מטא קובעת “מסגרת אתית” לפעילות אווטרים

עם עליית האווטרים הדיגיטליים מטא פועלת לקביעת גבולות אתיים ביישומים שלה. העלייה בשימוש באווטרים יוצרת משפיענים וירטואליים שכבר פועלים ולכן היא מוצאת לנכון לקבוע מסגרת אתית חדשה.
מיטל אור
מטא קובעת "מסגרת אתית" לפעילות אווטרים

מטא מבינה את הכוח של הדמויות הווירטואליות שהופכות למשפיעניות רשת וזאת על אף שהן מומצאות לחלוטין. בחלק מהמקרים המשתמשים בכלל לא יכולים להבין כי מי שנמצא מולם אינו אדם אמיתי ולכן אותן דמויות שנוצרות הופכות לאמצעי מעולה לקידום מותגים ומוצרים ולכן עלול להיווצר מצב של שימוש לרעה.

דמויות שפועלות 24/7

האווטרים הדיגיטליים הופכים לדמויות משפיעניות ברשת וכבר עכשיו יש כאלו שמתחילים לצבור קהל מעריצים. הדמויות הללו יכולות להיות שימושיות 24/7 והן יכולות להיות בו זמנית במספר מקומות. אמנם מדובר בצעד מרגש אך הוא גם מעלה חששות בכל הנוגע לתפיסת דימוי הגוף, זיופים שעלולים להיווצר וצורות אחרות של שימוש לרעה דרך ייצוג שווא או ייצוג לא ברור.

לצד הדמויות המומצאות ישנן גם דמויות וירטואליות שמייצגות אדם מסוים גם בלי רצונו. הדבר יכול להוביל לכך שדמויות מפורסמות יופיעו במקומות שלא היו בהם ויגידו דברים שלא אמרו. ההשפעה יכולה להיות על כל תחום כולל פוליטיקה כשאווטרים של פוליטיקאים יכולים לקום בניגוד לרצונם ולהביע עמדות שמנוגדות לשלהם.

פיתוח גבולות ברורים לשימוש באווטרים

במטא מבינים את הנזק אשר יכול להיגרם בשל השימוש באווטרים ולכן החברה עובדת עם מפתחים ומומחים כדי לקבוע גבולות ברורים לשימוש בדמויות אלה. מבחינת החברה יש פוטנציאל לנזק אך גם שימושים מועילים לאותן דמויות. לכן יש צורך ביצירת גבולות ברורים בשימוש באווטרים.

מבחינת מטא, האטוור הוא הדבר הבא. הדמויות יוכלו להגיב לעוקבים באופן אישי, לשמש כשגרירי מותג, להופיע במקומות שונים ולשמש כדמות הערצה לכל דבר. כל התקשורת עם האווטרים תתפתח ותהפוך לנורמה ככל שטכנולוגיות VR ו-AR ימשיכו להתפתח. הטכנולוגיות הללו מציבות את הדמויות הדיגיטליות במרכז ומקימות נורמות חדשות לחיבור דיגיטלי.

הבחנה בין מציאות לדמיון

הכיוון אליו הולכת מטא עשוי לטשטש את הגבול בין מציאות לדמיון ולכן מטא צריכה לקבוע תקנות ברורות בנוגע לשימוש בדמויות וירטואליות.

ברור כי גם היום לא כל מה שאנחנו רואים אמיתי. ישנו שימוש בפילטרים, כלי עריכה וגם הם יכולים להיות מזיקים, אך עם האווטרים מטא מבינה כי היא צריכה לבחון לעומק את ההשפעה על המשתמשים ולראות כיצד היא גורמת לאנשים להרגיש יותר בנוח בעולם המשלב מציאות מדומה. לכן, החברה יוצרת מגבלות וכללים לשימוש במשפיענים וירטואליים.

 

להודעה של Meta על גישתה למשפיענים וירטואליים

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
מיטל אור
54
מדיה חברתית
מיטל אור
48
קידום אתרים
מיטל אור
83
מדיה חברתית
אורלי משאט
140
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
105
קידום אתרים
שי משען
90395
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
89690
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
88885
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
67261
קידום אתרים
ירון אחר
65649
שיווק דיגיטלי
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x