מטא קובעת “מסגרת אתית” לפעילות אווטרים

מיטל אור
עם עליית האווטרים הדיגיטליים מטא פועלת לקביעת גבולות אתיים ביישומים שלה. העלייה בשימוש באווטרים יוצרת משפיענים וירטואליים שכבר פועלים ולכן היא מוצאת לנכון לקבוע מסגרת אתית חדשה.
מטא קובעת "מסגרת אתית" לפעילות אווטרים

מטא מבינה את הכוח של הדמויות הווירטואליות שהופכות למשפיעניות רשת וזאת על אף שהן מומצאות לחלוטין. בחלק מהמקרים המשתמשים בכלל לא יכולים להבין כי מי שנמצא מולם אינו אדם אמיתי ולכן אותן דמויות שנוצרות הופכות לאמצעי מעולה לקידום מותגים ומוצרים ולכן עלול להיווצר מצב של שימוש לרעה.

דמויות שפועלות 24/7

האווטרים הדיגיטליים הופכים לדמויות משפיעניות ברשת וכבר עכשיו יש כאלו שמתחילים לצבור קהל מעריצים. הדמויות הללו יכולות להיות שימושיות 24/7 והן יכולות להיות בו זמנית במספר מקומות. אמנם מדובר בצעד מרגש אך הוא גם מעלה חששות בכל הנוגע לתפיסת דימוי הגוף, זיופים שעלולים להיווצר וצורות אחרות של שימוש לרעה דרך ייצוג שווא או ייצוג לא ברור.

לצד הדמויות המומצאות ישנן גם דמויות וירטואליות שמייצגות אדם מסוים גם בלי רצונו. הדבר יכול להוביל לכך שדמויות מפורסמות יופיעו במקומות שלא היו בהם ויגידו דברים שלא אמרו. ההשפעה יכולה להיות על כל תחום כולל פוליטיקה כשאווטרים של פוליטיקאים יכולים לקום בניגוד לרצונם ולהביע עמדות שמנוגדות לשלהם.

פיתוח גבולות ברורים לשימוש באווטרים

במטא מבינים את הנזק אשר יכול להיגרם בשל השימוש באווטרים ולכן החברה עובדת עם מפתחים ומומחים כדי לקבוע גבולות ברורים לשימוש בדמויות אלה. מבחינת החברה יש פוטנציאל לנזק אך גם שימושים מועילים לאותן דמויות. לכן יש צורך ביצירת גבולות ברורים בשימוש באווטרים.

מבחינת מטא, האטוור הוא הדבר הבא. הדמויות יוכלו להגיב לעוקבים באופן אישי, לשמש כשגרירי מותג, להופיע במקומות שונים ולשמש כדמות הערצה לכל דבר. כל התקשורת עם האווטרים תתפתח ותהפוך לנורמה ככל שטכנולוגיות VR ו-AR ימשיכו להתפתח. הטכנולוגיות הללו מציבות את הדמויות הדיגיטליות במרכז ומקימות נורמות חדשות לחיבור דיגיטלי.

הבחנה בין מציאות לדמיון

הכיוון אליו הולכת מטא עשוי לטשטש את הגבול בין מציאות לדמיון ולכן מטא צריכה לקבוע תקנות ברורות בנוגע לשימוש בדמויות וירטואליות.

ברור כי גם היום לא כל מה שאנחנו רואים אמיתי. ישנו שימוש בפילטרים, כלי עריכה וגם הם יכולים להיות מזיקים, אך עם האווטרים מטא מבינה כי היא צריכה לבחון לעומק את ההשפעה על המשתמשים ולראות כיצד היא גורמת לאנשים להרגיש יותר בנוח בעולם המשלב מציאות מדומה. לכן, החברה יוצרת מגבלות וכללים לשימוש במשפיענים וירטואליים.

 

להודעה של Meta על גישתה למשפיענים וירטואליים

שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
69
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
88
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
105
מסחר אלקטרוני
עומר לייבנזון
45
פרסום באינטרנט
עומר לייבנזון
91
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105058
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
99603
מדיה חברתית
בן אורן
87792
קידום אתרים
דנה רוזן
82470
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.