חזית החיפוש החדשה של יאהו ובינג

איתי ברנר

יאהו ומיקרוסופט העלו לפני מספר ימים את האתר החדש אשר נועד להציג לעולם את שיתוף הפעולה בין מנועי החיפוש שלהם. באתר אשר נקרא ברית החיפוש נכתב כי בסופו של דבר כל מנוע ישמור על חווית משתמש ייחודית (הכוונה היא כנראה לממשק), אך האלגוריתם אשר מדרג הן את התוצאות האורגניות והן את התוצאות הממומנות (AdCenter) יהיה של בינג. בכך יאהו למעשה מסיימת את דרכו של האלגוריתם הותיק שלה אשר נמצא איתנו למעשה כבר משנות ה-90 (כמובן שמאז עבר שינויים רבים).

על מה כל אחד אחראי?

מהצד השיווקי, יאהו תטפל במפרסמים גדולים, סוכניות SEO, SEM וריסיילרים. מיקרוסופט תטפל במפרסמים עצמאיים (בשרות עצמי לפי הגדרתה). מהצד של יאהו מדובר בסוג של מהפך מכיוון שזו פעם ראשונה בה מנוע חיפוש למעשה משתף פעולה עם חברות לקידום אתרים. האם משמעות הדבר היא שהדרך בה פועל בינג-יאהו המאוחד תהיה גלויה יותר? אם כן, הרי שזהו שינוי של 180 מעלות לעומת הטקטיקה בה נוקטת עד היום גוגל (רק לפני כמה שבועות הסתבר כי הצגת הקישורים בכלי ניהול האתרים נעשה ברור פחות).

דיווחים שונים מרחבי הרשת מראים כי כבר כעת חלק מהתוצאות אותן מאחזר יאהו זהות לחלוטין או כמעט לחלוטין לאלו של בינג. מבחינת מקדמי אתרים מדובר בשינוי גורלי מכיוון שלמעשה בסופו של דבר לא יהיה ניתן יותר להפעיל את הפרמטרים link ו – linkdomain אותם אנו מזכירים כמעט בכל פוסט אשר עוסק בצורה כזו או אחרת בבדיקת קישורים לאתר (מעבר לכך, לא מעט שירותים ואתרים למקדמי אתרים מתבססים עליהם לחלוטין ולא ברור מה הם יעשו כאשר האיחוד יושלם לחלוטין).

האם יש לגוגל סיבה לחשוש?

עם נפח החיפוש ההולך ומצטמק של גוגל בארה”ב (גם אם לא במידה חדה), נראה כי אולי צריכה להיות לה סוף סוף סיבה אמיתית לפחד. המהלך של יאהו ובינג עלול להיות רק סנונית ראשונה ובהמשך מיקרוסופט תוכל להמשיך בקו זה ולממש את ההסכם שיש לה עם פייסבוק. כיום מנוע החיפוש הקיים בפייסבוק אינו מספק תמיד תוצאות רלוונטיות ומציג כברירת מחדל קבוצות או אנשים ולא בהכרח תוכן אשר נכתב על נושא החיפוש (נסו לחפש לדוגמה “אהוד אולמרט”). הטמעת האלגוריתם של בינג תתרום לשני הצדדים מכיוון שאלגוריתם החיפוש של בינג מנהל למעשה שני אינדקסים, אחד של שאילתות פופולאריות יותר ואחד של שאילתות פופולאריות פחות. לפיכך, ככל שהוא מקבל יותר קלט, כך קל לו יותר להחזיר תוצאות במהירות.

לסיום, חשוב לציין כי כל הנאמר באתר חזית החיפוש החדשה מתייחס בעיקר לארה”ב והשלמת התהליך כולו תסתים כנראה כבר בעונת החגים או בתחילת 2011 לכל המאוחר.  נכון להיום אין לבינג גרסה מקומית של מנוע החיפוש למרות שניתן לחפש בעברית. מנוע החיפוש של יאהו נמצא בשימוש בעיקר בוואלה, אך הרוב המכריע של החיפושים בארץ עדיין נעשים באמצעות גוגל.

> בחזרה לארכיון החדשות

תגיות רלוונטיות: בינגיאהומייקרוסופט
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
74
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
94
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
36
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
64
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105015
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99459
מדיה חברתית
בן אורן
87766
קידום אתרים
דנה רוזן
82461
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.