החלפת קישורים מבלי לצאת פרייאר – 6 דברים שאתם צריכים לדעת

רועי סקיף
איך להחליף קישורים

ישנן הרבה דרכים להשיג קישורים, החלפת קישורים היא אחת מהן. למרות שהפכה לטכניקה פחות מקובלת בשנים האחרונות, בייחוד כשמדובר בביטויים תחרותיים, עדיין מומלץ מאד להכיר שיש אפשרות כזו בכלל וחשוב יותר – איך לעשות את זה נכון מבלי לצאת פראייר.

1. מהי בעצם החלפת קישורים?

עבור מי שאינו מגיע ישירות מעולם קידום האתרים המושג החלפת קישורים עלול להישמע סתמי ואף סתום. כמה כבר מורכבת יכולה להיות הפעולה של לקשר בין אתר א’ לאתר ב’? כל מקדם אתרים מתחיל שכבר התנסה קצת בתחום יוכל להעיד שהחלפת קישורים אינה רק פעולה מורכבת ולעיתים מתסכלת מאד, אלא אחת מפעולות הקידום שהכי גוזלות זמן בייחס לאלטרנטיבות.

מקדם אתרים צריך להיות מודע לכך שייתכן והוא ייאלץ להשקיע שעות רבות מזמנו בהחלפת קישורים, ואף ייתכן כי הרבה מזמן זה לא יישא פרי. בניגוד לרוב הפעולות האחרות שעל כל מקדם אתרים לבצע ,כגון אופטימיזציה או כתיבת תכנים, החלפת קישורים היא כמו טנגו – צריך שני צדדים, לטוב ולרע. בארץ השוק והגודל של תחום קידום האתרים הוא עדיין קטן, אבל בחלק מחברות הקידום בחו”ל קיימות לעיתים מחלקות נפרדות של עובדים העוסקים בהחלפת קישורים בלבד.

2. כיצד מתבצעת החלפת קישורים?

כעת אסביר בקצרה כיצד מתבצעת החלפת קישורים מתחילתה ועד סופה:

שלב א’: חיפוש אתרים פוטנציאלים

קיימים שני סוגים של אתרים פוטנציאלים שאיתם כדאי לבצע החלפת קישורים:

  1. המתחרים הישירים של האתר – לדוגמא, החלפת קישורים בתחום הטיסות בין הדקה ה-90 ובין איסתא. מה שמדהים אותי כל פעם מחדש הוא כמה מקדמי אתרים מזלזלים ומתנגדים לחילופים שכאלה מחשש שיעברו לקוחות מאתר א’ לאתר ב’. גם נתקלתי בבעלי אתרים שלאחר שכבר בוצעה ההחלפה עם המקדם של האתר דרשו בכל תוקף להוריד את הקישור באמתלה שמדובר במתחרה הישיר שלהם.
    מדובר לרוב בטעות הנובעת מגישה שמרנית שכבר נס ליחה – החלפת קישורים בהקשר ובקונטקסט הנכונים בין שני מתחרים לא רק שלא תפגע בתנועת הגולשים באתר, היא גם תביא להפריה הדדית בין השניים. הכוונה היא שההחלפה שתתבצע לא רק תראה טבעית בעיני גוגל ושאר מנועי החיפוש, אלא גם בעיני הגולש הממוצע.
    על חווית משתמש שמעתם? כל עוד הקישורים ימוקמו בהקשר הנכון ויכוונו את המשתמש בצורה נבונה, אין סיבה לחשש. אולי ייתכן מצב של מעבר גולשים מאתר לאתר, אך במידה וההחלפה מתבצעת בצורה נבונה ומושכלת, מעבר הגולשים יהיה הדדי ויתקזז בסופו של דבר.
    כיצד ניתן למצוא את המתחרים הישירים של האתר שלנו? פשוט מאד. חפשו בגוגל את מילות המפתח העיקריות שלכם. לדוגמא- “טיסות לאמסטרדם”. הייתי ממליץ בתור התחלה להתמקד בעשרת האתרים הממוקמים לפניכם (או פחות, במידה ואתם ממוקמים בדף הראשון) ובעשרת האתרים הממוקמים אחריכם.
  2. אתרים משלימים בתחום – בכלכלה, מוצר משלים מוגדר כמוצר בלתי תלוי הנצרך באופן משותף על מנת לייצר ערך לצרכן. לכן, כפי שדלק הוא מוצר משלים למכונית וכפי שפופקורן הוא מוצר משלים לסרט, כך גם קיימים אתרים שאני מגדיר אותם בתור “אתרים משלימים”. לדוגמא, בתחום הנסיעות, האם אפשר להגיד שהאתר של “למטייל” מהווה אתר משלים לאתר של חברת איסתא? כמובן שכן. שניהם מתמקדים בשני תחומים נושקים שסביר להניח שיעניינו את אותה קבוצת גולשים. לא רק זה, מעבר פוטנציאלי בין אתר א’ לאתר ב’ לא בהכרח צפוי לפגוע במכירות או בהמרות של אתר א’. אפילו להיפך – רכישת טיסה לדרום אמריקה למשל, מגדילה משמעותית את ההסתברות כי אותו אדם ירכוש באתר השני ציוד עבור הטיול. WIN-WIN!
    כיצד ניתן למצוא את האתרים המשלימים בתחום?  פשוט מאד, לנסות לחשוב כמה שיותר מחוץ לקופסא. אם יש לכם אתר שעוסק בתוכנת הנהלת חשבונות, למה שלא תחפשו אתרים העוסקים בנושא ייעוץ עסקי? אם יש לכם אתר בנושא דלתות כניסה, למה שלא תחפשו אתרים משלימים אחרים בנושא עיצוב הבית? וילונות, פרגולות, ריהוט-האפשרויות כמעט בלתי מוגבלות. ככל שתעמיקו לחפש יותר כך גם תגדילו את ההחלפות הפוטנציאליות שלכם.

שלב ב’: איתור פרטי בעל האתר או פרטי חברת קידום האתרים

יש עדיפות למצוא את חברת קידום האתרים, במקרה והיא קיימת. כיצד ניתן למצוא את פרטי בעל האתר או המקדם? תמיד כדאי ללכת לחפש קודם כל בפוטר – מניסיון, במידה והאתר מקודם על ידי חברת קידום אתרים, ב-99% מהמקרים הקישור לאתר יופיע בפוטר. במידה ולא תראו כל זכר לחברת קידום חיצונית אז כנראה שנאלץ לפנות לבעל האתר. זאת תמיד תהיה העדיפות השנייה שלנו מאחר שברוב המקרים, באופן טבעי, מדובר באנשים שיש להם פחות נגיעה בתחום. בעלי אתרים לעיתים פחות יבינו את המשמעות של החלפת קישורים לאתר שלהם, ויותר מזה – פעמים רבות בכלל לא תהיה באפשרותם לבצע החלפות, כאשר לדוגמא מדובר בחברת בניה שהשיתוף פעולה האחרון איתם היה בשנת 2002. האם עדיין שווה להשקיע זמן ולנסות? כמובן שכן!

שלב ג’: פניה בכתב או בעל פה למנהל/מקדם האתר

הגישה שלי היא כזאת – כל עוד באפשרותכם לפנות טלפונית למקדם (וברוב המקרים לאחר שכבר מצאתם את חברת הקידום, זו כבר לא צריכה להיות בעיה) עשו זאת. לפניה טלפונית תמיד יהיו אחוזי הצלחה גבוהים יותר מאשר פניה דרך האי-מייל. תמיד. יש לכך שתי סיבות עיקריות:

  1. הרבה יותר קשה לסרב למישהו או להגיד לא בטלפון. לקבל הודעה במייל ולמחוק אותה זה הדבר הכי קל בעולם.
  2. פנייה טלפונית תמיד תיראה יותר אישית מאשר מייל שאני אקבל ממקדם או בעל אתר אנונימי שייראה לעיתים כמו סתם ספאם. אני כמובן יכול לשלוח במשך עשר דקות עשרה מיילים שונים עם שינויים קלים ולירות לכל הכיוונים- רק יש לקחת בחשבון שאחוזי ההצלחה יהיו נמוכים בהרבה.

שלב ד’: משא ומתן

לאחר שביצעתם מחקר שוק של מתחרים ואתרים משלימים, איתרתם את בעל האתר או חברת הקידום ולבסוף פניתם אליה מגיע אולי השלב הכי קריטי – המשא ומתן. האתר של מי שווה יותר ומאיפה יקשר כל אחד? קישור מפוטר רוחבי תמורת קישור מהטקסט? קישור מאתר א’ לאתר ב’ תמורת קישור מאתר ב’ לאתר ג’? אין כמעט סוף לאופציות הקיימות, והתועלת של שני הצדדים תלויה בכושר המיקוח של כל אחד מהם.

3. תורת המשחקים וכיצד היא מתקשרת להחלפת קישורים

כעת אני אסביר בקצרה על מושג מעולם תורת המשחקים המתקשר בצורה עקיפה להחלפת קישורים – משחק סכום אפס. בתורת המשחקים “משחק סכום אפס” מוגדר כמשחק שבו הרווח של כל משתתף מאוזן במדויק ע”י הפסד של שאר המשתתפים. הדוגמא הכי טובה לכך היא בספורט (אולי חוץ ממטקות) – תמיד תהיה קבוצה אחת שמנצחת וקבוצה אחת שמפסידה, אין משהו באמצע. במילים אחרות – הניצחון שלי יכול להיות מושג רק על ידי הפסד של הצד השני.

למה מיועדת ההקדמה הארוכה הזאת? מפני שבסופו של דבר, בניגוד למה שחלק ממקדמי האתרים חושבים, החלפת קישורים אינה “משחק סכום אפס”. אחרי הכול, החלפה מוצלחת היא החלפה שבה שני הצדדים יוצאים נשכרים ממנה, ואם אכן זהו המצב – שני הצדדים ישמחו לשתף פעולה בעתיד. טרם יצא לי לעסוק בהחלפת קישורים בשוק הבינלאומי, אבל משום מה יש לי הרגשה שבישראל תמיד תהיה לגיטימציה חזקה וחשש מ”לצאת פרייאר” ונראה שכך מתנהלים חלק מהאנשים, ולכן יש לחשוב היטב כיצד לנהוג על מנת לרצות את שני הצדדים.

ראשית, מדובר בחשיבה לטווח הקצר. אם אתה מקדם אתרים נכלולי ופתאום, לדוגמא, ביום בהיר אחד תחליט להוריד לי קישור שלא בידיעתי – אתה זה שתיפגע מהאקט בסופו של דבר. אתה תפגע כי בסיכומו של דבר, התעשייה היא מאד קטנה ופרסום על מקדם אתרים שנהג בצורה לא נאותה יכול ליצור נזק בלתי הפיך לפרנסתו של אותו אדם. מעבר לכך, אני יודע בפירוש שלעולם לא אעשה איתו שיתופי פעולה. במידה ואותו אדם היה נוהג איתי ועם החברה שלי בצורה ישרה והוגנת, סביר להניח כי בעוד כמה חודשים הייתי פונה אליו עם אתרים שונים אחרים לבצע החלפות נוספות.

לכן, אם בתור בעל אתר או מקדם אתרים אתה חושב לנקוט בטכניקות מטופשות ומיותרות (אותן אני אפרט בהמשך) – חשוב שנית. האם אתה חושב שפעולה כזאת תקדם אותך (תרתי משמע) בטווח הארוך? הייתי מאד רוצה להאמין שכולכם עונים ברגע זה בשלילה לשאלה זאת. כפי שכבר ציינתי מקודם, החלפת קישורים אינה “משחק סכום אפס”, אך עם זאת יש לקחת בחשבון שלא תמיד ההצעה הראשונה שתבקש היא ההצעה שתתקבל בסופו של דבר וכדאי לצפות למשא ומתן. ניתן להגדיר משא ומתן מוצלח בתור כזה אשר בו שני הצדדים מגיעים על סיפוקם.

4. כתיבת בקשה להחלפה – עשה ואל תעשה

אז הגעתם לשלב בו הבנתם כי לא ניתן ככל הנראה לפנות לבעל האתר או לחברת קידום האתרים ישירות באמצעות הטלפון. רוב האנשים מנסחים נוסח קבוע ושולחים אותו בתפוצה כללית.

הנה דוגמא (רעה) לכך:

לחברת קידום האתרים שלום,

אני מקדם אתרים רבים וחזקים בתחום: דרושים, עבודה בחו”ל, עסקים, הפקת אירועים, בעלי מקצוע ועוד. אשמח אם תצרו עימי קשר.

זבולון, SEO COMBINA

השאלה הראשונה שאני שואל את עצמי היא – למה שאני אחזור אליך? אין בהודעה הזו דבר אחד שימשוך אותי לכתוב מייל בחזרה.

מה הבעיה במייל של זבולון?

  • רואים וזה ברור לעין שמדובר בהודעה כוללת שנשלחה לעוד עשרות ואף מאות אנשים (איפה הפרסונליזציה?).
  • זבולון לא השאיר שום פרטי התקשרות מלבד המייל שלו, כלומר, הוא טרם הוכיח לי כי הוא בכלל אנושי ושזו לא סתם עוד הודעת ספאם מיני רבות.
  • זבולון זרק לי סתם תחומים אשר אותם הוא מקדם. לא רק שהוא לא טרח לסקור את החברה שלי ולראות את האתרים שאני מקדם, הוא אפילו לא טרח לרשום לי את האתרים שהוא בכבודו ובעצמו מקדם. והשאלה הנשאלת היא – אם לא יכולת להשקיע בי 2 דקות מזמנך, למה שאני אשקיע את זמני בך?

וכעת, אפרט בקצרה כיצד כן מומלץ לנסח בקשה להחלפת קישורים:

  • התמקד תמיד בתחום אחד. לדוגמא, אם אתה בוחר לחפש קישורים נכנסים בתחום הגרבילים, אתה יכול לנסח מכתב זהה למדי עבור כל החברות העוסקות בתחום. ציין כי אתה מקדם את אתר גרבילים.קום (לכל המעוניינים – אל תטרחו לחפש קישור) וכי הינך מעוניין להחליף קישור עם אתר X (ציין את שם האתר אליו אתה פונה, לדוגמא: גרבילדייטינג.קום). על מנת לחזק עוד יותר את הרושם כי אכן ביקרת באתר של האדם אליו אתה פונה, מומלץ להוסיף עוד שורה קצרה על כל דבר שיעיד על כך, לדוגמא: “ביקרתי באתרך וחשבתי על אופציה של החלפת קישורים מתוך הטקסט של המאמר ‘כל מה שרצית לדעת על אוכל לגרבילים’ “.
  • ציין את תפקידך,את החברה ממנה אתה מגיע והכי חשוב-את המספר טלפון + פלאפון שלך. ספאמרים לעולם לא משאירים פרטי התקשרות.
  • כפי שאמרתי מקודם, ציין את שם האתר אותו אתה מקדם. בנוסף לכך, גם מומלץ לציין מהן מילות המפתח המרכזיות של אותו אתר. במידה והמיקומים שלך הם טובים מומלץ אף לציין זאת, אחרי הכול, מדובר בכרטיס הביקור שלך.

להלן דוגמא למכתב החלפה פוטנציאלית שעונה על כללים אלו:

לחברת SEO Excite שלום,

שמי רועי, ואני מנהל פרויקטים בחברת SEO NETO.

הגעתי לאתר שלכם חיות-מחמד.com והתרשמתי מאד, הן מרמת העיצוב הידידותי והנגיש למשתמש, והן מבחינת התכנים הכתובים בצורה טובה. במיוחד מצא חן בעיני המאמרים בנושא “חיות בלתי שגרתיות”.

אני מקדם אתר בנושא המאוד קרוב לליבכם – גרבילים.com.

מילת המפתח המרכזית אותה אני מעוניים לקדם היא כמובן “גרבילים” ונכון לעכשיו האתר שלי ממוקם תחת אותו ביטוי במקום ה-2 בגוגל.

חשבתי על אופציה של החלפה הדדית של קישור מתוך טקסט דף הבית. יחד עם זאת, במידה ויש לכם רעיון אחר אשמח לשקול אותו.

אשמח לתשובה.

תודה ובברכה,

רועי סקיף, 054-XXXXXXXX

אסביר כעת בקצרה למה לפי דעתי מדובר במכתב מוצלח עם סיכויים גבוהים לתגובה בחזרה. ראשית, כפי שציינתי, איני אנונימי. שמי המלא, שם החברה שלי, ואפילו מספר הטלפון שלי מופיעים במכתב. בנוסף, אני מציין במדויק את כל העובדות – מה האתר שלי מקדם, תחת איזה מילת מפתח, המיקומים של האתר. אני עושה חיים קלים לאותו אדם אליו אני פונה ומקל עליו. דבר אחרון, אני מציין מאמר שקראתי מתוך האתר ובכך מאשרר את העובדה כי הודעה זאת הינה אישית וכי איני ספאמר.

5. קבלת בקשות להחלפת קישורים – כיצד לסנן שרלטנים?

כמה בקשות להחלפת קישורים אתם מקבלים בשבוע? 5? 10? 100? בכל מקרה, צריך לדעת לסנן ולדעת לקרוא בין השורות. יכול להיות מצב שבו אכן קיימת החלפה רלוונטית ומוצלחת אבל יש לנהל משא ומתן על מנת לקבל הצעה מוצלחת עבור שני הצדדים, וקיימים מקרים בהם האתרים המוצעים הם אינם אטרקטיביים בעליל. במקרה השני, לא כדאי לכם מראש לבזבז מזמנכם יתר על המידה, עברו הלאה.

להלן כמה מקרים שיש לתת עליהם את הדעת:

  • חשיבות ה-Pagerank – עשרות מאמרים וספקולציות ניסו לנתח את חשיבות ה-PR כיום, והשאלה הנשאלת היא איזו חשיבות האלגוריתם של גוגל מעניק לו, אם בכלל? לא מעט פעמים אני מקבל תגובה בסגנון של: “יש לאתר שלי PR 3 ולאתר שלכם יש PR 0 כך שבכל מקרה אתה מקבל אחלה קישור”. בשורה התחתונה יש שתי בעיות עיקריות עם הצהרות מעין אלה. ראשית, כבר הוכח כי בניגוד לסיגנל כגון וותק הדומיין, כי ניתן לזייף Pagerank . שנית, אמנם לטעמי עדיין צריך לתת את הדעת לגבי PR כסיגנל של גוגל, אבל אסור לשכוח שהוא מהווה רק סיגנל אחד מתוך 200. כמו כן, אכן נראה כי בשנים האחרונות חשיבותו של ה-Pagerank מאבדת יותר ויותר מעוצמתה, ואף יש טוענים כי הוא אינו משפיע כלל על הדירוג.
  • וותק הדומיין – עוד נושא שנוי במחלוקת. כל מי שמצדד ללא כל דופי בטענה כי וותק הדומיין משמש כמדד חשוב בקביעת הסמכותיות והכוח של הדומיין – צודק. ואכן, אם תחפשו בהרבה ביטויי מפתח מרכזיים תגלו, שלא במפתיע, אתרים ותיקים בדף התוצאות הראשון של גוגל. עם זאת, נראה שאנשים נוטים להתבלבל בין סיבה לתוצאה – אתרים שמדורגים במיקומים גבוהים הם אתרים שנמצאים יחסית הרבה זמן בשטח ולכן קיימת סבירות גבוהה יותר שהם הספיקו לצבור הרבה קישורים נכנסים איכותיים וכן להעלות הרבה תכנים. אם לדוגמא אני אעלה היום אתר בנושא “ביטוח רכב” אאנדקס אותו בלבד ואחזור אליו עוד עשר שנים ללא כל עבודת יחסי ציבור ו-SEO, אני אהיה מופתע מאד אם אני אמצא את האתר בתוך 100 התוצאות הראשונות. לכן יש לבחון היטב פניה כמו: “יש לי דומיין וותיק מאד משנת 2001 ולך יש דומיין מ-2005 ולכן אני רוצה קישור מדף הבית ואתן לך בתמורה קישור מהפוטר”. וותק הוא חשוב בגלל הסיבות אותן ציינתי, אבל אל תוותרו אל החלפה הוגנת רק מפני שהציעו לכם אתר בעל וותק יותר גדול משלכם.
  • אתרי תמיכה – אתרי תמיכה (או אתרי לווין) כשמם כן הם, מיועדים לתמוך באתרים אחרים. מה הכוונה בדיוק? כל מקדם אתרים מתחיל יודע כי קישורים נכנסים הם אחד המדדים החשובים ביותר לדירוג האתר. לכן, חברות קידום אתרים נוהגות לתפעל גם אתרי תמיכה לאתרים המרכזיים שלה. בדרך כלל מעלים לשם מאמרים או כתובת עם קישורים יוצאים על מנת לחזק את האתרים של הלקוחות. חשוב לציין שעם כל זאת אין כל בעיה או פגם (כמובן כל עוד מדובר בתכנים רלוונטיים, ייחודיים ואיכותיים שתורמים לגולשים). הבעייתיות היחידה בדבר היא שבדרך כלל (עם יוצאי דופן) משקלם הסגולי של אתרים אלו הוא נמוך, בוודאי יותר נמוך מהאתרים אותם מקדמים באופן מתמיד. אם מציעים לכם החלפה ואתם רואים שכל האתרים שמופיעים לכם הם אתרי תמיכה, לא הייתי מוצא בכך החלפה שוות ערך או איכותית, אלא אם מדובר בקישור של אתר תמיכה אל אתר תמיכה. כלל אצבע של זיהוי אתרי תמיכה הוא שכמות הקישורים היוצאים גדולה באופן משמעותי מכמות הקישורים הנכנסים. כמובן שגם באינדקסים, אתרי מאמרים וספריות באופן טבעי זהו גם המצב, אבל עם הזמן והניסיון לומדים לזהות בקלות אתרי תמיכה.
  • מיקומים בתוצאות – אל תיתנו תמיד למיקומים של האתר המוצע להשפיע על שיקול הדעת שלכם. מן הסתם יהיה קל הרבה יותר להיות מקום 1 בגוגל תחת הביטוי “צימרים בבית שאן” לעומת הביטוי הגנרי “צימרים”. לכן, אם פונים אליכם בהתלהבות ומציינים כי אתר X ממוקם במקום הראשון תחת הביטוי “אטרקציות לחתולים” או לחילופין “צימרים לחתולים” אל תקפצו ישר על המציאה. הפתרון הכי הכי קל ופשוט-גשו אל google keyword tool ותבדקו מהו נפח החיפוש ואם הוא בכלל משמעותי באופן יחסי לנפח החיפוש והמיקומים של מילות המפתח של האתר שלכם.
  • שיתוף פעולה עם גוגל – את המקרה הבא השארתי לסוף, אבל אני נשבע שזוהי הודעה אמיתית לחלוטין שקיבלתי. כך הפונה הציג בפני את האתר שלו: “מדובר באינדקס נחשב בגוגל (“מביע דעה”), שותף עסקי של גוגל המציג נפח של מיליוני מודעות גוגל אדסנס בחודש”. כמה הטעיות יש במייל אחד? קודם כל, עדיין לא שמעתי על אף מקדם שגוגל עשו שיתוף פעולה איתו ,בטוח שלא ישירות ואני לא חושב שזה אי פעם ישתנה (כמובן שאם לא מחשיבים את גוגל אדוורדס). דבר נוסף, ממתי הצגה של מודעות אדסנס הינו מדד לפופולאריות? אני חייב להודות שאולי למישהו שלא מהתחום זה היה נשמע כנתון מרשים. בעיני זה סתם מעליב/מצחיק/מגוחך – אתם תשפטו.

6. מעקב אחר הקישורים – ממה יש להיזהר לאחר ההחלפה?

לכל החלפת קישורים, גם אם מדובר באדם אותו אתם מכירים אישית, יש להתייחס ככבדהו וחשדהו. לעיתים,יכול להיות שמדובר בתום לב אבל התוצאה הסופית נשארת זהה – הקישור שלכם מאבד מערכו או במקרים מסוימים נעלם לחלוטין.

להלן המקרים הנפוצים ביותר בהם אתם עלולים להיתקל:

  • Nofollow – יש כיום לא מעט ויכוחים לגבי הכוח שגוגל מייחסת לתג Nofollow. בשורה התחתונה – כל זה לא משנה. כוחו של הקישור שאתה נותן צריך להיות שווה בערכו לכוחו של הקישור שאתה מקבל ולכן יש לבקש מבעל האתר להוריד את התג באופן מיידי. ככה אגב נראה התג בקוד:

<a href=”http://www.mysite.co.il/” rel=”nofollow”>מילת מפתח</a>

 

  • הורדת קישורים – הטריק הכי נפוץ בספר, לדאבוני. עוברים כמה שבועות או חודשים ואולי הצד השני משער שאתה כבר לא עוקב אחר הקישורים הנכנסים שלך. באופן טבעי ככל שהזמן עובר ומצברים קישורים חדשים כך אתה עלול לשכוח מההחלפות הישנות שלך. קיימים מספר כלים לניתוב ובקרה על הורדת קישורים – השתמשו בהם בתבונה.
  • שינויים ב-CSS – זה שהקישור שלכם נמצא בתוך קוד ה-HTML לא אומר בהכרח שהקישור בולט לגולש. האם ה-Syntax הבא מוכר לכם?{text-decoration: none}
    משמעות הדבר, היא שאמנם הקישורים שלכם יופיעו בדף, אך הם ייראו לגולש כמו טקסט רגיל ולא כמו קישור. ככל הידוע לי, קישור כזה מאבד מכוחו ולכן ערכו נפגע. בנוסף לכך, שימוש ב-CSS מסוג זה יכול לפגוע גם באתר וטכניקה זו גובלת בשיטות קידום לא אתיות. למעשה בעל האתר או מקדם האתר יורים לעצמם ברגל והאתר שלהם עלול להיפגע כתוצאה מכך, בלי קשר לפגיעה בערך הקישור הנכנס לאתר שלנו.
  • שינוי מיקום הקישור – לעיתים נעשה בתום לב, לפעמים סתם הקטנת ראש (אני מהמר בדרך כלל על האופציה השנייה). במקום להוציא את הקישור מתוך הטקסט מוציאים אותו מתוך הפוטר, במקום לשים את הקישור בפוטר רוחבי שמים אותו רק בפוטר של דף פנימי שכיח וכו’.
  • קישור מהטקסט בקונוטציה שלילית – נניח שסיכמתם על החלפה של קישור מתוך הטקסט וביקשתם להוסיף טקסט רלוונטי לקישור. בדקו את הטקסט המדובר! קישור שמופיע בהקשר שלילי יכול לא רק שלא לסייע לכם, אלא אפילו להזיק לאתר שלכם. דוגמא: נניח שמילת המפתח שאתם רוצים לקשר אותה אל האתר שלכם היא “קידום אתרים”, הייתם רוצים שהאתר שלכם יהיה מקושר לטקסט הבא? “כיום קידום אתרים הינו תחום הנשלט בידי שרלטנים ומטרתו להפעיל מניפולציות על מנועי החיפוש והגולשים”. כמובן שלא. מעבר לבעייתיות התדמיתית שנוצרת, השאיפה היא שהאלגוריתם של גוגל יהיה מספיק מתוחכם על מנת להפריד בין קישורים עם קונוטציה חיובית לבין קישורים עם קונוטציה שלילית. למרבה הצער, זהו עדיין לא המצב כיום.

איזה נסיון יש לכם עם החלפת קישורים?

לסיכום, כפי שציינתי בהתחלה, החלפת קישורים כמכלול הינה עבודה לא פשוטה, מורכבת ולרוב ארוכה, אשר דורשת תשומת לב לפרטים רבים. עם זאת, החלפת קישורים מוצלחת היא בהחלט מתגמלת והיא אחד הגורמים הכי חזקים ומשמעותיים לחוזקו של אתר. בסופו של דבר, צריך תמיד להיות עם היד על הדופק ולבדוק מדי פעם אם השתנו הקישורים או לחילופין – אם היה שינוי מהותי במבנה האתר או במיקומים שלו (בעיקר במקרים בהם אתר נענש ע”י גוגל).

מה איתכם? מה הניסיון שלכם עם החלפת קישורים? האם נתקלתם בטריקים שלא צוינו כאן לאחר החלפת הקישורים? האם קיבלתם הצעות מפתיעות להחלפת קישורים? אשמח לקרוא את תגובותיכם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
רועי סקיף, מקדם אתרים מאז 2010 (אבל מי סופר) בעל ניסיון עשיר בייעוץ אסטרטגי לסוכניות SEO, וכמו כן בתפקידי הקודם ניהלתי את מחלקת ה-SEO בחברת אופרד. כיום עצמאי ונותן ייעוץ ללקוחות ולסוכנויות אחרות ב- TL;DR SEO
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
54 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

תוכן עניינים

54
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x