איך ליצור פרופיל קישורים טבעי שגוגל יאהב? | AskPavel
קידום אתרים » קידום אתרים בגוגל » איך ליצור פרופיל קישורים טבעי שגוגל יאהב?

איך ליצור פרופיל קישורים טבעי שגוגל יאהב?

בניית פרופיל קישורים טבעי

אם נחשוב על זה לרגע, הביטוי "יצירת פרופיל קישורים טבעי" הוא אוקסימורון (ביטוי המורכב מזוג מרכיבים שסותרים אחד את השני). הרי "קישורים טבעיים", כשמם כן הוא, אמורים להיווצר באופן טבעי ע"י אנשים שמקשרים לתוכן בגלל שלדעתם הוא איכותי.

מצד שני, מה עושים מקדמי אתרים בפועל? בונים קישורים. כלומר מחליפים, קונים, מבקשים, מוסיפים ובמילים אחרות – גורמים לקישורים להיווצר במקום בו לא היו לפני כן – לא טבעי. אם כך, איך ייתכן שאפשר ליצור פרופיל קישורים טבעי?

אז ההסבר הוא כזה: הפרופיל מורכב הן מקישורים טבעיים והן מקישורים לא טבעיים (אותם אנו מעוניינים לבנות באופן ייזום). לכן עלינו לבנות אותם באופן טבעי על פי כללים מסויימים, בכדי שיוכלו "להיבלע" בתחשיב הכולל של כלל הקישורים שמפנים לאתר. בפוסט הבא אנסה למנות את כל הפרמטרים שמשפיעים על הטבעיות של קמפיין בניית קישורים מוצלח.

חשוב לשמור על איזון ולא להיכנע לתבניתיות או מרדף אחר פרמטרים שנחשבים לאיכותיים יותר. קמפיין טבעי עושה פלאים בטווח הארוך, אפילו בביטויים התחרותיים ביותר בעולם (מנסיון).

11 מאפיינים שגורמים לפרופיל קישורים להראות טבעי

1. קישורים עם אנקור "מבוזבז"

בכדי שפרופיל הקישורים יראה טבעי, מומלץ להיכנס לנעליו של מקשר פוטנציאלי ולחשוב באיזה אנקור טקסט הוא היה משתמש. בעת בחירת האנקור, נסו לשאול את עצמכם את השאלות הבאות:

  • עד כמה זה נראה טבעי למשל שלדף אשר מותאם בצורה מושלמת לביטוי "ביטוח רכב", מובילים עשרות קישורים שבאנקור שלהם כתוב "ביטוח רכב"?
  • מה הסיכוי שכל הקישורים יקשרו לאתר מסוים עם אותו אנקור לאורך כל הדרך (או יפוצלו ביחס של 50-50)?
  • האם הגיוני בכלל שכל הקישורים יכילו אנקור כלשהו או שאולי ישנם אנשים שיעדיפו להשתמש ב-URL בתור אנקור?

אם אני מצליח לזהות את חוסר הטבעיות במקרים הללו, למה שאלגוריתם שפותח ע"י מיטב המהנדסים לא יוכל? 🙂

הרבה מקדמי אתרים ממליצים לא להשתמש כלל באנקורים כמו "לחץ כאן", "קרא עוד" ועוד ביטויים שלא מכילים מילות מפתח, משום שלדעתם מדובר בסוג של "בזבוז". ואכן על פניו זה נראה כמו סוג של בזבוז, משום שאלו באמת אינם ביטויים שברצוננו לקדם באתר. אך בואו נתמודד עם העובדה הפשוטה הבאה: הרבה מאד אנשים בכל זאת משתמשים בביטויים חסרי ערך מהסוג הזה, כאשר הם מקשרים לאתרים ולכן אם לא יהיו לנו קישורים כאלו כלל – זה פשוט לא יראה טבעי.

ככל שעובר הזמן, גוגל מכיר יותר ויותר את דפוסי ההתנהגות שלנו ברשת ובכך ביכולתו להבין שזו דרך מקובלת לקשר. כמובן שאני לא חושב שהקישורים הללו יכולים לסייע לטרגט ביטוי כלשהו, אך כמות קטנה מהם אכן יכולה להפוך את הקמפיין לטבעי יותר.

ברנקו הרחיב על הנקודה הזו במאמר המצויין שלו בנושא Natural Link Profile Building

2. קישורים עם ביטויים נרדפים/משלימים באנקור

במקום לקשר עם הביטוי הכי אופטימלי עבור הדף שלכם, מומלץ ליצור גיוון לטקסט העוגן (anchor text diversity) באמצעות ביטויים משלימים או נרדפים. זה טבעי שאנשים ייבחרו ביטויים שונים לקשר איתם ולא בהכרח את הביטוי שהכי מזוהה עם התחום (למשל במקרה של קידום אתרים: קידום בגוגל, קידום אתר, שיווק במנועי חיפוש וכו'). יש 3 יתרונות בולטים לשימוש בביטויים נרדפים או משלימים:

  1. כך פרוטפוליו הקישורים גם נראה טבעי יותר.
  2. יש סיכוי שתוכלו להתברג על ביטויים נוספים בתוצאות החיפוש.
  3. זה מחזק אתכם על הביטוי הראשי שלא הופיע באנקור (גוגל יודע לזהות קשרים סמנטיים בין מילים ובכך להקנות רלוונטיות על ביטוי שלא בהכרח הופיע בטקסט העוגן).

3. שימוש בשם הברנד (מותג) באנקור

הדרך הנפוצה ביותר לקשר לאתר/דף מסוים היא בשם הברנד שלו (דוגמא: goal21). אם יש לכם בלוג/אתר, אתם מוזמנים לבדוק באיזה אנקור משתמשים בד"כ כשמקשרים אליכם (כמובן בלי להחשיב את הקישורים שאתם יצרתם) ותגלו שהרוב מכילים את שם הברנד עימו האתר מזוהה. לדעתי זהו אחד מהפרמטרים שהכי משפיעים על דרגת סמכות של אתר. הסיבה לכך ברורה ואפשר להמשיל את זה לעולם ה-Offline: ככל ששמו של אדם מסוים מוזכר הרבה בהקשר לתחום מסוים, כך הוא מנכס לעצמו את הקשר לאותו תחום (במקרה שלנו הקשר לתחום מסוים = התוכן ממנו יוצא הקישור).

4. קישור עם URL באנקור

מדובר על קישורים מהסוג הזה: http://jobs.askpavel.co.il/ וגם אותם אני מאד ממליץ לכלול בפרוטפוליו שלכם. בדומה לקישורי ברנד, זהו הסוג השני הנפוץ ביותר. זו הדרך הקלה ביותר ליצור קישור – פשוט מעתיקים ומדביקים. בד"כ נהוג להשתמש בהם בפורומים כי לא תמיד מאפשרים להשתמש בקישורי אנקור.

5. אנקור שכולל אותיות/מילות קישור

אם יש קישור שממש לא נראה טבעי בעיני, הוא כזה שלא מכיל אותיות או מילות קישור בכוונה. תסתכלו לדוגמא על המשפט הבא:

החברה שלנו מתמחה בקידום אתרים ושיווק עסקים באינטרנט.

יש כמה בעיות במשפט הזה:

  • ראשית, למה לא לכלול למשל את המילה "באינטרנט" כחלק מהקישור השני? הרי היא מתחילה באות ב' שמחברת אותה לביטוי הקודם. אם תחבירית זה מובן למשתמש, למה שזה לא יהיה מובן למנועי החיפוש?
  • למה לא לכלול את האותיות ב', ו' כחלק מהקישורים? גם במקרה הזה גוגל מבין שמדובר באותיות חיבור שהינן חלק מהמילים.

באמת שאין מה לדאוג, גיוון מהסוג הזה לא "יפריע" לטרגט את הביטויים שאתם באמת רוצים. נהפוך הוא – זה רק יקנה הרבה יותר טבעיות לפרופיל הקישורים ויחזק ביטויי זנב ארוך למיניהם. אז אם נחזור רגע לדוגמא, הייתי אומר שיש 2 אפשרויות לנסח את המשפט כדי שיראה טבעי:

1. אם אתם בכל זאת לא רוצים שהקישורים יכללו את התוספות ה"מיותרות", אפשר לנסח אותו בצורה כזו:

החברה שלנו מתמחה בשירותי קידום אתרים וגם שיווק עסקים קטנים ובינוניים באינטרנט.

2. לכלול את הביטויים המוספים בקישורים ולהוסיף כמה מילים כדי שהקישורים לא יהיו צמודים מדי (פשוט נוח יותר לעין לדעתי):

החברה שלנו מתמחה הן בקידום אתרים והן בשיווק עסקים באינטרנט.

אבל אני אישית הייתי מעדיף לשלב בין 2 האפשרויות כדי להנות מכל העולמות – גם לטרגט את הביטויים בצורה הטובה ביותר וגם להקנות מעט טבעיות לאחד הקישורים:

החברה שלנו מתמחה הן בקידום אתרים והן בשירותי שיווק עסקים קטנים ובינוניים באינטרנט.

6. קישורים מ-Pagerank מגוון ונמוך משלכם

לא תמיד כל קישור שבעינינו נראה חסר חשיבות, הוא גם חסר חשיבות עבור מנועי החיפוש. למעשה מרבית הקישורים שנראים זניחים, הם קישורים שמקבלים משקל בגלל הגיוון שהם יוצרים (כפי שכתבתי מקודם גיוון = טבעי).

מבלי להיכנס לוויכוח המפורסם של האם ה-PR משפיע על הדירוגים או לא, העובדה היא שהמדד הזה קיים ולכן חייבת להיות לו משמעות כלשהי. בנוסף, הוא גם נחשב לאחד מהפרמטרים בהערכת איכות קישור ולכן יש להתייחס אליו בבניית פרופיל טבעי. הטבעיות בעולם הפייג'ראנק מתחלקת ל-3 סוגיות נפוצות:

  1. PR גבוה מפנה ל- PR נמוך – מה הסיכוי שרוב הקישורים לאתר בעל PR0 או Unranked יהיו בעלי PR5 ומעלה? פשוט לא טבעי בעליל! באותו הרגע גוגל עשויי לתייג את האתר עם דגל. בפרופיל טבעי, מרבית הקישורים לאתר עם PR X יהיו בעלי PR נמוך מ-X (כאשר בד"כ החלק הגדול ביותר יוקצה עבור PR0 ו- unranked. פשוט כי יש ברשת יותר אתרים כאלו). ההנחה הזו גם הגיונית למדי כשמנסים לחשוב על ההקבלה שלה לעולם האופליין.
  2. התפלגות פייג'ראנק (Pagerank Distribution) – איך נראה בעיניכם אתר ש-70% מכל הקישורים שמפנים אליו הם בעלי PR4 ומעלה? המממ קצת חשוד…או דוגמא הפוכה – 80% הם קישורי PR0 וה-20% הנותרים נעים בין PR5-PR6. ומה קורה אם זה חצי חצי? כל התבניות הללו ניתנות לזיהוי ממש בקלות. חשוב שיהיה גיוון של קישורים מעמודים עם כל מני גדלים של PR ולאו דווקא לשאוף לבנות אותם בצורה תבניתית (בייחוד כשהדגש הוא רק על קישורים מעמודים עם PR גבוה). הנה דוגמא להתפלגות טבעית של PR:

התפלגות PR טבעית באתר

7. קישורים עם תג Nofollow

הרבה מקדמי אתרים מנסים להימנע מקישורי Nofollow מכיוון שאינם מעבירים Link Juice – מה שבאמת נכון. אך בפועל קישורים מהסוג הזה דווקא מאד תורמים לפרופיל הקישורים ולכן כדאי לכלול אותם בגלל 2 סיבות עיקריות:

  1. בעבר כתבתי על כך שגוגל מאנדקס קישורי Nofollow ולכן הם בהחלט נספרים בתחשיב הכולל של סך כל הקישורים שמפנים לאתר. מכך נובע שזה גם בא לידי ביטוי במטריקת "כמות הדומיינים המפנים לאתר" (ILD's).
  2. בהרבה פלטפורמות חברתיות הקישורים מוגדרים כברירת מחדל בתור Nofollow (למשל תגובות בפורומים,בלוגים, טוויטר ופייסבוק), לכן טבעי שלאתר שלכם יפנו גם קישורים מהסוג הזה. ננסח את זה אחרת – זה לא יראה טבעי אם לא יפנו כאלה כלל.

8. קישור מתוך הטקסט ולא חוצה אתר (Site-Wide)

אני עדיין רואה בהרבה מאד אתרים קישורים שמופיעים בפוטר לאורך כל עמודי האתר – Site Wide, כאסטרטגייה עיקרית לקידום (אפשר לקרוא על זה בהרחבה באתר SEO Extra – שיטת קישורי פוטר). השיטה הזו לא אפקטיבית במיוחד ולרוב גם מופעל פילטר שמפחית מהערך של הקישורים, משום שזו לא ממש דרך טבעית לקשר לאתר.

מצד שני, שימוש יתר בקישורים שיוצאים מהתוכן בלבד, עשוי לגרום לתבניתיות קונסיסטנטית מדי שגם כן תפחית מטבעיות הקמפיין. לכן הפתרון המושלם הוא פשוט לשלב בין השניים (כשהרוב יוצאים מתוך התוכן כמובן). הנקודה היא שאסור לבחור רק את אחד הסוגים ולדבוק בו.

9. קצב גידול הגיוני לאורך זמן

האם לדעתכם זה נראה טבעי שלאתר בן שבוע, משום מקום, התווספו 200 קישורים בערב אחד? קצב הגידול חייב להיות פרופורציונאלי לפרופיל שמצופה מאותו אתר, כאשר הפרופיל נקבע בהתאם לגורמים רבים ולסוג האתר (סביר להניח שבאתר חדשות הפרופיל יהיה שונה מאתר תדמיתי של סוכן ביטוח).

באמצעות כלי אנליזת הקישורים Majestic SEO ניתן לייצר פרופיל גידול קישורים על ציר הזמן, או במינוח המקצועי – Link Growth Profile. למעשה הפרופיל מכיל סקאלה אנכית שמייצגת את כמות הקישורים שנוספו לאתר וסקאלה אופקית שמחולקת לאינטרוולים שווים של זמן.

מאד מעניין להתבונן על פרופיל הגידול של וויקיפדיה למשל, כדי לראות איך אמור להראות פרופיל גידול טבעי (אמיתי). מכיוון שזהו אתר קהילתי ללא מטרות רווח, אפשר להניח שהוא לא מבצע בניית קישורים יזומה:

ועכשיו אותו גרף במבט קומולטיבי, בו ניתן לראות ממש את הגידול הלינארי שבפרופיל:

פשוט תענוג לעיניים – פרופיל טבעי טיפוסי. קצב הגידול הוא הדרגתי ועולה כפונקציה של הזמן. למרות שבגרף הראשון יש עליות וירידות המגמה היא בסופ של דבר כל הזמן בעלייה.

בראיון עם תומר מגוגל, נשאלה השאלה איך משפיע קצב הוספת הקישורים על קידום אתר בגוגל ותומר השיב שאם היה פיק פתאומי לסיפור מעניין שהתפרסם – זה מצויין. אך אם זה קרה בלי שפורסם סיפור והקישורים הפנו לעמוד הבית? קצת חשוד.

10. קישורים חיצוניים לדפים פנימיים ולא רק לעמוד הבית

האם אתם נוהגים לקשר רק לעמוד הבית בגלל היותו העמוד החזק ביותר באתר? אם לומר את האמת, זה נראה מאד לא טבעי שאין קישורים לדפים פנימיים (Deep Links), כי זה בעצם אומר שאין תוכן בתוך האתר עליו אנשים היו רוצים להמליץ.

אך מלבד נושא הטבעיות, חשוב לזכור שיש לזה גם ערך מוסף SEO משמעותי. לפני מספר חודשים עלתה בפינת השאלות/תשובות השאלה הבאה: מה הקשר בין קידום עמודים פנימיים באתר לקידום הכולל? שוקי גלילי ורועי בן עמי סיפקו תשובות מעולות, אסכם אותם כאן ואוסיף כמה משלי:

  • דירוגים – הדוגמא הכי טובה היא וויקיפדיה. שמתם לב שהדפים הפנימיים (הערכים) מדורגים כמעט תמיד בעמוד התוצאות הראשון? מלבד אופטימיזציית on-page מצויינת שיש לכל ערך, בדרך טבעית כל ערך כזה מקבל הרבה מאד קישורים. אני בטוח שאם אבדוק את פרופיל הקישורים של וויקיפדיה אגלה deep link ratio של כ-  80-90% (כלומר 80-90% מהקישורים מובילים לעמודים הפנימיים).
  • היררכייה ברורה – זה מסייע לגוגל להבין את ההיררכייה של התוכן בכלל עמודי האתר ולא רק לעמוד הבית, ובכך להקנות חשיבות לכל עמוד בפני עצמו בעבור הביטוי המרכזי עליו מקודם.
  • חיזוק שאר העמודים – ה-Link Juice שנכנס לעמודים הפנימיים מתפשט לאורך דפי האתר באמצעות הקישורים הפנימיים וכמובן גם מגיע לעמוד הבית.
  • Authority – זהו אחד מהפרמטרים שמשפיעים על דרגת הסמכות של הדומיין (ככל שיהיו יותר עמודים חזקים בדומיין, כך כל הדומיין יהפוך להיות חזק).

כדי להבין איך נראית מפת הקישורים לעמודים הפנימיים באתר שלכם, אפשר להסתכל בדוח Links to your site בגוגל וובמסטר טולס. כך תדעו אילו דפים פנימיים לא מקבלים מספיק קישורים.

קישורים לדפים הפנימיים באתר

11. לא לקשר מכל עמוד לעמוד אחד קבוע באותו הביטוי

יש פלאגין וורדפרס ששכחתי את שמו, אשר הופך כל הופעה של מילת מפתח בתוכן חדש שמתפרסם, לקישור פנימי ליעד קבוע בביטוי קבוע. גם אם חשבתם להשתמש בפלאגין הזה וגם אם אתם עושים זאת ידנית בעצמכם – חבל על הזמן.

הרבה מקדמי אתרים מתייחסים לקישוריות פנימית כאל מטרד שאפשר לחסוך באמצעים אוטומטיים כגון פלאגין מהסוג הזה. אם אמרו ליצור קישורים פנימיים, למה שלא נקשר מכל פוסט\מאמר חדש שמתפרסם לעמוד הבית בביטוי "קידום אתרים"? הרי על הביטוי הזה אני רוצה לקדם את עמוד הבית, אז למה לא בעצם? כי כשזה נעשה בכל פריט תוכן חדש שמתפרסם, הקישור הופך ללא טבעי ואין בו תרומה אמיתית למשתמש. האם זה הגיוני שמכל תוכן חדש שאני מפרסם, אני אמליץ רק על עמוד הבית תחת אותו הביטויי?

קל מאד לגלות דפוס כזה של קישורים פנימיים ובכך לפלטר את ההשפעה שלהם. לכן הייתי ממליץ כן לקשר לעמודים חשובים בביטויים המרכזיים, אבל לא להפוך את זה לדפוס קבוע.

כמו כן, לא תמיד חייבים להשתמש באותו ביטוי ועמוד יעד. אפשר לבחור ביטויים נרדפים/משלימים, להפנות לעמוד פנימי כלשהו, לקשר רק החוצה, או שאולי אפילו לא לקשר בכלל – מי אמר שחייבים כל הזמן לקשר? פשוט צרו מיקס מגוון של כלל האפשרויות בקונטקסט רלוונטי.

הערה: הסעיף הזה מתייחס גם לקישורים יוצאים ולא רק פנימיים.

טריקים, רמאויות והתחכמויות בגרוש

חוסר הטבעיות יכול גם להתבטא בהוצאת קישורים החוצה ולא רק בבניית קישורים נכנסים. משום מה מקדמי אתרים לא אוהבים להוציא קישורים (למרות שזה רק נותן ערך מוסף לאתר שלהם בעיני מנועי החיפוש). אבל המקרה הגרוע יותר הוא גם כשהם כבר כן עושים את זה – אז זה לא בא מכל הלב.

הם אומרים, אם כבר אני מוציא קישור, לפחות אשתדל שהוא לא יוציא לי את הגולשים מהדף או שלא ייספר כתרומה ולכן אעשה אחד מהדברים הבאים:

  • אצבע אותו בצבע הטקסט כדי שלא יבחינו בו בזמן הקריאה.
  • אמקם אותו בתפריט בסביבה של קישורי Site Wide שמפנים לעמודים פנימיים.
  • אשים עליו Nofollow או Redirect.

אז אומנם אי אפשר להגיד שזה Black Hat, אך אם מדובר על מקרים סלקטיביים ולא משהו תבניתי בכל עמודי האתר – זה ללא ספק סיגנל שמעיד על חוסר טבעיות.

בהתקלות בקישור כזה, הבוט עשוי לשאול את עצמו את השאלות הבאות:

  1. למה בעל האתר החליט לעצב ספציפית את הקישור הזה אחרת משאר הקישורים?
  2. מה עומד מאחורי המהלך הזה?
  3. האם בעל האתר יצר את הקישור הזה בצורה טבעית או מנסה לצאת ידי חובה?
  4. האם זה משהו תבניתי אכל הקישורים היוצאים נראים ככה?

אם החלטתם שאתם מוציאים קישור, עשו זאת כמו שצריך, כמו כל הקישורים היוצאים מהאתר שלכם – מכל הלב.

סיכום + דילמת מקדם האתרים הישראלי

היה לי חשוב להבהיר בפוסט הזה דבר אחד מרכזי – אין שחור או לבן בבניית פרופיל קישורים טבעי. לא רק שאין שחור לבן, אסור שיהיה בכדי שלא תיווצר תבנית כלשהי. הצגתי כאן בפוסט סוגים שונים של קישורים טבעיים ופחות טבעיים, והמטרה היא לדעת בסופו של דבר לעשות את השילוב האולטימטיבי של כל הסוגים במיקס אחיד ומגוון.

בניית קישורים היא ללא ספק הכרחית והמנטרה המבלבלת של גוגל Build great content and users will find you יכולה להצליח רק בעולם ורוד. למעשה אני ממליץ לקרוא את ה- Case Study של מיכאל גריי, שבדק את העניין ובאמת ניסה ליצור תוכן איכותי מבלי לבנות קישורים בצורה מלאכותית (אתם יכולים לנחש מה הייתה התוצאה) 🙂

לצערי תוצאות החיפוש בגוגל ישראל לא ממש תומכות בתאוריית הקישורים הטבעיים. בדיוק להיפך – כמות האתרים שמשתמשים רק בשיטות ההפוכות גדלה מיום ליום. אני מתחיל להיות מודאג מהיום שבו יופעלו פילטרים ועקרונות רלוונטיות, אשר מופעלים בגרסאות אחרות של גוגל בעולם ואתרים רבים ייפלו. מה יקרה לאתרים של לקוחות שלא ממש מבינים ב-SEO ואיך יוכלו להבטיח שהאתר שלהם לא ייפול? מצד שני אין למקדם האתרים ברירה. יש כאן מצב בעייתי כי מצד אחד יש חוסר תיאום בין גוגל ישראל לגרסאות אחרות בעולם, מה שמאלץ מקדמי אתרים להשתמש בשיטות שעובדות בארץ (הרי הם מחוייבים לתוצאות). מצד שני, השיטות הללו מנוגדות לשיטות שעובדות בחול – אז מה אמורים לעשות?

התמונה באדיבות: pigrotto

אודות פבל ישראלסקי

פבל ישראלסקי
יזם, בלוגר, יועץ קידום אתרים והעורך הראשי של קהילת מקדמי האתרים ומשווקי האינטרנט AskPavel. המייסד של סרבולה - חברת כתיבת תוכן ומייעץ בקידום אתרים אורגני (SEO) בזירות תחרותיות בארץ ובחו"ל במסגרת חברת אלפיניסט 301 שיווק דיגיטלי.

עשוי לעניין אותך גם...

קידום אתרים

קידום אתרים: 5 דברים שהם מאסט ל- SEO מודרני, מוצלח ואפקטיבי

גוגל של היום זה לא גוגל של פעם. קחו 10 שנים אחורה ותראו כמה עמודי ...

82 תגובות

  1. אחלה, אחלה!
    מודה ומתוודה שכמעט ונפלתי לשבלוניות במהלך בניית פרופיל
    הקישורים שלי, עד שהגיע הפוסט הזה ועשה לי קצת סדר:-)

    תודה

  2. העניין הוא שאתה לא יכול לאפשר לעצמך לפעמים לעשות ככה לפעמים לעשות ככה ולנסות ולדעת בדיוק מה כן עובד.

    השאלה היא אם זה באמת נוסה על ידך וראית תוצאות יותר טובות? כי אתה יוצא מנקודת הנחה פה שהאלגוריתם של גוגל מתוחכם מאוד מאוד. נכון שאסור לזלזל בו אבל לא לזה הכוונה – הכוונה היא לשימוש במשאבים. גוגל בכלל יכול להרשות לעצמו לאחסן מיליארדי מיליארדי דפים ועל הדרך לנתח את כולם בצורה כל כך פרטנית?

    • פבל ישראלסקי

      כמובן שאסור לעשות פעם ככה ופעם ככה ולראות מה עובד. מה שעבד בכל המקרים שלי זה מה שכתבתי בפסקת הסיכום – שילוב האולטימטיבי של כל הסוגים במיקס אחיד ומגוון. כלומר זה קישורים מכל מני גדלים של PR, קישורי Nofollow ו-Dofollow, עם אנקור ובלי אנקור ובעצם כל מה שהוזכר כאן.

      כמובן שלא צריך לעשות את זה שווה בשווה, ממש לא זו הכוונה. כל הרעיון הוא להכניס מעט מהסוגים הללו בכדי להפוך את הקמפיין למגוון יותר.

      • תגיד.. לדעתך ניתן ליישם את זה על אתרים שכבר עברו קידום בכל מיני אופנים שונים?
        העם ההשפעה תהיה זהה? או שלא יהיה קידום רציני?

  3. הרבה חומר למחשבה.

    מכל הדברים שכתבת, אני חושב שדווקא ההבדלים האלה הקיימים בין גוגל ישראל לגוגל חו"ל בנוסף לדפוסי הגלישה השונים בין האוכלוסיות. גורמים לכך, שקל יותר לאתר ישראלי להתקדם עם תוכן איכותי ולהתבסס פחות על פרופיל קישורים מלאכותי.

    • פבל ישראלסקי

      כלומר במילים אחרות לאתר ישראלי יהיה קל יותר לקדם את עצמו ללא קישורים בגוגל ישראל?

      • נכון מאד. אני חושב שהגודל (או נכון יותר הקוטן) של עולם האינטרנט הישראלי הופך באופן טבעי אתרים עם תוכן מצויין לאתרים שמקודמים באופן טבעי בלי צורך ביותר מדי התערבות כירורגית של מקדמים. אני חושב שהאתר "ASK PAVEL" הוא דוגמה טובה לכך.

        הבעיה היא שלעיתים ההשקעה בתוכן איכותי גדולה הרבה יותר מבחינת זמן וכסף מההשקעה בקידום אתרים גרידא.

    • פבל ישראלסקי

      אגב גיא, זה לא קשור לנושא אבל אני חייב לציין שיש לך אתר מדהים – מעניין, עיצוב נקי, הרבה תוכן וברור מאד לניווט. שמתי אותו במועדפים למקרה שאחליט יום אחד לקפוץ לאיסלנד 🙂

      • תודה רבה על הפידבק! אשמח להיפגש איתך אם תחליט לקפוץ, איסלנד מקום מדהים, לא תצטער על כך 🙂
        ד"א, הרבה מהדברים שישמתי באתר למדתי תוך קריאה באתר הצויין שלך.

  4. איתי ברנר

    כמה הערות :

    1.בדרך כלל לאתר שעושים לו קידום "בסיסי" יהיו לפחות כמה קישורים עם URL וגם nofollow (שילוב נפוץ). הסיבה היא שהרבה מאוד אינדקסים פועלים ככה. מהניסיון שלי, בעבר מספיק היה לרשום אתר בכמה אינדקסים כאלו (כולל כמה dofollow), כדי שהוא יקבל PR2 או 3. אני מדבר על הארץ, למרות שעכשיו עם הירידה בתדירות עדכוני הPR זה פחות ברור…

    קישור פנימי קבוע – דבר ראשון, אני רואה הרבה אתרי מאמרים בחו"ל שכן משתמשים בשיטה הזו. דבר שני- אם כבר משתמשים בזה , מומלץ מאוד כמובן להפעיל את זה רק על *ההופעה הראשונה* של הביטוי, מה שמשום מה מרבית האתרים לא עושים ואז נוצר מצב שאם יש מילה שמופיעה עשר פעמיים בטקסט, יש גם עשר קישורים וזה פשוט מעצבן בלי קשר לקידום אפילו!

    בקשר לקידום בארץ – לדעתי צריך לבצע שילוב בין דברים שעובדים לבין יצירת תוכן איכותי שימשוך אליו קישורים, וזה כולל גם שיתופי פעולה בין אתרים עם תכנים משלימים, זה דבר מאוד חשוב לדעתי למרות שבארץ משום מה לא אוהבים לפרגן. קרה לי כבר פעם ששמתי תכנים באתר שלי תחת רישיון ייחוס שיתוף ואנשים אמרו לי שהם לא מוציאים קישורים משום מקום באתר חוץ מהחלפות קישורים. כמו שאמרת, נראה מה יהיה בריקוד המקומי הבא עם אותם אתרים…

  5. מאמר משובח ומקצועי, כהרגלך!

    עם זאת, אני חושב שכמו גורואים רבים בתחום הקידום, אתה פוסח על ההבחנה החשובה שבין שלב החדירה וביסוסו של אתר ובין קידום שוטף ארוך טווח.

    מניסיוני (ואין לי ניסוי סטרילי להוכיח זאת), שלב הקידום הראשוני מחייב העדפה בוטה למה שאתה מכן ריבוי קישורים לא טבעיים ובפרט אני מתייחס לטקסט העוגן המדויק ולא המורחב.

    גיליתי שגוגל מציג נטייה לקטלג עם הטייה לא רצויה לעבר מונחי הזנב הארוך ולא לביטוי השורש בגישה כמו שלך ולטעמי זו שגיאה.

    בטווח הארוך, אתה צודק. 

  6. קודם כל תודה רבה על הפוסט הזה הוא פשוט ענק!! עשית לי סדר, כי עד עכשיו כל מה שעשיתי היה לא טבעי בעליל 🙂
    רק שאלה קטנה,אם נניח מילת המפתח שלי לעמוד מסויים היא 'קידום אתרים', ואל אותו עמוד אשלח סוגי וריאציות שונים של קישורים אך אפילו לא אחד מהם מכיל חלק ממילת המפתח שלי, האם העמוד הזה יקודם בתוצאות החיפוש? על מילת המפתח הזו?
    או שעדיין צריך להיות איזשהו מגוון?
    תודה.

    • פבל ישראלסקי

      תודה אלעד. בדוגמא שלך לא ציינת מה המתחרים עושים, אבל אני מניח שהם כן מטרגטים את הביטוי הזה באמצעות קישורים חיצוניים. אני לא חושב שבמצב כזה תצליח לקדם את הדף על הביטוי הזה אך גם מעולם לא אמרתי שלא צריך לכלול קישורים שמכילים את הביטוי המדוייק.

      • תודה על התגובה פבל, אכן המתחרים משתמשים בביטוי הזה, וגם אני מתמש בקישורים שאני יוצר, רק רציתי לוודא שהבנתי בדיוק למה התכוונתה,צריכה להיות וריאציה.
        תודה.

  7. איזה כיף 🙂
    חיזקת אותי (ואת התלמידים שלי)…
    זה בדיוק איך שאנחנו מלמדים את זה!

    מה שרק חסר לי זה מדד ה CTR
    כדי להשלים את התמונה של הטבעיות של הקישור – מה אתה אומר פבל?
    לא שווה להוסיף את זה?

    • איתי ברנר

      מבחינה טכנית, אני לא חושב שאפשר למדוד CTR של קישור באתר שלא שייך לגוגל… כל הדעות שגוגל משתמש בנתונים של אנליטיקס על מנת לקבוע מיקום של אתר הופרחו כבר מספר פעמיים…

    • פבל ישראלסקי

      תודה ורד, שמח לחזק. אך לא ממש הבנתי – איך נושא ה-CTR אמור להיכלל במיקס הקישורים הטבעיים? אשמח אם תסבירי למה הכוונה.

      • הכוונה שלי –
        שקישור ככל שלוחצים עליו יותר כך הוא יותר משמעותי.
        מה שמחזק את הטענה שלך בדבר "איכות" קישורי הפוטר.

        כלומר- שימו קישור במקום טבעי / חלק מהטקסט / באופן שמתאים לזרימה של הגולש ולא נכפה -> הקישור יקבל יותר קליקים -> האיכות שלו תעלה.

  8. בזמן האחרון קפצו למקומות הראשונים גם בביטויים תחרותיים אתרים שמקודמים בשיטת קובע שחור

  9. ליאור לוין

    כמו שאמרת, בעולם אוטופי היינו צריכים לבצע בצורה מדוקדקת את המלצותייך אבל לצעריי זו תופעה שכיחה שאתרים עם link profile שמכיל 400 לינקים ו80% מהם זה ביטוי אחד שהאתר רוצה לקדם – מופיעים מקום ראשון בביטוי הזה.

    • פבל ישראלסקי

      זה ממש לא מה שאמרתי ליאור.

      בעולם האוטופי שאליו אתה מתכוון, למקדמי אתרים אין זכות קיום וגם אין ספאם.
      זו גם תופעה שכיחה שאתרים שמשתמשים בשיטות BH מופיעים במקום הראשון – אז מה זה אומר?

      סך הכל הצגתי צד נוסף באלגוריתם שאולי אנשים לא מודעים אליו או לא מייחסים לו חשיבות. צד שיש לו הרבה כוח ויכול לסייע לאתרים לקבל ערך מוסף על פני אתרים אחרים. על כל דוגמא כזו של 400 קישורים עם 80% לינקים עם האנקור המדוייק, אוכל להביא לך 2 דוגמאות אחרות של קישורים טבעיים יותר שמופיעים ראשונים על הביטוי.

      ההמלצה היחידה בפוסט הזה היא ליצור גיוון בפרופיל הקישורים באמצעות הסוגים השונים שהצגתי. אז לאילו בדיוק המלצות אתה מתכוון?

  10. פבל, פוסט נפלא.
    קישורי nofollow תמיד עבדו לטובתי, לדעתי זה משתי סיבות: האחת, גוגל כן מתייחס אליהם, שתיים, הם מסייעים לקידום האתר להיראות טבעי יותר.

    • פבל ישראלסקי

      תודה כספי. איך אתה יודע שהדירוגים שלך הם בזכות הקישורים הללו?

      • לא שהדירוגים בזכותם, אך שיש להם השפעה.
        דעתי מבוססת על שני סוגים שונים של מקרים, אפשר לאמר שני קצוות:
        מצד אחד, ביטויים שקידמתי לעמוד הראשון, ואז נתקלתי ב"באג" ה "אז מה עכשיו?": קידום בתוך הדף הראשון הוא בעיני קידום אחר, וכאן שילוב קישורי nofollow נראה כי סייע לעלות למיקומים עליונים.
        מצד שני אתרים חדשים לגמרי אשר הצלחתי לאנדקס מהר מאוד ולקדם באופן ראשוני, על בסיס 80% קישורי nofollow.
        זה לא חדש לי ששיטות קידום מסוימות יעילות יותר בשלבים מסוימים, לדעתי בשני מקרי הקצוות הללו יש לקישורי nofollow השפעה.

  11. כמו תמיד השכלתי ונהנתי לקרוא!
    אז שוב תודה!

  12. פוסט מעולה,
    אפשר לתמצת אותו במשפט אחד (כפי שאני נוהג לומר ולעשות).

    בקידום אתרים ובמיוחד בבניית פרופיל קישורים חשוב כמו הגולש.

  13. מעניין מאוד הסוגיה הזאת – בעניין – השאלה עד כמה אמין האלגוריתם של גוגל – שינתח זאת

    והשאלה הנוספת האם יש תוצאות משמעותיות בנושא ?

    הרי אני בתור מקדם אתרים תמיד מחפש להביא את התוצאות בזמן הקצר ביותר – הרי לא קל למרוח את הלקוחות על זמן רב

    ושנית פעולה זאת מצד שני יוצרת יותר זמן עבודה – ששואלת את השאלת הכדאיות מול הלקוח בנושא קידום.. :/

    • כמובן שכל מקרה לגופו, אבל קידום אתרים אינו "הוקס פוקס" ולכן הוא לוקח זמן.

      מה גם שהכל תלוי באתר עצמו וכמובן בתקציב.
      קידום אתרים המתבצע בצורה רשלנית עלול לפגוע בלקוח בטווח הארוך.

      צריך להסביר בצורה ברורה ללקוח את המצב.

  14. כתבת לקראת סוף הפוסט לגבי פלאגינים המקשרים אוטומטית מתוך פוסטים לעמודים קבועים.
    אני אישית מתפעל בלוג תוכן מאוד גדול ובעבר תמיד הייתי מקשר ידנית מתוך הפוסט לעמודי תגית. זאת אומרת, אם הייתי כותב לדוגמא על נושא "קידום אתרים", אז הייתי מקשר את הביטוי עצמו לעמוד התגית באתר. כיוון שזה לקח ממני הרבה זמן בכתיבת הפוסטים, מצאתי פלאגין שמטרגט לי אוטומטית את הביטוי הראשון בפוסט לתגית הרלוונטית. האם יש בעיה במצב כזה שאני מוסיף קישור שבעצם נעשה בשביל קידום, אך אני בטוח שהרבה גולשים שלי משתמשים בזה להרחבת המידע באותו נושא.
    מה דעתך?

    • פבל ישראלסקי

      כן, זה בדיוק מה שהתכוונתי אליו. זה נכון שאתה יוצר קישור שהוא טוב לגולש, אך האם אתה חושב שהכרחי מכל פוסט בו יש מופע של הביטוי לקשר לעמוד התגית? כלומר האם צריך לעשות את זה תמיד ובאותה הצורה בדיוק? כאן הבעיה שזה נעשה בצורה תבניתית מדי וזה פוגע בטבעיות.

      נניח שיש לך תגית שנקראת "קידום אתרים", אז במקום לקשר אליה מכל פוסט במופע הראשון שלה, עם האנקור המדוייק, עדיף לעשות גיוון: לפעמים לא לקשר, לפעמים לקשר כשבאנקור כתוב "בקידום אתרים", לפעמים לקשר עם הביטוי המדוייק, לפעמים לקשר עם ביטוי דומה (כמו "קידום אתרים בגוגל"). ככה אתה מחזק את עמוד התגית בביטויים נוספים ויוצר טבעיות. לא אמרתי שהשיטה שלך לא טובה, היא בסדר גמור – פשוט אפשר לעשות אותה טובה יותר. גם אל תשכח שכנראה יש לך כבר קישור קבוע בתפריט שמוביל לעמוד הזה.

      • אני אישית מסתכל על זה במבט של מנהל אתר תוכן גדול, שיש לו זמן מאוד מוגבל לקידום האתר במילות מפתח רלוונטיות, האם פלאגין אוטומטי שכזה יכול להרוס עבודת קידום שלמה מסביב, או שזה עדיין נותן מדד איכות כלשהו לעמוד המקושר?

  15. תודה על פוסט נהדר ומושקע…

    הצעה כללית – אפשרות להדפסה לאנשים שאוהבים לקחת את הטקסט חכח מקום… 🙂

  16. אתגר שפיבק

    היי פבל

    שוב – הצלחת ליצור ריכוז מאלף של התחום במאמר מעולה

    אתה א ל ו ף !!!

  17. איך לזייף קישורים….

    אני הולך לעשות עם הזמן שלי משהו יותר טוב.

  18. להתרכז בבניית אתרים סטנדרטיים ,נגישים, שימושיים ומתקדמים

    • פבל ישראלסקי

      וזה מה שיעזור לי להיות במקום הראשון על ביטוי תחרותי שעבורו למתחרים שלי גם יש אתרים סטנדרטיים? כל הרעיון הוא לעקוף מתחרה, כלומר להיות רלוונטי יותר ממנו. אז אם כולם יבנו אתרים סטנדרטיים, נגישים, שימושיים ומתקדמים – מי יהיה ראשון?

      • מי שיהיה יותר טוב, רלוונטי, סטנדרטי וכולי…

        ובנימה אישית – מצטער, הנושא של "קידום אתרים" הוא כמו סדין אדום בשבילי ומעורר אצלי מיד כעס. מעיון מעמיק יותר באתר שלך, אני מבין שיש פה עולם שלם שהוא מעבר להבנתי וידיעתי וכנראה שגם אתה מתפרנס ממנו ואין לי שום רצון לפגוע בך גם אם התחום הזה הוא לא לרוחי.

        בהצלחה.

        • פבל ישראלסקי

          זה בסדר גמור איציק, אני לרגע לא רוצה להעמיד עובדה וזהו. ייתכן שגם אני טועה כמו רבים אחרים שעוסקים בתחום הזה שנים.

          להיפך, אסור אף פעם לקבל דברים כמובן מאליו בתחום הזה ותמיד צריך להטיל ספק.

          חבל שהתחום הזה מעורר אצלך כעס כי אולי הרושם שנוצר אצלך מבוסס על דברים לא נכונים שקראת.
          בתור התחלה אני מציע לך להירשם לניוזלטר שלי ובנוסף לעקוב אחרי הרבה מקורות איכותיים בכדי להבין טוב יותר איך העולם הזה עובד. כאן תוכל למצוא אותם: https://www.askpavel.co.il/sources

          בכל מקרה אם יהיו לך שאלות אתה תמיד מוזמן לשאול אותי ואשמח לענות 🙂
          תוכל לשאול כאן: https://www.askpavel.co.il/qa/

          זה מפליא כמה מעט פעולות פשוטות יחסית יכולות לשפר את הדירוג של האתר בתוצאות החיפוש בגוגל (גם אם הוא בנוי נכון).

          • תודה על ההתייחסות הרצינית והסבלנית.
            עשיתי מנוי רסס לבלוג שלך.

  19. תענוג. אחד המאמרים הטובים ביותר שקראתי פה לדעתי.
    אמנם לא למדתי שום דבר חדש, אבל החיזוק מספיק, והנושא הספציפי הזה תמיד מעניין אותי.

    תודה! 🙂

  20. מאמר מצויין למדתי הרבה! נשמע מאוד הגיוני לבצע שימוש טבעי במילים על הקישורים. השאלה איך גוגל מתייחס לזה? כולנו רואים את ההתנהגות של גוגל בארץ וזה די גורם לכולנו לחשוב שהכול מותר

  21. יש לציין שבכל פעם שאני קורא אחת מהכתבות אני פשוט מקבל את מלוא האינפורמציה
    תודה רבה

  22. היי,
    יכולת הכתיבה שלך מרשימה, נהנתי כרגיל לקרוא מה שכתבת.
    יחד עם זאת, מה שמתנפנף מול עיני כל הזמן זה הנושא של אתר yaaw.co.il שצריך להודות ולומר שאפו לחברה שקידמו אותו, הרי למרות שהם נקטו בכל השיטות האסורות כולל קישורים חסרי משמעות וכן הלאה, הם הצליחו להשיג אתרים חשובים כמו SEOISRAEL וטובים אחרים בביטוי שנחשב די קשה לפיצוח. אז ההיצמדות לכללים כנראה נמצאת בעוכרי אלו שצועדים על פי הכללים.

    • פבל ישראלסקי

      תודה רבה עמית!

      השאלה היא האם היית לוקח את הסיכון ומקדם לקוח כלשהו עם השיטות הללו? זה נחמד לעשות את זה עבור סתם אתר שלך שאתה בונה, אבל אם קיים חשש שהאתר יתרסק כעבור זמן מה, האם היית שם את השם שלך על זה?

      נקודה נוספת למחשבה – האם נכון להגיד שאפו לאתר שהצליח להתקדם בשיטות ספאמיות? הרי ב-SEO כמו בכל תחום, אני מניח שאסור להסתכל על התוצאה הסופית אלא גם על הדרך בה השגת את ההישג. זה כמו שאני אשבח ואתפעל מרמאי שהצליח להקים עסק משגשג תוך זמן קצר מאד. הרי אם זו הדוגמא שעלינו לקחת ועל כולנו לקדם אתרים בצורה הזו, איך תראה מחר הרשת כשנחפש בגוגל מידע? אילו תוצאות נקבל? אני חושב שזמנו של האתר הזה קצוב ובסופו של דבר גוגל לא ייתן לו זכות קיום.

      • מסכים איתך, אמרתי שאפו בכאב, אני חושב בדיוק כמוך, הדברים צריכים להיעשות בדרך הישר, דרך אגב הרשת כבר היום במצב מזעזע, בלוגים שלמים עמוסים באלפי תגובות חסרות תוכן ואפשר לומר שיש חלק נכבד מאנשי כובע שחור שממאיסים את הרשת על המשתמשים
        אמר לי חבר שב"זכות" אנשי אסאיאו יש ברשת 40% תוכן יותר ממה שאמור להיות.

  23. ואוו פבל, באמת מאמר מושקע ביותר וללא ספק נגעת בכל הנקודות של בניית קישורים טבעיים לאתר. כמו שציינת במאמר אפשר לדבר עד מחר על בניית קישורים נכונה אבל גוגל ישראל עדיין אינו כמו גוגל העולמי. כל תזוזה או שינוי שקיימים כרגע בחו"ל יגיעו לביצה המקומית בעוד שנה או שנתיים לצערי.

  24. כמו תמיד יפה מאוד ואני מאוד אוהב לקרוא את מה שאתה כותב
    מה שקצת מפריע לי או מפחיד קצת שלפי מה שאתה אומר גוגל מאוד מאוד קורבה "לבינה מלכותית" אבל אין ספק מאמר מושקע
    תודה עמי

  25. תודה רבה

  26. תודה רבה רבה,
    לא יודעת למה, אבל מרוב דיבורים על קישורים טבעיים ולא טבעיים, יצאתי עם ההרגשה שכדאי פשוט להמשיך ולהשקיע בתכנים איכותיים באתר והשאר כבר יקרה מעצמו. אולי יותר לאט, אבל יקרה.
    מרגישה אחרי הכתבה שלך שלא בטוחה אם יש טעם 'לרדוף' אחרי קישורים, אלא להמשיך לעשות את מה שאני עושה.
    אז גם אם לא לזה התכוון המשורר, תודה בכל אופן.

  27. אני בטוח שגוגל אוהב "פרופיל קישורים טבעי" אבל הוא שונא "פרופיל קישורים מלאכותי שמתחזה לפרופיל קישורים טבעי", ושיש לו את הדרך להבחין בין השניים.

  28. פבל שלום
    ראשית, מאמר משובח, כהרגלך.
    אני מקדם את האתר שלי בעצמי- פנטסיה מתקנים מתנפחים.
    התחום הוא תחרותי מאד.
    כיום, לאחר כשנה, אני ממוקם במקום 3 בגוגל, במילת המפתח הראשית "מתנפחים" ובמקומות 1-3 בעוד מילות מפתח נוספות וכל זאת למרות שאין לי כמעט קישורים נכנסים (פחות מ 20, לאחר סינון הקישורים הפנימיים).
    כמו כן המלל באתר דל יחסית (אתר קטלוגי).
    כיצד ניתן להסביר את התופעה?
    הרי לפי דבריך פרופיל קישורים שכזה אינו טבעי בעליל.

    • פבל ישראלסקי

      היי משה, תודה על הפידבק.
      אני יכול להסביר את זה בצורה פשוטה – הפרופיל שלך נמדד ביחס למתחרים. רק ככה גוגל יכול להבין בעצם מהו ה- benchmark.
      ייתכן שהמתחרים שלך לא ממש משקיעים משאבים בבניית קישורים, אולי מדובר בביטויים עם רמת תחרותיות נמוכה יחסית ועוד מספר סיבות. אם הם לא משקיעים בקידום הביטויים עליהם אתה מתחרה, הרי שכמעט ללא שום פעולה כלל תוכל להיות מעליהם.

  29. פבל ממש פוסט לעניין,יש אפשרות שתפרט קצת יותר על ההבדלים בין קידום ישראלי בעברית לבין קידום באנגלית למשל. תודה רבה על הטיפים

  30. פבל מאמר מעולה למדתי ממך המון יש הרבה הגיון במה שאתה אומר אני יתחיל לגוון במילות המפתח ונראה אם היו תוצאות מבטיח לעדכן

  31. פבל שלום
    רציתי לשאול איזה סוג קישור אתה מציע להוציא לאתר שלי אים אני מוציא לו קישור מאתר בחול שלא באותה שפה של האתר שלי?יש כאן בעיה כי אים אני יוציא לו קישור עים הביטוי בעיברית לדוגמא "בניית אתרים" זה לא יראה טבעי למנועי החיפוש שאתר האנגלית יוציא קישור עים אנקור טקס בעיברית? יש כאלה שמציעים את שם החברה רציתי לדעת אים תוכל להרחיב על זה.בתודה מראש
    דרור שתיוי

    • פבל ישראלסקי

      נכון, זה באמת לא יראה טבעי. בדיוק בגלל הסיבה הזו תכלול באנקור את שם הברנד שלך באנגלית. כן כן, רק את שם הברנד בלי מילת המפתח שאתה רוצה לקדם.

      הגישה שצריך להשיג רק קישורים שמכילים את הביטוי שאתה רוצה לקדם באנקור, היא גישת SEO של לפני שנתיים בערך.

  32. האם זה מומלץ ליצור איזון של קישורים NF וקישורים F

  33. אי אפשר ליצור פרופיל קישורים טבעי.
    ברגע שאנחנו יוצרים אותו הוא לא טבעי.
    גוגל כל הזמן לומדת את הרשת, היא מוצאת את כל השיטות של מקדמי האתרים, ולא כל כך קשה לגלות קישורים שנוצרו באופן לא טבעי.

  34. בקיצור קרנבל 1 גדול הכל ניסוי ותהייה יש לך מספיק אתרים תנסה תדגום ואז תפיק מסקנות ואם אין זמן לך עם תחושת הבטן

  35. רעיון שעלה לי, אשמח, פבל וחברי הקהילה לתגובה: יש כלל בתחום הכתיבה
    התסריטאית שאומר "שמור את הטוב לסוף"
    התחלתי לקדם אתר ממש חדש, ותחילה בחרתי לקדמו בביטוי זנב ארוך עם פחות תחרות. ובעניין הקישורים, שזה הנושא של שאלתי…חשבתי תחילה לקשר את האתר למקומות פחות בעלי אימקפט, כמו פורומים, סימניות ואתרי מאמרים. כאשר האתר יתחיל לזכות באמון של גוגל ויראה תוצות, אקשר לדומיינים, מחד גיסא איכותיים ואידך לא ממש קשורים לנושא שלי ( כפי שאני רואה בהרבה אתרים שקודמו בהצלחה ) ורק כאשר האתר יראה התקדמות של ממש לתת "מכת המחץ" ולקשר מדומיינים סופר איכותיים שממש קשורים לנושא שלי.
    זקני השבט, מה אתם אומרים על שיטה זו? יעילה או מבחינת גוגל, אין זה משנה מהיכן אחיל לקשר?

    תודה!

    • פבל ישראלסקי

      לדעתי זה נשמע הכי טבעי ככה. פשוט תדמיין שאלו הם באמת השלבים האמיתיים של החשיפה.

      רק לא הבנתי למה בשלב האמצעי ("כאשר האתר יתחיל לזכות באמון….") הקישורים לא יהיו קשורים לנושא שלך? בכל מקרה תמיד כדאי שהם יהיו קשורים.

  36. בקשר לצביעת קישורים בצבע הטקסט והפיכתם לבלתי נראים – יש פה גם סיכון לסיווג הדף או האתר לכזה שמשתמש בשיטות כובע שחור. מאט קאטס גם מתייחס לנושא בבלוג שלו: http://www.mattcutts.com/blog/hidden-links/

  37. מאמר מעניין.
    עם זאת הרבה מאינפורמציה בו לא ממש מדויקת.
    1. אני אישית הכנסת את האתר שלי 200 תיקיות שמחליפות קישורים + לקחתי 50 מאמרים והפצתי את כולם ב 30 אתרים שנותנים להעלות מאמרים.
    אחרי שלושה חודשים גוגל העניק לאתר שלי פייגראנק 3. (כן כן אתר בן שלושה חודשים עם פייג 3). ממש השתוללתי עם הקידום (חשוב לציין שלא היה לי ידע באותה תקופה) ושום דבר לא קרה. אני חושב שאם אתה בעל אתר עם מוניטין של שנתיים + אתה בטח תפחד להשתולל עם הקידום ובצדק אבל אני אישית ממליץ למי שפותח אתר חדש בן חודש ככה לעשות את מה שאני עשיתי.

    2. התאוריה של 80 אחוז קישורים מאתרים עם פייג6 ורק 20 אחוז מפייג 0 – לפי דעתי המנוע של גוגל לא מסתכל על דברים כאלה, הגדולה של גוגל שכולם חודשבים שיש
    100 פרמטרים שלפני הפרמטרים האלה גוגל מחשב את הניקוד. לדעתי זו טעות יש רק 20-30 פרמטרים אפילו פחות. מי שמבין טוב באיפיון מערכות מידע יודע שלפעמים הפונקציונאליות הטיפשה והישנה היא החכמה והטובה.

    3. לגבי הנושא שצריך לקשר גם אל עמודים פנימיים ולא רק אל עמוד הבית,אחרת זה ניראה חשוד. טעות גדולה, הקישור צריך להוביל אך ורק לעמוד הבית ואולי לעוד עמוד אחד מרכזי (המוצר שאתה מוכר).
    את התאוריה הזו ניתן להוכיח בוודאות ע"י זה שלוקחים חברה גדולה למשל adtech.com מי שמכיר, זו חברה להגשת פרסומות אינטרנט הכי גדולה בעולם, אולי יש חברה אחרת יור גדולה שנקראת דאבל קליק (גוגל קנו אותם)אדטק זו חברה שמופיעה בעמוד הראשון כמעט בכל רצף ביטוי של התחום שלה.
    עם סורקים את האתר שלהם רואים שלכל עמוד פנימי יש לא יותר מ 10-30 קישורים ולעמוד הבית יש 122,000 אלף קישורים ש 100,000 מהם מגיעים מהפוטר.
    על מה זה מעיד? 1. צריך לקשר אל עמוד הבית (גם הגיוני לחזר את העמוד בו יש את כל המוצרים באתר) 2. הקישור של הפוטר לא כזה חלש.

    4. שאני מקשר אל האתר שלי אני לרוב מקשר מביטוי מילת מפתח, אבל אני אישית מכיר חברה שנקראת openx ש 90 אחוז מהקישורים שלה לא יוצאים ממילות מפתח אלא משם החברה OPENX.
    מכאן אפשר להסיק וגם קישור שיוצא מסתם מילה הוא קישור חזק.

    אני יותר ויותר מבין שאם רוצים למשוך תנועה אל העתר או פשוט למכור את המוצר או השירות שלך, הדבר הטוב ביותר הוא קידום בסיסי של האתר בית (האתר התדמיתי) ואת כל הכוח ומהמשאבים צריך להשקיע בכתיבת מאמרים שקשורים לתחום ולא לעלות אותם לאתר שלך, לפזר אותם באתרי מאמרים. בסוף המאמר לתת קישור לעמוד הבית שלך אבל להוסיף שם טלפון ואימייל ישיר כדי שהלקוח יוכל ליצור קשר ישירות.

    5. לגבי סעיף 11 במאמר, נכון מאוד ואני אישית בדקתי את זה. יש לי אתר עם 600 מאמרים בתחום הפירסום. הכנתי קטגוריה של ויקי הכוללת 50 מאמרים ובאמצעות פלאגין של וורדפרס
    יצרתי קישורים פנימיים אל המאמרים. פשוט עשיתי שבכל פעם שהמילה online advertising מופיע במאמר זה יפנה לעמוד ויקי שמסביר מה זה online advertising. זה לא עזר לקידום, רק הרס, גולשים סגרו אצלי דפים וברחו.(לפי סטטיסטיקות של גוגל)
    אך לגבי מה שרשום בהמשך הסעיף אני לא מסכים, אני אישית מכיר אתר שנקרא articlefactory.com הוא אתר מאוד גדול שבסוף כל מאמר יש לו שורת בשם
    Source: free articles from articlefactory.com ואת רצף הביטוי free articles הוא מקשר לעמוד הבית שלו וזה מסיבה אחת פשוטה:
    הרבה אנשים מעתיקים מאמרים בכדי לשתף אותם באתר שלהם. יש כאלה שלא נותנים קרדיט (וזה אסור) למרות שמהאתר שלי למעלה מעשרה אנשים לקחו מאמרים ולא נתנו קרדיט, אז מה אני יכול לעשות משהו? אני יכול לתבוע? ברור שלא כי למי יש את הזמן להתעסק בזה בכל השיגרה, אלה גם אנשים מחו"ל אז איפה אני אחפש אותם:) אבל זה לא פואנטה. הפואנטה היא שאם מי שהעתיק ממך את המאמר רוצה לתת לך קרדיט הוא פשוט מעתיק את כל המאמר עם המשפט של ה Source (שמכיל גם את הקישור לאתר) ואז הם מקבלים קישור מרצף הביטוי שהם בחרו free articles

    גוגל הוא מכונה שנבנתה ע"י בני אדם ולא ע"י אלוהים. כמובן שבני אדם קשה לתחמן אך לחלוטין אפשר אם יודעים איך לעשות את זה נכון.
    הדרך הטובה ביותר היא לקדם ותמיד להיות עם יד על הדופק, זה אומר סטטיסטיקות וניתוחים. ליצור מאמר בשיטה מסוימת, עם מילות מפתח, עם כותרת רלוונטית (שיש בה את מילות המפתח), מטה דיסקריפישן נכון שכולל את המילות המפתח וולראות איך האתר מתקדם, אם הוא מתקדם טובה להמשיך באותה הדרך, אם לא להבין מהר איפה הטעות ולהפסיק לעשות אותה.
    עוד טיפ מאוד חשוב. העולם שלנו חי ומתקדם באמצעות מה שנקרא "העתקה" ז"א שאם אתה רוצה אתר מצליח ומקודם פשוט תבחר 10 מילות מפתח וביטויים שקשורים לתחום שלך, תראה את האתר הכי חזק וגדול ותעתיק ממנו.
    שאני אומר להעתיק זה פשוט לעשות view source על העמודים ולראות את המבנה, מילות מפתח, תיאור מאמרים, לראות איך בנוי העמוד בית שלו (צבעים,מבנה,קטגוריות) וזו הנוסחה.

    מי שרוצה את לקבל את רשימת האתרים שהעלתי אליהם את כל המאמרים + תיקיות אינקס חינמיות מוזמן לפנות אליי למייל. חשוב לציין שאלה אתרים באנגלית.
    למרות שאפשר להכניס אליהם כל אתר שרוצים.

  38. פבל תודה על הסקירה אני תמיד נהנה לקרוא את הבלוג שלך 🙂

    השאלה שלי היא לגבי הלינקים שדברת עליהם היוצאים מאתרים גדולים בעלי PR גבוה כמו נענע או תפוז.
    הרי קישורים אילו שלא מוציאים אותם מתגובות אלא מתוך מאמר הם כמעט תמיד בתשלום,
    האם "גוגל" לא יודע את עובדה זו?
    ואם הוא יודע, למה זה לא פוגע באיכות של הלינק?

  39. כתבה ממש טובה, בהחלט החכמתי ויש מה לשיים בשלב זה 🙂

    תודה על הפוסט העסיסי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

תודה רבה על השיתוף ! לייק קטן לעמוד שלנו, ותשארו בעניינים על כל מה שחדש כאן :

שתפו את הפוסט עם חברים