גוגל מקפיצה תוכן חדש, איך לימוד מכונה תורם לקמפיינים ממומנים והאם אמזון תיכנס רשמית לישראל?

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

חדש בגוגל: מודעות דינאמיות וזיהוי חכם של יעד הקמפיין

ניסוי חדש של גוגל מאפשר להוסיף שורה נוספת לכותרת של כל מודעה ומאריך את המספר המקסימלי של התווים בתיאור משמונים לתשעים.

החלק היותר מעניין הוא שאלגוריתם לימוד המכונה של גוגל יהיה מסוגל לקחת מספר כותרות ותיאורים ולשלב ביניהם בכל מיני דרכים על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר ולהתמקד בכמה שיותר מילות מפתח. באופן זה, יש פחות צורך בביצוע A/B Testing. אפשרות נוספת היא לקבע כותרת או תיאור שחייבים להיות בתוך המודעה בכל מקרה.

מודעות רספונסיביות- חדשות בגוגל

למרבה הצער, הפורמט החדש זמין כרגע רק באנגלית.

זיהוי אוטומטי של מטרת הקמפיין

עוד חידוש בגזרת הקמפיינים הממומנים מביא את היכולת לקבוע באופן אוטומטי את היעד של מודעות לקניות (שכזכור, עשו עליה לארץ לפני כחודש). על פי גוגל, אלגוריתם לימוד המכונה יידע איזו אופטימיזציה לבצע למודעה: לדוגמה, מקסום הרווחים או מקסום התמורה לכל לחיצה. בנוסף, יהיה ניתן לאחד את הקמפיינים לשיווק מחדש בתוך הקמפיינים הרגילים (ואפרופו אופטימיזציה למודעות, אל תפספסו את המאמר הזה).

עוד חידוש בקמפיינים החדשים הוא פיזור מודעות הקניות בכל הרשת של גוגל באופן אוטומטי. לדוגמה, יו-טיוב, מודעות תצוגה (Display Ads) באתרים חיצונים ועוד.

מודעות שופינג ברשת של גוגל

אגב, על פי הסקר האחרון של מרקל ל-2018, מסתבר שמודעות הקניות כבר השתלטו על גזרת הקמפיינים הממומנים והן מהוות 60% מכלל הלחיצות. יהיה מעניין לראות מה יהיה המצב בארץ כאשר הן יתחילו להופיע באופן תדיר יותר.

מעכשיו ניתן יהיה לנהל מספר בלתי מוגבל של עסקים בחשבון מקומי אחד

גוגל הודיעה שמעכשיו ניתן יהיה לנהל מספר עסקים בלתי מוגבל בגוגל לעסקים (Google My Business) דרך ה-API, זאת בניגוד למצב העכשווי בו ניתן לנהל רק מספר סניפים של אותו עסק יחדיו. באמצעות לוח ניהול חדש לסוכנויות, ניתן יהיה גם להעניק הרשאות ניהול לקבוצות נפרדות

סוכנויות מאושרות על ידי גוגל יוכלו לקבל ליווי אישי על ידי שותפים מתוך מאגר ייעודי, וגוגל תעודד במיוחד סוכנויות שנמצאות בתהליכי צמיחה.

ניהול עסקים לסוכניות

עדכונים חשובים בגוגל בהתאם לרגולוציה האירופאית על הגנת מידע (GDPR)

בהתאם למדיניות ה-GDPR האירופאית שתהפוך לחובה עבור כל חברה שמאחסנת מידע אודות אזרחים אירופאיים, גוגל פרסמה מספר דגשים חשובים למי שמנוי על אחד משירותי הפרסום שלה.

בין הדגשים החשובים:

  • מפרסמים צריכים לחשוב כיצד ליידע את הגולשים על תהליכי איסוף המידע, למשל, שמירתו באמצעות עוגיות (הודעה שכבר ניתן לראות היום באתרים רבים).
  • גוגל תפיץ בקרוב כלים ייעודים לכלי הפרסום כגון DFP/AdX, AdMob ו-Adsense.
  • המפרסמים יוכלו לבחור עם אילו ספקים לעבוד, אך גוגל תספק ברירת מחדל.
  • הכלים יאפשרו למשתמשים לבחור האם הפרסום יהיה מותאם או לא.
  • מי שמשתמש בגוגל אנליטיקס הבסיסי או 360, יצטרך לבחור לכמה זמן יישמר המידע אודות הגולשים.

