מה זה הפניית 301?

(301 Redirect)
הפניות 301

תוכן עניינים

מצב המפנה משתמש מכתובת X לכתובת Y. הפניה זו יכולה להיות בתוך האתר עצמו או בין 2 אתרים שונים. מבחינת קידום אתרים אורגני, הפניית 301 נעשית מאתר ישן לאתר חדש על מנת לשמר את המיקומים שלו בגוגל. אם מדובר בשינוי זמני, ניתן להשתמש בהפניית 302, אבל כאשר מדובר במצב קבוע, יש לעשות שימוש בהפניית 301.

סיבות לביצוע ההפניה

  1. מעבר לאתר חדש – אם האתר הנוכחי לא עומד בסטנדרטים העכשויים ואם מכל סיבה אחרת בחרתם להקים אתר חדש, על מנת שלא לאבד את המיקומים שלו בגוגל, עליכם לסמן בעזרת הפניות 301 שעברתם דירה. יש רק מקרה אחד של מעבר מאתר ישן לחדש שלא ידרוש שימוש בהפניות –  כאשר כל כתובות ה- url נשארות כפי שהן באתר החדש.
  2. ביטול דפים קיימים –  גיליתם שיש לכם כמה דפים על אותו נושא והם יוצרים קניבליזציה בתוך האתר, דף כלשהו הפך ללא רלוונטי או שמוצר כלשהו כבר לא יחזור למלאי? בכל אחד מהמקרים האלה אפשר יהיה לעשות שימוש בהפניה. יתכן גם מצב שבו קנוניקל יכול לבוא כאופציה או חסימת העמוד לסריקה בגוגל.
  3. דפי 404 – אמנם דפי 404 לא פוגעים ישירות בקידום האתר, אלא בחוויית המשתמש, ובכל זאת כדאי לבצע בדיקה בכלי מנהל האתרים על מנת לגלות האם נוצרו באתר שלכם לאחרונה דפי 404. במידה וכן, יש לבצע הפניות מהכתובות שמחזירות 404, לכתובות הכי רלוונטיות להן בתוך האתר.

איך מתבצעת הפניית 301

ניתן לעשות זאת ב- 2 דרכים עיקריות:

  • דרך ה- Htacces: מדובר בהפניות שנעשות דרך השרת על ידי העלאת קובץ הכולל טור של כתובות ישנות אל מול כתובות חדשות.
  • דרך תוספי הפניות: אם מדובר באתר כמו וורדפרס, יש להוריד את אחד מתוספי ההפניות, כמו למשל Simple 301 Redirects ולהזין בתוסף כתובת חדשה מול כתובת ישנה.

 טעויות שחשוב להימנע מהן בזמן ביצוע ההפניות

  • הפניה ללא בקרה – אל תעשו את כל ההפניות בפעם אחת. בצעו כמה ובדקו האם הן עובדות בצורה תקינה. שימו לב שעלולות להיווצר בעיות בעת הפניית כתובות בעברית ולכן יהיה צורך לקדד אותן.
  • הפניית כל הכתובות לדף הבית –  טעות קריטית. יש להפנות כל דף ודף מהאתר הישן לדף הרלוונטי לו. רק כאשר אין באמת שום דף רלוונטי באתר החדש, ניתן להפנות לדף הבית.
  • הפניה לאתר הישן ללא בדיקה – ביצוע הפניות מהאתר הישן לחדש ללא כל מחשבה גם היא נחשבת לטעות קשה. יש לבדוק את החוזקות של האתר הישן, הן מבחינת מבנה והן מבחינת תוכן על מנת לשמר את הכח של האתר. ביצוע הפניות בלבד ללא שמירה על מבנה היררכי וחווית משתמש טובה, עלולה שלא להספיק. למשל אם באתר עמוד אחד היה מוגדר בתור תת קטגוריה ובאתר החדש הורדתם את ההיררכיה שלו לרמת פוסט, הוא בכל זאת עלול להיפגע במיקום בגוגל למרות הפנית ה 301.
  • שימוש ממושך ב 302 – חשוב מאוד שלא להשתמש בהפניות 302 מעבר לפרק זמן של כמה שבועות. אם ממש אין ברירה, אל תאריכו את השימוש מעבר לכמה חודשים ספורים. בכל מקרה, אין להשתמש ב 302 באופן קבוע מכיוון ששימוש בהפניה זמנית, כאשר היא למעשה קבועה, עלולה לפגוע בדירוג שלכם בגוגל.

קישורים שימושיים

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.