טוויטר, מאחורייך: מטא משיקה רשת חברתית מתחרה בשם P92

עומר לייבנזון
מטא עובדת על רשת חברתית חדשה מבוזרת בעלת שם הקוד P92 ודומה לטוויטר באופיה. לרשת החברתית החדשה יש לא מעט יתרונות על פני טוויטר, ויש שיגידו שזו מלחמה אבודה מראש. האם P92 תגרוף אליה את משתמשי טוויטר?
רשת חברתית P92

בעקבות העדכונים האחרונים שביצע אילון מאסק בטוויטר: “וי כחול” בטוויטר, מנויים שמקבלים עדיפות בתגובות ועוד שינויים רבים נוספים, לא מעט משתמשים חווים בעיות ממשיות בפלטפורמה כמו ניתוקים, בעיות בגלילת הפיד ועוד. מטא רואה זאת כהזדמנות להוציא לאור רשת חדשה שתתחרה בה הקרויה P92.

המשתמשים מחפשים פרטיות

הרשת החברתית החדשה עשויה לחולל מהפכה באופן שבו אנו מתחברים לרשתות החברתיות. הרשת החדשה הינה רשת מבוזרת, והמשמעות של כך היא שהמשתמשים יוכלו לגלוש על שרתים של משתמשים אחרים או להצטרף עם שרת משלהם.

הפרויקט צפוי להציג שינוי פרדיגמה בעולם המדיה החברתית עם הגישה המבוזרת שהוא מביא לעולם המדיה החברתית. בעוד שפרטים ספציפיים סביב P92 עדיין לא פורסמו בפומבי, הפלטפורמה החדשה מבטיחה להציע פלטפורמת רשת חברתית מבוססת טקסט הפועלת במודל מבוזר – בשונה מכל מה שהכרנו עד היום. הסטייה הזו מהמבנה הריכוזי המסורתי של מטא עשויה לסמל ביקוש גובר לפלטפורמות שמעצימות משתמשים ומתעדפות את האוטונומיה שלהם.

עבור אנשי השיווק

האופי המבוזר של הפלטפורמה, מציג הזדמנויות חדשות למעורבות ממוקדת והגעה לקהל חדש. עם P92, אנשי השיווק יכולים להתחבר לבסיס משתמשים מגוון ומעורב יותר, מכיוון שהפלטפורמה מתחברת בצורה חלקה לרשתות מבוזרות אחרות באמצעות פרוטוקול ActivityPub שאומץ כבר על ידי המתחרה העיקרית של טוויטר כיום – Mastodon. מאמינים כי פעולה זו תפתח דלתות להגברת טווח ההגעה שלהם לקהלים חדשים ולהתחבר למשתמשים שמעריכים פרטיות, חופש ביטוי וחוויה מקוונת מותאמת אישית יותר.

חשוב להבין כי הגישה החדשה הזו, למעשה גודעת את המונופול על החזקת המידע ממטא (הטענה המרכזית של לא מעט אנשים לאובדן הפרטיות בפלטפורמות) ובמקום זאת מציעה מערכת אקולוגית של מדיה חברתית מקושרת, המאפשרת למשתמשים להתחבר ולעסוק בפלטפורמות מבוזרות אחרות. הגישה החדשה לא רק מטפחת אוטונומיה של המשתמש, אלא גם יוצרת סביבה המסייעת לחדשנות ולשיתוף פעולה.

האם טוויטר תצלח את האתגר?

טוויטר, שהינה רשת חברתית בעלת כוח רב בנוף המדיה החברתית, ניצבת כעת בפני מתחרה לא פשוטה – זאת בעיקר לאור הבעיות שצצו לאחרונה בפלטפורמה. המבנה המבוזר של P92, יחד עם התאימות שלו עם ActivityPub, מציבים אותה כמתחרה לא קל. אם טוויטר רוצה לעקוף את מטא, היא תצטרך כנראה להתאמץ ולשפר את חווית המשתמשים באופן משמעותי, אחרת – הכוח שיש למטא בתעשיית המדיה החברתית עלול לחסל אותה די מהר.

לקריאת הידיעה המקורית בבלוג LifeWire

תגיות רלוונטיות: טוויטרפייסבוק
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
63
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
86
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
102
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
42
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
90
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105048
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99562
מדיה חברתית
בן אורן
87783
קידום אתרים
דנה רוזן
82468
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.