חזית החיפוש החדשה של יאהו ובינג

איתי ברנר

יאהו ומיקרוסופט העלו לפני מספר ימים את האתר החדש אשר נועד להציג לעולם את שיתוף הפעולה בין מנועי החיפוש שלהם. באתר אשר נקרא ברית החיפוש נכתב כי בסופו של דבר כל מנוע ישמור על חווית משתמש ייחודית (הכוונה היא כנראה לממשק), אך האלגוריתם אשר מדרג הן את התוצאות האורגניות והן את התוצאות הממומנות (AdCenter) יהיה של בינג. בכך יאהו למעשה מסיימת את דרכו של האלגוריתם הותיק שלה אשר נמצא איתנו למעשה כבר משנות ה-90 (כמובן שמאז עבר שינויים רבים).

על מה כל אחד אחראי?

מהצד השיווקי, יאהו תטפל במפרסמים גדולים, סוכניות SEO, SEM וריסיילרים. מיקרוסופט תטפל במפרסמים עצמאיים (בשרות עצמי לפי הגדרתה). מהצד של יאהו מדובר בסוג של מהפך מכיוון שזו פעם ראשונה בה מנוע חיפוש למעשה משתף פעולה עם חברות לקידום אתרים. האם משמעות הדבר היא שהדרך בה פועל בינג-יאהו המאוחד תהיה גלויה יותר? אם כן, הרי שזהו שינוי של 180 מעלות לעומת הטקטיקה בה נוקטת עד היום גוגל (רק לפני כמה שבועות הסתבר כי הצגת הקישורים בכלי ניהול האתרים נעשה ברור פחות).

דיווחים שונים מרחבי הרשת מראים כי כבר כעת חלק מהתוצאות אותן מאחזר יאהו זהות לחלוטין או כמעט לחלוטין לאלו של בינג. מבחינת מקדמי אתרים מדובר בשינוי גורלי מכיוון שלמעשה בסופו של דבר לא יהיה ניתן יותר להפעיל את הפרמטרים link ו – linkdomain אותם אנו מזכירים כמעט בכל פוסט אשר עוסק בצורה כזו או אחרת בבדיקת קישורים לאתר (מעבר לכך, לא מעט שירותים ואתרים למקדמי אתרים מתבססים עליהם לחלוטין ולא ברור מה הם יעשו כאשר האיחוד יושלם לחלוטין).

האם יש לגוגל סיבה לחשוש?

עם נפח החיפוש ההולך ומצטמק של גוגל בארה”ב (גם אם לא במידה חדה), נראה כי אולי צריכה להיות לה סוף סוף סיבה אמיתית לפחד. המהלך של יאהו ובינג עלול להיות רק סנונית ראשונה ובהמשך מיקרוסופט תוכל להמשיך בקו זה ולממש את ההסכם שיש לה עם פייסבוק. כיום מנוע החיפוש הקיים בפייסבוק אינו מספק תמיד תוצאות רלוונטיות ומציג כברירת מחדל קבוצות או אנשים ולא בהכרח תוכן אשר נכתב על נושא החיפוש (נסו לחפש לדוגמה “אהוד אולמרט”). הטמעת האלגוריתם של בינג תתרום לשני הצדדים מכיוון שאלגוריתם החיפוש של בינג מנהל למעשה שני אינדקסים, אחד של שאילתות פופולאריות יותר ואחד של שאילתות פופולאריות פחות. לפיכך, ככל שהוא מקבל יותר קלט, כך קל לו יותר להחזיר תוצאות במהירות.

לסיום, חשוב לציין כי כל הנאמר באתר חזית החיפוש החדשה מתייחס בעיקר לארה”ב והשלמת התהליך כולו תסתים כנראה כבר בעונת החגים או בתחילת 2011 לכל המאוחר.  נכון להיום אין לבינג גרסה מקומית של מנוע החיפוש למרות שניתן לחפש בעברית. מנוע החיפוש של יאהו נמצא בשימוש בעיקר בוואלה, אך הרוב המכריע של החיפושים בארץ עדיין נעשים באמצעות גוגל.

> בחזרה לארכיון החדשות

תגיות רלוונטיות: בינגיאהומייקרוסופט
שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89610
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88207
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
87926
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66848
קידום אתרים
ירון אחר
64975
שיווק דיגיטלי
יורם ליכטנשטיין
60
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
64
מדיה חברתית
מיטל אור
49
קידום אתרים
מיטל אור
47
קידום אתרים
מיטל אור
100
מדיה חברתית
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x