קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » שאלת מיליון הדולר: איכות או תכיפות תוכן?

שאלת מיליון הדולר: איכות או תכיפות תוכן?

מה משפיע יותר על הדירוג שלכם ב-Google: איכות התוכן או קצב הפרסום? מה יקדם אתכם יותר, במיוחד לאחר השינוי האלגוריתמי האחרון? ואיך בכלל מזהים איכות? שוקי גלילי החליט להתעמת עם השאלה הוותיקה ולספק כאן את נקודת המבט האישית שלו.

השינוי האלגוריתמי האחרון של גוגל – "עדכון פנדה", מחזיר לסדר היום שאלה וותיקה: עד כמה כדאי להקריב את איכות התוכן למען עדכון תכוף בתוכן חדש, ולהפך.

לפני שנמשיך, זו הזדמנות טובה להיזכר בתשובה שהעניק לשאלה הזו בדיוק מאט קאטס, ביוני 2010. צפו בסרטון והמשיכו לקרוא. ארוך אבל כדאי.

האיכות עושה קאמבק

במשך שנים גוגל ביקשה, הזהירה, איימה, הדריכה והשתדלה מאד לתגמל את מי שנצמד ל"כללים". כולל לכלל הפשוט שהציג כץ בסרטון: אם אתם רוצים לקבל תנועת חיפוש תשקיעו באיכות, לא בכמות.

פרקטית, חרף ההצהרות הרבות של גוגל בנושא, נראה היה שהכמות מנצחת את האיכות לעיתים הרבה יותר מדי קרובות. פנדה, יותר משהוא שובר שוויון אמיתי, מעיד על המגמה – לכן גם ההשפעה התודעתית העצומה שלו.

גוגל יודעת שהיא מחזיקה מקל גדול, ולכן יכולה להרשות לעצמה לרכך את הטרמינולוגיה. עכשיו לא מדובר רק על איכותי/לא איכותי וספאם/לא ספאם. הם משתמשים גם בביטויים כמו "תוכן רדוד" (shallow content) שנוטה להיות "לא כל-כך שימושי לגולש". מומלץ לצפות גם בתשובה של כץ לשאלה האם אתה ממליץ להשתמש באתרי מאמרים לבניית לינקים?

איכות מול תכיפות

אז המסר הובן: לא לשכפל, לא לנפח, לא לזבל ולא להשתמש בכלים אוטומטיים. כן להשקיע בתוכן איכותי יותר. בתכנים מקוריים וייחודיים שיש בהם ערך אמיתי לגולש וכל הטררם.

ובכל זאת, מעניין להתעכב על ההסבר המוזר שנותן כץ בסרטון (תרגום חופשי): "… אל תקדישו תשומת לב רק לתדירות הפרסום אלא אם כן אתם באמת רוצים להשיג הרבה משתמשים וממש חשוב לכם לקבל גולשים חוזרים… אם אתם חושבים על מנועי חיפוש, חשובה הרבה יותר איכות התוכן מתדירות הפרסום".

בואו ננסה לנסח מחדש את הטיעון:

  1. תדירות גבוהה תשלח אליכם יותר גולשים חוזרים (Returning Visitors).
  2. תוכן איכותי ישלח אליכם יותר גולשים חדשים (New Visitors) בצורה של תנועת חיפוש.
  3. לכן, מנקודת מבט SEO-ית עדיף להשקיע באיכות.

נשמע לכם הגיוני?

קונפליקט הכמות והאיכות

אפשר להבין מדוע תדירות פרסום גבוהה יכולה להגדיל את נפח התנועה החוזרת (דרך RSS, מנויי דואר, אגרגטורים וכו', וגם תנועה ישירה). מצד שני, ברור שלתוכן איכותי במיוחד יש סיכוי טוב יותר ליצור באזז, למשוך לינקים, להביא תנועה ולהניע לפעולה. במילים אחרות: שני הדברים חשובים.

ברור, אגב, של"טריות התוכן" (Freshness) ישנה עדיין חשיבות אלגוריתמית גדולה ב-Google. היא הייתה חשובה הרבה לפני שפנדה הגיע ולא תפסיק להיות חשובה בגללו, ומסיבה פשוטה: לעיתים קרובות הערך הרב ביותר של תוכן, בהגדרה, הוא ברגע פרסומו.

סקופ עיתונאי, עדכון תנועה, טוויט או מידע על מוצר באתר מכרזים – אלו רק כמה דוגמאות לתכנים שיש להם זמן תפוגה. הם טעימים יותר כשהם טריים ולכן גוגל דוחף אותם במעלה התוצאות, גם אם לזמן קצר יחסית.

בקיצור, ההמלצה השחוקה "לפרסם הרבה תוכן איכותי ולעדכן לעיתים קרובות" נראית נכונה מתמיד. רק שבמציאות של משאבים מוגבלים יש trade-off בלתי נמנע בין כמות לאיכות.

האמת המרה: שני הדברים חשובים

"מהי איכות" היא שאלה פילוסופית, בעצם. הפילוסופיה הבסיסית של גוגל נראית דומה לזו שרווחה בעיתונות של פעם: העיקרון המנחה הוא WIIFM (ר"ת של What's in it for me?), מה יוצא מזה לי, הקורא? או בשפתה של גוגל: האם זה שימושי?

מבחינה אלגוריתמית, אפשר לנסות להעריך "איכות" על בסיס מאפיינים כמותיים ביסודם, כגון: העושר הלשוני (היקף אוצר המילים, אורך ממוצע של מילה, שימוש במילים ממשלבי לשון שונים); הקוהרנטיות הסמנטית (נוכחות של מילים וביטויים שמזוהים עם שדה סמנטי מוגדר); סוג ורמת הדקדוק, הפיסוק, הטיפוגרפיה, וכו'.

אולי גוגל בודקת את כל הדברים האלה ואולי לא. גם אם לא אפשר להניח כל מיני הנחות די מושכלות, ביניהן:

  • שככל שיש יותר מילים שונות במאמר, ישנם גם יותר צירופים אפשריים של מילים ולכן פוטנציאל גדול יותר לתנועת זנב ארוך.
  • ומצד שני, ככל שישנם יותר דפים שונים באתר, ניתן לטווח יותר ביטויים תחרותיים או סמי-תחרותיים ברמת ה-Title Tags, שהוא עדיין המרכיב התוכני החשוב ביותר.
  • שתוכן איכותי הוא הסיבה העיקרית של גולשים לחזור – אם כי, כמו שכץ אומר: אנשים לא אוהבים לחזור ולראות ששום דבר לא השתנה.

ללמוד מהעיתונות המסורתית

אחד העקרונות הבסיסיים שלאורם גוגל ממליצה לבעלי אתרים לפעול הוא "חשוב אם היית עושה זאת גם לו מנועי חיפוש לא היו קיימים".

בסופו של דבר, יחסי הגומלין בין כמות התוכן ואיכותו ושיקולים הקשורים לשכיחות ועיתוי הפרסום, העסיקו עיתונאים ומו"לים לפחות בכל מאה השנים שלפני המצאת מנוע החיפוש. הרבה לפני שהתחלנו לומר על תוכן שהוא "כפול", "מקורי" או "איכותי" ידע כל עיתונאי מהם בלעדיות, ראשוניות או סקופ.

העקרונות המסורתיים בסך-הכל מוכרים. "איכות" עיתונאית אומרת, בגדול: לספק מידע אמין, מדויק, מנוסח בבהירות, ובזמן. וכמובן: שקיפות, אתיקה, הפרדה בין דיווח לפרשנות ובין מידע מערכתי לפרסומי. וגם: לא להתחנף, לא להתחנחן, לא להתנשא, לדבר בגובה העיניים ולעניין.

אמנם באינטרנט בכלל ובאתרי החדשות הישראליים במיוחד, אפשר לראות את הנוסחא הפשוטה הזו נשחקת לטובת קצב עדכון גבוה, צמצום הוצאות המערכת, קידום האינטרסים של המו"ל או המפרסם ועצלות. מה שעושה את העבודה הרבה יותר קלה עבורנו, כשחושבים על זה.

לחשוב כמו עיתונאים

באתר אינטרנט איכותי, כמו בעיתון טוב, אפשר ליצור מגוון ולשמור על סטנדרטים גבוהים גם בלי תקציבי ענק. תוכן שמקבלים חינם בדרך-כלל לא שווה את זה, אבל מקוריות, מקורות טובים וניסיון לעיתים קרובות חוסכים הרבה זמן.

אפשר ליצור תמהיל של תכנים שמאזן בין כמות לאיכות. מדורים קבועים, טורים אורחים ואייטמים חדשותיים קצרים, דורשים פחות עבודה ומאפשרים תכיפות פרסום גבוהה יותר. מאמרים מושקעים, בפרסום תכוף פחות ובהיקף מילים גדול יותר, יכולים להעניק את ה-"Edge" האיכותי – גם בעיני הגולשים וגם בעיני גוגל.

אפשר לשלב מרכיב של תוכן מבוסס גולשים – תגובות ו/או פורומים, בדומה למדורי המכתבים ומודעות המילים של פעם. לא תמיד כדאי שזה יהיה המרכיב העיקרי, ובכל מקרה תמיד נדרשת עריכה או מודרציה מסוימת כדי שהעסק יראה סביר.

באתר אינטרנט, כמו בעיתון, אתם לא חייבים לתת הכי הרבה מידע כל זמן שאתם יודעים לסנן את מה שחשוב באמת. אתם לא חייבים להיות תמיד הראשונים, אם אתם מבטיחים לבדוק את עצמכם ואת העובדות, ועומדים בכך. וכן, מדי פעם, כדאי מאד שיהיה לכם משהו מיוחד שאין לאף אחד אחר, בטיימינג נכון. אחרת בשביל מה אתם שם בעצם? בדיוק כמו בעיתונות.

קרדיט לתמונה: slondon

אודות שוקי גלילי

שוקי גלילי
שוקי גלילי הוא בלוגר, יועץ לשיווק באינטרנט עם דגש על קידום אתרים אורגני ומתמחה באפיון ופיתוח תוכן וקמפיינים במדיה חברתית. בעל ניסיון של 15 שנה במגוון תפקידים בעיתונות המודפסת והמקוונת ובעולם המו"לות. עמד מאחורי מספר התארגנויות בלוגרים שעשו לא מעט כותרות. עורך הבלוג "חומוס להמונים".

עשוי לעניין אותך גם...

semrush majestic integration

שילוב כוחות חדש ומסקרן בין Majestic ו-SEMrush: איך זה יעזור לכם?

מקדמי אתרים משתמשים בכלים שונים בעבודתם באופן יום-יומי. יש תחומים שבהם שימוש בכלי אחד לא ...

איך להתקדם בגוגל בלי אתר? על היום שבו לא נצטרך יותר אתרים

מנוע החיפוש של גוגל הוא ללא ספק הכלי החזק בעולם. מי שיודע לנצל אותו, יוכל ...

39 תגובות

  1. מהנסיון שלנו כדאי לערוך ולעדכן מדי פעם מאמרים תומכים. האפקט חזק ומשתלם.

  2. הי שוקי, תודה על הקריאה המעניינת. אהבתי את האנלוגיות לעולם העיתונות בסיכום.

    • שוקי גלילי

      תודה איתן, ותודה באופן כללי על הפרגון. שמחתי לראות את המיקומים המעודכנים שלך…

  3. מעולה, תודה.

    בהחלט הפיכה מעניין גוגל עושים, הגיע הזמן!

  4. משהו שאולי כן כדאי להתייחס אליו לגבי קביעה של איכות התוכן היא הנתונים שגוגל מקבל מהגולש לגבי האתרים\תוכן שאליהם הוא נכנס מדף תוצאות החיפוש. שהרי אם הגולש נכנס לדף מסויים כאשר חיפש את המילה "Y" והסתפק במה שיש באותו הדף אז ייתכן שמדובר ב

  5. איתי ברנר

    באחד האתרים שלי נאלצתי להוריד את תדירות העדכון מכל יומיים שלושה לפעם בשבוע. לא מדובר בסדרי גודל קיצונים, אבל לא ראיתי שום פגיעה משמעותית למען האמת…

  6. בקיצור הכלל האמיתי כמו בפריגת:
    תבוא טבעי!

  7. אני חושב שכדי להתברג גבוה במילים תחרותיות אי אפשר להתפשר וצריך לשלב גם איכות וגם כמות מהסיבה הפשוטה שהמתחרים שלך כנראה גם עושים זאת. בסופו של דבר צריך לזכור שהתחרות אינה עם גוגל אלא עם אתרים אחרים!

  8. כתבה מעולה!!
    אני חושב שאחד הכיוונים האפשריים למציאת עמק השווה הוא העלאת תוכן בחלקים. כולנו נתקלים מדי יום במדריכים כגון "18 דברים שיהפכו אותך למשווק…". אם היינו מחלקים את הכתבה ל-3 כתבות בעלות 6 סעיפים כל אחת, היינו מרוויחים גם את הגולשים החוזרים, גם גולשים חדשים, וגם תוכן ענייני, עשיר וחדש.

  9. שוקי, פוסט נפלא!

  10. תודה על העידכון- מעניין !
    ויש לי שאלה שאני תמיד מתלבטת לגביה-
    אם יש לי מאמר איכותי, היכן כדאי לי יותר לפרסם אותו- אצלי באתר או באתר מאמרים חיצוני ואיכותי?
    זאת בהנחה, כמובן, ששכפול התוכן בשני מקומות שונים, לא מועיל לי…

    • שוקי גלילי

      לא קשה למצוא בעלי אתרים שיסכימו לפרסם תוכן איכותי תמורת לינק. חבל לבזבז על אתרי מאמרים.

      מה שאת כן יכולה לעשות, זה לפרסם את המאמר האיכותי אצלך ואז ליצור תקציר שלו ולפרסם באתר מאמרים.

      באופן כללי יותר – אם יש לך תוכן איכותי המקום הנכון בשבילו הוא האתר *שלך*. לשם את רוצה שאנשים יגיעו כדי לקרוא אותו.

      אם יש לך הרבה תוכן איכותי, את יכולה לפרסם מעט ממנו כמאמרים אורחים באתרים אחרים (נגיד, באתר של פבל).

      מה שיפה עם תוכן איכותי, הוא שמנקודה מסויימת הוא מביא גם את הלינקים, בלי החלפות ועיסקאות לינקים ובלבולי מוח.

  11. היי שוקי,
    אכן נקודה חשובה וכואבת, ה-trade off בין איכות לכמות, כאשר ידוע ששניהם בו זמנית עושה את העבודה בצורה הטובה ביותר, אכן כואב.

    לגבי איכות, אני חושב שמעבר לפרמטרים שציינת (פיסוק, עושר לשוני וכו), איכות נמדדת בין השאר בהשוואה לקהל היעד בעיקר. מאמר איכותי על פי רוב ייחשב לאיכותי במיוחד (בהמחה והרעיונות המוצגים בו באמת חדשים או מחודשים ובאים לתרום מידע כלשהו), כאשר הוא מופנה לקהל יעד ספציפי. למשל, מאמר בנושא מכוניות לא יהיה איכותי ורלוונטי למי שלא מתעניין בנושא כלל וכלל וכן הלאה (אפילו אם הוא כתוב נכון, ועשיר וכו וכו)

    עוד נקודה למחשבה עבורנו

    • שוקי גלילי

      בסופו של דבר, המטרה של גוגל היא להתאים את תוצאות החיפוש למה שהמחפש רוצה ("לא מה שחיפשת אלא מה שהתכוונת").

      התוכן שלך הוא ה"היצע", שאילות החיפוש הן ה"ביקוש", וגוגל מנסה לבדוק מה מתאים למה.

      הזכרתי במאמר בקצרה את משלב הלשון כמקור אפשרי לסיגנל/ים באלגוריתם של גוגל (יש ראיות לכך שהם עובדים על זה לפחות מאז 2002, והם לא היחידים).

      הרעיון פשוט: ניתוח סטטיסטי של מאפייני טקסט שונים יכול לנבא בדיוק רב האם טקסט כלשהו נכתב בשפה מקראית או מודרנית, אם מדובר בפרוזה או בידיעה עיתונאית, עם אוצר מילים של בעל השכלה יסודית או אקדמית וכו'. בקיצור: מי קהל היעד.

      באופן אירוני למדי מה שקשה לגוגל הרבה יותר הוא לאפיין את הביקוש (המחפש). שים לב שדווקא המחפשים שלא משתמשים באופן רגיל בשירותי גוגל, הם אלו שהכי מעניינים אותה.

      כשכל מה שיש לך זה הטקסט של השאילתה, אתה תרצה כמובן שיהיה ארוך יותר – ואכן, גוגל מעודדת אותנו בהרבה דרכים לבצע חיפושים ארוכים יותר.

      הנתון של מספר המילים הממוצע לשאילתת חיפוש נמצא בעלייה מתמדת כבר שנים, וגוגל עוד מבקשת להאיץ את התהליך.

      בקיצור: הזנב הארוך יהיה רק ארוך יותר.

  12. כרגיל – תענוג לקרוא 🙂

  13. אחלה פוסט באמת.. תודה!

  14. שני הדברים חשובים זה נכון -הבעיה מתחילה שאתה פוגע באיכות בשביל לקבל יותר איכות.
    אולי לא תראה את הפגיעה מגוגל אבל בהחלט תראה פגיעה ישירה מהגולשים הקבועים שלך ויותר מזה הגולשים החדשים של האתר מסתכלים על פוסט אחד באתר, והפוסט הזה הוא מה שיכריע אם הגולש ימשיך לפוסט אחר באתר הוא יסגור אותו וישכח שהאתר הזה קיים.

    עכשיו ברגע שאני מייצר המון תוכן שחלקו טוב אבל יש גם הרבה זבל אני פוגע לי בכמות גולשים מתגלגלת
    זה משהו שהרבה בעלי אתרים[אני לא מדבר ב על מקדמי אתרים שלא מתייחסים לזה] לא נותנים לו חשיבות .

    איך פותרים את זה בלי בזבוז זמן ולשמור על הכמות???

    דעתי היא שלעשות מחקר יסודי ולהשקיע בדף הבית שיהיה דף שמראה רק מידע יסודי והכתבות הראשיות של האתר היו משהו שיתן ערך מוסך לגולש.

    ולא רק דף הבית אלה גם כל הדפים הראשיים שמביאים לי תנועה לאתר יש כתבה מסוימת שתופסת מקום ראשון בלונגטייל מסוים לדאוג שהכתבה באמת משהו שגולש מחפש כי שווה לי להשקיע את הדקה הזאת.

    וכמובן אם זה אנגלית מיקור חוץ כי 100 דולר בחודש שווים לי בהחלט 50 שעות מזמן שלי

  15. חחח אתה משקיע בתגובה ובסוף בגלל שלא קראת מה כתבת כל התגובה לא שווה כלום
    *התכוונתי ל

    -הבעיה מתחילה שאתה פוגע באיכות בשביל לקבל יותר כמות.

  16. פוסט מעניין. אני חושב שזה בין השורות חידד לי שאלה יותר עמוקה = פייסבוק מול גוגל.

    מה ינצח לאורך זמן כמות מצטברת וסוג הטראפיק שמגיע מ"שיתוף" תוכן שהוא "כמות/מיידי/עדכני/חדשות/באזז" כזה שכרגע פייסבוק הוא ספק התנועה המרכזי שלו.
    מול כמות וסוג התנועה שטראפיק שמגיע מחיפוש תוכן "ותיק/איכותי" מביא- גוגל ועידכון הפנדה שלה.

    השאלה מתחדדת בעיני במיוחד לאור בטקראנצ' שמדגים את השליטה המוחלטת כרגע של פייסבוק בהבאת תנועה ממסלול ה"שיתוף" המיידי http://techcrunch.com/2011/04/28/buzz-off-google-buzz/

    בנוסף, זה גם נכון שגוגל כרגע יוצרת לאורך זמן כמות תנועה מצטברת גדולה יותר לאתרים. מה שמעניין בהיבט ה SEO ולכן גוגל גם יכולה להרשות לעצמה ליצור הפרדה גבוהה יותר ולהגיד שכמות = פחות איכות. אבל מה יקרה אם גוגל לא תהיה ספק התנועה המרכזי מחיפוש?
    האם לא נוכל להתעורר בעתיד הנראה לעין ליום בו נראה בדוחות הסטטיסטים שלנו תנועה גדולה שמגיעה ממנוע חיפוש של פייסבוק? יום בו כמות "לייקים" על לינק (יחד עם מדדים נוספים) תאפשר לפייסבוק ליצור מדד איכות מוצלח יותר מכמות "לינקים" על אתר? האם זה לא יחזור לטשטש את הפער שבין כמות לאיכות?
    יהיה מעניין….

  17. מיכל כהן

    שוקי, פוסט מעניין ומעורר מחשבה. בפועל חלק נכבד מהאתרים שעושים SEO הם אתרי תדמית של עסקים קטנים. פרקטית, עסקים כאלה לא יכולים לשלב תדירות/כמות ואיכות. אני לא רואה בעל חברת הובלות, גן אירועים, בגדי הריון או חברת הדברה מייצרים מחקרי עומק מרתקים יום יום ומעלים לאתר. עסקים כאלה לדעתי יכולים להרשות לעצמם לוותר על תכיפות וכמות ולהתרכז באיכות. אין שום משמעות למלא את האתר יום יום בעוד מאמרי זבל של כותבי תוכן זולים: גוגל לא מתרשם מזה, גולשים לא מגיעים לשם ואם הם מגיעים הם בטח לא מתרשמים במיוחד, פנדה לא יאהב את זה במקרה הטוב ויעניש במקרה הרע. כבר היום רואים בתוצאות החיפוש אתרים קצרים ואיכותיים עוקפים אתרים שמורחים דפי תוכן.

  18. לי, לדוגמא יש אתר סיכומים – בביה"ס המורים מכתיבים, אני רושם במחשב (כתב יד, עשו אבחון, אני יכול להקליד במקום לרשום).
    לי הכי כיף (: יש לי עדכונים יומיומיים עתירי תוכן.

  19. תוכן איכותי ב2011 מעבר לעדכון הפנדה הוא דבר חשוב מאוד. גוגל מסתכלים על פרמטרים רבים אשר בוחנים האם הגולש אהב את האתר.
    כגון: Bounce rate, זמן השהייה באתר ועוד.
    לכן התוכן תמיד צריך להיות מעניין לגולש 😉

    • בנוגע לזה, איך גוגל יכולים לדעת פרטים כאלה? מגוגל אינסייט? הגם המנעות מהשירות הזה מפחיתה מהמיקום בגוגל?

    • גוגל מבצע מדגם ולכן אין לך אפשרות לדעת מראש מהוא יחס נטישה טוב או פחות טוב. תנסה לבנות אתר טוב לגולש וגוגל יעריך זאת.

  20. בגדול – תוכן אמור להיות גם בתדירות מסוימת וגם באיכות גבוהה, עם עדיפות כמובן לאיכות.

    אם אתר מסוים מעלה תכנים על בסיס קבוע, אך התכנים האלו לא ממש יעילים, אין טעם להעלות את התוכן הזה. הכיוון הכללי הוא התנהגות גולשים, תגובות ועוד. תוכן שאינו איכותי לא יוביל לתוצאה הנ"ל.

    אם אין עם מה לכתוב בצורה עניינית, אז אין טעם לעשות זאת מאולץ. עם זאת, אם יש נושאים מעניינים, עדכונים חדשים, דברים שבאמת באים למטרות הגולשים ולא למטרות ניפוח, אני לא חושב שיש צורך "לתזמן".

    לדעתי היום ה"לא טבעי" הוא בעצם הטוב ביותר, גם מבחינת התוכן. גם אתרים כמו CNN נמצאים בתקופות בהם הם מוציאים יותר תוכן, או פחות (מלחמה או צונאמי, ממלאים להם את הדפים למשל).

    בקיצור – יש מה להוציא ברמה איכותית, מעולה. אין כרגע, לא צריך להוציא משהו גרוע בכוח.

  21. תמיד אבל תמיד לינקים יתנו את מירב הכוח…
    תנסו ותראו

    • שוקי גלילי

      אם תעלה אתר ללא תוכן בכלל, כולל ב-title tags וב-body, לכמה לינקים לדעתך תזדקק כדי שיהיה מדורג עבור ביטוי תחרותי?

  22. תודה רבה על המאמר!

  23. אני גם בעד כתיבת תוכן איכותית מאשר תכיפות תוכן למרות שעלות של תוכן איכותי הוא יקר בארץ אלא אם הכתיבה עם עצמית.

    תודה על המאמר המעולה שלכם באמת אתם עושים עבודה נפלאה.

  24. תודה רבה, מאמר מעניין מאד ושימושי עבורי

  25. פוסט נהדר, כל הכבוד!

  26. שוקי גלילי

    תודה לכל המגיבים ותודה מיוחדת למפרגנים.

    קצת הופתעתי, כי יצאתי מתוך הנחה שלמעט אנשים תהיה סבלנות לקרוא פוסט ארוך כל-כך. השילוב המרשים של הכמות והאיכות כאן, יותר מכל מלמד על איכות האכסניה. אז תודה גם לפבל.

  27. מאמר מעולה פורום שמאוד עוזר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו את הפוסט עם חברים