איך להגדיל את כמות העוקבים באינסטגרם ולמה החשבון לא צומח כמו שציפית

מור מריג'
איך להגדיל את כמות העוקבים באינסטגרם

רוצים להגדיל משמעותית את כמות העוקבים שלכם? תעקבו אחרינו באינסטגרם כי בהמשך נעלה שם פוסט מקיף שבו נסביר איך הבאנו לאחד הלקוחות שלנו עשרות אלפי עוקבים (רלוונטיים).

אינסטגרם היא כנראה הדבר הכי מעניין שיש כרגע בגזרת הרשתות החברתיות. היא לא מפסיקה להמציא את עצמה ולהתחדש. היא השיקה את ה- IGTV, היא הסירה את מגבלת 60 השניות על סרטוני הוידאו, היא מוסיפה פיצ’רים, משפצת את הסטוריז וכל הדברים האלה רק עושים חשק למפרסמים לפתוח את הכיס ולהשקיע בה יותר. ומה הפלא באמת. העניין הוא שמעבר לזה, מעבר לוידאו, מעבר לסטוריז, מעבר למודעות, חשוב גם לתחזק עמוד אינסטגרם פעיל, מעניין, מושך וכזה שיוצר מעורבות עם הקהל ונמצא במגמת עליה. הבעיות מתחילות כשאתם עושים הכל נכון, לכאורה, אבל מרגישים שאתם עומדים במקום. אתם משקיעים ומעלים פוסטים שלא מניבים לכם יותר מדי, כמות העוקבים נשארת סטטית ולמרות כל המאמצים אתם לא מצליחים לגדול ולהתרחב. במאמר הזה יש לנו כמה מטרות:

  • להבין מה עושים לא בסדר ולהפסיק לעשות את זה
  • ללמוד איך להגדיל את כמות העוקבים באינסטגרם

וכששני אלה יקרו, החזון יתחיל להתממש. זה לא בהכרח קל ובטח לא מדובר בכמה פעילות זריזות שמיד יעשו קסמים, אבל מי שתהיה לו סבלנות, ימצא את עצמו בסופו של דבר עם חשבון אינסטגרם מצליח שגדל מיום ליום ומשיג את המטרות. מתחילים.

למה כמות העוקבים באינסטגרם לא גדלה?

יש כמה סיבות שבגללן אנשים לא מצליחים להרים את החשבון ולהגדיל את כמות העוקבים באינסטגרם. הנה הנפוצות שבהן:

1. לא מעודדים את הקהל לפתח מעורבות

אם לא תשקיעו במענה לאלה שטורחים להגיב לכם, הם פשוט יפסיקו לעשות את זה. אני לא מצליחה להבין חשבונות שמתעלמים מאלה שהקדישו מזמנם כדי להגיב ולהביע את דעתם. נכון שהפוקוס באינסטגרם הוא ויזואלי וכל אחד רוצה להראות מי הוא, אבל עדיין, בואו לא נשכח שמדובר ברשת חברתית וככזו, אתם רוצים לעודד בה אינטרקציות ולברך על כל שיח שמתפתח בגינה הפרטית שלכם. השקיעו את הזמן שלכם בחכמה, ליצור פוסטים זה חשוב, אבל אל תשכחו את העוקבים שלכם.

2. לא עקביים

זה לא צורה לפרסם פוסט פעם בשבוע ואז שלוש פעמים ביום ואז אחרי חודשיים. בחשבון הפרטי שלכם, תעשו מה שאתם רוצים. כשאנחנו מדברים על דף עסקי, אתם צריכים שתהיה לכם איזושהי אסטרטגיה ברורה שתגדיל את הנוכחות ואת החשיפה למותג. אתם צריכים שהעוקבים שלכם יראו דף פעיל ושהם יתרגלו לראות פוסטים שלכם. ככל שכמות העוקבים תעלה – כך תצטרכו להשקיע יותר בתוכן ולייצר עוד ממנו כשעקביות היא שם המשחק. וכשאני אומרת עקביות, אני לא מדברת רק על תדירות הפוסטים, אני מדברת גם על הקשר בינהם ועל האופן בו כל פוסט מתקשר לזה שמגיע אחריו.

3. לא מקיימים אינטרקציה עם חשבונות אחרים

אם אתם רוצים שהשם שלכם יופץ ויראה ואם אתם רוצים לעורר התעניינות, אתם לא יכולים להתעסק רק בחשבון שלכם. ככה אתם סוגרים את עצמכם במקום להפיץ את עצמכם החוצה. לא רק שזה יגרום ליותר אנשים לראות את שם המותג שלכם, זה גם יקל על האפשרות ליצור שיתופי פעולה וקשרים עסקיים עם עסקים שפועלים בנישה שלכם. ככלל, זכרו שהדרך הכי טובה לגדול – היא להשקיע בפיתוח קשרים.

4. לא משתמשים בסטוריז ולא ממקסמים את הפיצ’רים הקיימים

תמונות זה מדהים, נכון, אבל יש באינסטגרם עוד כל כך הרבה כלים שיכולים להפוך את החשבון שלכם לתוסס, חי ואטרקטיבי. ובולט, בעיקר בולט על חשבון המתחרים. אם תפיצו תוכן בכמה דרכים ותשתמשו בכל הכלים שעומדים לרשותכם, הפרופיל שלכם יראה מושך יותר והחשיפה שלכם תורגש ותופץ ביותר מדרך אחת.

5. תוכן משעמםםם

מותגים בדרך כלל משתדלים ללכת על בטוח ודי נמנעים מלעשות דברים יוצאי דופן. כל מיני “חג שמח לכל קהל לקוחותינו” וכזה. הבעיה עם זה, שזה פשוט לא מעניין. לא צריך לפחד לקחת סיכונים, תפגינו אישיות, תהיו מיוחדים, תהיו שונים. זה מה שיגרום לאנשים לעקוב ולראות מה יש לכם לומר. תמיד תוסיפו ערך, אל תעלו סתם תמונה, תוסיפו לה סיפור. ובכלל, חשבו עם עצמכם פעמיים לפני כל פוסט שאתם מעלים ושאלו את עצמכם, בכנות, האם הוא מעניין. זה בגדול המתכון להגדלת כמות העוקבים באינסטגרם.

6. לא מספיק אותנטיים

אותנטיות חשובה בכל פלטורמה חברתית, אבל באף אחת מהן היא לא קריטית כמו שהיא קריטית באינסטגרם. אנשים מתעניינים באנשים אמיתיים, זאת הסיבה למשל שמשפיענים הם כוח מאד חזק. זאת גם הסיבה שהקרדשיאנז תמיד יהיו רלוונטים ושהאח הגדול ימשיך להשיג אחוזי רייטינג גבוהים. אנחנו אוהבים כשאנשים נפתחים בפנינו וחושפים את הצד האמיתי שלהם, זה מקרב אותנו אליהם. אל תפחדו לעשות את זה גם.

7. יותר מדי שיווקיים

אנשים לא אוהבים פרסומות, זאת בדיוק הסיבה שהמציאו חוסמי פרסומות למינהם. אם לא תתנו ערך ואם תתעסקו רק בפרסום המוצרים שלכם, זה פשוט מאד לא יעניין ולא ימשוך אליכם קהל. גם אם יש מי שעוד עוקב אחריכם, זאת הדרך הבטוחה לאבד אותו. לא ככה מגדילים את כמות העוקבים באינסטגרם, זה בטוח.

8. לא משקיעים מעבר לפוסטים

חשוב לדאוג לרושם ראשוני טוב אצל כל מי שינחת אצלכם בפרופיל, כי זה מה שיכריע ברוב המקרים האם תקבלו ממנו גם תשומת לב בעתיד. וכשאני אומרת את זה, אני מתכוונת שתשקיעו באיזור ה- BIO ושתחשבו על דרך מגניבה ואינפורמטיבית לתאר את עצמכם ולהסביר בדיוק מה אתם עושים. השקיעו בתמונת הפרופיל שלכם, הקפידו על מקבץ היילייטס של סטוריז נבחרים שישאר תמיד בראש הדף ויתן עוד איזשהו מושג לגבי מי אתם ובקיצור, נצלו את כל החלק העליון כדי לגרום לאנשים להבין לאן הם הגיעו ובעיקר… לאהוב אתכם.

9. אין מיקוד

חשוב מאד שתהיה לכם זהות ברורה, אחידה ומגובשת. שידעו מי אתם, מה המותג שלכם, מה אתם עושים ואיזה שירות אתם מציעים. לאנשים תמיד תהיה איזושהי ציפיה מכם או מהמוצרים שהם יזמינו דרככם. אל תבלבלו אותם, הראו להם בדיוק למה הם יכולים לצפות ואיך תענו להם על הציפיה.

10. קניתם עוקבים, תגובות או לייקים

כל הכבוד, הבאתם בוסט ובאמת בטווח הקצר המספרים שלכם יעלו. אבל זאת לא צמיחה אמיתית וזה לא נחשב שהגדלתם את כמות העוקבים באינסטגרם, אז על מי אתם עובדים? לא תראו מזה הרי שום תועלת. נגיד לכם יותר מזה, אינסטגרם נלחמת חזק בבוטים מהסוג הזה וזה בהחלט יכול לגרום לבעיות אם היא תזהה שאתם עושים בהם שימוש. אז שמרו מרחק, חבל.

ועכשיו כשאנחנו יודעים מה לא. בואו נעבור למה כן.

טקטיקות מוכחות לעידוד מעורבות ולהגדלת כמות העוקבים באינסטגרם

1. פרסמו בעקביות (לפחות פעם ביום)

מחקרים שנעשו בנושא מצאו שככל שתפרסמו יותר פוסטים – ככה יהיו לכם יותר לייקים ועוקבים. כשאני אומרת יותר, אני לא מתכוונת להפציץ עם 10 פוסטים כל יום אבל אני בהחלט מתכוונת שלפחות פעם ביום תצטרכו להפגין נוכחות. מותגים שפרסמו מעל ל7 פעמים בשבוע, השיגו יותר לייקים ויותר עוקבים תוך פחות זמן. אם תבנו לעצמכם גאנט, תפרסמו תכנים באופן עקבי וגם תגרפו אחוזי מעורבות יפים, כנראה שהאלגוריתם של אינסטגרם יבין שאתם מעניינים ויציב אתכם בראש הפיד של העוקבים.

2. תנו בראש בכל החזיתות, וידאו, שידורים חיים, סטוריז

או לפחות תנסו, מה אכפת לכם. אין מה להפסיד. אינסטגרם אמנם התחילה כרשת לשיתוף תמונות, אבל היא כבר כל כך הרבה מעבר לזה. יש לכם אפשרויות ליצור תוכן בכל מיני סוגים ולראות מה הכי עושה את זה לקהל ומה מושך תשומת לב במיוחד. והנה עוד כמה עובדות שיגרמו לכם לחשוב על זה ברצינות:

  • המעורבות שמשיגים סרטוני וידאו גדלה בהשוואה למעורבות שמשיגות תמונות.
  • כשאתם עולים לייב באינסטגרם, אתם מיד קופצים בראש הסטוריז ומגדילים את החשיפה למותג שלכם.
  • יותר מ250 מיליון אנשים משתמשים בסטוריז על בסיס יומי.

המסקנה המתבקשת היא: תחשבו וידאו.

3. הפכו למאסטרים בהאשטגים

אין שום רשת חברתית שההאשטגים חשובים בה כמו שהם חשובים באינסטגרם. כן, זה אמנם התחיל בטוויטר, אבל לפחות בארץ, אינסטגרם משאירה לה אבק. והם כל כך חשובים שהיום יש אפשרות אפילו לעשות להם פולואו. ואם ההאשטגים חשובים, כדאי שתדעו איך להשתמש בהם ואיך להפיק מהם את המיטב כדי שבאמת תוכלו להגדיל את החשיפה ולהפוך לפופולריים יותר. Simply Measured חקרו ומצאו שפוסטים שיש בהם גם האשטג וגם תג של מיקום – השיגו אחוזי מעורבות גבוהים יותר. במילים אחרות, חבקו את ההאשטגים, הם עשויים להתגלות כחברים הטובים ביותר שלכם. כמה האשטגים בכל פוסט? 9. אמיתי. זה המספר שמחקרית הוכיח את עצמו ככזה שמשיג מקסימום מעורבות. נסו בכל פוסט לשלב תמהיל שמכיל האשטגים קבועים שמגדירים אתכם ואת הנישה שלכם וגם האשטגים חדשים שיחשפו אתכם מול קהלים מגוונים. כלים כמו Display Purpose, Focalmark, AutoHash – יוכלו לתת לכם רעיונות להאשטגים רלוונטים ואיכותיים. נסו אותם.

4. שתפו תוכן שנוצר על ידי המשתמשים

הכוונה היא, קחו את התוכן המשובח שהמשתמשים שלכם יוצרים והפיצו אותו, כמובן תוך כדי מתן קרדיט ליוצר וכו’. בקשו מהעוקבים להעלות איזושהי תמונה או איזשהו סיפור שמתקשר למותג שלכם וצרו האשטג מיוחד שירכז את כל הפוסטים האלה. בסופו של דבר, בחרו בכמה זוכים ותרוויחו כמה מטרות:

  • המשתתפים יהיו דרוכים וסקרניים לראות במי בחרתם.
  • אתם מקבלים חשיפה נרחבת מול החברים של העוקבים.
  • מחזקים את הנאמנות של העוקבים.
  • יוצרים עניין ופאן ומגדילים מעורבות עם המותג והעמוד.
  • קבלתם תוכן לעמוד בלי שהייתם צריכים להשקיע יותר מדי.

5. שתפו פעולה

פנו למותגים והציעו להם לעשות שיתופי פעולה – זה יכול להיות ברמת החסויות, חילופי פוסטים, פוסט המלצה מצדם על המוצר שלכם וכו’. משפיענים הם כוח חזק מאד, במיוחד באינסטגרם, אם תדעו להתחבר לאנשים הנכונים – תצליחו להקפיץ את החשבון שלכם בצורה משמעותית.

6. פרסמו בזמנים הכי טובים שלכם

אין פה תשובה אחת אוניברסלית וחד משמעית לגבי זמני הפרסום הטובים ביותר באינסטגרם. זה לחלוטין אינדיבידואלי ומשתנה ממותג למותג. לכל מותג יש את הזמן שהכי נכון עבורו, גם לכם. והזמן הזה קורה כשהעוקבים שלכם הכי פעילים. איך יודעים את זה?

כנסו לפרופיל שלכם באינסטגרם, קליק על תפריט ההמבורגר מצד ימין למעלה של המסך, בתפריט שנפתח בחרו ב- Insights, ושם בחרו בלשונית- Audience. עכשיו אתם יכולים לראות בדיוק איפה נמצאים רוב העוקבים שלכם, מה טווח הגילאים שלהם, מה המגדר ובאילו שעות וימים הם הכי פעילים. הופ, עכשיו אתם יודעים מתי בדיוק כדאי לכם לשגר.

instagram-insights-followers

7. השתמשו באנליטיקס

הדרך הבטוחה להגדיל את כמות העוקבים באינסטגרם היא פשוט לפרסם תוכן איכותי שהם יאהבו לצרוך! איך תדעו מה העוקבים שלכם אוהבים? לא צריך לנחש, אינסטגרם תספר לכם בדיוק. איך? כנסו לפרופיל שלכם באינסטגרם, קליק על תפריט ההמבורגר מצד ימין למעלה של המסך, בתפריט שנפתח בחרו ב- Insights, ושם בחרו בלשונית- Content. עכשיו תקבלו תמונה מלאה של כל הפוסטים שלכם מסודרים על פי כמות המעורבות שהם גרפו. אלה שנמצאים בפסגה – אלה בדיוק הפוסטים שמהם אתם צריכים לייצר יותר.

instagram-insights-posts

8. הפעילו את העוקבים

האלגוריתם של אינסטגרם פועל באופן די פשוט – פוסט שיקבל יותר מעורבות – יקבל יותר חשיפה. ולכן, המטרה העיקרית שלכם היא לעודד את העוקבים להגיב, לאהוב או לשלוח לכם הודעה פרטית. כן, גם זה מדד שתורם (כנסו לקרא את התובנות מכנס השיווק ברוסיה, במיוחד את החלק של האינסטגרם, אתם הולכים להיות מופתעים). איך אפשר לעשות את זה? שאלו אותם שאלות, הגיבו לתגובות שלהם, חלקו להם לייקים, תנו חידה ובקשו לשלוח את התשובה בהודעה פרטית וכו’.

9. פרסמו באופן חוצה פלטפורמות

אולי לא כולם יודעים עדיין שאתם מתחזקים חשבון אינסטגרם, וכשיש ספק – אין ספק. בחרו את הפוסטים המוצלחים שלכם באינסטגרם ושגרו אותם גם לפייסבוק. זו הדרך שלכם גם לעשות שימוש חוזר בתוכן פופולרי וגם לספר לכל החברים שלכם בפייסבוק שאתם פעילים באינסטגרם.

10. להגיב, לאהוב, לעקוב

המטרה כאן היא למשוך תשומת לב וכמה שיותר. צאו מהבועה שלכם, תתחילו להיות מעורבים יותר בחשבונות אחרים, גם אלה של המתחרים. עקבו אחר הפעילות שלהם, בדקו מה הם עושים, מי מגיב להם, אילו פוסטים שלהם זוכים לאחוזי מעורבות גבוהים. התחילו לעקוב אחר העוקבים שלהם, לעשות להם לייקים על פוסטים ובאופן כללי, לגרום להם להתעניין. זאת הדרך שלכם למשוך את תשומת ליבם ולסמן להם שגם אתם קיימים. תאמינו לי, השיטה הזאת עובדת ועובדת טוב. נסו.

סיכום

להגדיל את כמות העוקבים באינסטגרם זו לא משימה קלה, אבל היא בהחלט אפשרית. מה שכן, תהיו חייבים להשקיע ולהבין שאינסטגרם היא כבר מזמן לא רשת חברתית שמעלים בה איזושהי תמונה, מוסיפים פילטר וזהו מספיק. אינסטגרם התפתחה והשתכללה וזה אומר שאתם צריכים להתפתח ולהשתכלל יחד איתה. לחשוב על דרכים חדשות לפרוץ, לבלוט, לעניין ולהיות שונים. יש לכם כאן כל מה שאתם צריכים כדי להתחיל. תנו בראש.

תגיות רלוונטיות: אינסטגרםוידאוסטוריזתוכן
נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

9 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

9
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.