מה משווקים באינטרנט צריכים לדעת על הטיימליין החדש בעמודי אוהדים בפייסבוק?

שני ירושלמי
הטיימליין החדש לדפי מעריצים בפייסבוק

לאחר שרובנו הספקנו להתרגל לתצוגת הטיימליין של פייסבוק בדפים האישיים, עכשיו היא מגיע גם לדפי האוהדים. מה המשמעות? מה השינויים? האם השיווק בפייסבוק ישתנה? איך מותגים יכולים להשתמש בפיצ’רים החדשים לשיווק אפקטיבי יותר? את כל התשובות לשאלות האלו תנסה שני ירושלמי מאפריל ייעוץ שיווקי להציג בפוסט הבא…

תצוגת הטיימליין החדשה זמינה כבר עכשיו לכל המותגים, אולם ב- 30 למרץ כל עמודי האוהדים יעברו לתצוגה זו באופן אוטומטי. עד אז פייסבוק מאפשרים לצפות בתצוגה המקדימה של הטיימליין בעמוד האוהדים כדי להבין ולהתכונן לקראת הבאות.

מה השינויים שמביא עימו הטיימליין?

עמוד האוהדים הופך לטיימלין, כלומר כל ההיסטוריה של העמוד תתפרס על ציר הזמן – אפשר יהיה לראות ולדלג בין נקודות זמן משמעותיות.

תמונת cover אם עד עכשיו התמונות שיכולנו להציג בעמוד האוהדים היו תמונת הפרופיל ומספר תמונות קטנות בחלק העליון של העמוד כעת נוכל להציג בפני הגולשים תמונה אחת גדולה ודומיננטית בגודל 831 (רוחב) * 315 (גובה) ובתחתיתה בצד את תמונת הפרופיל שלנו.
לתמונה זו נוכחות משמעותית מאוד בעמוד ולכן חשוב שנשתמש בה להעברת מסר/ערך חשוב לנו בצורה ויזואלית.
טיימליין בעמודי אוהדים בפייסבוקכדי שלא להפוך את התמונה למסחרית מדיי הטילו פייסבוק מספר הגבלות במסגרתן לא ניתן לפרסם בתמונה הנחות, מחירים, מבצעים, קריאות הנעה לפעולה (like, share), פרטי יצירת קשר וכו’.

תמונת הפרופיל – הופכת מרובעת ובגודל 180*180. זו התמונה שתמשיך לייצג אתכם בפעילות שלכם בפייסבוק.

About – מה שהיה עד כה עמוד ה–info ובו צירפנו מידע על העסק, הופך כעת לטאב about ונמצא מתחת לתמונת הפרופיל שלנו. טאב זה נשאר בפורמט טקסטואלי ומספר התוויים בו מוגבל ולכן חשוב למקד את הטקסט סביב המסר העיקרי שלנו.

טאבים (תמונות ואפליקציות) – מקבלים מקום של כבוד מתחת לתמונת ה-cover הופכים בולטים יותר וויזואליים. כל הטאבים יישארו זמינים אולם ניתן לבחור את שלושת הטאבים/אפליקציות שנרצה להציג בדף (כמות הלייקים, קישור לבלוג, תחרויות, טפסי הרשמה ועוד) ואת התמונה שתייצג כל אחד מהם. טאב התמונות הינו קבוע. את יתר הטאבים ניתן יהיה לראות כאשר נלחץ על כפתור ההרחבה שנמצא בצד ימין.

טאבים בעמודי אוהדים

הודעות – עד כה אם רצינו לפנות למנהל העמוד היינו יכולים לפנות אליו רק באמצעות הודעה על גבי הקיר, היכן שכולם רואים זאת. כעת התקשורת משתנה וניתן באמצעות כפתור ה- Message לשלוח מייל ישירות לעמוד. מנהל העמוד יוכל לשלוח מייל ישיר לגולש רק כתגובה לפנייתו. אם השינוי המשמעותי ביותר שעשתה המדיה החברתית הוא שהיא הפכה את מודל התקשורת למודל של דיאלוג, דו כיווני עם הלקוחות שלנו, אופציה זו הופכת את מודל הדיאלוג לישיר ומשמעותי אף יותר.

יצירת קשר עם דף אוהדים

פאנל הניהול – הופיע עד כה תחת טאב ה- insight ויופיע מעכשיו בחלק העליון של העמוד כך שמנהל העמוד יוכל לראות בקלות את תקציר ניתוח הפעילות האחרונה שהייתה בו (לייקים חדשים, עדכונים, Talking about it וכו’).

פנל ניהול בעמוד פייסבוק

הצגת פעילות חברים בקיר העמוד – בכניסתך לעמוד אוהדים אתה תראה כעת את פעילות החברים שלך בעמוד (לייקים, הודעות, פוסטים, צ’ק אין וכו’) ויהיה לכך אפקט מאוד משמעותי בהחלטה להפוך לאוהד בעמוד. העובדה הזו הופכת את האינטרנקציה עם האוהדים למשמעותית אף יותר מבעבר.

Pinned Post – אם יש פוסט שחשוב לכם להבליט בעמוד (פעילות ייחודית, קד”מ), לחיצה על אייקון העיפרון ובחירה ב- “Pin to top” תעביר אותו לחלק העליון של העמוד (יכול להישאר שם עד 7 ימים).

פוסטים מומלצים בעמוד

Starred – בכל פוסט, לחיצה על אייקון הכוכב תהפוך את הפוסט לרחב יותר – כרוחב הטיימליין.

Milestone – אופציה המאפשרת סימון פוסט כאבן דרך – ארוע חשוב עבור החברה/המותג.

קופונים – מותגים יוכלו בקרוב ליצור קופונים ישירות בפייסבוק. את הקופונים ניתן יהיה לפרסם על ציר הזמן של העסק כך שהאוהדים יוכלו לשתף אותם עם חברים שלהם או בציר הזמן שלהם וכך ליצור חשיפה וויראלית גדולה לקופון ולמותג.

יצירת קופונים למותגים

מה משמעות המעבר לטיימליין עבור המשווקים?

המעבר לתצוגת הטיימליין הינו בעיקר טוב למשתמשים אשר נהנים מממשק משתמש יפה יותר, ויזואלי ופחות מסחרי. מבחינת המשווק השינויים פחות טובים בטווח הקצר, אולם בטווח הארוך היתרון הינו גם של המשווקים שכן ככל שממשק ישתפר הגולשים יבלו בפייסבוק יותר זמן.

1. אין יותר אפשרות להגדיר טאב נחיתה

החסרון הבולט עבור המשווקים בטיימליין החדש, הוא שאין אפשרות להגדיר אפליקציה כעמוד נחיתה שיופיע ישירות בפני הגולשים המגיעים לעמוד (כדוגמאת עמוד “ברוכים הבאים”), כלומר הגולשים מגיעים ישירות לטיימליין. טאב הנחיתה שימש כטקטיקת שיווק והעניק למשווקים שליטה מלאה על הדבר הראשון שהאוהדים הפוטנציאליים ראו כשביקרו בעמוד.

דף הנחיתה שימש משווקים רבים על מנת למשוך קהל לעמוד באמצעות פרסום תחרויות ומתן ערך בתמורה ללחיצה על כפתור הלייק. ללא דף נחיתה יהיה קשה יותר לצרף אוהדים, שכן כעת נוכל למשוך אוהדים בעיקר באמצעות הטאבים והפוסטים שהם משמעותית פחות בולטים מדף הנחיתה או מתמונת ה- Cover. משמעות העובדה זו עבור המשווקים היא פחות לייקים, פחות השתתפות בתחרויות ופחות כתובות אימייל.

כעת הדבר הראשון שיראו הגולשים המגיעים לעמוד האוהדים הינו תמונת ה cover אולם כפי שציינתי קודם לכן קיימות מגבלות על הכיתוב בתמונה זו ולכן לא נוכל לפרסם בה את התחרות/הערך שאנו מציעים.

אז מה בכל זאת ניתן לעשות במקום?

  • הפיכת דף הנחיתה לטאב שיוצג בעמוד – שילוב האפליקציה בה השתמשנו לדף הנחיתה, בטאב שיוצג בעמוד. הטאבים בולטים כעת יותר – נמצאים במרכז העמוד, מתחת לתמונת ה- cover וכן ניתן לעצב את התמונה שמופיעה עליהם.
  • Pinned Post – קישור לאפליקציה בפוסט אשר יקודם, באמצעות לחיצה על כפתור העיפרון (Pin To Top), לתחילת הטיימליין.

פוסט מומלץ במקום טאב נחיתה

2. ויזואליות, ויזואליות, ויזואליות

בטיימליין הויזואליות הרבה יותר עוצמתית – התמונות, קטעי הוידאו והפוסטים גדולים הרבה יותר ולכן חשוב להשתמש בתמונות ובכאלו שימשכו את תשומת לב הגולש ויעבירו את המסר שלנו. הויזואליות באה לביטוי בפוסטים וכמובן שבתמונת ה-Cover אך גם בטאבים אשר נמצאים כעת במיקום בולט הרבה יותר וניתן לבחור את העיצוב שייצג כל טאב וטאב.

3. יכולות ניתוח משופרות

פייסבוק שיכללו את ממשק הניהול והוא מאפשר ניטור חברתי בזמן אמת. מנהלי העמוד יכולים בקלות לבחון ולנתח מדדים כגון – ויראליות פוסטים, לייקים חדשים, הודעות אחרונות, Talking about it וכו’. כמו כן, הנתונים מרוכזים במקום אחד, מעיין “תקציר האירועים האחרונים” והממשק נוח יותר וזמין לנו בעמוד. השתמשו בכלי הזה, הוא נותן לכם אינדיקציה להבין מי הם האוהדים שלכם, מה הם חושבים עליכם, אילו תכנים הם משתפים ואילו פחות וכו’.

4. הידוק הקשר גם במובייל

פייסבוק הודיעה כי תשכלל בעתיד הקרוב את תצוגת עמודי הפייסבוק במובייל, כך שנוכל לצפות בעמודים גם בטאבלטים ובאפליקציות. אלו חדשות טובות עבור המשווקים, אשר באמצעות שיכלול היכולות הקיימות במובייל יוכלו להדק הקשר עם הגולשים וכפועל יוצא מזה להגדיל מכירות.

5. הבלטת מסרים וקידום מכירות

כאמור נוכל להבליט את המסרים שלנו באמצעות הנראות של העמוד אך גם מבחינת התכנים יש לנו כעת אפשרות לקדם פוסטים חשובים עבורנו ולהבליט אותם באמצעות קידומם לתחילת העמוד או הרחבתם לרוחב כל הטיימליין. כמו כן האופציה לפרסם קופונים באמצעות פייסבוק מאפשרת לנו לקדם הנחות ומכירות. שיתוף של הקופונים הללו יכול ליצור אפקט ויראלי אדיר למותג לקופון ולמותג. את הקופונים ניתן יהיה לפרסם גם במודעות הממומנות וכך למנף משמעותית את התנועה לעמוד האוהדים.

6. קשר ישיר עם גולשים

פייסבוק הוא כלי נהדר לניהול קהילה אם יודעים איך להשתמש בו נכון. האפשרות לשליחת הודעות פרטיות לעמוד מאפשרת לשדרג את פעילות שירות הלקוחות ומהווה הזדמנות לגיוס לידים. פייסבוק הופך מעיין כלי CRM טוב יותר עבורנו. עם ההשקה של ציר הזמן, השיחה הופכת לאישית יותר ולקוחות יודעים להעריך זאת.

7. הסיפור של המותג

הטיימליין מכוון אותנו להתמקד בלספר את הסיפור של המותג יותר מאשר בלמכור מוצר. בהשוואה לתצוגה הישנה, הטיימליין נותן יותר עומק לעמוד ומאפשר לנו לספר את הסיפור ולאפשר לגולשים ללמוד על ההיסטוריה העשירה שלו – זו בדיוק ההזדמנות לחבר את הגולשים להיסטוריה של המותג ולהביא את הסיפור הייחודי שלו לידי ביטוי בכל האמצעים הקיימים: ציון Milestones, שיתוף בתמונות וקטעי וידאו שייצרו חיבור רגשי ויעבירו את המסר של המותג, מתן ערך ייחודי שלכם – ידע, מידע, מבצעי קד”מ ועוד.

8. הגברת האינטרקציה עם האוהדים

כאמור כשניכנס כעת לעמוד אוהדים נראה במקום בולט את החברים שלנו ואת הפעילות שלהם בעמוד (לייקים, שיתופים, פוסטים, צ’ק אין וכו). עבור הגולש יש לכך חשיבות גדולה בקבלת ההחלטה להצטרף לעמוד. ככל שיהיו יותר אוהדים וככל שהם ישתפו תכנים כך סביר שהחברים שלהם ירצו גם הם להצטרף. קראו לאוהדים להעלות תמונות, קטעי וידאו וקישורים – אלו התכנים שמשתפים אותם הכי הרבה בפייסבוק.

סה”כ פייסבוק עשתה הרבה שינויים בעיקר לטובת הגולש באמצעות ממשק יפה וחוויתי יותר, ופחות בראייה של המשווק. יחד עם זאת כדאי לזכור שככל שהמשתמש יהנה יותר יותר לגלוש בפייסבוק כך הסבירות שישהה שם זמן ממושך יותר ויהיה פעיל יותר רק עולה – וזה יתרון עבור המשווק.

למרות כל השינויים שנסקרו כאן, מרבית התקשורת בין הגולש לעמוד מתבצעת דרך הטיקר ופיד החדשות ולא דרך העמוד עצמו ולכן לא ברור עד כמה השינויים שמבצעת פייסבוק אכן ישפיעו על מערכת היחסים ביניהם.

אתם מתכוונים ליישם את תצוגת הטיימליין בעמוד שלכם?

מה דעתכם על הפורמט החדש? האם הייתם מעדיפים את הקודם? נשמח אם תשתפו אותנו. ובכל מקרה אם החלטתם לשדרג, כך תוכלו לעשות זאת:

  1. כניסה לעמוד הבא – https://www.facebook.com/pages/status/
  2. לחיצה על כפתור Turn on Preview.
  3. הוסף Cover Picture במידות – 831 (רוחב) * 315 (גובה).
  4. לחיצה על כפתור Publish תסיים את התהליך ותעביר את העמוד לפורמט החדש.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
הכותבת היא מנהלת תחום שיווק SMB בחברת אפריל ייעוץ עסקי, חברת ייעוץ שיווקי, שיווק באינטרנט, יחסי ציבור ופיתוח עסקי.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
59 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תוכן עניינים

59
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x