הממשק החדש של גוגל אדסנס: השינוי הוא לא רק במראה | AskPavel
קידום אתרים » חדשות קידום אתרים ושיווק באינטרנט » הממשק החדש של גוגל אדסנס: השינוי הוא לא רק במראה

הממשק החדש של גוגל אדסנס: השינוי הוא לא רק במראה

גוגל סוף סוף השיקו באופן פומבי את ממשק אדסנס החדש בגרסת בטא – Beta Adsense Managment Interface. למי שלא מכיר, מערכת אדסנס מאפשרת לבעלי אתרים להרוויח כסף באמצעות הצבת מודעות באתר שלהם בצורות שונות (טקסט, תמונה, חיפוש וכו'). מודעות אלו הן חלק מרשת ה – AdWords  של גוגל ולעיתים מגיעות גם מרשתות מתחרות (תכונה חדשה יחסית אשר נוספה בשנתיים האחרונות ולפי מיטב ידיעתי עדיין לא פועלת בארץ).

הממשק החדש הוא ויזואלי יותר ודומה במידה רבה לזה של Analytics. אם בעבר היה אפשר לקבל דוחות אך ורק בצורה טקסטואלית ומשעממת, הרי שעכשיו אפשר לראות את הרווחים לכל יום על גבי גרף ולגשת לדוחות שמורים בצורה מהירה יותר. אפשר גם לגשת לדוחות על פי תבנית מוכנה מראש לפי תקופות זמן של יום, שבוע, חודש וכו'.

ממשק גוגל אדסנס החדש מאת rustybrick מתוך Flickr

בעוד הממשק הישן העביר את המשתמשים ישירות ללשונית הדוחות, לממשק החדש יש דף הבית לא עמוס אשר מתאים גם לתצוגה של מסכים רחבים: בצד ימין (בעברית) אפשר לראות התראות ובצד שמאל את הרווחים של היום והרווחים שלא שולמו, הן מהחודש שעבר והן מהחודש הנוכחי. למטה מוצגים הרווחים של השבוע האחרון עם אפשרות לראות תקופות זמן ארוכות או קצרות יותר.

התפריטים גם הם מרווחים יותר ובמקום שורה נוספת עבור התפריט המשני, הוא מופיע בצד.

גוגל עושים טסטים עם הממשק הזה כבר מעל לשנה עם מס' רב של מפרסמים, וכעת הם פרסמו את הסרטון שמתאר את התפתחות השינויים שהממשק עבר:

למה ה-CTR שלי נמוך כל כך?!

כפי שנרמז בכותרת הראשית, השינוי אינו ויזואלי בלבד, והמשתמשים יאלצו להיפרד מכמה מדדים שהיו שגורים עד כה בפיו של כמעט כל אדם עם חשבון אדסנס (אפשר עדיין לגשת אליהם, אבל הם לא מופיעים כברירת מחדל). בראש ובראשונה, במקום מספר ההופעות של דפים בודדים עם פרסומות, מוצג מספר ההופעות של המודעות עצמן. אם למשל בכל עמוד באתר יש בממוצע 3 מודעות, הרי שהמדד החדש יהיה הרבה יותר גבוה יחסית למדד הישן. מכיוון שגם שיעור הקליקים (CTR) מחושב על פי המדד החדש ומציג בעצם את שיעור ההקלקות יחסית למספר המודעות הכולל (ולא למספר הצפיות בדפים שלמים), הרי שבמקרים מסוימים הוא עלול לרדת בצורה משמעותית. כך או כך, הרווחים עצמם הם אבסולוטיים ונשארו ללא שינוי, ולכן אין בעצם סיבה אמיתית לדאגה.

לעומת שיעור ההקלקות, המדד אשר מצביע על רווחים לאלף עמודים (RPM) לא השתנה. המדד האחרון והמעניין שנוסף הוא הרווח הממוצע עבור כל קליק בודד.

לבסוף, הדוחות המתקדמים כבר לא מחולקים למוצרים השונים כגון Adsense לחיפוש ו – Adsense לתוכן, והרווחים מוצגים בצורה מאוחדת כך שאין צורך להריץ כמה דוחות יחדיו. החלוקה לערוצים אותם קובע המשתמש, נשארו כפי שהם.

כמו כל דבר חדש, צריך להתרגל

לסיכום, למרות השינויים המסיביים אותם מציג הממשק החדש ושלא בהכרח יתקבלו בברכה אצל כלל המשתמשים, נראה שהוא באמת תוכנן במטרה לתת מענה לדרישות והשגות אשר הועלו במהלך השנים האחרונות. מוצרי גוגל ידועים בדרך כלל בשינויים קטנים יחסית, אך הגיוני שבמקרה הזה לא היה מנוס משינוי חד ורציף. כרגע ניתן לעבור בין הממשקים בצורה חופשית, אך בעתיד סביר להניח שהממשק החדש יהווה את ברירת המחדל היחידה (כפי שנעשה לפני מספר שבועות עם הממשק החדש של כלי מילות המפתח).

עוד על השינויים והפיצ'רים בממשק החדש ניתן לראות בסרטון הבא:

אודות איתי ברנר

איתי ברנר
העורך הראשי של מדור החדשות באתר AskPavel בו מדי שבוע מתפרסמות הידיעות האחרונות מעולם השיווק באינטרנט. עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים