חזית החיפוש החדשה של יאהו ובינג | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » חזית החיפוש החדשה של יאהו ובינג

חזית החיפוש החדשה של יאהו ובינג

יאהו ומיקרוסופט העלו לפני מספר ימים את האתר החדש אשר נועד להציג לעולם את שיתוף הפעולה בין מנועי החיפוש שלהם. באתר אשר נקרא ברית החיפוש נכתב כי בסופו של דבר כל מנוע ישמור על חווית משתמש ייחודית (הכוונה היא כנראה לממשק), אך האלגוריתם אשר מדרג הן את התוצאות האורגניות והן את התוצאות הממומנות (AdCenter) יהיה של בינג. בכך יאהו למעשה מסיימת את דרכו של האלגוריתם הותיק שלה אשר נמצא איתנו למעשה כבר משנות ה-90 (כמובן שמאז עבר שינויים רבים).

על מה כל אחד אחראי?

מהצד השיווקי, יאהו תטפל במפרסמים גדולים, סוכניות SEO, SEM וריסיילרים. מיקרוסופט תטפל במפרסמים עצמאיים (בשרות עצמי לפי הגדרתה). מהצד של יאהו מדובר בסוג של מהפך מכיוון שזו פעם ראשונה בה מנוע חיפוש למעשה משתף פעולה עם חברות לקידום אתרים. האם משמעות הדבר היא שהדרך בה פועל בינג-יאהו המאוחד תהיה גלויה יותר? אם כן, הרי שזהו שינוי של 180 מעלות לעומת הטקטיקה בה נוקטת עד היום גוגל (רק לפני כמה שבועות הסתבר כי הצגת הקישורים בכלי ניהול האתרים נעשה ברור פחות).

דיווחים שונים מרחבי הרשת מראים כי כבר כעת חלק מהתוצאות אותן מאחזר יאהו זהות לחלוטין או כמעט לחלוטין לאלו של בינג. מבחינת מקדמי אתרים מדובר בשינוי גורלי מכיוון שלמעשה בסופו של דבר לא יהיה ניתן יותר להפעיל את הפרמטרים link ו – linkdomain אותם אנו מזכירים כמעט בכל פוסט אשר עוסק בצורה כזו או אחרת בבדיקת קישורים לאתר (מעבר לכך, לא מעט שירותים ואתרים למקדמי אתרים מתבססים עליהם לחלוטין ולא ברור מה הם יעשו כאשר האיחוד יושלם לחלוטין).

האם יש לגוגל סיבה לחשוש?

עם נפח החיפוש ההולך ומצטמק של גוגל בארה"ב (גם אם לא במידה חדה), נראה כי אולי צריכה להיות לה סוף סוף סיבה אמיתית לפחד. המהלך של יאהו ובינג עלול להיות רק סנונית ראשונה ובהמשך מיקרוסופט תוכל להמשיך בקו זה ולממש את ההסכם שיש לה עם פייסבוק. כיום מנוע החיפוש הקיים בפייסבוק אינו מספק תמיד תוצאות רלוונטיות ומציג כברירת מחדל קבוצות או אנשים ולא בהכרח תוכן אשר נכתב על נושא החיפוש (נסו לחפש לדוגמה "אהוד אולמרט"). הטמעת האלגוריתם של בינג תתרום לשני הצדדים מכיוון שאלגוריתם החיפוש של בינג מנהל למעשה שני אינדקסים, אחד של שאילתות פופולאריות יותר ואחד של שאילתות פופולאריות פחות. לפיכך, ככל שהוא מקבל יותר קלט, כך קל לו יותר להחזיר תוצאות במהירות.

לסיום, חשוב לציין כי כל הנאמר באתר חזית החיפוש החדשה מתייחס בעיקר לארה"ב והשלמת התהליך כולו תסתים כנראה כבר בעונת החגים או בתחילת 2011 לכל המאוחר.  נכון להיום אין לבינג גרסה מקומית של מנוע החיפוש למרות שניתן לחפש בעברית. מנוע החיפוש של יאהו נמצא בשימוש בעיקר בוואלה, אך הרוב המכריע של החיפושים בארץ עדיין נעשים באמצעות גוגל.

> בחזרה לארכיון החדשות

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

עשוי לעניין אותך גם...

חדשות קידום אתרים

פייסבוק מאזינה לכם, גוגל מסירה מיקומי מודעות, וורדפרס קונה את טאמבלר ועוד

גם פייסבוק מאזינה לשיחות משתמשים פייסבוק ממשיכה להסתבך – אחרי פרשת קיימברידג' אנליטיקה והקנס הענק, ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים