המתכון האולטימטיבי להכנת "מיץ קישורים" מוצלח מתובל בהרבה - Pagerank | AskPavel
קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » המתכון האולטימטיבי להכנת "מיץ קישורים" מוצלח מתובל בהרבה – Pagerank

המתכון האולטימטיבי להכנת "מיץ קישורים" מוצלח מתובל בהרבה – Pagerank

אופטימיזציה ל-Pagerank באתרלמי שעוקב אחרי הבלוג שלי יודע שאני נוהג לכתוב בשפה פשוטה, כדי שגם הדברים המסובכים יהיו מובנים למי שלא עוסק בקידום אתרים באופן מקצועי. אומנם הנושא הבא מכיל מעט מורכבות ויכול להיראות קצת "כבד" בהתחלה, אך אני מקווה שאצליח לנסח את זה בצורה הברורה ביותר כי החשיבות שלו עליונה. שימוש נכון בטכניקות שאציג, יסייע לכם משמעותית להשיג את השליטה המקסימלית ב-Pagerank של הדפים באתר שלכם. בכל מקרה, אתם מוזמנים לחלוק את דעתכם או לשאול אותי כל שאלה בתגובות, בתקווה שזה יתפתח לדיון פורה.

אחד הנושאים המדוברים ביותר לאחרונה בבלוגספירת ה-SEO העולמית הוא נושא ה- PageRank Sculpting. מדובר בטכניקת ניטוב של הקישורים באתר לצורך הגדלת ה- Link Juice, על מנת שבסופו של דבר ניתן יהיה להפיק את ה-Pagerank המקסימלי בעמודים. הדיונים מגוונים ובוחנים את התאוריה מכל הצדדים, לטוב ולרע. יש האומרים שיש אמת במתודולוגיה הזו, ומנגד, יש השוללים אותה על הסף. מה שבטוח, כולם מסכימים על דבר אחד מרכזי – תכנון ובנייה נכונה של "מיץ הקישורים" (Link Juice), יכול משמעותית לשפר את מדד ה-Pagerank של העמודים ובכך להקנות להם כוח משמעותי. טוב, בעצם יש עוד דבר נוסף בטוח, גוגל לא אישרו או שללו שום טענה בנושא – כרגיל הכל נשאר פתוח. מקדמי האתרים מבינכם מופתעים? 🙂

מה זה בכלל Link Juice ולמה זה אמור לעניין אותי?

למעשה זהו אחד העקרונות הבסיסיים ביותר בעולם ה-SEO ודי קל להבין אינטואיטיבית מהשם מה זה אומר בדיוק. העקרון הזה בא להמחיש כיצד מתבצע פיצול הכוחות במערכת הקישורים באתר (פנימיים, יוצאים וחיצוניים) ואם יודעים איך להשתמש בזה נכון עוד בשלבים המוקדמים של תהליך בניית קישורים – זה שווה זהב. כדי להמחיש את העקרון, נסו לדמיין שהאתר שלכם הוא איזושהי צורה תלת מימדית שמורכבת מכדורי זכוכית (דפי האתר) ובין הכדורים מחברים צינורות חלולים (לינקים). כמות הצינורות שיוצאים ונכנסים לכל כדור תלויה בכמות הקישורים בהתאמה. כעת, דמיינו שמתחילים לשפוך לצינור שמחובר לאחד הכדורים מים, והם מתחילים להתפזר לאט לאט בין הכדורים המחוברים במערכת, כאשר ככל שהקישור חזק יותר (בהמשך נבין מה זה אומר), כך כמות המים שתוזרם תהיה גדולה יותר.

אך מה קורה למים שהוזרמו לכדור?

הם מתחילים לזרום לשאר הכדורים שמחוברים אליו ומשם – התהליך מתפשט לשאר הכדורים שמחוברים וכו'… וכך למעשה נוצר זרם היררכי של זרימת מים שמימיו מצליחים להכנס לכל נקיק אפשרי כל עוד יש גישה אליו. בסופו של דבר המערכת מתאזנת ובכל כדור יש כמות מים מסויימת, וכך המצב יישאר ייציב עד שלא יווצרו צינורות חדשים ו\או יוזרמו מים נוספים. כמובן שהאנלוגיה לא מושלמת כי בסך הכל כמות הנפח בכל כדור היא סופית, בעוד שדף אינטרנט יכול להתחזק עד אינסוף כתלות ליניארית בכמות האתרים ברשת. אבל אני מניח שהרעיון מובן פחות או יותר. אז עד כאן בעצם אפשר להגיד ש- Link Juice זו אותה מערכת המים שתיארתי, כאשר המים יכולים להיות גם קישורים חיצוניים וגם פנימיים. זהו הכוח הפוטנציאלי שיש לכל דף כשלעצמו, וכמובן שניתן גם להעביר אותו לדפים אחרים. המשמעות של אותו כוח בפועל באה לידי ביטוי במדד ה- Pagerank.

מצד אחר אותם צינורות משמשים הן את מנועי החיפוש והן את הגולשים על מנת לסייר באתר, אך האם יש לנו באמת צורך לאפשר לשני הגורמים את המעבר בכל צינור וצינור? או במילים אחרות – האם אני רוצה להעביר כוח לכל הדפים באתר שלי ע"י השארת פתח זמין להזרמת מים? זכרו, המים יכולים לזרום בכל הצינורות אלא אם כן לא נחסמו. נקודה נוספת שיש לקחת בחשבון היא פיצול הכוח כתלות בכמות הצינורות בדף. למה אני מתכוון? אם נניח מדף מסוים יוצאים מספר קישורים לדפים אחרים, הרי שהכוח מתפצל ביניהם שווה בשווה. כמו כן, הכוח של כל קישור קטן בהתאמה ככל שנוספים קישורים נוספים למערכת. השרטוט הבא ממחיש את חלוקת הכוח:

שמירה על האיזון באמצעות קישורי nofollow

אם כך, אחרי שהבנו איך המערכת עובדת, נצלול עמוק יותר כדי להבין איך שולטים בה. אנחנו מעוניינים לפתור את הסוגיה הבאה: מצד אחד חשוב לי לקשר לעמוד מסויים, מצד שני אני לא רוצה להעביר לו Pagerank. זכרו שהאינטרס שלי בכל רגע נתון הוא לשמור על ה-Link Juice בדפים החשובים באמת, ויחד עם זאת לא למנוע מהגולשים את הגישה "לעמודים הלא נחוצים". שאלו אותי הרבה בעבר מהם אותם קישורים שמובילים לדפים מהסוג הזה, אז הנה מספר דוגמאות:

  • דף לא מאונדקס – ככלל, אפשר להגיד שנשים קישור nofollow במקרים בהם אנחנו מעוניינים להפנות לדף לא מאונדקס וכזה שגם אין לי רצון שיתאנדקס (אבל לא רק). למה? כי אם בחרתי שהדף לא יתאנדקס, סימן שאין בו באמת מידע שימושי מבחינתי – ולכן גם מיותר לבזבז עליו כוח שאפשר להקנות לדפים משמעותיים.
  • הרשמה\התחברות – הכוונה לקישור שמוביל לטופס עם שדות התחברות – "הרשם לאתר", "התחברות לחשבון" ודברים מהסוג הזה. הדף הזה חסר חשיבות משום שאינו מכיל מידע משמעותי כלשהו שיכול לתרום למשתמש, הוא בסך הכל כלי עזר. סיבה נוספת לכך היא שהגוגלבוט לא יכול באמת להתחבר או להירשם.
  • קישורים קנויים – בהזדמנות אני אדבר בהרחבה למה זה אחד הדברים שהכי מטרידים את גוגל. בינתיים נסתפק בהנחיה המפורשת שלהם לשים תג nofollow על כל לינק עליו קיבלתם תשלום.
  • דפי ארכיון – בד"כ דפי ארכיון מכילים תוכן משוכפל ממקורות אחרים באתר. בין אם זה דף כותב (Author) עם ריכוז של כל התכנים שלו מהאתר או דף קטגוריה\תגיות – כל אחד מהם מכיל ריכוז של תכנים משוכפלים. כפי שבוודאי שמתם לב, הקטגוריות אצלי בבלוג למשל כן מאונדקסות ואני כן מקשר אליהן מפוסטים שונים. לדעתי ישנם מקרים מסויימים של דפי ארכיון, שכן יש להם ערך מוסף אמיתי לגולש וראוי שיופיעו בתוצאות החיפוש (לדוגמא: אם אני מחפש "כתיבת תוכן" – קטגוריה שמרכזת הרבה פוסטים שנכתבו בנושא יכולה להיות מאד רלוונטית לגולש).
  • קישורי אפילייט – זהו קישור שמוביל לדף נחיתה שפעולת המרה בו (רכישה, הרשמה וכו') מתגמלת את האפילייט. מאט קאטס התייחס לסוגייה הזו בהרחבה: "רוב הבאנרים בד"כ עושים לפחות הפניה (redirect) אחת זמנית מהסוג 302". כלומר המשמעות היא שממילא הם לא מעבירים Pagerank אז אין טעם לחסום אותם. אבל אם מדובר בקישור טקסטואלי, הייתי מציע לשים עליו nofollow בגלל החשש שהוא קנוי.
  • קישורים כפולים – אם אתם ממש חייבים מסיבה כלשהי שבתפריט\דף שלכם יופיעו 2 קישורים עם אותו anchor text, שמובילים לאותו הדף בדיוק, הקלו על הבוטים. אין טעם לשים 2 לינקים זהים שמובילים לאותו מקור.
  • תגובות – עוד בשנת 2005 השימוש העיקרי של תגית nofollow היה לצורך קישורי ספאם בתגובות. גוגל הגדירו במפורש (בבלוג שלהם: comment spam), שהם ממליצים להשתמש בתג הזה בגוף התגובות על מנת להקל על הבוטים שלהם בסריקה.

פספסתי משהו? אתם מוזמנים להוסיף בתגובות דפים נוספים שכדאי לקשר אליהם עם nofollow.

כעת, כאשר יש לי קישור nofollow במערכה, שימו לב איך תמונת המצב שהצגתי מקודם משתנה (שמים לב להבדל המשמעותי בחלוקת הכוח?):

חוסר השליטה על קישורים חיצוניים

למרות שהפתרון שהצגתי בפסקה הקודמת יכול להתאים לקישורים פנימיים, אין באפשרותנו לשלוט על הקישורים החיצוניים וכאן נוצרת הבעיה. הבא נסתכל על התרחיש הבא אותו הציג John Britsios (זה תרגום גס, לא אחד לאחד): "דף A מקשר לדף B באמצעות קישור nofollow. אם כך אנחנו עשויים לחשוב שדף A לא יעביר Pagerank לדף B נכון? אבל מה יקרה אם לדף B יש קישור שהוא לא nofollow מדף אחר באתר שלכם, או מדף באתר חיצוני כלשהו? האם ה-Pagerank עדיין לא יעבור לדף B? האם דף B לא יוצג בתוצאות החיפוש? כן הוא כן!"

משום מה רבים מתבלבלים ונוטים לחשוב שאם יש תג nofollow על קישור שמוביל מדף A, לדף B (שלא מאונדקס ולא אמור להתאנדקס) – אז איזון ה-Link Juice נשמר. כמובן שזו טעות! בוודאי כבר יצא לכם להיתקל בעבר בדפים לא מאונדקסים שיש להם Pagerank, מה שגרם לכם לתהות בפליאה "איך זה יכול להיות?". זה נגרם בדיוק בגלל קישורים אחרים שלא בשליטתכם.

אך לא הייתם מעדיפים למנף את ה- Pagerank שמגיע לדף B לטובת דפים משמעותיים יותר באתר שלכם?

ג'ון ממשיך את התרחיש: "במקרה כזה בעלי אתרים ואנשי SEO רבים ימליצו לכם להגדיר disallow בקובץ ה- robots.txt של עמוד B (זהו קובץ שמגדיר למנועי החיפוש מה לסרוק ומה לא. איך הוא עובד?):

User-agent: *
Disallow: /login.php

אבל האם זה יפתור את הבעיה? כפי שטענתי מקודם, אם דף B מקושר ממקור אחר ללא תג nofollow ה- Pagerank יעבור אליו ובנוסף הדף עשוי להופיע בתוצאות החיפוש. אז מה עושים? יש אפשרות להתגבר על הבעיה ע"י אחת מ-2 הדרכים הבאות:

1. להוסיף בדף B את ה-  meta tag הבא:

<meta name="robots" content="noindex" />

2. להוסיף בקובץ robots.txt ישירות את ה- noindex בצורה הבאה:

User-agent: Googlebot
Noindex: /login.php

הוא מרחיב ומוסיף "כן כן, למרות שזה לא רשמי, יש אפשרות להשתמש ישירות ב – Noindex בקובץ robots.txt אבל נכון לעכשיו רק גוגל תומך בהגדרה הזו. באמצעות שימוש ישיר זה, ניתן לחסום את ה- Googlebot מלאנדקס עמוד". אבל עדיין לא פתרנו סופית את הבעיה. "זה לא ימנע מה- Googlebot לעקוב אחרי הקישורים בעמוד B ולהעביר את ה- Pagerank הנצבר הלאה דרך הקישורים היוצאים לדפים שלא מוגנים". כעת המחשבה האינטואיטיבית הראשונה שעולה לראש היא שצריך לחסום את הקישורים היוצאים מדף B, אבל בדיוק מזה ג'ון מזהיר:

"בשום פנים ואופן לא להשתמש בתג nofollow בקישורים שבדף B כי זה יהפוך את הדף ל"דרך ללא מוצא" (קישורים שמפנים לדפים מהסוג הזה נקראים "קישורים מטלטלים" – dangling links). כעת הוא מוסיף, שעל סמך מסמך שכתב אחד המייסדים של גוגל, סרגיי ברין, "כן ניתן להוסיף תג nofollow על קישורים בדפים מהסוג הזה, אבל בכל מקרה חייבים להשאיר שם לפחות קישור אחד סטנדרטי שהוא כן follow". זאת כדי שהבוט יוכל להמשיך משם הלאה ולא יתקע.

איך אתם עושים אופטימיזציה ל-Pagerank?

מטרת הפוסט הייתה לסייע בהבנת השיקולים שבאיזון מערכת הלינקים באתר ובכך לנצל את ה- Pagerank בצורה הטובה ביותר. למרות שהוא היה מאד טכני אני מקווה שהכל מובן ואם לא, תרגישו חופשי לשאול שאלות. ישנן הרבה מאד שיטות ואני בטוח שלא התייחסתי לכל הטכניקות. אתם כמובן מוזמנים לחלוק איתי ועם הקוראים את הרעיונות שלכם, בתקווה שנלמד איך להעצים את זרימת ה- Link Juice בצורה הטובה ביותר.

קרדיט לתמונה: photos-by-sherm

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

33 תגובות

  1. פאבל,
    הנושא הנ"ל נדון בהרחבה לאחרונה, ולפי גוגל, בם יודעים היום לייחס משקל שונה ליינקים שונים בדף על פי הקונטקסט.
    למשל קישורים לעמוד יצירת קשר מעבירים פחות "מיץ" ועמודי תוכן לתוכן מעבירים יותר.
    למעשה pagerank sculpting משתנה מאד, עד כדי כך שבלוגרים רבים סגרו את האופציה לתגובות מחששש שגוגל מעביר מיץ גם ללינקים המוגדרים NO FOLLOW.
    אופיר

    • פבל ישראלסקי

      מעניין, תודה. לא ידעתי שיש חלוקה כזו.
      אני אגב זוכר שלא מזמן נתקלתי בפוסט של ראנד פישקין (לא מצליח למצוא אותו עכשיו), שכתב גם על pagerank sculpting. הוא אמר שהועלתה טענה בכנס SMX האחרון שסותרת את השרטוט השני שלי בפוסט. כלומר למרות קישור ה-nofollow, עדיין יעבור x/3 לכל אחד מהדפים לפי הטענה שלו. זה כמובן סותר את כל הפוסט 🙂

  2. פבל, התאור כאן פשטני מידי – ומשום כך נכון רק ברמה הבסיסית.
    לגבי הפוסט שחיפשת – http://www.seomoz.org/blog/no-clarification-forthcoming-from-google-on-nofollow-pagerank-flow

    • פבל ישראלסקי

      אני יודע, גם אמרתי את זה בפסקה הראשונה. בכוונה ניסחתי את זה בצורה הפשוטה ביותר משום שחלק גדול מהקוראים שלי אינם עוסקים ב-SEO בצורה מקצועית ומבינים את כל המונחים. מה שטריוויאלי עבורך, לא בהכרח טריוויאלי עבורם.

      תודה, זה באמת הפוסט.
      אתה כמובן גם מוזמן להוסיף כאן את התובנות שלך.

  3. איתי ברנר

    מעניין, אישית אני דווקא רואה שבזמן האחרון החשיבות לקישורים נכנסים קצת פחתה גם בגוגל ישראל מכמה סיבות (חשוב לציין שזה מהניסיון שלי בעיקר):

    1.אני נתקל ביותר ויותר מעלימי לינקים. השיא היה כשאחד מבעלי האתרים פנה אלי להחלפת קישור באתר שכבר היה ממנו קישור אלי דרך חברת קידום האתרים של אותו אתר (רק שהלינק הזה נעלם משום מה ברגע שנשלח אלי המייל …). למרבה ההפתעה לא ראיתי שום ירידה משמעותית למרות שחלק מהאתרים האלו היו מקודמים יחסית.

    2.כרגע רואים שינוי מיקומים רצינים מאוד בטווח של עמודים שלמים שמשתנים בשעות בודדות.

    3.כמה אתרים שנמצאים בלאו הכי במקומות מאוד גבוהים הוסיפו גושי טקסט ענקיים שברור שהם מיועדים בעיקר למנועי חיפוש ולא לקהל היעד שהוא ברובו ילדים (שכחתי לציין שאני מדבר על אתרי משחקים שזו זירה יחסית תחרותית).

    4.לא פעם יוצא לי לראות עמודים מאוד מאוד פנימיים במקומות ריאלים, ואני לא יודע כמה Link Juice זרם אליהם.

    בכל מקרה עוד פוסט נהדר שנראה לי שיכול להתאים לכל אתר שיש בו איזושהיא מערכת פורומים או בלוגים עם הרשמה. פשוט רציתי להוציא את זה החוצה בלי שאני אשכח.

    • פבל ישראלסקי

      היי איתי ותודה על התגובה!
      ממש קטע מלוכלך מה שעשו לך ב-1. למה הם הורידו אותו? הרי כבר היה לך שם.

      אני לא יודע אם אכן יש ירידה לערך הקישורים הנכנסים.

  4. איתי ברנר

    אני לא יודע, קשה לי להאמין שזה היה במקרה… מעניין שכל אלו שעשו דברים כאלו לא שלחו תגובה , גם בפורום של K שם אני יכול לראות מתי הייתה כניסה אחרונה.(הכי קל להתחמק). אני חושב שאולי גוגל זוכר קישורים שנמחקו, שמעתי את זה פעם דווקא בהרצאה של הW3C הישראלי.

  5. מעלימי לינקים היו מאז ומתמיד – זה שנעלמים לינקים והשינויים בתוצאות מובילים אנשים למסקנות מוזרות כמו זה שגוגל פחות מחשיב קישורים.
    אין תחליף לקישורים וזה הבסיס של הרשת.
    לא תמיד ניתן לראות את כל הקישורים שיש לאתר ולכן זה מוביל למסקנות שגויות.

  6. פבל, תיקח מתוך הנחה את 2 הדברים הבאים:
    1. nofollow על דפים חיצוניים לא משפיע (לרעה או לטובה) בכלל. הוא משפיע רק על דפים חיצוניים.

    2. הקהל הרחב חושב ש-nofollow משפיע גם על דפים חיצוניים וגם על דפים פנימיים.

    למה זה גורם? אם אני ספאמר ויש לך nofollow בבלוג, אני לא אגיב שם. לעומת זאת אם אני בעל אתר שהוא לא ספאם ואני אגיב, למרות שזה nofollow, כמו שאמרתי – גוגל יתייחס לזה כרגיל, וככה הוא אמור להתייחס.

    nofollow זה מסננת מאוד מאוד דקה שמסננת גם את הקישורים הרלוונטים וגם לא (בלוגים עם nofollow, יש גם nofollow על קישורים של מגיבים "אמיתיים").

    ולכן לפי דעתי nofollow זה הדרך של גוגל לגרום באמצעות "פסיכולוגיה" סדר בספאם.

    • פבל ישראלסקי

      אהבתי את דימויי המסננת.

      לגבי 1 – כתבת "nofollow על דפים חיצוניים לא משפיע" ובסוף המשפט כתבת "הוא משפיע רק על דפים חיצוניים". תוכל להסביר? 🙂

  7. תודה רבה.

    נתתי את הנימוק שלי "אם הוא משפיע גם על דפים חיצוניים, זה יוצר בעיה".לפי דעתי הוא משפיע אך ורק על דפים חיצוניים.

  8. טעות שלי, התכוונתי לדפים פנימיים. לפי דעתי nofollow משפיע אך ורק על דפים פנימיים.

  9. נניח ועמוד A הוא עמוד הבית של אתר מסויים והמטרה המרכזית היא לקדם אותו.

    האם יש דרך לקשר לעמוד אחר (B) ולא להזרים אליו את ה-PR, אך עדיין לגרום לו להיות מאונדקס מקישורים אחרים?

    בכל מקרה, אני מאמין ב-DoFollow בתגובות של הגולשים.

  10. מיכל כהן

    פבל, כרגיל יופי של פוסט.
    גוגל החליטו לאחרונה למנוע את תופעת ה pagerank sculping ע"י שינוי ההתייחסות ל nofollow. אם יש לך 6 קישורים יוצאים בדף ול 3 מהם יש nofollow, כל קישור follow יקבל רק 1/6 מיץ. קישורי ה nofollow לא יקבלו כלום. מאט כץ הכריז על כך באופן ברור: http://outspokenmedia.com/internet-marketing-conferences/chat-with-matt-cutts/

    • פבל ישראלסקי

      היי מיכל,
      הגעת לראיון הזה דרך דיון בקפה דה מרקר נכון? 🙂

      נחשפתי אליו ולעוד מספר רב של ראיונות כאלה ואחרים, אבל יחד עם זאת אני נוטה לקחת את הדברים שהוא אומר בערבון מוגבל.

      אני אשאל אותך 3 שאלות שיגרמו גם לך להיות סקפטית לגבי זה אחרי שתעני עליהן:

      1. מהי מהות התפקיד של מאט קאטס בחברה? מה האינטרסים שלו במסגרת התפקיד?

      2. במידה ואת היית מאט, והייתי שואל אותך ישירות "האם אתה תומך ב- pagerank sculpting"? מה היית עונה לי? (זכרי, את חייבת ללכת לכיוון החיובי או השלילי – אין באמצע).

      3. מה היה קורה ביום למחרת, אילו הוא היה עונה שהוא כן תומך בזה? מה היו ההשלכות?

      את מבינה לאן אני חותר?

  11. מיכל כהן

    הי פבל,
    אני מסכימה איתך שמאט כץ משחרר הצהרות שהן לא בדיוק מידע טכני למקדמי אתרים, והמסר של כל ההצהרות שלו הוא לבנות אתר טוב לגולשים ולא להתחכם יותר מידי עם גוגל. אבל קשה לי להאמין שהוא יצהיר על משהו שהוא עובדתית שגוי. הרי אפשר לבדוק את זה.
    אולי נעשה ניסוי 🙂

    • פבל ישראלסקי

      יאללה בכיף! אני תמיד שמח לעשות ניסויים 🙂
      בסופו של דבר הרעיון הוא לא להשקיע את כל המשאבים והזמן בכדי לשאוף ל-PR גבוה, אלא להשקיע ב-structure נכון באתר ותוכן איכותי לגולש, אך אם זה נעשה בנוסף אני לא רואה שום סיבה למה שזה לא יעבוד.

      בסופו של דבר מדובר בטכניקה שיש בה הרבה הגיון, פשוט כנראה רבים התחילו להתעמק בה במקום לעסוק בדברים החשובים יותר ולכן היה צורך לרסן קצת את העניינים.

  12. הי פבל,
    תודה על עוד פוסט משובח!
    יש לי שנ שאלות, ככל הנראה של מתחיל:
    1. קידום בפייסבוק, טוויטר וכדומה על ידי הפניית קישורים נעשה על גבי עמוד אחד (WALL בפייסבוק). האם במקרה זה ה- linkjuice הוא מעמוד אחד? ז"א שאני צריך למחוק מדי פעם קישורים ישנים מעמוד זה על מנת לשמור על PR גבוה מעמוד זה?
    2. איך ניתן באתר דינמי (שלי בדרופל) לגרום לתגובות להיות NoFllow? הרי הגולש הוא זה שמוסיף אותן. אני מניח שזה משהו שקשור להגדרות המערכת, כן?
    3. כמה זמן מומלץ להשאיר קישור פנימי לעמוד תוכן בעמוד הבית של אתר דינמי על מנת לעלות לו את ה-PR? וכמה זמן יקח עד שה-PR שעמוד זה צבר יעלם?

    ושוב תודה
    אמיר

    • פבל ישראלסקי

      היי אמיר, מה שלומך?
      לפני שאני עונה על השאלות המעניינות שהעלית, אני רוצה לציין שהפוסט הזה כבר לא ממש רלוונטי נוכח מספר שינויים שנעשו לאחרונה (אני בדיוק כותב על זה פוסט 🙂 ).

      להלן התשובות:
      1. בגדול התשובה היא כן.
      כל קישור שהוא לא מסוג nofollow מעביר pagerank לעמוד המקושר. השאלה הנשאלת היא כמה בדיוק הוא מעביר. והתשובה היא שזה תלוי בכמות הקישורים בדף (שיטת "פיסול PR" כבר לא עובדת לכן אין טעם לשים nofollow על קישורים בכדי להגדיל את ה-PR של שאר הקישורים בדף). הכמות הפוטנציאלית שיש בדף בכל פרק זמן נתון תלויה בקישורים הנכנסים לעמוד (וה-PR שלהם תלוי בקישורים הנכנסים אליהם וכו'…). מכך משתמע שבאמת ככל שיהיו פחות קישורים בדף כך הכוח שכל אחד מהם יעביר יהיה גדול יותר. אגב, הנקודה שהעלית על כך שתרצה למחוק קישורים מהדף כדי להגדיל את הכוח של כל אחד מהם, הוא נושא מעניין בפני עצמו עליו אדבר בהרחבה בפוסט שאני עומד לפרסם בקרוב. נקודה נוספת שרציתי להדגיש היא שמהקישורים של טוויטר אי אפשר לצפות הרבה, הם גם nofollow וגם אין אפשרות לשים בהם anchor text.

      2. כן זה קשור להגדרת המערכת. פשוט תמצא בקוד את הפקודה שאחראית על הקישורים בתגובות ותוסיף בה את התג. בוורדפרס יש פלאגינים שעושים את זה אוטומטית, תבדוק אולי בדרופל גם יש.

      3. קישורים מתחלפים (למשל פוסטים אחרונים מהבלוג) לא תורמים לאיזון כי הם מופיעים לפרק זמן נתון. בד"כ עמוד הבית אוגר בתוכו יותר Pagerank משאר הדפים באתר, לכן קישור פנימי משם משפיע על האיזון של כל המערכת לטובה. השתדל לקשר ממנו לדפי המפתח בכדי להעצים את כוחם.

      בהצלחה!

      • הקישורים של פייסבוק DoFollow לפי דבריך? טוב, עוד קצת עבודה מעצבנת בפייסבוק… חבל שאין להם פלאג שמגדיר מחיקה אוטומטית של פוסטים ישנים…
        מצאתי את הדרך בדרופל לעשות את זה.
        אז איך למעשה מייצרים PR נורמאלי לעמודי תוכן(לא קטגרויות ותת קטגוריות) באתר? בשביל הבדיקה ראיתי שמאמר חדש ב- pubmed מקבל PR של 1, שזה נחמד בהתחשב בכך שהוא חדש.
        מחכה לפוסט הבא…

  13. פאבל שלום,
    קראתי בעיון את הפוסט שלך.
    בניתי אתר עבורי בגוגל סייטס ויש לי מס שאלות
    מה דעתך על התוכן?
    מה היית מוסיף או משנה?
    לגבי קישורים להוסיף קישורים לספקים? יצרנים?
    תודה מראש א

    • פבל ישראלסקי

      היי אייל ותודה על תגובתך.
      האמת שאני אישית קצת נגד פלטפורמה כמו של גוגל כשרוצים לבנות אתר תדמית ולקדם אותו לקהל הרחב. אני מעדיף להשתמש במערכת שלהם יותר לצורך בניית עמודי נחיתה, או אתרים של 2-3 עמודים. יהיה לך קשה יותר לקדם את הפלטפורמה הזו משום שהיא מוגבלת, מה גם שיש חסרון נוסף – אין לך כתובת אישית.

      לגבי שאלתך – מה דעתי על התוכן? אני לא האדם המתאים לשאול אותו משום שאני לא חלק מקהל היעד שלך. אני מציע לך להעלות את השאלה הזו בפורום שקשור לתחום הנדל"ן, שיפוצים, אנשי מקצוע וכו'. כך הפידבק שתקבל יהיה שימושי יותר. לגבי הקישורים – אני מציע לך להוסיף גם מתוך הטקסט עצמו ולא רק מהפוטר. כמו כן, העיצוב לא נראה נקי מספיק לטעמי – יותר מדי הבלטות והדגשות.

      מקווה שעזרתי 🙂

  14. פבל שלום
    אני בונה כרגע אתר קטלוגי בו יהיו בערך 4000 דפי מוצרים ועוד כמה מאות דפי גלריות מוצרים (לחיצה על מוצר בדף הגלריה תוביל לדף המוצר).
    קראתי בשקיקה כמעט את כל הפוסטים שלך (שאפו…).
    אני מעוניין לקדמו בגוגל בעצמי (לפחות בהתחלה).
    להלן כמה שאלות של מתחיל:
    1. מעצם היותו אתר קטלוגי, המלל/תוכן יהיה דל יחסית- כיצד משפיע על גוגל?
    2. הבנתי שנדרשים קישורים חיצוניים אל האתר. חשבתי לכתוב בעצמי מספר מאמרים ולפרסמם באתרי מאמרים עם קישורים לאתרי. כמו כן ברצוני לשים את אותם מאמרים גם באתר. האם הרובוט של גוגל לא יזהה את המאמרים כתוכן משוכפל? אם כן מה אתה מציע?
    3. לכל מוצר יש תיאור מוצר מעל תמונתו בגלריה. חשבתי לשתול במילה הראשונה של תאורי המוצרים (24 בדף גלריה) את מילת המפתח שאני רוצה לקדם. האם הופעת מילת המפתח 24 פעמים בדף (בו סביר שיהיה מלל דל) לא תחשב ע"י גוגל כספאם (צפיפות…)?
    4. בהמשך לשאלה הקודמת, האם כדאי לי לשים גם שם לתמונה (ALT)? האם יחמיר את בעיית הצפיפות?
    5. האם אתה מספק שרותי SEO באופן פרטי?
    בתודה מראש
    משה

    • פבל ישראלסקי

      היי משה,

      אני שמח שנהנית מכל הפוסטים 🙂

      1. כן חשוב לגוגל שיהיה מלל באתר, כי בסופו של דבר גולשים מגיעים בשביל התוכן. אבל באתר מהסוג שלך התוכן הוא אכן המוצרים ואין מה לעשות עם זה. פשוט תצטרך להשקיע במערך קישורים חזק ולבנות תוכן באגפים אחרים באתר.
      2. הוא כן, לכן הייתי מציע שהתוכן יהיה unique בכל פעם. עדיף מאמרים קצרים יותר אבל ייחודיים.
      3. הצפיפות תלויה במספר המילים שיש לך בדף כך שאין לי מושג. אבל הפוסט הזה יעזור לך:
      https://www.askpavel.co.il/blog/keywords-density
      4. כדאי תמיד להשתמש ב-ALT, אחרת לתמונות לא תהיה משמעות. כדי לשמור על האיזון של הצפיפות אתה לא חייב תמיד לשים את מילת המפתח ב-ALT. וגם מילת מפתח תמיד אפשר לגוון ולא חייבים להשתמש בה באותה הצורה. דוגמא: קידום אתרים, לקדם אתר, מקדמי אתרים וכו'…
      5. לא, מצטער אבל אין לי אפשרות כזאת. אם תרצה שאפנה אותך למישהו מקצועי שאני מכיר ועובד איתו שנים צור עימי קשר במייל (דרך דף יצירת קשר).

  15. אם יש לי 2 מילים זהות שאני מעוניין לקשר לאותו עמוד , אני יקשר דרך שניהם ובאחד מהם ישים את התג Nofollow או שיקשר אחד מהם ?
    מה עדיף ? או שזה לא משנה ?

    • פבל ישראלסקי

      תקשר אחד מהם ומתוך תוכן אחר באתר תקשר לשני. אין טעם ליצור 2 קישורים שמובילים לאותו הדף עם 2 ביטויים שונים.

      • הבנתי.
        אבל בו אני אנסח את השאלה שלי יותר טוב.

        אם באיזה דף יש לי 2 מילים זהות ואני מעוניין לקשר דרכם לאותו עמוד , מה אתם ממליצים לי לעשות ?
        1. לקשר דרך שני המילים ובאחד מהם לשים תג Nofollow
        2. לשים רק קישור אחד והקישור השני ריק.

        לפי דעתי אופציה 2 עדיפה , כי שני האופציות אותו דבר מבחינת גוגל , אבל אופציה 2 היא יותר טובה לגולש כי אם הוא קורה טקסט ובמקרה דילג אל איזה קישור אז יש לו סיכוי שוב פעם להיפגש שוב עם הקישור בסוף הטקסט או במקום אחר , לא ככה ?

        • פבל ישראלסקי

          הקישור הוא לאותו עמוד? אם כן, אז כמובן שאפשרות 2.

          • כן הקישור לאותו עמוד.
            בכ"מ אני התבלבלתי , התכוונתי שאופציה 1 עדיפה על אופציה 2.
            הסבר:
            שני האופציות אותו דבר מבחינת גוגל , אבל אופציה 1 היא יותר טובה לגולש כי אם הוא קורה טקסט ובמקרה לא שם לב לאיזה קישור אז יש לו סיכוי להיפגש שוב עם הקישור בסוף הטקסט או במקום אחר , לא ככה ?

          • שלום,

            פרסמת מאמר נחמד ואינפורמטיבי בשם "המתכון האולטימטיבי להכנת "מיץ קישורים" מוצלח מתובל בהרבה – Pagerank
            ", אני לומד המון מהפוסט שלך. המשך, המשך בעבודה הטובה.

            כל טוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים