ניסוי הטראפיק הגדול – על איזה קישורים מקליקים וכמה?

פבל ישראלסקי

האתרים והשירותים שהשתתפו בניסוי הטראפיקמי מאיתנו לא היה רוצה להגדיל את כמות הכניסות לאתר שלו אילו היה יודע באיזה מקור תנועה להתמקד? וכיצד בכלל אפשר להעריך את הפוטנציאל של כל מקורות התנועה בהם אנחנו משתמשים ביום יום?

עם התפתחות הרשתות החברתיות וכלי המדיה השונים בתקופה האחרונה, גדלו מקורות התנועה והמעקב אחר הטראפיק לאתרים שלנו כתוצאה מכך – נהיה קשה מתמיד.

כבר חודשיים שאני עורך ניסויי טראפיק (די חשאי), שמטרתו להעריך את הפוטנציאל של כל מקורות התעבורה המקובלים ברשת, בהם אני משתמש על בסיס קבוע. החל מפורומים, בלוגים, רשתות חברתיות, אינדקסים, תוכנות למסרים מיידיים, טוויטר ואפילו ג’ימייל (סבלנות, תיכף הכל מתבהר). אומנם יש לא מעט תוכנות סטטיסטיקה מעולות כמו google analytics שמספקות את הסחורה, אך עדיין, בסוף יום אני ורבים אחרים הולכים לישון עם הרבה שאלות ותהיות ללא מענה. שאלות בסגנון: כמה הגיעו אלי לאתר מתוך החתימה שלי בג’ימייל? כמה לחצו על הלינק לבלוג שלי בפרופיל בפייסבוק? האם מישהו לוחץ על הלינק לאתר שלי בשורת הסטטוס בסקייפ? מישהו מקליק על קישורי השמות שלנו בטוקבקים? ועוד…

הכנות מקדימות: מיפויי מקורות ובניית קישורי מעקב

שאלות מהסוג הזה תמיד הטרידו אותי והגעתי למסקנה שאני פשוט חייב לבדוק את העניין. אז החלטתי לעשות ניסוי שיכלול את השלבים הבאים: למפות את כל המקורות בהם אני פעיל, לאגד את כל המקורות לקבוצות (בלוגים, פורומים וכו’), לכל קבוצה ליצור לינק ייעודי שימנה הקלקות ולבסוף – למקם את הלינק הייעודי המתאים בכל אחד מאתרי המקורות (לרוב הלינק היה “בלוג קידום אתרים” ולא כתובת ה-URL). לדוגמא: פייסבוק, קפה דה מרקר ולינקדאין משתייכים לקבוצת “רשתות חברתיות”, לכן לכל שלושת האתרים הללו הקדשתי לינק ייעודי. יש 2 סיבות מדוע החלטתי לעקוב רק אחרי המקורות שאני משתמש בהם על בסיס קבוע: בשאר המקורות אין לי פרופיל ולכן אין קישורים יוצאים אלי, אני רוצה להעריך את הפוטנציאל של המקורות שאני משתמש בהם על סמך הרגלי הגלישה שלי כדי שאדע כמה להשקיע בהם (אם בכלל).

לצורך יצירת קישורי מעקב בחרתי בשירות לקיצור כתובות (Shrink URL), שבנוסף גם מספק לי סטטיסטיקה מפורטת של כמות ההקלקות על כל קישור שאני יוצר דרכו. אז פתחתי חשבון בשירות הפופולארי cli.gs והתחלתי ליצור קישורים נכנסים ייעודיים עבור כל קבוצה של מקורות תנועה. להלן כל קישורי המעקב שיצרתי:

  • רשתות חברתיות: cli.gs/social-askpavel
  • תגובות בבלוגים: cli.gs/blogs-askpavel
  • קבוצות דיון ופורומים: cli.gs/forums-askpavel
  • מסרים מיידיים: cli.gs/instant-askpavel
  • שירות אימייל: cli.gs/email-askpavel
  • טוויטר: cli.gs/twitter-askpavel

תוכלו לבדוק שכל כתובת כזו מובילה לעמוד הבית של הבלוג שלי.

מהלך ניסוי הטרפיק: פיזור הקישורים בקבוצות ואיסוף נתונים

אז קישורים ייעודיים יש, קבוצות ומקורות יש – כעת רק נותר לעשות אינטגרציה ביניהם. להלן התייחסות לכל קבוצת מקורות כולל התוצאות שמבוססות על מדידות שנעשו במשך חודשיים.

קבוצה 1: רשתות חברתיות

לינק ייעודי: http://cli.gs/social-askpavel
מקורות תנועה (קישורים אלו מובילים לכרטיסים שלי):
Facebook, Linkedinקפה דה מרקר
מיקום הלינק בכל מקור:
בשלושת המקורות הלינק הופיע בראש ובראשונה בכרטיס האישי בשדה “אתר אישי”. בנוסף, הוא הופיע בקבוצת קידום האתרים שלי בפייסבוק ובקבוצת ה-SEO שיצרתי בלינקדאין.

מיקום בפייסבוק:

הלינק הייעודי בפייסבוק

מיקום בלינקדאין:

מיקום הלינק בפרופיל שלי ב-Linkedin

מיקום בקפה דה מרקר:

מיקום הלינק בכרטיס שלי בקפה דה מרקר

התנאים לחשיפה: החשיפה ללינק תלויה ישירות בכמות הפעולות שאני עושה בכל אחד מהאתרים (אם אני לא פעיל, אף אחד לא יהיה חשוף אליו), כמות החברים, המעורבות שלי ברשת וכמות החיפושים שמובילים לפרופיל שלי. במהלך הניסוי לא התנהגתי בצורה שונה מהרגיל, על מנת לשמור על אובייקטיביות התוצאות ולדאוג שישקפו באמת את הפוטנציאל של כל קבוצה. הפעולות שעשיתי (שגרמו לכך שאנשים יחשפו ללינק) הן: תגובות בדיונים רלוונטיים, צירוף חברים חדשים, שליחת מסרים לחברים קיימים, העלאת תמונות וסרטונים, עדכון ותגובות על סטטוסים, הצטרפות לקהילות וקבוצות שמעניינות אותי, שימוש במספר אפליקציות חברתיות ועוד. אפשר לאגד את כל הפעולות תחת מיתוג אישי באינטרנט.
הנתונים החברתיים שלי באפיק זה (משפיעים על רמת החשיפה): אין באפשרותי למדוד את כמות החיפושים שהובילו לכרטיס שלי או את כמות הפעולות שעשיתי בכל רשת, האומדן היחיד שיש לי זה כמות חברים בכל רשת: 605 חברים בפייסבוק (217 חברים בקבוצת ה-SEO בפייסבוק), 190 בלינקדאין (11 חברים בקבוצת ה- SEO בלינקדאין), 186 חברים בקפה דה מרקר.
סה”כ כמות המשתמשים שהגיעו מקבוצה זו: 55

קבוצה 2: תגובות בבלוגים

לינק ייעודי: http://cli.gs/blogs-askpavel
מקורות תנועה:
אני קורא לא מעט בלוגים (ישראלים וחו”ל), על בסיס קבוע. את הרשימה החלקית מאד אפשר למצוא במקורות המומלצים על קידום אתרים שכתבתי בעבר. בלוגים נוספים שאני קורא אפשר למצוא בדף הזה שריכז את 25 הבלוגים המומלצים בעולם בתחום ה-SEO.
מיקום הלינק בכל מקור: בשדה “שם מלא” בגוף התגובות.

התנאים לחשיפה: מי שחשוף ללינק בתגובה הוא עורך הבלוג ושאר המגיבים לאותו הפוסט. החשיפה תלויה בכמות התגובות שלי ובכמות הקוראים שנחשפו לתגובות אלו. כמו כן, אפשר להגיד שיש קשר ישיר בין הטראפיק שיש לאותו בלוג בו אני מגיב, לבין הטראפיק שאקבל מהלינק בתגובה. מכאן מגיעה ההמלצה לנסות ולהגיב בבלוגים פופולאריים בתחום בו אתם מתעניינים.
הנתונים החברתיים שלי באפיק זה (משפיעים על רמת החשיפה): במהלך תקופת הניסוי (חודשיים) הגבתי 40 פעם בכ- 20 בלוגים שונים.
סה”כ כמות המשתמשים שהגיעו מקבוצה זו: 64

קבוצה 3: קבוצות דיון ופורומים

לינק ייעודי: http://cli.gs/forums-askpavel
מקורות תנועה:
פורום K, קומונת ה-SEO בתפוז, קהילת האינטרנט המסחרי (בקפה דה מרקר).
מיקום הלינק בכל מקור: בחתימה בסוף התגובות. בחלקם מופיעה רק כתובת ולא לינק לחיץ, לכן אותו מקור תרם פחות להקלקות הכלליות של הלינק הייעודי (אנשים לרוב מתעצלים להעתיק את הכתובת לדפדפן).

