פרסום ממומן בג’ימייל: המדריך המקיף לבניית קמפיין GSP בגוגל

רוית חיימוב
פרסום ממומן בג׳ימייל

אז כולנו כבר יודעים שהעולם הדיגיטלי הוא מאוד דינאמי ומשתנה בקצב בזק. זה רק מעיד על כך שאנחנו, המפרסמים, צריכים (תמיד!) לחשוב מחוץ לקופסה ומהר. צריך להיות קריאייטיבים עם הקמפיינים שלנו או לנסות משהו קצת שונה. כי אם הוא יביא תוצאות טובות יותר, נוכל לחסוך לנו כסף ואז להגדיל את הרווחיות ובהמשך גם את קהל הלקוחות שלנו.

פרסום ממומן בג’ימייל כבר נמצא באיזור מספיק זמן כדי שניתן לו במה. וחוץ מזה, זו עוד דרך לחשוב מחוץ לקופסה ולהתנסות בדברים נוספים וקצת שונים מהדרכים בהן רוב המשווקים בוחרים, כמו פרסום בגוגל למשל.

מה זה בעצם קמפיין GSP (פרסום ממומן בג’ימייל)?

קמפיין פרסום ממומן בג’ימייל ׁ(או בשמו המלא – GMAIL SPONSORED PROMOTION) הוא קמפיין שמתנהל בדיוור מיוחד ללקוחות הדואר האלקטרוני של גוגל ב-Gmail. הכלי הזה עלה לאוויר לפני שנים בודדות והיום הוא כבר נחשב לאחד מפורצי הדרך של השיווק הדיגיטלי.

מדובר בסוג מודעה די ייחודי שמופיע אך ורק בלשונית קידום מכירות (Promotions) בתיבת הדוא”ל של ג’ימייל.

המייל מסומן ב-“AD” צהוב וניתן להבחנה משאר המיילים הרגילים. אין כל זכר לגוגל, אך ורק שם החברה המפרסמת והלוגו שלה.

המודעה מורכבת משני אלמנטים קריאטיביים עיקריים

  1. המודעה המכווצת (הטיזר) – השלב הראשון של המודעה, שבו היא נראית כמעין הודעת ג’ימייל והמשתמשים יכולים להקליק עליה ולהרחיב אותה.
  2. המודעה המורחבת – מודעה מותאמת הנפתחת לכמה סוגים שונים: מודעת תמונה, מודעת באנר עם הנעה לפעולה, תמונות, סרטונים, טפסים מוטמעים ואף דף נחיתה שלם. כל אלו יכולים לכלול מדיה עשירה ומידע מפורט בהתאמה לסוג המודעה.

יש אינספור כלים ופלטפורמות בהם אפשר להשתמש על מנת להגיע לקהל הגולשים הרלוונטי.

לאחר שגיבשנו אסטרטגיה וקיבלנו החלטה על כך שמהלך השיווק הבא יהיה פרסום ממומן בג’ימייל, יש לגשת לעניינים ו”ללכלך” מעט את הידיים.

למה זה טוב למפרסמים?

ניתן לכנות קמפיין GSP כפלטפורמה מבוססת חשיפות. הסיבה לכך היא שהגולש נחשף למודעה מבלי באמת לשאול או לבקש את מה שאנחנו מציעים. ניתן למקד את קהל היעד על-פי פילוחים שונים בהתבסס על הסבירות שיהיו מעוניינים בפרסום שלנו.

בנוסף, הקמפיין מתנהל בתוך המגרש הפרטי של הגולש, בתוך תיבת ה-Gmail שלו, כך שאינו מרגיש במטרד פרסומי או שיווקי כלשהו. נוסיף כמובן את העובדה כי המודעה מתפקדת כמייל לכל דבר ועניין, כך שהגולש יוכל לשתף ולהעביר אותה לחבריו ובכך להעלות את החשיפה למוצר.

שנית, למפרסמים יש את האפשרות לדעת מה מעניין את בעל המייל, כך שלא רק שלא יתעלם ממנו – אולי אפילו ייכנס, יקרא, ישאיר ליד איכותי והמפרסם יוכל להתהדר באחוז המרה גבוה יותר ובלקוח חדש ומרוצה.

כמו כן, אפשרויות הטרגוט הן הרבה יותר רחבות ומדוייקות. המפרסם יכול לטרגט לפי גיל, מגדר, שפה, דומיין של מתחרים, רשימות מיילים, מילות מפתח ועוד.

למה זה טוב לגולש?

