קישורי Nofollow – מסתבר שגוגל כן עוקב אחריהם

פבל ישראלסקי

קישור Nofollow

יכול להיות שאני הולך לעשות מעצמי צחוק בפוסט הבא ולצאת ממש מטופש, או שלחילופין – עליתי כאן על משהו מעניין ומעורר מחלוקת. זה מספר שבועות שאני עוקב בקפדנות אחר הניסוי הקטן שלי (מני רבים), שמטרתו לבדוק אחת ולתמיד – האם יש לקישורי Nofollow חשיבות כלשהי בעיני גוגל. תוצאות הניסוי השאירו אותי פעור פה, משום שאני לא מצליח להבין עד כה איך הצלחתי לאנדקס עמוד רק ע”י קישור אחד מהסוג הזה (מה שלא ייתכן כי הדעה הרווחת היא שהזחלנים לא עוקבים אחריהם).

מה זה בכלל קישור מסוג Nofollow?

Nofollow הינו מאפיין שמוסיפים לתג של קישור על מנת להורות למנועי החיפוש לא לעקוב אחרי הקישור הזה. כלומר הפיכת הקישור ללא יעיל מבחינת SEO. נוהגים להשתמש בהם למטרות שונות כגון: תכנון קישוריות פנימית באתר תוך ניצול נכון של ה- link juice, שימוש בקישורים חיצוניים חסרי ערך (למשל אשים nofollow על הקישור שמוביל לפיד ה-RSS שלי כי אין לי אינטרס לחזק אותו), חתימות בפורומים כדי למנוע ספאם מיותר, תגובות בבלוגים מאותה הסיבה (אצלי אין אגב) ועוד. הסבר נוסף על המאפיין אפשר לקרוא אצל עידן בן אור.

להלן הפורמט של הקוד (מכיוון שזה מאפיין, אפשר למקם את rel=nofollow אחרי ה-href):

<a rel=”nofollow” href=”http://www.example.com/”>Anchor Text</a>

אפשר להגיד שכל קישור ברשת מבצע 3 פונקציות עיקריות:

  1. מטרגט ביטויי – כלומר מקדם דף נחיתה בעבור ביטוי מסוים, אליו הוא מוביל בהתאם למה שכתוב ב- anchor text
  2. טרפיק (תעבורה) – מעביר את הגולש לעמוד אליו הקישור מפנה.
  3. מעביר את ה link juice – אפשר לקרוא לזה ה”כוח” של העמוד ממנו יוצא הקישור, או עד כמה הקישור חזק (המיץ של הקישור). זה בעיקר מושפע מכמות ואיכות קישורים נכנסים לאותו העמוד ממנו הוא יוצא ומה-Pagerank.

הרבה מקדמי אתרים טוענים שקישורי Nofollow ממלאים את סעיף 2 בלבד ואין ביכולתם לטרגט ביטויים או להעביר כוח, אך הניסוי הבא הוכיח לי אחרת.

תיאור הניסוי לפי שלבים

המטרה היא ליצור דף נחיתה שבתחילת הדרך לא מאונדקס בגוגל ונסיון לבדוק האם ניתן לאנדקס אותו באמצעות קישור יחיד מסוג Nofollow. כפי שכתבתי מקודם, הסברה היא שזחלנים לא מתייחסים לקישורי Nofollow ולכן אינטואיטיבית מקובל לחשוב שדפים אליהם מובילים קישורים מהסוג הזה לא ייכנסו לאינדקס של גוגל, מה שאומר שהם לא יופיעו בתוצאות החיפוש. להלן שלבי הניסוי:

1. יצירת דף מטרה (אותו רוצים לאנדקס) – באמצעות השירות Google Sites יצרתי דף נחיתה והוספתי בו כותרת ראשית, טייטל ומעט טקסט (בכל זאת, הוא צריך להראות כמו דף תוכן לכל דבר). בכוונה העדפתי ליצור אותו באמצעות פלטפורמה כללית\אובייקטיבית כלשהי ולא סתם בתור דף באתר תוכן קיים – מה שעשוי להפוך את הניסוי לפחות “סטרילי”. זה הדף (יש למחוק רווחים): sites . google . com / site / seonofollow

הערה חשובה: אודה לכם מאד אם לא תקשרו לכתובת הזו משום מקום, כדי שאפשר יהיה להיווכח שאכן אין אליו שום קישור נכנס מלבד הקישור מדף הפרופיל אותו בסעיף הבא (שהוא קישור מסוג Nofollow).קישור מסוג Nofollow בדף הפרופיל בטוויטר

2. יצירת דף עם קישור Nofollow – כעת עלי לקשר עם קישור מסוג Nofollow לדף המטרה שיצרתי בסעיף הקודם, בכדי לראות אם ניתן לאנדקס אותו. החלטתי לבחור ללא סיבה מיוחדת דווקא בדף פרופיל סטנדרטי בטוויטר (בזכות מאט קאטס, הלינק משם הוא בדיוק מהסוג שאני צריך אז זה חסך לי התעסקות עם הקוד). לאחר שיצרתי את הדף, הוצאתי משם קישור לדף המטרה. אפשר לומר שהפרופיל בטוויטר הוא מעין סוג של “פרוזדור”, המקשר בין הדף המאונדקס אותו אצור בסעיף הבא לבין דף המטרה.

זה העמוד בטוויטר (יש למחוק רווחים): הקישור לפרופיל בטוויטר מהבלוג שליtwitter . com / askpavelseolab

3. מאנדקסים את דף הפרופיל בטוויטר – איך נגרום לכך שהזחלן של גוגל בכלל ידע על הקיום של עמוד המטרה, אם הוא לא מכיר את הדף בו ממוקם הקישור שמוביל אליו? היה עלי לאנדקס בגוגל את דף הפרופיל בטוויטר, לכן פשוט קישרתי אליו מהתפריט השמאלי בבלוג שלי.

4. מחכים עד שדף המטרה יתאנדקס (אם בכלל) – אז הכל מוכן, גוגל כבר מכיר את הדף בו ממוקם הקישור Nofollow ונותר רק לחכות עד שדף המטרה עצמו ייכנס לאינדקס.

לקח די הרבה זמן אבל בסוף זה קרה

כעבור פרק זמן של כשבועיים זה קרה – הדף התאנדקס. בדקתי מספר פעמים בכלים שונים וכולם הראו את אותה התוצאה – אין לדף שום קישור נכנס מלבד הקישור מדף הפרופיל בטוויטר:

דו"ח המפרט את רשימת הקישורים הנכנסים לדף המטרה

שיתפתי קולגה מהתחום לגבי הניסוי הזה וההשערה שלו הייתה שהדף התאנדקס בגלל סרגל הכלים של גוגל ולא קישור ה- Nofollow. כלומר לטענתו, מספיק שגולש כלשהו יכנס לדף לא מאונדקס עם דפדפן בו מותקן סרגל הכלים והופ – הוא יתאנדקס. כפי שהסברתי לו ואומר גם כאן – אני לא חושב שזו הסיבה ואני גם אסביר מדוע. למרות שרבים טוענים כי גוגל נעזר ב- Google Toolbar (שמותקן אצל רובכם אני מניח) כדי לסרוק אתרי אינטרנט, אני נוטה שלא להסכים עם הטענה. שהרי אם כך הדבר, לא אמורים להיות ברשת דפים שאינם מאונדקסים משום שמספיק שמישהו ייכנס אליהם כשמותקן אצלו סרגל – האתר ישר יתאנדקס. אבל עובדה, רבים מכם (כולל אני) נכנסנו לא פעם לדף כלשהו כדי לבדוק אם הוא התאנדקס וכך במשך שבועות ארוכים, למרות שמותקן אצלנו הסרגל של גוגל. איך זה?

אז לדעתכם הדף התאנדקס בגלל קישור ה- Nofollow?

בכל מקרה, שום דבר לא בטוח במקצוע הזה ויכול להיות שאני מפספס כאן משהו. האם לדעתכם דף המטרה באמת התאנדקס בגלל הסרגל של גוגל? אולי בגלל קישור ה-Nofollow? ואולי בכלל בגלל סיבה אחרת שאתם חושבים עליה? אשמח לשמוע את דעתכם.

תגיות רלוונטיות: קישורים
נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

55 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

55
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.