מידע מפורט יותר אפשר למצוא באתר של Google Cloud.

פייסבוק משפרת את כלי האנליזה ומוסיפה ניתוח מרובה ערוצים של יעדים

בכנס המפתחים של פייסבוק (f8) הציגה החברה יכולות חדשות בכלי הניתוח שלה, כולל אפשרות להוריד אפליקציה ייעודית לסמארטפונים. התוספת החשובה ביותר היא היכולת לראות היכן הגולשים החלו את “המסע” שלהם והיכן הם סיימו אותו. כרגע הכלי הוא די בסיסי ומציג רק שני ערוצים. לדוגמה, “20,000 איש התחילו את המסע שלהם באנדרואיד, אך רק 15,000 סיימו אותו בערוץ הזה”.

וגם לפייסבוק היה מה להציג בתחום לימוד המכונה. בין היתר, מתבצע זיהוי אוטומטי של משפך ההמרה ומוצגים תובנות חשובות באופן אוטומטי (כמובן שאפשר עדיין לבחור משתנים מותאמים אישית).

ניתוח ערוצים בפייסבוק

סטטוסים מצייצים התחיל בפיילוט בשיתוף עם הסטארט אפ הישראלי HashSpot

לאחר הקמת אתר אינטרנט עצמאי שלא הצליח כפי שציפו וחשבון אינסטגרם שלא זכה לפופולאריות, סטטוסים מצייצים הצטרף לתכנית פיילוט של סטארט-אפ ישראלי בשם HashSpot.

הפלטפורמה של HashSpot מאפשרת ליצור מיקומי תוכן עצמאיים. לדוגמה , “ספוט” של ממים. לכל ספוט יש עורך ייעודי משלו והמנהלים יכולים לקבוע מה בדיוק תהיה המעורבות של הגולשים עם הספוט (לדוגמה, מי יוכל לתרום תוכן לספוט או לדרג אותו).

האם בקרוב נזכה לגרסה מקומית של אמזון?

על פי גלובס, מודעת דרושים יוצאת דופן של אמאזון מחפשת מתרגם מאנגלית לעברית שיישב בלוקסמבורג במטרה “לסייע להרחיב את היצע המוצרים של החברה לרוחב הפלטפורמות הבינלאומיות”.

הנציגים של אמאזון כבר ביקרו בארץ בחודשים האחרונים ולא הסתירו את העובדה כי ישראל נחשבת לאחת ממדינות היעד הבאות שלהם הודות לחדירה גדולה במיוחד של תחום האונליין.

מכיוון שהרבה ישראלים כבר קונים באמזון, ייתכן שגרסה מקומית תוכל לספק בונוסים נוספים כמו לדוגמה משלוחים זולים יותר (כיום קנייה של מוצרים בודדים כגון ספרים אינה תמיד משתלמת) או היצע מוצרים נרחב יותר, שחלקם לא נשלחים ישירות לישראל.

ג’ון מולר על קפיצה במיקומים של תוכן חדש

בגוגל האנגאאוט בשבוע שעבר, ג’ון מולר הסביר שתוכן חדש שמועלה לאתר עשוי לקפוץ במיקומים של גוגל באופן חד יחסית, תהליך שיכול לקחת אפילו שבוע או שבועיים (להערכתו של מולר). כמובן שהקפיצות האלו עשויות להיות כלפי מעלה או כלפי מטה, למרות שבמקרים רבים התוכן ממוקם דווקא במקום גבוה ולאחר מכן יורד קצת.

התופעה הזו לא ממש חדשה וידועה בתור “ריקוד גוגל”. בעבר היא הייתה הרבה יותר נפוצה, אך מאז שגוגל התחילה לעדכן את האינדקס שלה והגדילה את מספר העדכונים, היא הפכה לפחות רלוונטית והקפיצות הפכו להיות פחות משמעותיות.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
48
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
27
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
99
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
78
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105083
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100736
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99864
מדיה חברתית
בן אורן
87821
קידום אתרים
דנה רוזן
82477
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.