אם הגולש מקבל מודעות שרלוונטיות עבורו באופיין, הוא כנראה יגלה אוטומטית התעניינות גבוהה בתוכן, במסר ובמידע שהמפרסם שולח לו.

איפה היתרון והכסף למפרסם?

המפרסמים ישלמו רק במידה והמייל נפתח, כלומר במידה ויהיה קליק על מודעת הטיזר. לא עבור חשיפה או קליקים נוספים בתוך המודעה (גוגל תחייב לפי עלות לקליק סטנדרטית – CPC). כמו כן, המפרסם יוכל לקבל דיווח על הופעות, פתיחות ההודעה, קליקים בתוך ההודעה, לידים, עלויות וכו’. בהתאם לכך אופן קבלת ההחלטות של המפרסם תהיה טובה ומהימנה הרבה יותר בכל הקשור לאיכויות ואופי המודעות שהוא מפרסם.

כמובן, אי אפשר להתעלם מעלויות הפרסום.

לא רק שהתשלום יהיה רק על פתיחת מודעת הטיזר והפרסום הוא ברשת המדיה של גוגל, אלא שהעלויות בסוג קמפיין שכזה הן מאוד זולות – אגורות בודדות פר הקלקה על מודעה. פרסום ממומן בג’ימייל עובד טוב בהבאת המרות “בחינם” מבלי להשתגע בתקציבים מטורפים.

איך עובד פרסום ממומן בג’ימייל?

ראשית, המודעה מוצגת תחת לשונית קידומי מכירות בתיבת ג’ימייל כאשר היא מכווצת.

כך היא נראית לפני שפותחים אותה:

מודעה מכווצת בג'ימייל

כאשר מישהו ילחץ על המודעה, היא תתרחב לגודל של הודעת מייל רגילה. מודעה זו יכולה לכלול בין היתר תמונות, סרטונים וטפסים מוטמעים.

כך המודעה המורחבת נראית:

מודעה מורחבת בג'ימייל

בהתאם לכך, אנשים יכולים לבצע פעולות שונות במודעות השונות. הם יכולים להפעיל סרטון, לצפות במעין קטלוג מוצרים, לעבור לאתר, למלא טופס וכו’.

התאמה לאימייל

ניתן לשמור את המודעה על-ידי לחיצה על סמן הכוכב, כך המודעה מתווספת לרשימת המיילים הנכנסים. כמו כן, ניתן להעביר את המודעות המורחבות (לאחר שפתחו את הטיזר) למישהו אחר כהודעת אימייל.

התאמה לנייד

המודעות מותאמות בצורה מלאה לכל מקום בהן יוצגו – מחשב, מכשיר נייד או באפליקציית Gmail. כדי לשפר את הרושם שהמודעה יוצרת אצל הגולשים, גוגל עוזרת לנו לבחור מבין כמה אפשרויות שמותאמות למכשירים ניידים, להוסיף כפתור להתקשרות וקידום אפליקציות.

משתמשי IOS בסלולר לא יוכלו להיחשף למודעות אלה באפליקציית המייל שמוגדרת כברירת המחדל שלהם. המערכת של IOS לא תומכת ב- GSP. הפיתרון – פשוט להוריד את אפליקציית Gmail למכשיר.

אפשרויות מיקוד

זהות לכל אפשרויות המיקוד הקיימות והמוכרות לנו ברשת המדיה של גוגל – מילות מפתח, קהלים בעלי תחום עניין משותף, דמוגרפיה, נושאים ועוד.

  1. מילות מפתח – אפשר להוסיף מילות מפתח (בהתאמה רחבה לביטוי) לקמפיינים, שמתאימות לתוכן שקיים בג’ימייל כך שיגרמו להופעת המודעה למשתמשים הרלוונטיים.
  2. דומיינים (כמילת מפתח) – לשם חידוד: דומיינים של מתחרים. פשוט צריך להוסיף (רק!) את הדומיין כמילת מפתח לדוגמה askpavel.com בלי HTTPS או WWW.
  3. רשימות מיילים – אם יש ברשותכם רשימות מיילים (סביר להניח שכן) , ניתן לטרגט כך שאותם אנשים ייחשפו למודעות שלכם.
  4. קהלים דומים (LookAlike) – ניתן להציג את המודעות עבור הקהלים הדומים שנוצרו אוטומטית (רימרקטינג או רשימות מיילים).
  5. נושאים – ניתן להציג את המודעות עבור משתמשים בעלי תחומי עניין בנושא מסויים שהגדרנו מראש ושהם קשורים לתחום העסק/מוצר/שירות.
  6. דמוגרפי – ניתן להציג את המודעות עבור משתמשים שתואמים את ההגדרות שלנו (מין, גיל).
  7. קהל In Market – הצגת המודעות עבור קהל שהוא בעל כוונת רכישה בטווח המיידי.

לדוגמה, נניח שיש לכם חנות צילום. אם משתמש Gmail קיבל לאחרונה הרבה מיילים בנושא צילום או מצלמות, ייתכן שתוצג לו הצעת מבצע מהחנות שלך. הצעה זו לא תוצג אם המשתמש דיווח על מיילים אלה כספאם.

אפשרויות מיקוד שלא ניתן להשתמש בהן

  • רשימות רימרקטינג.
  • מיקומים מנוהלים (רק mail.google.com אפשרי).
  • קהל בעל תחומי עניין משותפים – Custom Affinity Audience.

מכסת תדירות

למודעות ג’ימייל יש אפשרות ברירת מחדל עם תדירות של עד 4 חשיפות לשבוע פר קמפיין. לא ניתן לערוך זאת.

ועכשיו לפרקטיקה!

אז איך בונים קמפיין GSP?

קמפיין מסוג זה נכנס תחת קטגוריה של קמפיין GDN ברשת המדיה, לכן יש להקים קמפיין GDN חדש וייעודי למטרה זו בלבד ובנפרד מקמפיינים אחרים. זאת על מנת שנוכל למדוד בצורה יעילה ונכונה את התוצאות ולעקוב אחר ה-ROI.

שלב 1: יצירת קמפיין חדש

קליק על + ליצירת קמפיין חדש ברשת המדיה.

יצירת קמפיין חדש ב GSP

שלב 2: הקמת קמפיין והגדרות נוספות

בממשק החדש יש את האופציה לבחירת סוג היעד אותו רוצים להשיג. ניתן לבחור בין מכירות, לידים, טראפיק או ללא יעד, למטרת הפעלת קמפיין פרסום ממומן בג’ימייל.

הקמת קמפיין GSP והגדרות נוספות

** יש גם אפשרות להזין את הלינק לאתר או לדף הנחיתה כך שבזמן הקמת הקמפיין – גוגל יוכל לתת רעיונות למילות מפתח (אופציונלי).

לינק לדף נחיתה

לחצו על שמור והמשיכו.

השלב הבא זה בחירת שפה, מיקום גיאוגרפי לטרגוט, אסטרטגיה (בחירת המטריקה), תקציב, תזמוני המודעות והגדרות נוספות.

שלב 3: יצירת קבוצת מודעות

הגדרת ביד לקבוצת המודעות ובחירת סוג הטרגוט בהתאם לאפשרויות המיקוד שציינתי לפני כן.

יצירת קבוצת מודעות

 

שלב 4: קביעת הפלייסמנט

לחיצה על הוספת + מיקומים מרובים ולכתוב את הקישור mail.google.com (כמובן לא להוסיף מיקום אחר). בממשק החדש, אין כל צורך בקביעת הפלייסמנט כיוון שזה כבר הוגדר מראש בהקמת הקמפיין.

שלב 5: בניית המודעה

בשלב זה חל השינוי העיקרי בממשק החדש לעומת הקודם לו (אפשר ליצור מודעות Gmail רק בממשק החדש). אם יצרתם מודעות בממשק הקודם, עדיין אפשר יהיה להציג אותן אבל הן יוגדרו לקריאה-בלבד ולא תהיה אפשרות לערוך אותן.

בעבר, בממשק הישן, היינו צריכים ליצור מודעה חדשה מסוג גלריית מודעות ולבחור סוג מודעה מסוג Gmail.

לאחר מכן לבחור את המודעה שלנו מבין 5 תבניות אופציונליות:

  • תבנית תמונה
  • תבנית קידום
  • תבנית ריבוי מוצרים
  • תבנית קטלוג
  • העלאת HTML

תזכורת קטנה:

תזכורת קטנה

גלריית מודעות

פרסומות ג'ימייל

אבל חוקי המשחק השתנו כידוע, ובממשק החדש זה כבר לא כך.

לאחר יצירת קבוצת המודעות, קיימת האופציה ליצירת המודעה. ניתן לבחור ביצירת מודעה חדשה (אם מדובר בקמפיין חדש) או כמובן בהעלאה או העתקה של מודעה קיימת.

צרו מודעה

השינויים בממשק החדש של גוגל

בממשק החדש, גוגל די איחדו את כל האופציות השונות. כמו שעשו עם המודעות הרספונסיביות שאיחדו את מודעות הטקסט והבאנרים לידי תבנית אחת שכל פעם מציגה מבנה אחר של מודעה בהינתן הפרמטרים איתם הרכבנו את המודעה.

  1. כפתור ההנעה לפעולה קבוע כברירת מחדל, אך ניתן לערוך אותו כמובן (גם מבחינת צבע).
  2. מודעת טיזר – לא כברירת מחדל. ניתן להוסיף אותה בלחיצה על More Options בהמשך הגדרות בניית המודעה. אם לא מוסיפים, אז מודעת הטיזר והמודעה המורחבת יהיו זהות בטקסט שלהן.
  3. ניתן מראש לבחור בין תמונה או סרטון למודעה.
  4. באופציה של הוספת הקטלוג עדיין ניתן להראות עד 6 מוצרים פר מודעה אחת, אך ניתן לבחור הרבה יותר (עד 15 תמונות בגודל 300X300).
  5. Marketing Photo – הגדרה חדשה לתמונות (בעיקר לוגו) שבה המערכת יודעת להתאים את גודלה לכל הגדלים האופציונליים.

יצירת מודעה חדשה פרסום ממומן בג'ימייל

סוגי המודעות לתצוגה

1. תבנית קידום

לאחר הרחבת מודעת הטיזר, ניתן להציג תמונה או סרטון בגוף המודעה. בנוסף, ניתן להוסיף כפתור הנעה לפעולה במטרה לכוון את הגולשים לעמוד הרלוונטי ביותר אליו נרצה שיגיעו.

תבנית קידום2. תבנית ריבוי מוצרים

מודעה מורחבת סטייל ריבוי מוצרים של הממשק הישן עם תצוגה של עד 6 מוצרים בליווי כפתור הנעה לפעולה עבור כל אחד מהמוצרים.

תבנית ריבוי מוצרים פרסום ממומן בג'ימייל

3. תבנית קטלוג

מודעה מורחבת בדומה לתבנית קטלוג של הממשק הישן.
יש מוצר אחד שיבוא כתמונה או ווידאו. בנוסף, ניתן להציג עד 3 מוצרים נוספים מתחת. לא ניתן לציין את שם המוצר אך כן ניתן לערוך את כפתור ההנעה לפעולה – טקסט + רקע.

תבנית קטלוג פרסום ממומן בג'ימייל

4. מודעת HTML בהתאמה אישית

אפשר ליצור מודעת HTML בהתאמה אישית מלאה ולהעלות אותה בעזרת קובץ zip שמכיל קובץ HTML, תמונות, תמונה של המודעה במצב מכווץ וקובץ teaser.txt.
המודעות האלה יכולות לכלול סרטונים וקריאות מרובות לפעולה.
סוג מודעה זה הוא קצת יותר מתקדם ומתוחכם כיוון שיש בו נגיעות של סקריפטים ו-CSS. אז לכל מי שמעוניין, מצרפת לכם את המדריך המורחב של גוגל על HTML מותאם אישית.

באנרים של תיבות Gmail

  1. לוגו: 144px X 144px (מינימום) ועד 1200px X 1200px (יחס של 1:1).
  2. תמונה שיווקית:
    רוחבית: 600px X 314px (מינימום) ועד 1200px X 628px (יחס של 1.91:1)
    מרובעת: 300px X 300px (מינימום) ועד 1200px X 1200px
  3. תמונת כותרת: 600px X 200px (מינימום) ועד 1200px X 400px
  4. קישור לסרטון ביוטיוב: 324px X 183px

פורמטים מקובלים של תמונות: JPEG‏, JPG‏, PNG‏,GIF (ללא אנימציה).

דוחות נתונים GSP

יש 3 מטריקות שניתן לראות במערכת של AW:

  1. GMAIL saves
  2. Forwards
  3. Click to the website

מטריקות

לצורך העניין אם רוצים המרות ישירות מהמודעה – יש לבחור ב Click to the website.

המטריקות האלה יעזרו לכם למדוד ולבחון את נתוני הקמפיין.

לאחר שגולש יקליק על מודעת הטיזר, הוא יוכל לשמור את המודעה באינבוקס, לשתף ולהעביר את המודעה למישהו אחר או להקליק על המודעה המורחבת ולעבור לאתר או לדף הנחיתה אליו אתם מפנים.

פרמטר שמירת/העברת מודעת ג’ימייל רלוונטי אם המטרה שלכם היא הגדלת המודעות.

פרמטר קליק לאתר רלוונטי אם המטרה שלכם היא המרות.

על מנת שהגולשים יגיעו בסופו של דבר לאתר שלכם, הם יצטרכו לבצע 2 פעולות הקלקה.

הראשונה, הקלקה על מודעת הטיזר. השניה, הקלקה על המודעה המורחבת למעבר לאתר או לדף הנחיתה.

אי הכללה ברמת קמפיין

בדומה לשאר קמפייני GDN ברשת המדיה, אפשר לשלול קטגוריות של אתרים כגון: דומיינים בהמתנה, עמודי שגיאה וכו’. כמובן שניתן לשלול גם מילות מפתח, מיקומים, תחומי עניין מסויימים וכו’.

טיפים נוספים

כמו כל קמפיין ברשת המדיה, כפי שנכתב באחד הסעיפים ב-10 טריקים בגוגל, חשוב מאוד:

  • להפריד בין קמפיינים בעלי הגדרות טרגוט שונות.
  • להפריד בין קבוצות מודעות ואפשרויות הטרגוט השונות.
  • ליצור כמה סוגי מודעות (A/B טסטינג).
  • שימוש באי הכללות ומניעת המודעות מהבאת טראפיק לא רלוונטי.
  • יצירת מודעות מושכות – שימוש במונחי הדחיפות (דקות אחרונות, מבצעים אחרונים וכו’).

בחודש האחרון הצלחתי להביא עבור אחד הלקוחות תוצאות טובות בקמפיין פרסום ממומן בג’ימייל והן עלו על הביצועים של קמפיינים ברשת החיפוש, במחיר להמרה נמוך יותר ובשיעור המרה גבוה יותר.

דוגמה לקייס סטאדי

כמובן שזה לא נשאר ככה על טייס אוטומטי.
מודעות בקמפיין GSP דורשות רענון קריאייטיב על בסיס קבוע בעיקר אם מדובר באותו קהל.
מה שמביא לנקודה הבאה – צריך מדי פעם גם לרענן את הקהל אותו מטרגטים כדי שלא “נחפור” יותר מדי ולאורך זמן עבור אותו קהל.

אז בקיצור: רענון מודעות וקהלי יעד.

ומה לגבי העתיד?

אז למי שלא יודע, לפני קרוב לשנה גוגל יצאה בהכרזה על כך שתפסיק לסרוק את חשבונות משתמשי ג’ימייל.
כיום המשתמשים יכולים לחסום את האופציה לתצוגת מודעות, אבל זה לא אומר שגולשים לא יראו כלל מודעות ג’ימייל.
גוגל עדיין יכולים לסרוק היסטוריית חיפושים מהעבר, חיפושים ביוטיוב ועוד פעילויות אחרות בכרום, כל עוד הגולשים מחוברים דרך החשבון שלהם.
אז כרגע אל חשש!

לסיכום

פרסום ממומן בג’ימייל זו דרך אפקטיבית ויעילה להגיע לגולשים בזמן שהם קוראים את המיילים שלהם.

היום מיליוני גולשים משתמשים במיילים באמצעות מכשירים ניידים, מחשבים נייחים וטאבלטים כאשר נמצאים בעבודה, בטיול או סתם בבית.
לכן, לא משנה באיזה סוג מכשיר מדובר, הגולשים נמצאים במייל במהלך רוב היום.

פרסום גי’מייל זו דרך מצויינת להגיע ללקוחות קיימים ואף ללקוחות פוטנציאליים תוך שימוש במגוון הכלים השונים שגוגל מציעה לנו, המפרסמים.
באמצעות פלטפורמה זו נוכל להגדיל את הסיכויים והיעילות בהתמקדות למשתמשים שהינם המתאימים ביותר עבור הלקוחות שלנו וסוגי השירותים והמוצרים שלהם ובכך להקנות להם את הלקוחות האיכותיים ביותר.

עכשיו יש ברשותכם כל מה שצריך כדי להרים קמפיין פרסום ממומן בג’ימייל.

אל תהססו להתחיל בעבודה! 🙂

נכתב על ידי
חיה ונושמת דיגיטל. עוסקת בקידום ממומן כבר מספר שנים ועובדת בקבוצת אנגורה מדיה. חושבת קדימה וזה בא לידי ביטוי בניתוח מעמיק של קמפיינים. מאוהבת בעולם חווית המשתמש וכשאני לא עושה אופטימיזציה, אני כנראה שומעת מוזיקה או אופה מטעמים להנאתי (:
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

10 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

10
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.