קישורים יוצאים זה לא חטא

פבל ישראלסקי

“The link has been one of the primary forces driving the success of the Web”
(מתוך ההמלצות של ארגון ה- W3C)

קישורים יוצאים

מנהלי אתרים ובלוגרים רבים מתחבטים לא פעם בדילמה האם להוציא קישורים לאתרים חיצוניים מתוך התכנים שלהם. כידוע לכל מטבע תמיד יש 2 צדדים וברצוני לפרוס בפניכם את כל הנימוקים בעד ונגד מהלך שכזה. המטרה שלי היא לנסות לשכנע אתכם כי יש יותר תועלת מחסרונות ובשורה התחתונה – אני ממליץ תמיד לקשר לאתרים חיצוניים. אפילו למתחרים 🙂

(התמונה באדיבות Smoblog)

הסיכון שיש ביצירת קישורים יוצאים

השמועה הרווחת היא שקישורים יוצאים מתוך דף מסוים באתר, מפחיתים מעוצמתו בעיני גוגל בעבור הביטוי הדומיננטי באותו עמוד. זו גם הסיבה שאנשי SEO תמיד יעדיפו להשיג קישורים נכנסים לאתרים שהם מקדמים ללא צורך במתן קישור חוזר. אני נוטה להסכים חלקית עם סברה זו משום שבמהותו קישור הינו למעשה המלצה על אתר מסוים. כאשר אני מקשר לאתר www.reader.co.il עם המחרוזת “מאמרים”, סימן שאני בעצם אומר “אתר reader הוא אתר טוב בנושא מאמרים ואני ממליץ לכם לבקר בו” (כאן משמעות השם “קישורים יוצאים” באה לידי ביטויי). ההמלצה הזו מהווה את הבסיס להערכת הרלוונטיות באלגוריתם של גוגל ומקבלת משקל רב. לבסוף, כאשר נפרוש את הקישורים למפה היררכית ברורה, נגלה שישנם אתרים רבים ברשת שמקבלים אליהם כמות קישורים אדירה ומהווים למעשה צומת דרכים סופית שאינה ממשיכה את השרשרת. סוג של dead end כמו שאומרים. קידום אתרים אורגני מתבסס ברובו על קישורים נכסים וזו גם הסיבה שהשגת קישורים היא מטלה משמעותית בכל פרויקט SEO. לראייה, אותם “אתרי קצה” לרוב גם יופיעו במיקומים טובים בתוצאות החיפוש בעבור מילות המפתח איתם מקשרים אליהם.

אבל בואו נסתכל לרגע על כל העניין מזווית קצת אחרת…

אם אכן מדובר בהמלצה הייתכן מצב בו “אתר קצה” לא יכול למצוא אף אתר איכותי עליו הוא יוכל להמליץ? בעיני זה יוצר סוג של התנשאות, שמעט גורמת לי כגולש לתהות – האם אין אף אתר אחר בתחומך שלדעתך אוכל למצוא בו את מבוקשי ולהעשיר את הידע שלי? על פי ראות עיני, כל המהות של שירותי החיפוש של גוגל היא לאפשר לי כגולש לקבל את המידע שאני מחפש בזמן הקצר ביותר וכך שיענה על דרישותיי בצורה הטובה ביותר. אני נוטה להאמין שאתר סמכות בנושא מסוים, יקבל משקל כלשהו “אקסטרה” מגוגל אילו יכיל קישורים יוצאים לאתרים סמכותיים באותו התחום.

לא הכל מסתכם ב-SEO

מלבד שיקולי קידום אתרים אותם ציינתי, הייתי רוצה להעלות כאן את טובת הגולש. כן כן, כאשר אתם יוצרים אתר בו מבקרים גולשים עליכם לחשוב על טובתם. כאשר אני למשל מגיע לאתר מסוים שמכיל אך ורק קישורים פנימיים אני מרגיש מעט כלוא, יש לי תחושה שבעל האתר גורם לי להישאר בכוח.

זה מזכיר לי מעט את סוגיית הקישורים שנפתחים בחלון חדש, על מנת שהחלון של האתר הנוכחי יישאר פתוח (אני ממליץ לקרוא את הפוסט של דארן רוז בהקשר לסוגיה זו). אני לגמרי מבין את הרצון להשאיר את הגולשים באתר שלכם, אך האמינו לי שאם התוכן שלכם איכותי מספיק זה לא מה שיגרום להם לצאת ולא לחזור לעולם. להיפך – אם תוציאו קישורים החוצה ותמליצו על אתרים שרלוונטיים לתחומכם זה עלול להשתלם לכם בטווח הארוך, משום שאתרים אלו יחזירו לכם קישורים מרצונם. ואם לא – לא נורא, נתתם לגולשים שלכם אפשרות לקרוא מידע איכותי שלא רק נמצא באתר שלכם, הם יעריכו אתכם על כך.

הכללים עליהם יש לשמור בעת יצירת קישורים יוצאים

כפי שאמרתי, קישורים יוצאים זה מעולה. אבל יחד עם זאת, הייתי ממליץ להיצמד למספר כללי SEO חשובים כאשר מקשרים לאתרים חיצוניים:

> אל תוציאו יותר מדי קישורים מהדף – לפעמים ריבויי בקישורים יוצאים יכול להרים דגל אצל הזחלנים של גוגל ולסמן אותו בתור אתר שמתעסק בספאם, מכירת קישורים וכו’. אור שלילי שכזה יכול להוביל אפילו לפסילה במידה וזה גובל בכמות המקובלת. השתדלו לשמור על הצפיפות המקובלת בכדי לא לעורר חשד.
> השתדלו לקשר לאתרים איכותיים ורלוונטיים – ישנה סברה שקישורים יוצאים לאתרים איכותיים מגדילה את הערך שלכם בעיני גוגל. בנוסף לשיקול ה-SEO הזה, תחשבו על טובת הגולש – אם החלטתם להוציא קישור, לא כדאי להפנות את הגולש למקור איכותי? 🙂
> השתמשו ב- Anchor text מתאים – הכוונה לטקסט שאתם כותבים בקישור עצמו. אם אתם כבר מוציאים קישור לאתר שקשור לנושא שלכם, התאימו את טקסט העוגן לביטויים שלדעתכם הוא עשוי לקדם. בעל האתר שיקבל את הקישור יעריך אתכם מאד ובעתיד עשוי להודות לכם על כך בתמורה.
> אל תקשרו לאתרים שמשתמשים בטכניקות קידום פסולות – מקרים מסויימים מהעבר מלמדים אותנו, שקישור לאתר שמשתמש בטכניקות קידום לא אתיות יכול להעניש את האתר שלכם. מן הסתם קשה מאד להתחיל לעשות אנליזה מקיפה לכל אתר שרוצים לקשר אליו, אך ישנם מספר דברים בסיסיים קצרים שתוכלו (ואני אף מציע) לעשות לפני שאתם מוציאים קישור, כגון: לבדוק אם האתר מאונדקס (אם לא, האם זה אתר שפעם היה מאונדקס ופתאום לא?), לוודא שהוא לא עושה מיסוך (בדקו בגרסה המאונדקסת שלו אם מה שאתם רואים זה מה שרואים בגרסתו הרגילה), CTAL + A כדי לבדוק אם ישנו טקסט מוסתר, זיוף Pagerank וכו’.

אז מה המדיניות שלכם לגבי הוצאת קישורים? האם אתם מעדיפים להימנע מזה?

תגיות רלוונטיות: דארן רוזקישורים
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

27 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

27
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.