הסוף לחשבונות מזויפים? תכנית האימות של מטא מתרחבת לעולם

עומר לייבנזון
שינוי שהושק בפברואר השנה תופס תאוצה גם למדינות אחרות: "וי כחול" לצורך אימות משתמשים באמצעות תשלום חודשי. הסיבה העיקרית לכך, היא מגפת החשבונות המזויפים שאנו רואים כבר תקופה די ארוכה.
וי כחול בפייסבוק מתרחב לעולם

לאחר שמטא הסיקה, על פי תגובות רוב המשתמשים ששביעות הרצון מהשקת ה”וי כחול” הינה חיובית, כעת היא מרחיבה את המודל למדינות נוספות כדי לשפר את חווית המשתמשים. אך לצד הביקורות החיוביות, יש לזכור שהוא מכיל גם בעייתיות מסוימת.

השקת מודל ה’וי הכחול’ וההשראה הגדולה

בפברואר השנה, מטא, חברת האם של פייסבוק ואינסטגרם, חשפה שירות וי כחול בתשלום בשם “Meta Verified”, ככל הנראה בעקבות השינויים שקרו בטוויטר באותה תקופה. שירות זה, מציע למשתמשים את ההזדמנות לקבל את הסטטוס ‘מאומת’ בשתי פלטפורמות המדיה החברתית בתמורה לתשלום חודשי סמלי.
מבנה התמחור הוא $11.99 לחודש אם נרשמים באופן מקוון ו- $14.99 אם בוחרים בגרסאות iOS או Android. כפי שהוכרז על ידי מארק צוקרברג בסשן לייב אינסטגרם שנערך דאז, ההשקה התמקדה תחילה באוסטרליה וניו זילנד, במטרה להתרחב לאזורים אחרים בעתיד. עכשיו, העתיד הזה – כבר כאן.

כיום, כחלק מהשינוי, מטא שוקלת גם להציג פיצ’רים חדשים שיכולים להוסיף עוד ערך למנויים. צעד זה מגיע בעקבות ביקורות מעודדות של יוצרים שכבר בחנו את השירות. החברה שמה לה למטרה ליצור חוויה בעלת ערך רב יותר ויותר עבור המשתמשים שלה על ידי הקשבה לצרכים שלהם והתאמת השירות בהתאם.

או כפי שנמסר ממטא:

“שמענו משוב חיובי מיוצרים בבדיקות הראשוניות שלנו ואנחנו ממשיכים לאסוף מידע על מה שהכי חשוב למנויים. נמשיך לפתח את Meta Verified בהתבסס על הלקחים האלה ונחקור תכונות ויתרונות חדשים שיוצרים ערך רב יותר למנויים”.

הבעייתיות עם המודל

ראוי לציין כי לצד הטענות התומכות במודל, יש גם טענות נגד, כאשר לב הוויכוח סובב סביב הדרך שבה בחרו לעשות זאת – דרך שלטענת רבים חוטאת למטרה.

צריך להבין, טוויטר החלה את המגמה הזו בניסיון להילחם בחשבונות בוטים וספאם. ההיגיון שלהם היה פשוט: אם משתמשים אנושיים אמיתיים היו אלה שמשלמים עבור אימות, זה היה הופך את זה ליקר מדי עבור מפעילי בוטים לעמוד בקצב, ובכך הדבר מסייע לזיהוי פרופילים אמיתיים. אבל הבעיה האמיתית היא שתשלום עבור בדיקת אימות לא באמת מאשר את זהות המשתמש. הרי רוב המשתמשים לא יהיו מוכנים להוציא כסף רק בשביל וי כחול, למרות היתרונות הנוספים שמגיעים איתו כמו תפוצה מוגברת של ציוצים בטוויטר. מה שמוסיף לדילמה, הוא ששיעור האימוץ של התוכנית אכן היה נמוך יחסית, כאשר רק כ-0.3% ממשתמשי טוויטר בחרו לשלם עבור האימות. התוצאה היא שמי שזה חשוב לו – כנראה יבצע אימות וייתפס כאמין יותר, אך אין פתרון ממשי עבור שאר המשתמשים. בכל אופן, יוצרי תוכן או משפיעני רשת כנראה ירוויחו מהשינוי הזה מאוד כשהוא יגיע לישראל. הרי אין כמעט אף אחד מאיתנו שלא נתקל בחשבון מזויף באינסטגרם בחודשים האחרונים של אדם ידוע.

ישנם משפיעני רשת שמדווחים על כך קרה להם כבר למעלה מ-3 פעמים בתקופת זמן קצרה, ועבורם – זאת תהיה דרך מעולה להוכיח שהפרופיל שלהם הוא האמיתי.

לקריאת הידיעה המקורית ב-SocialMediaToday

תגיות רלוונטיות: אינסטגרםפייסבוק
שתפו:
נכתב על ידי
כותב תוכן וקופירייטר בעל רוח יזמית צעירה. הדבר שאני הכי אוהב הוא לנגן וליצור מוזיקה, ובכלל – כשנותנים לי משימה שדורשת יצירתיות אני תמיד “נדלק”. אנשים יצירתיים עושים לי את זה. אחרי שהקמתי את אחת מקהילות ההתפתחות האישית הגדולות בישראל, החלטתי להסב את עיסוקי העיקרי לדבר השני שאני מאוד אוהב: כתיבה שיווקית. עד היום הספקתי לצבור ולהתפתח במשך כ-5 שנים בעולמות כתיבת התוכן והאסטרטגיה השיווקית.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

1 תגובה
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
60
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
34
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
116
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
88
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
105
מדיה חברתית
יורם ליכטנשטיין
105111
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100781
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99941
מדיה חברתית
בן אורן
87833
קידום אתרים
דנה רוזן
82483
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

1
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.