ראנד פישקין עוזב את Moz, גוגל סופרת כמה כסף אתם מפסידים ו-Screaming Frog משתדרגת

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

סדרה של עדכונים משמעותיים ב-Screaming Frog 9.0

הגרסה התשיעית של סקרימינג פרוג שוחררה בסימן חגיגות ה-8 שנים לתוכנה והיא כוללת רשימה ארוכה של עדכונים, רובם טכניים:

שימוש בכונן הקשיח בנוסף לזיכרון הפנימי של המחשב (ה-RAM)

בנוסף למודל הקיים של הפעלת הזחלן דרך הזיכרון הפנימי של המחשב, יש אפשרות להשתמש בדיסק הקשיח וכך להגיע לסריקות גדולות יותר של עשר מיליון כתובות ואפילו יותר. עם זאת, מהירות הסריקה תלויה בחומרה של המחשב, עם עדיפות לכונני SSD מהירים וכמות גבוהה של זיכרון פנימי (שעדיין נדרש לצורך התהליך).

את כמות הזיכרון שתהיה בשימוש ניתן כעת לקבוע דרך ממשק המשתמש ואין צורך לשנות קבצי קונפיגורציה (INI) בספריה של התוכנה.

השוואה בין קוד ה-HTML המקורי לבין האופן בו הזחלן רואה אותו

האופציה הזו נותנת אפשרות לראות את הקוד המקורי של הדף ב-HTML לבין האופן בו הוא מרונדר (מעובד) בפועל תחת קוד אקטיבי כמו סקריפטים ב-JS. עם זאת, צריך לזכור שהזחלן האמיתי של גוגל עשוי לפעול בצורה מעט שונה.

שינוי Headers

אם בעבר היה ניתן לשנות רק את את סוג הדפדפן שהזחלן יתייחס אליו (דרך User Agent), עכשיו אפשר לשנות את ה-Http Header עצמו (חלק בדף שלא נראה לגולש עצמו). מדובר בתכונות כמו תמיכה בעוגיות, סוג החיבור, שליטה על הקאש ועוד.

Screaming Frog 9.0

שיפור למפות אתר

מעכשיו ישנה אפשרות להוסיף עמודים שיחזירו קודים שונים למפת אתר. בפועל זה אומר שכבר לא צריך לבקש מגוגל לסרוק עמודים מחדש או להודיע על הפניות. בנוסף, אפשר לקבוע הגדרות Hreflang (הגדרות שפה) אבל הן חייבות להיות כבר בתוך הקוד של העמוד.

סריקה חלקית

בגרסאות הקודמות של סקרימינג פרוג, הזחלן היה מציג את כל השדות השונים (הטורים) עבור כל כתובת. מעכשיו ברירת המחדל היא להציג רק את הכתובת והמשתמש יכול לבחור שדות נוספות אם הוא רוצה. זו כמובן עוד דרך להאיץ את תהליך הסריקה.

עדכונים קטנים (רשימה חלקית)

  • התאמת גודל שדות התיאור לאחר שגוגל האריכו את תצוגת התיאור של האתר
  • חיבור ל-API של שירותים שונים גם בסוף הסריקה
  • ניצול טוב יותר של הזיכרון
  • הוספת מקורות שניתן לסרוק לגילוי של קישורים יוצאים ונכנסים (inlinks ו-outlinks)
  • מעבר מסריקת AJAX לסריקה דרך הכתובת (#!, “האש באנג”), עוד מידע תוכלו לקרוא כאן

את רשימת העדכונים המלאה תוכלו לראות בפוסט המקורי

גוגל תענה על כמה שאלות במקביל

גוגל משפרת את מנוע התשובות שלה ועשויה להציג יותר מתשובה אחד כתגובה לשאילתה של משתמש (גם אם השאילתה לא מנוסחת ישירות כשאלה). לדוגמה, מי שיקליד “האם גינה זקוקה לשמש מלאה”, עשוי יהיה לקבל שתי תשובות : אחת על צמחים שזקוקים לשמש מלאה ואחת שמסבירה מה היא בעצם שמש מלאה.

לפני חודש גוגל שילבה בתוצאות תכונה דומה, אבל בעייתית שספקה מספר הסברים שונים לאותה השאלה, ואולי זו הסיבה שגוגל מעודדת את הגולשים לשלוח אליה פידבק.

שאלות בגוגל

פייסבוק מסננת עדכונים אצל משתמשים שחברים במספר גדול של קבוצות

אם נרשמתם למספר גדול של קבוצות, יכול להיות שקיבלתם (או תקבלו) התראה מפייסבוק שתבקש מכם לנהל את רשימת העדכונים מהקבוצות המועדפות שלכם ותשנה את הגדרות ברירת המחדל על מנת שתראו פחות עדכונים מרוב הקבוצות.

כמובן שמבחינת מנהלי קבוצות מדובר בסטירת לחי לא קטנה, וצעד נוסף בסדרת הצעדים של פייסבוק לשלוט בצורה הדוקה יותר על מה שאנחנו רואים בפיד (תודה לעמית מלכי על התמונה):

נוטיפקציות של קבוצות בפייסבוק

נקודה מעניינת היא שהעדכון הזה לא ממש עשה כותרות ברשת, ולמעשה נתקלנו בו במקרה, למרות שבניגוד למקרים אחרים, כנראה שלא מדובר בניסוי.

גוגל מספקת עוד כלים להשוואת מהירות במובייל

גוגל שחררה עוד כלי לבדיקת המהירות במובייל בשם Mobile Scorecard. לכלי יש שתי יכולות מרשימות: הראשונה מאפשרת להשוות בין המהירות שבה עולים כמה אתרים במובייל (על סמך הנתונים שכרום שולח מגולשים אמתיים). השנייה מאפשרת להזין נתונים על אתר קיים ולראות כיצד הרווחים של האתר בדולרים משתנים על סמך ירידה או עלייה במהירות האתר. על פי גוגל, מספיק שלאתר ייקח עוד שניה אחת להיטען על מנת שאחוז ההמרה ירד בעד 20%.

ראנד פישקין עוזב את Moz בדרך לסטארט-אפ חדש

אחרי 17 שנים ב-Moz, אחת החברות הידועות בתחום קידום אתרים, הודיע ראנד פישקין, שייסד את החברה עם אמו, על פרישה ויציאה לדרך חדשה עם סטארט-אפ בשם SparkToro. ספארק-טורו יתמקד בניתוח קהלים ומשפיענים ברשת.

פישקין גם מוציא מדריך לעולם הסטארטפים שנכתב מתוך הניסיון שלו ומריץ פרויקט הסברה חדש שאמור להפוך אירועים וכנסים לבטוחים יותר עבור שני המינים (לאור קמפיין #metoo , אף על פי שהוא לא מציין זאת במפורש).

למרות שרשמית הוא עוזב את החברה (לאחר שב-2014 פרש מתפקיד המנכ”ל), פישקין עדיין יהיה חבר בחבר המנהלים ויחזיק בנתח המניות הגדול ביותר (24%) מבין כל המחזיקים.

פישקין התלוצץ והודיע שבסולם של אפס עד עשר, או במילים אחרות, מ-“פוטרתי ומאבטחים הובילו אותי אל מחוץ לבניין” ועד ל-“עזבתי לגמרי מרצוני החופשי עם תנאים נהדרים”, הוא היה נותן לעצמו ציון 4. בהמשך הוא השתמש בטון קצת יותר רציני וכתב שמדובר ביום קשה עבורו, עם עצב, חרטות ואפילו מעט טינה, אבל הוא מודה מקרב לב לכל האנשים שבזכותם הוא עזר לשנות ולבגר את התעשייה, ובנוסף למד על ניהול ארגוני, שיווק ועל עצמו.

לפוסט מהבלוג החדש ב-Sparktoro

בית משפט בגרמניה קובע שלגוגל אין חובה לאתר ולסנן מראש תוכן משמיץ, אבל באירופה עדיין מנסים להילחם בתוכן בעייתי מסוג אחר

בית המשפט בגרמניה פסק פסיקה לטובת גוגל (לשם שינוי) ולפיה היא לא חייבת לסנן מראש תוכן משמיץ מתוך אתרים לפני שהיא מציגה אותם, אלא אם כן היא מקבלת התראה על כך. בית המשפט לקח בחשבון שאם הדרישה הייתה מתקבלת, המודל העסקי והחוקי של מנועי החיפוש היה נפגע ופוגע גם במשתמשים.

בכך למעשה בית המשפט מיישר קו עם האופן הדומה בו גוגל מסירה תכנים המפירים זכויות יוצרים בהתאם לחוק המילניום הדיגיטלי, אבל מבלי לפגוע בזכות להישכח (RTBF) שהמחוקק הטיל עליה באירופה.

בלי קשר לפסיקה של בית המשפט בגרמניה, הנציבות האירופאית פרסמה רשימה של המלצות וקווים מנחים להסרה של תוכן בלתי חוקי, בדגש על תוכן ותעמולה שמופצים על ידי ארגוני טרור. על פי ההמלצה, התוכן יוסר עד כשעה לאחר שפורסם.

על פי הוולסטריט ג’ורנל (הגישה בתשלום), למרות שכרגע מדובר בהמלצות בלבד, אם הגופים הרלוונטים כמו פייסבוק וגוגל לא יגלו עניין וינסו לאכוף אותן בעצמם, ייתכן שבעתיד הן יהפכו לחוק מחייב.

פייסבוק סוגרת את ה- Explore Feed

פחות מארבעה חודשים אחרי שהציגה אותו, פייסבוק מבטלת את “אוסף הגילויים” (Explore Feed) שהציג מידע ממפרסמים וגופי תוכן שהותאמו להעדפות של המשתמש. בכך פייסבוק למעשה מודה שהיה מדובר בניסוי.

למרות שאצלנו ובמדינות אחרות זו הייתה אפשרות אופציונלית של פיד נוסף שהיה אפשר לראות דרך סימן הרקטה, במספר מדינות ספציפיות, היה מדובר בפיד שונה לחלוטין שהפך את הפיד הרגיל לדל יותר. במדינות האלו הסקרים הראו שהגולשים רק הפכו להיות יותר מבולבלים, וזו הסיבה העיקרית לכך שפייסבוק החליטה לוותר על כל הרעיון.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEOחדשות גוגל
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
85
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
108
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
131
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104690
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100124
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99006
מדיה חברתית
דנה רוזן
82389
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.