גוגל מסכמת רבעון ראשון של 2019 ומציגה פיצ'רים חדשים שלא תרצו לפספס | AskPavel
קידום אתרים » שיווק דיגיטלי » גוגל מסכמת רבעון ראשון של 2019 ומציגה פיצ'רים חדשים שלא תרצו לפספס
פיצ'רים חדשים בגוגל

גוגל מסכמת רבעון ראשון של 2019 ומציגה פיצ'רים חדשים שלא תרצו לפספס

אז היינו במפגש Q1 לסוכנויות בגוגל (בקומה ה-12 החדשה לגמרי!) ורצינו להעביר לכם את כל המידע והחידושים שצפויים לנו לקראת 2019. יש גם צילומי מסך רשמיים של גוגל. בואו נתחיל!

חידושים בעולמות החיפוש

1. Optimization Score & Recommedations

סטטוס: לאחר שחרור. קיים כרגע רק ברשת החיפוש.
מדובר במדד שמטרתו לעזור לשפר את ביצועי הקמפיינים ופעילות הלקוח – חשבון גוגל אדס, קמפיינים, מודעות וכו’. תוכלו לראות את הפיצ'ר בעמוד ההמלצות בתוך כל חשבון גוגל אדס.
קצת על הפיצ'ר:

  • מערכת שמתעדכנת בזמן אמת ומותאמת אישית למטרות ויעדים בחשבון.
  • המערכת תיתן טיפים ועצות לפי היעדים והמטרות של כל קמפיין, ניתן לבצע את השינוי שהמערכת ממליצה בקליק אחד.
  • ניתן להוריד את המלצות המערכת לקובץ אקסל, לייצא לאדיטור ולאחר מכן להעלות את הכל בפעימה אחת.
  • המערכת לבד תקבע את הבידים לפי הסבירות של היוזרים להמיר בפועל.
  • עדיין לא חל בעולמות של שופינג ולא לוקח בחשבון RLSA, Similar Audience.

Optimization Score Recommedations

2. Smart Bidding Using Advanced Audience Signals

סטטוס: נמצא בבטא.
ברגע שקמפיין מסויים פועל לפי אסטרטגיית המרות, המערכת תוסיף לאלגוריתם מאפיינים של קהלים. אופציה זו מאפשרת להבחין בין קהלים חזקים יותר או פחות ולבצע עליהן אופטימיזציה בהתאם במטרה להביא ליותר המרות/לתוצאה הרצויה.

Smart Bidding Using Advanced Audience Signals

3. Smart Bidding Seasonality Controls & Data Exclusions

סטטוס: נמצא בבטא.
מדובר בשיטת בידינג אוטומטית הרבה יותר טובה – מאפשרת למפרסמים לשלוט וליידע את המערכת בתקופות עונתיות לאורך השנה או חודש מסויים, כדי לשפר את ביצועי הקמפיין ואת נתוני ההמרות.
לדוגמה: אם צופים שתהיה עלייה מסויימת לקראת התקופה של פסח, מיידעים את המערכת בטווח התאריכים המתאים והמערכת תדע שהיא צריכה להביא המרות (מכירות, לידים וכו') בחצי עלות.

ישנו פיצ'ר נוסף, שלילת נתונים. בעצם אומרים למערכת להתעלם מתאריך מסויים כי הוא חריג וכך היא תדע לא לקחת אותו בחשבון בתהליך האופטימיזציה.

Smart Bidding Seasonality Controls & Data Exclusions

4. Click share

סטטוס: לאחר שחרור.
מדד שמציין כמה קליקים קיבלנו בפעילות חיפוש מתוך סך הקליקים שיכולנו לקבל. מה שיכול ללמד איפה אנחנו עומדים למול המתחרים שלנו, שכן כל השאר הקליקים עברו למתחרים.
הפיצ'ר הזה זמין כרגע בקמפייני חיפוש ושופינג.
בנוסף, אם יש שעות פעילות או שלילות מסויימות המערכת תדע להגיד בסופו של דבר מה הנתח שוק שלנו כדי לשפר את זה בהתאם.

Click share

5. Budget Planner

סטטוס: נמצא בבטא.
בעזרת פיצ'ר זה ניתן לקבל תחזית לתקציב שנתי, רבעוני וחודשי. המטרה היא להביא ליותר המרות מבלי להשקיע באקסטרה תקציב.
יהיה אפשר להגדיר תקופה ויעד מסויים והמערכת תראה עקומה של מה נוכל לקבל בתקציב מסויים. המערכת לוקחת את הפעילות ההיסטורית, נתונים שוטפים או חיצוניים ודברים פנימיים באלגוריתם של גוגל שיודעים איך לחזות כדי לתת הערכה מדוייקת.

Budget Planner

חידושים בעולמות השופינג

1. Price benchmark

סטטוס: לאחר שחרור.
פיצ'ר זה מאפשר למפרסמים להסתכל על רווחיות המוצרים שלהם לעומת המתחרים בשוק. נוכל לדעת מה המחיר הממוצע בשוק של המחירים שנמצאים בפיד של הלקוח, ולהשוות אותו מול המחיר של אותו מוצר אצל מתחרים אחרים.
בנוסף, מראה את המחיר הממוצע בשוק ולוקח בחשבון את הקליקים על המוצר.
כמו כן, הפיצ'ר משווה את ההבדל באחוזים בין המחיר הממוצע של המוצר למחיר הבנצ'מרק.
עוד קצת עדכונים בעניין:

  • הפיצ'ר עדיין לא זמין בכל החשבונות, לא זמין בסמארט שופינג, אלא רק בחשבונות שופינג קלאסיים.
  • רלוונטי רק למפרסמים שמוכרים מוצרים אוניברסליים.
  • רלוונטי למפרסמים שמוכרים מוצרי אלקטרוניקה, קוסמטיקה.
  • צריך כמות מינימלית של מפרסמים שמוכרים את אותו מוצר, כמות מינימלית של קליקים על מנת להראות נתונים בהתאם.

Price benchmark

ניתן להשתמש בפיצ'ר זה גם בממשק של מרצ'נט סנטר.
פרמטרים שניתן לראות ולבחון: המוצר, הקטגוריה, המחיר של הלקוח, בנצ'מרק, המתחרים הספציפיים ובאיזה מחיר הם מוכרים את אותו המוצר.

במידה והמפרסם מוכר מוצרים מכמה תחומים, ניתן לשנות את הקטגוריה ולראות את המוצרים הרלוונטיים.
המערכת גם מציגה למפרסם מוצרים שהוא לא מוכר ויש להם ביקוש גדול בשוק.

פיצ'ר של גוגל

2. Offer Drop Alerts

סטטוס: נמצא בבטא.
באמצעות זה ניתן להגיב בצורה מהירה יותר לשינויים שקורים ברמת מוצר / מלאי.
לדוגמה: ניתן להפעיל צ'ק בוקס במרצ'נט שיתריע ברגע שכמות המוצרים הפעילים ירדה ביותר מ-5%.

Offer Drop Alerts

3. Showcase Ads

סטטוס: עוד לא הושק בארץ.
רלוונטי יותר לקהל יעד של השיטוט באינטרנט, שנמצא בשלבי המחקר על מוצר או שירות מסויים, ולא מי שכבר מחפש מוצר/שירות ספציפיים.
המטרה של פיצ'ר זה היא להראות את העוצמה והחוזק של המותג במטרה להביא ליותר מכירות.

Showcase Ads

4. Local Inventory Ads

ברגע שיוזר מחפש מוצר מסויים המערכת אומרת למשתמש איפה המוצר נמצא, באיזה חנות ומה המרחק של החנות ממנו.

Local Inventory Ads

5. MCA – Multi Client Account

ניתן להגדיר חשבון מרובה לקוחות, MCC, ברמת המרצ'נט סנטר, מה שמאפשר לנהל כמות גדולה של אתרי מכירה ודומיינים.
כמובן שצריך לקחת בחשבון את עניין אימות האתרים והחשבונות, תביעת בעלות עליהם במסגרת חשבון מרובה לקוחות וכו'.
בנוסף, כל אתר צריך להיות ייחודי ובעל תוכן ייחודי, שלא יהיה תוכן כפול, אחרת החשבון לא יאושר.

6. שיפורי תמונות בצורה אוטומטית

סטטוס: נמצא בבטא.
לכל מי שיצא להתעסק עם קמפייני שופינג יודע שמדובר בתהליך לא קטן של העלאת מוצרים, תמונות ועוד נכסים.
לכן, גוגל יצאו עם פיצ'ר כדי להבטיח את קלות התפעול והשימוש בהעלאת תמונות.
פה מדובר באופציה אוטומטית של המערכת שמגלה ומסירה כל מיני דברי מכירה שקיימים על תמונות כך שהתמונה שתעלה בפועל תהיה הכי נקיה שיש.

שיפורי תמונות בצורה אוטומטית

חידושים ביוטיוב

1. YouTube As A Part of Search Network

סטטוס: נמצא בבטא.
יוטיוב הופכת להיות שחקנית כחלק משותפי החיפוש. ההצטרפות של יוטיוב לעולם החיפוש, מקנה למפרסמים להנגיש מודעות טקסט בתוצאות החיפוש בתוך יוטיוב (והנה דרך מעולה לקדם סרטונים ביוטיוב גם בלי לפרסם בה).
יכולות להופיע עד 2 מודעות, לא ניתן להפריד בין יוטיוב לשאר שותפי החיפוש.
יש עדיפות של מודעות חיפוש על מודעות דיסקברי ביוטיוב.

YouTube As A Part of Search Network

2. Max conversation

סטטוס: לאחר שחרור.
אסטרטגיית בידינג חכמה במטרה להביא כמה שיותר המרות במסגרת התקציב הקיים.
מה שאנחנו מכירים היום, CPV, הינו פתרון זמני, עבור לקוחות חדשים של וידאו או שלא יודעים לתמחר עלות לצפיה.
האסטרטגיה החדשה מחליפה את ה-CPV. מדובר באסטרטגיה שמאוד דומה ל-Target CPA.
המערכת תיתן את הביד הנכון כדי לקבל המרות במחיר הכי טוב.
זה טוב עבור לקוחות שרוצים לתת בוסט של ווליום ובסופו של דבר לקבל המרות.
המלצה: לאחר 7-14 יום ניתן לעבור ל-tCPA.

Max conversation

3. Non-Skippable Ads

סטטוס: לאחר שחרור.
מודעות שלא ניתן לדלג עליהן – 15 עד 20 שניות, עבור סוגי מודעות Bumper או True View.
המטרה במודעות אלה היא רק לשם החשיפות, אי אפשר לצבוע קהל.

Non-Skippable Ads

4. Video ad sequence

סטטוס: נמצא בבטא.
פיצ'ר זה מאפשר למפרסמים לספר את סיפור המותג/מוצר באמצעות סרטונים בהמשכים בתוך פלטפורמת יוטיוב, תוך שימוש בכמה סוגי מודעות וידאו.
Story Condition – האפשרות להעלות קמפיין בטרגוט לקהל של מי שראה את הקמפיין (וידאו) הקודם.

Video ad sequence

sequencing frameworks that work

חידושים בעולמות הדיספליי

1. Audience Expansion Slider

סטטוס: לאחר שחרור.
סליידר הקהלים מאפשר להגדיל את הריצ' בהתבסס הקהל המטורגט ולהשיג עד ל-30% יותר המרות תוך קבלת אותו ROI ממוצע נדרש.
עוד כמה דברים מעניינים:

  • נותן יותר שליטה לגבי הקהלים שמטרגטים לטובת הקמפיינים הממומנים
  • שימוש באלגוריתמים חכמים כדי למצוא קהלים רחבים ורלוונטיים יותר, שמאוד דומים לקהל הליבה.

בקמפיין רימרקטינג, האלגוריתם יעשה את הפעולה לקהלים שיש עליהם סבירות גבוהה יותר שימירו.

Audience Expansion Slider

2. New: Discovery Campaigns

סטטוס: נמצא בבטא.
סוג קמפיין חדש שמטרתו לאפשר למפרסמים להנגיש מודעות רלוונטיות יותר ברחבי הנכסים הדיגיטליים של גוגל, כגון: יוטיוב, ג'ימייל וכו'.
היתרון: כל הפלייסמנטים במקום אחד.

למה זה כדאי למפרסמים:

  • קבלת יותר חשיפות שמגיעות מקמפיין אחד
  • אוטומציה
  • קריאייטיב חזק
  • עבור מפרסמים שמשתמשים בפלטפורמות אחרות: פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט וכו'
  • עבור מפרסמים מוכווני לידים

New: Discovery Campaigns

3. RDA – Reaponsive Display Ads

סטטוס: לאחר שחרור.
הולך להחליף את המודעות הרספונסיביות הרגילות (לפי גוגל, החל מינואר 19 לא יהיה ניתן להחליף מודעות רספונסיביות קיימות, ומודעות מקמפיין SDC).
מדובר בסוג מודעה שכוללת נכסים – תמונות, כותרות, לוגו, סרטונים ותיאורים. לאחר העלאת כל הנכסים, המערכת של גוגל מבצעת רוטציה ועושה סוג של קומבינציה מכלל הנכסים ומתוכם יוצרת מודעות שיוצגו ברשת המדיה של גוגל.

מי שלא מכיר את סוג מודעה זו, הנה כמה יתרונות שחשוב שתדעו כדי להתחיל להשתמש בזה בהקדם:

  • אופטימיזציה של המודעות
  • פוטנציאל חשיפה גדול יותר
  • יעילות וחיסכון בזמן
  • שילוב והגדרה עם רימרקטינג דינאמי
  • מעקב טוב ונוח אחר ביצועי המודעות

Reaponsive Display Ads

4. Detailed Demo

סטטוס: לאחר שחרור.
בהתבסס הטרגוט הקיים לפי מגדר, גיל, דמוגרפיה וכו' יהיה ניתן לטרגט בצורה ממוקדת יותר, כולל הכנסה למשק בית ומרכיבים נוספים.
כרגע הושק רק בג'ימייל ואולי ייפתח בהמשך לשאר הפלייסמנטים.

Detailed Demo

5. Smart Bidding: Maximize Conversions

סטטוס: לאחר שחרור.
אסטרטגיית בידינג חכמה חדשה שנועדה להגדיר בצורה אוטומטית בידים, לשים תקציב ולתת למערכת למצוא את ערך שווי ההמרה הטוב ביותר.
אסטרטגיה זו מאפשרת למפרסמים לנצל את התקציב בצורה יעילה יותר מבלי להגדיר מטרות ישירות.

Smart Bidding: Maximize Conversions

חידושים בכלי המדידה

1. גוגל אנליטיקס

סטטוס: נמצא בבטא.
המערכות של גוגל אנליטיקס עוזרות למפרסמים לקבל יותר תובנות על הדאטה שלנו, טרנדים ואנומליות בנתונים.
אפשר לשאול שאלות שמורכבות ממטריקות, טווח זמן ופלטפורמה ולקבל תשובה שמראה את הממצאים בהתאם. לדוגמה: למה הרווניו שלי השתנה בחודש האחרון.

intelligent assistance in google analytics

2. שיתוף קהלים לכמה יעדים

סטטוס: לאחר שחרור.
ניתן ליצור קהלים באנליטיקס ולאחר מכן לשתף אותם לכמה יעדים של גוגל בו זמנית.
כבר אין צורך ביצירת קהל לכל יעד.

שיתוף קהלים לכמה יעדים

3. יוטיוב

סטטוס: נמצא באלפא.
יהיה אפשר לבחון בצורה טובה יותר את המעורבות של הגולשים בעקבות פרסום ביוטיוב וחשיפה למודעות, בתוך מסגרת הפאנל אותו הגולשים עוברים.

youtube pathing reports in google ads

חידושים באפליקציות

1. הרצת וידאו בחנות האפליקציות

יהיה ניתן להציג גם מודעות וידאו בתוך חנויות האפליקציות.
איפה יוצגו: בתוצאות החיפוש בחנויות האפליקציות
מה מטרתן: להפנות את המשתמשים לדף האפליקציה בחנות.

2. קבוצות מודעות

סטטוס: נמצא בבטא.

יתרונות:

  • מאפשר להוסיף עוד נכסים למודעה ולסדר לפי נושאים
  • מרחיב את הכמות שניתן להשתמש בה
  • ניתן לכתוב טקסטים ארוכים יותר
  • ניהול טוב יותר של הנכסים

קבוצות מודעות

3. פיד בקמפיין אפליקציות

פיצ'ר זה נועד למפרסמים שיש להם תוכן עשיר/מידע בתוך האפליקציה.
האלגוריתם לומד בעצם בצורה טובה יותר את התוכן שבתוך האפליקציה ועל ידי כך:

  • למצוא ולהרחיב קהלים רלוונטיים יותר
  • להנגיש תוכן רלוונטי יותר

פיד בקמפיין אפליקציות

4. מקסימום המרות

אסטרטגיית בידינג חכמה שעובדת כרגע רק על פעולת התקנת אפליקציה, במטרה להגדיל את כמות ההתקנות.

לסיכום

תוכלו למצוא פה לא מעט עדכונים, חלקם כבר ניתנים לשימוש וחלקם לשימוש עתידי.
המלצה שלי, תתחילו לחקור, לקרוא וליישם את כל מה שנראה לכם רלוונטי ומתאים ללקוחות שלכם.
בטוחה שיהיה לכם מעניין 🙂

אודות רוית חיימוב

רוית חיימוב
חיה ונושמת דיגיטל. עוסקת בקידום ממומן כבר מספר שנים ועובדת בקבוצת אנגורה מדיה. חושבת קדימה וזה בא לידי ביטוי בניתוח מעמיק של קמפיינים. מאוהבת בעולם חווית המשתמש וכשאני לא עושה אופטימיזציה, אני כנראה שומעת מוזיקה או אופה מטעמים להנאתי (:

עשוי לעניין אותך גם...

קידום אורגני מבוסס טרנדים: עונות, חגים ואירועים

חלק ניכר מהעסקים נדים ונעים בין מגמות שמכתיבות את גובה ההכנסות, כמות הכניסות לאתר ושאר ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים