גנבים בני גנבים! איך להתמודד עם העתקת תוכן באינטרנט? | AskPavel
קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » גנבים בני גנבים! איך להתמודד עם העתקת תוכן באינטרנט?

גנבים בני גנבים! איך להתמודד עם העתקת תוכן באינטרנט?

האנשים בעולם מתחלקים לשניים – בני אדם ואנשים שמעתיקים תוכן.

גניבת תוכן

אולי זה קצת אכזרי, אבל באמת שקשה לי עם התופעה הזו! וזה רק הולך וגדל. האם זה לא הדבר הכי מתסכל בעולם לגלות יום אחד את המאמר שלך מופיע באתר אחר בלי רשות? שעות של השקעה ומחקר ירדו לטמיון כשמישהו החליט יום אחד לעשות קופי פייסט ופשוט לגנוב. פשוטו כמשמעו.

הפוסט הזה נועד לעזור לך להתמודד עם הבעיה המתישה הזו. כמובן אי אפשר להעלים את התופעה לגמרי, אבל אני אשתדל להציג כלים יישומיים שיסייעו לך לשמור על יצירת האומנות שלך עד כמה שניתן + כמה בונוסים בסוף (לאנשים נקמנים במיוחד)… 🙂

כאן לא נדבר על ההיבטים המשפטיים בגניבת תוכן (שזו כבר סיבה מספיק טובה למה לא לעשות זאת). בשביל זה אני ממליץ לקרוא בעיון את הפוסט המקיף שפורסם כאן בשבוע שעבר על 9 סוגיות משפטיות שחובה להכיר לפני הקמת אתר אינטרנט.

איך לעזור למנועי החיפוש להבין מי המקור?

הדעה הרווחת היא שאם התוכן מתפרסם קודם באתר שלך, כנראה שגוגל ידע לזהות מי העתיק ומי המקור. אך הבעיה היא שלא תמיד התוכן מתאנדקס אצלך ראשון. יכולות להיות כמה סיבות לכך שהתוכן יתאנדקס קודם דווקא אצל הגורם שהעתיק:

  • רמת הסמכות (Authority) של הדומיין המעתיק גבוהה יותר – יש הרבה אתרים שנחשבים לסמכותיים בתחומם, אתרי אוטוריטה. הסמכות הזו היא לא דבר של מה בכך. היא נבנתה לאורך זמן ומגובה בהרבה עבודה קשה ותוכן איכותי שתורם לגולשים. לכן סביר להניח שאם דומיין סמכותי במיוחד העתיק תוכן מדומיין חדש, יכול להיות שהוא ייחשב ליוצר המקורי, אפילו אם גוגל גילה את 2 הגרסאות בו זמנית. ראיתי מספר דוגמאות כאלו בעבר.
  • תדירות הסריקה באתר שהעתיק גבוהה יותר – למרות שפרסמת את התוכן קודם, זה לא אומר שגוגל ישר ביקר אצלך וסרק אותו. יכול להיות שמישהו העתיק את המאמר ובגלל תדירות הסריקה הגבוהה באתר המעתיק זה יתאנדקס שם קודם. בהקשר הזה כדאי להכיר כמה דרכים שיעזרו לשפר את תדירות הביקורים והאינדוקס.

אז הסכמנו שיכולים להיות מקרים בהם יעתיקו ממך תוכן והוא ייחשב אצל המעתיק בתור התוכן המקורי – מבאס? לא בהכרח. במקרים כאלו יש כמה דברים שכן אפשר לעשות כדי לסייע לגוגל להבין שהתוכן שלך הוא התוכן המקורי (זאת למרות שהוא התאנדקס אצל המעתיק קודם).

לדאוג שיהיה קישור מהתוכן המועתק לדומיין שלך

כשגוגל נתקל בכמה גרסאות של תוכן זהה, אחד המדדים שיעזרו לו להבין מי היוצר המקורי זה קישור שיפנה לעמוד המקורי. את הקישור הזה אפשר להוסיף בכמה דרכים:

  1. להוסיף תגובה במאמר עם קישור שלא יבלוט – אם התוכן הועתק לעמוד שמאפשר הוספת תגובות, כדאי להוסיף בסוף המאמר תגובה עם לינק למאמר המקורי באתר שלך. סביר להניח שבעל האתר לא ייאשר אותה אם יראה את הקישור, לכן מומלץ לכתוב תגובה עניינית שתתייחס לתוכן ולשלב את הקישור בדרך שתהיה פחות בולטת לעין (למשל מתוך מילה קצרה מאמצע הטקסט).
  2. להוסיף אצלך שורת קרדיט בסוף כל מאמר עם קישור – ברוב המקרים אנשים נוהגים לסמן את הטקסט ולהעתיק אותו כפי שהוא יחד עם כל הקישורים שכלולים בו. לכן אפשר להוסיף איזשהו קוד שיוסיף אוטומטית שורת קרדיט בכל מאמר שיפורסם באתר שלך. השורה הזו תכלול את השם המלא שלך וקישור ל-URL של המאמר המקורי באתר שלך. כדי לעשות ווידוי הריגה אפשר להוסיף את השורה הזו בתחילת המאמר ובסופו.
  3. לקשר מגוף המאמר לעמודים פנימיים בדומיין שלך – אם האדם שהעתיק שם לב לשורת הקרדיט מהסעיף הקודם והסיר אותה, קישורים לעמודים אחרים בדומיין שלך יכולים לעזור. כשגוגל רואה 2 גרסאות זהות אבל מאחת מהן יש קישורים לדומיין של השניה, זה יכול להקנות איזושהי עדיפות למציאת המקור.

להגדיר תג קנוניקל בכל פריט תוכן

בשנה שעברה גוגל הציגו תגי מטה חדשים בשם Source attribution metatags. המטרה שלהן היא לעזור לעיתונאים ויוצרי תוכן לקבל את הקרדיט שמגיע להם. מדובר ב-2 תגי מטה שיש להטמיע בכל עמוד תוכן:

  • syndication-source – הגרסה המועתקת.
  • original-source – הגרסה המקורית.

בגלל הדמיון הרב שיש ביניהם לבין תג הקנוניקל, גוגל הודיעו לפני כמה חודשים (בחלק התחתון של הדף) שהקנוניקל יחליף את השימוש שלהם:

If you know the full URL, rel=canonical is preferred, and you need not specify syndication-source. If you know a partial URL, or just the domain name, continue using syndication-source.

מכך אפשר להסיק שלתג הקנוניקל יש כעת את אותה המשמעות ולכן יכול לשמש כאינדיקציה לתוכן המקורי. לכן מומלץ להוסיף בכל עמוד באתר שלך תג קנוניקל שיכיל את הכתובת המקורית של אותו דף. בגרסאות אחרונות של וורדפרס זה מוטמע אוטומטית בכל עמוד ופוסט. לדוגמא ככה זה מופיע בקוד של הפוסט הזה:

<link rel='canonical' href='https://www.askpavel.co.il/blog/stop-stealing-content' />

איך להקשות על העתקת תוכן?

בסעיף הקודם דיברתי על דרכים לשכנע את גוגל ומנועי חיפוש אחרים מי המקור אחרי שהתוכן התאנדקס, אבל אולי אפשר להקדים תרופה למכה ומראש להקשות על תהליך ההעתקה?

נחלק את קבוצת המעתיקים ל-2:

1. מכונות (ספלוגים, אגריגטורים וסקראפרים)

ספלוג (Splog) זה פשוט ראשי תיבות של Spam Blog. מדובר לרוב בבלוגים אוטומטיים שניזונים על חשבון תוכן של אנשים אחרים. ברגע שספאמרים משגרים אותם, הם מתחילים להעתיק תוכן מדפים שונים באינטרנט או מתוך פידים של RSS. ספלוג הוא למעשה סוג של Scraper (מלשון "לגרד").

הנה כמה דרכים להקשות על רובוטים מהסוג הזה:

  • להוסיף בפיד ה-RSS קרדיט עם קישור – בסעיף הקודם המלצתי להוסיף את הקרדיט בקוד של המאמר עצמו בעוד שכאן הכוונה היא להוסיף את זה ממש בפיד, כדי שסקראפרים יכללו אותו בתהליך ההעתקה (הרבה סקראפרים מעתיקים את התוכן על בסיס ה-RSS). הדרך הכי טובה לעשות זאת היא באמצעות פיצ'ר שנקרא FeedFlare שהוא חלק אינטגרלי מתוך Feedburner (בהנחה ששם מנוהל הפיד שלך). FeedFlare מאפשר להוסיף לכל פריט ב-RSS כל מני תוספות כמו: כפתורי שיתוף במדיה חברתית, תגובות וגם קרדיט עם קישור. מה שצריך לעשות זה לקחת את הכתובת של ה-XML המתאים מתוך הרשימה הבאה (כרגע זה הראשון) ולהדביק אותו במסך של FeedFlare (תחת Personal FeedFlare):

Feedflare

  • להוסיף קישור להמשך קריאה בפיד עם תקצירים – אם אין לך פיד מלא אלא תקצירים (כאן כתבתי על ההבדלים בין השניים), ייתכן מאד שכל תקציר נגמר עם 3 נקודות… בהנחה שהרובוט יצליח לעקוף איכשהו את התוספות של FeedFlare מהסעיף הקודם, כדאי לעשות כסת"ח נוסף ולהוסיף עוד לינק במקום שלושת הנקודות (שיוביל למאמר המקורי באתר שלך). מה שצריך לעשות זה בסך הכל להוסיף קוד קצר בקובץ functions.php בקבצים של וורדפרס וכאן יש הסבר איך לעשות את זה.

2. אנשים (עצלנים, גנבים וחסרי עמוד שדרה)

סביר להניח שאם מישהו ממש מתעקש להעתיק את התוכן שלך, הוא יצליח (בניגוד לסקריפטים מהסעיף הקודם שלא מסתגלים דינמית לחסימות). אולי קצת קשה למנוע את זה אבל אם נהפוך את התהליך למסובך יותר, המעתיק עשוי להתעצל ולחפש מקור אחר להעתיק ממנו.

הדרך הכי טובה לעשות זאת היא להקשות על סימון הטקסט בדף והעתקה ידנית שלו. יש כמה פלאגינים מצויינים לוורדפרס שיעשו את העבודה ויחד עם זאת לא יפגעו ברמת ה-SEO של הדף (גוגל עדיין יוכל לסרוק ולאנדקס את התוכן):

  • WP Copyprotect – הפלאגין הזה ייחסום את האפשרות לסמן את הטקסט בעמודים ואת האפשרות להקליק על מקש ימני בעכבר. אפשר כמובן לבטל את זה מתי שרוצים דרך לוח הניהול של הפלאגין.
  • No Copy – זהה מאד לפלאגין הקודם רק שהוא מחייב גרסת וורדפרס 2.7 ומעלה. הוא גם מבטל את האפשרות להשתמש בכל מני קיצורי דרך במקלדת שמסייעים בהעתקה (כמו Ctrl+A ו- Ctrl+C) שזה סופר שימושי.

אם מדובר באתרים שהם לא וורפדרס אפשר להשתמש בסקריפטים שכתובים ב-DHTML אותם אפשר להטמיע בקוד העמוד. כדי לבטל את האפשרות לעשות קליק ימני של העכבר יש לשים את הקוד הבא בחלק של ה- <body>. כדי לבטל את האפשרות לסמן טקסט, יש להוסיף את הקוד הזה בעמוד.

שיטה אפקטיבית לגרום לעמוד להתאנדקס אצלך מהר

ואם בכל זאת שום דבר לא עובד ואנשים עדיין ממשיכים להעתיק ממך, אפשר להגדיל את הסיכוי שהתוכן יתאנדקס אצלך קודם. איך עושים את זה?

קודם צריך להשיג חשבון טוויטר שיש לו PR גבוה (מה שבהכרח גורם לתדירות סריקה גבוהה של הטוויטים שנוצרים דרכו). אפשר למצוא אנשים שמוכרים חשבונות כאלו באינטרנט אבל אני מציע פשוט לטפח אחד כזה בעצמך. עוד נכס שישאר שלך ותמיד יהיה לו שימוש.

כעת יש לסנכרן בין הבלוג לבין החשבון בטוויטר באמצעות האפליקציה Twitterfeed. מעכשיו כל פעם שנוצר תוכן חדש בבלוג שלך, אוטומטית יתפרסם טוויט עם קישור אליו וככה גוגל יאנדקס אותו מיידית.

איך אפשר לדעת אם העתיקו ממך תוכן?

גם אם יישמת חלק מהשיטות, עדיין יש סיכוי שמישהו יגנוב לך את התוכן ולכן תמיד כדאי להיות עם היד על הדופק. יש מספר כלים שימושיים שישלחו לך התרעה כשזה קורה, כך שאפשר יהיה לטפל בזה כמה שיותר מהר:

  • Copyscape – מי לא מכיר את קופיסקייפ? כנראה הכלי הפופולארי ביותר לזיהוי תוכן משוכפל באינטרנט. המערכת מאפשרת לבדוק בחינם כל URL שרוצים, או לשלם על חבילה שכוללת התרעות שנשלחות אם נמצאה העתקה. אפשר לקנות חבילה שבודקת את הדפים פעם בשבוע והיא עולה 5 דולר בחודש ל-10 דפים וחבילת פרימיום שתבצע בדיקה יומית והיא עולה 20 דולר בחודש (הפרימיום כולל עוד מספר פיצ'רים כמו התממשקות ל-API ועוד). אפשר להתרשם מהכלי הזה בסרטון הבא:



  • Google Alerts – לוקחים קטע טקסט רנדומאלי מתוך הטקסט ומוסיפים עליו התרעה. חשוב לשים אותו במרכאות כדי שזה ייחפש הופעה מדוייקת שלו. יש כאן רק קאץ' קטן – מומלץ שהטקסט יהיה ייחודי לטקסט המלא, אחרת יישלחו אליך התרעות בלי סוף. זו גם השיטה שעליה מבוסס  מנוע החיפוש הפנימי של Amazon. הם פיתחו טכנולוגיה בשם Statistically Improbable Phrases או בקיצור SIP. הטכנולוגיה הזו מאפשרת להם לאנדקס ספרים בצורה אפקטיבית כך שניתן יהיה למצוא אותם בקלות במנוע החיפוש הפנימי שלהם. SIPs הן למעשה מחרוזות המילים השכיחות ביותר שמייצגות טקסט נתון (כאלו שסביר להניח שיהיו פחות שכיחות בטקסט אחר).
  • Copy Alerts – כרגיל יש גם פלאגין לבעלי בלוגים של וורדפרס. אחרי שמגדירים התרעה במערכת, יישלח אליך מייל בכל פעם שתמצא גרסה זהה (אפשר יהיה לראות השוואה בין הגרסה המקורית לבין ההעתק).

נקמה מתוקה: 3 דרכים לפגוע בחזרה במעתיקים

אני לא בנאדם רע מטבעי, אבל מצד שני הגונב מגנב פטור לא? 🙂

אם מישהו כבר עקף את כל ההגנות שהצבת, לקח במודע את התוכן שלך ופרסם אותו באתר שלו בלי רשות, צריך לפחות לשבש לו קצת את העניינים לא? להלן כמה דרכים אפקטיביות איך "להעניש" את מי ששיגר אליך את הסקראפר שלו:

  1. שימוש בכתובות רלטיביות עבור תמונות – אומנם יש מערכות שעוקפות את זה בלי בעיה, אך עדיין אני רואה בשטח הרבה סקראפרים שמעתיקים את התמונות כפי שהן מופיעות בקוד. עכשיו, אם התמונות יכילו נתיבים (path) רלטיביים ולא אבסולוטיים – הן פשוט לא יוצגו אצלו אלא יישארו כשטח ריק בטקסט (=חוויית משתמש גרועה). הקישורים לעמודים הפנימיים לעומת זאת יהיו אבסולוטיים, כדי שאם מישהו יקליק עליהם הוא יגיע לאתר שלך (שזו אגב אחת מההוכחות לכך שהתוכן אצלך הוא המקורי, במידה וזה התאנדקס אצל המעתיק קודם).
  2. יצירת פונקציה שתוסיף קישור לאתר משכונה רעה – לגוגל יכולה להיות בעיה להעניש דומיין בגלל שקיבל קישורים משכונות רעות (כי זה לא בשליטתו של בעל האתר), אבל כשמדובר בקישור יוצא לשכונה רעה הסיפור הוא אחר לגמרי. כשהקישור יוצא מתוך האתר זה אומר שבעל האתר הוסיף אותו במודע ולכן סביר להניח שיענש על כך. אפשר ליצור סקריפט שבעת ההעתקה של התוכן יוסיף קישור לאתר בשכונה רעה מתוך אות אחת בטקסט (כדי שלא יהיה נראה לעין). אולי זה קצת אכזרי אבל מצד שני זה הוגן למדי…
  3. שיבוש תוכן שספלוגים העתיקו מפיד RSS – יש תוכנה מאד נחמדה בשם AntiLeech שמקשה על גניבת תוכן. התוכנה הזו לא מונעת מהבוטים של הספלוגים להיכנס לאתר, אלא מייצרת תוכן מזוייף במיוחד עבורם. AntiLeech מזהה ספלוג באמצעות מחרוזת User Agent ייחודית שחלקם שולחים בעת העתקת התוכן או באמצעות כתובת IP. כמו כן התוכנה מוסיפה אוטומטית קישור חוזר לאתר שלך ואזהרה על כך שזה תוכן גנוב. ככה יראה התוכן שנגנב ממך באתר המעתיק:

טקסט גנוב ב- AntiLeech

איך לדעתך כדאי להתמודד עם העתקת תוכן?

ועכשיו תורך…אשמח לשמוע על הנסיון שלך בהתמודדות עם מקרים של העתקת תוכן. מה הדרך הטובה ביותר למנוע את זה? ואם זה כבר קרה, איך לפנות למעתיק כדי שיוריד את התוכן? האם זה משהו שקורה יותר או פחות לאחרונה? אשמח לשמוע על מקרי גניבה שהיו לך ואיך טיפלת בהם כדי שנוכל ללמוד.

נב – אני לא יודע אם שמת לב אבל בהמשך להמלצות הנדיבות של ורד חורי ושל כרמי איתן זה הפוסט הראשון בבלוג שנכתב ביוניסקס במלואו. למרות שזה אולי קשה יותר, הפניה לכל אחד מהקוראים הרבה יותר אישית ואשמח להתמיד עם זה 🙂

קרדיט לתמונה: Aragga

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

האם טובת המשתמש היא גם טובת גוגל? [3 מקרי בוחן]

כמעט לכל אורך שנות קיומה, גוגל יוצאת בהצהרות מפורשות שאם נפעל לטובת המשתמש – נפעל ...

90 תגובות

  1. טל פריהר

    מעניין מאוד! מכיר בארץ גנבים גדולים יותר מאתרי חדשות מסויימים שלא נציין את שמם? 🙂

    ולעניין הסקרייפרים או יותר נכון ה Autoblogs – רובם היום:
    א) מנקים את כל הקישורים מגוף הטקסט או הופכים אותם לקישורי ויקי לעצמם.
    ב) לוקחים תמונות ממקומות אחרים כמו FLICK לפעמים כדי להצליח בכל זאת ומכסים עם סרטים מיו טיוב וכו' 🙂
    ג) להכניס שיבושים ב-RSS זה רעיון מצוין אם הסקרייפר לא משתמש ב-UA נורמלי.

    • פבל ישראלסקי

      היי טל,

      זה נכון שלא תמיד ניתן לאכוף כל דבר. אני בטוח שכל פעולת אנטי ספאם נפרצת בסופו של דבר, אבל רציתי להביא כאן דוגמאות להגנה מינימלית שאפשר לעשות.

      מכיר עוד דרכים? אשמח אם תשתף.

      • טל פריהר

        אני בהחלט רושם שמה שציינת הם הפתרונות הראויים מבחינת ההתמודדות מול כלים אוטומטיים שואבי תוכן למיניהם, מכוון שזהו תחום קשה מאוד להתמודדות שכן כל מה שחשוף לגולש הוא גם חשוף לגניבה – הייתי חושב על התמודדות רק ברמה של לגרום למנוע החיפוש לדעת שאני הייתי שם ראשון, וזה ע"י אותם תוספים שמבצעים Submit אוטומטי של כל תוכן מפורסם אל אתרי Social Bookmarks וספריות RSS כך לפחות ניתן לדעת שיזחלו אצלי קודם.

        אם כי, אציין בייאוש משהו, שלהיות זה שמאונדקס ראשון – לא תמיד עוזר.
        אז פשוט אקח את זה כמחמאה אם מישהו מחליט להעתיק ממני תוכן 🙂

  2. שאפו על היוניסקס… 🙂

    המלחמה אכן קשה ומתישה, אני מכיר שתי דרכים להתמודדות:

    1. אם יש כתובת למעתיק (דומיין ייחודי למשל) אזי לתבוע שפוי מהמעתיק. לכשיסרב תשמחו לגלות שיש לא מעט עו"ד שישמחו לקחת את המקרה שלכם תמורת אחוזים מן ההסדר \ התביעה. על כל הפרה יש לכם פיצוי של עד 10,000 ללא הוכחת נזק, כלומר כנראה שתזכו ותקבלו את מה שמגיע לכם.

    2. ברגי שהתוכן עולה לאתרכם, תאנדקסו אותו עם שני אתרי Social Bookmarking – כמו DIGG, וכו'. אם תעתיקו גם את הכותרת וגם שורה או שניים המפנים אליכם לאתר, גוגל יבין שאתם הראשונים. אתר DIGG נסרק כל 3 שניות אז כנראה שתקבלו את מה שמגיע… בד"כ הזחלן של גוגל גם יסרוק אתכם מהר יותר וככל שתעלו יותר לינקים.

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה!
      תוכל להרחיב קצת על הסעיף הראשון? מה הכוונה פיצוי ללא הוכחת נזק? כלומר אם מישהו העתיק ממני תוכן אני אוטומטית אקבל פיצוי? איך מוכיחים שהעתיקו ממני?

      • בשנת 2008 השתנה החוק וכעת הנושא של 10000 שח ללא הוכחת נזק ירד מהפרק והחוק אומר שהקנס הוא בין 0 ל 100000 ש"ח לתמונה או מאמר בהתאם להחלטת השופט ובדרך כלל המועתקים זוכים. ראו הוזהרתם מהעתקות. זה הפך לעסק מכניס לאלו שהעתיקו מהם והם עלו על המעתיקים.

  3. אופיר ורדי

    כל הדרכים שציינת יעבדו לעיתים רחוקות – אם משהו עושה copy as plain text הוא מעתיק ללא קישורים. לדערי אני מתמודד רבות עם אלו שרוצים לחסוך קצת כסף ולגנוב תוכן. הדרך הטובה ביותר היא לגרום להם לשלם – וזה גם לקח טוב לעתיד עבורם.

    • פבל ישראלסקי

      אתה צודקת אופיר, אבל אל תשכח שלא כולם עושים copy as plain text. וגם אם כן, זה עדיין לא פותר את עניין התמונות (וכמובן זה מתייחס רק למי שמעתיק ידנית).

      בסופו של דבר אי אפשר למנוע את התופעה, אבל אפשר למזער אותה אם מקשים על תהליך ההעתקה.

      מה הכוונה לגרום להם לשלם? אתה מדבר על תביעה? השאלה אם זה תמיד שווה את הכאב ראש. זה לא שהאדם הבא שיעתיק יודע שכבר תבעת את הקודמים, לכן כל פעם תצטרך להתחיל את התהליך הזה מחדש.

  4. פבל, איזה טיימינג משובח יש לך!
    בדיוק בתחילת השבוע מיכל מוובגורו ספרה לי שהעתיקו תכנים כמעט מכל הלקוחות שכתבתי עבורם 🙂

    תודה על הפירוט והפתרונות!

  5. סעיף 2-3 קצת לא יישימים, כי אם בעל אתר מזמין ממני מאמר, הוא לא יתן לי להוסיף קרדיט או קישור, כפי שכבר קרה לי.

    • פבל ישראלסקי

      צחי, למה אתה מתכוון?

      אתה אומר את זה בכובע של כותב תוכן? אם אתה מוכר תוכן לבעל אתר כלשהו, אתה לא אמור לבדוק אם אחרי זה מעתיקים אותו או לא, זו האחריות של בעל האתר כי התוכן שלו – הוא קנה אותו ממך.

  6. בתור קופירייטר, זה די מדאיג לשמוע,
    מה שהייתי רוצה לדעת זה:

    האם ל Google יש אפשרות לזהות את התאריך, השעה והדקות ואפילו השניות שבה העליתי תוכן לאינטרנט?

    תודה

    כי אם כן! אפשר להיות רגועים!

    • גוגל רק יכולים לזהות את הזמן המדויק שהם אינדקסו את התוכן. הרי לשים חותמת זמן ותאריך ב BYLINE זה לא בדיוק אמין ואפשר לשים תאריך זה לפני 30 שנה גם. אולי צריך איזה סטארט אפ של חותמות זמן באינטרנט.

  7. היי פבל,
    אני קורא חלק נכבד מהפוסטים באתר שלך, נהנה מאד ולומד. האתר שלך הוא נכס לעולם קידום האתרים. הגעת למקום ה -1 בזכות 🙂

    לעניין הפוסט : חבל שלא ציינת דרכים משפטיות להתמודד עם אותם גנבי תוכן. מה לעשות, יש כאלה שלומדים דרך הכיס. המידע המשפטי היה חסר לי.

    כבר הרבה זמן שלא בדקתי אם גנבו לי תוכן. בעבר זה קרה מספר פעמים. פניתי אל הגנבים, בצורה מנומסת יש לציין, ואף אחד לא עשה בעיות. כולם הסירו את התוכן פרט למישהו אחד שגנב ממני תכנים מ 5 דפים לפחות. עד היום הוא לא הוריד את התוכן וגם לא שם קישור למקור.

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה אודי, אני מאד מעריך את זה.

      אתה צודק, באמת חסר פה קצת מידע משפטי. לצערי אין לי מספיק ידע ונסיון עם זה, אחרת הייתי כותב על זה. מה שכן, אולי הפוסט הקודם יוכל לשפוך קצת אור על הסוגיות האלו:

      https://www.askpavel.co.il/blog/websites-legal-issues

      במקרה שלך, זה באמת מבאס שפנית אליו והוא עדיין לא הסיר. השאלה מה כדאי לעשות במקרה כזה? מצד אחד זה לא שלו, מצד שני אם תיכנס לעימות משפטי האם תוכל להוכיח שאתה כתבת את זה?

      • תודה על תגובתך.
        יש ביטוי מסויים, שבו אני במקום הראשון כבר הרבה מאד זמן. בערך שנתיים, וכבר הרבה מאד זמן שאני לא מתאמץ לקדם את הדף. בעקבות בפוסט הזה, ביצעתי שוב בדיקה האם העתיקו ממני ומצאתי שהתוכן שכתבתי עבור דף זה. מופיע בעוד עשרות אתרים.

        חלקם העתיקו פסקאות, ויש כאלה שהעתיקו את כל הדף בשלמותו.

        אחת הסיבות שיש לי אינטרס לא לפנות לאותם אנשים בדרישה להוריד את הטקסט, היא כי אני חושב שזה אחד הדברים שמשאירים את הדף במקום 1.

        תחשוב, אם גוגל מזהה את הטקסט שלך בכל כך הרבה מקומות, אז כנראה שהוא באמת חשוב, גם אם אין משם קישור.

        לגבי הוכחת בעלות על תוכן…
        כיצד אתה מטפל בסוגייה הזו ?

        • פבל ישראלסקי

          מסכים איתך, בהחלט יש מצב שבעיני גוגל זה הופך אותך לאוטוריטיה.
          החסרון היחיד מבחינתך זה שבעיני משתמשים שיגיעו לאותו דף באתרים החיצוניים, הם מייחסים את הקרדיט לאותו אתר ולא ליוצר המקורי – שזה אתר. אז אם היית יכול לפנות לאותם אנשים שישימו קישור אליך בתור קרדיט זה היה פותר את הבעיה. ניסית?

          אבל מבחינת SEO באמת אין בעיה, כי אני מניח שאם תחפש כמה פסקאות אקראיות מתוך הטקסט האתר שלך יופיע ראשון נכון?

    • 1. שמור אצלך את הקישורים של המאמרים שאצלו באתר.
      2. תהפוך את התוכן למצב תמונה על מנת שאם הוא יוריד את המאמרים יהיו לך תימוכין.
      3. תאתר את בעלי האתר, את כתובתם ופנה לעורך דין שמתמצא בנושא. עלות מכתב אזהרה כולל בקשה לפיצויים יעלה לך כ 600-700 שח. שווה את זה. אל תוותר. מילא אם העתיק מה שנקרא בתום לב ואחרי הפנייה הוא הוריד או לבקשתך הוסיף קישורים, אפשר לחיות עם זה. אבל כשאומרים לו להוריד והוא מסרב, זה כבר סיפור אחר שמחייב גישה שונה. בשביל זה יש בתי משפט. בהצלחה

  8. איתי ברנר

    מגניב, לא ידעתי שתג הקנונייקל מיועד גם להעתקת תכנים לאתרים אחרים, חשבתי עד היום שזה רק לאותו האתר. בגלל שיש לי אתר שמתעסק במשחקים ויש בו גם הרבה מאוד טקסט, כל העולם ואישתו מעתיקים ממני וזה מתחיל לעצבן כי קורה שהם מדורגים לפני (למזלי הם לא יודעים איזה משחקים אנשים באמת מחפשים ולכן הם לוקחים את המשחקים הכי פחות חשובים דווקא).

    לגבי חסימה עם העכבר, לא ממליץ על זה מכיוון שזה רק ידרבן את מי שמעתיק להעתיק את הטקסט מקוד המקור. מעתיקים סידרתיים (בעיקר באתרי הורדות חאפרים) בטח כבר מכירים את כל השיטות…

  9. פוסט חשוב מאוד!
    הייתי ממליצה על כתבת המשך בנוגע לגניבת טקסטים מתוך האתר עצמו ודרכי התמודדות. גם זו תופעה נרחבת שתוצאותיה כואבות, אלא שכאן (אולי) יותר קל להפעיל גורמי חוק כמו עורכי דין.

  10. היי תודה על הפוסט המרתק
    ממליץ בכל מקרה להעלות את המאמר גם באתרי מאמרים חיצוניים לאתר שלך. בדר"כ האינדוקס שלהם טוב יותר.
    אבל צריך לזכור שגניבת התוכן האמיתית מתחילה בחינוך ובבית הספר.
    היום עבודה לביה"ס אצל הילד שלי זה העתק הדבק מוויקי, או מכל אתר שעלה ראשון לאחר שהילד הקליד את מילת המפתח. לרוב הוא לוקח את התוכן ללא עריכה. אם אני מכריח אותו הוא מוכן לשנות כמה מילים.
    מה אתה אומר?

    • פבל ישראלסקי

      זה באמת מטריד. אחייניות שלי עושות בדיוק את אותו הדבר ולמורים אין דרך לאכוף את זה (אף אחד לא יתחיל להקליד פסקאות מתוך הטקסט בגוגל). בגלל הנגישות של המידע אין ממש צורך להתאמץ כמו פעם.

