פייסבוק מציגה פוסטים בתלת מימד, גוגל נלחמת בספאם ואיך מטפלים בבאג שהתגלה ב- Yoast

מור מריג'
חדשות קידום אתרים

[box type=”note”]אז מה היה לנו בשבוע החולף? בתחילת כל שבוע נביא כאן חדשות דיגיטל עם רשימת הפוסטים המעניינים ביותר שמצאנו בבלוגספירה המקומית והעולמית בנושא קידום אתרים, שיווק באינטרנט ומדיה חברתית. כך תוכלו להיחשף למידע מעניין נוסף שאנחנו לא מספיקים לסקר כאן במהלך השבוע. [/box]

פייסבוק מציגה: פוסטים בתלת מימד – אז איך זה הולך להראות?

בחודש שעבר נערך כנס F8 של פייסבוק ושם היא חשפה כל מיני חידושים ויזואלים, כלים ופיצ’רים מעניינים שהיא מתכננת להכניס. חוץ מכל זה, היא גם חשפה את הפוסטים התלת-מימדיים שלה. הסיבה שעדיין לא שמעתם עליהם בהרחבה, היא כי לפייסבוק אין ממש במה לשתף כרגע. עם זאת, השבוע TechCrunch סיפקה הצצה לא רק לאופן בו יראו הפוסטים האלה, אלא גם לאיך בדיוק הם הולכים לעבוד.

פייסבוק תלת מימד

אז כמו שאתם יכולים לראות, הפוסטים האלה הולכים לספק עומק ושכבות ולהוסיף אלמנט מרשים לתמונות שאתם מעלים. איך זה הולך לעבוד ואיך פייסבוק תפעיל את הטכנולוגיה הזאת? עכשיו מתחיל להיות מעניין.

“שתי המצלמות בטלפון לוכדות זוג תמונות ואז המכשיר מתחיל לחשב את העומק בתמונה ואת המרחקים בין כל האלמנטים בפריים”. זה ההסבר הפשוט ואם תרצו ללמוד עוד על התהליך, תוכלו להציץ כאן:

כל הצעדים האלה הם חלק מההכנה של פייסבוק לקראת ה-VR והם מדגישים את הנסיון למצא עוד דרכים שיגרמו למשתמשים לשתף וליצור תוכן בפייסבוק.

גוגל: עומק הקליקים באתר חשוב יותר ל- SEO מאשר מבנה ה- URL

ג’ון מולר גילה שגוגל מעניקה משקל רב יותר למספר הקליקים שנדרש כדי להגיע לדף מסויים מדף הבית של האתר מאשר למבנה כתובת ה- URL. בנוסף, בניגוד למה שמקובל, הוא טען שאין שוב חשיבות למספר הסלאשים (/) שמופיעים ב-URL. מה שכן משנה הוא כמה קליקים צריך המשתמש לעבור כדי להגיע מעמוד מסויים לדף הבית. אם זה לוקח קליק אחד כדי להגיע לעמוד מסויים מדף הבית – אז גוגל תחשיב את העמוד הזה כחשוב. מכאן, שהוא יקבל יותר משקל בתוצאות החיפוש. בהמשך לזה, גוגל תראה עמוד מסויים כפחות חשוב אם יש צורך בכמה קליקים כדי להגיע אליו מדף הבית. אם תרצו את השאלה המלאה עם התשובה של מולר, תוכלו לראות אותה כאן החל מ- 31:09:

“אני לא רואה איזשהו יתרון בכתובות אתרים שיש בהם /. זה לא שאנחנו סופרים את זה ונותנים יתרון לאתרים שבונים ספריות. מה שכן משנה לנו זה כמה קל למשתמש למצא את התוכן. ככל שיהיו יותר קליקים מדף הבית לעמוד מסויים – ככה הוא יתפס בעינינו כפחות חשוב. אז בקיצור, מה שיותר חשוב להתמקד בו זה כמה קל להגיע מדף הבית לדפים אחרים ולא מבנה הכתובת של האתר”.

אינסטגרם תאפשר לכם לשתף סטוריז שאתם מוזכרים בהם

העדכון האחרון באינסטגרם יאפשר לכם לשתף עם החברים שלכם סטוריז בהם הזכירו אתכם. זאת בעצם הפעם הראשונה שבה הרשת החברתית מאפשרת למשתמשים לשתף בפומבי סטוריז שהועלו על ידי משתמשים אחרים. עד כה, שיתוף מסוג כזה התאפשר רק באמצעות הודעה ישירה.

איך זה יקרה?

כשיתייגו אתכם בסטורי, תקבלו הודעה ישירה ובה תהיה לכם האופציה לשתף.

יש הסתייגות קטנה, רק חשבונות ציבוריים יוכלו להפיץ מתוכם את הסטוריז. משתמשים עם חשבון פרטי יכולים לתייג אחרים, אך אותם אנשים לא יוכלו לשתף סטורי שהועלה מחשבון פרטי.

לאחרונה אינסטגרם גם פתחה אפשרות לשתף פוסטים מחשבונות ציבוריים. למי מכם שעדיין לא יודע, קליק על המטוס מנייר ובחירה ב- ‘Add post to story.’

גוגל הסירה מעל ל-80% אתרים פרוצים מתוצאות החיפוש

גוגל ממשיכה להלחם בספאם והיא חושפת נתונים מעניניים – מעל ל80% מהאתרים שנפרצו והפכו לספאם – זוהו והוסרו מתוצאות החיפוש. ענקית החיפוש ממשיכה במאבק נגד אלה “שמזהמים” את תוצאות החיפוש וממלאים אותן בתוכן פרסומי וחסר ערך.

“בשנה שעברה התמקדנו בהפחתת הכוח שיש לאתרים שנפרצו והצלחנו להסיר 80% מהם מתוצאות החיפוש. כמו כן, אנחנו פועלים בשיתוף פעולה חזק עם מערכות פופולריות לניהול תוכן כמו ווררדפרס וג’ומלה כדי לעזור להן להלחם בתופעה הזאת ובמשתמשים שמשאירים תוכן ספאמי בפורומים ובאזור התגובות”.

הנה כמה סטטיסטיקות מעניינות על הרצינות בה גוגל מתייחסת לתופעה:

  • גוגל שלחה מעל ל-45 מיליון הודעות דרך הסרצ’ קונסול והזהירה בעלי אתרים מבעיות אפשריות שעלולות לפגוע בדרך בה הם מוצגים בתוצאות החיפוש.
  • גוגל שלחה 6 מיליון הודעות עם הנחיות לפעולה ידנית שהם צריכים לנקוט כדי לפתור בעיות שקיימות אצליהם באתר.
  • גוגל טיפה בכ-90,000 דיווחי ספאם שהגיעו מהמשתמשים.

והיא מבטיחה שהיא תמשיך לעשות את זה ותשאף להגדלת המספרים. בנוסף, היא קוראת לכם לסייע ולדווח על בעיות שאתם נתקלים בהן בעת החיפוש והשימוש שלכם בגוגל.

באג בתוסף YOAST גרם לצניחה בדירוגים

למקרה שפספסתם, בשבוע שעבר הבאנו לידיעתכם הודעה מדאיגה ששוחררה מטעם תוסף YOAST לקידום אתרים. על פי ההודעה הרשמית שפורסמה, בגרסא 7.0 של התוסף חלה שגיאה שגרמה לתוסף לנפח את כמות הדפים באתר ולספק לכל קובץ תמונה כתובת URL משלה. כתוצאה מכך, חלה עליה בדפים ריקים מתוכן וגוגל התייחסה לזה כאל פגיעה באיכות האתר. השגיאה הזו תקפה אתרים שעדכנו את התוסף בחודש מרץ ובעלי אתרים דיווחו על פגיעה קשה הן במיקומים והן בהכנסות. מטעם YOAST יצאה התנצלות עמוקה בצירוף הנחיות ופעולות שמומלץ לבצע כדי להשיב את המצב לקדמותו. בשלב ראשון היא ממליצה לבעלי האתרים לשנות את ההגדרות, להוריד מחדש עדכון גרסא ובנוסף להוריד תוסף שיתקן את הנזק שנעשה. להסבר מפורט שיעזור לכם להבין האם האתר שלכם נפגע ובעיקר כדי ללמוד עוד על דרכי הפעולה המומלצות – לחצו כאן.

שתפו:
נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
36
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
119
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104777
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100211
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99096
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.