איך להשיג קישור עקיף מהמתחרה מבלי שיוכל לעשות דבר בעניין? | AskPavel
קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » איך להשיג קישור עקיף מהמתחרה מבלי שיוכל לעשות דבר בעניין?

איך להשיג קישור עקיף מהמתחרה מבלי שיוכל לעשות דבר בעניין?

קישור עקיףאחת מהטקטיקות האהובות עלי בבניית קישורים איכותיים, היא לבדוק לאן המתחרים שלי מקשרים ולנסות להשיג משם קישור לאתר שלי. הרעיון הוא שה-Link Juice עובר מקישור לקישור, כאשר עם כל קישור הכוח שעובר מצטמצם. לכן אם נמצא את המקורות אליהם מקשרים המתחרים שלי ונקשר משם לאתר שלנו – הרי שאנחנו למעשה גונבים נתח מה-Link Juice של המתחרים 🙂

איך למצוא את האתרים אליהם מקשרים המתחרים?

ליזי בדיוק שאלה את השאלה הזו השבוע במדור השאלות תשובות: איך בודקים כמה קישורים יוצאים מכל האתר וברצוני להרחיב מעט את התשובה שהשארתי שם. המטרה שלנו בשלב הזה היא למפות את כלל המקורות אליהם המתחרים שלנו מקשרים, להלן הדרכים לעשות זאת:

1. שימוש באופרטורים מתקדמים

כידוע, במנועי החיפוש וגוגל בפרט ניתן להשתמש באופרטורים שונים שמאפשרים לנו למקד את החיפוש. לדוגמא: אם נרצה לדעת כמה דפים גוגל אינדקס בדומיין מסוים, נשתמש באופרטור site:mysite.com. במקרה של ספירת קישורים יוצאים מאתר שלם, קיים אופרטור ייעודי שנקרא LinkFromDomain וניתן להשתמש בו אך ורק ב-Bing ו-Yahoo (אותו אלגוריתם חיפוש). ככה הוא נראה בצורתו הבסיסית:

LinkFromDomain:yourdomain.com

מה שיפה באופרטורים, שהשימוש בהם לא מוקבל ואפשר להשתמש במספר אופרטורים עבור שאילתת חיפוש אחת בכדי למקד את החיפוש. לדוגמא: אלו הקישורים היוצאים מהאתר mako.co.il (לא כולל הסאב דומיינים של מאקו), אשר מפנים לאתרים שבטייטל שלהם יש את הצירוף המדוייק "ביטוח רכב":

linkfromdomain:mako.co.il -inurl:mako.co.il intitle:"ביטוח רכב"

בואו נסתכל על דוגמא נוספת ושימושית יותר – מי רוצה קישור מאוניברסיטת ירושלים? 🙂 בטוח שרבים ממקדמי האתרים היו רוצים קישור מאתר עם PR8 וסיומת ac.il. נבדוק תחילה לאיזה אתר בנושא בקידום אתרים האוניברסיטה כבר מקשרת, באמצעות האופרטור הבא:

linkfromdomain:huji.ac.il -inurl:huji.ac.il intitle:"קידום אתרים"

כעת כל מה שנותר לעשות, זה להשיג קישור מהאתרים הבאים כדי לקבל קצת נתח מה-Link Juice של אתר האוניברסיטה העברית 🙂

קישורים מאוניברסיטת ירושלים

למידע על אופרטורים שימושיים נוספים, אני ממליץ לקרוא את הפוסט שכתבתי בעבר על אופרטורים שמאפשרים לרגל אחרי אתרים מתחרים. זה כלי אפקטיבי במיוחד שמאפשר לבצע סינונים מורכבים לתוצאות החיפוש.

2. תוכנות וכלי Web

יש מספר שירותים חינמיים שיכולים לספק מידע על הקישורים היוצאים בהינתן דומיין מסוים. להלן רשימה חלקית:

  • Wintzellבאופן אישי זה הכלי המועדף עלי. ראשית, הממשק שלו פשוט לתפעול ובנוסף הוא גם מציג את קצב ההתקדמות בזמן הסריקה (סטטוס כללי, כמה נשארו וכמה נמצאו). כמו כן, הכלי מאפשר לסנן את קישורי ה-Nofollow. החסרון העיקרי שלו הוא שלא ניתן לדעת מאיזה עמוד בדיוק באתר יוצא הקישור (אך לצורך הטקטיקה שלנו זה פחות רלוונטי, נראה בהמשך מדוע).

בדיקת קישורים יוצאים מדומיין באמצעות wintzell

  • Xenu תוכנה מעולה למיפוי עמודים ולינקים שבורים באתר, שהזכרתי בעבר בהקשר של החלפת דומיין לאתר קיים. השימוש הנוסף שלה יכול לסייע גם במציאת הקישורים היוצאים מדומיין נתון. מלבד ריגול לצורך איתור מקורות פוטנציאליים, אני ממליץ להשתמש בכלי הזה גם על האתרים שלכם, בכדי לאתר דפים עם הרבה קישורים יוצאים. שכן אם הם לא הכרחיים, מומלץ למחוק אותם בכדי לבצע אופטימיזציה ל- Link Juice Flow הפנימי באתר שלכם.

בשלב הזה אנחנו אמורים לקבל רשימה ארוכה למדי של אתרים פוטנציאליים אליהם מקשרים המתחרים שלנו. הרשימה הזו לא מכילה שום סדרי עדיפויות או חלוקה לפרמטרים, שכן המטרה בשלב הזה היא לאסוף כמה שיותר מקורות בכדי שנוכל לבצע עליהם סינון בשלב הבא.

מה עושים עכשיו עם כל האתרים שמצאנו?

כעת, אחרי שמיפינו את האתרים הפוטנציאליים שאליהם המתחרים שלנו מקשרים, נרצה לסדר אותם יפה באקסל יחד עם פרמטרים שונים שיסייעו לנו בשלב מאוחר יותר לקבוע עדיפות.

שלב א': יצירת אקסל עם הפרמטרים של האתרים

בכדי לשלוף פרמטרים בקלות עבור כל האתרים שאספנו, אני ממליץ להשתמש בפיצ'ר של SEO Quake שנקרא Check/Compare URL's and Domains.

לצורך ההדגמה, נבחר את חמשת האתרים מהדוגמא הקודמת שמקבלים קישורים מאוניברסיטת ירושלים. תחילה נרכז את כל כתובות ה-URL בעמודה נפרדת באקסל (כך שהן יכללו http), ולאחר מכן נוסיף אותם לכלי ההשוואה של SEO Quake בצורה הבאה:

השוואת אתרים באמצעות SEO Quake

כעת אנחנו מגיעים לטבלה שמכילה בעמודה הראשונה את האתרים שהוספנו ובכל עמודה יש פרמטר אחר להשוואה. הפרמטרים בגרסת ברירת המחדל הם: PR, עמודים מאונדקסים, קישורים לדומיין\עמוד, וותק ועוד (ניתן להוסיף פרמטרים נוספים בהגדרות הפלאגין, אך אלו אמורים להספיק למשימה שלנו). שימו לב שכרגע אין עדיין אף מספר בטבלה, רק סימני שאלה. יש 2 דרכים להציג את הפרמטרים:

  1. אם ברצונכם להציג פרמטר ספציפי לחצו על סימן השאלה שלו (בראש העמודה עבור כל העמודה או במשבצת הרצויה עבור אותה משבצת).
  2. האפשרות השניה היא להציג את כל הפמרטרים בטבלה ע"י לחיצה על Request Parameters. במקרה שלנו זה ייקח כמה שניות, אך אם מדובר בהרבה אתרים קחו בחשבון שזה יכול גם לתקוע את הדפדפן (כדאי לעשות בכמה שלבים).

אפשר גם למיין את האתרים בהתאם לפרמטרים השונים. למשל אם נרצה למיין את האתרים לפי PR פשוט יש ללחוץ על החץ למטה בעמודת ה-PR (ימויין מהגבוה לנמוך).

המיון בשלב הזה מיותר מכיוון שהוא לא יישמר כאשר נייצא את הטבלה לאקסל. לכן מומלץ קודם כל לייצא את הנתונים ולאחר מכן לשחק עם המיונים באקסל. כדי לעשות זאת, יש ללחוץ על האייקון Save To File.

השוואת פרמטרים בטבלה של SEO Quake

הקובץ שהתקבל לאחר הייצוא הוא בפורמט CSV, אותו ניתן לפתוח באקסל. כעת אל תבהלו בגלל שלא רואים את כל הנתונים. כרגע כל תא מכיל למעשה את כל הנתונים של השורה שלו ולכן נצטרך לחלץ משם את הנתונים ולסדר אותם בנפרד בעמודות. איך עושים את זה?

1. סמנו את כל העמודה.
2. לחצו בסרגל העליון על הלשונית Data
3. לחצו על האייקון שכתוב בו Text to Columns
4. במסך שנפתח סמנו את Delimited
5. לחצו על Next

טקסט לעמודות באקסל

6. סמנו וי, הוסיפו ; ולחצו על Next

הוספת delimiter באקסל

7. מבלי לשנות כלום במסך שהתקבל לחצו על Finish

כעת יש בידיכם אקסל עם כל האתרים והפרמטרים שלהם ואפשר להתחיל לעשות מיונים כדי לקבוע עדיפויות. לא ארחיב כאן איך מבצעים את המיון מבחינה טכנית, לשם כך מומלץ לצפות בסרטונים הבאים על מיון באקסל.

שלב ב': מיון לפי פרמטרים לצורך הקניית עדיפות

זיכרו שהמטרה שלנו היא לבחור באילו אתרים נרצה להשיג קישור. בדוגמא שלנו זה לא קשה במיוחד מכיוון שמדובר סך הכל ב-5 דומיינים, אך אם יש לכם רשימה שכוללת מאות ואף אלפי אתרים כדאי להחליט עם מי מתחילים קודם. לא אוכל להגיד לכם בהתאם לאילו פרמטרים למיין את האתרים, מכיוון שזה נושא די אינדיווידואלי. מישהו יעדיף קישורים מדפים עם PR גבוה בעוד שאחרים עשויים להתייחס לוותק הדומיין בלבד. אני אישית מעדיף תמיד להתבסס על הקומבינציה של הפרמטרים הבאים:

  • PR מקסימאלי של עמוד הבית.
  • PR מקסימאלי של העמוד.
  • מספר קישורים מקסימאלי שמפנה לדומיין (לא משנה איזה עמוד).
  • וותק דומיין.

זו כמובן רק ההעדפה שלי, זיכרו שאף אחד לא יכול לדעת בוודאות מה המשקל של כל פרמטר על ציון הרלוונטיות ולכן אין כאן אמת אחת. אתם מוזמנים לשתף אותי על פי אילו פרמטרים אתם מעדיפים לברור את האתרים הפוטנציאליים. בסוף השלב הזה, האתרים אמסורים להיות ממויינים בהתאם לעדיפות שלכם ממי הייתם רוצים לקבל קישור קודם.

שלב ג': סינון סופי

פרמטר נוסף מאד לא הוזכר בשלב הקודם, משום שהייתי רוצה להרחיב עליו יותר. מדובר על איכות הקישור שמפנה לאתר\דף בו רוצים קישור (במקרה שלנו, העמוד באתר אוניברסיטת ירושלים שמקשר).

הפרמטר הזה יכול להכריע האם שווה בכלל להתאמץ עבור הקישור באתר הנתון, או שה-Link Juice שזרם לשם מהאתר המקורי כל כך קטן שאפשר להשמיט אותו. הנה כמה מקרים בהם לקישור שמוביל לאתר בו אתם רוצים קישור, תהיה תועלת קטנה או אף אפסית:

  • קישור Nofollow או JS – ואז הוא לא העביר Link Juice כלל.
  • אולי יש בעמוד המקורי שקישר עוד 100 קישורים יוצאים נוספים ואז הכוח התחלק ביניהם.
  • אולי הוא לא מאונדקס בכלל?

כדי לבדוק האם הוא שווה את המאמץ, עלינו לגלות מאיזה עמוד\ים הוא יוצא. כזכור לכם מתחילת הפוסט, בחנו דומיין מסוים וקיבלנו רשימת כתובות URL אליהן הדומיין הזה מקשר. אך נשאלת השאלה מאיזה עמוד/ים בדומיין הזה הקישור יוצא בכלל? האם הוא יוצא מעמוד הבית או עמוד פנימי? ואם עמוד פנימי אז מאיזה עמוד בדיוק? אני מכיר 2 דרכים לעשות זאת:

  1. לבדוק ידנית את העמוד המקושר – אם אני יודע שמדומיין X יוצא קישור לדומיין Y, אוכל פשוט לבדוק מהם הקישורים הנכנסים של דומיין Y באמצעות כלים לבדיקת קישורים. ברשימת הקישורים הזו בטוח אוכל למצוא את העמודים הספציפיים מתוך דומיין X שמקשרים. זה קצת עבודה שחורה כי זה מצריך להריץ כמה בדיקות ולכן אני מעדיף את השיטה השניה.
  2. כלי האנליזה Xenu – אמרתי לכם שהוא כל יכול? אז כפי שכתבתי בתחילת הפוסט, פשוט מכניסים אליו את האתר שבו רוצים למצוא קישורים יוצאים ומחכים שיסיים. לאחר מכן מקליקים על העמודה הראשונה (זו שכתוב בה Address) כדי למיין את השורות בהתאם לכתובות העמודים. אתם כנראה תראו גם כתובות מתוך הדומיין שבדקתם כי הוא ממפה את כל העמודים אליהם יש קישור. אז כל השאר הם מן הסתם העמודים אליהם יש קישורים יוצאים מהדומיין. כעת כדי לבדוק מאילו עמודים בדיוק יש קישורים יוצאים, יש ללחוץ על המאפיינים בצורה הבאה:

מאיזה עמודים יוצאים קישורים - Xenu

שלב ד': הגיע הזמן להשיג את הקישור

האפשרות האידיאלית היא להשיג את הקישור בדף הספציפי שמקבל את הקישור מהאתרים שבדקתם. כלומר אם האוניברסיטה העברית מקשרת לעמוד פנימי, אני קודם כל אעדיף להשיג קישור מאותו דף ורק אחר כך מדף אחר באותו דומיין. בכל זאת, ה-Link Juice המקסימאלי מהאתר המפנה אגור שם ואם אנסה להשיג מדף אחר בדומיין בוודאות הכוח שיעבור אלי מהאתר המפנה יהיה קטן יותר. כדי להבין איך הכח מתחלק, אני ממליץ לקרוא את ההסבר בפוסט על חלוקת ה-Link Juice בין דפי האתר.

אז אם יש אפשרות להשיג מהדף עצמו – מעולה. אם לא, תצטרכו להחליט האם אתם רוצים אותו מדף קיים אחר באתר או מדף חדש. יש מספר יתרונות וחסרונות לכל אחת מההחלטות:

  • דף קיים – היתרון בדף קיים הוא הוותק והכוח הקיים שכבר יש לו. אם מדובר בדומיין עם פרמטרים גבוהים, יש סבירות שלדפים קיימים יהיה כבר PR ואף קישורים פנימיים ומאתרים חיצוניים שמפנים אליהם. הצבת קישור בדף שכזה, למעשה מקנה לקישור איזשהו כוח ראשוני. במקרה כזה קל לאתר את הדף המתאים. אני מציע לבחור אותו על סמך מיקס של רלוונטיות למילת המפתח אותה אתם רוצים לקדם באנקור (הופעת מילת המפתח ב-Title, טקסט, Meta Description וכו') והפרמטרים שיש לדף (PR, קישורים נכנסים, האם מקושר מעמוד הבית, רמה היררכית וכו').
  • דף חדש – היתרון בשיטה הזו, שהוא גם החסרון של השיטה הקודם הוא – טבעיות. לא מזמן כתבתי פוסט די מקיף על טבעיות בקמפיין בניית קישורים והעקרון הבסיסי שהתעקשתי עליו הוא שגוגל מקנה חשיבות גבוהה לטבעיות. כאשר קישור נוסף כחלק מתוכן חדש באתר, זה נראה הרבה יותר טבעי מאשר להוסיף אותו בעמוד קיים.

אני אישית לא חושב שבמקרה שלנו צריך לרדת לרזולוציה הזו ולכן אני מניח שאני הייתי מעדיף קישור דווקא מדף קיים. רק מה שכן, אני ממליץ להוסיף את הקישור כחלק מפסקת טקסט חדשה בעמוד ולא בטקסט קיים. לפחות ככה זה מקנה איזשהו אלמנט של טבעיות.

אז איך בעצם משיגים את הקישור בדף? כאן נכנס לתמונה כל העולם המורכב של בניית קישורים. אין איזשהו טריק קסם שיבטיח לכם 100% הצלחה, אך יש כלים שונים שיכולים לסייע לשאוף לאחוזי הצלחה גבוהים.

  1. פוסט/מאמר אורח – אם החלטתם שאתם רוצים לינק מהאפשרות השניה (דף חדש), הציעו לבעל האתר תוכן ייחודי בנושא האתר שלו. אני מאמין שאין בעל אתר שיתנגד לתוכן איכותי אם תדעו איך לשווק לו את זה.
  2. החלפת קישורים – כל מילה כאן מיותרת, אני ממליץ פשוט לקרוא את המדריך המורחב שפורסם כאן לפני שבוע על החלפת קישורים.
  3. בקשה לקבל קישור – כמובן תלוי איזה אתר זה, אבל אף פעם לא מזיק לנסות פשוט לבקש קישור מהדף. מקסימום תקבלו סירוב. כמובן להציע לקשר בקונטקסט רלוונטי, כך שהקישור יוביל לדף שעוסק בנושא זהה ולהסביר למה זה כדאי.
  4. בארטר – הציעו לבעל האתר שירות כלשהו בתמורה. אם אתם מעצבים, מתכנתים או עושים כל דבר שיכול לעזור לאתר שלו, פשוט זהו מה לדעתכם הוא צריך והציעו לו את זה בתמורה.

האם יצא לכם לנסות את השיטה הזו?

למרות שאני אישית משתמש בה ועד כה היא לא איכזבה אותי, הייתי רוצה לשמוע על הנסיון שלכם או סתם את דעתכם. האם אתם משתמשים בשיטה הזו? זה הביא תוצאות טובות? האם אתם ממליצים על כלים נוספים שיכולים להקל על תהליך איסוף המידע? אשמח מאד אם תשתפו אותנו.

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

קידום אורגני מבוסס טרנדים: עונות, חגים ואירועים

חלק ניכר מהעסקים נדים ונעים בין מגמות שמכתיבות את גובה ההכנסות, כמות הכניסות לאתר ושאר ...

61 תגובות

  1. כרגיל, פוסט מעניין ושימושי לכל מקדם אתרים מקצועי וחובב העושה לביתו (ולבית לקוחותיו) במה שנקרא, ריגול תעשייתי לגיטימי מן הסוג שציינת בפוסט הזה. תודה.

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה גיא. האם יצא לך להתנסות בשיטה שהצגתי?

      • אני כמובן תמיד משתדל להשיג קישורים מאתרים הרלוונטים לתחום בו אני מתעסק. וגם לברר מאילו מקומות המתחרים שלי מקבלים קישורים. מצד שני, התחום התיירותי שאני מתעסק הוא ממש צר ולשימחתי אין עדיין ממש תחרות רצינית על מילות המפתח הרלוונטיות. בכל מקרה, תמיד טוב להיות צעד אחד לפני השיירה.

  2. תקשיב. אתה חייב להוריד את קצב פרסום הפוסטים. כל אחד מהם יהלום ואתה לא מאפשר זמן לעכל אותם וליישם אותם. תהיה לי בריא 🙂 

  3. סוכר – אין מילים.

  4. איתי ברנר

    אני פעם הצלחתי להשיג קישור משתי מועצות מקומיות כי פשוט ראיתי את המתחרים מקבלים משם קישור ואין באזור שלי (זכרון-בנימינה) כל כך הרבה אתרי אינטרנט. פשוט ביקשתי יפה והסברתי שאנחנו גם מתעסקים בתכנים מקומיים.

    מה שאני אומר שאפשר גם ללכת לאתרים ברי סמכא בתחום ולבדוק לאן הם מקשרים. אחרי הכול, כל הכלים לזיהוי קישורים מתבססים על מידע שלא תמיד יהיה מעודכן ב100%.

  5. פאבל,

    הרצתי את הבדיקה שלך על אתר שהייתי רוצה ממנו קישור ללקוח.

    אז, להפתעתי ולמרות שאין לו בכלל קישורים יוצאים באתר (כולה 5 עמודים) – פרט לשלושה מאמרים שפרסם באתר READER, הרי שבדיקת linkfromdomain מציגה 5 תוצאות נוספות (מעבר למאמרים).

    אז טרחתי לבדוק אתר אחד שיצא לעומק, באמצעות SITEEXPLORER של YAHOO, והוא לא מציג אף קישור מאותו אתר מקורי.

    איך תסביר?

    האם אין כאן אפשרות למרדף שוא?

    • פבל ישראלסקי

      לא בטוח שהבנתי. יש אתר X שאתה רוצה נתח מהכוח שלו אבל אז אתה בודק ואתה מגלה שאין לו קישורים יוצאים? אם כך, השיטה הזו לא תעבוד כלל.

      • לא.

        יש אתר X שאכן הייתי רוצה מהכוח שלו.

        בדקתי, באמצעות LINKFROMFOMAIN שיוצאים ממנו 10 קישורים – 5 לאתר מאמרים ועוד 5 לאתרים שונים ומשונים.

        עברתי פיזית על האתר, קל מאוד – 5-6 עמודים – ולא מצאתי ולו קישור יוצא אחד, פרט לקישורים לאתר המאמרים. מוזר.

        בכל זאת, באמצעות ה-SITEEXPLORER של YAHOO ביצעתי בדיקה של הקישורים הנכנסים לאחד מ-5 האתרים שהראו קישור יוצא בבדיקה הקודמת מאתר X … ואכן, לא נצפה שום קישור כאמור.

        אז האם ייתכן שהכלי הזה לא עובד כהלכה?

  6. פוסט מ-ע-ו-ל-ה וגם חשוב מאוד, נהניתי מכל שניה.

    פעם השתמשתי ב- Xenu, היא מעולה רק שלפעמים אגריסיבית מדי עם שאילתות ובאתרים מסויימים הציגה שגיאות 403 במצב של 200 בפועל, לא קרה לך?

    אוכל להציע כאלטרנטיבה, את A1 Sitemap Generator שבמקור מיועדת לייצור מפות אתר.

    היא יכולה לשמש כ- One Stop Shop לכמה בדיקות:

    היא מספקת פירוט קישורים יוצאים ומאיזו כתובת באתר.
    מידע אודות קישורים שבורים (ומאיכן מקושרים באתר).
    אמינה ליצירת מפות אתר ואפילו קובץ robots למי שרוצה.

    אינה חינמית אך יש 30 יום ניסיון =]

  7. מאמר מעולה, אני לא בטוח בדיוק כמה LinkJuice מתקבל במקרה הזה – הייתי משער שההשפעה (ולכן גם הרווח) ממקור בדרגה שניה הוא נמוך למדי, אבל יכול להיות משמעותי – ותמיד מתקבל בברכה :-).
    אהבתי גם את סקירת הכלים.
    הכלים הקיימים מאוד יעילים אבל שמחתי לראות שאתה מדגיש שאין מתנות חינם והשגת הקישורים עצמם היא לא פשוטה.

  8. 1. מה זה "כח"?
    2. מה זה "מיץ קישורים"?
    3. למה שמרכיב הרלוונטיות בערך הקישור יפחת על כל קישור יוצא שמתווסף לדף?

    • פבל ישראלסקי

      1. "כח" הכוונה ל- Link Juice
      2. "מיץ קישורים" זה Link Juice
      3. איפה כתבתי את זה? ה-Link Juice שאותו קישור יעביר יקטן, לא ערך הרלוונטיות.

      • במילים אחרות Link Juice זה מבחינתך אך ורק מרכיב ה-PR בערך הקישור (התוספת לציוני הרלוונטיות שהקישור מעניק לדף המקושר) ושום מרכיב אחר (רלוונטיות, TR וכו'). לא ברור אם כן מה בדיוק השגת מקבלת קישור מדף שאליו מקשר מתחרה שלך, שלא היית יכול להשיג מכל דף אחר ברשת.

  9. פוסט מצוין וקודם כל תודה רבה עליו.
    שלב ג' שלך, סעיף 2, XENU, ענה לי על השאלה ופתר לי את הבעיה הספציפית – מצאתי מאיפה יוצא הקישור!
    בנושא אחר, קצת מטריד מה שכתב Ahoy, יכול להיות שהאופרטור טועה?
    ובנושא שלישי ואחרון, כשאתה בודק כדאיות של קישור מתוך דף X, בנוסף ל 4 הפרמטרים שהצגת, יש עוד לפחות שניים מהותיים – מיקום בגוגל בביטוי הרלוונטי, וקישורים יוצאים – כמה ולאן.

  10. אחלה פוסט, מעניין, מרתק וכמובן תרם לי כמו תמיד להעשרת הידע ולמקצועיות

    פבל…תודה 🙂

  11. למדתי הרבה מאוד דברים חדשים בפוסט אחד!..אחלה עבודה אחי!

  12. פבל,

    תן לי להוריד את הכובע!!!

    זה ללא ספק, אבל ממש ללא ספק….

    הפוסט הכי טוב שלך עד היום!!!

  13. מיכל כהן

    פבל,
    ראיון מעניין ומרענן. מודה שלא חשבתי על זה. תודה!

  14. מיכל כהן

    ובעצם, אחרי שחשבתי עוד כמה רגעים… בוא נניח שאתה מקדם אתר בנושא ביטוח רכב. אתר מתחרה באותו תחום מוציא קישור קרדיט לחברת בניית האתר שלו שבנתה גם את האתר שלך ולכן מקשרת אליך מתיק הלקוחות שלה. הרעיון שהקישור ממנה שווה לך יותר רק בגלל שחברת ביטוח אחרת קישרה אליו… הממ… אני בספק. רלוונטיות לא עברה אליך, כי אתר חברת הבניה נשאר לא רלוונטי לחלוטין לביטוח. מיץ קישורים? נראה לי שווה כמו כל מיץ אחר, לא? . כלומר, הקישור מהמתחרה עזר לך בעקיפין כי הוא חיזק את אתר חברת הבניה, אבל בלי קשר לעובדה שהוא מתחרה שלך.
    אשמח אם תשכנעו אותי אחרת

    • פבל ישראלסקי

      היי מיכל. העלית כאן נקודה טובה ואני רוצה להתייחס אליה:

      1. ראשית אם החברה הזו בנתה את האתר שלי אז גם היא תקשר אלי מתיק הלקוחות שלה. ואם כך, הרי שמדובר במקרה בו יש החלפת קישורים בינך לבינה ובין המתחרה לבינה.

      2. במקרה כזה יש תבניתיות ברורה, להלן הגורמים המשותפים:
      – הקישורים מהלקוחות לחברת בניית האתרים תמיד יצאו מהפוטר
      – הלקוח תמיד מקשר בחזרה ללקוח
      – הקישור מאתר בניית האתר ללקוח תמיד יהיה בפורמט זהה לכולם (קישור תמונה עם/בלי אלט, קישור טקסטואלי וכו')
      גוגל יכול בקלות לזהות תבניתיות מהסוג הזה ולכן אני לא בטוח מה יהיה הערך של ה-Link Juice במקרה כזה. משום מה רבים חושבים תמיד שקישור זה קישור, אבל למעשה יש אינספור מקרים פרטיים וגוגל מתחשב בכולם.
      ביל סלאוסקי התייחס לנקודה הזו בעבר ב-2 פוסטים מעולים שלו. סגמנטציה של אלמנטים שונים בעמוד ועל ערך הקישור כתלות בסוג שלו:
      http://www.seobythesea.com/?p=3806 – השינוי בערך הקישור כתלות בסוג שלו, התוכן בדף והתנהגות הגולש.
      http://www.seobythesea.com/?p=2859 – היחסים בין הקישורים כתלות באלמנטים מהם הם יוצאים.
      הנקודה היא שאת בסך הכל ציינת כאן מקרה פרטי ויש עוד הרבה דוגמאות כאלו. אינני יודע מה יהיה ערך ה-Link Juice במקרה כזה.

      3. כתבת "הרלוונטיות לא עברה אליך", אז מה? עולם ה-SEO מכיל הרבה מאד מטריקות שלא קשורות ישירות לרלוונטיות על ביטוי שאת מקדמת ויחד עם זאת נלקחים בחשבון.
      לדוגמא: מספר דומיינים מקשרים, הוותק של הדומיינים המקשרים, סיומת הדומיינים המקשרים (במקרים של geo targeting למדינה ספציפית) ועוד. כל אלו לא קשורים בשום צורה למילת המפתח שאת מקדמת.
      תוכן האתרים והאנקור טקסט של הקישורים הם סך הכל 2 מדדים מתוך רבים.

  15. מיכל בוקר טוב. טוב שחשבת כמה רגעים כי ידע חדש נוצר ממחשבה ומביקורת ולא ממחיאות כפיים ללא מחשבה.

    הבה נניח ששלושת הדפים רלוונטיים מאד לביטוי החיפוש שאני מקדם בדף השלישי, וכל דף מעביר לדף המקושר 10% מציון הרלוונטיות שלו לביטוי החיפוש הנתון. הסידור בטור שפבל מתאר יגרום לכך שהדף שלי יקבל לכל היותר תוספת של 11% מציון הרלוונטיות של דף הממסר, הכוללים 1% מציון הרלוונטיות של דף המתחרה. ומאחר שסביר להניח שדף המתחרה לא יקשר למתחרה שלו, ושאם יקשר לאתר תמיכה שלו אני לא אקבל ממנו קישור, דף הממסר לא יהיה בדרך כלל רלוונטי לא למתחרה ולא לי – כפי שציינת. אז במקום אותו 1% עדיף לי לחפש קישורים נפרדים (במקביל) משני דפים "מתחרים" שנמוכים ממני בתוצאות החיפוש לביטוי הנתון, אבל התוספת המשותפת שלהם לציון הרלוונטיות שלי (חיבור של 10% מציון הרלוונטיות של כל אחד) תעלה בהרבה על אותו 1% שאני עשוי לקבל בעקיפין מהמתחרה על פי הרעיון של פבל. אם כי יתכן כמובן שציון הרלוונטיות של המתחרה שמוצג במקום הראשון בתוצאות החיפוש כל כך גבוה שגם 1% ממנו זה הרבה יותר מה-20% שאקבל מדפים המוצגים אחריי בתוצאות החיפוש.

    • פבל ישראלסקי

      עמנואל, אני לא מבין את הדוגמא שציינת.

      זה מעולה שאתה ומיכל מטילים ספק, אני חושב שאסור לקבל דברים כמובן מאליו כי רק ככה לומדים. מה שאני לא מבין, זה למה לנסות ולסבך קונספט שהוא מאד פשוט בבסיסו? 🙂
      לא המצאתי את הגלגל, מדובר בטכניקה מאד מוכרת שלא אני המצאתי.
      בוא נפשט את זה: אתר X מוציא קישור לאתר Y, אתר Y מוציא קישור לאתר Z – במידה והקישורים הללו לא היו nofollow וגם X+Y מאונדקסים, אפשר לקבוע בוודאות שעבר Link Juice כלשהו מאתר X לאתר Z.
      כמה? זה תלוי במספר גורמים. יכול להיות שגם לא יעבור בכלל לכן צריך לבדוק את זה ביסודיות.
      – האם היו קישורים יוצאים נוספים בדף המקשר ב-X?
      – מאיזה אלמנט בדף הקישור יצא? האם מהטקסט או מהפוטר?
      – איזה סוג קישור זה?
      ועוד הרבה גורמים נוספים (להרחבה ראה את התגובה מעליך למיכל).

      אינני רוצה לשכנע אותך ואני גם לא חייב להוכיח משהו. בדקתי את העניין לעומק לפני ובמהלך השימוש, אחרת לא הייתי מבזבז את הזמן שלי. אם לדעתך השיטה הזו לא אפקטיבית בגלל סיבות כאלה ואחרות, זה לגיטימי ואתה לא חייב להשתמש בה.

      • פבל, אנינחו מסכימים בכמעט כל דבר, וההבדלים הם בעיקר ענין של דגשים ושל ניסוח. הנקודה העקרונית היחידה שהיא מבחינתי משמעותית ואתה לא מתייחס אליה היא החיבור בטור בין דף המתחרה (שנניח והוא במקום 1), דף הממסר (הביניים) והדף שאני מקדם. אם נניח שגם דף המתחרה וגם דף הממסר מעבירים דרך קישור יוצא 10% מציון הרלוונטיות שלהם (= מיץ הקישורים שלהם) אז דף הממסר מעביר לדף שלי 10% ממה שהוא קיבל מדף המתחרה וזה שווה 1% מציון הרלוונטיות (= מיץ הקישורים) של דף המתחרה, ועוד 10% מהציון שהיה לו לפני שקיבל את הקישור מהמתחרה.

        לעומת זאת אם אקבל קישורים במקביל משני דפים או יותר, שציוני הרלוונטיות (מיץ הקישורים) רחוקים מהציון של אותו דף שנמצא במקום 1, אקבל מכל אחד בנפרד 10% מציונו, ויחד זה עשוי להיות הרבה יותר מאשר אותו 1% מציון הדף המתחרה שבמקום 1 ועוד 10% מציון דף הממסר לפני שקיבל את הקישור מדף המתחרה. ומאחר והנחתי בתגובה למיכל שלא סביר שדף הממסר יהיה גם רלוונטי, ההסתברות שתוספת הציון שאקבל משני קישורים רלוונטיים במקביל תהיה הרבה גבוהה מאשר מהסידור בטור שאתה הצעת, תהיה הרבה יותר גבוהה.

        ומאחר ושנינו מסכימים שערכי מרבית הפרמטרים הנוגעים לקישור לא ידועים לנו (פרט לרלוונטיות משותפת המוצגת על ידי גוגל בתוצאות החיפוש לביטוי הנתון, העצה להעדיף תמיד קישורים במקביל על פני קישורים בטור תהיה יותר נכונה במרבית המקרים). יתר על כן, להעדפה הזו יש מקבילה פיסיקלית בתורת החשמל, משמע יש לה העדפה מתימטית כללית.

        • פבל ישראלסקי

          אכן מכיר היטב את הנושא מקורס בתורת החשמל, לא חשבתי על ההגבלה הזו 🙂 אם אני צריך לבחור בין 2 האפשרויות כמובן שאעדיף קישורים במקביל ולא בטור, אני מדבר על הטכניקה הזו כעל משהו משלים לפעילות שלך במצבים בהם אתה יכול לחזק את הפעילות ולא כאלטרנטיבה.

    • מיכל כהן

      פבל, תודה על ההפניות לפוסטים. אני לא אומרת ש"קישור זה קישור" ומודעת לחשיבות של פרמטרים שונים באופן הקישור. (תיכף אני אקרא את הפוסטים ואולי אדע יותר..). אבל אם הבנתי נכון, התמקדת בערך של קישור מאתר שמתחרה שלך מקשר אליו. מה הערך המוסף של זה שהוא מתחרה, למעט רלוונטיות? כמובן שאם למתחרה יש למשל TR גבוה, אז חלק מה TR יעבור אליך, אבל זה בלי קשר לזה שהוא מתחרה שלך. או אולי בעצם מה שאתה אומר זה שבהשגת הקישור העקיף ממנו, אתה בעצם משיג לעצמך קצת מה"דברים הטובים שלו" ובכך מצמצם פערים שונים ביניכם?

      • ההסתברות שלדף כלשהו TR גבוה מ-0 היא כל כך זעירה שאין טעם לנסות לנחש. יתר על כן, ה-TR מתאפס אחרי 8 תחנות כמדומני (תחנה = דף שקיבל קישור בעל TR כלשהו ושיוצא ממנו קישור הלאה).

        אני הדגשתי את ציון הרלוונטיות משום שזה מונח די חד-משמעי המבטא את מה שמחשב אלגוריתם מנוע החיפוש ואנחנו גם רואים במישרין את הסדר היורד של ציוני הרלוונטיות בתוצאות החיפוש.

        לעומת זאת המונח מיץ קישורים איננו מבטא משהו שאנחנו יודעים שהוא נמדד במישרין ומוצג באיזשהו מקום. מרבית האנשים מתכוונים במונח הזה למרכיב ה-PR בלבד ושוכחים שציון המרכיב הוא לוגריתמי, שבסיס הלוגריתם (10 או 1,000?) איננו ידוע, ושסרגל גוגל מציג את מדרגת ה-PR ולא את ציון ה-PR.

        מצאתי לנכון להדגיש את הדבר היחיד שהוא ודאי מבחינה מתימטית -שסידור הקישורים בטור נחות תמיד ביחס לסידור הקישורים במקביל.

        • עמנואל,

          אני חולק עליך ולדעתי ההטיה בגישה שלך נובעת מהעובדה שגם אם הניתוח הטכני שלך נכון – הרי שאתה מחמיץ את ׳העקרון׳ המוביל שהוצג במאמר: השגת קישור (עקיף) ממתחרה ישיר שלך ובפרט כזה שאין לו קישור עקיף מהאתר המקודם שלך.

          בהנחת מצב אמורה זו, אפילו פרומיל אחוז יניב לנו יתרון מוחלט על פני משאבי הקידום של המתחרה (מעצם העובדה שאין לו קישור מהאתר שלנו ובנקאי לא מעצמו).

          כל שאר ההנחות והחישובים שלך נכונים, אבל לא רלבנטיים למקרה שהוצג.

          הסתייגות: הדברים, כאמור, נכונים רק למקרה של מתחרה איכותי ובפרט שנמצא מעליך בדירוג. אם לא, הערתך במקום.

      • פבל ישראלסקי

        בדיוק מיכל, לזה התכוונתי.

        • מיכל כהן

          אני מבינה מהר כשמסבירים לי לאט…
          הרעיון נראה לי טוב במידה והקישור היוצא הוא באמת חזק: מדף הבית או מדפים חזקים ואם מדובר באמת במתחרה חזק מעליך. בכל מקרה אחר, אני בספק כמה יש לקישור הזה יתרון יחסי על פני קישורים "שוים בערכם" שאינם מהמתחרים שלך

    • מיכל כהן

      עמנואל, אם כולנו מסכימים על זה שמבחינת רלוונטיות אין כאן ערך מוסף משמעותי, האם לדעתך אין יתרון מבחינות אחרות לקישור עקיף כזה ממתחרה?

  16. אהבתי את הפסקה האחרונה, מעכשיו אני אפנה אליה לקוחות.
    השוק כרגע בישראל הוא גן חיות של לינקים מזכיר את ה – SEO של עד שנת 2006 בעולם.

  17. פאבל אני מקדם די חדש ואני לא ממש הבנתי איפה היתן להכניס את השורה :linkfromdomain:huji.ac.il -inurl:huji.ac.il intitle:"קידום אתרים" לדוגמא על מנת לימצוא מאיזה אתר הוציאו דומיין בשורות הכתובת זה לא פועל וגם לא בשורת חיפוש של גוגל אשמח אם תעזור !

  18. פוסט יפה.
    המחשבה היחידה שיש לי היא בקשר לקישורי נו-פולו שהזכרת.
    נקח דוגמה את ויקיפדיה, פעם הקישורים היו רגילים והמון ספאמרים (ומקדמי אתרים) הסתערו עליהם ואז הם הפכו להיות נו-פולו ורבים רבים נרגעו.
    האם הגיוני שכשגוגל רואים היום קישור נו-פולו משם הם לא מיחסים לכך חשיבות?!
    לו אתה היית כותב את האלגוריתם של גוגל הרי ברור שהיית מיחס דווקא חשיבות רבה יותר יותר ללינקים שכאלו דווקא משום שמקדמי אתרים ספאמרים מסתייגים מהם.
    האם עלינו לחשוב שגוגל עובדים בצורה פחות הגיונית מאיתנו?!
    אין לי מסקנה ברורה.

    • גוגל עובדים בצורה פי מיליון יותר הגיונית מאיתנו, משום שיש להם זמן להפעיל את ההגיון פי מיליון יותר זמן מאיתנו. זו מסקנה ברורה לחלוטין.

    • פבל ישראלסקי

      אז אני לא ממש מבין את השאלה. היא קשורה באופן כללי ל-nofollow או בהקשר לפוסט הזה? ספציפית בשיטה שהצגתי אין כל כך משמעות אם מדובר בקישור כזה כי הוא פשוט לא מעביר link juice. מה שכן, גוגל בהחלט סופר אותם בתחשיב ה-link popularity ובוודאי שקישור כזה תורם לטבעיות הקמפיין. ציינתי אותם בפוסט על בניית קישורים טבעיים: https://www.askpavel.co.il/blog/natural-link-profile

  19. אחלה מאמר
    רק משום מה לא מצאתי את היישום
    Check/Compare URL's and Domains
    בseo quake?

    אפשר הכוונה?

  20. ואוו מדריך ממש טוב לי יש שיטה אחרת לאסוף ולהפיץ לינקים של מתחרים אבל גם זה שיטה מעולה.

    בכל מקרה פתחתי אתר הורדות חדש במיוחד לשיווק באינטרנט האתר אינו בלוג אלה אתר הורדות לכל דבר עם תוכנות אי בוקים ומדריכים כגוון SEO ART ו מרקט סמוראי הכל בחינם אין כסף.
    פשוט ללחוץ על שם שלי ולהשתדרג ברמות שלא הכרתם בכסף ובמקצועיות.

  21. linkfromdomain: לא עובד בבינג ולא ביאהו

  22. הי פבל,
    קודם כל 2 וידויים:
    1. אני מאוד נהנת לקרוא את הפוסטים שלך.
    2. אני לא מקדמת מקצועית, סתם אחת שמנסה לקדם את האתר שלה בכוחות עצמה.
    ועכשיו לתוכן התגובה:
    ניסיתי את מה שהצעת בחלקו העליון של הפוסט- למצוא את הקישור (באמצעות בינג), של אתרי מתחרים, אל מקדם האתר שלהם, כדי לדעת למי לפנות.
    וכאן כבר נתקלתי במחסום הראשון- 3 מתחרים- לשלושתם אין קישור למקדם האתר שלהם. וברור שפניה ישירה לא אפשרית…
    יש לך המלצה?
    תודה,
    בתיה

  23. נוצר מצב בו משקיעים הרבה זמן ואנרגיה בבחינת קישורי המתחרים. בכל תחרות ספורט ידוע היטב שאסור להסתכל על המתחרים האחרים אלא לשעוט קדימה..
    (אולי קצת להסתכל..)

  24. היי פבל,

    קראתי את הפוסט ואכן העשיר אותי בידע אך כרגע אני בתחום הקידום רק כשבוע ויש הרבה חומר שעדיין אינני מבין ואשמח להעזר בך

  25. האם מלבד העובדה שאנחנו מקבלים "נקודות" מהמתחרים שלנו יש לשיטה הזו יתרונות נוספים?
    אם אני מחפש אתרים רלוונטיים לנושא הקידום המעניין אותי, האם יש הבדל בין אתרים רלוונטיים כל שהם לכאלו שגם מקבלים קישורים נכנסים ממתחרים שלי?

    • פבל ישראלסקי

      אבל ב-SEO כל הרעיון הוא אותם נקודות. בסופו של דבר אתה מופיע מעל המתחרה שלך עבור ביטוי X בגלל אותן נקודות.

      כשאתה מקבל קישור מאתר שאליו מקשר המתחרה שלך, אתה למעשה מקבל חלק מה- link juice שלו (שאותו הוא קיבל מקישורים איכותיים שאולי אין לך). לכן לפעמים זה הרבה יותר כח מסתם אתר רלוונטי, זה כאילו כוח מהרבה אתרים רלוונטיים.

  26. מאמר מעולה, ציון 100. לא קראתי דבר כזה בשום מקום אחר. אתחיל ליישם בנושא טבעות אירוסין שהוא התחום שלי – תחום קשה ותחרותי מאוד בארץ ובעולם, אשתדל לכתוב כאן שוב עם מסקנות.

  27. פאבל, אתה הגדול מכולם.
    אני כבר נובר באינטרנט ומנסה המון זמן למצוא מקור טוב ואיכותי להשיג לינקים של מתחרים (שאגב, לא חייבים להיות בארץ, במיוחד בגלל הPR הנמוך של המתחרים) וקשה למצוא היום תוכנה סבירה או הדרכה חינמית כמו זו שאתה מעביר פה בבלוג שלך.
    יישר כוח- המון תודה והצלחה.
    אני באמת מעריך את זה 🙂

    אבישי

  28. מאמר מצוין 🙂
    הבעיה ש-SEO QUAKE לרוב לא מציג את הנתונים כ-PR וכו'.
    זה פשוט נשאר בסימן שאלה או NA 🙁

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים