4-12 חודשים. ישנם תחומים שאפשר לראות בהם הצלחה כבר לאחר כמה שבועות בעוד שבתחומים תחרותיים במיוחד, התהליך יכול לקחת שנים.

קישורים שימושיים

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.