בשנת 2022 אינסטגרם השיקה את זירת היוצרים שלה בארה”ב. זירת היוצרים היא פלטפורמה שמחברת בין מותגים לבין משפיענים, ומאפשרת יצירה של קשרים עסקיים ושיתופי פעולה בקלות. כעת, אינסטגרם מרחיבה את השירות ופותחת את הזירה ל-8 שווקים חדשים: קנדה, אוסטרליה, ניו-זילנז, אנגליה, יפן, ברזיל והודו. מותגים סיניים שמתבססים על ייצוא יכולים גם כן ליצור חיבורים עם משפיענים ממדינות אחרות. כרגע אין מועד רשמי להרחבת הזירה גם לישראל, אך אנו יכולים רק לקוות שנתבשר על כך בקרוב.
עתיד הפרסום כבר כאן: פרסום באמצעות למידה מכונה
אינסטגרם נחשבת לפלטפורמה מומלצת לשיתופי פעולה בין מפרסמים ומשפיענים. החידושים האחרונים צפויים להגדיל את יעילות הפרסום עוד יותר, במיוחד לאור העובדה ששיווק משפיענים עובר תפנית מעניינת מאוד בתקופה האחרונה – עם עלייתם של ה”ננו משפיענים” (ניתן לקרוא הרחבה על כך בדו”ח המגמות לשנת 2024 של אנגורה מדיה).
מעבר להרחבה לשווקים חדשים, אינסטגרם מציגה פיצ’ר נוסף ומשמעותי: המלצות אוטומטיות לשיתופי פעולה אפשריים בין מותגים ליוצרי תוכן. ההמלצות ייאספו באמצעות טכנולוגיה של למידת מכונה (machine learning), והן יאפשרו למפרסמים לאתר את המשפיענים המתאימים ביותר לקמפיין שלהם במינימום מאמץ.
זירת ההמלצות מבוססת על כמויות עצומות של דאטה, שהוא לא פחות מזהב טהור לאנשי השיווק. מעבר לשידוך עצמו, אינסטגרם מחזקת את שיתוף הפעולה באמצעות האפשרות ליצור מודעות משותפות (Partnership ads). שמותיהם של המותגים והשותפים יופיעו זה לצד זה במודעה. זוהי דרך יעילה להפיץ את התוכן באופן אורגני, תוך שמירה על שקיפות.
איך עובד המרקטפלייס של אינסטגרם?
- מותגים ומפרסמים יכולים להצטרף לזירת היוצרים דרך Meta Business Suite.
- הזירה תאפשר לכם לחפש ולמצוא משפעינים דרך הגדרה של פילטרים כמו קהל יעד ותכונות נוספות.
- אתם יכולים ליזום פניות ליוצרים, וגם לקבל הצעות מהיוצרים עצמם.
- ניתן ליצור קריאה לפעולה למספר גדול של יוצרים ולבחור את מי שמתאים לכם.
השיפורים החדשים בזירת היוצרים מספקים הזדמנות גדולה ליוצרים ומפרסמים כאחד. עכשיו יותר מתמיד, כדאי לבחון את אינסטגרם לשיתופי פעולה ולהגיע לקהלים חדשים.