קייס סטאדי: איך הגדלתי את מספר הקוראים ב-833% תוך שנתיים (ולמה כל אחד יכול)?

פבל ישראלסקי

הגדלת מספר הקוראים בבלוגבטח לפי הכותרת נדמה כאילו עשיתי משהו פנומנאלי. אז זהו שלא. האמת שהיא יכלה באותה מידה להראות כך: “איך כל אחד יכול להגדיל את מספר הקוראים שלו בהרבה תוך זמן קצר”. איך בדיוק? תמשיכו לקרוא…

לפני שבועיים, מספר הקוראים שלי חצה את קו ה-2,000. אז אומנם אני מתרגש מההישג אבל האמת היא שמה שעשיתי בשנתיים האחרונות הוא פשוט וכל אחד יכול לעשות זאת, אבל צריכים להיות שיטתיים. אני בלוגר סטנדרטי לחלוטין ולמרות שפיתחתי כמה שיטות בעצמי, נשענתי בעיקר על שיטות של גדולים ממני. המטרה שלי בפוסט הזה היא לא לדבר על דרכים לגרום לאנשים להירשם לבלוג, זה די ברור שאם התוכן איכותי זה פשוט יקרה מעצמו. המטרה היא לשתף אתכם בכל הטכניקות בהן השתמשתי ובעיקר מה מהן הביא לי גידול איכותי ומה לה השפיע כלל.

אז אם נחזור טיפה אחורה לחודש אפריל 2009, מספר המנויים בבלוג עמד על 240. באותה תקופה התחלתי לחשוב על השאלה המרכזית שכל בלוגר שואל את עצמו בתחילת דרכו: מה הופך קורא מזדמן בבלוג לקורא קבוע (בהנחה שהוא אהב את מה שקרא)? החלטתי שהדרך הטובה ביותר להתחיל היא קודם כל לעמוד על כתפי ענקים. ישבתי במשך שבועות וקראתי כמעט כל פוסט אפשרי ברשת על פסיכולוגיית גולשים, בלוגינג ויצירת אנגייג’מנט. מעבר לטכניקות שקראתי אצל אחרים, פיתחתי גם כמה שיטות משלי שהתבררו כיעילות בטווח הארוך. כתוצאה מכך, כעבור תקופה של שנתיים מספר הקוראים שלי גדל בערך פי 8 ואפשר לראות את הגידול בגרף הבא:

סטטיסטיקת קוראים בפידברנר

הגרף הזה נלקח מתוך החשבון שלי ב-Feedburner דרכו אני מנהל את פיד ה-RSS של הבלוג. אפשר לראות בו את עקומת המנויים (הקו הירוק) ואת עקומת ה- Reach (הקו הכחול). עקומת ה-Reach מבטאת למעשה את האינטראקציה של המנויים עם פריטים שונים בפיד. לדוגמא: כניסה לפוסט מתוך המייל, הקלקה על קישור בגוף הפוסט במייל וכו’. ממבט ראשון נראה כאילו מדד ה-reach קצת צולע במקרה שלי, יש לכך 2 סיבות עיקריות:

  1. אני מציג פיד מלא ב-RSS – כלומר אנשים יכולים לקרוא את כל הפוסט במייל או בקורא ה-RSS שלהם מבלי צורך להיכנס לבלוג. זה אוטומטית מקטין את ה-reach משמעותית, מכיוון שמרבית הקוראים שלי מנויים בעדכוני מייל ולרוב קוראים את הפוסטים משם.
  2. תדירות פרסום נמוכה – אם תשימו לב, תדירות פרסום הפוסטים בבלוג לא גבוהה במיוחד כי אני מעדיף להתמקד באיכות. תדירות נמוכה משפיעה לרעה על ה-Reach משום שנוצרת פחות אינטראקציה עם הפיד לאורך זמן.

אז אחרי שהבנו איך מתבצעת המדידה, נעבור לסקירת הפעולות שעשיתי בשנתיים האחרונות כולל האפקטיביות של כל שיטה. אם אתם מכירים טכניקות נוספות שעובדות טוב אתם מוזמנים לשתף בתגובות.

1. אופטימיזציה לקוראים שעשו חצי דרך – לא אימתו הרשמה

הצעה חוזרת לקוראים שלא השלימו את התהליך

בחרתי להתחיל קודם כל בטכניקה שלא מצריכה כלל מאמצי שכנוע, משום שייחס ההמרה שלה גבוה ממילא. מטבע הדברים קל יותר להתחיל עם קוראים שכבר הביעו סוג של רצון להצטרף, אך לא השלימו את כל התהליך. אפשר להסתכל על זה כמו על גולש שהתחיל בתהליך רכישה באתר מסחרי אך לא סיים אותו מסיבה כלשהי.

למי מכם שעובד עם Feedburner, כנראה מודע ל- 2 אפשרויות הרישום: רישום דרך קורא RSS (כגון Google Reader) ורישום לעדכונים במייל. כשמדובר ברישום לעדכונים במייל (שזה האחוז הגבוה יותר של הקוראים שלי) יש 3 שלבים שהקורא צריך לבצע כדי להפוך לקורא:

  1. הזנת כתובת מייל בתיבת רישום.
  2. אימות באמצעות מילוי קפצ’ה.
  3. אימות מייל שישלח לכתובת שהוזנה.

בפועל מה שקורה אצלי, ואני מניח שאצל רבים מכם, זה שהרבה גולשים לא מבצעים את השלב השלישי ולכן אינם מתווספים למאגר הקוראים. למה? כי אולי המייל הגיע לתיבת הספאם, כי לא שמים לב למייל, כי בטעות מוחקים אותו וכו’. אבל תחשבו כמה קל להמיר גולש כזה, הוא כבר התחיל את תהליך הרישום רק שבטעות הוא לא השלים אותו. הייתי אומר שזה הרבה יותר מחצי דרך, יותר לכיוון של 90%. למזלנו Feedburner הקל עלינו בעניין הזה וניתן בקלות לראות את הסטטוס של כל האנשים שלא השלימו את השלב השלישי. פשוט בפנל הניהול נכנסים לכאן:

Publicize–> Email Subscriptions–> Subscription Management –> גוללים למטה

כעת אם תלחצו על View Subscriber Details ייפתח חלון בו תוכלו לראות את כל הפרטים של האנשים שנרשמו לעדכוני מייל ואת הסטטוסים שלהם.

גולשים שלא סיימו את תהליך ההרשמה

אתם לא מתארים לעצמכם כמה אנשים לא מסיימים את התהליך. גשו עכשיו לפנל הניהול שלכם ואני בטוח שתופתעו. מה שכל כך עוצמתי בשיטה הזו זה שתוך זמן קצר כל אותם הקוראים יכולים בקלות להתווסף לרשימה שלכם, ומשמעותית להגדיל את קהל הקוראים הקבועים (קחו בחשבון שעד שמישהו לא השלים את התהליך, לא יישלחו אליו עדכוני מייל על פוסטים חדשים). כעת כל מה שנותר לעשות זה לשלוף את כתובות המייל שלהם (יש ייצוא לאקסל) ולשלוח להם מייל תמציתי שמציג את הבעיה ואת הפתרון. ככה נראה הנוסח שלי:

היי,

הסיבה שאני פונה אליך היא בגלל שבעבר נרשמת עם כתובת האימייל הזו לעדכונים על פוסטים חדשים שאני כותב בבלוג שלי: www.askpavel.co.il, אך מסיבה מסוימת לא השלמת את ההרשמה.

למעשה התבצע רק השלב הראשון (הוספת כתובת המייל), אך לאחר מכן לא אישרת את ההרשמה במייל האוטומטי שקיבלת. למרבה הצער, מכיוון שהמערכת דורשת את שלב האימות הזה שחסר, לא קיבלת שום התראות במייל על פוסטים שפרסמתי לאחרונה.

אז השאלה שלי היא האם עדיין יש לך רצון להירשם לבלוג שלי ולקבל עדכונים במייל על מדריכים ופוסטים חדשים שאני מפרסם?

אם לא – אין שום בעיה. אני לא מכריח אף אחד להירשם, אבל היה חשוב לי לוודא זאת 🙂 פשוט אפשר להתעלם מהמייל הזה והוא לא יישלח שנית. אם בכל זאת הינך רוצה לקבל עדכונים, אני מציע לעשות אחד מ-2 הדברים הבאים:

  1. למצוא את מייל האימות שנשלח אליך בזמנו וללחוץ בתוכו על קישור האימות.
  2. אם המייל לא נמצא (ואני מבין עד כמה הדברים האלה לרוב הולכים לאיבוד), פשוט ניתן להירשם שנית. זהו תהליך קצר ופשוט שלוקח לא יותר מ-2 דקות וניתן לעשות אותו באמצעות הקישור הבא: www.askpavel.co.il/subscribe

אם יש בעיות ברישום, אשמח לסייע.

לאחר ההרשמה, יישלחו אליך עדכונים על כל הפוסטים החדשים שאני מפרסם וניתן כמובן להסיר את עצמך מרשימת התפוצה בכל עת. כמו כן, הפרטיות שלך חשובה לי ולכן לא יעשה שום שימוש בכתובת המייל שלך פרט לעדכונים מהבלוג.

תודה על הבעת הרצון להירשם ל- AskPavel

כמה דגשים כדי שלמייל יהיה ייחס המרה גבוה

  • מומלץ לנסח אותו בלשון זכר ונקבה כך שיפנה לכולם.
  • זו ההזדמנות האחרונה לפני ש”מאבדים” סופית את הקורא, חשוב שהניסוח יהיה ברור (מה שברור לכם, לא בהכרח ברור לקוראים שלכם).
  • יחד עם זאת הוא חייב להיות תמציתי, בכל זאת, למי יש כוח לקרוא מגילות.
  • הוא חייב להיות מנומס – אתם מבקשים פה בקשה.
  • חשוב לענות על שאלות בסיסיות שעשויות לעלות במהלך קריאת המייל: כמה זמן ייקח להשלים את התהליך, האם אפשר להסיר את עצמך בעתיד והאם הכתובת נשלחת לאנשהו (לכן גם הדגשתי את הסעיפים הללו בגוף המייל).
  • לא לשלוח את המייל הזה יותר מפעם אחת (גם אם מישהו החליט לא לסיים את התהליך), אנחנו לא ספאמרים.

אפקטיביות: כעבור שבוע מרגע שליחת כל מייל כזה מדדתי את התוצאות וייחס ההמרה היה למעלה מ-80% בכל הפעמים. רק כדי להבין את גודל השינוי – אם היו לי 400 קוראים ו-150 שלא השלימו את התהליך, כעת היו לי 520 קוראים. איך בודקים? פשוט כעבור שבוע שמים בעמודה אחת באקסל את כל כתובות המייל אליהן המייל נשלח, ובעמודה ליד את כל הכתובות שהם active. כעת בודקים כמה כתובות מתוך העמודה הראשונה מופיעים בשניה.

זוכרים את אותם ענקים שהזכרתי בתחילת הפוסט? אז הקרדיט על הטכניקה הזו מגיע לפרובלוגר דארן רוז וכמובן גם ניסוח המייל נלקח משם (עם כמה שינויים משלי). תחילה חשבתי שהוא טיפה ארוך, אבל מסתבר שזה עושה את העבודה.

הגדלת הסיכויים שאנשים ישלימו את התהליך

ככל שגרמתי ליותר אנשים לסיים את תהליך ההרשמה, כך פחות נאלצתי להשתמש בטכניקה מהסעיף הקודם. יש דרך אחת מאד פשוטה לעשות זאת – לשנות את מייל האימות לעברית.

בסעיף הקודם הזכרתי מייל אימות שנשלח לכל אדם שהביע רצון להירשם. המטרה שלי היא לשאוף ל-100% הקלקות על קישור האימות שמופיע בגוף המייל. העניין הוא שמרבית הגולשים באינטרנט (כולל אותי) חסרי סבלנות ולא תמיד יש לנו רצון להתעמק במיילים, בייחוד כשהם כתובים באנגלית. תרגום המייל לעברית יכול משמעותית להקל על העברת המסר וכתוצאה מכך – הגדלת הסיכויים להקלקה על קישור האימות.

הנוסח של המייל מופיע ב-Feedburner בנתיב הבא:

Publicize –> Email Subscriptions  –> Communication Preferences

תרגמתי את הנוסח הקיים לעברית וגם הוספתי כמה שינויים משלי:

היי,

תודה על כך שהבעת רצון להירשם לעדכוני מייל מתוך הבלוג שלי: www.AskPavel.co.il
בכדי לסיים את תהליך ההרשמה, יש ללחוץ על הקישור הבא:
${confirmlink}

אם הקישור שמופיע כאן אינו לחיץ מסיבה כלשהי, פשוט יש להעתיק אותו לשורת הכתובת בדפדפן.

תודה והמשך יום נעים,
פבל ישראלסקי

כל הכללים לניסוח המייל מהסעיף הקודם תקפים גם כאן (פניה לשני המינים, תמציתיות וכו’…). מה שכן, חשוב לשים לב שכותבים נכון את המשתנה ${confirmlink} אשר מציג את קישור האימות.

2. יצירת מוקדי רישום באזורים “אסטרטגיים” באתר

אני חייב להודות שאני לא מסכים להמלצה הנפוצה להוסיף כפתור RSS גדול ובולט. זה צורם לעין, לא משתלב יפה עם העיצוב ובעיקר מכירתי באופן אגרסיבי. זה גם לא עבד טוב כשיצרתי אותו בעבר. מעבר לכך, יש סיבה אחת עיקריות מדוע אני לא חושב שזה יגדיל את כמות הנרשמים: הוא לא מטרגט שום קהל. מדוע? בואו נחלק את קהל הקוראים ל-2 סוגים:

  1. יודע מה זה RSS – אם הוא יודע, כנראה שברור לו שבבלוג, כמו בכל בלוג, קיימת האפשרות הזאת. אז גם אם הכפתור יהיה קטן והוא ירצה להירשם, תאמינו לי שהוא ימצא אותו וההבלטה לא תגרום לו לרצות יותר.
  2. לא יודע מה זה RSS – אולי הוא שמע פעם את המונח, אבל לא ממש יודע מה עושים עם זה. במקרה כזה יהיה חסר תועלת להלביט אותו. זה רק בזבוז של מקום בולט ויקר ערך לטובת אלמנט שאינו תורם לייחס ההמרה. אדם כזה יעדיף כנראה להירשם לעדכוני מייל.

אז במקום כפתור שתופס חצי מסך, אני מעדיף “להזכיר” על האפשרות להירשם באזורים שונים באתר, כך שישתלבו באופן טבעי בתהליך הגלישה ובייחוד ב”רגעים קריטיים” עליהם אסביר בהמשך. בחרתי לשלב את אותם אזכורי רישום ב-3 מוקדים שונים כך שיכסו את כל האפשרויות:

1. בסוף כל פוסט

ככלל, כאשר גולש מייחס תשומת לב לתוכן ונוצרת מחוייבות, יש לו יותר מוכנות לקבל החלטה. אם ההצעה להירשם מופיעה בתחילת הפוסט, האימפקט של התוכן עדיין לא חל עליו, לכן בסוף הפוסט הסבירות להקלקה גבוהה יותר. כך זה נראה אצלי:

הרשמה לבלוג

  • כדי לעודד הקלקה הצבתי שאלה פשוטה. המטרה היא לעורר רצון לענות על השאלה באמצעות מעשה (מעשה=הרשמה).
  • השתדלתי להבליט את האלמנט הזה עד כמה שאפשר ולכלול מסר ברור.
  • הלינק לא מוביל לדף בו אני ממשיך לעודד הרשמה, אלא לדף שרק מסביר איך לעשות זאת. אם הגולש ירד שלב אחד בפאנל, אין צורך להמשיך למכור.

אפקטיביות: הלינק מוביל לדף הרשמה שעד כה ביקרו בו 78 מבקרים ייחודיים. מתוכם 55 הקליקו על הלינק להרשמה ונוספו לקהל הקוראים. אז זה אומנם רק 2.75% מכלל הקוראים שלי, אבל כשההשקעה כל כך זניחה למה לא לעשות זאת? כדי למדוד את זה נעזרתי בדוח Top Content בגוגל אנליטיקס בשילוב עם פלאגין Go Codes לוורדפרס שמאפשר ליצור קישורים ייעודיים ולספור הקלקות.

2. בחלק העליון של התפריט הצדדי

הרשמה מהתפריט

אין כאן הרבה מה להרחיב – פשוט תיבת הרשמה סטנדרטית שממוקמת above the fold. אם הגולש כבר מכיר את האתר זה רק יכול להזכיר לו את האפשרות להירשם. הדבר היחיד שהחלטתי לעשות בה שונה מתיבות רישום סטנדרטיות, זה להוסיף את הקישור לדף עם “5 סיבות למה כדאי לך להירשם לבלוג” שהסתבר כסופר יעיל. הדף הזה מיועד לאנשים שלא בטוחים שהם רוצים להירשם וייחס ההמרה שלו מאד גבוה.

אפקטיביות: הביא למעלה מ-80% מהקוראים. לצערי לא הייתי מספיק חכם כדי לעקוב אחרי זה מתחילת הדרך אך בקרוב אתחיל לעשות זאת. כדי לעקוב פשוט צריך ליצור גול בגוגל אנליטיקס ולהטמיע onclick בכפתור ההרשמה, הסבר מפורט אפשר לקרוא אצל ianfernando.

3. בצד הדף – זז כשגוללים

אם הגולש לא ראה את האפשרות להירשם בשני המוקדים הקודמים, במקרה הזה הוא לא יכול לפספס את הלשונית שזזה עם הגלילה. זהו פלאגין חביב בשם Follow me שמאפשר להוסיף לשונית בכל עמוד בבלוג. לחיצה על הלשונית תפתח תיבה עם לינק לטוויטר, פייסבוק וכל רשת חברתית שתבחרו. אני אישית העדפתי לא לספק יותר מדי אפשרויות כדי למקד את הבחירה (וכמובן לשים את הרישום לעדכונים ראשון).

הרשמה מהתפריט

אפקטיביות: זה התברר הרבה פחות אפקטיבי מהפס בסוף הפוסט, אך מצד שני גם קל יותר להטמעה. לסיכום, התקנת פלאגין שלקחה 2 דקות הביאה לבלוג עד כה 35 קוראים חדשים.

3. “שכפול” תכנים שהביאו לגידולים המשמעותיים ביותר

מדובר על מחקר ממש פשוט של שעה-שעתיים שאני עושה מדי פעם והוא מלמד אותי הרבה על הקוראים שלי. המטרה היא לחקור את הגידולים במספר הקוראים שיוצרים פוסטים שונים. אם אדע איזה תוכן גורם לגידול אוכל לשכפל את ההצלחה גם בעתיד. בכל מחקר כזה יש לי 2 מטרות:

  1. לאתר את הפוסטים שיצרו את גל ההרשמות הגדול ביותר.
  2. לזהות את האלמנטים שגרמו לגידול בכל פוסט כזה.

נתחיל קודם בחיפוש הפוסטים שיצרו את גל ההרשמות הגדול ביותר, אלו השלבים שצריך לבצע:

  • זוכרים את הטבלה מסעיף 1 שבה רואים את הסטטוסים של הנרשמים? תעשו לה Export לאקסל.
  • בטבלה הזו יש 4 עמודות – תאריך, רשומים, Reach ו-Hits, אבל אנחנו צריכים רק את ה-2 הראשונות אז תמחקו את ה-2 האחרות.
  • כעת יש לנו את התאריכים ואת כמות הקוראים שהיו בכל תאריך, כדי להקל על עצמנו נוסיף עמודה נוספת שבה נחשב את הגידול היומי.
  • כדי לחשב את הגידול, נגדיר בתא הראשון פונקציה שתחסר את כמות הנרשמים היום פחות אתמול ואת הפונקציה נשכפל לכל התאים. כעת תשימו לב שיש גם מקרים שכמות הנרשמים ירדה מהיום הקודם אז תראו מספר שלילי.

הפרש בין הגידולים בנרשמים

  • תפעילו פילטר על העמודה השלישית שנקרא Top10 כדי לראות את 10 הגידולים הגדולים ביותר.
  • תצבעו את כל התאים שאתם רואים בצהוב ותבטלו את הפילטר.

אתם מוזמנים לסייר בטבלה ולחפש את השורות הצהובות. הגידול היה אומנם בתאריך של השורה הצהובה, אך זה אומר שמה שגרם לגידול כנראה היה כמה ימים לפני. כעת עליכם לאתר בבלוג את הפוסטים שכתבתם בימים שלפני הגידול ולנסות להבין מה המכנה המשותף ביניהם.

אפקטיביות: מבדיקות שעשיתי גיליתי שאלו שלושת סוגי התכנים שיצרו אצלי את הגידולים המשמעותיים ביותר:

4. סרגל הכלים של Conduit

חברת Conduit מאפשרת לכל אחד ליצור סרגל כלים קהילתי לדפדפן ולהוסיף בו אינסוף פיצ’רים מתוך המאגר שלהם. מעבר להיותו כלי נוח מסייע בעבודה היומיומית, סרגל הכלים שלהם הוא כלי CRM מעולה שמסייע להגדיל את מספר הקוראים ולשמור על קשר עם הקוראים הקיימים. הוא מאפשר:

  • לתקשר עם משתמשים בזמן אמת באמצעות שליחות הודעות Desktop
  • הצגת פוסטים אחרונים מהבלוג (תקצירים)
  • אפשרות להירשם לעדכונים מהבלוג דרך RSS

אך אחד מהדברים המעניינים ששמתי לב אליהם, זה שהאנשים שמתעדכנים על הבלוג מתוך סרגל הכלים נספרים בתחשיב הקוראים. אם תלכו ל-Feedburner שלכם לאזור ה-Subscribers שנמצא תחת Analyze תראו שם את כל המקורות שדרכם אנשים רשומים אליכם. אחד מהם הוא Conduit וזה מה שכתוב לגביו:

Conduit offers a ‘community toolbar’ that websites can customize and offer for download and installation into popular browsers. Subscribers may use this toolbar to get updates from many sources, including feeds. These requests are coming from various Conduit toolbar installations that individuals have installed in their browsers and use to get notified about updates in your feed.

כלומר סרגל הכלים הוא מעין קורא RSS שדרכו משתמשים יכולים להתעדכן לגבי תוכן חדש. מזה אפשר להסיק שאם על סרגל מסוים מותקן פיד RSS, כל אדם שיתקין את הסרגל יספר כקורא. לכן גם אני הוספתי בסרגל שלי את הפיד של הבלוג.

אפקטיביות: עד כה התקינו את הסרגל שלי 1152 איש, כאשר מתוכם יש 146 איש שעוקבים אחרי הבלוג באמצעות Conduit. אפשר לראות ב- Feedburner את הכמות המדוייקת של אנשים אלו:

קוראים שמשתמשים ב- Conduit

אגב, במעמד הזה אני ממליץ לכל אחד מכם שאוהב קיצורי דרך ותוספים לדפדפן – להתקין את סרגל הכלים של AskPavel. יש בו עשרות כלים שימושיים ואפשר להתקין אותו על כל דפדפן תוך שניות.

5. כתיבה מחוץ לבלוג (במקומות בהם נמצאים קוראים פוטנציאליים)

הדרך הכי אפקטיבית לחשוף את הבלוג לקהל יעד פוטנציאלי היא באמצעות כתיבת פוסטים אורחים. כתיבת פוסטים אורחים היא תורה שלמה ולדעתי גלן כתב את הפוסט המקיף ביותר שמתאר אותה (ממליץ גם להירשם לבלוג שלו): Guest Blogging: The Ultimate Guide

לטכניקה הזו יש הרבה עוצמה כי היא חושפת את הבלוג לקהל אנשים שלא מכיר אתכם. לכן אם התוכן שלכם איכותי מספיק, יש סיכוי טוב שאותם אנשים יהפכו לקוראים קבועים אצלכם. כמה כללים בסיסיים עליהם הקפדתי כשפרסמתי תוכן באתרים חיצוניים:

  • בחירה לפי קהל יעד – הקפדתי לפרסם רק באתרים ובלוגים שעוסקים בשיווק באינטרנט, קידום אורגני, מדיה חברתית או כל נושא אחר עליו נכתב כאן בבלוג, כדי שבעת המעבר הקוראים החדשים ירגישו בבית. כמובן בחרתי גם כמה מקורות כלליים יותר בתחום האינטרנט כמו מדור המחשבים של Ynet.
  • התאמת תוכן לאופי האתר – יש בלוגים שאוהבים להשתמש בשפה מסוימת, הומור ייחודי או סתם אלמנטים שמייחדים אותם. כשאני מוצא את הבלוג בו אני רוצה לפרסם פוסט אורח, אני דואג לקרוא כמה פוסטים לפני כן כדי להבין את סגנון הכתיבה, מה גורם לאנשים להגיב, האם הפוסטים ארוכים או קצרים, האם הם רציניים וכו’. אני יוצא מנקודת הנחה שאם יש קוראים קבועים לבלוג, כנראה שהם נהנים מהאופי של התכנים. לכן אם אצליח לשמר מספר אלמנטים בפוסט האורח שלי, זה יסקרן אותם.
  • בחירת נושא ייחודי + ערך – ככל שפחות נכתב על הנושא הנבחר, כך יש יותר סיכוי לעורר עניין. אבל לא מספיק שאכתוב פוסט באורך הגלות, אם לא יהיה ערך מוסף לא אצליח לעורר גירוי להירשם אצלי.
  • הסוד הוא בכותרת – אני לא יודע אם אתם יודעים, אבל לוקח לי בד”כ הרבה זמן לבחור כותרת לפוסט (לפעמים עניין של ימים). אני שוקל כל תו ופסיק ומשתדל לגרום לה לעורר רגש אצל הקורא. לפעמים ככל שהכותרת תהיה מוצלחת יותר, זה אפילו יכול לפצות על תוכן פחות איכותי. כאן המקום לפרגן לאחד הבלוגים האהובים עלי CopyBlogger, שמכיל הרבה מאד מידע על קופירייטינג וניסוח כותרות.
  • מתן ערך – אם אני רוצה שהקורא יסמוך עלי, אני חייב לתת לו ערך מוסף שהוא הרבה מעבר לפוסט מפורט ומקיף. לתת את התחושה שזה סוג התוכן שהוא לא ימצא בשום מקום אחר.

אפקטיביות: פרסמתי עד כה מספר פוסטים ומאמרים אורחים על קידום אתרים. כדי לבדוק מה הייתה האפקטיביות שלהם, אפשר לראות ב- Feedburner את הגידולים שהיו בתאריכי הפרסום (בדקתי בתקופה של שבוע אחרי הפרסום שלהם):

  • Ynet – נוספו 62 קוראים חדשים.
  • המליונר בפיג’מה – 46 קוראים חדשים.
  • נענע10 – נוספו 14 קוראים חדשים.
  • SEOmoz – נוספו 40 קוראים חדשים (למרות שהבלוג מאד פופולארי, מרבית הקוראים שם דוברי אנגלית לכן המספר קטן).

לסיכום, אי אפשר להגיד שהמספרים הללו חד משמעיים כי יכול להיות שאנשים נרשמו אלי בעקבותם הרבה זמן אחרי שהם פורסמו. מה שכן, זה נותן איזושהי אינדיקציה לגבי כמות הקוראים שאפשר לקבל בזכות פוסטים אורחים.

6. פיד RSS מלא או חלקי?

תמיד נשאלת השאלה האם לשחרר פיד RSS מלא או חלקי. מצד אחד אם הוא חלקי אז האנשים שמנויים לעדכונים במייל יהיו חייבים להיכנס לבלוג כדי לקרוא את כל הפוסט ואז זה מגדיל את הטראפיק. מצד שני, מי שמנוי דרך קורא RSS (כגון גוגל רידר) לא יאהב את זה, כי הסיבה שבגללה הוא מלכתחילה משתמש בקורא RSS היא כדי לחסוך את הכניסה לאתרים השונים וקריאה ממקום אחד. אבל לא רק שהם לא ירשמו אליכם, אפשר גם לאבד לינקים פוטנציאליים (שימו לב למשל מה ארז וולף כתב באדום בתחילת הפוסט). אם כך יש פה איזשהו טרייד אוף בין יותר טראפיק ופחות קוראים מול פחות טראפיק ויותר קוראים.

אז אני בחרתי ללכת על האפשרות השניה – פחות טראפיק ויותר קוראים. זה אולי המקום להודות לטל גלילי על הייעוץ לבחור בדרך הזו כי בסופו של דבר זה השתלם. אני מאמין שבראש ובראשונה בלוג נמדד לפי כמות ההשפעה שלו. כלומר גודל קהל הקוראים ולא טראפיק\לינקים\דירוגים. ואם זה לא מספיק, יש תקראו עוד 6 סיבות למה אתם חייבים פיד מלא.

איך הופכים פיד חלקי לפיד מלא (למשתמשי וורדפרס)?

  1. נכנסים ללוח הניהול של וורדפרס–>הגדרות–>קריאה–>סימון “פוסטים שלמים”.
  2. פרסמו פוסט ריק כדי שההגדרה תיכנס לתוקף.

אפקטיביות: מכיוון שיש לי למעלה מ-50% קוראים שמתעדכנים במייל, אני ללא ספק מפסיד הרבה טראפיק פוטנציאלי. מצד שני, 452 איש עוקבים אחרי הבלוג שלי באמצעות גוגל רידר אז מבחינתי זה שווה את זה (ואני לא מדבר על אנשים שעוקבים עם קוראי RSS נוספים). את ההתפלגות אפשר לראות במסך subscribers שנמצא תחת Analyze.

7. התקנת Feedsmith

זו לא בדיוק דרך להגדיל את מספר הקוראים אלא יותר קבלת תמונת מצב אמיתית לגבי כמות הקוראים. אם התחלתם לכתוב בלוג בעבר, אך לא עשיתם לו אינטגרציה ל-Feedburner מהיום הראשון, יש סיכוי שיש לכם קוראים שמנויים לפיד הראשי של הבלוג, נגיד לפיד כזה: www.askpavel.co.il/feed. אבל אחרי האינטגרציה פידברנר יצר פיד ייעודי עבור הבלוג (נגיד אצלי הוא כזה: feeds2.feedburner.com/israelsky), לכן נוצר מצב שהקוראים שנרשמו לפיד המקורי לא נספרים בתחשיב הקוראים שלכם בפידברנר.

זו בדיוק הבעיה שהפלאגין Feedsmith פותר. הפלאגין יאתר את כל המקורות לגשת לפיד שלכם ויעשה להם רידיירקט לפיד של פידברנר.

מכירים עוד דרכים להגדיל את כמות הקוראים?

יש כאן כמה שיטות שלא הזכרתי כי מנסיון הם לא עבדו לי טוב. לדוגמא: שליחת מייל תודה לאדם שהגיב בפעם הראשונה ובקשה להירשם. אם השתמשתם בשיטות שלא עבדו או לחילופין הגדילו משמעותית את כמות הקוראים שלכם – אתם מוזמנים לשתף.

לסיכום, בפוסט הזה רציתי לשתף אתכם בכל הטכניקות שעבדו לי בשנתיים האחרונות, אך זה לא אומר שהן יעבדו בכל המקרים. הדבר הכי חשוב זה קודם כל להתמקד בתוכן איכותי שימשוך אנשים. אז אם אתם שוקלים להקים בלוג ולא יודעים על מה לכתוב, אני ממליץ לקרוא פוסט מעולה שרויטל סלומון כתבה (למרות שהוא משנת 2008 הוא עדיין נכון) 🙂

קרדיט לתמונה: fransimo

נכתב על ידי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד והמנכ״ל של אנגורה מדיה – סוכנות שירותי שיווק דיגיטלי עם התמחות ב-SEO, PPC וסושיאל.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

47 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

47
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.