חנויות טיקטוק: בקרוב נוכל להקים חנות איקומרס בפרופיל טיקטוק

עומר לייבנזון
היא הפכה מפלטפורמת ריקוד, לפלטפורמת תוכן ועכשיו - גם לפלטפורמת מסחר. בקרוב, טיקטוק תשיק את 'חנויות טיקטוק', פתרון מסחר אלקטרוני חדש, ששואף לעזור לעסקים שמשווקים בטיקטוק לא רק להעלות תוכן אלא גם למכור דרכה.
חנויות טיקטוק
מקור: Tiktok Shop Seller Center

בעידן הנוכחי, אין בעל עסק שלא שמע על כך שהנכחות הדיגיטלית שלו היא חשובה. פייסבוק, אינסטגרם, רשימות תפוצה, קבוצות ווטסאפ ועוד – כולן פלטפורמות המשמשות לשיווק של העסק באמצעות תוכן. אך החלק השני בפאזל הוא לאו דווקא התוכן, אלא השלב השני שהוא מכירת המוצרים/השירותים של העסק. במיוחד עבור חנויות שממוקמות בצורה פיזית, וגם עבור חנויות דיגיטליות, פייסבוק ואינסטגרם הפכו לפלטפורמות ששואפות לשלב פתרונות מסחר אלקטרוני בתוכן בצורה חלקה, שמתמזגת עם חווית המשתמש. הן הצליחו למתג עצמן כפלטפורמות מוצלחות למכירת מוצרים עבור בעלי עסקים, ומסיבה מסוימת – טיקטוק נשארה מאחור.

טיקטוק, לעומתם הצליחה לשמור על תדמיתה כפלטפורמה לא מסחרית יחסית, אלא יותר בידורית. לא סתם אנחנו שומעים בקרב אנשי שיווק לא מעט פעמים את התזה הרווחת שאומרת: “אם אנחנו רוצים למכור לגולשים, זה לא יקרה דרך הטיקטוק – אנחנו צריכים להעביר את הגולשים לאינסטגרם או לפייסבוק”.

זה מה שהוביל לכניסת הפיצ’ר החדש שמאפשר לגולשים לקנות ישירות דרך האפליקציה – Tiktok Shop.

מהי משמעות הפיצ’ר?

‘חנויות טיקטוק’ הוא פתרון מסחר אלקטרוני שנועד להגביר את המכירות ואת צמיחת המותג בטיקטוק. הוא מאפשר למשתמשים לגלות ולרכוש מוצרים מהיוצרים והמותגים האהובים עליהם בחוויה אחת חלקה, ללא צורך ביציאה מהאפליקציה.

מי שיצטרף כמוכר בגרסת ה’בטא’ הנכחית שהושקה, יקבל גישה בלעדית לחנות טיקטוק ותהיה לו הזדמנות לספק משוב בעל ערך לשיפור המוצר. יתר על כן, לזמן מוגבל, החלוצים יוכלו לנצל גרסת ניסיון בלעדית המציעה 0% דמי הפניה למשך 90 הימים הראשונים.

ההזדמנות לבעלי עסקים

הפיצ’ר ‘חנויות טיקטוק’ מהווה הזדמנות ייחודית להתחבר לקהילת טיקטוק הצומחת במהירות, שבה 83% מהמשתמשים מעידים על כך שהפלטפורמה השפיעה על לפחות אחת מהחלטות הרכישה שלהם (מקור: Search Engine Land), זה מאפשר למשתמשים לגלות ולרכוש מוצרים מהיוצרים והמותגים האהובים עליהם, כאשר ממילא תחושת החיבור למותגים וליוצרי תוכן בטיקטוק היא חזקה. מפרסמים ומותגים יכולים להפוך את המוצרים והשירותים שלהם לניתנים לגילוי בקלות לקהל מעורב מאוד, ובסופו של דבר להעלות את החזר ההשקעה שלהם למקסימום.

השפעה תרבותית על צרכני התוכן

ככל שהגבולות בין מדיה חברתית למסחר אלקטרוני ממשיכים להיטשטש, ל’חנויות טיקטוק’ יש פוטנציאל לחולל מהפכה של ממש באופן שבו משתמשים מתקשרים עם הפלטפורמה. השילוב של תכונות קניות עשוי למשוך משתמשים ועסקים חדשים, ולהפוך את הפלטפורמה למעין מרכז מסחרי – זה שינוי משמעותי מאוד, לפחות אם מסתכלים ביחס למהות הפלטפורמה בתחילת הדרך, שמיתגה את עצמה כפלטפורמה לריקודים. נשאלת השאלה: האם טיקטוק תשמור על זהותה הייחודית כפלטפורמה שעיקרה תוכן, או שהשינוי דווקא יפגום בחוויית המשתמש? ככל הנראה, רק הזמן ידע לומר; אך דבר אחד בטוח – אנחנו נמצאים בתחילתו של מסע חדש ומרגש במסע של הפלטפורמה.

*לפני מספר ימים יצאה גרסת ה’בטא’ של הפיצ’ר החדש, והמנויים בטיקטוק יקבלו הודעה על כך באימייל.

לקריאת הידיעה המקורית ב-Search Engine Journal

תגיות רלוונטיות: טיקטוק
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
60
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
34
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
116
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
88
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
105
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105112
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100784
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99942
מדיה חברתית
בן אורן
87833
קידום אתרים
דנה רוזן
82483
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.