קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » מהם גורמי הדירוג החשובים ביותר ב-2017 ועל אילו מהם אפשר לוותר?

מהם גורמי הדירוג החשובים ביותר ב-2017 ועל אילו מהם אפשר לוותר?

לגוגל יש מעל ל-200 גורמי דירוג, את חלקם אנחנו יודעים באופן ודאי ולגבי השאר יש השערות וספקולציות. עכשיו אתם יודעים איך זה, SEO הוא אחד התחומים הדינמיים ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי ובכל פעם צצה ידיעה חדשה לגבי הדברים שחשוב לשים לב אליהם. האלגוריתם לא מפסיק להשתדרג ולהשתנות וכתוצאה מכך דברים שהיו חשובים בעבר, מאבדים מהרלוונטיות שלהם היום. מנגד, צצים גורמי דירוג חדשים שמשקפים טכנולוגיות חדשות ושינויים בהתנהגות וחוויית המשתמש.

השבוע פורסמה ב-Search Engine Land כתבה מקיפה המסכמת את המלצות הקידום לשנת 2017 בהתבסס על השינויים המדוברים, ממצאים, נתונים וקייס סטאדיז מהשטח. בהכנת הכתבה השתתפו גם מומחים מ-Searchmetrics ו-SEMrush. מפה לשם, חשבנו שתרצו לדעת מזה. הנה לכם עיקרי הדברים וטיפים מעשיים כך שתוכלו ליישם עוד היום ולהפנות את מאמצי הקידום שלכם למקומות שיוכלו להניב תועלת ודאית.

גורמי הדירוג החשובים ביותר ב-2017

אתר מאובטח (HTTPS)

מבדיקה ש-SEMrush ביצעו, 65 אחוזים מהדומיינים שתפסו את שלושת המקומות הראשונים (עבור מילות מפתח בנפחי חיפוש גבוהים) – היו אתרים בפרוטוקול המאובטח (HTTPS). למרות שלא מדובר בגורם דירוג מוביל, ההמלצה היא לעבור ל-HTTPS כדי לשפר המרות ולהגדיל את האמון (Trust).

נקודה חשובה: HTTPS הוא משמעותי ורלוונטי מאד כשמדובר באתרי סחר או אתרים פיננסים משום שאלה דורשים את אמון המשתמש. לעומת זאת, באתרי טיולים למשל, HTTPS לא יהיה קריטי במיוחד. אבל באתרים כאלה תמונות יהיו חשובות הרבה יותר מאשר באתרים פיננסים. בסופו של דבר, שאלו את עצמכם מה היא כוונת המשתמש – מה הוא רוצה? אין דרך פשוטה ונכונה מזו לתכנון ועיצוב האתר שלכם.

אורך התוכן

תכנים ארוכים ברוב המקרים משיגים תוצאות טובות. לצורך העניין, תוכן של אתרים בשלישיה הראשונה ארוך ב-45 אחוזים בממוצע מתוכן של אתר במקום ה-20. ועדיין, ההמלצה היא לא לכתוב מגילות רק בשביל מיקום טוב יותר. המפתח הוא לכתוב תוכן ארוך מספיק כך שיהיה רלוונטי ומתאים לכוונת המשתמש. הציצו בתוכן של המתחרים שלכם ובדקו איך תוכלו להוסיף על מה שהם כתבו ולספק ערך רב יותר (והנה כלי שיעזור לכם בזה).

מילות מפתח

כאן הדברים מתחילים לתפוס כיוון מעניין. 35 אחוזים מהדומיינים שהיו מדורגים על מילות מפתח בעלות נפח חיפוש גבוה (1,001-10,000 חיפושים) לא כללו את מילת המפתח בטייטל. ההשערה היא שהאלגוריתם של גוגל יודע להבין את הקשר בין מילת המפתח לתוכן בעמוד או שמילות מפתח בטייטל הפכו לגורם דירוג בעל חשיבות פחותה.

עוד נקודה מעניינת, מעט מאד קישורים באתרים הללו הכילו את מילת המפתח באנקור טקסט. למעשה, מה שניתן להבין הוא שמילות מפתח באנקור טקסט לא מהוות גורם דירוג, בטח לא מרכזי. יתכן שזו הדרך של גוגל להילחם בספאם ולהפוך את טכניקת הקישור לטבעית יותר.

תנועה

מספר הביקורים באתר הוא גורם משמעותי עבור אתרים שרוצים להיות מדורגים על מילות מפתח בעלות נפח חיפוש גבוה. יחד עם זאת, חשוב לציין שלתנועה שהגיעה מהחיפוש (Google Search) לא היתה השפעה על הדירוג, בניגוד לתנועה הישירה שהשפיעה מאד.

אותות משתמש

בואו נדבר על אחוז הנטישה (Bounce Rate). באופן כללי, אחוז הנטישה היה נמוך עבור המדורגים בשלישיה הראשונה והוא הלך ועלה ככל שהמיקומים ירדו. אפשר להבין מזה שלשלושת הראשונים יש תוכן רלוונטי יותר, שהאתר שלהם ידידותי ומגיב מהר, שהם נתפסים כאמינים וכן הלאה. גם כמות העמודים בהם המשתמש מבקר (Pages Per Session) היא בעלת השפעה על הדירוג. זה אולי לא גורם דירוג ישיר, אבל אם המשתמש לא מביע עניין ומגלה מעורבות – גוגל מבינה שלא סיפקתם מה שהבטחתם.

קישורים

מבנה קישורים איכותי היה ונשאר אחד הגורמים החשובים ביותר. אין יותר מדי מה לחדש בגזרה הזאת, רק להמשיך ולעבוד כדי להשיג קישורים טובים ורלוונטיים ממקורות סמכותיים. נראה שהם אפילו חשובים במיוחד עבור אתרים שמנסים לשפר דירוג על מילות מפתח עם נפח חיפוש של מתחת ל-10,000 חיפושים חודשיים.

אז במה הכי חשוב להשקיע?

  • תנועה ישירה
  • משך הביקור באתר
  • כמות עמודים שהמשתמש ביקר בהם
  • אחוז נטישה
  • כמות הדומיינים המפנים לאתר
  • כמות הקישורים הנכנסים
  • כמות ה-IP המפנים לאתר
  • אורך התוכן
  • אתר מאובטח (HTTPS)
  • כמות האנקורים
  • מילות מפתח בגוף התוכן
  • צפיפות מילות מפתח
  • מילות מפתח בטייטל
  • וידאו

כמו שאפשר להבין מהממצאים, אותות המגיעים מהמשתמש תופסים את החשיבות הגבוהה ביותר בכל הנוגע לקידום האורגני. המשמעות היא שכדאי להקדיש זמן ומחשבה לאופטימיזציה של דפי האתר וליצירת חוויית משתמש אופטימלית כדי להעלות את המעורבות באתר.

גורמי דירוג כלליים ז"ל

סליחה על הדרמטיות, כן? אבל עוד נקודה חשובה שעולה מהממצאים היא שאין שום פעולה שהיא גורפת ונכונה לכל האתרים.

קחו למשל את מהירות האתר. ברור שזה חשוב, אבל לא באופן גורף. זה הופך להיות חשוב באמת רק כשהאתרים של המתחרים שלכם מהירים יותר מהאתר שלכם. ועוד דוגמה, בואו נחזור ל- HTTPS. החשיבות של HTTPS באתר מתכונים לא זהה לחשיבות של HTTPS באתר איקומרס. מנגד, ברור שהטמעת נתונים מובנים וסכמות תקבל חשיבות גבוהה מאד באתר מתכונים ופחות באתר פיננסי. מבינים את הכיוון? אל תעשו דברים על עיוור, כל אתר ומה שרלוונטי לו. הפעילו הגיון, הציצו באתרי המתחרים והסיקו מסקנות.

ובנימה אישית, חשוב להתייחס לדברים האלה כאל המלצה. אל תמהרו למחוק מילות מפתח מהטייטל ואל תעצרו מעבר ל-HTTPS. אם תכננתם לכווץ תמונות כדי להאיץ את מהירות האתר – עשו זאת, זה לא יזיק. המטרה היא לגרום לכם לחשוב על הצעדים שלכם ולהשקיע את המאמצים במקומות הנכונים.

אז מה אתם אומרים? מזדהים או שנתקלתם דווקא בממצאים אחרים? איזה גורם דירוג לא מקבל מספיק חשיבות לדעתכם?

דברו אתי בתגובות!

אודות מור מריג'

מור מריג'
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי. וחוץ מזה, אני גם מנגנת הרבה, ישנה מעט, מכורה לאבוקדו ועובדת בקבוצת Angora Media.

עשוי לעניין אותך גם...

איך להתקדם בגוגל בלי אתר? על היום שבו לא נצטרך יותר אתרים

מנוע החיפוש של גוגל הוא ללא ספק הכלי החזק בעולם. מי שיודע לנצל אותו, יוכל ...

קידום אתרי חדשות

מבזק: 27 הנחיות חובה לקידום אתרי חדשות ופאבלישרים בגוגל

מומלץ לכוון ל-HD: לאחרונה פרסמתי קייס סטאדי של אחד הלקוחות שלנו "איך הגדלנו לאתר מעריב ...

3 תגובות

  1. מזדהים, מזדהים.

  2. סליחה , אבל אני לא מאמין הכל הכללים האלו.
    כמה שעבדתי לפי הכללים ראיתי אתרים מתחרים שקופצים
    בלי סיבה ובלי קשר לכללים
    אני חודש בהולכת להיות מהפיכה בכללים לניידים
    ושם המשחק שונה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט עם חברים