פרסום בפייסבוק: כל מה שמנהלי עמודים צריכים לדעת על החידושים האחרונים

מור מריג'
פרסום בפייסבוק

בחודשים האחרונים, לאחר פרשות בעייתיות ומתוקשרות (למשל זו), פייסבוק התמקדה בעיקר בשיפור האבטחה שלה ובשמירה על פרטיות המשתמשים. היא נסתה להיות ברורה יותר, שקופה יותר ובעיקר להרגיע את הרוחות אחרי תקריות של זליגת פרטים ושימוש לא הוגן מצד אפליקציות.

עכשיו, היא התפנתה להתמקד בדברים אחרים ובפיצ’רים חדשים ומעניינים הן עבור המשווקים והן עבור המשתמשים. במאמר הזה נעבור על כמה מהעדכונים המרעננים ביותר שישפיעו על פרסום בפייסבוק ונציג גם את התכנונים של הרשת החברתית לעתיד הקרוב.

פיצ’ר שמציג מודעות פייסבוק בתוך העמודים עצמם

עד עכשיו, כשהעלתם קמפיין פרסום בפייסבוק לא היה לו שום זכר בעמוד העסקי שלכם. פייסבוק עכשיו משנה את זה ותאפשר לכל משתמש לגשת לכל המודעות הפעילות שעמוד פייסבוק מסויים מריץ. אין צורך לעקוב אחר העמוד כדי להיות חשוף למידע הזה וגם לא להשתייך לקהל המיקוד של המודעה.

תנו לזה נסיון. כנסו לעמוד פייסבוק כלשהו ובתפריט השמאלי חפשו טאב בשם Info and Ads:

INFO AND ADS

לחיצה שם תפתח לכם פיד עם כל המודעות שהעמוד הזה מפעיל פלוס חלונית עם מידע על העמוד, מתי הוא נפתח, שינויים שהוא עבר, שמות שהחליף וכו’:

FACECBOOK ADS

המהלך הזה נועד לשרת שלוש מטרות:

  • להגביר שקיפות ולאפשר למשתמשים להכיר טוב יותר את העסקים שמהם הם מתכוונים לרכוש.
  • לזהות אי התאמה בין המודעות מבחינת המסרים השיווקים או פרטי המשווק.
  • להגביר אמינות ולהציג הסטוריה כללית של הדף, לחשוף שינויים שהוא עבר ולאתר בעייתיות במידה וקיימת.

page changes

אחרי שפייסבוק התמודדה עם ביקורת קשה וספגה חיצים על כך שאפשרה התערבויות פולטיות והטיה של מערכת הבחירות, כעת היא עושה כל מה שהיא יכולה כדי לייצר אותנטיות ושקיפות ובעיקר כדי למנוע ממקרים דומים לחזור בעתיד. בנוסף לצעד הזה, פייסבוק גם מקשה על הריטרגטינג ועל בחירת קהלים מותאמת אישית, ברוח תקנות ה-GDPR.

גם המשווקים מרוויחים ממהלך כזה והם יוכלו להשתמש בפיצ’ר החדש כדי לבצע מחקר מתחרים ולראות בדיוק מה הם מעלים ומה המסרים השיווקים בהם הם בוחרים להתמקד. היכולת לראות את כל ההצעות והמבצעים הפעילים של המתחרים (פלוס גישה לדפי הנחיתה) מעניקה יתרון עצום ותאפשר למשווקים לשנות את הקמפיינים שלהם בהתאם ולבחור באסטרטגיה שונה שתצליח לגבור על הקמפיין המקביל. חשוב לציין, לא תהיה גישה להסטוריית המודעות וגם לא תוכלו לראות תגובות, לייקים או שיתופים שפוסט מסויים גרף:

פרסום בפייסבוק

אפשר לשער שמהלך כזה נועד בכל זאת להגן על המשווקים במידע מסויימת ולא לחשוף את כל הקלפים במובנים של מה עבד ומה פחות.

פייסבוק תאפשר לפרסם דרכה ישירות באינסטגרם

עוד בשורות משמחות למנהלי עמודים. פייסבוק תאפשר לכם להעלות פוסט במקביל גם בפלטפורמה שלה וגם באינסטגרם. מדובר על פוסטים שמכילים תמונה אחת בלבד, אחרת האופציה הזו לא תהיה זמינה. שינוי כזה יכול להפוך את העבודה שלכם לנוחה ומהירה יותר ויחד עם זאת חשוב לזכור שאינסטגרם ופייסבוק פועלות קצת אחרת. באינסטגרם ההאשטגים משחקים תפקיד רציני ובפייסבוק הם נמצאים בשימוש לעיתים נדירות, אז יתכן שבכל זאת תצטרכו לבצע אדפטציה ושינויים עבור כל פוסט, גם אם לכאורה הוא זהה. בנוסף, אם אתם מעוניינים בפוסט קרוסלה שמכיל יותר מתמונה אחת, לא תוכלו לעשות את זה בדרך המהירה, אלא רק דרך הממשק של אינסטגרם. ונקודה אחרונה לסיום, למרות שמדובר בפיצ’ר חדש עבור מנהלי עמודים בפייסבוק, התהליך ההפוך קיים כבר לא מעט זמן באינסטגרם. שם, כל פוסט שתעלו יכול להשלח במקביל גם לפייסבוק.

פרסום בפייסבוק עולה שלב עם מודעות מציאות רבודה (AR)

נגיד שאתם רוצים בדיוק לקנות משקפי שמש. אתם רואים פרסומת בפייסבוק למשקף שדוקא די מוצא חן בעינכם, אבל אתם קצת חוששים לקנות, כי בכל זאת, צריך למדוד ולראות איך זה מתקבל על הפנים והכל. אז זהו, לפייסבוק יש פתרון.

בתקופה האחרונה עבדו שם במרץ על פיצ’ר חדש, ואיך לומר, פרסום בפייסבוק יכול להגיע איתו לגבהים חדשים. הפיצ’ר יאפשר למשתמשים למדוד ולנסות כל מוצר, החל ממשקף ועד למוצרי איפור. כרגע האפשרות הזאת נמצאת בבדיקה והיא זמינה רק עבור מותגים נבחרים בארצות הברית, בינהם Sephora, Michael Kors, Wayfair. עד סוף השנה, במידה והתוצאות יהיו מספקות, פייסבוק מתכננת להשיק את הפיצ’ר לשימוש כלל המותגים.

איך זה הולך לעבוד?

ברגע שתופיע פרסומת בפיד, המשתמש יוכל ללחוץ על כפתור “Tap to try on” שיפתח את המצלמה ויאפשר לו “לנסות” את המוצר ולראות איך הוא יראה עליו. לא רק שזו דרך להגביר תשומת לב ובולטות למודעה, לפיצ’ר החדש גם יש פוטנציאל מדהים להגדלת המכירות והוא לודאי יהפוך את פייסבוק ליעילה ואטרקטיבית יותר עבור המשווקים.

https://www.facebook.com/marketing/videos/10160391831296337/

בבלוג שלה, כתבה פייסבוק: “עכשיו, עם המודעות בטכנולוגיית AR, אנשים יוכלו להתנסות במוצרים שלכם בלחיצת כפתור אחת. ברגע שהמצלמה תפתח והם ינסו את המוצר, יופיע כפתור קריאה לפעולה שיעביר אותם בצורה חלקה מאזור ההתנסות לאיזור הקניה”.

הצעד הזה מביא שדרוג משמעותי לחווית השימוש דרך המובייל והוא שם אותו בחזית ומעניק לו חשיבות עליונה, בדומה לגוגל עם עדכון המובייל פירסט.

פייסבוק תאפשר לכם לגייס דרכה כספים

לא לכולם אמנם, אבל למי מכם שמנהל עמותה, פייסבוק תציע פיצ’ר חדש שנועד לעזור בגיוס כספים. אחרי ש- RAIES (מרכז חינוך ושירות משפטי לפליטים ועולים) הצליחו לגייס יותר מ20 מיליון דולר תוך 11 יום – פייסבוק הבינה שהיא צריכה לעשות משהו כדי למנף את זה. עכשיו, דפים של מותגים או אושיות ציבור – יכלו לתרום באופן ישיר לעמותות. גם המשתמשים יוכלו לתרום לארגונים שאין להם מטרות רווח ולעשות את זה דרך הפלטפורמה של פייסבוק, מה שכנראה ימשוך יותר מאשר אתרים חיצוניים. בסופו של דבר, הרבה מהדברים שאנחנו עושים בפייסבוק נועדו כדי להראות לעולם מי אנחנו, מה אנחנו אוהבים ובמה אנחנו מאמינים. להראות לחברים בפייסבוק שתרמתם או תמכתם בארגון או רעיון מסויים יכול להיות משהו עוצמתי שיעודד אחרים לעשות כך גם.

בפיתוח: כלי חדש יגלה לכם כמה זמן אתם מבלים בפייסבוק

פייסבוק עובדת על כלי בשם “Your Time on Facebook” שיציג למשתמשים כמה זמן הם מבלים באפליקציה של הרשת החברתית. חלק מהנתונים שתוכלו לקבל הם:

  • כמה זמן בממוצע ביליתם בפייסבוק ביום.
  • כמה זמן בממוצע ביליתם בפייסבוק ב-7 ימים.

ואפשרות נוספת שתוכל לשפר את היעילות שלכם תתן לכם לשלוט בזמן שאתם “מבזבזים” בפייסבוק, עם התראה מיוחדת שתקפוץ ותזהיר אתכם ברגע שהגעתם למכסה היומית שקבעתם. כן, זה נשמע מוזר ומאד נוגד את האינטרסים של פייסבוק, זה נכון. אבל הרשת החברתית החליטה ליישר קו עם היוזמה לבריאות דיגיטלית ועם ההמלצות שהיא פרסמה. אפשר לומר הרבה דברים בגנותה, אבל למעשה מדובר במהלך מעניין שנשמח לראות אותו יוצא לפועל.

בבדיקה: כלים שיהפכו את פייסבוק לפחות מטרידה

בהמשך לסעיף הקודם שעלול להביא את המשתמשים לבלות פחות זמן בפלטפורמה, פייסבוק גם בוחנת שני כלים שנועדו למנוע מהם חשיפה לפוסטים מסויימים.

  •  Keyword Snooze – או כמו שפייסבוק קוראת לזה: “דרך חדשה לשלוט בניוז פיד“. הכלי הזה יאפשר לכם לסנן פוסטים שמכילים מילות מפתח מסויימות. זה נכס עצום עבור משתמשים שרוצים לשמור על הפיד שלהם נקי מעדכונים פוליטים למשל או מספויילרים.

keyword snooze

  • Do Not Disturb – וחוץ מזה, פייסבוק גם עובדת על כפתור להשתקת נוטיפיקיישנס. המטרה היא למנוע מכם להשאב לתוך האפליקציה, בזמן שאתם מנסים להמנע ממנה או רוצים לעשות משהו אחר. הרציונל מאחורי ההחלטה הזאת היא לעודד משתמשים להשתמש בפייסבוק בצורה מבוקרת, במקום למחוק את האפליקציה מהנייד.

do not disturb

בבדיקה: קבוצות למנויים בתשלום חודשי

פייסבוק בוחנת מודל חדש של קבוצות בתשלום, מה שיאפשר למנהלים ליצור תוכן ייחודי שהגישה אליו תהיה למנויים בלבד עבור תשלום חודשי. המשתמשים יוכלו להרשם ולהצטרף לקבוצות דרך האפליקציה ותהיה להם אפשרות לעזוב בכל עת שיבחרו. המודל הזה נועד לתגמל מנהלי קבוצות פייסבוק שמשקיעים ומספקים תוכן אפקטיבי ובעל ערך למשתמשים וכעת הם יוכלו לייצר מכך רווח. עוד דרושה בדיקה מעמיקה בנושא, ולמרות שכמה קבוצות נמצאות בפיילוט, עוד אין מידע קונקרטי ולא ברור האם זה יעבוד והאם המשתמשים יהיו מוכנים לשלם על גישה לקבוצות מסויימות.

ועכשיו אליכם…

מה דעתכם על המהלכים של פייסבוק?

מה אהבתם במיוחד? מה יעבוד? מה פחות יעבוד?

דברו אליי בתגובות!

נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.