מדריך שיווק בוידאו: איך לנצל את כוח הפרסום ביוטיוב להגדלת החשיפה?

איתי ברנר
שיווק בוידאו

הידעתם שיוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם? חלקנו מפספסים הזדמנויות לא מעטות לעשות שיווק אפקטיבי ביוטיוב ולקדם סרטוני וידאו באמצעות מספר פעולות אופטימיזציה פשוטות. לצערי זהו אחד מהנושאים שכמעט ולא כוסו כאן כלל בבלוג. לכן, ביקשתי מחברי הבקיא בתחום השיווק בוידאו, איתי ברנר, יחד עם שותפו רון זאבי, לשפוך קצת אור על הנושא ולהרים מדריך מפורט.

למה לי בכלל להתחיל עם זה?

סקרי Tim האחרונים, אותם סקרים אשר מודדים את רמת החשיפה של אתרי אינטרנט בארץ, מציבים את YouTube כאתר השלישי הנצפה ביותר לאחר גוגל ופייסבוק. אם גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר ופייסבוק היא הרשת החברתית הפופולארית ביות, הרי שיוטיוב הוא ללא ספק אתר הוידאו הנצפה ביותר. מעבר לעובדה שהאתר תורגם לאחרונה לעברית, אתרי וידאו מחו”ל כגון Vimeo בדרך כלל נטענים לאט מאוד בצפייה מהארץ. יוטיוב הוא גם האתר היחיד אשר אינו תלוי כמעט במערכת ההפעלה או הדפדפן של המשתמש, מכיוון שהוא משתמש לסירוגין בטכנולוגיית פלאש וטכנולוגיות אחרות משלימות. במילים אחרות, קטעים ביוטיוב ניתנים לצפייה אפילו על מכשירים שאינם תומכים בפלאש, ובראשם סדרת מוצרי ה-iDevices של אפל (iPhone ,iPod ,iPad וכו’).

כיום ניתן לראות כי חברות ומותגים רבים מבצעים פעילות ענפה בתוך YouTube באמצעות תוכניות שותפים ואפשרויות חשיפה טובות יותר מאשר בעבר. עם זאת, לא צריך להיות גוף גדול בעלי תקציבי עתק על מנת לבצע פעילות שיווקית מוצלחת. הכלים השונים אותם מציע יוטיוב מאפשרים גם לבעלי עסקים קטנים לקבל חשיפה מקסימאלית כמעט בחינם או בעלויות נמוכות מאוד.

תצוגת סרטון מתוך Youtube בתוצאות האורגניות של גוגל

גוגל מציג סרטונים מיוטיוב בפורמט מיוחד אשר כולל תצוגה מקדימה (תמונה סטטית), אורך הסרט, תאריך העלאה ושם המשתמש אשר העלה אותו. ישנו גם קישור לסרטוני וידאו קשורים אשר משאיר את הגולש בתוך החיפוש של גוגל (לא מעביר אותו לאתר YouTube עצמו).

לעיתים יתכן כי עד להופעת הפורמט המיוחד, העמוד מיוטיוב יוצג בפורמט רגיל. זו הסיבה שחשוב בכל זאת להקפיד על אופטימיזציה מבחינת On Page (הסעיף הבא).

סרטון וידאו מיוטיוב בתוצאות החיפוש בגוגל

דבר חשוב נוסף שצריך לשים לב אליו היא התכונה של גוגל לא להחשיב את תוצאות הוידיאו בספירה של מספר התוצאות. למשל, בעמוד מסוים יכולות להיות עשר תוצאות רגילות + שורה אחת המציגה סרטון אחד או שניים מיוטיוב (בדרך כלל לא יוצגו יותר משתי שורות כאלו בכל העמוד, כלומר – עד ארבעה סרטונים).

אופטימיזציית On Page וגורמי Off Page בסרטוני יוטיוב

On Page

כל עמוד סרטון ביו-טיוב הוא למעשה עמוד HTML רגיל. אמנם אין לנו שליטה על הקוד של העמוד, אך בהחלט יש לנו שליטה על מספר פרמטרים חשובים מאד:

  • תג Title – התג הזה זהה לשם הסרטון בתוספת “YouTube” בהתחלה.
  • Meta Description – זהה לתיאור הסרטון אשר רשום בדרך כלל מתחתיו. חשוב לשים לב כי התיאור מוצג במלואו ולא מתאים את עצמו לכמות התווים אותם קוראים בדרך כלל מנועי החיפוש.
  • Meta Keywords – מורכב מרשימת מילות המפתח אשר הוגדרו עבור הסרטון. כזכור, גוגל מתעלם מתג זה, למרות זאת, יש להם חשיבות מכרעת בכל הקשור להצעות סרטונים ולחיפוש הפנימי בתוך יוטיוב.
  • כותרת H1 – זהה לשם הסרטון גם כן.
  • H2 ואילך – לא קיימות בעמוד.

כאמור, ניתן לשלוט בפרמטרים אלו כאשר מעלים את הסרטון בפעם הראשונה או עורכים את פרטיו. אובייקט הסרטון עצמו אינו מתאנדקס בגוגל וניתן להיווכח בזאת כאשר מציגים עותק שמור של הדף.

שליטה טובה בפרמטרים אלו יקנו לוידיאו שלנו אופטימיזציה בסיסית, אך גם לפרמטרים הנוספים אשר יוצגו בהמשך ישנה לעיתים חשיבות מכרעת בקביעת מיקומו של הסרטון בתוצאות החיפוש.

Off Page

  • קישורים יוצאים מתוך יוטיוב – ניתן להוציא קישורים משני מקומות: תיאור הסרטון  והעמוד הפרטי של המשתמש שהוא למעשה הערוץ שלו. על מנת להוסיף קישור לתיאור הסרטון, יש פשוט להקליד כתובת אינטרנט מלאה כולל http://, לא ניתן להשתמש בטקסט עוגן וקישור זה יהיה קישור Nofollow. קישורי תמונה מערוצים מיוחדים (ראו בהמשך) הם גם כן קישורי Nofollow.
    על מנת להוסיף קישור מהערוץ של המשתמש יש לערוך את הפרופיל האישי ולהוסיף כתובת אתר אינטרנט. קישור זה יהיה קישור Dofollow לכל דבר. תיאור הערוץ מתפקד בדיוק כמו תיאור הסרט וחלים עליו אותם הכללים מבחינת קישורים.
  • מבנה הקישורים הנוספים בערוץ המשתמש – בערוץ המשתמש אשר כתובתו היא בדרך כלל http://www.youtube.com/user/username, ניתן להוסיף קישורים נוספים אשר יפנו לדפים נוספים בתוך Youtube. קישורים אלו כוללים בין היתר שמות של חברים, מנויים וסרטונים של המשתמש או סרטונים שסומנו על ידו כסרטונים מועדפים. קישורים אלו כולם הם קישורי DoFollow.

קישורים בערוץ יוטיוב

כללים אלו מראים לנו למעשה כי ככל שהערוץ שלנו יכלול יותר תוכן, כך למעשה חשיבותו של כל קישור תפחת, בדיוק כמו בכל אתר אחר. זאת כמובן בהנחה שה- Link Juice אכן מתחלק שווה בשווה בין כל סוגי הקישורים.

משמעות נוספת היא שכל קישור נכנס אל הערוץ יחזק הן את האתר הפרטי שלכם והן את הסרטונים השונים בו. לכן, גם אם אתם מטמיעים את הסרטונים שלכם באתר חיצוני, חשוב לשים לפחות קישור אחד נוסף אל הערוץ. זה יעזור לכם לא רק מבחינת SEO, אלא גם מבחינה תדמיתית.

דירוג קטעי וידאו בחיפוש האורגני של גוגל

לאחר שהסברנו על פעולות הקידום השונות, חשוב להבין כיצד גוגל עצמו מדרג סרטוני וידאו בחיפוש האורגני שלו. חשוב לשים לב כי למרות שישנה אפשרות ספציפית לחיפוש סרטוני וידאו, הרי שהמטרה שלנו היא בדרך כלל שסרטוני הוידאו יוצגו כבר בחיפוש הכללי.

אם עקבתם אחרי המדריך עד כאן, בוודאי כבר הבנתם שכל עמוד ביוטיוב מקבל ציון רלוונטיות בדיוק כמו כל עמוד אחר ברשת. למעשה, מאט קאטס בעצמו התייחס אל כוחו של העמוד כאחד הפקטורים המשפיעים על דירוגו. הוא אמנם התייחס לכך בתור PR, איך סביר להניח שהוא התכוון ל-PR במונח הכוללני יותר. לעיתים גוגל ירכזו את כל תוצאות הוידיאו דווקא בראש רשימת התוצאות או לחילופין, בסופה (בדומה לחיפוש תמונות). יתכן כי הסיבה לכך היא על מנת ליצור סדר בעמוד.

גוגל יכול לקרוא גם את מספר הצפיות של כל סרטון הישר מתוך Youtube ולהשתמש במידע זה על מנת לנסות ולהעריך את הרלוונטיות של סרטון מסוים. בהערכה גסה מאוד, ניתן להניח כי לסרטון מעל 1000 צפיות יש סיכוי טוב יותר להופיע בעמוד הראשון (בגוגל ישראל). כמו כן, כלל שהתחרות על ביטוי מסוים גוברת, כך ההשפעה של מספר הצפיות תפחת.

כלל אצבע: קל הרבה יותר לגרום לסרטון עם השם שלכם או שם האתר שלכם להופיע בעשירייה הראשונה מאשר למילת המפתח הגנרית אותה אתם רוצים לקדם.

מכיוון שלעיתים גוגל מציג תוצאות וידאו בנוסף לעשר התוצאות הרגילות בעמוד, כלים לבדיקת מיקומים בגוגל עלולים להציג מיקומים שגויים עבור מילות מפתח מסוימות. אם למשל עבור השם שלכם יש שמונה תוצאות רגילות, לאחר מכן שתי תוצאות וידאו בשורה אחת ולאחר מכן שתי תוצאות רגילות נוספות, התוצאה האחרונה תופיע במקום אחד יותר גבוה מאשר המיקום שלה בפועל.

כיצד נקבע סדר הצגת הסרטונים בחיפוש הפנימי של יוטיוב?

כאשר משתמשים בחיפוש הפנימי של יוטיוב, ברירת המחדל היא לחפש לפי “רלוונטיות”, אך ההגדרה של רלוונטיות היא חמקמקה למדי. בניגוד לתחום ה-SEO המסורתי, מספר מחקרים שנעשו בכל הנוגע לקידום סרטוני וידאו (וקידום סרטוני וידאו ביוטיוב בפרט) הוא מצומצם יחסית. עם זאת, מקובל לחלק את הרלוונטיות של הסרטונים למדדים העיקרים הבאים:

  • התאמה תוכנית – לרשימה אשר הוצגה בסעיף 3 ישנה כמובן השפעה על מידת ההתאמה של הסרטון לשאילתה בדיוק כמו במנועי חיפוש קלאסיים. הטקסטים השונים המוצמדים לסרטון הם הדבר הקרוב ביותר לתיאור של הסרטון מילה במילה, פריים אחר פריים (למעט שימוש בכתוביות, עליהן יורחב בהמשך).
    חשוב להדגיש שוב כי במקרה של YouTube, מילות המפתח נספרות כמו כל טקסט אחר. הן מהוות מעין המשך או הרחבה לתיאור הסרטון ואפילו מודגשות בתצוגה המקדימה במקרה ונכללו בשאילתה עצמה. כמו כן, החלפה במילים משלימות או הטיות של רבים/יחיד מתבצעות בצורה אוטומטית. בדוגמה שלפנינו התבצע חיפוש של “כלבים חתולים”, התצוגה המקדימה של הסרטון כוללת את רשימת מילות המפתח בצורה של רשימת מכולת (רק אופקית) והטיות גם בצורת יחיד.

תצוגה מקדימה של סרטון ביוטיוב

  • פידבק מהמשתמשים השונים – מספר הצפיות, תגובות, סימון של סרט כאהוב או לא אהוב או סימונו באמצעות דגל (תוכן לא הולם), יכולים לאותת ליוטיוב מהי מידת הפופולאריות של סרטון מסוים בעיני הגולשים.
  • סמכותיות – גם למשתמשי YouTube עצמם ישנה מידה משתנה של סמכותיות: סביר להניח כי סמכותיות זו נמדדת בין היתר באמצעות מספר הצפיות בערוץ של המשתמש, הוותק שלו ומספר המנויים שלו.
  • וותק הסרטון – ישנו גם מדד נוסף חשוב והוא הוותק של הסרטון עצמו (לפני כמה זמן העלו אותו). עד כמה שזה יישמע מוזר, YouTube מנסה לדחוף למעלה הן סרטונים ותיקים מאוד והן סרטונים חדשים מאוד. הסיבה לכך היא כנראה כדי לתת הזדמנות שווה לכולם. נשמע קומוניסטי משהו, אך תוכלו להיווכח בכך כמעט בכל חיפוש שתבצעו.
    שימו לב כיצד שני הסרטונים האלו בנושא קידום אתרים מופיעים זה לצד זה: לראשון מספר צפיות זעום עם וותק של מספר חודשים בלבד, לשני מספר ציפיות גדול הרבה יותר עם וותק של שנתיים:

השוואה בין 2 סרטונים ביוטיוב

מהו היחס בין המדדים השונים?

אכן שאלה טובה. בדיקה של אתר SEOChat מיוני שעבר, מצביעה על כך שלכותרת הסרטון (חלק מן ההתאמה התוכנית) יש משקל כבד ביותר של מעל 80% בעוד לסמכותיות משקל של כ- 16%. לפידבקים משקל זעום של פחות מ-5%. חשוב לציין כי הסקר לא התייחס לוותק של הסרטון עצמו, למילות המפתח או לתיאור שלו כמדדים.

לסיום, ישנה סבירות גבוהה להניח שגם לקישורים חיצוניים ישנה השפעה על מיקומו של הסרטון, אפילו כאשר מדובר בחיפוש פנימי.

הצעות לסרטונים – כלי מפתח בהגדלת מספר הצפיות בסרטון שלכם

אפילו אם אין לכם את היכולת, רצון או אפילו את הזמן להשקיע בקידום הסרטון שלכם באמצעות טכניקות SEO מסורתיות, עדיין תוכלו להביא לא מעט תנועה אל הסרטונים שלכם באמצעות:

  • סרטונים מוצעים (Suggested Videos) – מופיעים בדרך כלל בצידי העמוד של הסרטון בו אתם צופים כרגע או בפריים האחרון שלו (יעיל עבור מי שצופה בסרטים במסך מלא).
  • סרטונים קשורים (Related Videos) – מופיעים בפריים האחרון של הסרטון הנוכחי בו אתם צופים, אלא אם כן מדובר על אתר חיצוני בו אפשרות זו לא הופעלה.
  • סרטונים נבחרים (Featured Videos) – בעוד שני הסוגים הראשונים כנראה מתבססים על אלגוריתם אוטומטי המודד זיקה, סרטונים נבחרים צריכים לעבור קודם כל  אישור ידני של עורכי יוטיוב והם מתבססים במידה רבה על פידבקים מהגולשים.

אז כיצד בדיוק יוטיוב מודד את הזיקה בין סרטונים? ישנם מספר פרמטרים עיקריים המשפיעים על זיקה זו:

  1. מילות מפתח – למילות המפתח של הסרטון ישנה השפעה גדולה יחסית על זיקתו לסרטונים אחרים. בניגוד לגוגל שם אין הרבה חשיבות למילים אלו. תוכלו לחפש סרטונים פופולאריים מהתחום של הסרטון שלכם ולראות אילו מילות מפתח נבחרו עבורו.
  2. שם המשתמש – זה אמנם מובן מאליו, אך לעיתים תרצו לפתוח מספר משתמשים שונים. חשוב להקפיד על חלוקה נושאית הגיונית ביניהם.
  3. אתרים חיצונים – כאשר אתם מטמיעים מספר סרטונים קשורים בעמוד חיצוני, YouTube מזהה שמדובר באותו עמוד ומקיש כי ישנו קשר מסוים ביניהם.
  4. סדר צפייה – כאשר משתמש צופה בקטע מסוים ולאחר מכן בקטע אחר, עלול להיווצר קשר ביניהם גם אם אין התאמה בפרמטרים האחרים שצוינו כאן. עובדה זו חשובה בעיקר כאשר הוידיאו הוא חדש יחסית ומספר הצפיות בו נמוך.

כוחן המסתורי של הכתוביות

למרות שזיהוי קולי אינו זמין בעברית, עדיין ניתן להוסיף לקטעי וידאו כתוביות בעברית או בשפות נוספות. מעבר לעובדה שמדובר בכלי מצוין לשיווק סרטונים מבלי לעבוד כפול, הרי שגוגל מזהה במקרים מסוימים את הכתוביות האלו ומשתמש בהן כאילו היו טקסט מתוך העמוד עצמו! בדוגמה הבאה אפשר לראות כי גוגל משתמש בכתוביות כאשר הוא מאנדקס את הדף:

כתוביות ביוטיוב

כמו שאפשר לשים לב, הטקסט המוצג אינו חלק מהתיאור של הסרטון ולמעשה חשוף לגולש רק כאשר הכתוביות מופעלות (אינדיקציה לכך שלסרט יש כתוביות הוא סימן ה-CC).

הטמעת הסרטון באתרים חיצוניים

לפני שאתם מטמיעים את הסרטון שלכם באתרים חיצוניים, חשוב לדעת כי שינוי הערך של Autoplay ל-1 בקוד האמבד אותו אתם מקבלים, אמנם יגרום לסרטון שלכם לרוץ אוטומטית, אך לא יחשיב את הצפיות האוטומטיות הללו במניין הצפיות הכולל.

מספר הגדרות הטמעה שכדאי להכיר:

  • גרסה נטולת פלאש – אם האתר שלכם מתוכנן להתקנים ניידים, חשוב לדעת כי ניתן להשתמש בגרסה נטולת פלאש של הנגן והקוד שלה גם קצר הרבה יותר. על מנת להשתמש בקוד המיוחד, עליכם לבחור באופציה האחרונה (השתמש בקוד ההטמעה של iframe).
  • ביטול סרטונים קשורים – כאשר אופציה זו מסומנת, המשתמש לא יראה רשימה של סרטונים קשורים כאשר הסרטון נגמר. אפשרות זו אמנם עלולה לקרוץ לאלו שלא רוצים “להבריח” גולשים מן האתר, אך חשוב לזכור שגם בקטעי וידאו מוטמעים עלולות להופיע פרסומות. מקרה בו כן מומלץ להשתמש באפשרות הוא כאשר לא מעוניינים לחשוף את הגולש למתחרים שלנו.
  • מצב פרטיות מוגברת – מצב זה מונע מיוטיוב לאחסן עוגיה במחשבו של המשתמש כאשר הוידיאו מוצג באתר חיצוני.

סטטיסטיקה לוידאו ביוטיוב

לאחר שביצענו את כל פעולות האופטימיזציה לוידיאו, נרצה לדעת כיצד הם השפיעו על רמת החשיפה שלו. ל- YouTube יש שתי מערכות של סטטיסטיקה:

1. מערכת פומבית

מתחת לכפתור PLAY בכל סרטון, ישנו כפתור נוסף. כאשר מחוברים לחשבון, אפשר ללחוץ על הכפתור ולראות מהם מקורות התנועה של הוידיאו: אילו אתרים הטמיעו אותו לראשונה, מאילו חיפושים בגוגל או ביוטיוב הגיעו אליו, וגם אילו סרטונים הפנו אליו (במסגרת הסרטונים המוצעים). בנוסף, ישנם נתונים דמוגרפיים על קהל היעד העיקרי שצפה בסרטון (גיל / אזור בעולם).

שימו לב שהמערכת לא מציינת במפורש צפיות מסרטונים מוצעים (Suggested), אך ניתן להניח כי רוב ההפניות מכתובות בתוך יוטיוב שאינן מסרטונים קשורים או נבחרים, הן כאלו (שורה ראשונה, 200 ציפיות).

מערכת סטטיסטיקה פומבית

הנתונים אמנם לא זמינים עבור כל סרטון, אך העובדה שכל משתמש רשום יכול לצפות בהם, הופכת אותם לכלי נהדר לניתוח מתחרים.

2. מערכת אישית

כאשר נכנסים אל חשבון המשתמש, ישנו קישור תובנות (Insights). קישור זה מציג מידע על כל הסרטונים במרוכז, או על סרטון ספציפי. כאשר בוחרים בסרטון ספציפי, נפתחת אפשרות חדשה בשם “נקודות עניין”. אפשרות זו מציגה למעשה את אחוז הנטישה היחסי (לא במספרים מוחלטים) בכל רגע נתון על גבי ציר הזמן של הסרט. באמצעות ניסוי וטעייה, אפשר ללמוד אילו טכניקות עובדות טוב יותר (לדוגמה, כאשר יוצרים מדריכים, עדיף שהם יהיו מעשר דקות).

מערכת סטטיסטיקה אישית

יוטיוב כרשת חברתית

כאשר אנו רק צופים בסרטונים בצורה פסיבית או אפילו רק מעלים קטעים בלבד, חלק גדול מהתכונות החברתיות של יוטיוב הולך לאיבוד.

חשוב לדעת כי ברגע שנפתח חשבון משתמש, נוצר לו אוטומטית גם ערוץ. בערוץ אפשר לראות בין היתר אילו סרטונים העלינו, לאיזה ערוצים אחרים אנחנו רשומים ומי רשום אלינו. ישנם סוגים מיוחדים של ערוצים, חלקם ניתנים בחינם ומאפשרים לנו להוסיף מידע נוסף (ערוץ של מוזיקאי יכלול גם לוח הופעות), חלקם מציעים תכונות משודרגות של ממש ודורשים ביצוע פעולות מיוחדות (סעיף הבא). את הסוגים החינמיים אפשר להגדיר דרך “תפריט הגדרות” בתוך הערוץ.

הגדרת סוג ערוץ

  • מנויים – מנוי ביוטיוב הוא אדם אשר מקבל עדכונים על קטעים חדשים שאנחנו מעלים דרך עמוד הבית של יוטיוב או דרך הדואר האלקטרוני (במידה והוא בחר לקבל עדכונים גם דרך שם). אפשר גם לשלוח עדכון חדשות לכל המשתמשים הרשומים.
  • חברים – מעבר למנויים, ישנם גם חברים. כאשר החברים שלנו ממליצים על סרט מסוים, אנו נראה זאת גם כן בעמוד הראשי. כאשר יש לנו רשימה גדולה של חברים, נוכל לשלוח לכולם המלצה על סרט אם נבחר באפשרות השיתוף דרך דואר אלקטרוני. לאחרונה נוספה גם האפשרות לבחור את כל אנשי הקשר בגוגל (Gmail / Google Buzz) מכיוון שאפשר לאחד בין חשבונות גוגל לחשבונות יוטיוב.

חברים ב- Youtube

  • Widget להרשמה ישירה באתר חיצוני – משתמשי יוטיוב יכולים להוסיף כפתור רישום ישיר לערוץ באתרים חיצונים. אם המשתמש אינו מחובר לחשבון שלו, יפתח חלון התחברות (בדומה לחלון שנפתח כשלוחצים על כפתור like של פייסבוק). בכל מקרה, הפעולה אינה דורשת מהמשתמש לעבור לאתר YouTube עצמו. כך נראה קוד ההטמעה והתוצאה הסופית:

<iframe id=”fr” src=”http://www.youtube.com/subscribe_widget?p=[add YouTube Username here]” style=”overflow: hidden; height: 105px; width: 300px; border: 0;” scrolling=”no” frameBorder=”0″></iframe>

הרשמה לערוץ יוטיוב

אסור להתעלם מהאלמנטים החברתיים של יוטיוב, אך יש להשתמש בהם בזהירות מכיוון שספאמרים התחילו כבר לנצל אותם לטובתם וכמו תמיד ברשת – הם מוציאים שם רע גם לאלו שאין להם כוונות רעות.

תוכניות שותפים, קטעים מקודמים וערוצים ממותגים

תוכנית השותפים של יוטיוב מאפשרת להרוויח מפרסומות המוצגות במהלך הצפייה בסרטונים בדומה לתוכנית Adsense (למעשה השימוש הוא באותו ממשק תחת “Adsense לתוכן”). עם זאת, חשוב לדעת שלתוכנית יש דרישות מקדימות כגון: מספר מינימאלי של סרטונים חדשים בחודש, מספר צפיות בערוץ, סוג התוכן, שמירה על זכויות יוצרים וכדומה. השמירה על  זכויות היוצרים היא חשובה במיוחד ולמעשה לפני שאתם יכולים להטמיע פרסומות באיזשהוא סרטון שהעלתם, יש לאשר שהוא אינו מפר זכויות יוצרים (כלומר, יש לעשות זאת עבור כל סרטון בנפרד).

רק על מנת לסבר את האוזן, בעולם יש כ-15,000 שותפים, בארץ יש כמה עשרות בלבד (התוכנית זמינה כרגע במספר מצומצם של מדינות). שותף זכאי לקבל ערוץ משודרג עם באנר עליון ייחודי המקשר לאתר שלו. כמו כן, באפשרותו ליצור שטחי פרסום נוספים בתוך הערוץ המקשרים לאתרים אחרים, או אפילו לערוצים אחרים אותם יצר (הקישורים לאתרים חיצונים יהיו nofollow).

  • ערוצים ממותגים – ערוץ ממותג דומה לערוץ של שותף, אך בניגוד אליו, הוא מיועד לעסקים שמעוניינים בפרסום בלבד מבלי להיות שותפים ברווחים. בערוץ ממותג ניתן לשתול מספר גאדג’טים נוספים או להטמיע אותם באתרים חיצוניים.
  • סוגי פרסומות נוספים – נכון לרגע כתיבת שורות אלו, YouTube מאפשרים לפרסם קטעי וידאו במספר מיקומים נוספים: כפרסומות או כסרטונים מקודמים המודגשים בצהוב ומופיעים בתוצאות החיפוש (בתחילת או בסוף הרשימה). כמו ב-Adwords , גם כאן המפרסם משלם רק בעת לחיצה.

פרסומות ביוטיוב

בנוסף לכך, עמוד הבית של Youtube מבליט סרטונים טרנדיים במיוחד או סרטונים שזכו לאהדת הגולשים, אך אלו אינם בתשלום.

סיכום ומקורות מידע מומלצים

למרות שהפקה של תכני וידאו עלולה לדרוש משאבים רבים יותר מאשר הקמת אתר אינטרנט מבוסס טקסט, קידום של סרטונים באמצעות הכלים אותם מעניק לנו YouTube הוא תהליך פשוט יחסית. כרגע רמת התחרותיות היא לא גבוהה ולכן גם לשחקנים חדשים קל להיכנס לתחום בלי החשש להתמודד מול ענקי מדיה כמו שקורה לעיתים קרובות בתחום ה-SEO הקלאסי.

שימוש נכון בכלים והטכניקות אשר הוצגו במדריך זה, יוכלו למקסם את פוטנציאל ההפצה של הסרטונים שלכם. כדאי לקחת בחשבון גם אפשרויות של קידום ממומן, במיוחד במקרים בהם המודעות לנושא היא קטנה יחסית (סרטונים מקודמים מופיעים גם בחיפושים בעלי רמת זיקה נמוכה יחסית לשאילתת החיפוש).

דבר אחרון שחשוב לזכור, הפקה של סרטון מלוטש ברמה מקצועית עלולה להיות עניין למקצוענים, אך סוד ההצלחה של יוטיוב נעוץ דווקא בעובדה שסרטונים רבים בו מופקים בתנאים ביתיים. רעיון טוב שמבוצע כמו שצריך יכול להצליח גם בתנאים לא אופטימאליים, במיוחד אם הוא בעל פוטנציאל ויראלי גבוה.

מקורות מומלצים בתחום שכדאי להכיר:

  • ReelSEO – האתר הגדול ברשת לקידום ושיווק וידאו.
  • מדריכי העזרה של YouTube – גם למומחים קשה לעקוב אחרי כל השינויים המתבצעים באתר, דפי העזרה באנגלית הם המקור העדכני והמהימן ביותר כרגע.
  • Tubemogul Research – מדובר אמנם באתר מסחרי, אך המחקרים והפרסומים שלו יכולים להוות מקור מצוין לחדשות בתחום.

יש לכם טיפים נוספים איך לקדם וידאו?

איך אתם מקדמים את הוידאו שלכם ביוטיוב? יש לכם נסיון עם טכניקות שלא ממש צלחו? שתפו אותנו כאן כדי שכולם יוכלו ללמוד. כמו כן, אם המדריך הזה הועיל לכם או שאתם מכירים משווקי וידאו שהמידע כאן עשוי לעזור להם – נודה לכם אם תפיצו אותו.

נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

57 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

57
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.