      אני לא חושב שהעתקה מהסוג הזה עשויה לפגוע ביוצר המקורי של התוכן כמו מקרה בו חברה מסחרית עושה שימוש בתוכן, אבל עדיין זה לא הופך את זה לבסדר.

      למה אתה מציע להעלות את אותו המאמר בדיוק גם באתרי המאמרים? כולם מספידים מזה – אתר המאמרים מקבל תוכן משוכפל, האינדקס של גוגל מתמלא בגרסאות משוכפלות והלינק שאתה מקבל מהמאמר גם ככה לא שווה כלום ככה.

      • הלינקים לא שווים אבל לא גורמים נזק ואתה מבטיח את זכויות היוצרים על המאמר. אתרי המאמרים מאונדקסים וזוכים להרבה סריקות.

        • פבל ישראלסקי

          אה כלומר רק בשביל לזרז את תהליך האינדוקס? אבל יש עם זה בעיה. כי אם אתה עושה את זה כשהמאמר עדיין לא התאנדקס באתר שלך הוא עשוי להתאנדקס קודם באתר המאמרים ואז אתה לא תחשב ליוצר המקורי. אולי עדיף להשתמש באתרי דיג למיניהם בשביל זה במקום…

  11. הי פבל,
    זהו נושא שבאמת מטריד אותי, לאחרונה השתתפתי בהרצאה של יוד בוצר בנושא תוכניות שיווק שותפים, הוא הצהיר כי נושא שכפול התוכן הוא מיתוס ומנועי חיפוש אינם "רואים" העתקות מאמרים כדבר אסור, אני מניח שיש להפריד בין שכפול תוכן זדוני להעתקה מאתרי מאמרים(תוך מתן קרדיט למקור) הייתי רוצה להפנות אותך לכתבה בה הוא "מפריך" את המיתוס ולשאול מה דעתך בנושא מכיוון שאותי(ואולי גם אחרים) זה קצת מבלבל…
    http://bit.ly/lxPPfn

    • טל פריהר

      גוגל אכן לא רואים בזה דבר אסור – אבל הם רואים בזה דבר שלא תורם למשתמש, לכן הם משתדלים להתעלם ממה שהוא לפי הבנתם תוכן משוכפל. גם ברמת הדירוג שהתוכן המשוכפל יקבל (או אפילו האינדוקס שלו) וגם ברמת הכוח שהוא יעביר מהקישורים שיוצאים ממנו ומאיכות וTRUST האתר בו הם ממוקמים.

      ניסוי פשוט שעשיתי הרבה פעמים הוא להפיץ את אותו מאמר אל אלפי ספריות, תוך שבועיים ניתן לראות מאות ואף אלפי דפים מאונדקסים של אותו המאמר בדיוק, אך לאחר ארבעה שבועות 90% מהדפים פשוט מועפים מהאינדקס.

      • טל פריהר

        * אגב, הקישור שהבאת לא אומר כלום זה סה"כ מאמר שמטרתו היא לשכנע אותך לקנות מדריך מוכר של "איך להרוויח כסף מ-"Autoblogging (כלומר- משכפול תוכן אוטומטי ע"י פלאגינים של וורדפרס) אז הייתי אומר שזה קצת משוחד.

    • פבל ישראלסקי

      הם באמת לא אומרים שזה "אסור". אין בעיה עם שכפול תוכן, רק מה שהם כן אומרים זה שהם לא מעוניינים לאנדקס תוכן כזה. יש פה את הצד של מנועי החיפוש ושל יוצר התוכן – מנועי החיפוש רוצים לשמור על אינדקס נקי ואיכותי של תכנים ייחודיים כדי להטיב עם מחפשי המידע בעוד שיוצר התוכן רוצה לדאוג שהתוכן שלו ייחשב למקורי במקרה שהוא יועתק.

      • צ'ארלי בן עזרא

        תודה על ההבהרה המעולה! אגב, אין לי שום קשר אישי לקישור שהצגתי, רציתי לתת דוגמא, בפעם הבאה אהיה חכם יותר.

  12. מה בקשר למאמר מקורי שלי שאני מפיצה בכמה אתרים?
    האם זה עדיין שכפול תוכן?

  13. פשוט כיף לקרוא וללמוד מהפוסטים של הצוות באתר הזה.
    אתר שופע מידע ועיניין.
    תודה לכם!

  14. זה הרבה יותר גרוע ממה שאתם חושבים:
    אינדקסים ( שלא מתוך זדון) העתיקו את הפיסקה הראשונה של בדף האודות של לקוח שלי, הגיוני עד כאן…הכניסו לדף רשימת החברות הרלוונטיות באותו תחום.
    הדף נכתב על ידי קופירייטר מאוד מקצועי לפני 5 שנים והדף אף זכה ל- P-5 , המ שקרה זה מדהים, האתר של הלקוח שלי נענש וניזרק מעמוד ראשון לעמוד 9, חודשיים חיפשתי את הסיבה ובטח שלא היה לי מה לחשוד בדף האודות של הלקוח שלי, כשניכסתי לדף ראיתי שה- Pr נעלם אפילו לא אפס, לקחתי פיסקה ושמתי בגוגל , וכך מצאתי שעלו 10 אתרי אינדקס אך לא הלקוח שלי, סילוק התוכן מהדף גרם לאתר לחזור לעמוד ראשון תוך 12 שעות.
    אז גם אם העתיקו מיכם לאחר 5 שנים, אתם בסכנה.

    • נכון. לפי הנסיון שלי גם אם העתיקו מהאתר שלכם תוכן וגוגל יודע שאתם הראשונים זה לא יעזור, רמת ה-TRUST יותר חשובה לו. פשוט רובוט מטומטם.

    • פבל ישראלסקי

      האמת שגם אני מכיר כמה מקרים דומים. איך יצא במקרה שלך שזה התאנדקס קודם באינדקסים ולא באתר הלקוח?

      אגב, אני מציע לך להירשם עם כתובת המייל שלך בשירות הזה:
      http://en.gravatar.com/

      ככה התמונה שלך תופיע בתגובות אצלי (ובבלוגים אחרים) 🙂

    • מניסיון והניהול של אינדקס. בעלי עסקים פשוט מגישים את האתר שלהם כשהם מעתיקים את התוכן ומפיצים אותו לכל האתרים בלי שינויים. רובם שוכחים אחרי תקופה למי הם שלחו את התכנים. חלקם אפילו מתלונן על רמת כתיבת התוכן כשהוא נסרק :).

      דבר דומה קורה בהגשת מאמרים, הם פשוט מגישים את אותו המאמר ל – 10 אתרי מאמרים. כשהמאמר המקורי נמצא באתר שלהם. ומתלוננים על כך שהאתר שלהם לא מקבל חשיפה במנועי החיפוש.

      לדעתי חלק מהבעיה היא גם תשלום ממש נמוך עבור שירותי SEO, כשהמקדם מגלה שהפצת תוכן זה דבר מורכב שדורש שעות רבות של פעילות. הוא מתחיל לחפף (או שאין לו ידע בסיסי כלל) ופשוט מפיץ תכנים מועתקים.

  15. נראה לי שגם זה יכול לעזור http://code.google.com/p/pubsubhubbub/
    זה דבר חדש ששולח לבד עדכונים כשהתוכן שלך מוכן וע"י כך גם לאחר פרסום התוכן, הוא מתאנדקס באותו רגע.

  16. כתבה מעניינת מאוד! לדעתי 2 העצות הכי מועילות מכולן הן השימוש בתג קנוניקל, והוספת קרדיט עם קישור בפיד ה-RSS.

  17. הוא גדול, הוא גדול, הוא גדול….

    תודה על פוסט כל כך חשוב וכל כך טוב.

    גיא הרדוף

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה גיא! לצערי הטיפים הללו לא ימנעו את התופעה אבל אולי יכולים להקשות מעט בחלק מהמקרים.

      האם יצא לך להתמודד עם העתקות? מה עשית במקרים כאלו?

  18. נתן קריידרמן

    אחלה פוסט 🙂 נושא בהחלט כואב…
    הבלוג שלי פשוט מועתק בלי בושה. העתקה אוטומטית.ויותר מזה, רשתות שלמות של אתרים מועתקות בצורה כזו.
    לא רוצה לתת כאן קישור את הקישור להעתק…

    האם תוכל לייעץ מה אוכל לעשות? 🙁

    • פבל ישראלסקי

      היי נתן,

      אם מדובר בהעתקות אוטומטיות כפי שאתה אומר, תוכל לנסות כמה מהדברים שהמלצתי כאן. ראה תחת הכותרת:
      "מכונות (ספלוגים, אגריגטורים וסקראפרים)"

      האם ניסית לפנות אליהם כדי שיסירו? מה הם אמרו?

  19. ראיתי פעם איזה בלוג וורדפרס שכשהעתקתי ממנו טקסט והדבקתי במסנגר תוך כדי שיחה, הוא הוסיף קישור לפוסט בסוף ההדבקה.
    איזה תוסף עושה את זה?

  20. לדוגמא באתר הזה, כל מה שתעתיקו ממנו יוסיף בסוף ההעתקה – read more עם קישור

  21. פוסט מעניין, אגב, אחלה תמונה (ראיתי אותה בפוטוליה, והיא מדליקה ביותר:)

  22. זה התוסף שעושה את זה וצריך להרשם לשירות והוא עובד
    http://wordpress.org/extend/plugins/easy-tynt/installation/

    התקנתי אצלי באתר זה עובד יופי
    http://www.temoni.org

  23. אני יכול לחזק את הדברים שלך לגבי הטיווטר רק חבל שלי אין חשבון טיווטר חזק
    וכרגיל פוסט מעולה

  24. נתקלתי היום בפוסט הזה:
    http://www.hongkiat.com/blog/dealing-with-online-content-theft/
    מדבר על אותו המצב כמוך, רק שהוא מציע פתרון בתחום המשפטי. פשוט לשלוח מייל לחברת האיחסון שתוריד את התוכן הגנוב, והוא מצרף שם דוגמא למייל.
    אני מעריך שכל חברה רצינית תענה במהירות ותוריד את התתכנים.

    • פבל ישראלסקי

      תודה על הפוסט ארז. האם לחברת האחסון יש את הזכות להוריד תוכן מועתק מאתר שמאוחסן אצלה? כלומר מבחינה משפטית היא מחוייבת לעשות זאת? אני פשוט לא מכיר את החוק. והאם זה נכון בכל מדינה? כי ה-dmca שמוצג שם זה חוק אמריקאי:
      http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Millennium_Copyright_Act

      • לא מכיר את החוק, זה פשוט פוסט שנתקלתי בו (למרות שאני חושב שחוק זכויות יוצרים מכסה את זה). בכל מקרה תמיד כדאי לדעתי לפנות לחברת האיחסון ולפרט לה את המקרה, ומקסימום הם יפנו אותך לבעל האתר או ידברו איתו בעצמם.
        אבל בד"כ האתרי ספאם האלה שמעתיקים הרבה תוכן יהיו מאוחסנים על אחסונים זולים מחו"ל אז זה יהיה רלוונטי בלא מעט מהמקרים

  25. מה לגבי פרסום ב-Blogger או סינדיקציה של האתר ב-Feedburner? האם אלה לא אמורים לגרום לתוכן להתאנדקס אוטומטית בגוגל (כלומר לגרום לו להתאנדקס ראשון)?

    נ.ב.
    הבנתי שהאלגוריתם של גוגל נותן עדיפות לתוכן משוכפל ב-Blogger. האם אפשר לראות בכך עדות לכך שהתוכן באתר מתאנדקס באופן מיידי בגוגל?

    • פבל ישראלסקי

      היי יניב,

      לא בהכרח. כי מה קורה אם האתר שמשכפל ממך עושה את אותה הסינדיקציה – למי מגיע ראשון?

      לגבי השאלה השניה, איך הבנת את זה?

      • הי פבל,

        בפלטופרמה של Blogger יש אפשרות מובנית לאנדקס את הבלוג ב-Google Blog Search ולשלוח פינג למנועי חיפוש אחרים (ראה בקישור http://goo.gl/64Mxb). כמו כן,ההיגיון שלי אומר שגוגל לא תחמיץ את ההזדמנות לאנדקס פוסט חדש עם פרסומו במערכת (עניין של חסכון במשאבים). מכאן אני מסיק שברגע שהפוסט שלך יצא לאוויר העולם הוא כבר יהיה מאונדקס בגוגל, ולכן כל מי שינסה לשכפל את הפוסט אולי יכנס לאינדקס אבל חותמת הזמן שלו תהיה מאוחרת משלך.

