מיתוג אישי בפייסבוק

פבל ישראלסקי

קידום בפייסבוק באמצעות רשתות חברתיותקבלו את הטרנד הכי חם היום באינטרנט – רשתות חברתיות! ללא ספק רשתות חברתיות זה אחד התחומים בעלי קצב הצמיחה וההתפתחות הגדול ביותר בעולם ה- web כיום. מעבר לעובדה שמדובר בכלי תקשורת ושיתוף חברתי מועיל ונוח, זהו גם כלי בו ניתן להשתמש לקידום המיתוג האישי ואף סיוע בגיוס לקוחות חדשים.

יש כל כך הרבה רשתות חברתיות – החל מרשתות רחבות קהלי יעד אשר מיועדות לכלל הגולשים, וכלה ברשתות נישתיות ממוקדות נושא, שחלקם אף סגור ומותנה בהזמנה ייעודית. כמובן שלא אוכל להציג את כולן, אך בכוונתי להקדיש פוסטים לכמה מהאהובות עלי, היעילות ביותר – בהם אני פעיל על בסיס קבוע. בכוונתי להתמקד בתועלות שניתן להפיק מהרשתות החברתיות וכיצד ניתן למנף אותן לטובת חיזוק התדמית האישית והעסקית של המשתמש.

איך למתג את עצמי בפייסבוק?

קודם כל להירשם! “כל העולם בפייסבוק”…לאחרונה נדמה כאילו פייסבוק הפך לאיזשהו סוג של תנאי סף להיותך פעיל חברתי באינטרנט. לפעמים אני תוהה איך מארק הגיח לפתע פתאום, לעולם רווי ברשתות חברתיות, ויצר את הרשת שכבשה את כולם. העובדה שמדובר ברשת כה פופולרית אליה נרשמים רבים, יוצרת ערך מוסף שאותו ניתן לנצל לטובת הקידום האישי והעסקי שלכם. בדרכים הבאות:

פתיחת קבוצה/קבוצות בפייסבוק (Group)

בפייסבוק לכל אחד יש אפשרות לפתוח קבוצה, כך שמשתמשים אחרים גם יוכלו להירשם אליה (אלא אם כן הוגדר כי זו קבוצה פרטית ואז ניתן להירשם אליה רק בקבלת הזמנה). הקבוצות הן לרוב ממוקדות נושא והגולשים שנרשמים אליהן מתעניינים/עוסקים/מזדהים עם הנושא של הגרופ. חשוב לדעת לבחור שם מתאים שימשוך גולשים מהתחום. לדוגמא: יהיה זה מעט שטחי לפתוח גרופ הנושא את הכותרת “Pravdam.com”, אבל הכותרת בה כפיר (Pravdam.com זה האתר שלו) משתמש בהחלט מושכת ומסקרנת את העוסקים בתחום:
Internet TV, Vbloggers and media disruptors
מה שכל כך יפה בפיצ’ר הזה הוא שפתאום אתה מגלה כי ישנו קהל שלם המרוכז בקבוצה אחת. קהל אשר עוסק בתחום בו אתה עוסק ומתעניין בו (אחרת אין סיבה שהיה נרשם מלכתחילה לקבוצה). מעבר לאינטראקציה עם קולגות מהתחום והחלפת ידע מקצועי (מה שקורה לעיתים נדירות בתחום ה-SEO 🙂 ) מאד נוח ליצור שתפ”ים למיניהם ואף לגייס לקוחות חדשים. בנוסף, ניתן לקדם את האתר/בלוג באמצעות הוספת פוסטים ותכנים בתוך הגרופ עצמו. העצה שלי היא לפתוח גרופ שיעסוק בתחום עיסוקכם. ואם כבר קיים גרופ שכזה, פשוט לנסות לייחד ולהבדיל אותו מהאחרים באמצעות מתן דגש על נקודות, שאין להן התייחסות בקבוצות האחרות. לפני זמן מה, כאשר פתחתי קבוצה בנושא קידום אתרים בפייסבוק, גיליתי שכבר קיימות מספר קבוצות כלליות שקשורות לנושא. לכן החלטתי למקד אותה ספציפית לנושא של קידום אתרים בגוגל. אז לסיכום:

למה כן? דרך נוחה לקדם את העסק/אתר/בלוג, יצירת שיתופי פעולה, חיזוק התדמית האישית בקרב הרשומים לגרופ, פלטפורמה לשיווק תכנים מהאתר/בלוג, אינטראקציה והכרות עם אנשים מהתחום (נטוורקינג ממוקד), פתח כניסה מצד לקוח פוטנציאלי.
למה לא? דורש שיווק ראשוני כדי להביא את האנשים (שליחת הזמנות/מסרים) יש לתחזק את הגרופ ברמה של: הוספת תכנים, מתן מענה וביקורת על דיונים שמתפתחים בפנים, סינון ספאמרים (כן, גם לשם זה הגיע..) בקיצור יש צורך בזמן לניהול הגרופ.
איך עושים? יש להיכנס בתפריט מצד שמאל ל- Groups, ובפנים ללחוץ על הכפתור הזה:

לינק לפתיחת גרופ בפייסבוק

לאחר מכן יש לעקוב אחר הוראות המילוי של פרטי הקבוצה ולבסוף ליצור אותה (לא לשכוח להזמין אליה את האנשים הרלוונטיים, אחרת איך ידעו על קיומה?).

שימוש בשורת סטטוס (Status)

כך זה נראה בכרטיס המשתמש (לא להיבהל, בלי העיגול האדום כמובן):שורת הסטטוס בפייסבוק

בשורת הסטטוס ניתן לרשום בטקסט חופשי כל דבר העולה על דעתכם. לרוב אנשים משתמשים בה בכדי לתאר את המצב בו הם נמצאים כרגע (סטטוס) או מה הם עושים. זה אומנם נשמע קצת מוזר אך ישנם אנשים (כולל אותי) שעוקבים אחר השורה הזו. זו הסיבה שמומלץ לנצל שורה זו לצורך העברת מסר לאותם אנשים שנוהגים לעיין בה.
למשל שורה כמו “סוף סוף עלה העיצוב החדש באתר שלי… מזעזע או מבריק? :)” בהחלט יכולה למשוך הרבה גולשים סקרנים (לאלו שלא מכירים את הכתובת, יבדקו בפרטים האישיים בכרטיס). בנוסף אפשר גם לקדם פוסטים יחידים בבלוג תוך שימוש בשורה כמו “מבקש מראש לא להתעצבן עלי בעקבות הביקורת בפוסט האחרון…” (בהנחה שבאמת יש שם ביקורת).

פרט לקידום האתר או הבלוג, יש גם אפשרות לקידום אישי – פשוט מה שצריך לעשות זה לשתף בפעילויות המקצועיות והעסקיות שלכם מחיי היומיום. דוגמא: לקראת פגישה עם לקוח חשוב? משפט כמו “מתארגן לקראת פגישה עם לקוח חשוב”, יכול בהחלט להמחיש את רמת הרצינות והמסירות שלכם.

טיפ – אני מציע לכתוב את שורות הסטטוס באנגלית. כך זה יוצר רושם שהתקשורת היא גם מול דוברי אנגלית ולא רק עברית.

למה כן? לוקח מקסימום 60 שניות, משפט אחד שווה אלף…..(או שזאת תמונה אחת….? 🙂 ) , פשוט כדי לשתף אחרים, עוד אחת מאותן הדרכים להגיד – אני קיים! (חשוב שמעסיק פוטנציאלי ידע זאת)
למה לא? לא כל אחד אוהב לשתף אחרים, נראה קצת מוזר לדווח מה אני עושה (כאילו איפה הגבול בדיוק על מה לדווח ועל מה לא?), אם זה לא נעשה נכון יכול להראות מזוייף ולא השתקפות אמיתית של הדמות
איך? פשוט ליד הסטטוס (ראה תמונה למעלה), לוחצים על edit וזורמים עם הדמיון…

עיצוב והשקעה בכרטיס האישי (Profile)

חשוב מאד להקדיש מחשבה ותכנון לדף הפרופיל האישי, מכיוון שזהו הדף הראשון שאליו מגיע גולש. ולמה זה חשוב? כי סביר להניח שהוא ישהה שם לא יותר מחצי דקה. לכן זה הזמן שיש לי בעצם להעביר לו את מי שאני באמת, במה אני עוסק, היכן עבדתי בעבר, מי הם חברי, כיצד ניתן ליצור איתי קשר ובנוסף – מה טוב אם גם אגרום לו להיכנס לבלוג שלי משם 🙂
חשוב לעצב את מיקום הרכיבים בהתאם לנתיב מובנה (ניתן לשנות את מיקומו של כל רכיב), בו מעוניינים להוביל את הגולש שהגיע זה עתה לכרטיס. אם קיבלתם פנייה אישית? כנראה שזה היה מוצלח!
אגב, לכל מכורי האפליקציות למיניהם – אני אישית לא ממש מתחבר לזה אבל מי שכן, זה לא יזיק אם הן יישארו בדף הפרופיל האישי אם כי הייתי ממליץ פשוט למזער אותן. עושים זאת ע”י לחיצה של העכבר על הכותרת של כל אפליקציה (מי שירצה לראות אותן פשוט ילחץ על הגדלה).

למה כן? הרושם הראשוני קובע, יצירת פוטנציאל לאינטראקציה מן הצד השני.
למה לא? האמת שהסידור הראשוני קצת מעייף (התחזוקה לאחר מכן מצריכה מאמץ אפסי).
איך? לאט ובזהירות…אם יש בלוג, הייתי ממליץ בנוסף להתקין את האפליקצייה Flog Blog, שתציג פוסטים בתוך הכרטיס עצמו.

Posted Items

זה כנראה אחד הכלים בעלי העוצמה הגדולה ביותר בפייסבוק. מדובר סך הכל במודול בו ניתן לפרסם לינק לכתובת מסויימת בצירוף הערה אישית. אבל כאן בא לידי ביטויי הערך המוסף של פייסבוק (היום כבר כולם אימצו את הרעיון) – שיתוף בין חברים! כידוע, ישנו מסך שנקרא “Home”, הייחודיות במסך זה היא שבו ניתן להתעדכן מכל שלל הפעילויות של חבריי – מה עשו, מי, מתי וכו’.. כך שכאשר אני מתחבר לחשבון שלי, אני תמיד מתחיל מצפייה במסך זה. לפיכך, גם כאשר יפורסם לינק באמצעות Posted Items, כל החברים שלי ייחשפו אליו במסך ה- Home שלהם. אגב יש אפשרות לעשות זאת גם בתוך Group, כך שבעת הוספת לינק בתוך הגרופ רק הרשומים בו ייחשפו אליו. כמו כן, גם שורת הסטטוס עליה דיברתי מקודם, מופיעה בדפי Home אצל חברים שלכם.

למה כן? חשיפה גבוהה, סוג של פרסומת לגיטימית
למה לא? אם זה ייעשה בתדירות גבוהה ויפנה למקורות לא מעניינים אנשים יתחילו להתעלם
איך? בכרטיס האישי יש ריבוע בו כתוב Posted Items, להיכנס ולהוסיף כתובת תחת Post a link

סיכום

אומנם דיברתי רבות על בלוגים ואתרים, אך גם אדם ללא שום אתר או בלוג יכול לעשות שיווק בפייסבוק. סך הכל נדרשת תעוזה ליזום, ליצור ולהשתתף בתוספת של חוש יצירתיות.

אני בטוח שיש עוד דרכים, אבל הפוסט הזה פשוט צריך להיגמר מתישהו 🙂

מכירים עוד דרכים לקידום התדמית האישית או העסקית בפייסבוק? אשמח לשמוע.

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

29 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

29
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.