שיווק באמצעות תוכן ב-2019: איזה טרנדים השתנו?

מור מריג'
שיווק באמצעות תוכן

לפני כמעט עשור, סת’ גודין קבע ש- “שיווק באמצעות תוכן הוא השיווק היחיד שנותר”. זה היה נכון אז, וזה אפילו נכון עוד יותר היום. עשר שנים אחרי אותה הצהרה, שיווק באמצעות תוכן ממשיך לצבור תאוצה וחשיבותו לא מוטלת בספק. משנה לשנה חברות משקיעות יותר ויותר תקציבים בתוכן והן מבינות שהשקעה כזו תניב להן הרבה יותר מעוד מודעה ממומנת בגוגל.

הנה קצת סטטיסטיקות שיעשו נעים באוזן:

לפי oracle, שיווק באמצעות תוכן משיג פי 3 לידים ו- ROI גבוה משמעותית בהשוואה למודעות ממומנות במנועי חיפוש.

בנוסף, 70% מהצרכנים מעדיפים ללמוד על מוצרים דרך תוכן בבלוג ולא דרך מודעה.

תוכן עובר שינויים כ-ל הזמן. הוא מתפתח משנה לשנה ובשום מצב לא תמצאו אותו קופא על השמרים. משווקים שמבינים את חשיבות התוכן צריכים להיות ערים לכך ולשאוף לייצר ולהפיץ תוכן מקורי ואיכותי עבור הקהל שלהם. וכשאני אומרת ‘להיות ערים לכך’, אני לא מתכוונת רק להתמקדות במה שהמתחרים עושים, אני מתכוונת גם להכרות עמוקה עם הקהל והבנה לגבי סוגי התכנים שמושכים אותו.

אז איך נראה שיווק באמצעות תוכן בשנת 2018?

התוכן תפס נתח גדול יותר בתקציבי שיווק

מותגים סופסוף הבינו את החשיבות של שיווק באמצעות תוכן. לא רק זה, הם הבינו מה החשיבות של יצירת תוכן איכותי, עדכני ורלוונטי. לפי דוח של CMI, בשנת 2018 שיווק באמצעות תוכן היה בשימוש של 86% ממשווקי B2C ו- 91% משווקי B2B. למעלה ממחצית הנשאלים צופים שהתקציב שהם יקצו לשיווק באמצעות תוכן רק ילך ויגדל בשנה הקרובה. בנוסף, חברות היום מוכנות להשקיע יותר על בניית צוותי תוכן חזקים ואיכותיים. יותר מזה, בשנה האחרונה נרשמה עליה עולמית של 33% בביקוש לאנשי תוכן.

תוכן משתמשים (User-Generated Content) זוכה לפופולריות

2018 היתה השנה שבה תוכן שנוצר על ידי המשתמשים גבר על התוכן שנוצר על ידי המותגים. בין אם זה כל מיני צ’לנג’ס בוידאו, סטוריז באינסטגרם, סרטוני How-To ביוטיוב או פידבקים ותגובות מלקוחות. תוכן כזה, שהוא אמיתי ואותנטי הוא זה שהצליח למשוך תשומת לב ולבלוט בין כל הרעש בפלטפורמות הדיגיטליות. תוכן שנוצר על ידי המשתמשים נתפס כאנושי יותר ואמין יותר ואנחנו הרבה יותר סומכים על אנשים כמונו שהתנסו בדברים מאשר שאנחנו סומכים על מותגים שרק מחפשים למכור לנו. והמותגים מודעים לעקב אכילס הזה ולכן בשנה האחרונה ראינו עליה של 28% בשימוש של מותגים בתוכן שנוצר על ידי משתמשים. מה שנקרא, If you can’t beat them, join them.

צמחו פורמטים חדשים של תוכן

המגמה המשמעותית ביותר בשיווק תוכן של 2018 היתה…וידאו. שיווק בוידאו. למה? כי וידאו, כשהוא עשוי טוב, יכול לגרום לתוכן הכי משעמם להשמע מרתק וקל לצריכה. לא נרחיב יותר מדי על היתרונות של הוידאו כי כבר עשינו את זה כאן וכאן. אם עדיין לא עשיתם את זה – תקראו, תיישמו (:

פרסונליזציה ולוקליזציה

הנסיון לפרוץ את העומס ולהתבלט הוביל את המשווקים להתמקד בלוקליזציה ברמה רחבה יותר. אלה כבר לא הימים שחברות בינלאומיות היו שולחות את הטקסטים שלהן למתרגם כדי שהתוכן יותאם לכל מדינה בה הן פעילות. אלה ימים שמקימים חטיבות תוכן מקומיות! בשנה החולפת – 94% מהחברות השקיעו בתוכן מקומי ובמשווקי תוכן מקומיים כדי לתמוך בתוכנית ההתרחבות הגלובלית שלהן. מה ההבדל? התרבות של הצרכן והאיזור הגיאוגרפי בו הוא נמצא משפיעים מאד על השפה בה המשווקים צריכים לפנות אליו. מה שידבר לצרכן האנגלי לא ידבר לצרכן הישראלי. המטען התרבותי השונה מחייב מישהו שצמח מתוכו על מנת לדבר את המסרים בצורה הטובה ביותר. זו בסך הכל צורה משוכללת יותר של פרסונליזציה והיא התעצמה מאד ב- 2018.

אז כן, כשמסתכלים ברמה הגלובלית, אלה השינויים העיקרים שנרשמו בתחום התוכן לשנה החולפת. בעיני חשוב מאד להכיר אותם ויותר מזה – ליישם אותם כדי לא להשאר מאחור. ואם יש משהו חשוב יותר ממגמות התוכן הבולטות של 2018 – כנראה שאלה הטרנדים שאסור להתעלם מהם לקראת 2019. מוכנים?

איך הולך להראות שיווק באמצעות תוכן בשנת 2019?

זה רלוונטי בכל שנה אבל זה כל כך חשוב שארצה לציין את זה שוב ושוב – התוכן נמצא במרכז מערכת היחסים בין הלקוח למותג. תוכן הוא זה שימשוך את הלקוח אליכם והוא זה שיגרום לו להקשיב לכם ולפתח רגשות למוצר שלכם. מי שידע איך להתחבר לקהל באופן אותנטי ואנושי יצליח להעמיק את היחסים איתו ולהגיע לתוצאות טובות בהרבה ממי שיתעסק במכירה בלבד. איך לעשות את זה ואיזה טרנדים שיווקים הולכים לשלוט ב- 2019? הנה:

בניית אסטרטגיית תוכן

מה שאתם בעיקר צריכים לקראת 2019 זו תוכנית. כדאי שתהיה לכם תוכנית שתבהיר איך שיווק באמצעות תוכן הולך לתמוך במטרות העסקיות שהצבתם לעצמכם לשנה הקרובה. אל תגיעו למצב שבו בתחילת השבוע אתם חושבים על המאמר שתעלו מחר. תכננו מראש וחקרו מה הקהל שלכם אוהב, מה אתם רוצים להשיג ואיזה תוכן תצטרכו לייצר כדי להשיג את המטרות האלה. משווק חכם יפתח אתמול את היומן ויתכנן בדיוק איך תראה השנה הקרובה (או שלושת החודשים הקרובים) ואיך הוא הולך לעשות כיף לקהל שלו. מי שיתעצל ויזרוק לפייסבוק או לאינסטגרם משהו רנדומלי שתייגו אותו בו – פשוט לא ישרוד לאורך זמן.

תוכן מקורי ורלוונטי

78% מהצרכנים אומרים שתוכן רלוונטי שמדבר ומכוון אליהם הוא זה שמצליח לפתח ולהגדיל את כוונת הרכישה שלהם. קחו את הנתון הזה ועופו איתו. התוכן שלכם צריך להיות מקורי ורלוונטי – חשבו על רעיונות ואם אין לכם כאלה – שלמו למישהו שיעשה את זה עבורכם. אבל אל תעגלו פינות בקטע הזה ואל תגיעו למצב שאתם משעממים את הקהל שלכם. הצרכנים היום לא מחפשים קליק בייטס, הם מחפשים תוכן אמיתי שיכול לעזור להם לפתור בעיות בקלות ובמהירות. הנכס הכי חשוב שיש לנו הוא הזמן שלנו – אל תגרמו לאנשים להרגיש שהם מבזבזים אותו. כבדו אותם, כבדו את הזמן שלהם, הם יאהבו אתכם על זה.

מיקרו משפיענים

נכון, נכון, לא מדובר באיזה משהו חדש אבל משווקים ובעלי עסקים עדיין לא לחלוטין מבינים איך להשתמש בכלי הזה. זה לא שצריך לגייס את קים קרדשיאן לקמפיין, אפשר וכדאי לחשוב על בעלי דעה מקומיים שחזקים בענף או בנישה שבה העסק פועל. ולא צריך ללכת רחוק מדי, לפעמים אפשר להסתכל פנימה – עובדים ולקוחות יכולים להיות יופי של שגרירים ויופי של משפיענים. חשבו מי הם האנשים שאוהבים אתכם וישמחו לדבר בשבחם, נסו להציע להם שיתופי פעולה מעניינים תמורת כמה מילים טובות על העסק או המוצר שלכם. זכרו שמערכת יחסים היא המפתח להצלחה, אל תחשבו לטווח הקצר. חשבו איך תוכלו להרוויח את הלקוח לטווח הארוך, איך תוכלו לבנות מערכת יחסים שתשרת את שניכם לאורך זמן. וזה קורה כשבונים אמון ומספקים ערך, אז אל תצפו להצלחה בין לילה, נדרשת פה עבודה.

חיפוש קולי

אחת המגמות היותר בולטות ב-SEO מראה על עליה משמעותית בחיפושים קוליים. עכשיו אתם מרימים גבה ושואלים מה הקשר בין שיווק באמצעות תוכן לחיפוש קולי. והתשובה היא – הרבה! כי אם חיפוש קולי הופך לכל כך דומיננטי ואם אנשים משתמשים בו יותר ויותר כדי לחפש – אתם לא יכולים להתעלם מזה. אתם צריכים לשים לב איך בדיוק הם עושים את זה, איזה שימוש הם עושים במילים ואיך הם שואלים שאלות. בהתאם לכך וסביב התשובות שמצאתם – תצטרכו ליצור את התוכן. חלק מהתוכן שתצרו צריך להיות מותאם עם תשובות ישירות שיתאמו את החיפוש הקולי ויספקו תוצאות מהירות.

פורמטים חדשים

אם עד עכשיו לא ניסיתם פורמטים חדשים של תוכן, אז הנה זה בדיוק הרגע להתחיל. מי שיעז וינסה דברים חדשים – אולי ימצא בסופו של דבר שיש הרבה לזרוק, אבל הי, משהו גם עשוי לתפוס. ואם תהיו הראשונים לאמץ משהו חדש – אתם כנראה תהיו אלה שיקטפו את הפירות. תוכן ארוך, תוכן קצר, סטוריז, פודקאסאט, באמת שלא חסר מה לעשות. חשבו מה יעניין את הקהל שלכם ומה הוא ישמח לראות, לשמוע או לקרא מכם. ברגע שתעטפו את זה בערך – אתם על הגל.

אמנות הסיפור

ספרו סיפור. דברו פחות על עצמכם, דברו יותר על החוויה שאתם מספקים, על הערך שאתם מציעים, על ההישגים של הלקוחות שלכם ועל מה שהביא אתכם לעשות את מה שאתם עושים. תהיו אנושיים, ספרו מה עברתם בדרך, מה הם הקשיים שהתמודדתם מולם ואיך כל זה הפך אתכם לאנשי מקצוע טובים יותר. הנה מישהו שיש לנו הרבה ללמוד ממנו בכל מה שנוגע לאמנות הסיפור:

אז תנו בראש!

חשבו על ערוצי השיווק שלכם לשנה הקרובה, חשבו איזו פעילות תשיג את המטרות העסקיות שהצבתם, חשבו מה הקהל שלכם ירצה לראות מכם ואל תפחדו להעז ולנסות דברים חדשים, מקסימום תצליחו (:

נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.