מהפך? אינסטגרם רוצה להביס את יוטיוב ותאפשר לפרסם וידאו באורך של 60 דקות

מור מריג'
60 דקות וידאו אינסטגרם

אינסטגרם נמצאת בצמיחה מדהימה. ברבעון הראשון של 2018 היא פרסמה שהגיעה למעל 800 מיליון משתמשים פעילים בחודש! (ומי יודע, אולי היא כבר על מיליארד. בטח נשמע על זה בקרוב). כשמסתכלים על הנתונים ברמה היומית, אפשר לראות שמ-200 מיליון משתמשים יומיים היא קפצה ל-500 מיליון תוך חודשים בודדים! והיא שניה רק לפייסבוק. עם צמיחה כזאת, המפרסמים לא נשארים אדישים, יש עליה דיבור חם מאד ונראה שהשיווק עושה אליה את דרכו בצעדי ענק. בכנס השיווק הרוסי הכריזו עליה כרשת החברתית הפופולרית ביותר במדינה והקדישו לה פרק שלם. רק מי שממש יתעקש לעצום עיניים, לא יראה את ההזדמנויות הרבות שהיא מביאה איתה. ופייסבוק יודעת את זה, היא מרגישה על הגל והיא פותחת עוד מערכה בקרב המעצמות המתמשך מול גוגל. הפעם, היא שולחת את אינסטגרם למהלך שנועד להחליש את יוטיוב ולגייס ממנה יותר משפיעים, תוכן ומפרסמים.

שבוע מהיום, ב-20 ביוני, אינסטגרם הולכת להרים משהו גדול ולפי השמועות היא תכניס חידוש מאד משמעותי לפלטפורמה שלה. היא מזמנת עיתונאים, מכריזה על “אירוע מיוחד” ואומרת בגלוי: “יש לנו כמה חדשות שאנחנו רוצים לספר לכם עליהן. בואו להיות הראשונים לשמוע”. מסקרן, תודו.

וידאו 60 דקות באינסטגרם

אז מה אינסטגרם מתכננת לנו?

נראה שהיא קופצת על ההזדמנות להתפתח מ’רשת חברתית’ לערוץ מדיה של ממש מתוך כוונה לנגוס עוד קצת ביוטיוב ולהביס אותה בזירות של יצירת תוכן, משפיעים, מפרסמים והכנסות. השמועה אומרת שב-20 ביוני 2018 אינסטגרם תציג לעולם שינוי דרסטי כשתהפוך מפלטפורמה שתוכן הוידאו בה לא עולה על 60 שניות – לפלטפורמה שמציעה במה לתכנים מורכבים ועמוקים של 60 דקות!

מה ידוע לנו על פורמט הוידאו החדש של אינסטגרם?

  • מגבלת ה-60 שניות תבוטל ויוצרים יוכלו לעלות תכנים שאורכם עד 60 דקות.
  • הפורמט יהיה 4K.
  • מסך מלא, כיוון אנכי.
  • הוידאו יהיה זמין מתוך זירה מרכזית שתרכז סרטונים פופולריים, סרטונים שעשויים לעניין וסרטונים שהתחלתם לצפות ולא השלמתם עד סופם.
  • לא ברור האם הזירה הזאת תתקיים בתוך האפליקציה של אינסטגרם או באפליקציה נפרדת שתהיה מיועדת לכך בלבד.
  • בכנס המתוכנן אינסטגרם תציג את שותפי התוכן שלה ותחשוף אילו כוכבי רשת ושותפי תוכן היא גייסה למסע הזה.
  • ליוצרים תהיה אפשרות להוסיף קישור בגוף הוידאו כדי להגביר תנועה לפרופילים החברתיים, לאתר או לחנות.
  • נכון לעכשיו, המטרה היא להתחרות ביוטיוב. כלומר, הפקות מצומצמות וביתיות יחסית. בטווח הקרוב לא נשקפת סכנה לנטפליקס או ל-HBO.
  • אינסטגרם תפתח בפני היוצרים אפשרויות להרוויח כסף מהתוכן שהם יפרסמו.

האם אינסטגרם באמת מהווה איום על יוטיוב?

כנראה שכן. יוטיוב מציעה מגוון עצום של תוכן, זה נכון, אבל לפעמים צריך לעבור יותר מדי חובבנים עד שמגיעים לסרטון שבאמת עונה בצורה מדוייקת וטובה למה שחפשתם. אם אינסטגרם תשכיל לפתח אלגוריתם שידע להתאים תוכן על פי צפיות קודמות ואם קבוצת היוצרים תהיה מצומצמת אבל ממוקדת ואיכותית יותר – היא עוד תעקוף את כולן בסיבוב. אם יש לכם 14 דקות נסיעה באוטובוס או 30 דקות ברכבת ואתם רוצים לנצל אותן בצורה מקסימלית על תוכן בדוק וברמה גבוהה – אינסטגרם בהחלט יכולה להיות הכתובת.

מה יכולות להיות ההשפעות של מהלך מהסוג הזה?

משפיענים

משפיענים ויוצרים הם כוח. ועדיין, יוטיוב מצליחה לעצבן אותם לעיתים קרובות, לשלב להם פרסומות מעיקות ולא לתגמל אותם כראוי. תוסיפו לזה את העומס בתוצאות החיפוש ואת העובדה שלפעמים הם משקיעים ולא מקבלים את הבולטות לה הם מקווים וקבלתם מרמור ורצון למצא מקום טוב יותר. בשנה האחרונה נרשם גידול של 33% במשפיענים שהצטרפו לאינסטגרם בהשוואה לשנה הקודמת. אם אינסטגרם תדע להציע מודל כלכלי למשפיעים ותספק להם אפשרות לפרסם תכנים ארוכים – הבחירה בה עשויה להיות קלה מתמיד, בטח עכשיו, כשהיא תכף חוצה את רף מיליארד המשתמשים.

מפרסמים

איפה שיש משפיענים – כנראה יש משתמשים ואיפה שיש משתמשים – כנראה יש מפרסמים. תהיו בטוחים שגם המפרסמים לא נשארים אדישים לשינויים המרתקים שהפלטפורמה הזאת עוברת. אנחנו עדים ליותר ויותר פוסטים פרסומיים בפיד ורק לאחרונה אינסטגרם הודיעה שניתן יהיה לקנות מוצרים ישירות מהסטוריז. עכשיו, כשהיא תציע תכנים באורך של 60 דקות, אפשר לשער שגם המודעות בה יעברו שינוי ויותאמו לפורמט החדש. אנחנו צפויים לראות יותר פרסומות בוידאו, הן כנראה יהיו ארוכות יותר וישולבו כהפסקת פרסומות במהלך הוידאו, כמו שהתרגלנו לראות בטלויזיה או ביוטיוב.

משתמשים

המשתמשים כבר הביעו אמון באינסטגרם. כמו שהזכרנו כבר קודם, מדובר ברשת חברתית עם צמיחה מסחררת. ברגע שאיסטגרם החליטה לתת דגש על הוידאו והציגה את הפיצ’ר של הסטוריז היא הצליחה במידה מסויימת להחליש את סנאפצ’ט ולהזרים אליה את המשתמשים. אפשר רק לשער שעם המעבר לוידאו באורך של 60 דקות היא תעשה את זה גם ליוטיוב. יש היום דרכים מוכחות לקידום סרטונים ביוטיוב, כך שמה שהמשתמש רואה בראש תוצאות החיפוש הוא לא בהכרח הדבר הרלוונטי והאיכותי ביותר עבורו. המסע אחר הוידאו הנחוץ יכול להיות מתיש לפעמים, כשפותחים כמה סרטונים מבלי להגיע לתוצאה הרצויה. תחשבו מה יקרה אם אינסטגרם תדע להיות מסננת. אם היא תבחר לעבוד אך ורק עם יוצרים, משפיענים וגופי תוכן גדולים ומוכחים שהתוכן שלהם עבר בקרת איכות. איפה תעדיפו להשקיע את הזמן שלכם?

לפייסבוק זה לא הצליח

פייסבוק כבר ניסתה לעשות דבר דומה אצלה ולהכנס לשוק התוכן האיכותי. היא פנתה לפאבלישרים מובילים והציעה להם שיתוף פעולה במסגרתו הם יצרו תוכן עבור משתמשי הפלטפורמה שלה. מה שהתחיל בקול תרועה רמה ונשמע כמו הבטחה גדולה – הסתיים בהכרזה של הרשת החברתית על כך שהיא מפסיקה לשלם ליוצרים. פייסבוק סגרה עם בעלי אתרים ויוצרי תוכן על חוזה שנתי, לא חידשה אותו בסוף 2017 והודתה שהמהלך לא עבד כפי שציפתה. עכשיו, כשהיא נהנת מפופולריות מבטיחה של חברת הבת – היא מנסה שוב את מזלה ומקווה להשיג תוצאות אחרות.

אבל אם לאינסטגרם זה כן יצליח…

הולך להיות מעניין, חד משמעית. הפרסום בוידאו נמצא בעליה ברורה והוא רווחי מתמיד. ההכנסות שלו צפויות להגיע לכ-20 מיליארד דולר עד שנת 2020 (על פי סקר שנערך ב-eMarketer). יותר ויותר משווקים בוחרים בפרסום באמצעות וידאו והרבה מהם עושים זאת לאחרונה באינסטגרם.

“למעלה מ90% מהמשווקים שאנחנו שואלים ומדברים איתם אומרים שאינסטגרם היא הרשת החברתית החשובה ביותר מבחינתם. לא רק זה, כולם מבינים שהיא נמצאת בתהליך אבולוציוני טבעי שבסופו היא תהיה המנהיגה של התכנים בפורמט הארוך”, אומר המנכ”ל של חברת Mavrck והוא לא לבד בזה. ההתרחשות מורגשת. לפי שמועות שהתפשטו בימים האחרונים, אינסטגרם כבר פנתה למשפיענים והציעה להם ליצור סדרות של וידאו עבור משתמשי הפלטפורמה שלה.

עדיין אין פרטים מעבר לזה, וזה רק יוצר אצלנו מתח וציפיה לקראת ה-20 ביוני.

בהחלט נמשיך לעקוב.

אבל עד אז – בואו נדבר על זה

מה דעתכם על המהלך של אינסטגרם?

האם היא תצליח במקום שבו פייסבוק נכשלה?

כמשתמשים, תעדיפו שירות כזה על פני השירות שמציעה כיום יוטיוב?

דברו איתנו (:

נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.