IGTV: כל מה שחשוב לדעת על הפיצ’ר החדש והמסקרן של אינסטגרם

תאיר מיטרני קסלר
IGTV אינסטגרם

בחודש האחרון העובדים של אינסטגרם כנראה לא ישנו דקה. האפליקציה, שהתחילה כאפליקציה להעלאת תמונות והיום היא עולם ומלואו, שיחררה פיצ’ר אחר פיצ’ר במהירות מסחררת. הפעילות האינטנסיבית של אינסטגרם גרמה להרבה משתמשים לחקור לעומק את הפלטפורמה ואת הפיצ’רים החדשים, לנסות להבין איך להשתמש בהם באופן הטוב ביותר וגם לתהות למה אינסטגרם עושה את זה בכלל. בואו ננסה להבין. אחר כך נדבר גם על כל הפיצ’רים החדשים שהיא שחררה, בינהם: חיפוש לפי קטגוריות, וידאו צ’אט, אפקטים חדשים וה- IGTV.

“אין לי פייסבוק, פייסבוק זה לזקנים”. את המשפט הזה שמעתי אין ספור פעמים מהדור הצעיר. בעוד אנחנו, “הזקנים” בני ה30, חופרים בפייסבוק מהבוקר עד הערב, את המילניומים זה פשוט לא מעניין. הם צריכים את התוכן שלהם באפליקציה והוא צריך להיות מהיר, צבעוני ובשפה שלהם. בדיוק בגלל זה פייסבוק (שקנתה את אינסטגרם בשנת 2012) מתחילה להכנס ללחץ. ורואים את זה. גם היא עובדת קשה ומוציאה הרבה חידושים כדי לכבוש את ליבם של הצעירים ומנסה לחסל את המתחרים. וזה לא כזה פשוט, מסתבר. הצעירים לא ממהרים לנטוש את המתחרים ולא בדיוק רצים לפייסבוק.

מי הם המתחרים?

סנאפצ’אט

אינסטגרם סמנה את סנאפצ’אט ואת יוטיוב כמתחרות הגדולות ביותר שלה, וזה נכון כי באמת כל קהל המטרה שלה נמצא שם. בין פייסבוק לסנפצ’אט יש מלחמה כבר משנת 2013 כאשר הראשונה רצתה לקנות את השניה ב- 3 מיליארד דולר והשניה, שהיתה בזמנו קטנטונת עם הרבה הייפ – אמרה לא! דבר שהפתיע את כולם ותפס אותם לא מוכנים. אבל הם כנראה ידעו מה הם עושים כשהם אמרו לא, כי היום, סנאפצ’אט היא האימפריה הדיגיטלית הבלתי מעורערת של בני הנוער.

יום אחרי שצוקרברג וחבריו קיבלו לא, הם החליטו לעשות הכל כדי לחסל את סנאפצ’אט. הם חשבו שזה יהיה קל, כי מי יכול על הענק הכחול, אבל את הצעירים זה לא עניין. לפני שנתיים אינסטגרם השיקה את הסטוריז, פיצ’ר מועתק כמעט אחד על אחד מהסנאפצ’ט. וזאת, חברים, היתה החלטה טובה. למרות של”זקנים” היה קשה בהתחלה להבין את הפיצ’ר ולהשתמש בו, היום הוא הלחם והחמאה של האפליקציה. אני לדוגמה מסתכלת יותר בסטוריז של אנשים מאשר בתמונות שלהם.
כמו שאתם יודעים, סנאפצ’אט עדיין חיה, בועטת וקיימת. אבל אינסטגרם עשתה צעד משמעותי ורעננה לחלוטין את הפיד המשעמם של האינסטגרמרים.

יוטיוב

למרות שיוטיוב היא אחד מהערוצים הדיגיטלים הוותיקים, היא עדיין סוחפת אחריה צעירים, בעיקר כי זו פלטפורמה שמאפשרת להם להפוך די מהר לכוכבי רשת ומשפיענים על ידי קידום הסרטונים שלהם. כמו כן, זאת הטלוויזיה האמיתית שלהם. הם פותחים את היוטיוב ורואים סרטון, אחרי סרטון, אחרי סרטון וכך מעבירים שעות רבות בלי מפריע. ועכשיו אינסטגרם רוצה גם. כלומר, שהצעירים יתחברו לאינסטגרם ויבלו שם יותר ויותר שעות. אבל איך עושים את זה אם מותר לעלות לאינסטגרם וידאו עד דקה ולסטורי עד 15 שניות? ממציאים את ה – IGTV!

מה זה IGTV?

כמו שכתבתי, ה-IGTV בא לענות על צורך מאוד חשוב של האינסטגרמרים. העולם הולך לכיוון הוידאו, אנחנו צורכים עוד ועוד תכנים בוידאו וזאת הפכה להיות הדרך הנוחה ביותר עבורנו לקבל מידע, לצחוק, להעשיר את עצמנו, ללמוד ועוד.
מכיוון שאינסטגרם הגבילה את האורך של הוידאו בפיד (עד דקה) ובסטורי (עד 15 שניות), משתמשי האינסטגרם היו צריכים למצוא דרכים יצירתיות כדי להעלות תכנים ארוכים יותר. לדוגמא, כדי להעלות וידאו ארוך לסטורי הם היו צריכים להוריד אפליקציה חיצונית שתחתוך להם את הוידאו כל 15 שניות ואז לעלות את כל הסטוריז ביחד. התוצאה לא היתה מדהימה כי היו קפיצות בין וידאו לוידאו.
ובעניין הזה, שאפו לאינסטגרם שהבינה את הכאב של המשתמשים והחליטה לעשות מעשה. וכן, אני יודעת שזה גם תורם להם במלחמה שלהם ביוטיוב, אבל אני באמת חושבת שזה לא מובן מאליו ליצור פיצ’ר חדש ולא פשוט בכלל.

ה- IGTV זה אזור באפליקציית אינסטגרם בו אתם יכולים לצפות ולהעלות וידאו באורך של עד 10 דקות. בהמשך ניתן יהיה להעלות וידאו שאורכו עד שעה ויש שמועות שבעתיד נוכל להעלות וידאו באיזה אורך שנרצה.
כמו כן, בעתיד ניתן יהיה לעשות מוניטיזציה לוידאו כלומר, שממש כמו ביוטיוב היוצרים של התוכן יקבלו אחוזים מהפרסומות שיהיו בפלטפורמה. עוד אי אפשר לדעת איך ירוצו שם פרסומות או כמה היוצרים באמת יקבלו אבל נראה שיהיה נחמד ומפרה לכל הצדדים.
הדבר הייחודי ב- IGTV הוא שהסרטונים צריכים להיות מצולמים לאורך ולא לרוחב כמו שהתרגלנו עד היום. נכון שאינסטגרם ניסתה לחנך אותנו לצלם לאורך ולא לרוחב (כבר בסטוריז), אבל עכשיו, כשצריך לצלם וידאו ארוך ומושקע, לפעמים במצלמה איכותית, זה די שוק בשבילנו. אנחנו צריכים לצלם אחרת, לערוך אחרת ולצפות בוידאו אחרת. עד עכשיו, התגובות ברשת לא כל כך מפרגנות בהקשר הזה כי זה גורם ליוצרי תוכן להתחיל לחשוב על איך הם יוצרים את התוכן לגמרי מחדש.
“ומה זה הפס הורוד המעצבן הזה?” שאלה אמיתית שקיבלתי מבחורה “זקנה” בגילי. ובכן, כאשר אחד המשתמשים שאתם עוקבים אחריו מעלה וידאו ל IGTV אתם מקבלים התראה (ללא סאונד) בקו הזה, בו רשום מי העלה את הוידאו ומה שם הוידאו. ולא אי אפשר להוריד את הפס הזה, It’s here to stay.

איך צופים בוידאו ב- IGTV?

בואו נתחיל מבראשית, כדי לצפות בסרטונים ב IGTV יש להיכנס לאייקון הצהוב-ורוד-כתום בחלק העליון הימני של דף הבית שלכם.

IGTV

עכשיו אתם תראו וידאו שרץ (בלי קול) ומתחתיו שורה של ריבועים. קודם כל, כדי לראות את הוידאו, תחליקו למטה עם האצבע את הריבועים. כדי להחזיר פשוט תיגעו במסך ותחליקו למעלה. במסך הזה, הריבועים הם למעשה הסרטונים שאנשים שאתם עוקבים אחריהם העלו ל-IGTV שלהם. אתם יכולים להחליט באיזה סרטון אתם רוצים לצפות ולעבור בינהם. שימו לב, כאשר תצפו בסרטון, הסרטון הבא יתחיל אוטומטית, כך למעשה אתם תמצאו את עצמכם צופים בסרטונים עד 4 בבוקר, הוזהרתם!

אינסטגרם IGTV

שורה מעל הסרטונים אנחנו יכולים לבחור אם אנחנו רוצים לצפות בסרטונים ש- IGTV בחר בשבילנו, בסרטונים של אנשים שאנחנו עוקבים אחריהם, בסרטונים פופולארים או בסרטונים שהתחלנו לצפות בהם אבל לא סיימנו. בשורה העליונה יש חיפוש, אתם יכולים לכתוב מה אתם מחפשים, אבל נכון לעכשיו יעלו בתוצאות רק ערוצים של IGTV ולא כותרות של סרטונים או תיאור שנתנו לסרטון כשהעלו אותו.

איך מעלים וידאו ל- IGTV?

קודם כל תצטרכו לפתוח ערוץ ב-IGTV. תנשמו, זה ממש פשוט.
כאשר אתם בתוך ה-IGTV, תוכלו לראות מצד ימין של שורת החיפוש (זו שדיברנו עליה מקודם) גלגל שיניים. תלחצו עליו ואז על Create Channel. עכשיו יפתח לכם מסך בו תצטרכו ללחוץ 3 פעמים Next וזהו! יש לכם ערוץ IGTV.

פתיחת חשבון IGTV

עכשיו, במקום הגלגל שיניים תופיע לכם תמונה של חשבון האינסטגרם שלכם, תלחצו עליה. הגעתם למסך בו יהיו כל הסרטונים שתעלו ל IGTV אך מכיוון שעוד אין לכם סרטונים הוא ריק. תלחצו על ה + ותגיעו למסך בו יהיו כל הסרטונים בפלאפון שלכם. ניתן גם לעלות סרטונים מאפליקציות שונות שהתקנתם בסמארטפון.

איך לעלות IGTV ישירות מהמחשב שלכם?

מכיוון שאינסטגרם מתחשבת באנשים שעובדים קשה כדי לערוך את הסרטונים שלהם בתוכנות שיושבות להם על הדסקטופ, היא נותנת אפשרות להעלות סרטונים ישירות מהמחשב, בלי צורך להעביר לסמארטפון. כך אתם יכולים להיות בטוחים שהאיכות של הוידאו לא תפגע.

איך לעשות סטורי עם קישור לוידאו ב- IGTV?

באינסטגרם יש דבר אחד שהוא ממש לא פייר. רק משתמשים עם יותר מ-10K יכולים להעלות סטורי עם קישור. הם יכולים לשים לינק לאן שהם רוצים, לאתר שלהם, ל-EBOOK שלהם, לעמוד פייסבוק שלהם, לערוץ יוטיוב שלהם ובקיצור לאן שהם רוצים. בעוד אנחנו, פשוטי העם, אלה שיש להם פחות מ-10K עוקבים – לא יכולים לעשות את זה (ניתן לעשות זאת בפרסום ממומן, לא משנה כמה עוקבים יש לכם). לשמחתנו, זה לא המקרה עם ה-IGTV. במידה ויש לכם סרטונים ב-IGTV, אתם יכולים לעלות סטורי ולקשר אותו לוידאו ב-IGTV. יש! כאשר אתם מעלים סטורי, יופיע לכם אייקון של לינק, לחצו עליו ואז תוכלו לבחור איזה וידאו אתם רוצים לקשר לסטורי הזה. אחרי שהסטורי יהיה באוויר, אנשים שרואים את הסטורי יוכלו להחליק למעלה ולהגיע ישירות לוידאו שלכם.

קישור מהסטורי

הערה: מכיוון שזה חדש, לפעמים לא יופיע לכם האייקון של הלינק. תצאו ותכנסו שוב, אחרי כמה פעמים זה יופיע, מבטיחה!
עוד הערה: תגרמו לאנשים להחליק למעלה. תעשו חץ שמצביע למעלה בתחתית הסטורי. יותר מזה, צרו GIF מגניב שאומר להם להחליק למעלה (יש הרבה כאלה בפיצ’ר של הגיף, בסטורי שלכם).

חסרונות בולטים ב- IGTV

החיסרון הכי בולט שאני ישר חשבתי עליו, והרבה מאוד אינסטגרמרים מדברים עליו הוא החיפוש ב IGTV. החיפוש רלוונטי רק עבור שם הערוץ, לכן אם צילמתי וידאו שמדבר על אוכל טבעוני, ולמרות שבתיאור של הסרטון מופיעה מילת המפתח אוכל טבעוני, כנראה שלא ימצאו אותי אם יעשו חיפוש אוכל טבעוני. די 1990, אתם לא חושבים?
עוד דבר ממש מעצבן הוא שאי אפשר לשים האשטגים וכמובן שאי אפשר לחפש לפי האשטגים, וזה די מוזר, כי אינסטגרם היא מלכת ההאשטגים הבלתי מעורערת (כן, יותר מטוויטר למרות שבטוויטר השתמשו בהם קודם).
חיסרון נוסף הוא שהמיקום בעמוד הבית של אינסטגרם לא ממש מושך והשורה שמודיעה שמישהו העלה סרטון לא ממש מושכת להקליק עליה. מישהו באינסטגרם שכח שאנחנו, המשתמשים, הפסקנו לקרוא, בטח ובטח באינסטגרם, שם אנחנו צריכים אימג’ טוב שיגרום לנו ללחוץ.

וידאו צ’אט באינסטגרם

פתחתי בכך שאינסטגרם התחילה את דרכה כאפליקציה להעלאת תמונות והיום היא רוצה להיות הכל מהכל. היא רוצה שהמשתמשים של האפליקציה יעלו תמונות, ידברו, יאכלו וישתו אינסטגרם. האמת שזה מתחיל להצליח לה. אני על בסיס יומי מדברת עם אנשים בצ’אט של האינסטגרם. ממש לפני כמה ימים הצטרף אייקון חדש בצורת בועת דיבור כאשר נכנסים לסטוריז, כדי לראות מי צפה. וזה אומר דבר אחד, אינסטגרם רוצה שנשתמש בצ’אט!

צ'אט באינסטגרם

בואו נחזור לענייננו. הוידאו צ’אט באינסטגרם, שלפי דעתי הוא סופר מגניב, מדבר לגמרי את השפה של הדור הצעיר. כדי להתחיל שיחת וידאו, אתם צריכים להיכנס לצ’אט שלכם באינסטגרם (איפה שהאייקון של המטוס נייר). חפשו את האינסטגרמר איתו אתם רוצים לשוחח והקליקו עליו.

מצד ימין למעלה תראו אייקון של מסרטה (ככה קראו פעם למצלמת וידאו, וזאת מילה שאני ממש אוהבת, איתכם הסליחה, אני פשוט “זקנה”). כשתלחצו על האייקון -הצד השני יקבל צלצול. במידה והוא יאשר את קבלת השיחה, אתם תתחילו בצ’אט. ניתן לצרף לכל וידאו צ’אט באינסטגרם עד 4 אנשים. והדבר הכי מגניב, שניתן להקטין את המסך של הצ’אט ולהמשיך לעשות כל מיני פעולות באינסטגרם, כמו לצפות בסטוריז או להעלות תכנים, מולטיטסקינג לפנים.

חיפוש לפי קטגוריות

בניגוד לחיפוש ב-IGTV, החיפוש באינסטגרם עצמה הולך ומשתפר. ממש לאחרונה היא הוסיפה בשורה העליונה חיפוש לפי נושאים, שזה ממש מעניין כי כשחושבים על זה, משתמשי האינסטגרם מתחלקים לפי נושאים. יש את הפודיז, את הטרוולרז, לייף סטייל וכו’. כך קל יותר למשתמשים לחפש תכנים או משתמשים שמעניינים אותם. אני חושבת שהפיצ’ר הזה ימשוך הרבה משתמשים, במיוחד כאלה שירצו לעקוב אחר חשבונות או להגיב כדי שיעקבו אחריהם בחזרה. חוץ מזה, שהמשתמשים מקבלים גם בונוס נחמד בצורת האשטגים רלוונטים לנושא.

החיפוש באינסטגרם

ומה זה אומר לגבינו, כמשווקים?

כמו שאתם רואים, בחודש האחרון כמות הקפאין שזרמה במשרדי אינסטגרם יכלה להעיר כפר שלם. הם פשוט עובדים ללא הפסקה. אבל מה זה אומר לגבינו, אנשי השיווק הדיגיטלי?

קודם כל, אנחנו צריכים להבין שאינסטגרם זאת כבר לא פלטפורמה אליה אנחנו מעלים תמונה עם קצת טקסט והאשטגים, שולחים ושוכחים. זו פלטפורמת שיווק לכל דבר. יש פרסום בגוגל, יש פרסום בג’ימייל, יש פרסום בפייסבוק ועכשיו יש גם פרסום באינסטגרם. אבל כדי שהפלטפורמה באמת תעשה את העבודה, צריך להשתמש בכל הפיצ’רים שלה, בתמונות, בסטוריז וב- IGTV. תזכרו שהאלגוריתם של אינסטגרם מוכן לחשוף אתכם, אבל בתנאי שתעלו תוכן מושך, ובכל מקום ברחבי האפליקציה. והוא לוקח הכל בחשבון. עכשיו העבודה הופכת לרבה יותר וקשה יותר ואנחנו עוד לא יודעים להגיד אם היא באמת תביא את התוצאות הראויות ללקוחות שלנו.

הדבר השני הוא שאנחנו צריכים לחשוב איך אנחנו משתמשים בכל הפיצ’רים החדשים בצורה יותר קריאטיבית ואיך אנחנו יוצרים פינג פונג בין כולם, כך שהעוקבים שלנו יקבלו חוויה מדהימה ושהמותג שלנו יבלוט על פני האחרים.

אני מקווה שעד פרסום הפוסט הזה אינסטגרם לא שחחרה עוד פיצ’ר חדש (וזה בהחלט יכול להיות), אבל גם אם זה יקרה אני פה לענות לכם לכל שאלה.
אתם מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרם, אני מעלה לסטורי שלי את כל העדכונים והחדשות האחרונות על האינסטגרם ועל שיווק דיגיטלי בכלל.

נכתב על ידי
הבעלים של תאיר מיטרני שיווק דיגיטלי. יזמת דיגיטל שחיה את הרשתות החברתיות ומאמינה גדולה בקהילות און ליין. בעלת ותק של יותר מ-6 שנים בעולם השיווק הדיגיטלי שבהן עבדה כשכירה בחברות שונות ובסטארטאפ, הקימה את קהילת “בחורים שווים בין חברות” ולבסוף יצאה לדרך עצמאית. כיום עוסקת בייעוץ שיווק דיגיטלי, בניית אסטרטגיה וניהול ערוצים דיגיטליים. בעלת תואר ראשון בתקשורת ותואר שני במנהל עסקים.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

4
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.