גוגל הום מקבל מסך, ציוצים באורך כפול, מגבלות על קישורים חיצונים ביוטיוב ועוד

איתי ברנר
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן את רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

פרויקט “מנהטן” של גוגל נועד להתחרות במכשירים החכמים החדשים של אמאזון

התחרות בין אמזון לגוגל על שוק העוזרים החכמים עולה שלב נוסף: לפני מספר חודשים אמזון הציגה מודל חדש של העוזר החכם Echo, בשם Echo Show, הכולל מסך בסיסי של 7 אינץ’ המזכיר טאבלט פשוט; ומודל נוסף בשם Echo Spot עם מסך 2.5 אינץ . ישנו אף מודל קטן עוד יותר בשם Echo Dot שהוא למעשה רמקול בלבד עם מספר נורות LED אשר מרמזות על מצבים שונים.

גוגל כנראה לא הולכת להישאר מאחור ותציג מכשירים דומים משלה. על פי התחזיות, היא מתכוונת להציג את Home Mini עוד השבוע, אך עם תג מחיר של $49 ומראה מינימליסטי משהו, הוא כנראה יהיה מתחרה בעיקר ל-Dot. עם שליטה של 75% לאמזון בשוק המתפתח הזה, לגוגל יש עוד הרבה לאן לשאוף.

למרות שהמודל החדש של אמזון לא נועד לגלישה באינטרנט, אלא בעיקר להצגת מידע פשוט, שיחות וידאו וסרטונים, לא מן הנמנע שהמתחרה מבית גוגל יציג מידע מפורט יותר ישירות מחיפושים או אפילו מתוך אתרים שונים. יחד עם זאת, זהו רק ניחוש פרוע שלנו וייתכן שגוגל תעדיף להתמקד דווקא בחוויית הליבה במטרה שלא לסבך את השימוש.

גוגל מציגה כמה דרכים חדשות לפרסם ביוטיוב ומגבילה את השימוש בקישורים חיצוניים

על פי נתוני גוגל, מודעות וידאו מותאמות אישית ביוטיוב, מושכות הרבה יותר תשומת לב מאשר פרסומות טלוויזיה מסורתיות. לכן, גוגל ממשיכה לעדכן ולשפר את הדרכים בהן מפרסמים יכולים לפרסם בתוך יוטיוב:

  • קהלים מותאמים אישית עם תחום עניין משותף מדובר בפונקציה דומה לזו של פייסבוק, כאשר ניתן להקיש כתובת של אתרים ספציפיים או אפילו תחומי עניין חופשיים כמילות מפתח במטרה להגיע לקהל היעד הכי רלוונטי וממוקד שיש.
  • Director Mix  הכלי Director Mix לוקח חומרי גלם שונים שמיועדים לקריאטייב של המודעות ומתאים אותם באופן אוטומטי לקבוצות וסגמנטים שונים של קהלי יעד, או אפילו בהתאם לסרטון שבו הגולש מתכוון לצפות. מדובר בתחום צומח שהרבה מאוד סטארט-אפים מנסים להיכנס אליו, ולכן יהיה מעניין איזו תוצאה יעניק השירות של גוגל.
  • “סיפור בהמשכים” – מדובר בעוד תכונה מעניינת שמאפשרת לפרק את הפרסום ליחידות שונות על מנת למשוך את תשומת ליבו של הגולש. לדוגמה, בהתחלה אפשר להציג מודעת Trueview קלאסית של 30 שניות, לאחר מכן להציג קטע ארוך יותר ולבסוף להציג קטע קצר של כמה שניות עם קריאה לפעולה, כל זאת בהתאם לאינטראקציה הקודמת עם הגולש.
  • דרכים חדשות לנתח גידול במכירות האופליין – עוד תחום מתפתח הוא החיבור בין פרסום באון ליין ובאופליין. המערכת החדשה של יוטיוב מסתנכרנת מול שירות MPA  (ראשי תיבות של Matched Panel Analysis) ויכולה לעקוב אחרי גידול במוצרי צריכה ארוזים (לרוב מוצרים זולים לצריכה חד פעמית כמו משקאות קלים) בשביל להצביע על שינויים במכירות.

שינוי נוסף ביו-טיוב חוסם את האפשרות להשתמש בקישורים חיצונים לאתרים מאושרים בסוף הסרטון (דרך כרטיסים) עבור ערוצים שלא משתתפים בתוכנית השותפים של יוטיוב ואין להם 10,000 צפיות כוללות. חשוב להדגיש שתוכנית השותפים מאפשרת להרוויח ממודעות בערוץ, אבל היא לא מחייבת שהמשתמש אכן יבחר באופציה הזו…

טוויטר בוחנת שימוש בציוצים בעלי אורך כפול

ביום שלישי הודיעה טוויטר באופן גלוי שהיא שוקלת להגדיל את אורך הציוצים בפלטפורמה שלה ל-280 תווים. לפי מנהלת המוצר של טוויטר ואחד ממהנדסי התוכנה הבכירים בחברה, השינוי עשוי להעלות את הפופולריות של השרות בקרב מי שמרגיש שהאורך של 140 תווים מצמצם את יכולתו להתבטא.

נכון להיום, השימוש בציוצים הארוכים מתאפשר רק לקבוצה מצומצמת של אנשים, אבל כולם יכולים לראות את הציוצים האלו.

השינוי שיגביר את השימוש של עסקים במסנג’ר

מנהל המוצר של פייסבוק מסנג’ר הודיע על כך שמפרסמים יוכלו לבחור את שירות ההודעות של פייסבוק כיעד בתוך מסע הפרסום שלהם. עד כה, היה אמנם ניתן לעשות זאת, אבל רק אם המפרסם היה בוחר קודם כל את אפשרות הטרפיק ואז את ערוץ המסנג’ר.

השינוי הקטן (לכאורה) הזה אמור להגביר את השימוש במסנג’ר על ידי עסקים, במיוחד אם הם משתמשים בבוט שיכול להתחיל שיחה באופן אוטומטי. הנתון המעניין הוא שלא רק שמעט עסקים משתמשים בבוטים, אלא שהרוב המכריע של הקהל הבוגר בארה”ב לא שמע על בוטים…

באיזה שירות אתם משתמשים בשביל לעקוב אחרי המתחרים שלכם?

בסקר שאתר Search Engine Journal ערך בקרב קהילת העוקבים שלו בטוויטר, הסתבר שרובם מעדיפים את Ahrefs, לפחות בכל מה שנוגע למעקב אחרי הקישורים לאתרי המתחרים שלהם, ובהפרש גדול למדי מול הכלים האחרים:

למרות תוצאות הסקר האלו, חשוב לציין שיש לא מעט משתמשים שעושים שימוש בכמה כלים, ומספר המשתתפים בסקר היה קטן מאוד באופן יחסי (280 בסך הכול). בנוסף, משום מה SEMrush לא נכלל באפשרויות.

בכל אופן, השוואה אמיתית בין הכלים היא מסובכת יחסית, גם מכיוון שלכל אתר ישנם צרכים אחרים וגם משום שכל השירותים מתפתחים ומשתנים על בסיס חודשי, אם לא שבועי.

 

תגיות רלוונטיות: חדשות SEO
שתפו:
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
13
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
92
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
75
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
93
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
110
מסחר אלקטרוני
יורם ליכטנשטיין
105072
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100665
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99723
מדיה חברתית
בן אורן
87805
קידום אתרים
דנה רוזן
82475
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.