איך גוגל פלוס הולך לשנות את כללי המשחק בשיווק במנועי חיפוש? | AskPavel
קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » איך גוגל פלוס הולך לשנות את כללי המשחק בשיווק במנועי חיפוש?

איך גוגל פלוס הולך לשנות את כללי המשחק בשיווק במנועי חיפוש?

גוגל. לאדם הרגיל ברחוב זהו שם נרדף לאינטרנט. עבורנו, המשווקים במנועי חיפוש, גוגל הפכה למעין גרסה אינטרנטית של מדינה או מעצמת על. אנחנו עוקבים בדריכות אחר כל פעילות ואחרי כל צו. בסמכותה של מעצמת גוגל להעניש או לגאול ולחרוץ דינם של בתי עסק המגלגלים מיליארדי דולרים ברחבי העולם, מהעוסק העצמאי הקטן ביותר ועד תאגידי על ברמת BMW.

מנועי המלחמה של גוגל

מזה מספר שנים נמצאת גוגל במלחמת חורמה כנגד האויב מספר אחת – הספאם. זוהי מלחמה שנועדה להגן על שטח הכיבוש העיקרי שלה, החיפוש. זהו גם אויב שגוגל יצרה בכוחות עצמה – רובו של הספאם נובע משיטות שונות של משווקים שנועדו לקדם את לקוחותיהם בתוצאות האורגניות במנוע. גוגל פועלת במספר חזיתות על מנת להילחם בספאם:

  1. בראש ובראשונה, היא מנסה לחנך את בעלי האתרים ולעודד אותם ליצור עמודי אינטרנט שעומדים בתנאים שהיא מציבה. בחוד החנית של חזית זו ניצב מאט קאטס, המוכר לכולנו.
  2. חזית נוספת היא החזית הטכנולוגית, גוגל מצהירה שהיא מכניסה כ-300 שינויים לאלגוריתמי החיפוש שלה בשנה. בנוסף, היא דוחפת עדכונים ופילטרים גדולים, כדוגמת מערכת "פנדה" שהושקה לפני כחצי שנה ומאז רצה בגרסאות שונות מידי 4-5 שבועות.

אולם נראה שהתחום בו גוגל משקיע את מרבית כוחותיה בקרב כנגד הספאם הוא מה שמכונה "תוצאות מותאמות אישית". ההתחלה של תחום זה היא בביצוע לוקליזציה של תוצאות החיפוש. גוגל מנסה להגיש לגולש תוצאות המתאימות לו בהתאם למיקומו, אשר מזוהה על פי כתובת ה-IP  ממנה הוא גולש. היא לוקחת בחשבון גורמים כגון כתובת ה-IP של השרת, כתובת הדומיין של האתר (כאשר לדומיין מקומי יש עדיפות על דומיין בינ"ל), הגדת המיקום בכלי מנהלי האתרים ועוד.

מערכת הלוקליזציה התגלתה כהצלחה והיא עובדת טוב עד היום. בסך הכול, לבעלי העסק יש אינטרס למשוך לקוחות המתאימים להם גיאוגרפית. אתר של עסק ישראלי המפרסם בעברית לרוב אינו פונה לגולשים מאירופה או ארה"ב.

השלב הבא של התוצאות המותאמות אישית היה תוצאות אישיות בהתאם להיסטורית האינטרנט שנשמרת לגולש בחשבון הגוגל שלו, כאשר המערכת מציפה מעלה בתוצאות החיפוש אתרים בהן ביקר המשתמש לעיתים תכופות.

החיפוש בעידן הרשתות החברתיות

אז, נולדו הרשתות החברתיות ועידן חדש של התאמה אישית נפרס לפני גוגל. ההנחה הבסיסית שעמדה מאחורי אלגוריתם החיפוש מראשיתו היה שקישורים מהווים מדד "הצעה" אובייקטיבי לאיכותו של האתר. מרגע שמדד זה הפך מוטה (לטובת המשווקים), גוגל הכניסה מדדים שונים על מנת להדוף את השפעתם של הקישורים והכניסה בין השאר מדדי איכות התוכן, תנועה ומותג.

הרשתות החברתיות הציעו לגוגל אפשרות לחזור לימים העליזים בהם קישור היה באמת מדד לתוכן, כי ההנחה הבסיסית שעומדת מאחורי הרשת החברתית היא שאני משתף משהו בעל עניין לחברי, מכרי ושותפי העסקיים. כמו כן, הרשתות החבריות תוכננו מראש לפי קוים מנחים לקידום אתרים והפעילו הוראת rel=nofollow אוטומטית על כלל הקישורים.

כך נולדו המדדים החברתיים אשר מהווים היום כ-7% (על פי סקר גורמי הדירוג של seomoz), מכלל הגורמים המשפיעים על תוצאות החיפוש האורגני.

גורמי הדירוג של SEOmoz לשנת 2011

כמובן, שתחום הרשתות החברתיות החדש לא היווה רק גורם באלגוריתם החיפוש של גוגל. הרשתות החברתיות איפשרו לראשונה לגוגל להציג לגולש תוצאות שהותאמו לא רק על פי ההתנהגות שלו ברשת אלא גם על פי המלצותיהם של מכריו. התוצאות לא הותאמו רק אישית, אלא גם חברתית.

הסוס הטרויאני של גוגל

לשיטות השונות להתאמה אישית של תוצאות החיפוש (מלבד לוקליזציה), יש שני כשלים עיקריים איתם גוגל מתמודד היום:

  1. לגוגל אין שליטה על חיבורו של הגולש לחשבון האישי שממנו שאבה את נתוני ההעדפות שלו, ועוד יותר מכך, לגוגל אין שליטה על המידע שהגולש בוחר לחלוק עימה דרך הרשתות החברתיות בהן הוא משתמש. כלומר, נתח החיפוש המותאם אישית מבין כלל החיפושים במנוע הינו נמוך.
  2. כשל חסמי הכניסה. בשיטת ההתאמה האישית הנוכחית של גוגל יש אפלייה רצינית ביותר לטובת אתרים גדולים ומותגים מובילים. הסיכוי שאני אפרסם קישור של ידיעה מאתר Ynet גדול פי כמה מהסיכוי שאני אפרסם את אותה ידיעה מבלוג קטן ולא מוכר. כך אתרים גדולים צוברים עוד יותר כוח, והסיכוי של אתר חדש של עסק קטן להתברג בתוצאות החיפוש במותאמות יורד משמעותית.

המוצר החדש של גוגל – גוגל פלוס, נועד לנסות ולתת מענה לקשיים אלו, לפחות בחלקם.

בראש ובראשונה, פלוס מנצל את התרבות החדשה שיצרה פייסבוק בכך שגרמה לאנשים "לחיות" בתוך הפרופיל שלהם, באופן המילולי ביותר. אם גוגל תצליח לגרום למיליארד המשתמשים בשירותיה השונים "לחיות" בתוך החשבון שלהם כפי שהם עושים עם פייסבוק, היא סוגרת לפחות חצי מהכשל הראשון.

ועד כה, נראה שהיא תצליח לעשות זאת. גוגל פלוס צברה כ-10 מליון משתמשים בפחות משלושה שבועות (כך הצהיר לארי פייג', מנכ"ל החברה), כאשר מספר המשתמשים הנוכחי עומד על כ-18 מיליון (לפי הערכותיו של פול אלן, ראו גרף מאת לאון הולנד). מקורות תקשורתיים שונים מדווחים על גוגל פלוס כ"רשת החברתית בעלת הגידול המהיר ביותר בהיסטוריה".

הצמיחה המהירה של גוגל פלוס

בחזית המהפכה

אז אנחנו, המשווקים במנועי חיפוש, ניצבים מול החזית החדשה בהתקדמות מנועי המלחמה של גוגל. יתכן שבקרוב רוב קהל הלקוחות שבעלי העסקים מחפשים יהיו מחוברים באופן קבוע לחשבון שלהם בפלוס, ויראו תוצאות שונות לחלוטין מהתוצאות הטבעיות עליהן אנחנו נאבקים כל כך להשפיע.

אל ייאוש, כי גוגל במו ידיה מוסרת לנו שוב את הכלים בהם נשתמש על מנת לקדם את לקוחותינו למקום הראשון.

כאשר גוגל יפתחו את עמודי העסקים (הפיילוט יתחיל בשבועות הקרובים), כאשר ככל הנראה תנתן גישה לקהל הרחב כחודשיים לאחר מכן – כל מותג יתחיל בגיוס "עוקבים" בגוגל פלוס, המקבילים ל"אוהדים" של פייסבוק. בכל מותג ממוצע ברשת הישראלית אנחנו מדברים על מספר של אלפי גולשים במינימום אשר יעקבו אחרי עמודי המותג ויחשפו למידע השיווקי שהמותג מפרסם ברשתות החברתיות.

אך כעת, השיווק ברשתות החברתיות לא יעסוק רק בהעברת מסרים פרסומיים פשוטים. לכל מותג תהיה היכולת להשפיע באופן ריאלי על תוצאות החיפוש שהעוקבים אחריו רואים.

אז מה אנחנו עושים מחר בבוקר (או בבוקר שאחרי פתיחת פלוס למותגים)?

  • מפעילים את המותג – ללוות את המותגים איתם אנחנו עובדים בפתיחת עמודים בגוגל פלוס וביצירת תוכן עשיר לגולשים. למותג יש אינטרס שכמות גדולה ככל האפשר של גולשים תעקוב אחריו, אך אין סיבה שהוא עצמו יעקוב אחרי אנשים רבים. שימו לב לדוגמה לעמוד הפרופיל של אתר Mashable (שכרגע הפך להיות מפרופיל של האתר עצמו לפרופיל של ה-CEO, פיט קשמור, אחרי שגוגל הודיעו על סגירת חשבונות מותגים), אחריו עוקבים יותר מ-100 אלף אנשים אך הוא עוקב אחרי 134 איש בלבד.
  • מפעילים את העובדים – ללוות גם את עובדי המותג לפתוח פרופילים אישים, או לכל הפחות דמות ציבורית ראשית כגון מנהל יחסי ציבור. זאת שיטת עבודה שעובדת יחסית טוב גם בטוויטר, כאשר יש ערוץ טוויטר רשמי של החברה וערוצי טוויטר נוספים למנהלים שונים או בעלי החברה. במקרה הזה, ככל שיהיו יותר פרופילים מפותחים בעלי אינטרס למותג, כך כוח ההשפעה של המותג יגדל. שוב, שם המשחק הוא ליצור תוכן שיגרום לאנשים לרצות לעקוב אחריך. בניגוד לפייסבוק בו אנשים לוחצים Like על כמעט כל דבר, שיטת העבודה בגוגל פלוס אינה מעודד את המשתמש סתם לעקוב אחרי משתמשים שאינם מעניינים אותו.
  • מעלים תכנים – רשתות חברתיות אינן משמשות רק לניהול תדמית המותג ולצרכי יח"צ אחרים, הן גם בעלות השפעה ממשית על תהליכי SEO של אתרי החברה, כפי שהראנו קודם. אחת ההשפעות המוכרות של טוויטר לדוגמה, היא גילוי, אינדוקס ודירוג של תכנים חדשים באתר. שיתוף קישורים בגוגל פלוס הוא בעל השפעה דומה. ניתן לנצל את השפעה זו ולשתף עמודים שזה עתה עלו לאוויר על מנת להבטיח גילוי ואינדוקס ע"י רובוטים, חשיפה, תנועה ודירוג ראשוני עבור מילות מפתח בשם הכותרת של העמוד.
  • עוקבים ומזהים טרנדים – גוגל פלוס מציעה פיצ'ר הנקרא "ניצוצות" (Sparks, אחד הפיצ'רים שקיבלו תשומת לב פחותה עד כה) המאפשר למשתמש לחפש ולהכיר פרטי חדשות וכתבות בנושאים שונים שיתכן שלא נחשף אליהם משימוש רגיל באינטרנט. באפשרותו של מותג להגדיר לעצמו ניצוצות הקשורים לשם המותג, שמות מוצרים ומילות מפתח נוספות המעניינות אותו ולעקוב אחר הכתבות המתווספות לאורך זמן. בצורה זו אפשר גם לזהות ולנהל טרנדים חדשים המגיחים אל העולם.

ניצוצות בגוגל +

ומה לא עושים?

  • אין שום סיבה שחברת שיווק כזו או אחרת תפתח לעצמה פרופיל ותתחיל לעקוב אחרי אלפי משתמשים. לחברות האלו לא תהיה שום יכולת השפעה אחרי אלו שהיא עוקבת אחריהם. גוגל פלוס היא רשת של שיחה, ואדם או מותג שאינו מציע ערך מוסף לעוקבים אחריו יגלה במהרה שמספר העוקבים מצטמצם במהירות (בדומה לטוויטר).
  • אין שום סיבה לשלם 5$ ב-Fiverr לאנשים רנדומאליים שיעשו +1 לעמודים שלכם. גם אם יש להם פרופיל מפותח, ככל הנראה העוקבים אחריהם לא יהיו קשורים למותגים שלכם ולכן ההשפעה על תוצאות החיפוש שלהם הינה חסרת ערך מבחינתכם.

+1 מול שיתוף

שתי שיטות התקשורת העיקריות בגוגל פלוס הן לתת +1 ולשתף, אולם כרגע נראה שרק כפתור ה+1 משפיע על תוצאות החיפוש. זה נובע ככל הנראה מכך ש+1 הינו פומבי לכל האנשים בעלי חשבונות גוגל, ואילו שיתוף תלוי בהגדרות של ההודעה הספציפית – האם פרסמתי את ההודעה למעגל מסוים? לכל המעגלים? באופן פומבי? אין מניעה שבעתיד גם הודעות פומביות ישפיעו על התוצאות.

  • שיטת העבודה – הן המותג והן כלל המשתמשים הקשורים למותג צריכים לתת +1 לעמודי אינטרנט ולהודעות בתוך פלוס בעלות אינטרס לשיווק המותג. הדבר יצור תופעת אדוות שישפיעו על העוקבים אחרי המותג עצמו, העוקבים אחרי עובדי המותג, יגרום לשיתופים חוזרים של הידיעות ובמידה וההודעות מפורסמות בהגדרת "פומבי", גם יצרו תוצאות חיפוש חדשות לחלוטין.
  • לא מפסיקים תהליכים אחרים – ככל דבר אחר בגוגל, איתותים מהרשתות החברתיות לא מחליפים לחלוטין את האלגוריתם. כבר עכשיו ניתן לראות שיש השפעות מסוגים שונים על תוצאות החיפוש: לפעמים השכבה החברתית משנה את תוצאות החיפוש ע"י הקפצה של תוצאה מעמוד שני לראשון. לפעמים היא מרחיבה את העמוד הראשון ל-12 תוצאות במקום 10, כאשר 2 התוצאות האחרונות הן תוצאות מהרשת החברתית בלבד. ולפעמים היא לא משנה כלל את עמודי התוצאות, כאשר האתרים שנמצאים בהם חזקים במיוחד ומקבלים שיתופים בפני עצמם.

ובונוס לסיום – תמונות כותבים בתוצאות החיפוש

גוגל פלוס מציעה עוד טריק נחמד לאנשים שיש להם פרופיל. לאחרונה גוגל יצרו פיצ'ר חדש בתוצאות החיפוש – תצוגת "כותב", אשר מופעלת ע"י שימוש במאפיין rel=me ,rel=author על קישור לפרופיל שמציג את הכותב באתר אישי, פורטל או בלוג.

תג כותב rel=author

גוגל עובדת עם מספר אתרים גדולים בעולם, כדוגמת ה-New York Times, על מנת ליצור מערכת פרופילים פנימית שתציג לצד כל כתבה בתוצאות החיפוש את הכתב ותאפשר גישה ישירה לפרופיל שלו. השימוש בגוגל פלוס מקצר תהליכים עבור המשתמש הרגיל אשר יכול לקשר כל מקור שכתב ברשת ישירות לפרופיל שלו. כמו גם, חלק הקישורים בפרופיל האישי של המשתמש מאפשר להגדיר ש"קישור זה עוסק ישירות בי", מה שמוסיף לו באופן אוטומטי את התכונה rel="me".

מאפיין זה מהווה שילוב מעניין בין מערכת המידע העשיר (rich snippet) עליה שוקדת גוגל מזה זמן מה, לבין הפרופילים החברתיים. בנוסף, ניתן לזהות כאן אולי נסיון מוגבל להילחם בתופעת העתקת התוכן, ע"י סימון תוכן כמשויך לכתוב מסוים ומקושר לפרופיל האישי שלו.

איך לדעתכם גוגל פלוס ישפיע על השיווק במנועי חיפוש? האם ה-SEO המסורתי כפי שאנחנו מכירים אותו כיום הולך להשתנות? איך אתם מתכוונים להשתמש בגוגל פלוס לצורך שיווק? שתפו אותנו…

אודות אביב מנוח

אביב מנוח
מוכר כ"חיית האינטרנט", אביב מנוח הוא מעצב משחקים, בלוגר ומשווק בעל שם. בין תפקידיו הקודמים נכלל מנהל SEO במשרד הפרסום הותיק, מקאן-אריקסון. בין שאר עיסוקיו היום נכלל פיתוח מותג המדיה Icel.me העוסק בטכנולוגיה ותרבות המשחקים ומשלב בין עולם האינטרנט, הוידאו והחלל החברתי.

עשוי לעניין אותך גם...

קידום אורגני מבוסס טרנדים: עונות, חגים ואירועים

חלק ניכר מהעסקים נדים ונעים בין מגמות שמכתיבות את גובה ההכנסות, כמות הכניסות לאתר ושאר ...

73 תגובות

  1. אחלה פוסט! תודה על המידע

  2. צריך לזכור שלא כל הנושאים הם "חברתיים". מי שמחפש למשל מידע על ניתוחי גב, מכיוון שהוא סובל מבעיה זו, לא יעשה ככל הנראה +1 על כתבה באתר, טובה ככל שתהיה, וכנראה לא ישתף את החברים שלו ברשת החברתית.

    כנ"ל לגבי אדם שמחפש צבעי, או כל בעל מקצוע אחר בו יש צורך נקודתי, ואני לא מעוניין להיות מעורב בתחום זה בעתיד, ולכן הסיגנל החברתי, לא ממש ישפיע, או ישפיע פחות.

    • זה לא משנה למה אותו אדם יעשה +1- תוצאות החיפוש שלו יושפעו מהאנשים אחריהם הוא עוקב.
      ואם אחד ממכריו הוא במקרה צבע, או אינסטלטור, והוא עשה לעצמו +1, אז תוצאות החיפוש ישקפו זאת.

      • לדעתי, עצם זה שהאינסטלטור עשה לעצמו +1 זה לא מספיק כדי שגוגל יחשיבו את זה "סיגנל חברתי", כי אז מה זה שונה מספאם, או מסתם מאמר שאני מעלה לאתר מאמרים רק כדי לקבל לינק?

        זה שהוא עשה +1 לעצמו, האם זה אומר שהאתר שלו בעיני גוגל טוב יותר עבורי, מאשר מתחרה שלו, רק בגלל שאיכשהו הוא במעגלים החברתיים שלי? לא נראה לי.

        להערכתי, הסיגנל החברתי, הוא עוד פרמטר אחד, מיני רבים, לאו דווקא הגדול מביניהם, שנכלל כבר כיום באלגוריתם של גוגל.

        • אבל זה מה שקורה כרגע בשטח. +1 ושיתופים ברשתות חברתיות (פלוס ואחרות) משנים את תוצאות החיפוש עבור אנשים שמחוברים לחשבון שלהם.
          כפי שכתבתי, לעיתים השינוי הוא תזוזה חדה בתוצאות, לעיתים הוא מתבטא בהוספת תוצאות מעבר ל-10 הרגילות.

          שים לב שעשיתי הפרדה בין ההשפעה של הסיגנלים החברתיים, לבין התוצאות הפרסונאליות שכרגע הן שונות בצורה דרסטית מהתוצאות הנייטרליות, בחלק מהמקרים.

  3. טל פריהר

    פוסט מעולה תודה, לאחרונה רציתי לכתוב פוסט שכותרתו היא "מדוע מסחרה של +1 לא באמת תעזור לכם" (כמו דוגמת ה FIVER שהבאת) והפוסט שלך בהחלט מסכם את הנושא בצורה מעולה 🙂

  4. היי
    האם יש למישהו רעיון איך גוגל 1+ יכול להיות מועיל ל-PPC?

  5. איתי ברנר

    כמה הערות טכניות :

    1.היום הסתבר לי שדווקא קישורים מגוגל + הם Dofollow, שזה די הגיוני אם זוכרים שגם הקישורים מהפרופילים הישנים של גוגל היו כאלו. הבעיה היא שעכשיו התכנים האלו יהיו חשופים להרבה יותר אנשים ואולי המלחמה בספאם בתוך גוגל פלוס תהיה תקיפה כמעט כמו המלחמה בספאם בתוצאות האורגניות.

    http://www.sunherald.com/2011/07/22/3291762/google-link-attributes-hint-at.html

    2.כנראה שהפיילוט לעמודי עסקים יהיה מאוד מוגבל ויגיע ישר לשלב הסופי עוד כמה חודשים (ראה את הידיעה בסוף השבוע האחרון).

    3.ואפרופו עיצוב משחקים – עכשיו די ברור שיהיו גם משחקים בגוגל + , רק שאף אחד לא יודע מה יהיה המודל העסקי שלהם, למרות שסביר להניח שהוא יהיה דומה לזהה של Facebook כשאת הפייסבוק קרדיטס מחליף Google Checkout

    http://www.slashgear.com/google-games-stream-confirmed-22166802/

    מצד שני ופה נכנס הקטע של השיווק : יכול להיות שהמודל יהיה יותר קלאסי ומשחקים פשוט ימכרו פעם אחת וזהו או ינתנו בחינם, מה שדווקא יכול להקפיץ את הערך של משחקים פרסומיים, כרגע לא רואים הרבה כאלו בפייסבוק יחסית למשחקים עם מיקרו טרנזקציות.

  6. פוסט מצוין, תודה.
    באמת תהיתי מה הקטע של אנשים שיש להם 5000 או יותר אנשים במעגלים שלהם – זה חסר ערך.
    אגב, שמתי לב שכאשר אני רואה תוצאות מותאמות אישית, בחלק מהמקרים כתוב לי שאדם X עשה 1+ לאתר ובמקרים אחרים (על אותו חיפוש) כתוב שאדם Y שיתף את הקישור. עדיין לא פיצחתי את הלוגיקה, מישהו נתקל בזה?

  7. עוד מעט דיגיטל פוינט יתחיל להיות מוצף בהודים שימכרו לייקים של גוגל… זה יוריד את הערך של זה

    • למרות שמדובר במערכת חדשה של גוגל שבטוח עןד תעבור מיקצה שיפורים יש יתרון ברור אחד על נושא ההודים, לגוגל ברור שתופעה כזו יכולה להתרחש ולכן סביר להניח שראשית גוגל מנטרת את ה IP של כל משתמש שנית לא כל כך הגיוני שחברה A מישראל תקבל 1000 לחיצות מהודים בעוד שחברה B העוסקת באותו תחום לא תקבל כלום ולכן אני משער שיש מנגנון הגנה על הנושא הזה, כמו כן מתן +1 מתוך חשבונות בהודו למגוון דברים בעולם יתן לגוגל די מהר להבין שמדובר בחשבון פיקטיבי, ובכלל מי אמר לכם שגוגל יחשיב תוצאות מחשבון באנגלית לתוך אתר שמנוהל בעברית, אני לא הייתי רץ ומשקיע בהודים בנושא זה.
      בהצלחה!!

      • אני לא חושב שגוגל תבצע השוואה עם אתרים מתחרים (תגדיר מתחרה). לדעתי ההשוואה, אם תהיה כזו, תהיה בין הדפים באתר עצמו.

        ובהחלט יכול להיות שאתר שכתוב באנגלית, יושב על שרתים באירופה ופונה לגולשים בהודו.

    • הודים שגולשים דרך פרוקסי יעשו אחלה קופה…

  8. דעה של הדיוט.

    גוגל נלחמת בפייסבוק (ברור למה)במגרש של פייסבוק אבל רוצה לנצח אותה על ידי שליטה בכל בעלי ומקדמי האתרים למיניהם שמן הסתם שבויים בידיה וכל השאר פרוצידורות

    • מסכים איתך לגמרי. זה ממש כאילו גוגל אמרו לאחר הכישלון של הגוגל באזז – לא רוצים להשתמש ברשת חברתית של גוגל? אין בעיה אנחנו נגרום לכם גם אם לא תרצו וצוחק מי שצוחק אחרון…

  9. סחטיין על הכתבה, אהבתי מאוד וגילית לי הרבה דברים שלא ידעתי. אולי כאשר באמת שמות גדולים כמו כתבים יופיעו בחיפוש דרך גוגל פלוס, באמת תהיה לזה איזה שהיא השפעה. כי עד עכשיו סברתי שאין לדבר הזה שום סיכוי בעולם.

  10. פוסט מעולה מסכם את הנושא לפרטים . אני רץ ו
    לכתוב פרופיל. תודה על המידע המשך יום פורה ומהנה……….

  11. שים לב רק שאי אפשר להשוות את קצב הגדילה המהיר של Google+ ל facebook כי כשפייסבוק נפתח יחסית עניין הרשתות החברתיות היה טרי לעומת עכשיו שכולם רק מחכים למה גוגל יעשו בנושא.

  12. פוסט מרתק עם המון מידע ותובנות.
    בכל זאת, לדעתי נתת כאן יותר מדי משקל לטכנולוגיה החדשה של גוגל.

    א. כבר כיום גוגל מבססת את תוצאות החיפוש על מדדים חברתיים (פייסבוק, טוויטר). אומנם, משקל המדדים הללו הוא קטן יחסית לאחרים.לא מדובר בסוג של GAME CHANGER אלא רק בעוד פרמטר אחד – אחד מני רבים.

    ב.עתידו של גוגל פלוס עדיין נמצא בסימן שאלה. נתוני אימוץ מרשימים (והם אכן כאלה) לא בהכרח מעידים על השרידות שלו ב-Long Run. הרשת מלאה בדוגמאות כאלה ויתכן ומדובר ב-15 דקות של תהילה של Buzz המשודרג.

    לדעתי מוקדם מדי להמר חזק על מדדים חברתיים בכלל ועל פלוס בפרט.
    כרגע עדיין עדיף לינקים מלייקים (:

    • שוב, יש להפריד בין הסיגנלים החברתיים לבין עמודי התוצאות המותאמות אישית.

      העובדות הן בשטח- כשאני מחובר לחשבון אני רואה עמודים עם תוצאות שונות מהותית מאשר כאשר אני לא מחובר לחשבון, כאשר השינוי נובע מאנוטציות של שיתופים ברשתות החברתיות.

      • כמה הדברים שלך נכונים אביב.
        אנישים כנראה לא יכולים להפנים את מה שאתה כותב ואת הכח של גוגל. *לגוגל יש אלגוריתם חדש:
        אם אתה מחובר לחשבון מייל שלך ב-Google, ייתכן שתראה הודעה מתחת לתוצאת החיפוש האורגניות, כאשר גוגל מזהה כי אלגוריתמית פרופיל ציבורי מהאתר מדיה חברתית עשוי להיות שלך. אם הפרופיל שלך, אתה יכול לחבר את החשבון Gmail Google שלך ​​ואת פרופיל Google כדי לשפר את תוצאות החיפוש שאתה רואה, כמו גם תוכן לחלוק עם חברים כאשר הם מחפשים.

        כך זה נראה בתוצאות החיפוש:
        http://i53.tinypic.com/2upprlx.png

        • כעבור כחודשיים, כמות הפוסטים בגוגל פלוס ירדה ב-41 אחוז. כמו שאמרתי, יש הבדל גדול בין השקה מוצלחת לבין הצלחה בטווח הרחוק.

          http://www.huffingtonpost.com/2011/09/18/numbered-top-tech-stats_n_968505.html

          • מה שחשוב זאת התמונה הגדולה.
            כעבור חודשיים, פייסבוק נכנסה לפאניקה והיא הורסת את המוצר שלה ללא הפסקה. בינתיים, גוגל המשיכה להחדיר לאט-לאט את פלוס למוצרי השונים.
            בעתיד, פלוס ישב כשכבה שקופה על כל מוצרי גוגל, ולא תוכל להבין מיהו "משתמש" הפלוס ומיהו "משתמש" הגוגל, מה שיהפוך את מיליארד המשתמשים שיש לגוגל כרגע לדה-פקטו משתמשי פלוס שיפסקו לגוגל מידע.

            וזאת למעשה השורה התחתונה.

    • יגאל שלום,
      תוכל לצור אתי קשר בבקשה?
      תודה,
      אוגו

  13. בהחלט מעניין לראות לאיזה כיוון יתפתח גוגל פלוס, נראה שהשיווק ברשת הולך ונהיה מסובך יותר ומורכב יותר

  14. פוסט משובח, עדיין לא נרשמתי לגוגל פלוס, אני כמעט מתבייש 🙂

  15. אחלה פוסט אביב, באמת מושקע ואינפורמטיבי.

    לגוגל יש עדיין יכולת לעשות שינויים בהרגלי צריכת האינטרנט, למשל והם יכולים לקבוע ש 1+ עוזר בדירוג ובאותו רגע כל מקדם אתר בעולם יפתח חשבון לעצמו וללקוחות שלו. מוקדם מידי לשפוט את היכולת הקידומית של גוגל פלוס אבל לא הייתי מבטל אותה על הסף.

    @אביב שוב תודה על הפוסט הנפלא.

  16. שם המשחק : ממיפוי של קישורים למיפוי של אנשים.
    המשפט הזה מכיל בתוכו את כל הסוד הקסום של גוגל פלוס ומטרותיו, זה השינוי המהותי ביותר של גוגל בעשור האחרון, שינוי שישפיע לעומק על תוצאות החיפוש, ניתן לקרוא בהעמקה בפוסט שלי: http://bit.ly/pjB1EH

  17. פוסט מצוין, מועיל, מתאים לנו לאסטרטגיה השיווקית של החברה, תודה.

  18. יולי דסיאטניקוב

    יופי של פוסט, סקירה בהחלט מעניינת של הילד החדש בשכונה והשפעותיו על עתיד התחום.

  19. יהיה מעניין לראות מה הולך הרשת הזו, וכמה תשפיע עלינו מקדמי האתרים:)
    תודה

  20. פוסט מעולה, תודה.
    אני חושב שעולם ה SEO משתנה וימשיך להשתנות בקרוב, גוגל פועלים בכמה מישורים שמובילים לאותה נקודה, אני עדיין לא יכול להצביע עליה אבל כן מרגיש שבסופו של דבר בתור גולש אחיה בתוך בועה שמציעה לי הכל, בניגוד לרשתות חברתיות אחרות לגוגל פלוס כבר יש בסיס איתן שכולל את המייל שלנו,לוח שנה, מנוע חיפוש ועוד המון פיצ'רים שבסה"כ מסונכרנים האחד עם השני, אתמול שמתי לב שבדף תוצאות חיפוש יש אפילו הגדרת מיקום גיאוגרפי!!!(שאגב בארצנו יכול להשפיע על תוצאות חיפוש מקומיות בצורה שלילית) בנוסף, גוגל פנדה 2.3 השתחרר לאויר העולם לפני 4 ימים מה שעוזר לאלגוריתם יותר ויותר לזהות תוכן לגולש ולא רק למנוע החיפוש, אז כן, עולם ה SEO משתנה בהחלט. הדב היחיד שמדאיג אותי הוא לא מכירת +1 (כולנו יודעים שזה קיים) אלא דבר אחר, יש חברות בשוק שמקימות צבאות שלמים של פרסונות עם תחביבים ורשתות חברתיות ויכןלת לקיים דיונים וויכוחים בינם לבין עצמם, אנשים וירטואלים שיציפו את השוק, אני מניח שגוגל פועלת בצורה נכונה ומקווה שתמצא את הדרך להילחם בתופעה.

  21. אנידור חקק

    אני כבר שבוע יושב ונובר על גוגל פלוס כדי לנסות ולדלות מידע על הצפון והעתיד לקרות, ובהחלט אביב, העשרת אותי ותרמת לדעות ולתחושות שלי. אני חושב שבתור מקדמי אתרים, אנחנו נמצאים בתקופה היסטורית משהו בעידן ה- SEO, כיוון שאם יש דבר אחד שברור כאן, זה שמנוע החיפוש של גוגל הולך להיות הרבה יותר איכותי מצד אחד, אך מורכב מצד שני עבור מקדמי האתרים. אין כל ספק שעד כה עסקנו רבות בתוכן וקישורים, בחיזוק נכון של שימוש ברשתות חברתיות בעיקר עבור המלצה של תכנים.. מעכשיו כללי המשחק החדשים מחייבים אותנו להשקיע הרבה יותר על מנת למתג את האתר שלנו ולהפיץ את תכניו ברשת בצורה חכמה – כך שיהפוך למוביל דעה בתחומו שסוחף אחריו גם הרבה לינקים אבל גם הרבה +1 – גולשים שחוזרים לאתר לצרוך את תכניו פעם אחר פעם ומשתפים אותם למעגלים שלהם.

  22. מאמר מעולה! אין ספק, היכולת של גוגל לעקוב אחר השיחה ובכלל לעודד אותנו להיות מחוברים כל הזמן לצד ההשפעה של כפתורי הפלוס 1 על תוצאות החיפוש יהפכו את תוצאות החיפוש לדינמיות ומשתנות מאי פעם.

  23. אני צופה שבקרוב בניית אתר תתחיל ב- 5000$ והמחירים יעלו עוד ועוד….
    הסיבה?
    רק אתרים שנשעה בהם תכנון וחשיבה מוקדמת אבל כמו שצריך ייבנו ויעלו לאוויר, כי את הגולשים יש עכשיו לכבוש ולא את גוגל.
    כבשת את הגולשים כבשת את גוגל.
    אצלי זה כבר קורה 4 שנים אבל בטיפין טיפין, אני מקווה שעכשיו זה יגדל באופן משמעותי.

  24. פוסט מצויין! עכשיו רק נותר לקבל הזמנה

  25. פוסט מעולה! מאוד נהניתי לקרוא אותו!

  26. ואו. פוסט ענק. זה היה ברור שגוגל יעשו את זה יום אחד, ואני מאמין שה +1 הזה יגדל ויגדל. תודה רבה על המאמר המושקע שעזר לי להבין מספר דברים בנוגע לשיטת העבודה של גוגל.

  27. קודם כל תודה על המאמר ללא ספק השכלתי,מעניין אם הרשת תתפוס הפעם ולא תקרוס כמו ניסיונות העבר,אני אישית מאוד רוצה שהיא תצליח נמאס לי מהמונופול הלא ברור של פייסבוק.בכל מקרה יהיה מעניין עד כמה הרשת תשפיע על קידום אתרים,אני אישית חושב שזה נכון לדרג אתרים לפי הפופלריות החברתית,בקיצור נחכה ונראה.סופ"ש נעים לכולם.

  28. האם גוגל מזהה אל מול הפלוס גם את הלייקים מהפייסבוק?

    תודה

  29. מדהים כמה בגוגל דבקים במטרה שגורם אנושי ישפיע על תוצאות החיפוש. ישר כוח!

  30. אני לא מבניו איך עסק כמו שלי שמיצר מוצרי זכוכית ויטרינות וכו' אמור לעניין כל כך את האנשים למצב שהם יעשו לייק (1+) אני לא יודע מה לעשות, אולי יש לך פתרון יצירתי בשבילי?

    • לך יהיה עמוד עסק מושקע בגוגל פלוס, אשר ימשוך אליו הרבה עוקבים שרוצים לראות תמונות של העבודות שלך.
      מפעם לפעם אתה תשתף ותעשה +1 לעמודים של האתר שלך- אולי לעבודות מיוחדות או ללקוחות ספציפיים. ואם אתה תעשה זאת אז תוצאות החיפוש של העוקבים אחריך ישתנו, והם יראו את האתר שלך במקום גבוה יותר.
      הייתה לי לקוחה בעלת עסקת למתנות לאורחים לאירועים- כל מיני שוקולדים ומתנות קטנות שנותנים לאורחים בחתונות וכו'.
      יש לה עמוד פייסבוק מאד מושקע- אין לי ספק שאותו עמוד בגוגל פלוס ישרת אותה בהצלחה ויאפשר לה לשווק את האתר שלה ביעילות.

  31. האם להתקין את הגוגל פלוס בכל דף באתר?

    • היי יעל,
      יש כאן בלבול קל- מה שאת מתכוונת להוסיף לעמודי האתר זה כפתור "+1".
      אין מניעה להוסיף את הכפתור לכלל עמודי האתר, ואני עושה זאת בחלק מהאתרים אותם אני מנהל.
      לחיצה על כפתור +1 באתר כמוה כלחיצה על הכפתור בתוך תוצאות החיפוש.

      יש לזכור שכרגע שימוש בכפתור +1 לא מפרסם את העמוד כפי שעושה זאת כפתור הלייק של פייסבוק. לכפתור ה+1 יש 2 השפעות עיקריות: הוא משפיע על תוצאות החיפוש של העוקבים אחריך בגוגל פלוס (במתואר בפוסט), והוא מוסיף את האתר לרצף "+1" שבתוך פרופיל הגוגל פלוס שלך. הרתף יכול להיות פומבי או נסתר, לבחירתך.

  32. אני מאמין שכמו שגוגל בונה פרופיל ל – IP בשביל פרסומות היא תבנה פרופיל שיווקי לכל משתמש בגוגל +. זאת אומרת שככל שפרופיל ייתן +1 באתרים מדורגים היטב באותו נושא הוא ייחשב כמבין וכך הערך של ה +1 שלו יחשב יותר.
    זאת דעתי לפחות, אבל באופן כללי מאמר מעניין תודה רבה.

  33. נשמע מעניין מאד, למעשה אני מאמין שאם התכנית של גוגל תצא לפועל, מקצוע קידום האתרים כמו שאנחנו מכירים אותו היום, יעלם מן העולם ויהפוך להיות חברתי בלבד

  34. אם נאמר ויש לי פורטל לבניית אתרים, ובאיזה שהוא אתר אחד המשתמשים יוסיף את ה"+", אין זה יוצר בעייתיות?

  35. אומנם גוגל עדיין מנסים לדחוף חזק את גוגל פלוס ועדיין מוקדם מדי להספיד אותו. אך משתמשי גוגל פלוס מדווחים כי גוגל פלוס היא פשות "רשת רפאים", היתרון הכי גדול שיש לפייסבוק עכשיו על גוגל פלוס, הוא לא היכולות שהוא מציע או כל דבר אחר, אלא כמות המשתמשים וכוחו של המותג.
    אדם אשר גולש ברשת חברתית מסוימת גולש בה רק מהסיבה שכל שאר חבריו נמצאים בה גם כן. אם הפייסבוק היה ריק, לא היה סיבה טובה להיכנס אליו כל 15 דקות – כמו שהרבה אנשים עושים.
    בנוסף, רוב הגולשים בגוגל פלוס הם אנשי SEO ואוהבי גאדג'טים למיניהם לדעתי סופה של גוגל פלוס יהיה כמו סופם של WAVE ושל BUZZ ושל ORKUT, אם שמעתם בכלל על הרשת החברתית שגוגל ניסו לבנות בעבר ORKUT.
    הפעם בגוגל פלוס, זה מעט שונה גוגל דוחפת את GOOGLE PLUS לכל משתמשי גוגל, היישר לתוך דף הבית של GOOGLE, לתוך תוצאות החיפוש ולתוך האתרים. אך לפי הנתונים האחרונים שנחשפו גוגל פלוס הולכת ליפול כמו הניסיונות הקודמים של גוגל.

    • מי שאומר שגוגל פלוס היא רשת רפאים לא יודע להשתמש בה, או שתחומי העניין שלו לא משיקים לאלו של המשמשים ברשת.
      אצלי יש כל כך הרבה פעילות בפלוס שאני לא מספיק בד"כ כלל לצרוך את כל התכנים.
      מציע לצפות בסרטון הזה כדי להבין למה גוגל פלוס לא תעלם לעולם:
      http://www.youtube.com/watch?v=hC_M6PzXS9g

  36. פבל היי
    קודם כל כמו תמיד זה פוסט מעולה אני חושב שגוגל לעולם לא יצליחו לפתור את הבעיה של הספאם היא התחילה כמשהו קטן והפכה היום לתעשיה שלמה של אנשים שמתעסקים בספאם וככל שגוגל ממציאה חידושים והמצאות כמו למשל גוגל פנדה כך הספאמרים הולכים ונהים יותר מתוחכמים.

  37. איזה כתבה מעולה! האתר שלך עוזר לי בכל כך הרבה תחומים, תודה לאל שאתה קיים בן אדם מבורך שכמוך!

  38. בינתיים הזמן עבר לו ואנחנו רואים את גוגל ממשיכה לאחד עוד ועוד שירותים לתוך מערכת הפלוס.

    One system to rule them all.

    זה קצת מפחיד אותי לחשוב שעוד שנה כל המידע מכל השירות של גוגל, עבור מליארד איש, ישבו בתוך מסד נתונים אחד…

  39. תודה רבה, פוסט מצויין !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים