קידום אתרים » שיווק דיגיטלי » איך לייעל את הצ'ק אאוט באתרי מסחר אלקטרוני – 10 טעויות שאסור לכם לעשות
אופטימיזציה לצ'ק אאוט בחנויות איקומרס
DJHuber, November 2006, Flickr

איך לייעל את הצ'ק אאוט באתרי מסחר אלקטרוני – 10 טעויות שאסור לכם לעשות

להביא את הטראפיק זה אומנם הצעד הראשון שכל חנות באינטרנט משקיעה בו המון אנרגיות, ובצדק. אך כיצד לשמר אותו עד לתהליך הרכישה? זו שאלת מליון הדולר. בפוסט הבא עידו סלע מסביר לעומק על האופטימיזציה לתהליך ה- Checkout באתרי מסחר אלקטרוני וכיצד להימנע מטעויות נפוצות שגורמות לנו לאבד לקוחות בדרך לרכישה.

כשפבל ואני דיברנו על המאמר הזה, הוא שאל "יש כל כך הרבה מה לכתוב?" וכשחשבתי על זה לרגע, הגעתי למסקנה שגם ספר לא יספיק. לא בצחוק.

זה כמו לשאול, כמה יש כבר לכתוב על עיצוב, האם ניתן לסכם הכל במאמר?

אז כיוון שהתחום הזה כל כך מורכב, כל כך רחב, לא אגע בכולו אלא באמת בדגשים המרכזיים ביותר של התהליך שעובר הגולש, איך אפשר לשפר אותו ומה הן הטעויות המרכזיות של רוב האתרים.

כי התהליך הזה, תהליך הרכישה, נוגע בכל. הוא נוגע ברגש, הוא נוגע באמינות, הוא נוגע ב- UI, הוא נוגע בעיצוב הוא נוגע בכל. פשוט בכל.

ראשית, לטעות העסקית של הרבה גופים

באופן כללי, שיווק באינטרנט נוגע בשני ערוצים מרכזיים. האחד, להביא את הטראפיק, השני להמיר אותו. זהו. זה כל הסיפור.

היכן הבעיה? רוב העסקים כל היום עסוקים בצד של הבאת הטראפיק בין אם ע"י קידום אורגני, ממומן וכו' אבל לגמרי מזניחים את כל המשפחה של ההמרה וחווית המשתמש.

צריך לזכור שרוב רובם של העסקים הם קטנים, 99.3 מהעסקים בישראל.

כך שנניח שיש אתר עם יחס המרה של שני אחוז והוא מצליח לשפר אותו ולהביא אותו לשלושה אחוז בהנחה שיש לו 100 גולשים ביום (סביר ואפשרי) אז  הוא יקבל במקום שני טלפונים ביום, שלושה ותאמינו לי שזו דרמה גדולה לעסק קטן – יכול להפוך אותו ממתגלגל לרווחי.

במה נעסוק?

כאמור, כל תהליך הרכישה ועד שיוצרים אמון אצל גולשים שלא מכירים אותנו ומביאים אותם למצב של רכישה, זה נושא מאד מורכב.

גולשים לא קונים מאתרים סתם, זה קשה מאד היום. לכן רואים יחסי המרה נמוכים בהרבה מאחוז אחד שהוא כביכול היחס הסביר להמרה לקמעונאות.

איך יוצרים אמון? איך יוצרים תהליך קל שהגולש קונה מאיתנו בקלות (יחסית)? זה נושא שלם אשר מצדיק יותר מפוסט ונרחיב עליו אולי בפעם הבאה.

אנחנו נפרק רק את נושא הצ'ק אאוט – התהליך שהגולש עובר מרגע שהוא העמיס את הפריטים בחנות.

פסקה על מערכות ניהול תוכן ולמה בכלל לציין את זה?

חשוב כן לגעת בפסקה בנושא כי לא הכל נתמך בהכל, כתבתי בעבר על פלטפורמות מומלצות לבניית אתרים ואסכם את הנושא בקצרה כאן בתקווה לא להקים עלי שחקנים מסויימים.

כאמור אנו מדברים על אתרי קמעונאות ולא על אתרים תדמיתיים. מי שיש לו אתר תדמיתי חבל שיחפש דבר אחר למעט וורדפרס.

אתרי קמעונאות זה עסק אחר, יש כמובן פלטפורמות מוכנות כמו ייאלה שופס, אי שופס וכו' שהן ראויות ובחלק מהמקרים מספקות את הסחורה ולא מעבר.

גם בחו"ל אגב, הפלטפורמות המוכנות כדוגמת Shopify ואחרות לא מספקות את הסחורה בצורה טובה.

כשאני אומר ראויות, אם יש לי אתר קמעונאות וזה עיקר עיסוקי, ראוי זה לא מספיק. אם נושא הקמעונאות בעסקך הוא צדדי או שולי אז חבל להשקיע הרבה כסף, דוגמא לחנות עולם המים שבכלל יושבת על סאב דומיין על פלטפורמה של ייאלה וזה מספק את הסחורה לצרכים שלהם.

מג'נטו היא מערכת שהתבשלה מאד בשנים האחרונות, היתה כבדה וקשה לעיכול והיום היא חזקה מאד, גם ב- PrestaShop ניתן לעשות דברים טובים וכן, גם עם דרופל וג'ומלה.

באופן אישי אני לא סובל את ג'ומלה אבל זו מערכת ראוייה ביותר ויונתן קליין מנהל התשתיות של וויזי הוא בכלל גו'מלאי, שאוהב ומרצה על המערכת.

הבעיה במערכות שהן לא 100% קמעונאיות זה תהליך המכירה ושיפור ההמרה וזה מהות העניין, אני מניח שהפלאגינים ישתפרו בוורדפרס ובעוד שנה שנתיים יהיו מערכות בוגרות ובשלות, אבל היום יש הרבה תהליכים חסרים גם בפלאגינים בוגרים כדוגמת – WooCommerce וגם באחרים, למרות שבנינו הרבה אתרי קמעונאות על וורדפרס כדוגמת זה, או זה ורבים אחרים.

כדי לסכם את העניין – אם מישהו רוצה אתר מהיר, ראוי, כאן ועכשיו, באפס כסף יחסית – שילך למערכות מוכנות כמו ייאלה וכו'.

אם מישהו רוצה מעבר לזה ולא רוצה לבזבז הרבה כסף ולעשות לעצמו אתר טוב שיבחר תבנית ויבנה על וורדפרס, דרופל או גו'מלה. יש תבניות מדהימות, ראו לדוגמא את התבנית הזו של אלגנט שהיא פשוט מדהימה ביופיה. בסוגריים אציין שאלגנט עדיין לא בשלים לקמעונאות בעברית, אולי בעתיד. לפבל אומר שנושא התבניות בפני עצמו מצריך טיפול בבלוג.

ומי שרוצה וזה הביזנס שלו והוא מוכר ורוצה UpSale ו- Cross Sale ותהליכים משופרים וכו' צריך ללכת על עיצוב שהוא שלו ולבנות על מערכות מסוג מג'נטו וכו'. הבעיה באופציה הזו שהיא כאב ראש כזה גדול וגם כאב גדול בכיס, אבל באופן יחסי זה מצדיק את ההשקעה, אנשים פותחים חנויות בקניון במליון וחצי ₪ ולא ישקיעו עשירית על אתר ממיר.

טוב, חרגתי כבר מגבול הפיסקה…

נושא חשוב לפני השגיאות הנפוצות

אני יודע שכל החיים לימדו אותנו בביה"ס לא להעתיק ולימדו אותנו עוד הרבה שטויות, אך לא לימדו אותנו את הדברים החשובים באמת.

בין היתר לא לימדו אותנו ללמוד מהמצליחים.

בעולם הזה יש הרבה אנשים מצליחים והרבה עסקים מצליחים, מה יש להמציא את הגלגל כל פעם מחדש?

יש חברות ישראליות מדהימות, פשוט מדהימות שהם אלופי האינטרנט.

ולא, אני לא מדבר על כל ה"גורואי וובינרים למינהם" צפרדגורו קורא להם הפיג'מיסט.

אני מדבר על בבילון, אני מדבר על Wix, אני מדבר על Conduit, וויביה (שנרכשה על ידם), אני מדבר על Outbrain, מג'נטו (בעלים ישראלים) ועוד חברות שניתן רק ללמוד מהם תובנות.

וקמעונאות? יש את Zappos, שהם אלופי העולם בכל מה שקשור לקמעונאות, ג'ף בזוס, גאון אינטרנט של Amazon ועוד ועוד.

אז למה להמציא את הגלגל? יש לכם שאלה איזה צבע הוא הכי ממיר בכפתור?

אם אמזון שמו כתום בכפתור הפעולה שלהם:

כפתור הפעלה באמזון

וזאפוס שמו כתום בכפתור הפעולה שלהם:

כפתור הפעלה בזאפוס

ובבילון שמו כתום בכפתור הפעולה שלהם:

כפתור הפעלה בבילון

יש עדיין שאלה איזה צבע הכי ממיר? מה יש לי לעשות ספליט טסטינג ועוד מבחני המרה מסוגים שונים כשיש אתרים שפירקו את הנושא לגורמים.

לכן לדוגמא אם אחרי הפוסט הזה, בטח ישארו עוד הרבה מאד שאלות כי כאמור הנושא מורכב. אתה אתר קמעונאי ויש לך שאלות? לך לוולמארט ודומיו וקבל את התשובות. יש לך שאלה איזה אמצעי אשראי הוא הכי מקובל, מה בא מימין ומה בא משמאל? לך לגדולים ולמצליחים וראה מה הם עושים. אלקסה ריכזה עבורכם את עשרת אתרי שופינג הגדולים בעולם.

ועכשיו לשגיאות הכי נפוצות בצ'ק אאוט

יש מאות שגיאות, אנסה לרכז את העשר המרכזיות

שגיאה #1 – הוספה לסל קניות

הכפתור צריך להיות ברור וגדול, הטקסט שלו צריך להיות "הוספה לעגלה" ולא "בחר", "תוספת" וכו' – הדיוק בניסוח חשוב.

לאחר שבחרנו, בהרבה מהאתרים הפריט פשוט נוסף לעגלה ורשום ליד עגלת הקניות +1 או משהו דומה. בעיני זו טעות כי רוב הגולשים המבוגרים כלל לא מבחינים בזה, אחרי זה כשהם יבואו לצ'ק אאוט ויראו הרבה פריטים הם יחשבו שמישהו בא לגזול אותם וירד להם הבטחון וזה כמובן מפחית קונברז'ן.

מה אני ממליץ? אני ממליץ שמוסיפים פריט לעגלה יפתח חלון בלייט בוקס (לייט בוקס, זה שכל המסך מוחשך חוץ מהחלון עצמו, זה שכיח עם תמונות) בחלון עצמו או שיהיו שני כפתורים "המשך קנייה" ו- "המשך לתשלום" או שאותו חלון יכול להיפתח עם הפריטים עצמם, ז"א שכל הוספת פריט מביאה אותי לעגלה עצמה.

אתם חושבים שהבאתי את זה מהראש? לא. זה בדיוק כך ב- Best Buy. במקרה הזה הם גם הוסיפו Up Sale  לאחריות.

עגלת קניות ב-best buy

שגיאה #2 (מהבולטות) – יוזר, הרשמה וכו'

שימו לב למחקר חשוב, רוב היוזרים שנרשמו לאתרים ברוב המקרים לא זוכרים את זה. האמת, לא צריך מחקר בשביל זה.

אם כך היכן כשל ההמרה? בבקשת ההרשמה המיותרת של בית העסק. כי במקום שהיוזר ייגש לצ'ק אאוט ישר, הוא מתבקש להירשם קודם ואז כשהוא נרשם, מתקבלת ההודעה שהמייל שלו כבר רשום והוא צריך לשלוח לעצמו תזכורת, ואז הוא שולח וזה בכלל בספאם… שאמשיך?

זה מטופש ומיותר לרוב האתרים ובמקרה הזה אני לא מדבר על הגדולים.

מה אני ממליץ?

לאתרים קטנים One Page Checkout, ללא הרשמה ללא יוזר ללא סיסמה – שיא הפשטות.

מי שבכל זאת מתעקש, הייתי מייצר שלושה ריבועים:

  • הראשון מימין שנקרא "Express Checkout" ושם מציין שניתן לבצע את ההזמנה ללא הרשמה עם מינימום פרטים וגם הייתי מציין את זמן התהליך אם הוא קצר "תוך 60 שניות סיום הרכישה".
  • ריבוע אמצעי "כניסה לרשומים".
  • ריבוע שמאלי "להרשמה".

במילים אחרות, אני מוביל את הגולש ל- Express Checkout ואם הוא ממש רוצה להירשם אז שתהיה לו האופציה.

ראו את ה- Checkout as guest של Best Buy. במקרה שלהם הוא שחקן גדול, במקרה של שחקנים קטנים הייתי הופך כאמור את הסדר.

checkout - בתור אורח

שגיאה #3 – טופס הרשמה

מה אכפת לכם מהיכן הגעתי?

מה אכפת לכם מה הכתובת השנייה שלי?

מה אכפת לכם מה תעודת הזהות שלי?

מה אכפת לכם תאריך הלידה שלי?

מה אכפת לכם אם אני נשוי, רווק וכו'?

ברור שאתם רוצים את זה למערת ה- CRM שלכם וברור שמקסימום פרטים הם טובים לעסק אבל לא טובים לגולש והגולש שונא לספק פרטים לחנויות.

כשאנו מדברים על יחסי המרה, תשאלו את עצמכם שאלה חשובה: מה מינימום הפרטים, ממש מינימום, שאני חייב כדי לסיים את המכירה?

אעזור לכם כאן, כך הטופס צריך להיות בנוי:

  • שם מלא – לא צריך שם פרטי בנפרד ושם משפחה בנפרד.
  • כתובת למשלוח – לא צריך רחוב, מיקוד, מספר דירה וכו' בנפרד, הכל בשורה אחת בדיוק כמו שהייתם רושמים על המעטפה, שימו לב שזו כתובת למשלוח ולא כתובת מגורים, מה אכפת לי כתובת המגורים? אני צריך את זה? לא.
  • נייד / טל – מספיק אחד ראשי, זה הרי מה שיש לאנשים היום, לא צריך טלפון בבית, לא טלפון בעבודה, לא טלפון של הסבתא וכו'.
  • דוא"ל – אחד ראשי, לא של העבודה, לא משני וכו'.
  • הערות – אם יש כמו חשבונית ע"ש מישהו אחר וכו'.

שגיאה #4 – הסליקה

לצערנו יש את תקן ה- PCI, שהוא מורכב מאד, רוב האתרים היום בפועל לא יכולים לסלוק לבד, אלא צריכים לשלוח את הגולש לדף אחר.

אם זה אפשרי, אני ממליץ על iframe, של הסליקה, אם זה לא אפשרי אז לממש בדיוק את ה- API של הספק כדי שהגולש יגיע לדף של ספק הסליקה לא יצטרך למלא שוב פעם את שמו ושוב פעם את המייל שלו כי זה גם מטריד אבל יותר חשוב מוריד בטחון וזה כמובן מבטל המרה.

אם דיברתי סינית בפסקה הזו מי שהוא בעלים של אתר שישאל את הבונה שלו.

הכי עדיף זה פשוט One Page Checkout. הכל בדף אחד.

שגיאה #5 – ריבוי תהליכים ומסכים

לא צריך לא מסכים ולא תהליכים ולא ציור "היכן אתה" ולא כלום. צריך One Page Checkout, הכל בדף אחד פשוט וברור.

סיפור שסיפר במוסף ידיעות עובד ישראלי שעבד עם סטיב ג'ובס: במשך שלושה שבועות עבדו על אפיון לתוכנת הצורב של המאק, צוותים שלמים עבדו על זה, עם אפיון מורכב של עשרות עמודים ומאות תהליכים ואפשרויות.

ואז הגיע הרגע והם עומדים בחדר מחכים לסטיב ג'ובס.

הוא נכנס, לא שואל אותם כלום, לוקח טוש, מצייר ריבוע ואומר להם "אתה גורר את הקובץ לכאן ואז נפתח כפתור Burn" זהו. ויוצא מהחדר.

אומר הישראלי, שבאותו הרגע כולם הבינו שכך זה צריך להיות.

שגיאה #6 קראתי את תנאי השימוש ויש לי הערה…

אחד הדברים המטופשים זה לא לתת לגולש לעבור לקנייה אם הוא "לא מסכים לתנאי השימוש", מישהו פעם קרא את תנאי השימוש? האם אתם מדמיינים שתיכנסו לרמי לוי, עם העגלה ונציגה לפני התשלום תגיד לכם, "אדוני, אתה לא יכול לקנות פה אם אתה לא מסכים לתנאי השימוש שלנו". דמיוני נכון. אז למה זה לא דמיוני באתר שלנו?!

אני יודע שחברות הסליקה מחייבות את זה ולכן הניסוח צריך להיות כך, בכוכבית למטה בפונט קטן:

ברכישה מחנות X, אני מסכים לתנאי השימוש" (באנקור של תנאי השימוש יש קישור לתנאים של החנות). זהו.

שגיאה #7 ניסוח זכר ונקבה

אין כאן מה להרחיב, פשוט לעבור על כל הטקסטים ולוודא שהם מנוסחים נכון לזכר ונקבה (לא "תמשיך לקנייה" וכו').

שגיאה #8 – Up Sale

לקוח רכש, הוא כבר בחנות, הוא שם אשראי וסיים מכירה. למה שלא ירכוש עוד אפילו אם מרוויחים פחות?

לא יודע מי רכש בגו דדי דומיין, זה סיוט מהלך, אני לא מדבר על תהליך כזה, אלא על תהליך יותר אלגנטי וביחד עם זאת לא לפחד להציע.

מתי? אחרי שהאשראי בידכם.

כמה? לדעתי בחלון אחד, בין פריט לשלושה, זהו.

שימו לב שדיברתי למעלה על מערכות ניהול תוכן שלא כולן תומכות בתהליכים מורכבים כאלו.

שגיאה #9 – תשלום

זה שאתה משלם ב- PayPal, וקונה ב- DealExtreme כבל לאייפון זה נחמד מאד, לא כולם בטח לא הישראלים משתמשים בפייפל.

צריך לאפשר את כל האופציות, כולל דיינרס, כולל "מסירת פרטים בטלפון", לא לוותר על אף אמצעי.

שגיאה #10 – שגיאות טכניות

שימו לב, אם תמונה לא עולה, לכם זו נראית שגיאה טכנית אשר מצריכה טיפול קטן, אבל לגולש זה מוריד בטחון, החשד הוא מאד גבוה ולכן כל פסיק לא במקום, טופס לא מסודר, תמונות שלא עולות, סטייה של הדף, אי טעינה שלו באייפד, כפתורים שלא עובדים וכו' הם מעוררי חשד ומורידי בטחון.

אני יודע שלא בצדק, אבל זה מה יש, לכן לעבור על הכל בכל הדפדפנים, כן, גם באיכספלורר 7 (כך יקיר מוויזי קורא לאקספלורר), מי שרוצה טיפ איך לבדוק את הגרסאות השונות של IE שילחץ F12 ואז יוכל לעבור בין הדפדפנים השונים. חשוב ביותר.

על מה לא דיברנו?

דיברנו רק על שגיאות בולטות, אם אחשוב על זה אני יכול למצוא 100, אבל כיוון שאני כבר מעל 2000 מילים אז מספיק 10 שגיאות.

על מה לא דיברנו, על כל הטיפים, איך משפרים חווית משתמש, איך מייצרים ממשק מזמין, מה מוריד בטחון וכו'.

כאמור זה נושא רחב מאד מאד ולכן לא ניתן להכיל הכל בפוסט (למי שרוצה להתעמק, בעבר פורסם כאן פוסט שמדבר על אופטימיזציה וקידום חנויות וירטואליות).

ובכל זאת שני טיפים חזקים ומשמעותיים:

  1. אמינות – תעשו הכל כדי להבטיח לגולש שיש לו בית חם לקנות בו, חנות בת X שנים, X לקוחות מרוצים, ביקורות מזאפ, ביקורות מלקוחות, דף בפייסבוק, מענה אנושי, חנות אנושית וכו'.
  2. מענה על התנגדויות כבר בתהליך – משלוח חינם דו כיווני, החזרה ללא שאלות, החזרת כסף, הכל צריך להיות ברור וחד.

אחת מהסיבות שהאמריקאים קונים כל כך מהר כי הם יודעים שגם אם הם ישתמשו במוצר הם יוכלו להחזיר אותו תוך 90 יום ולכן אין להם כלל התלבטות בתהליך הרכישה.

סיכום ושני טיפים לסיום

זה נושא אינסופי, אפשר לכתוב ספר. נגענו בקצה של הקצה, ממש בשגיאות הבולטות שכל פעם שורפות לי את העיניים בתהליכים.

שני טיפים לסיום…

ישראל קטורזה ציין בראיון טיפ שווילוז'ני נתן לו: "אל תנסה להצחיק את הקהל, תספר מה מצחיק אותך".

תבנו תהליך של רכישה כמו שאתם הייתם רוצים, כמו שלכם נוח, כמו שאתם חווים אותו.

תחשבו אפל בפישוט תהליכים.

טיפ שני – ללמוד מהמצליחנים, דיברנו על זה רק צריך להפנים ולחזור ללמוד.

בהצלחה ואתם מוזמנים להפציץ בטיפים למטה בתגובות, אני חייב לעבור את ה- 150 תגובות כדי להכניס את הפוסט הזה לטופ 10 של פבל :)

אודות עידו סלע

עידו סלע
עידו הנו הבעלים של חברת Wisy לשיווק באינטרנט - חברת בוטיק המעסיקה עובדים מהארץ והעולם, העוסקים בטכנולוגיות ותחומים נוספים שאנו אוהבים. עידו חובב סקווש, שחייה, שח, טכנולוגיה, עסקים, מסחר ואנשים.

עשוי לעניין אותך גם...

TVM מדברים שיווק דיגיטלי

TVM – מיזם חדש יספק הצצה בוידאו לתעשיית הדיגיטל הישראלית (+ סרטון על אנגורה מדיה)

זה לא סוד ששיווק דיגיטלי הוא אחד המקצועות התוססים, החדשניים והדינאמיים ביותר בעולם בשנים האחרונות ...

ועידת MAD 2017

ועידת MAD 2017: הסיכום המלא עם עיקרי ההרצאות, הדוגמאות והמסקנות

יום רביעי ה-12 ביולי, 9 בבוקר, דיוויד אינטרקונטיננטל. ועידת MAD של 2017 יצאה לדרך וצוות ...

109 תגובות

  1. סעיף 6 הוא בעייתי מבחינה משפטית, וזה נאמר אחרי התייעצות בנושא דומה עם עו"ד מומחה בתחום…

    • עידו סלע

      אני יודע, הוא מאד בעייתי בהרבה מדינות, אבל אני יכול למסור לך (במקרה אני גם עו"ד) שאם תחפש טוב טוב תמצא פרצה קטנה.

      תמיד יהיו את אלו שיקחו את הדברים כפשוטם ויחמירו ויהיו את אלו שלא.
      חפש את אלו שלא.

      נ.ב
      גם לניוזלטר היום שאתה שולח צריך לרשום "פרסומת" וגם כאן יש מקום לדיון.

  2. תודה על התגובה עידו:)

    אשמח אם תוכל לפרט מה הפרצה, מאחר וזה מאוד יעזור לי ואני בטוח שגם לגולשים אחרים, אותו עו"ד היה מאוד (מאוד) נחרץ בנושא

    • עידו סלע

      אתה יודע, לעורכי דין הכי קל לאסור, בדיוק כמו שלמפקד בצבא הכי קל לא לעשות. לגבי הפתרון זו פרשנות, העו"ד שלך לא טועה ולא מטעה.

      מה שכן, קח את זה למקום אחר:
      כנס לקישור הזה של בבילון:

      https://shop.babylon.com/?store_id=222&ui_template=137&type=2523&trid=HPB9PRODUCTSINHESTOREVSSHOPSHPHEB&lang=8&template_id=6

      שם בחר את אחד הפריטים והוסף לסל.

      אתה סומך עלי שחברה ציבורית ששווה מעל מילארד ₪ שהיא ספינת הדגל של האינטרנט הישראלי ובנוסף נועם לניר שהוא אולי לא ה"קאפ אוף טי של כמה אנשים" אבל הוא מגה תותח אינטרנט ומבין כמו שמעט אנשים מבינים, אתה מסכים שהם צריכים להיות כפופים לחוק נכון?

      עכשיו לחידה, האם אתה בכלל רואה כפתור כמו "אני מסכים" או אני לא מסכים, או יש לי הערה וכו'?
      נכון, גם אני לא.

      יש לי עוד עשרות דוגמאות כאלו של אתרים טובים ישראליים אשר עומדים בכל תנאי החוק (או מפרשים אותו אחרת).

  3. פבל ישראלסקי

    תודה על הפוסט המעולה עידו, אחד הטובים שלך! :)
    האמת שגם לי יש קצת חששות לגבי סעיף 6, האם יותר חשוב לי להמיר קצת יותר לקוחות או למנוע הסתבכות משפטית בטווח הארוך שעשויה לעלות לי המון כסף? יש כאן דילמה רצינית…
    אגב, איזו סיבה יש למשתמש לא להסכים לתנאי השימוש אם הם סטנדרטיים? אם יש משתמש כזה שיוצא מן הכלל אולי זה צריך להרים דגל ודווקא בגלל זה לא לאפשר לו לקנות בגלל חשש שתהיה כאן איזושהי פרצה שהוא ינצל בהמשך?

    • עידו סלע

      תודה רבה.

      לא שווה להסתבך ואם המחלקה המשפטית נאבקת פה אז לוותר לה כמובן.

      העניין הוא שפעמים רבות לא ניתן להמשיך ללא הסימון ואין אזהרה שלא מסומן כלום, ז"א אין ריבוע אדום סביב וכו' וכך כל מי שהוא לא מצוי ברכישות לא יידע כלל שהוא לא יכול להמשיך את התהליך וההמרה שלנו תלך לאיבוד. יתכן וזה אחוז מאד מאד נמוך אבל כל מהות השיווק באינטרנט הוא יחסי המרה.

      המבחן הוא לא הכפתור הזה ולא כפתור אחר, צריך לשים מישהו, שהוא לא מצוי באינטרנט כלל, בד"כ זה יהיה אדם מהגיל השלישי ולתת לו אשראי ביד ולציין בפניו פריט מסויים בחנות (שהגדרתם מראש על 0.01 ₪) שאתם רוצים שהוא ירכוש.

      תנו לו לנהל את כל התהליך לבד וראו היכן הוא נתקע (או לא), זה יהיה הקייס הכי טוב.

      יתכן ותראו שאותו אדם פספס כלל את הצ'ק בוקס הזה ולא יבין למה הוא לא מצליח לעבור הלאה ויתכן ותראו דברים אחרים מעניינים.

  4. תודה, מאמר מעולה.

  5. תודה, אחלה פוסט!

  6. פוסט שימושי ביותר!

    שיפרתי את התיבות בתהליך הרכישה בחנות שלי ושלחתי לאי-שופ הצעות לשינויים במערכת המסחר שלהם, בהתאם למה שכתבת.

    תודה רבה!

  7. תמיר אורון

    אחלה פוסט, שווה לבדוק גם את godaddy, מומחים בקונברז'ן

  8. תודה.
    האם יש לך המלצה על סולק אשראי בינלאומי טוב שמספק Iframe (או דף חיצוני) שיודע לסלוק בהרבה מדינות והליך הקנייה אצלו פשוט ?

    • יש לי חנות באנגלית, ואני מוכר לחו"ל.
      אני עובד (גם) עם 2checkout. (בקיצור 2CO).

      הם מקבלים ישראלים. אני מקבל תשלומים מכל העולם. מעולם לא היתה בעייה.

      • עידו סלע

        נכון לני, שכחתי אותם בתגובה שלי. הם טובים גם.

        • היי עידו
          בדיוק על העיניין הזה אני מתעכב קצת
          פתחתי אתר ובגלל שהוא חדש ואני מאוד מעוניין שתהיה דרך לשלם בויזה /מסטארקארד וכו" ושיהיה לי באתר הציור של המנעול (שנותן בטחון רב )..אז 2checkout לא מוכנים לסלוק כרגע דרכם רק אחרי 3 חודשים … אבל צריך להתחיל באיזושהי דרך למכור
          ולא רק בפייפאל :(
          יש איזה שהוא רעיון לחברה מסויימת ..אשמח לדעתכם
          תודה רבה

          • עידו סלע

            האתר בחו"ל? אם כן PayPal סוגר לך את העניין ושים מנעול (אף אחד לא באמת בודק…)

            אם אתה בישראל, אתה יכול להתחבר עם חברות אשר ניתן לסלוק תוך יום אחד (בלי חתימות וכו') כמו פיי דיי https://www.pay-day.co.il/

            רק שים לב שבד"כ העמלות גבוהות יותר, זה מתאים לעסקים אשר לא סולקים הרבה

    • עידו סלע

      השאלה היא מה זה בינלאומי? האם ארה"ב וקנדה מספיק?

      אם נניח שכן, אז פתרון כמו של http://www.authorize.net יכול לספק את הסחורה מעולה, זה ספק אשר מתממשק עם כל מי שאתה צריך ויותר.

      אם אתה ממש מחפש פתרון סליקה בינלאומי, אין סיכוי לעשות זאת לבד, כי אתה לא רוצה להגיע לעסקה עם כל ספק וספק זה פשוט בלתי אפשרי.

      לכן המוח היהודי מוצא לנו פתרונות ויש חברות שעושות בדיוק את זה, אחת מהן היא Plimus (שנקראים היום Bluesnap) כמובן PayPal, ועוד.

      זכור, שהם גובים עמלות גבוהות מאד עבור השירות הזה.

      היתרון בחברות כמו Bluesnap שהן ממש התאימו את הצ'ק אאוט, הן תומכות בתהליכים מורכבים וכו' וכמובן על הכל אתה משלם הרבה אבל לפעמים אין ברירה.

  9. מה לגבי אתר שמשמש כקטלוג בלבד? באתר שאני מתחזק המטרה היא לגרום ללקוח ליצור קשר טלפוני. המספר מופיע כמובן בראש כל עמוד.
    על מה צריך לשים דגש במקרה הזה? ממה צריך להזהר?

  10. בקשר לסעיף 8. אפ סייל.
    אתה כותב: "הוא שם אשראי, סיים מכירה…".

    את האשראי וסיום המכירה הוא עושה בפייפאל, ואח"כ חוזר אלי לעמוד "תודה".
    האם לשים שם אפ סייל? אתה בעד?

    ואם הוא מפסיק את תהליך הקנייה באמצע, מה דעתך על פופ אנדרים ודומיהם שקופצים ואומרים לו "רגע רגע, אל תסגור את הדפדפן, תראה אח שלי עוד הצעה…" (או ניסוח דומה).

    תודה

    • עידו סלע

      במקרה שאתה משתמש ב- PayPal, תהיה לך בעיה להציע אפסייל כי זה פשוט לא נתמך. כדי להציע אפסייל אחרי התהליך, צריך קודם להזין אשראי, המערכת צריכה לשמור את האשראי ורק בסיום ממש לסלוק. זה בעיה עם המתודולוגיה של PayPal, אבל זה אפשרי בהחלט עם מערכות אחרות.

      לגבי זה שאם הלקוח יוצא להציע לו הצעות חד משמעי כן. לא להגזים אבל בהחלט כן.

  11. אה, ושכחתי עוד משהו, אחלה פוסט…
    הייתי חייב.

  12. תודה עידו, אתה אלוף.
    מאד רלוונטי לאתר שאני ממש בימים אלו מרים.

  13. פוסט מעולה…החכמתי והפנמתי!

  14. אוהב את החשיבה שלך עידו. יום אחד אעזר בך.

  15. מאמר מצוין ,

  16. עידו פוסט מצויין ובדיוק בזמן, יש לך היכרות עם מערכת סחר בשם MODX ??

    • עידו סלע

      לא, אני לא מכיר באופן אישי.

      מה שכן, זכור את חוק המספרים הגדולים, לך על המערכת שהיא עם הכי הרבה לקוחות, זו מערכת שחוותה את כל הבאגים והפיתוחים האפשריים וריכזה את כל הצרכים האפשריים מהתחום.

  17. וואו! איזה פוסט מעולה. תענוג להתחיל ככה את הבוקר.
    אני מנהלת אתר מכירות על מג'נטו, עברתי על כל הסעיפים, לשמחתי חלקם נראים אצלנו ממש טוב, את השאר יש לשפר בהתאם ליכולות המערכת. כרגע הסליקה היא רק PayPal.
    תודה ומאמינה שתגיע ליעד 150 תגובות אצל פאבל!

  18. תודה! תודה תודה!
    מאמר נהדר :-)

  19. אחלה מאמר,
    רציתי רק להוסיף, שלאנשי ה.NET יש גם מערכת מצויינת בקוד פתוח לחנויות – nopcommerce ויש בה אפשרויות רבות שעולות בהרבה על וורדפרס. היא חינמית.

  20. מערכת חנות וירטואלית חברתית בפייסבוק, אחת המעולות שהכרתי. ממליצה בחום!!!

  21. איזה שאלה, פאבל.
    כשמעניין לי אני קוראת עד הסוף!
    ועוד הספקתי ליישם תוך כדי קריאה..תמשיכו ככה מחכה לעוד

  22. היה תענוג לקרוא. גם אני מהמר על המאה חמישים תגובות.

  23. אייל אסולין

    מאמר מצויין!!!!!

  24. הי עידו, מאמר מצוין.

    לרוב הסעיפים יש קו אחד משותף – פשטות למשתמש, זה נשמע ברור מאליו אבל זה לא תמיד מיושם.

  25. מאמר מצוין עם תובנות חשובות! תודה

  26. הי עידו. אשמח לדעת מה בערך העלות של התקנת PCI. כמו כן מה רמת הסיבוך הטכני של העניין (אני מתכנת בJAVA, C וכדומה, אבל לא נראה לי שבשפות הנדרשות אם כי אני לומד שפות בקלות.
    תודה

    • עידו סלע

      לעשות לבד PCI, זה משהו שאתה בחיים לא רוצה לעשות, רק חברות שזה הביזנס שלהן תומכות בתקן הזה, אני מניח שאתרים ממש ממש גדולים מממשים את התקן.

      לרובנו יש שתי אפשרויות, או להפנות לדף Redirect לחברה של האתר ושם מתבצעת הסליקה בתקן PCI, או לעשות iframe בתוך הדף שלך כשהפריים הוא בעצם הדף הנתמך.

      הבעיה שנוצרה לאחרונה היא שכרום מראה שגיאה שיש שני דפי SSL, האחד הוא הדף שלך והשני הוא הדף הפנימי וזה מייצר לו בלבול. אני מניח שכאן צריך קצת יצירתיות, זה הזמן להפעיל את כישורי התכנות.

      • האם יש לך מידע מוסמך שהתקנת PCI היא כל כך יקרה?

        ב. האם יש ענישה כלפי סליקה לא בPCI, או כלפי שמירת המידע באתר (נניח שאני מממש אבטחה מאוד הדוקה אצלי באתר

        • עידו סלע

          הי יוני,
          מימוש התקן הוא יקר מאד, אני מדבר על שרתים מאובטחים פיזית, חוות שרתים, גיבויים מטורפים וכו'.

          אבל אני מקווה שאני מבין אותך נכון, אתה סה"כ רוצה לסלוק נכון?
          אין שום טעם גם לא לבבילון לפתח תקן PCI.

          לגבי "לבנות דף מאובטח מאד" זה לא רלוונטי, פשוט לא תקבל אישור סליקה. מי שאין לו PCI לא יכול לסלוק.

          אני ממליץ לך לדבר עם חן, מנכ"ל איזי קארד http://www.e-c.co.il ולשאול אותו את כל הפרטים.

  27. מאמר מושקע ומצויין, חבל שרוב החנויות המקוונות מאלצים הרשמות ומסכים מיותרים שמקשים על תהליך הקנייה, מה שממש מאריך ומסרבל את תהליך הקנייה, אחד הכללים להצלחה בעסקים הוא פשטות
    KISS = KEEP IT SIMPLE & STUPID

  28. אחלה פוסט :)
    למדתי כמה דברים חדשים

  29. היי עידו,
    אחלה פוסט!
    האם הוספת מס' טלפון ליצירת קשר באתר קומרס מגדילה את אמינות האתר בעיני הגולש והאם העדר מס' טלפון מקטינה אותה לדעתך?
    תודה

    • עידו סלע

      לדעתי בהחלט. טלפון הוא תעודה למקום פיזי, כמו שחנות היא מקלה על ההחלטה לקנות כיוון שיש היכן להחזיר.

      כל קלף שאתה יכול לחשוב עליו שהוא "אמיתי", כמו כתובת פיזית, טלפונים, לקוחות וכו' הוא טוב וממיר יותר.

  30. איזה פוסט מצוין. אני חסיד גדול של העיקרון שמנחה את כל הפוסט הזה והוא לעשות את הדברים פשוטים ככל האפשר ונוחים למשתמש. זה כמובן לא פשוט בכלל לעשות זאת ברמת התכנון של האתר, אבל אין ספק שזה מפתח חשוב מאוד בהצלחת האתר.

  31. תודה עידו! מאמר באמת מעניין.

    עוד טיפ שאפשר לתת כאן זה להשתמש בצ'ק אאוט נרטיבי.
    בסגנון הזה http://huffduffer.com/signup/

    שיטה יעילה מאוד!

  32. אז רק שאלה קטנה:
    אם היית צריך לפתוח היום חנות חדשה, באיזה מערכת היית עושה את זה שתקל עליך לעשות כל מה שכתוב כאן?

    אני בונה אתרים (בערך 100 שנה כבר). בניתי המון חנויות.

    ניסיתי עכשיו בפעם הראשונה לבנות חנות בוורדפרס, ואני אוכל קש, תוספים מתנגשים, בלגן, נראה לי שאחזור לפלטפורמות היעודיות.

    מה דעתך? דעת הגולשים?

    תודה

  33. אחלה פוסט!
    ואני חשבתי שכבר ידעתי הכל…

  34. עידו, באת עם המאמר הזה כמו כרסום שכל כך מתבקש מול המציאות באתרי הסחר הישראלים שהיא ממש כמו שאתר אומר – "שורפת בעיניים".
    אני שמח לראות בבלוג קידום אתרים מוביל, יותר ויותר מאמרים המדברים על חוויית משתמש.
    זה נושא כל כך חשוב ולדעתי הוא חסר בחברות קידום אתרים והכי גרוע בחברות בניית אתרים בארץ.
    שאפו על המאמר המדוייק כל כך.

    • עידו סלע

      תודה רבה.

      כל נושא הממשק וטיפולו חסר ברוב חברות השיווק באינטרנט ולצערי גם בחברות בניית האתרים.

      • מסכים איתך, הבעיה גם כשבאים ומציעים לחברות תכנון אתרים לצורך חוויה גלישה נעימה ושיפור יחס ההמרה, זה כמו סינית בשבילהם וכשמראים אפילו בפועל שיפור בכסף שעינו לחברות אחרות, אז באה השאלה "מניין לי שתצליח גם איתי…?"
        בקיצור אין בארץ בכלל מודעות לנושא.

  35. הי עידו, כתבה מעולה ומעשית, תודה! רציתי לשאול למה אתה חושב ש shopify אינה מערכת ראויה – למי שלא יודע בכלל שפות כמו HTML, ג'ומלה וכו', זה פתרון שמהווה גם אתר, גם ממשק ניהול תוכן וגם מקל על ענייני עיצוב, לא? דווקא התרשמתי מהם לטובה בנסיון שעשיתי, אבל מעניין אותי לשמוע מה דעתך, ושוב – עבור בעלת חנות קטנה שרוצה להיות פחות תלויה במפתחים ומעצבים, אבל להקים חנות עצמאית ולא בתוך אטסי או משהו דומה. תודה

    • עידו סלע

      עברית או אנגלית?

      • אנגלית, מוצרים המיועדים לקהל אמריקאי

        • עידו סלע

          אמרתי ששופיפיי ראויה והיא בהרבה מקרים מספיקה.

          אין לה הרבה מאד כלים שחסרים לקמעונאים גדולים אבל לפעמים אין גם את אותם כלים בוורדפרס.

          אם את עסק קטן ולא בא לך להתעסק עם כל מיני הגדרות ואפיונים מורכבים היא בהחלט מספקת את הסחורה.

          אני תמיד אומר לסטודנטים ועסקים קטנים שהאויב הכי גדול של הטוב הוא המצוין, אם תלכי עכשיו לאפיין אתר על מג'נטו ולבנות אותו כמו שאתר רוצה בסוף לא יישאר לך עסק.

          תתחילי עם שופיפיי, ואם בעזרת השם יגדל לך העסק ותצליחי תמיד תוכלי לעשות אתר Custom אשר תפור למידותיך.

  36. רציתי לשאול מה תהיה לדעתכם הדרך הטובה ביותר "להוכיח" שמדובר באתר אמין?
    אני לא מדבר על מוצרים, מחירים, עיצוב, UI כללי וכו'. אני מדבר על דברים כמו paypal verified.
    האם עוזר לאתר חדש מנסיונכם? האם יש verifications נוספים או אחרים שיכולים לתרום בשלב זה להרגשת הבטחון בקנייה לקונה חדש באתר חדש?

    • עידו סלע

      כאמור, זה נושא עצום. יש מלא, מאות. לא יכול להכיל אפילו עשירית בתגובה אחת.

      אבל קח טיפ חזק. לך ל- Zappos, ותעבור דבר דבר שם, החל מזה שהם מקבלים את כל כרטיסי האשראי, דרך זה שהם מעודכנים בקריסמס לפי האייקון, דרך ההחזרה של 365 ימים, החזרה דו כיוונית ועוד עשרות דברים רק בדף הבית.

      קח משם את כל העקרונות שאתה יכול, גם מה שבמודע כמו משלוח חינם וגם מה שבסאב טקסט כמו עדכונים אחרונים מהיום וכו'

      • עידו תודה רבה,
        יש דברים כמו החזרה של 365 ימים או משלוחים חינם שאולי חברה כמו ZAPPOS יכולה להרשות לעצמה אבל מישהו כמוני שמקים חנות בזמנו הפנוי עדין לא יכול להרשות לעצמו.
        יש להם הרבה מאד דברים טובים לקחת, עברתי על האתר שלהם בפרטים בעבר ואעבור עוד.

        האם בכל זאת סימני זיהוי כמו זה שציינתי יכולים לעזור? והאם יש משהו "מורכב" יותר שדורש איזשהי "בדיקה קפדנית" חיצונית (כולל בתשלום) שניתן להוסיף לעמוד הבית על מנת לתת תחושה בטוחה יותר לקונים? כי גולשים מתחילים להגיע, הם גם צופים בלא מעט דפים וחלק אפילו חוזרים (המחירים טובים יותר מאשר אצל המתחרים) אבל עדין לא קונים ולדעתי הם פשוט לא מרגישים "בטוחים".

        • עידו סלע

          אתה בבנייה? יכול לשלוח את הלינק לאתר שלך?

          • החנות היא בתחום המבוגרים לכן לא אוכל (לצערי).

            שאלה נוספת – האם במקרה של מוצר עם 4 צבעים אתם מציעים להציג את כולם תחת URL אחד ולשנות את העמוד בהתאם לבחירת הגולש בצבע הספציפי בAJAX או URL נפרד לכל צבע?

            אם כן נדרשת התאמה במטות (כותרת, תיאור וכו') וכמובן Canonical.
            ברור לי היתרון העיקרי של עמוד אחד מבחינת חווית גלישה מהירה וקלה יותר ויתרון בURL נפרד של החיפוש באתר וכמובן SEO באופן כללי.

          • עידו סלע

            אני ממש לא ממליץ לעשות לכל צבע עמוד, זה פשוט ספאם לא רלוונטי. אם אין לך תוכן אל תשים.

            יכול להיות דיון על הנושא במקרה של תמונות וגם אז תחשוב על הגולש.

            Canonical הוא לדעתי ממש לא רלוונטי לא במקרה הזה והאמת לדעתי לא ברוב המקרים, צריך לבנות אתר מעולה ולתת לגוגל לעשות את העבודה.

  37. בתור בעל אתר מכירות , המאמר הוא פשוט מעולה .
    תודה רבה. :)

  38. נקודה חשובה לציון – לפני זמן מה יצאה לאור הגרסא 2.0 של commerce kickstart שזו הפצה ייעודית של דרופל לחנות מקוונת.
    מדובר בהפצה ברמה הגבוהה ביותר עם מערכת פשוט נפלאה. פיתחתי המון חנויות מקוונות בדרופל אבל זה בהחלט עולם אחר…
    http://commerceguys.com/product/commerce-kickstart

  39. מאמר מצויין, אני חושב שמוצרי מדף נותנים אפשרות כניסה טובה אבל פחות מתאימים אם מדובר בעסק בינוני-גדול, אז גם הדרישות אחרות

  40. תודה רבה,
    בהחלט מתכוון ליישם מספר נקודות.

  41. פוסט מצויין! אני אישית אשמח להמשך:-) כבר עכשיו יישמתי את הטיפים.

  42. מאמר מצויין וחשוב.
    יש כמה אי דיוקים בנושא הסליקה:
    1. התקן נקרא PCI DSS ולא PCI. זה התקן המחייב של חברות האשראי (ויזה, ישראכארט, לאומי כארט) את חברות הסליקה (לא אעשה פרסומת..).
    2. המלצה על iframe היא שגיאה, כי iframe הוא משהו שניתן לפרוץ מבחינה אבטחתית. שיטת redirect היא הבטוחה ביותר.
    3. יש מספר רמות אבטחה בתוך PCI DSS, והמומלץ ביותר הוא level 1. רמה זו למשל מחייבת בדיקת האתר השולח את הנתונים לאתר הסליקה וההתקשרות היא בפינג-פונג דו צדדי (שלחתי לך X, האם קיבלת X? כן, קיבלת X, זה אתה שלחת? כן זה אני … בלה בלה בלה)

    נושא חשוב שלא הוזכר (מוזכר בקצרה): יצירת אמינות בקרב הגולש באתר. את זה אפשר לעשות ע"י אבטחת העמוד ב-SSL והצעת מנעול קטן (למרות שעם שיטת redirect זה לא מחייב, אבל זה רצוי), הצגת אייקונים של פייפאל/חברת-הסליקה בתחתית, עמוד מי-אנחנו, פרטי יצירת קשר בולטים למקרה של בעיה.
    כל אלו מחזקים את האמינות של הרוכש באתר.

    אספקט נוסף שלא הוזכר הוא איך ברמה הטכנית לאבטח את הסליקה. אני מבין שזה סוטה מהכתבה, אבל הייתי מציע כתבה טכנית בנושא. למשל, צריך להסביר את רמות האבטחה של PCI DSS. להסביר איך להצפין את התמחור ולמנוע זיוף של האתר השולח או של המחיר. להסביר איך עם מפתח חד כיווני אפשר לקודד את המוצרים שנרכשו (כמו שעושים פייפאל). להסביר איך להמנע מעקיפת פרצות של ביטול קוד ה-JS בעמוד עגלת הקניות (כבר ראיתי הרבה אתרים שאם אתה מבטל JS בדפדפן, אז עגלת הקניות פשוט שובקת חיים במקרה הטוב, או פרוצה לחלוטין במקרה הרע). להסביר איך למנוע זיופים והתחזויות בעגלת הקניות, וכו'.

    סה"כ מאמר מצויין למטרתו!

    דוד

  43. כתבה מעולה, אני מאוד אוהב שהכפתור המרה בצבע כתום,לדעתי זה בולט לעין ועושה את העבודה(כל הכבוד בבליון)

  44. מעולה מאוד!! אחלה פוסט אין ספק רק ללמוד! "מכל מלמדיי השכלתי" ואתה אחד מהם במיוחד פתחת לי עוד זווית ראייה.

    תודה!

  45. מעולה, מצויין, פנטסטי, נפלא, מדהים
    וכל שאר הסופרלטיבים.

    לא יודע מה עם פבל, אצלי הפוסט הזה הוא במקומות הראשונים!!!

  46. זה מאמר מעולה – אני מצפה למאמר נוסף בתחום מסחר אלקטרוני – למשל איך להגדיל את המכירות בדרך דרופשייפ, פייליאט וכ"ו :)

    וכמובן הרחבה על אתרי השוואות מחירים

  47. כל הכבוד פוסט מעולה, בהחלט ניישם חלק מהדברים.
    באתר וולמארט למשל לא ראיתי כפתור הוסף לסל בקוביה של המוצר אלה רק כאשר נכנסים לעמוד המוצר כנל גם zappos מה עמדתך המלצתך בנושא?
    כמו כן בחלק מהאתרים הגדולים כפתור הוסף לסל הוא ירוק ורק כפתור לקופה הוא כתום. מה חושבים המומחים

  48. הערות לסליקה:
    1. חנות אינטרנטית למוצרים חשופה להונאות ברמה כבדה. וכאלה גם יש לא מעט. אין מנוס אלא מלקחת פרטי אשראי מלאים כולל ת"ז וכל מה שקשור. כמובן שאפשר לסמוך על פייפאל אבל כמו שציינת, ישראלים מעטים משתמשים בו – וזה לפני עלויות העמלות הגבוהות שלהם.
    2. הפתרון העיקרי הוא יותר הפנייה למסירת פרטי אשראי טלפוני. אל תעיק על הלקוח בביצוע פעולות מילוי הטופס. מלא אותו אתה ותן לו לדבר. בטוח, מהיר וכנראה יעיל יותר לשני הצדדים. גם מבחינת יחס ותנאי חברת האשראי לבעל העסק זה עדיף.

  49. ממש נהניתי, :-)

  50. אני לקוח מרוצה של קאש קאו
    אחלה שירות ומוצר פשוט
    http://www.cashcow.co.il

  51. עידו,
    אחלה של מאמר.
    תודה רבה, השכלתי המון.
    בבקשה אם תוכל תכתוב ספר 😉

  52. פוסט מקיף ומעניין, וכמו שאמרת, כיסית חלקיק בתחום ענק.
    כמי שעוסק במכירות במובייל, שם העניין עוד יותר רגיש וסבוך, אני יכול להעיד שהמצב בארץ זוועה. כמו שציינת, פותחים חנות בקניון ב-1.5 מיליון ש"ח, אבל לא מוכנים להוציא על חנות אינטרנט יותר 30,000. לוקחים יועצים לתדמית, לסידור החנות, מעצבים, ברפיקאים וכו', ובאינטרנט עושים בזול, בלי מעקב גולשים, בלי אנליזה. הפרדיגמה "בארץ אי אפשר להצליח במכירות און ליין" חזקה ומעצבנת.

  53. שלום עידו.
    מאמר מעולה, על תחום רחב מאד.
    יש לך ספר שכתבת בתחום?
    נחום

    • עידו סלע

      תודה רבה!

      בע"ה יהיה ספר אבל לא בקרוב. יש יותר מדי משימות על השולחן והשוק שלנו משתנה כל כך מהר שאם אמצמץ אפספס אותו :-)

  54. 2014 ועדיין רלוונטי על אף השינויים בהבזק מצמוץ!!
    למדתי , תודה !

  55. כתבה מצויינת. גישת ה"תכלס'" היא בהחלט גישה נכונה. אני כבר בקופה, אל תציק, תן לי לקנות. פעם נהגתי להגיד שיש 1001 סיבות למה משתמש לא יקנה באתר ותפקידי הוא להוריד אותן למינימום…
    אני רוצה להתיחס לנושא עליו כתבת בהתחלה, הפלטפורמות. אם אתה חנות קטנה, אין מה להוסיף. אבל אם אתה חנות רצינית, כל פתרון שאינו פלטפורמה ייעודית אינו בא בחשבון. פלגאין לוורדפרס לא באמת עושה את העבודה. למעשה, גם הפלטפורמות הייעודיות בעייתיות: הן כבדות – כן, גם מג'נטו כיום, ובעיקר, יש בהן צימוד של ניהול התוכן והפרונט שנוצר. כלומר, אותה פלטפורמה מנהלת את התוכן ומייצרת את התוכן. הצימוד הזה מגביל ומקשה על שינויים באתר, הוספת אלמנטים חיצוניים, פתרונות צד שלישי, ועוד לא דיברנו על פתרונות מובייל, תחום שצובר תאוצה רבה בזמן האחרון, ושום פלטפורמה לא נותנת לו מענה ראוי.

    • עידו סלע

      נכון, לחנויות ממש גדולות זה נכון. אגב, מאז כתיבת הפוסט הזה, וו קומרס מאד השתפרו, יש להם עדיין דרך ארוכה מאד אבל יש שיפור מאד גדול.

      וכן, לחנויות ענק השיח הוא שונה לגמרי.

  56. אחלה פוסט!!

  57. מאמר מצויין. חוויית המשתמש והנגשת האתר\אפליקציה הם נושאים שחשוב להפנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

שתפו את הפוסט עם חברים