תוכן גולשים מקבל עדיפות בעדכון הפנדה האחרון של גוגל

רועי בן עמי

עדכון האלגוריתם הרציני האחרון של גוגל נקרא עדכון פנדה (או בשמו האחר – farmer) והוא הגיע במטרה להוריד מהמפה את כל אתרי הספאם וה”תוכן הנמוך” מהאינדקס שלהם ומתוצאות החיפוש.

העדכון השפיע על 11.8% מכל תוצאות החיפוש בגוגל העולמי, נתון שהרעיד את עולם החיפוש וגרם להרבה מאוד דאגות, חששות וגם כמה בלוגרים שצעקו “זהו! SEO מת!!”

החשש הגדול ביותר התייחס לאתרי מאמרים ואתרי Web2.0. אתרים שהתוכן בהם נכתב ונערך ע”י הגולשים עצמם. אתרים כאלו, כגון: פורומים, בלוגים, אתרי קהילה, שאלות תשובות ואתרי ארכיון אשר בד”כ בנויים בצורה כזו שהאתר בונה את התוכן בצורה אוטומטית ולכן אחוז גדול מהעמודים שלו יכולים להיראות לגוגל כספאם וכלא רלוונטיים.

אך הפלא בפלא, מחקר חדש שפירסמה נדיה קינג בבלוג של SEOmoz בשם תוכן הגולשים מקבל ציון 100 בעדכון פנדה האחרון, מראה לנו שדווקא ההפך הוא הנכון.

המחקר כלל 10 אתרי ארכיון שרוב התוכן בהם מבוסס על הגולשים, עשרת האתרים מגיעים מתחומי קמעונאות שונים כגון: קמעונאות רגילה, מוצרי אלקטרוניקה, מוצרי יופי, מוצרי טואלטיקה ועוד. חשוב לציין שאתרי מאמרים לא נכללו במחקר.

לחלק מהאתרים יש, תרתי משמע, מליוני דפים שהם לחלוטין בנויים בצורה אוטומטית ע”י הגולשים ומערכת האתר ולשאר לפחות עשרות אלפים כאלו.

מה בדקו במחקר?

המחקר משווה את התנועה האורגנית שהאתרים מקבלים בשבועיים לפני העדכון ובשבועיים אחרי העדכון, להלן התוצאות:

מכאן אנחנו מקבלים כמה נתונים:

  • התנועה ב-2010 הייתה די שטוחה, ל-8 מתוך 10 האתרים לא היה שינוי של מעל ל-10% בתנועה בשבועיים לפני.
  • לעומת זאת, ב-2011 אנחנו רואים ש-6 מתוך 10 אתרים עלו ביותר מ-10% מהתנועה האורגנית, כל השאר גם עלו, גם אם קצת פחות מ10%. (אף אחד לא ירד!)

במחקר הם רצו לבדוק אם התנועה מגיעה משיפור במיקומים בתוצאות החיפוש או שהם פשוט רואים תנועה מיותר מילות מפתח, להלן התוצאות:

הנתונים ברורים, ללא ספק אתרי הארכיון קיבלו BOOST רציני מהעדכון האחרון של גוגל גם ברמת התנועה וגם ברמת מילות המפתח שהם מופיעים בהם.

כבר ידענו בעבר שגוגל מעריך תוכן גולשים, אך עכשיו אנחנו יודעים שהוא מעריך אותו גם בסיטונאות 🙂

אז מה אתם חושבים על המסקנות?

המחקר בהחלט העלה אצלי כמה תובנות לגבי שיווק באינטרנט ואיך אני יכול לקחת את הנתונים האלו בחשבון, אבל מה אתם רואים בהם?

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
מומחה לשיווק באינטרנט. רועי בן עמי מנהל מספר פרוייקטים אינטרנטיים, מייעץ לחברות סטארטאפ בארץ ובחו”ל ומנהל את חברת wwO. “כסף באינטרנט זה נוסחה. אם תעשה הכל לפי הספר אין סיכוי שתיכשל”.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
7 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89410
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88052
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
87795
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66672
קידום אתרים
ירון אחר
64748
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
31
תוכן וקופירייטינג
מיטל אור
77
תוכן וקופירייטינג
מיטל אור
51
מדיה חברתית
מיטל אור
191
מדיה חברתית
עמית אדלר
191
מסחר אלקטרוני
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
7
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x