TripAdvisor מסתבך שוב, פייסבוק מציגה אפליקציה לחיפושים מקומיים ומהיום כל אחד יכול לצייץ ב-280 תווים

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

השערוריות שממשיכות לפגוע באמינות של TripAdvisor

אתר הביקורות הגדול ברשת TripAdvisor סובל מבעיית אמינות כבר לא מעט זמן והטענות על ביקורות מוטות שלא נעשה מספיק על מנת לסנן אותן ממשיכות להישמע. למרבה הצער, נראה שהפרשה הנוכחית בנוגע לאתר לא תעשה הרבה בשביל לשפר את המצב הזה…

המקרה המדובר החל לאחר חשיפה של USA Today שהחליט לבדוק דיווחים על הסרת ביקורות שעסקו בבעיות תברואתיות, סביבות לא מוגנות ואפילו הטרדה מינית ואונס באזורים בעייתיים במקסיקו. כתוצאה מכך, יתכן שלפחות שני מקרי אונס נוספים היו יכולים להימנע.

TripAdvisor טענה שהתוכן הוסר על מנת שהאתר יישאר ידידותי לכל המשפחה. יחד עם זאת, על מנת להזהיר את המשתמשים, היא החלה להדביק הודעה בעמודים הבעייתים. ההודעה מציינת שהמקום אוזכר במדיה או נקשרו סביבו אירועים שייתכן שאינם משתקפים בביקורות של הגולשים, ולכן מומלץ שהמשתמשים יחפשו עוד מידע על המקום ממקורות חיצוניים.

הבעיה היא שאת חלק מהביקורות הבעייתיות עצמן האתר עדיין לא הסכים להחזיר. כמו כן, לא ברור באילו תנאים ההודעה הבעייתית תוסר ולמעשה מדובר בהחלטה של עובדי האתר בלבד.

חלק מהדיווחים העלו את הסברה שלאתר יש ניגוד עניינים בנוגע לדיווח על מקרים קיצוניים מכיוון שהוא מציע גם שירותי פרסום וחשבונות פרמיום לעסקים, טענה שכמובן הוכחשה על ידי דובר האתר.

גוגל מסירה את האופרטור Info

Info הוא אחד האופרטורים הפחות ידועים של גוגל אשר מציג רשימה נוספת של אפשרויות מתחת לאתר: גרסת מטמון, דפים דומים, עמודים אחרים מאותו האתר ועמודים שכוללים את כתובת האתר (לא בהכרח כקישור).

דובר של גוגל אישר ל-Search Engine Land שהשימוש באופרטור השתנה ולמעשה על פי SEL, הוא מחזיר כרגע את התוצאות הרגילות.

גרף הידע מתרחב ומציג מידע על אתרי חדשות ובלוגים

גוגל הרחיבה את גרף הידע כך שיציג מידע גם על אתרי חדשות ובלוגים (Publishers), כנראה כחלק מהמאמצים להילחם בחדשות מזויפות ולתת לגולשים יותר מידע על המקור ממנו הם קוראים את הפרסומים השונים.

מלבד מידע בסיסי, הגרף עשוי להציג גם נושאים פופולריים, מועמדויות ופרסים שהאתר זכה בהם ותג לרמת אמינות גבוהה על סמך בדיקות של מקורות חיצונים מהימנים.

גרף הידע למפרסמים

מדוע פייסבוק חסמה את מנכ”ל ויקטורי?

מנכ”ל רשת ויקטורי, אייל רביד, מצא את עצמו חסום מפייסבוק לשבוע ימים. הסיבה לכך כנראה נעוצה בכך שרביד פרסם את המבצעים של הרשת בפרופיל האישי שלו, בקבוצות רכישה ובקבוצות מקומיות של סניפי  הרשת. פייסבוק טענה מצדה שהמערכת האוטומטית של פייסבוק ביצעה את החסימה.

למרות שהטור במזבלה מצדד ברביד ומשקף את הקו התקיף של האתר מול פייסבוק באופן כללי, כל מי שעוסק בשיווק דרך פייסבוק, יודע ששליחה מוגזמת של הודעות פרסומיות בקבוצות ואפילו ניסיון לשלוח הצעות שיווקיות בהודעות פרטיות עלולות להביא לחסימת המשתמש בדרגות שונות. האם מדובר כאן בניסיון לגיטימי של הרשת החברתית למנוע ספאם או בדרך מתוחכמת למשוך עוד מפרסמים להשתמש בפרסום הממומן? על השאלה הזו כנראה קצת יותר קשה לענות…

פייסבוק משדרגת את החיפוש המקומי באמצעות Facebook Local

האפליקציה המשודרגת של פייסבוק, Facebook Local, נועדה לשפר את חוויית החיפוש המקומי ברשת החברתית: עסקים רבים בפייסבוק אמנם מופיעים במקום בולט בתוצאות החיפוש של גוגל, אבל החיפוש הפנימי בפייסבוק עדיין לוקה בחסר ולעסקים רבים עדיין אין כלל עמוד בפייסבוק, אלא רק עמודי קהילה עם מידע מצומצם יחסית.

Facebook Local מאפשרת לחפש עסקים הקרובים למיקום הפיזי של המשתמש, אבל גם לתת לו המלצות אישיות על סמך הפעילות של החברים שלו. המידע שמוצג עבור כל מקום דומה למדי לזה שמוצג בגוגל, אך מכיל גם מילות מפתח או האשטאגים שרלוונטיים אליו וכמובן קישור לעמוד הפייסבוק שלו. כמו כן, ניתן לנווט בין העסקים דרך קטגוריות שונות בדומה לאפליקציית easy הישראלית.

מבחינת פרטיות, למרות שהמשתמש לא חייב לתת לאפליקציה הרשאה לראות את המיקום שלו, הוא כן צריך לציין אזור מסוים בחיפוש, ואפשר אפילו לשמור אזורים מסוימים כאזור הבית ללא קשר למיקום הפיזי של המשתמש בפועל.

על פי בדיקה שלנו, האפליקציה לא מופיעה עדיין בחנויות האפליקציות המקומיות, אף על פי שבעזרת גוגל לראות את הגרסאות הזרות שמציינות שהאפליקציה למעשה כבר תורגמה לעברית.

Facebook Local

הסוף ללייקים בתוך אפליקציות

מפתחי אפליקציות שעד היום נהנו מן היכולת להוסיף כפתורי לייק לעמוד האפליקציה בפייסבוק או לתוך מאמרים שהם מפרסמים דרך האפליקציה, לא יוכלו יותר לעשות זאת. הכפתורים הקיימים יפסיקו לתפקד ב-6 בפברואר 2018 (בערך 90 יום מהיום). יחד עם זאת, עדיין יהיה ניתן ליצור קישור ידני אל העמוד בתוך האפליקציה של פייסבוק, כמו גם להשתמש בתיבת השיתוף הקלאסית של פייסבוק.

מידע טכני אפשר למצוא בפוסט מהבלוג למפתחיםשל פייסבוק.

טוויטר מכפילה את מספר התווים באופן רשמי

מה שהתחיל כניסוי בתחילת אוקטובר, הפך השבוע לרשמי וכעת ניתן לכתוב ציוצים באורך של עד 280 תווים. היוצאים מן הכלל הם המפרסמים שלא יוכלו כרגע להציג מודעות ארוכות, אך עדיין יוכלו לקדם ציוצים ארוכים (Promoted Tweets).

הנתון המעניין הוא שלפי קבוצת הבדיקה של טוויטר, רק 5% מהנבדקים השתמשו בציוץ ארוך יותר ורק 2% הגיעו ל-190 תווים ומעלה. יחד עם זאת, יש לזכור שכאשר יותר ויותר אנשים מתחילים להשתמש בתכונה חדשה, התופעה מתפשטת עוד ועוד, במיוחד ברשתות חברתיות. לכן, בהחלט לא מן הנמנע שמחוץ “לאזור הניסוי”, ההשפעה תהיה אחרת לגמרי.

למרות זאת, טוויטר כן ראתה ירידה חדה למדי באחוז המשתמשים שהגיעו ל-140 תווים ונאלצו לערוך את ההודעה שלהם: אם קודם היה מדובר על 9% מהמשתמשים שכתבו ציוצים באנגלית, כעת מדובר רק על 2%.

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
95
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
37
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
81
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
66
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
105018
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99474
מדיה חברתית
בן אורן
87771
קידום אתרים
דנה רוזן
82461
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.