בפורום K:

הקישור שלי בתגובות בפורום K

בפורום קפה דה מרקר:

הקישור שלי בפורום המסחרי של קפה דה מרקר
התנאים לחשיפה: רק מי שקרא את התגובה שלי בגוף הדיון היה חשוף ללינק. כמו כן, גם למוניטין ופופולריות הפורום יש משקל – ככל שהוא פופולרי יותר כך יש בו יותק טראפיק וזה מגדיל את הסיכוי שאנשים יקליקו על הקישור בחתימה.
הנתונים החברתיים שלי באפיק זה (משפיעים על רמת החשיפה): בפורום K הגבתי ל-35 נושאים שונים (בכל נושא בממוצע 1-3 פעמים), בפורום המסחרי של הקפה הגבתי ל-5 נושאים (בכל נושא בממוצע 1-3 פעמים) ובקומונה של תפוז הגבתי לנושא אחד פעם אחת.
סה”כ כמות המשתמשים שהגיעו מקבוצה זו: 79

קבוצה 4: מסרים מיידיים

לינק ייעודי: http://cli.gs/instant-askpavel
מקורות תנועה:
כל התוכנות למסרים מיידיים למיניהם – icq, skype, messenger, google talk.
מיקום הלינק בכל מקור: בכל תוכנה זה נקרא אחרת, אבל הכוונה לאותה שורת הסטטוס בה אפשר לכתוב מה שרוצים.

הלינק ב- Google Talk (בשאר תוכנות המסרים המיידיים זה נראה דומה מאד):


התנאים לחשיפה: החשיפה תלויה ב-2 גורמים: כמות האנשים ברשימת החברים עימם אני משוחח על בסיס קבוע ותדירות ההתכתבויות. ככל שאדם מרבה להתכתב, כך “זמן הבמה” של הלינק בשורת הסטטוס גדל (עבור האדם עימו מתכתבים באותו הרגע). כמו כן, ככל שלאדם יש יותר חברים פעילים ברשימה – כך חשיפת הלינק גדלה גם אם הוא לא מתכתב באותו הרגע (כי כאשר הוא מחובר, כל החברים שלו רואים את שורת הסטטוס שלו).
הנתונים החברתיים שלי באפיק זה (משפיעים על רמת החשיפה): כמות חברים בגוגלטוק 126 ובסקייפ 53 (מתוכם 5% לא פעילים).
סה”כ כמות המשתמשים שהגיעו מקבוצה זו: 40

קבוצה 5: שירות אימייל

לינק ייעודי: http://cli.gs/email-askpavel
מקורות תנועה:
הסעיף הזה מתמקד רק בשירות האימייל בו אני משתמש – ג’ימייל.
מיקום הלינק בכל מקור:
בחתימה שלי בסוף האימיילים ששלחתי.

הקישור בחתימה שלי בסוף כל מייל בג'ימייל
התנאים לחשיפה: כל אדם שקיבל ממני אימייל באופן עקרוני אמור להיחשף ללינק. כמובן תלוי עד כמה המייל ארוך (למי יש כוח לגלול עד הסוף?) ומה הגודל והצבע של הפונט בחתימה (ג’ימייל לא השאירו לי הרבה ברירה), אבל אני יוצא מנקודת הנחה שכל מי שקיבל ממני אימייל ראה את הלינק. הלחיצה עליו תלויה בקשר שלי לאותו האדם, אם אנחנו לא מכירים – סבירות גבוהה שיקליק, אם אנחנו מתכתבים על בסיס קבוע – לא.
הנתונים החברתיים שלי באפיק זה (משפיעים על רמת החשיפה): בחודשיים האחרונים שלחתי בממוצע 11 מיילים ביום כלומר 684 מיילים בסך הכל. מתוכם נשלחו 45 מיילים לאנשים חדשים (כלומר הפעם הראשונה שאני פונה לאדם זה).
סה”כ כמות המשתמשים שהגיעו מקבוצה זו: 33

קבוצה 6: טוויטר

לינק ייעודי: http://cli.gs/twitter-askpavel
מקורות תנועה:
טוויטר. מה לא מספיק? 🙂
מיקום הלינק בכל מקור: בשדה ה-Bio בפרופיל האישי (רק חבל שמאט קאטס מנע את האפשרות להנות גם מה-PageRank תוך כדי).

הקישור בכרטיס פרופיל שלי בטוויטר

התנאים לחשיפה: טוויטר הוא כלי עוצמתי שדורש פוסט כנושא בפני עצמו וזו הסיבה שהחלטתי ליצור קטגוריה נפרדת בה רק הוא יכלל. החשיפה של הפרופיל תלויה במספר האנשים שעוקבים אחריך, כמות ה-tweets שאתה משחרר, כמות החיפושים שמובילים לפרופיל שלך וכמות ה-retweets שאנשים עושים למסרים שלך. הכלל שתקף כאן דומה מאד לזה של הרשתות החברתיות – ככל שאתה פופולארי יותר, כך יותר יחשפו לפרופיל שלך.
הנתונים החברתיים שלי באפיק זה (משפיעים על רמת החשיפה):
עוקבים אחרי 171 איש, בסך הכל “שיגרתי” בתקופת הניסוי 16 tweets בלבד (בגלל הכמות הנמוכה מאד, זה לא ממש משקף את השימוש המקובל והעוצמה שניתן להפיק מהכלי).
סה”כ כמות המשתמשים שהגיעו מקבוצה זו: 37

להלן ריכוז סופי של המספרים:

  • רשתות חברתיות: 55
  • תגובות בבלוגים: 64
  • קבוצות דיון ופורומים: 79
  • מסרים מיידיים: 40
  • שירות אימייל: 33
  • טוויטר: 37

תוצאות ומסקנות מהניסוי

למדתי הרבה דברים מהניסויי הזה, הן על עצמי כמשתמש והן על הפוטנציאל של קישורים חיצוניים מהמקורות השונים. בנוסף, אפשר להבין מהסטטיסטיקה הרבה מאד על הרגלי הגולשים בכל אפיק (איפה נוהגים להקליק יותר על קישורים וכו’). חשוב לציין שהממצאים הללו סובייקטיביים ותלויים בהרגלי השימוש של כל אחד ואחד. יחד עם זאת, מספר תובנות יכולות להתאים לכולם. להלן הממצאים מהניסויי ללא חשיבות לסדר:

1. למרות שלא הייתי משתמש hardcore בטוויטר (וחבל), כמות הכניסות שקיבלתי משם עולה על זו שקיבלתי מהמיילים.

2. שיעורי בית לעצמי (דחוף): “תתחיל להשקיע כבר בטוויטר!”.

3. מטלה ב’ לשיעורי הבית (פחות דחוף): “תתחיל להגיב בטקראנץ’!”

4. קיבלתי הכי הרבה כניסות מהפורומים והכי מעט מהאימיילים.

5. בהתחלה יצרתי קישורים ייעודיים שלא כללו את שם הבלוג שלי ב-URL, אך הם כמעט ולא זכו להקלקות. בניסוי החלטתי כן לכלול כי זה ישר מסייע לגולש לשער לאן הלינק מוביל.

6. למרות שאני שולח הרבה מאד אימיילים, מעט מאד אנשים (יחסית) הקליקו על הקישור בחתימה.

7. למרות שאני פעיל ברשתות חברתיות ונוהג להגיב יחסית מעט בבלוגים, קיבלתי יותר כניסות דווקא מהתגובות בבלוגים. (בהקשר הזה אני ממליץ לקרוא כמה טיפים על מיתוג אישי בפייסבוק)

מהם מקורות הטרפיק המועדפים עליכם?

אז עשיתי ניסויי ולמדתי הרבה על הטראפיק שאני מקבל לבלוג, אבל זה משקף רק את המצב אצלי. מה איתכם? איזה מקורות מועדפים עליכם? היכן לדעתכם הכי כדאי להשקיע את הזמן בכדי למשוך מקסימום מבקרים?

עדכון: פורסם ב- nana10

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

13 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

13
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.