9 שאלות שצריך לשאול את עצמנו (ולענות) לפני “שרצים” לפתוח דף עסקי בפייסבוק

ורד חורי
הקמת עמוד פייסבוק

האם כל עסק בהכרח צריך לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק? על פניו אנו נוטים לחשוב ש”זה לא יכול להזיק” ואז רצים לעשות את זה כמו כולם מבלי לתכנן את המהלך היטב. אבל איך עושים את זה נכון? ורד חורי תנסה לעזור בתכנון וההתחבטויות השונות שעולות רגע לפני שרצים לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק.

מאז פרסום המאמר הקודם אצל פבל בנושא טעויות בשיווק בפייסבוק, פנו אלי אנשים רבים בבקשה לייצר מאמר שייקח צעד אחד אחורה וידון בשאלה האסטרטגית: מדוע להקים נוכחות בפייסבוק ואיך לעשות את זה נכון.

ואכן, המאמר הזה מהווה מעין אפיון לקידום ושיווק בפייסבוק. השתדלתי לשזור בפנים כמה שיותר טיפים מעשיים גם לניהול קהילות בפייסבוק. מקווה שתהנו מהקריאה ואשמח לקרוא תגובות ורעיונות נוספים!

עכשיו, יותר מתמיד, חשוב להיות מוכנים לפני שצוללים למעמקי השיווק בפייסבוק. אנא אל תרוצו לפתוח דף עסקי בפייסבוק כי חייבים… חשבו, בדקו והתייעצו על מנת לוודא שלא תבזבזו זמן יקר וכסף רב לחינם.

1. מה המטרות והיעדים שלנו?

למה אנחנו פותחים דף עסקי בפייסבוק?
אולי אנחנו צריכים לפתוח קבוצה? אולי אנחנו בכלל לא צריכים נוכחות בפייסבוק?
האם אנחנו פותחים פייסבוק כי כולם אומרים “שצריך”?!

להלן רשימת מטרות אפשריות לנוכחות שלנו בפייסבוק, בדקו האם אתם מוצאים מטרות רלוונטיות ובדקו האם באמת אפשר לעמוד בהן בהתאם לאופי הארגון ואופיו של קהל היעד:

  • מילוי טופס צור קשר / פרטים נוספים (לידים).
  • גידול בכמות לקוחות חדשים / מכירות.
  • התמקדות בגידול הלקוחות החוזרים.
  • כלי לשימור לקוחות על ידי חיזוק מערכת היחסים עם הלקוחות הקיימים.
  • דו שיח בגובה העיניים עם הלקוחות שלנו ליצירת קהילה ונאמנות סביב המותג שלנו.
  • עלייה בדירוגים אורגניים בגוגל (על ידי הפצה ויראלית של מסרים איכותיים).
  • עלייה בכמות החיפושים של המותג בגוגל.
  • גידול בכמות מבקרים חוזרים באתר.
  • גידול בכמות מבקרים ייחודיים באתר.
  • הפחתה בעלויות תמיכה (רלוונטי לארגונים עם מרכזי תמיכה ושירות לקוחות).
  • קישורים ואזכורים טבעיים שקיבלנו מגורמים חשובים ברשת ומחוצה לה.
  • שימוש בקופון / הטבה מקמפיין מסוים.
  • יעד מספרי של כמות כניסות לדפי נחיתה מסוימים בפייסבוק.
  • הצעות שגולשים נתנו לנו ונשתמש בהן.
  • התגליות שגילינו על לקוחות בזכות הרשת.
  • ערוץ לטיפול במשברים הקשורים לחברה (דווקא בגלל הדו-שיח שנוצר שם והאפשרות לכתוב היום הודעות ישירות לחברה).

2. מי אוהב אותי בכלל?

כן, אהבה חשובה לנו בפייסבוק… נרצה שאת התוכן שלנו (ואותנו כארגון) יהיה מי שיאהב. לכן – תגדירו ותבחנו היטב את קהל היעד שלכם (בהתאם למטרות שהגדרתם).

  • האם הקהל הוא “פייסבוקי” (מבחינת גיל, תרבות, דת). למשל קהל חרדי לא בהכרח נמצא בגלוי ובמסות בפייסבוק אלא ברשתות סגורות יותר ובפורומים מסוימים.
  • האם הנושא שלכם מעניין ברמה החברתית ויכול ליצור סביבו דיון וקהילה? למשל שיווק של חלקי חילוף למוסכים יכול להיות מאוד מאתגר כי קהל היעד הוא בעלי מוסכים שקשה לאתר אותם בפייסבוק והתוכן, איך לומר… אולי לא יעניין כל אחד….
  • האם הלקוחות הקיימים שלכם, אליהם תרצו להתחבר נמצאים בפייסבוק והאם הם רוצים להיחשף? לא רק שחשוב לראות שהקהל נמצא בפייסבוק אלא גם לבדוק אם התחום שלכם לא דורש מהם חשיפה מוגברת מדי. כך למשל פנתה אליי תלמידה שעובדת במרכז לליקויי למידה והתלמידים וההורים שלהם לא רצו להתחבר לדף מחשש לסטיגמה ולחשיפה. הפתרון שהצעתי הוא להרחיב את הדף שיעסוק בחינוך ככלל ויהיה בחסות המרכז וכך גם יגיע הקהל הפוטנציאלי, גם עולם התוכן זהה וגם לא תהיה בושה. כך גם בנושאים אינטימיים כמו זוגיות, הכרויות, בעיות רפואיות ועוד.

3. החלטתי ללכת על זה, מה לפתוח: פרופיל, קבוצה או עמוד?

אחח… זו שאלה מצוינת! כעקרון, נוכחות עסקית לפי החוקים של פייסבוק צריכה להיות מנוהלת בדף עסקי. אבל חשוב להבין שדף עסקי ללא תקציבי פרסום, אפיקי שיווק נוספים ופול של לקוחות קיימים יהיה מאוד קשה לקדם בגלל שהוא יותר פאסיבי ממה שאתם מכירים בפרופיל אישי (אי אפשר להציע חברות כי ההצטרפות היא ב”לייק” חד צידי) וגם הנראות שלו בניוז פיד של האוהדים נמוכה יחסית.

לעסקים קטנים מאוד, עצמאיים “פרילנסרים” מקצועות חופשיים ודומיהם – אני ממליצה להשתמש בפרופיל למינוף הקשרים ויצירת נטוורקינג.

עדכון (25.4.12): מאחר ועלו הרבה שאלות מהסעיף הזה, אני מבקשת לעשות קצת סדר. פרופיל אישי לפי החוקים של פייסבוק הוא פרופיל של אדם ולא של עסק. כך שפרופילים בשמות של עסקים שיימצאו על ידי פייסבוק הם אינם חוקיים ועלולים להימחק ללא התראה מוקדמת! במידה ואתם “עסק של אדם אחד” אני ממליצה למנף את הפרופיל האישי שלכם (כן, כן, זה עם החברים והמשפחה) לצרכים עסקיים. תוכלו להשתמש ברשימות כדי להציג רק חלק מהפרסומים לכלל וכך לשלוט בחשיפה; כמוכן, תוכלו להתחבר לקולגות, לקוחות ולקוחות פוטנציאליים – כדי לייצר נטוורקינג איכותי.

הנה כמה טיפים, שמומלץ ליישם מיד, לפרופיל אפקטיבי בפייסבוק:

  • התחברו לקבוצות רלוונטיות של קולגות מהתחום שלכם וכן לקבוצות בהן נמצא קהל היעד שלכם ויש כאלו בשפע! (קבוצות של אמהות, טיולים, משפחות, עסקים ועוד ועוד… כמעט לכל תחום!)
  • הציעו חברויות לאנשים מסוימים שיש לכם עניין איתם (אישי, עסקי) ולאחר בקשת החברות שלחו הודעה אישית ובה תסבירו מדוע הצעתם חברות ואני לא מתכוונת להודעת “העתק הדבק” בנוסח: “קוראים לי ורד וזה האתר שלי אשמח שתהיה חבר בלה בלה בלה…”, אלא הודעה אישית תוך שאתם מתייחסים לאדם שמולכם כגון: “היי רמי, אהבתי את התגובה שלך בקבוצה של מקדמי האתרים אשמח לשמוע יותר על החברה שלך ולבדוק אפשרות לשת”פ”.
  • התנהלו בחוכמה תוך שאתם מבינים שזו התדמית שאתם יוצרים לכם וכל תגובה / פרסום סטטוס ברשת (בפייסבוק ומחוצה לו) קובע!
  • השתמשו ברשימות לטיוב המסרים וניהול נכון של הזמן שלכם.

מתי כדאי להשתמש בקבוצה?

אם אתם רוצים להוביל מהלך חברתי, ליצור קבוצה של בעלי עניין משותף (תחום מקצועי, אישי, תחביב, קולגות) או רוצים ליצור סוג של פורום סגור (לניהול דיון עם לקוחות / חברים) – הפתרון בשבילכם הוא קבוצה. אל תשכחו שבקבוצה אתם חשופים כפרופיל אישי ואין לקבוצה “זהות” אלא היא בנויה מאוסף פרופילים. בקבוצות החדשות אפשר לעלות באנר מעוצב כך שגם יש מקום למסר שיווקי אם תרצו.

טיפ קטן – כשאתם מחפשים בפייסבוק, לחצו על זכוכית המגדלת ואז תוכלו לבחור אם אתם רוצים במילת החיפוש למצוא אנשים, קבוצות, דפים ואפילו… סטטוסים של אנשים (כך שתוכלו להיות ממש ממוקדים בחיפוש לקוחות).

פילטרים בחיפוש של פייסבוק

4. כמה זמן מוקצה וכמה כסף?

ניהול מדיה חברתית מצריך זמן וכסף. כמה תקציבים הארגון מקצה לטובת העניין? כמה מהמשאב האנושי התעסק עם השיווק במדיה?

דפים עסקיים מצליחים הם אלו שהארגון כולו נתרם לטובת השיווק כולל העובדים שמשתתפים בדיונים ומעבירים בעצמם מסרים ויראליים ברשת.
בדקו היטב מה המשמעות הכלכלית ובהתאם למטרות שהגדרתם בדקו שאכן יש החזר על השקעה ROI (הוצאות רלוונטיות של זמן וכסף – פרסום ממומן, גרפיקה, פיתוח, ישיבות לניהול תוכן, בניית אפליקציות, חברה חיצונית שמנהלת או ניהול על ידי עובדי החברה, תחרויות נושאות פרסים, התמודדות עם משברים וכו’).

שימו לב שמבחינת זמנים יש שעות שנחשבות טובות לפרסום סטאטוסים (בבוקר ובעיקר בערב החל מ- 19:00), אבל זה לא חד משמעי מאחר וזה תלוי בשעות בהם קהל היעד שלכם נמצא בפייסבוק. כמו כן אם סטטוס שפורסם קיבל הרבה תגובות ולייקים יש סיכוי שיראו אותו גם כמה שעות אחרי שעת הפרסום (ולעיתים אפילו יום אחרי). בנוסף לזמן שצריך להיות נוכחים סביב פרסום הסטטוס צריך להיות זמינים ונגישים גם בשעות האחרות של היום כדי להגיב לאנשים שמפרסמים על ציר הזמן או בהודעות הפרטיות. אם לא תענו מיד… סביר להניח שכבר לא יהיה רלוונטי לחזור לגולש ואתם עלולים להחמיץ הזדמנות ואפילו להפסיד עסקה.

זמן נוסף יש להשקיע בניתור הדף, בדיקה של שעות וסוגי תכנים שעובדים אצלכם וכמובן הזמן שלוקח לנסח ולמצוא חומרים לפרסום.

5. מי ינהל את הדף?

  • ניהול פנים ארגוני – מצריך זמן, זמינות גבוהה ליד מחשב, ידע גבוה בכל הקשור לארגון, שליטה ברשת וידע שיווקי, שליטה מלאה במטרות הארגון כך שההתנהלות ברשת תעמוד בקנה אחד עם רצונות ומטרות ההנהלה תוך שמירה על שפה התואמת את רוח הארגון, מרבית הדפים מצריכים מידה של מידענות כדי לאתר תכנים רלוונטיים ברשת. ניהול של דף אחד יכול לצרוך כשעה ביום (שאיננה רציפה) וכן שעה נוספת להכנת תוכנית שבועית של תכנים ומטרות. יש לציין שכניסת עובד לפייסבוק כחלק מהגדרת תפקידו גוררת זמן נוסף שמתבזבז פעמים רבות.
  • ניהול חיצוני – מצריך תקציב, איש קשר בארגון שיהיה זמין לשאלות מנהל הדף (שאלות מקצועיות). יש לוודא שהחברה החיצונית מקצה אדם מסוים לניהול הדף ולהכשיר אותו היטב להכרות עם קהל היעד ועם הארגון.

6. מה יהיו התכנים והאם יש לנו מספיק תכנים?

דף צריך לפרסם סטטוס כל יום, כשישה בשבוע על מנת שיישאר רלוונטי בעיני האלגוריתם של פייסבוק ובעיני הגולשים. מה יהיה כתוב ב- 312 סטטוסים בשנה???

אז יש מגוון רעיונות אבל חובה לשבת וליצור בנק של רעיונות ולבדוק שיש לנו גם איך לייצר חדשים. רעיונות לדוגמא:

  • חדשות מהארגון – עובדים חדשים / עוזבים, עובד מצטיין, סחורה חדשה, מוצר חדש ועוד.
  • מבצעים והנחות.
  • צילומים מהארגון – לקוחות, עובדים ומוצרים.
  • פינה קבועה (של מומחים, טיפים וכו’).
  • סרטונים מיוטיוב שרלוונטיים לתחום / מקוריים של הארגון.
  • מאמרים מהרשת שקשורים לתחום ולקהל היעד.
  • פרסום פתקים עם תוכן מקורי שרלוונטי לגולשים.
  • תייגו את הפרופיל האישי שלכם או של מנהלים / עובדים אחרים (אם רלוונטי) – הדבר מגביר מאוד חשיפה ויעיל בעיקר בתמונות.
  • לא לשכוח לעשות אופטימיזציית SEO של כל התכנים כי גוגל בהחלט מציג תכנים מדפי פייסבוק בתוצאות החיפוש ודווקא בעידן של תוצאות משולבות, יתכן שבמאמץ קטן יחסית תשיגו מיקומים גבוהים עם כל הדף או עם פתק מסויים.
  • שימוש בכלי האירועים.
  • סטאטוס ובו שאלה / בקשה / ציטוט וכו’ (מומלץ תמיד לצרף תמונה לסטאטוס – זה מגדיל נראות של הדף בניוז פיד של האוהדים ונשאר באיזור של התמונות למרות הזמן שחולף מהפרסום).
  • סקרים שונים בכלי השאלות של פייסבוק – מאוד פופלארי וויראלי.
  • הנעה ללייק – למשל “עשו לייק אם אהבתם את התמונה” או “תנו בלייק לנבחרת ישראל” וכל דבר אחר (קצר וקולע) אליו יתחברו האוהדים שלכם!
  • חשיפת האוהדים להצעות מיוחדות לפני כולם.
  • תחרויות ליצירת מעורבות גבוהה וויראליות ברשת – חשוב לייצר תחרויות רלוונטיות, מקוריות ומעוגנות באפליקציה חוקית.
  • שינוי תמונת הנושא (cover) באופן תדיר, תוך שאתם מקפידים על החוקים שקבע פייסבוק:

חוקים בתמונת השער של פייסבוק

  • ועוד ועוד – ככל העולה על יד הדמיון!

7. איך מגיבים לתרחישים לא צפויים?

כמו שציינו, פייסבוק יוצר חזית פתוחה מול הגולשים והמתחרים, חשוב להחליט על טקטיקה מראש במקרים שונים בהם כותבים אצלנו במתחם תכנים שאינם לרוחנו. ממש כמו בצבא – צרו תסריטים שונים כאשר ההמלצה היא כמובן להימנע ככל הניתן ממחיקת פוסטים באשר הם וכמובן לנתח את המשבר כשהסתיים על מנת להפיק לקחים לפעם הבאה (שבטח תגיע…).

נסו לחשוב למשל איך תגיבו במקרים הבאים:

  • משמיצים אתכם.
  • מתלוננים על גבי הדף על מוצר או שירות.
  • מתחרים או מפרסמים אחרים שמוכרים את מרכולתם על הדף.
  • מתקיפים אתכם על פעילות אונליין / אופליין של הארגון.

אוקיי,  אז לא מוחקים, מה כן?

  1. מהירות התגובה – זה קריטי! אם לא תגיבו במהירות התלונה יכולה להתלקח מהר מאוד למימדים כאלה שלא תוכלו לשלוט בה יותר. לצורך כך דעו מי הכתובת מולה תוכלו להתנהל ברגעי משבר וודאו שהתקשורת פתוחה בכל שעה. כמו כן אם נערכתם עם תסריטים מראש זה יכול לעזור לכם בשליפת תשובה בשעת הצורך ובהפעלת נוהל “חירום” שבו ידוע מי מגיב ואיך.
  2. לא “קופי פייסט”– נסו לענות לכל גולש בניסוח קצת שונה ובכבוד הראוי לו כי סך הכל גם התגובות הקודמות שלכם חשופות וזה נראה מגוכך שאותה תשובה מופיעה שוב ושוב ללא פנייה אישית.
  3. צרו תקנון בדף – משהו קצר וברור שייתן גבולות ברורים של מה מותר ומה אסור. כמובן שזה רלוונטי בעיקר להשמצות שאין להן בסיס או שהשפה בה השתמש הגולש היא לא כזו שאתם יכולים להרשות לעצמכם להיות מחוברים אליהם. ואילו בהחלט מקרי קיצון בהם נמחוק את הפוסט אבל נסו לכתוב הודעה אישית לאותו גולש ובה אתם מסבירים שנאלצתם למחוק כי הפרסום לא עמד בתקנון ושתשמחו שיתנסח מחדש או שיפנה אליכם בהודעה פרטית. התקנון יכול להופיע בפתק או ביישום נפרד (עדיף בעיניי להשתמש ביישום).
  4. ניסוח תגובה הולמת – נכון שצריך להגיב במהירות אבל חשוב לדאוג שהתגובה תהיה עם כמה מאפיינים חשובים. עניינית ולא פוליטית (כלומר שתענה בדיוק לטענה שהועלתה), אל תתחילו להתנגח או להצטדק אלא ענו בשקיפות מרבית ובכנות הרבה ביותר שתוכלו. אני מציעה לתת לכמה אנשים (אפילו חברים ומשפחה) לקרוא את הטענה ואת התגובה שלכם לפני שאתם מפרסמים, כך תוכלו לשמוע דעה נוספת שאולי תרחיב לכם את האופקים. אל תשכחו שניסוח בפייסבוק נטול טונים (חסרון השפה הכתובה) לכן יש להיזהר ולהקפיד, כי אתם עלולים להתפרש באופן שגוי וזה רק יחריף את המשבר.
  5. הודעות אישיות – שימו לב שהטיים ליין החדש מאפשר לגולשים להתכתב עם דפים עסקיים אבל רק אם הם יזמו את השיחה. לכן אני מציעה שבכל מקרה שהדיון עובר לפסים אישיים, הזמינו את הגולש לכתוב לכם “בפרטי” (תוכלו תמיד לבקש שישאיר פרטים אישיים אותם הוא לא ירצה לחשוף לכולם). בנוסף, בסוף הטיפול שלכם בקשו מאותו אוהד להגיב בפוסט המקורי שלו באיזה “תודה על הטיפול…”. כן, ממש לבקש ולתת לו אפילו את הלינק הישיר כדי להקל עליו. מאוד חשוב שאחרים יראו שהטיפול נסגר ושאתם על הכיפאק 🙂
    טיפ קטן – לינק ישיר לפוסט אתם מוציאים על ידי לחיצה על מועד הפרסום וכתובת החלון שיפתח זו הכתובת הישירה לאותו פרסום.

התכתבות בפרסומים של אחרים

8. איך נשווק את הדף?

הרי בשיווק עסקינן…לא די לפתוח דף פייסבוק יפה ומושקע – חובה לייצר שם אקשן בעזרת תכנים איכותיים כפי שציינתי קודם, וכמובן אנחנו חייבים גם קהל שיקרא, ילייקק, יגיב ובעזרת השם גם ישתף חברים…

לא פשוט להביא לייקים לדף שלנו בעיקר בגלל אחד המהלכים שפייסבוק עשו בהם ניתן להגיב על תכנים של דף מבלי להתחבר אליו קודם. אז מה עושים, איך משווקים?

בדקו שהארגון שלכם מוכן לחלק / כל הצעדים הבאים (וצעדים נוספים כמובן):

  • חיבור בעזרת הוספת Like Box באתר שלכם.
  • שליחת מייל לרשימת תפוצה של הארגון.
  • למנהלי הדף יש אפשרות לשלוח את הדף לרשימות התפוצה במיילים שונים על ידי לחיצה על “בנה קהל” ← הזמן אנשי קשר.
    המלצתי –  לא להשתמש בכלי הזה כי אתם לא יודעים מה הנוסח שנשלח והאם נשלח. במקום זה אני מציעה לשלוח להם בעזרת תוכנות מסרים (יש תקופת ניסיון, תוכלו לשלוח בתוך תקופה זו ללא תשלום). היתרון של שימוש בתוכנות ייעודיות לשליחת מסרים גדול: כך תוכלו לעקוב כמה פתחו את המייל, כמה לחצו על הקישור ואפילו כמה שיתפו. כשאתם מפיצים את הדף במייל נסחו מייל קצר ובו בקשו במפורש “שיעשו לכם לייק” וכן תנו סיבה למה (תכנים מעניינים, עדכונים או מתנה).
  • שימוש ברשימות תפוצה קנויות / שיתופי פעולה עם גופים משלימים (חברה לציוד מחשב תיעזר ברשימת תפוצה של חברה המוכרת ציוד משרדי לעסקים וכו’).
  • פרסום ממומן בתוך פייסבוק לקהל היעד הרלוונטי (לפי גיל / מגדר / סטטוס וכו’).
  • הכרזה על תחרות מוצלחת (דורש הקמת אפליקציה וניהול התחרות וכמובן פרסים שווים).
  • גיוס עובדי החברה לשיווק הדף ולכתיבת תוכן / רעיונות לתוכן.
  • עבודה ברשת עם פרופילים שונים שמפיצים את הדף בתגובות באתרים, פורומים ובקבוצות בפייסבוק.
  • שימוש בתכנים פיזיים אם יש – הדפסה על מוצרים, תגיות, כרטיסי ביקור, פליירים, שלטים וכל אמצעי פרסום ונכס של הארגון.
  • פרסום אופליין – רדיו, טלוויזיה, עיתונות, שילוט וכו’.
  • שימוש ביחסי ציבור – תוכניות אירוח, כתבות בעיתון וכו’.
  • ניצול האופליין (חשוב ביותר) – תראו איך אתם מביאים את הפייסבוק לעסק: שילוב על המוצרים, שילוט / מסכים בבית העסק, שימוש באופציית צ’ק אין ועוד. אל תזלזלו בנכסים שלכם וודאו שאתם משלבים בין הקיים לפייסבוק. להלן כמה דוגמאות יפות ליישום שילוב אופליין לחיזוק הפייסבוק:
    * חנות בגדים שבחלון הראווה שלה יש את הטיים ליין בפייסבוק.
    * מישהו שזכה בתחרות שנערכה בפייסבוק לבחירת שם / ססמא למוצר תמיד שמו יוזכר עם האייקון של פייסבוק ליד אותו מוצר כדי לחבר בין השניים.
    * קאנטרי רמת השרון שבמסך הראשי בכניסה לקאנטרי מציג את דף הפייסבוק.
    * מסעדות ובארים שמציעים קינוח / צ’ייסר חינם לכל לייק / צ’קאין.
    * חנויות בגדים / מספרות וכו’ שמאפשרים לצלם את עצמך ולעלות לפייסבוק במחשב שמוצב בחנות עצמה.
    * תפריט במסעדה שמעוצב כולו בסגנון הפייסבוק.
    * צלם שמחלק תמונה שהוא מצלם במקום, תמורת לייק בדף הפייסבוק שלו (נצפה בקניון שרונים, הוד השרון).
    * מתחמי פעילות לנוער המשתמשים בקוד QR לקבלת קופונים בפייסבוק.
    * ועוד…
  • שימוש בקוד QR שמודפס על הנכסים שלכם, מוצב בשלטים ומהווה חלק מתחרויות מדליקות שניתן לקיים בתוך העסק (במידה ויש מתחם פיזי).
  • כתיבה בתור הדף בדפים עסקיים אחרים – דף יכול להגיב על סטאטוסים של דפים אחרים. הכנסו לדפים (כאשר אתם מחוברים לפייסבוק כדף) בעלי רלוונטיות אל הנושא שלכם ו/או לקהל היעד שלכם והגיבו. אפשר גם למצוא סטטוסים רלוונטים בדפי חדשות גדולים (ynet, כלכליסט ועוד). החשיפה שם גדולה ואם תהיו מספיק מעניינים תקבלו משם גם לייקים חדשים!
  • עריכת פרופילים רלוונטיים של עובדים ומנהלים כך שיוסיפו את הדף כמעסיק ובהגדרת התפקיד אפשר להגדיר את התפקיד או להכניס טקסט מניע לפעולה – הדבר זוכה לחשיפה גבוהה בכל הפרופילים שבהם זה מוגדר:

קישור לעמוד מתוך הפרופיל

9. איך לעקוב אחר האפקטיביות של כל לינק שאתם מפרסמים?

לצורך זה אני מציעה להשתמש בשירות החינמי שנותן bit.ly – שירות המאפשר לקצר את הכתובת ואז לראות כמה לחצו על אותו הקישור ומהיכן הם הגיעו. תנו שמות משמעותיים לקיצורים שלכם וכך תוכלו לעקוב אחר קישורים שאתם שמים בכל מיני מקומות. לדוגמא: בלינק שתכניסו בתחתית המייל  בחתימה bit.lt/fbemailsig, או בלינק שתפיצו ברשימת תפוצה של קולגה bit.ly/fbconamemail (כמובן, זו סתם דוגמא שהמצאתי ואתם יכולים לעשות עם הכלי הזה ככל העולה על רוחכם!)

אגב, לכל כתובת שתכניסו יש להם גם קישור ל- QR חינמי לחלוטין!

והשורה התחתונה…

במאמר הרחבתי את הדילמות השונות שמלוות עסקים הרוצים להיכנס אל עולם המדיה החברתית ככלל ופייסבוק בפרט. לסיכום – נתחו את קהל היעד, הגדירו היטב מטרות ויעדים להצלחה, בדקו שיש לכם מספיק תכנים מעניינים ורלוונטיים, מצאו דרכים ייחודיות לשווק את המתחם תוך שמירה על תקציב מוגדר, הגדירו מי מנהל את הדף ואפילו באיזה אופן מתמודדים עם משברים.

רק אחרי שהחלטתם על כל אלו גשו למלאכת הגרפיקה והתכנות, האסטרטגיה קודמת לכל! וזכרו שפייסבוק אינה הרשת היחידה ושווה לכם לשקול גם נוכחות ברשתות אחרות כמו טוויטר, לינקדאין, פינטרסט ואחרות.

אשמח לקרוא אם יש לכם נקודות נוספות שצריך לשים אליהן לב. אתם גם מוזמנים להתייעץ כאן לגבי הנוכחות של העסק שלכם / של הלקוחות שלכם! וכמובן אשמח אם תגיבו, תשתפו ותלייקקו…

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
ורד חורי אמנית שיווק באינטרנט והבעלים של חברת ewise. ורד מאוהבת בתחום כבר מעל עשור ובמשרד הפרסום בבעלותה בונים פלטפורמות ומנהלים פעילות דיגיטלית רב ערוצית של מאות מותגים בארץ ובחו”ל.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
168 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תוכן עניינים

168
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x