        לגבי העדיפות לתוכן משוכפל של בבלוגר, אני מודה שזאת היתה התרשמות שטחית שלי משיטוט בפורום התמיכה של גוגל.

        • פבל ישראלסקי

          לא אמרתי שלא, פשוט חשבתי שאולי קראת את זה איפשהו.

          מאד הגיוני שבלוגים שנבנים בבלוגר יתאנדקסו מהר, אבל אני לא בטוח שזה אומר שהם ייחשבו בתור המקור (אפילו אם יתאנדקסו ראשונים). כי אם פתחתי עכשיו בלוג בבלוגר והעליתי פוסט אחד מועתק מאתר אחר וותיק עם מוניטין – זו תהיה טעות מצד גוגל לתת לו את הראשוניות. בדיוק מהסיבה הזו האינדוקס לא תמיד מקנה ראשוניות.

  26. שמע, זה כבר לא כזה בעיה להתגונן מגנבות.. אני באתר שלי אפילו מעודד גנבות.. למה? כי זה מקדם אותי אישית!
    כל חומר שאני מעלה אני שם לאתר שלי קרדיט וככה אם אתר אחר יגנוב ממני הגולש אצלו יראה שזה גנוב ממני ושאני יותר איכותי ממנו.

    שיטות להשים קרדיט זה לא בעיה..
    לדוגמא במאמר או מדריך אתה יכול לערבב קרדיט מבלי שהגנב ישים לב לדוגמא: "זה עובד כראוי, אבל אצלנו באסק פאבל זה לא יעבוד עלינו". מבין?

  27. שימושי מאוד, הפרסומים שלך ברמה אני ממש נהנה לקרוא אותם.

  28. ואו מאמר מדהים. אבל יש דבר אחד שלא הבנתי –
    "יצירת פונקציה שתוסיף קישור לאתר משכונה רעה …."
    איך עושים את זה ?

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה יונתן!
      למה ללכת ישר לדברים הכואבים ביותר? 🙂

      תראה, אני מעדיף לא לכתוב כאן איך עושים את זה אבל אתה יכול לחפש בפורומים שונים ותמצא בלי בעיה. לא הייתי רוצה שאנשים ישתמשו בזה סתם ככה.

  29. חייבת לציין שזה קרה לי גם לצערי… הלכתי צעד צעד לפי מה שאמרת ובסופו של דבר, לשמחתי( והפתעתי המרובה) גוגל הודיעו לי שהם שמחים על כך שדיווחתי ואז כשבדקתי ראיתי שהאתר המעתיק כבר לא קיים בתוצאות החיפוש. ז"א שיש צדק בעולם!!!
    תודה פבל..

  30. פבל היי
    מאמר מצויין על תוכן משוכפל אבל רציתי לשאול אותך שאלה לגבי תוכן משוכפל שלא משהו במתכוון עשה לי אלה תוכן משוכפל שנוצר על יד מערכות לניהול תוכן של בניית אתרים חינם.לדוגמא אני בונה אתר בלייף סיטי ויש לי דומיין שלי אבל משום מה גוגל סורק גם את הדומיין שלהם ויוצר לי תוכן משוכפל על אותו דף שאני כתבתי.האים יש איזה שהיא דרך להגיד לגוגל תראו זה המאמר שלי על הדומיין שלי ועל תתיחסו למאמר המשוכפל על הדומין של ליף סיטי?
    אים שמתי תג קנוניקל על הדומין שלי זה עוזר לי אים מישהו העתיק את זה?

  31. יש בעיה חמורה עם הקלות הבלתי נסבלת שבה ניתן להעתיק מאמרים באינטרנט. כשלעצמי אני חושב שהפתרון לבעיה שכזו צריך להיות אכיפה משפטית. עם כל הכבוד לכל ההגנות שאפשר לנקוט – הרי שההרתעה היא ההגנה הטובה ביותר: אתר גדול שפעם אחת יאלץ לעמוד לדין או להיסגר עקב גניבת תוכן – יפגע בהעתקות יותר מכל הגנה שהיא.

  32. יש בלוג בתפוז שמעתיק באופן אוטומטי כל כתבה שאני מעלה לאתרי.
    האם אני יכול לתבוע אותם?
    מישהו מכיר עו"ד העוסק בתחום?

    תודה.

  33. מנסיוני, כשגוגל מזהה תוכן כפול, הוא לא ממש מתעניין מי המקור ומי המועתק, הוא פשוט מעיף אחורנית את שני הדפים. הפיתרון האפקטיבי ביותר הוא פשוט שכתוב של התוכן המועתק. גם אם זה לא "הוגן" כי אתה המקור וממך העתיקו, אם עפת אחורה בתוצאות החיפוש, זו פשוט השיטה היעילה ביותר למזער את הנזק ולחזור למקום.

  34. שאלתי בעניין היא, האם יש כלים חינמיים איכותיים לזיהוי ? האם קופיסקייפ הינו כלי איכותי גם למציאת העתקות בשפה בעברית ובגוגל ישראל והאם יש תוכנות שעושות את זה במקום אתרים שועשים את זה?

    תודה אשמח לתשובה בהקדם.

  35. היי
    כתבה יפה ומושקעת

    אני מתחיל ללמוד קידום אתרים וממה שלמדתי פעם הבנתי שגוגל יודע לגלות לבד איזה תוכן או מעותק ואיזה לא והתוכן המעותק לא כל כך גוגל מחשיב אותו.. ובגלל זה גם כל האתרי מאמרים לא מרשים מאמרים מועתקים שמפויעים במקומות אחרים ואפילו פוסלים כשמנסים לשלוח מאמר שפרסמתי באתר מאמרים אחר..

    אני צודק..?

  36. מאמר חכם ומקיף. וכמו שציינת קשה מאוד להתמודד עם הנושא הזה. אפשר להעתיק גם ללא שימוש בעכבר. אלא על ידי תימצות התוכן לנושאים מרכזיים ואז כתיבה עליהם בשפה חופשית. מבחינת מנוע החיפוש, זו אינה העתקה. אבל בפועל מדובר במאמר ששימש כעוגן וכבסיס למאמר החדש. השיטות שציינת הן אכן שיטות יעילות, השאלה היחידה היא אם כל "בן תמותה", יכול ליישם אותן ולהתגונן בעזרתן?

  37. יש אפשרות לדווח על תוכן מועתק.
    חבל שלא מדברים על זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים