חיפוש קולי: איך לקדם את האתר בחיפוש הקולי של גוגל והאם זהו עתיד החיפוש?

מור מריג'
חיפוש קולי

חיפוש קולי

מכירים את הכפתור הזה, כן?

עושים בו שימוש, נכון?

נהיגה, ידיים מלוכלות, סתם עצלות, למה לכתוב את זה אם אפשר לדבר את זה. עד 2020, 50% מכלל החיפושים יבוצעו דרך חיפוש קולי. עד אז, גם צופים ש-30% מהחיפושים יקרו בלי צורך במסך בכלל. להתעלם ממנו לא יהיה חכם, להבין שחיפוש קולי הוא החיפוש האורגני החדש זה כבר משהו שכדאי להפנים וליישם. תתכוננו, הוא הולך לנהל את הבית שלכם, לנגן לכם שיר, להוציא את הכלב לטיול ואפילו לדבר בשבילכם בטלפון:

https://www.youtube.com/watch?v=2V6NHKmfnW0

מדהים, הא?

אז מה הקטע הזה של החיפוש הקולי

רק טוב הולך לצאת לנו מזה. הטכנולוגיה הזאת תאפשר לנו לקבל תוצאות לכל מה שנבקש באמצעות מכשיר חכם ומיתרי קול. זה קל יותר, יעיל יותר, מאפשר לנו לעשות פעולות אחרות במקביל וזה בעיקר כיף. לאפל יש את סירי, לגוגל את אוקי גוגל, לאמזון את אלכסה ולמייקרוסופט את קורטנה. כל החברות האלה הקדימו לאמץ את העתיד, אבל שלא תטעו לחשוב שזה משהו ששייך רק לליגה של הגדולות. גם סוכנויות SEO ומשווקים בתחום מבינים את החשיבות ואת הפוטנציאל והם מתחילים לעשות צעדים ראשונים בכיוון. כדי להמנע מאבק בעיניים, הנה כמה דברים חיוניים שיעזרו לכם עם האופטימיזציה וההתאמות לקראת קידום האתרים של המחר. הדקו חגורות, המעבורת יוצאת.

אילו פרמטרים של SEO הולכים להיות דומיננטים בחיפוש הקולי?

בריאן דין, מהבלוג המפורסם של Backlinko ניתח 10,000 תוצאות שנאספו ממכשירי Google Home במטרה ללמוד ולהבין טוב יותר איך אנחנו מחפשים כשאנחנו מדברים ואיך אפשר ליישם את הממצאים כדי להתאים את האתר לחיפוש הקולי.

הנה כמה מהממצאים הבולטים והמעניינים שנמצאו:

  1. מהירות האתר היא אחד העקרונות החשובים ביותר ב-SEO של החיפוש הקולי, אז הקפידו שעמוד יטען לכל היותר תוך כ4-5 שניות.
  2. ה- HTTPS שולט בתוצאות החיפוש הקולי. למעשה, 70.4% מתוצאות החיפוש ב- Google Home היו בפרוטוקול המאובטח.
  3. גוגל מעדיפה תשובות קצרות וענייניות לשאילתות החיפוש הקולי. תוצאת החיפוש הקולית האופיינית עומדת על 29 מילים.
  4. לסכמה לא תהיה יותר מדי משמעות. רק 36.4% מתוצאות החיפוש הקולי הגיעו מדפים שהשתמשו בסכמות.
  5. דומיינים סמכותיים מקבלים חשיפה רחבה יותר. למעשה, לפי בדיקה ב- Ahrefs, הציון הממוצע של התוצאות עמד על 76.8.
  6. מעורבות חברתית תורמת מאד לדירוגי התוכן שהופיעו בתוצאות החיפוש הקולי. תוצאת חיפוש קולי ממוצעת קבלה כ-1200 שיתופים בפייסבוק ו-44 בטוויטר.
  7. תוכן פשוט וקל לקריאה יעזור לכם להגיע לתוצאות טובות יותר בחיפוש הקולי. כמה פשוט וקל לקריאה? ברמה של כתה ט’ ומטה. אמיתי.
  8. במעט מאד תוצאות חיפוש קולי הופיעה שאילתת החיפוש המדוייקת בטייטל טג. ליצור דף עבור כל שאילתת חיפוש היא כנראה אסטרטגיה לא יעילה כאן.
  9. דף תוצאות ממוצע בחיפוש הקולי מכיל כ-2300 מילים. נראה שגוגל מעדיפה לשאוב את התשובות שלה ממאמרי עומק ארוכים.
  10. תכנים שמדורגים במיקומים גבוהים בדסקטופ הם בעלי סיכוי גבוה להופיע כתשובה לחיפושים קוליים. למעשה, 75% מתוצאות החיפוש הקולי מדורגות בשלושת המקומות הראשונים בדסקטופ.
  11. הופעה ב- Featured Snippet יכולה לעזור לכם להיות מדורגים בתוצאות הקוליות. 40.7% מהתשובות של החיפוש הקולי הגיעו מה- Featured Snippet.

ג’ון מולר, האיש מטעם גוגל, נשאל גם הוא איך הוא ממליץ לבצע אופטימיזציה לחיפוש הקולי. הוא הציע סוגי תוכן שיעבדו טוב וסוגי תוכן שיעבדו פחות טוב. בנוסף, הוא הזהיר מאובר-אופטימיזציה ונתן דוגמא למה שעלול להתפס כספאם. זוכרים את הסרטון פה למעלה עם ה- Google Assistant? אז גוגל שלחה לאחרונה מסמך שמסביר לבעלי האתרים איך יוכלו להפוך את התוכן שלהם לנגיש יותר עבור הטכנולוגיה הזאת. הנה מה שהיא מבקשת:

  • השתמשו ב- Structured Data (נתונים מובנים). ג’ון מולר אומר שכל מה שאפשר לעשות כדי לתקשר עם מנוע החיפוש ולהסביר לו על מה הדף – יהיה יעיל. Structured Data זה משהו שבהחלט כדאי להתחיל ממנו. “מבחינת גוגל, מה שאנחנו מנסים לעשות זה להבין את העמוד שלכם ולמצא על אילו שאילתות קוליות הוא יכול לענות. אז Structured Data בהחלט יוכלו לעזור לנו”.
  • שקלו להוסיף Voice Snippets. חשבו איך התוכן שלכם יתאים לקטעי קול ואיך הוא ישמע בקול רם. דבר נוסף הוא לבחון את האופן שבו התוכן שלכם מאורגן, למשל, תוכן שמוצג בטבלה, עלול לא להתאים לאופציות הקוליות. אם אי אפשר לקרא את זה בצורה הגיונית וליניארית בקול רם – זה לא יעבוד. אז הפכו את התוכן לנגיש וקריא ככל האפשר.
  • כתבו תוכן שקל למשתמשים לקרא. זה אמנם בסיסי, אבל עכשיו זה אפילו חשוב עוד יותר. השתדלו לכתוב אותו בצורה טבעית שתדמה ככל האפשר לשפת הדיבור.
  • הזהרו מאובר-אופטימיזציה עבור חיפוש קולי. ג’ון מולר מזהיר מפני אופטימיזציה גורפת ומהירה – “תזהרו מליצור עמוד שמכיל מעט תוכן שנועד רק לענות על שאילתא מסויימת. אם זה לא יהיה אינפורמטיבי וערכי – לא נתייחס לזה.

חיפוש קולי דורש אימוץ של דפוסי מחשבה חדשים

  • המשתמשים התרגלו להקליד את שאילתות החיפוש שלהם. הם יודעים בדיוק איך לכתוב ואיך לנסח כדי לקבל את התוצאה הרצויה. אבל האם הם מדברים באותו אופן בו הם כותבים? כנראה שלא, כי חיפוש קולי הוא בעל אופי טבעי יותר, של שיחה. איך הם יחפשו כעת את ביטויי המפתח שלנו?
  • רוב החיפושים נעשים באמצעות הטלפון הנייד. המשתמשים כנראה יחפשו את מה שהם רוצים תוך כדי תנועה, כשהם בדרך לאנשהו או כשהם רוצים לדעת כיצד לבצע משהו. כתוצאה מכך, אפשר לשער שהתוצאות יצטרכו להיות קצרות, רלוונטיות וענייניות כדי לספק תשובה מיידית, מהירה ומספקת.
  • המשימה של בעלי האתרים היא לחשוב מה אנשים מחפשים ואיך הם יחפשו באופן קולי. מעבר לזה, חשבו על אסטרטגיית פעולה עבור חיפושים קוליים מקומיים כי הלוקליזציה תשחק פה תפקיד משמעותי. אם למשל עדיין אין לכם גוגל מיי ביזנס, זה הזמן להתחיל. רישום עדכני בגוגל מיי ביזנס יכול להגדיל את הסיכויים שלכם להופיע כשמתבצע חיפוש קולי באיזור הגיאוגרפי שלכם.
  • מילות מפתח בחיפוש הקולי הן לא אותן מילות מפתח שהתרגלנו אליהן בחיפוש מהדסקטופ. אופי של חיפוש קולי שונה מאופי של חיפוש דרך מקלדת. מילות המפתח צפויות להיות ארוכות יותר, עם ביטויי זנב ארוך ועם ביטויים שמתאימים יותר לשפה מדוברת. כדאי לאמץ אסטרטגיית פעולה שדבקה בשפת השיחה, שמתנסחת כפי שאנשים מדברים ושואלים שאלות. הקשיבו ללקוחות שלכם ושימו לב איך הם שואלים שאלות על העסק כשאתם משוחחים איתם בטלפון. כתבו לעצמכם את המילים המדוייקות בהן הם משתמשים ואז, כשיהיה לכם מאגר כזה של שאלות, תוכלו להתחיל ליצור דפי תוכן סביבם (כלומר דפי תוכן שמתמקדים במונחי החיפוש הארוכים והשיחתיים).
  • בהמשך לסעיף הקודם, דרך מעולה לשלב את השאלות של הלקוחות היא באמצעות יצירת דף שאלות נפוצות. אם יש מספר שאלות שקשורות לאותו נושא – קבצו אותן לדף אחד. אם יש לכם אפשרות לפצל את הדפים לפי נושאים כך שלטכנולוגיית החיפוש יהיה יותר קל לשאוב את המידע – לכו על זה. בשני המקרים, שנו את השאלות הקיימות אצלכם כיום לשאלות שמנוסחות כמו שאנשים מדברים ועשויים לשאול דרך החיפוש הקולי.
  • יש שאילתות מסויימות שכנראה יעלמו. למשל, חיפושים על “המצלמה הדיגיטלית הטובה ביותר” כבר כמעט ולא יבוצעו. במקום זה אנשים יתחילו לחפש “איפה אפשר למצא מצלמת וידאו עמידה למים שעובדת עם פייסבוק לייב?”. אל תרתעו מיצירה של דפים שיענו על חיפושים כאלה, כל עוד תדעו לספק תוכן טוב שיענה לאנשים על מבוקשם.

אז איך מבצעים אופטימיזציה לחיפוש הקולי?

המטרה בסעיף הזה היא ללמוד עוד קצת איך עובד החיפוש הקולי, איך תוכלו לייעל את האתר ואת התוכן בו כך שיתאים לו ואיך כל זה קשור לאלגוריתם של גוגל.

אז ככה. בשנת 2013 גוגל בצעה עדכון אלגוריתם מאסיבי שנקרא Google Hummingbird. העדכון הזה נועד לפענח את כוונת המשתמש וליצור קשר בין שאילתות. זה דרש ממשווקים וממקדמי אתרים לחדד את האסטרטגיה ולחשוב אחרת. הסיפור הוא כבר מזמן לא רק סביב מילות מפתח, הסיפור הוא סביב כוונות ורצונות. עכשיו כל זה בא לידי ביטוי באופן קיצוני יותר עם טכנולוגיית הקול שנועדה לשפר את חווית המשתמש באמצעות סמנטיקה. עם הזמן, גוגל לומדת אותנו יותר ויותר. היא לומדת את השפה, המבטא, דפוסי החיפוש שלנו והאתגר שלה הוא להבין גם את הרלוונטיות ואת ההקשר שבו אנחנו שואלים שאלות. הנה דוגמא:

שאלתי את גוגל מי זה קווין ספייסי:

מי זה קווין ספייסי חיפוש קולי

אחר כך שאלתי אותה “איך קוראים לדמות הזאת בסדרה בית הקלפים?”. לא הזכרתי איזו דמות, אבל בגלל שקודם שאלתי על קווין ספייסי, גוגל עשתה את ההקשר:

אם נראה לכם שהיא פשוט שמעה “בית הקלפים” והציגה לי את זה רנדומלית, אז סבבה, גם אני חשבתי ככה. ואז ביצעתי חיפוש רק על “בית הקלפים”:

בית הקלפים חיפוש קולי

אז כן, כמו שאתם רואים גוגל “מבינה” ויודעת לעשות הקשרים בין שאילתות, אם כי עדיין לא בצורה מושלמת. כששאלתי על קווין ספייסי ואחר כך על שם הדמות שלו, גוגל לא עשתה את ההקשר. היא בכל זאת היתה צריכה שאציין את שם הסדרה:

חיפוש קולי שם דמות

בקיצור, עדיין יש עבודה באספקט הזה ובהחלט יש לאן להשתפר אם רוצים לשפר את חווית המשתמש. מבדיקות שנעשות בכמה מכשירים של כמה משתמשים מכמה ארצות, עולה שהתוצאות לאותם חיפושים הן לא בהכרח זהות. במקרים מסויימים גוגל יודעת לבצע הקשרים טובים ובמקרים אחרים פחות. לא ברור ממה זה נובע אבל גוגל ממשיכה לעבוד על האלגוריתם שלה ואפשר רק לקוות שעם הזמן הוא ילך וישתכלל ויחזיר תוצאות מדוייקות ואיכותיות יותר.

עכשיו כדי לדעת איך לבצע אופטימיזציה ואיך להתאים את התוכן, חשוב להכיר קודם בדפוסי החיפוש הקולי:

1. חיפוש קולי מביא איתו שאילתות ארוכות יותר

כשאנחנו מקלידים, במיוחד מהניידים, אנחנו משתדלים לחסוך ולצמצם את השאילתא ככל האפשר. זה לא המצב כשעושים חיפוש קולי. השאלות הן ארוכות יותר, ממש כמו בשיחה מדוברת והתוצאות נוטות להסתמך במידה רבה על מילות זנב ארוך (אם להשען על הדוגמא שהראיתי קודם, “מה שם הדמות שלו” לא הספיק, אבל כשהוספתי זנב ארוך “בסדרה בית הקלפים” – קבלתי את התוצאה המבוקשת). איך אפשר למנף את הנקודה הזאת? חשבו איך הקהל שלכם מדבר וצרו דפים שידעו לתת מענה לשאילתות שמכילות זנב ארוך. יש כלי נפלא בשם Answer the Public שעבור כל מילת מפתח שתזינו, יתן לכם רשימת שאלות קשורות ושפע של רעיונות לזנבות ארוכים. הנה דוגמא לשאלות שעלו לי על חיפוש למילה Plumber:

answer the public

מעולה, הא? אז בבקשה, הנה לכם משהו להתחיל ממנו. חשבו ככל האפשר על כוונת המשתמש והקפידו לספק לו את התוצאה המדוייקת ביותר. למשל, חיפושים שמתחילים ב”מה” או “מי” או “כמה” הן שאלות שנשאלות בדרך כלל בשלב המחקר ולכן הן מעידות על כך שהמשתמש מחפש אינפורמציה שתעזור לו לקבל החלטה. שאלות שמתחילות “באיפה” מעידות על כך שהמשתמש כבר מוכן לקנות ולכן כדאי שהתוצאות יהיו מאד ממוקדות ומכוונות. אל תעמיסו פה אינפורמציה, תנו לבנאדם בדיוק מה שהוא צריך כי זה בדיוק השלב שכל המוסיף גורע.

2. חיפוש קולי מסתמך במידה גבוהה על לוקליזציה

ביטויים כמו “קרוב אליי” ו-“near me” נמצאים במגמת עליה משוגעת. המשתמשים רוצים לדעת מה הדברים המעניינים שקורים בסביבה שלהם והם עושים את זה דרך הניידים. המסקנה המתבקשת (לא משהו שלא ידעתם כבר קודם, אבל זה רק הולך ומתחזק): חווית המשתמש של האתר שלכם צריכה להיות לא פחות ממושלמת דרך המובייל. חוץ מזה, קחו נתון מעניין, 50% מהחיפושים הקוליים המקומיים מסתיימים בביקור פיזי של המשתמש בבית העסק. בהתחשב בנתון הזה ובעובדה שיש כוונה אמיתית וברורה להגיע אליכם, התחילו לשלב בקפידה מילות מפתח עם אוריינטציה מקומית. מטא טייטל, מטא דסקרפשן, קישורים פנימיים, אנקור טקסט הם איזורים שכדאי להתחיל להשקיע בהם ולשלב בהם את אזורי הפעילות שלכם.

3. חיפוש קולי מלמד על רצון המשתמש בתוצאה מיידית

“הבעיה” עם חיפוש קולי היא שבמקרים מסויימים המשתמשים בכלל לא יבקרו באתר שלכם. יש להם כוונה ברורה והם רוצים תוצאה מיידית. למשל, אם אחפש “מספרה קרובה אליי”, אקבל תוצאות עם דירוגים, כתובות ומספרי טלפון ואבצע את השיחה ישירות מתוך רשימת התוצאות. גם במקרים אחרים, יתכן והמידע שגוגל תציג לי מגרף הידע יספיק לי (ע”ע הדוגמא המקדימה עם ספייסי ובית הקלפים. המידע הופיע לי מול העיניים ולא הייתי צריכה להכנס לשום אתר כדי לקבל תשובה לשאלה). מה זה אומר מבחינתכם? זה אומר שהמשתמשים בוחרים לפי המידע שגוגל מציגה להם. כן, יכול להיות שיהיו כאלה שיעדיפו את המספרה הכי קרובה. אבל אני כנראה אבחר במספרה שקבלה את הדירוג הכי גבוה. משערת שאני לא לבד בקטע הזה ולכן חשוב מאד שלבית העסק שלכם תהיה כמות יפה של ביקורות חיוביות. עדכנו את כרטיס העסק שלכם, העמיסו במידע על שעות הפעילות, כתובת, דרכים ליצירת קשר ומעל לכל – פנו ללקוחות מרוצים ובקשו מהם להשאיר ביקורת טובה שתשפר את המוניטין שלכם.

קחו צ’ק ליסט וצאו לדרך

הנה כמה דברים שאתם יכולים להתחיל לעבוד עליהם במיידי:

  • יצירת Structured Data (נתונים מובנים). זו דרך שמקלה על גוגל להבין על מה האתר שלכם, ולמשתמש היא מספקת תשובות. על הדרך תקבלו גם בולטות בתוצאות החיפוש ואולי יתרון על חשבון המתחרים.
  • כבר דיברנו על זה אמנם, אבל זה כל כך חשוב שאזכיר לכם שוב לפתוח ממש עכשיו Google My Business במידה ועוד אין לכם.
  • אם הרשתם לעצמכם להזניח את המובייל עד עכשיו, אז קדימה להתעורר. חווית משתמש טובה מהנייד היא מאסט עבור כל עסק שרוצה להשאר רלוונטי. שפרו את הנראות, את המהירות, את התוכן, את הניווט ואת נוחות השימוש. השתמשו בכלי של גוגל כדי לקבל מושג לגבי ציון האתר שלכם במובייל ולגבי אלמנטים שדורשים שיפוץ.
  • ענו למשתמשים על שאלות זנב ארוך באמצעות פוסטים ספציפיים בבלוג. תתחילו להקשיב להם ולשים לב איך הם שואלים אתכם שאלות. ברגע שיהיה לכם מאגר כזה של ביטויים ושאלות נפוצות, צרו דפים שיתנו להם מענה. דף שאלות ותשובות הופך פחות רלוונטי כשזה נוגע לחיפוש הקולי ועדיף ליצור עמוד לכל שאלה, או לכמה שאלות שיש להן מכנה משותף. תוכלו גם לבצע אופטימיזציה לדפים קיימים ולשנות את הטייטלים בהתאם. ככלל, אם עוד לא עשיתם את זה, התחילו לבנות את התוכן שלכם סביב שאלות.
  • ל-ו-ק-ל-י-ז-צ-י-ה-! יותר ויותר חיפושים של “קרוב אליי” דורשים מכם לתת מענה בצורת שילוב האזורים הגיאוגרפיים בהם אתם פועלים בתכנים, בכותרות ובתיאורי העמוד שלכם. כל זה יקבל מינוף משמעותי אם גם יתלוו ביקורות חיוביות ולכן חשוב להשיג משובים חיוביים מלקוחות מרוצים (וכמובן לדאוג שהם באמת יהיו כאלה).

זהו, אתם לגמרי מוכנים

חיפוש קולי צובר תאוצה וצמיחת השימוש בו בהחלט מורגשת. משווקים שיתעלמו ממנו עלולים לספוג מכה קשה ולחוות פגיעה בדירוגים. לעומת זאת, משווקים שיקדימו לקרא את המפה ולבצע אופטימיזציה לתוכן באתר יתחילו להרגיש את הכוח והתועלת שלו. אסטרטגיית ה- SEO שלכם תהיה חייבת להשתנות ולהתאים את עצמה למציאות החדשה בה חיפושים קוליים הם עתיד החיפוש. קל זה לא יהיה, זה דורש לחשוב אחרת, לתכנן אחרת ולבצע אחרת, אבל הי, כל עוד תקדימו ותקפצו על הרכבת בזמן – כך תשאירו אבק למתחרים שלכם. GO!

דברו אליי

מה אומרים על החיפוש הקולי? טרנד או מגמה ברורה שתהפוך לעיקר החיפוש?

האם חיפושים קוליים יחליפו במידה רבה את החיפושים הכתובים?

האם עיקר ה-SEO יתמקד מעתה במאמרים תמציתיים ומדוייקים שנועדו לענות על שאלות ספציפיות?

יש לכם עוד רעיונות לאופטימיזציה? דברים שכדאי שיהיו לנו בצ’קליסט?

שתפו אותי!

נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

4 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

4
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.