שדרוג משמעותי לגוגל אנליטיקס: In-Page Analytics

איתי ברנר

גוגל הציגה ביום שישי שדרוג משמעותי לכלי המדידה שלה, Google Analytics, שנקרא In Page Analytics. השדרוג מאפשר לנתח עמודים ספציפיים בקלות רבה יותר מאשר קודם, ובעיקר, לבדוק את אחוז יחס ההקלקה (CTR) על הקישורים השונים בכל עמוד ועמוד (עד היום היה ניתן לבצע זאת בצורה מוגבלת כאשר תמיד חייבים להתחיל מדף הבית). השרות החדש אינו מצריך שינוי בקוד אותו מטמיעים באתר והוא למעשה מתבסס על הנתונים אשר נאספו באופן שוטף.

שימוש בכלי In-Page Analytics

על מנת להדגים את התכונה החדשה, נניח שאנחנו רוצים לבדוק כמה אנשים בדף פנימי מסוים חזרו אל דף הבית. עד היום היינו צריכים לגשת לאפשרות Navigation Summary בתוך דף מסוים ושם לבדוק את אחוזי היציאה הכתובים ליד דף הבית (כלומר, אנשים אשר ניווטו אליו מהדף הנבחר). באמצעות התכונה החדשה, נוכל במקום זאת ללחוץ על In-Page Analytics ולצפות בתמונת מסך של העמוד כאשר ליד כל קישור כתוב את אחוז האנשים שלחצו עליו. בצידי המסך נוכל לראות נתונים נוספים הנוגעים לדף כגון זמן שהייה ממוצע, מספר צפיות, רווחי אדסנס ומקורות כניסה ויציאה.

למשל, בתמונה הבאה מתוך דף קורס קידום אתרים מהבלוג AskPavel, נוכל לראות כי שני הקישורים העליונים קיבלו כמעט אותה תשומת לב מן הגולשים, בעוד הקישור התחתון קיבל בערך חמישית מכך:

ניתוח דף באמצעות in page analytics

למי שהפירוט הזה לא מספיק, יכול לבצע סינון נוסף כמו למשל בחירה בגולשים אשר הגיעו דרך מילת מפתח מסוימת לעמוד הספציפי. אפשרות זו יכולה לחסוך שימוש בסגמנטים המתקדמים של אנליטיקס אשר נחשבים לקצת פחות ידידותיים.

הסוף למפות החום (Heat Maps)?

למרות שמדובר בחדשות טובות לכל מי שהתעצל עד היום להתקין מפות חום (ועל כך בהמשך), יש לכלי מספר מגבלות הנובעות מאופן הפעולה שלו:

  1. חוסר היכולת לנתח קישורים חיצונים או מקורות שלא הוגדרה עבורם מדידה ( מספר ההורדות של קובץ ZIP שיושב על השרת של האתר למשל). במקרים כאלו פשוט לא ייראו בועות למרות שברור שאחוז מסוים מן הגולשים לחצו באותו המקום. מבחינה טכנית, הכלי פשוט לא יכול להציג נתונים אם היעד הבא של הגולש לא היה תחת מעקב של אנליטיקס.
  2. בדומה לסעיף הקודם, אין אפשרות למדוד קליקים שמתבצעים על גבי iframe.
  3. אם לדוגמה יש בדף שני קישורים לאותו עמוד (אחד תמונה ואחד טקסט), הכלי יציג עבור שניהם את אותם נתונים מכיוון שהוא לוקח בחשבון רק את כתובת ה-URL ולא את המיקום הוויזואלי של האלמנט בדף.

למרות מגבלות אלו, אין ספק שהכלי החדש מהווה תחרות רצינית לשירותים חיצונים המתבססים על מפות חום. בניגוד לכלי של גוגל, מפות חום מתבססות על הקלטה חיה של לחיצות המשתמשים עם העכבר ולכן הן מדויקות יותר ולא סובלות מאותן בעיות. מן הצד השני, שירות מפות חום דורש בדרך כלל להשתמש בסקריפט חיצוני שונה לכל עמוד ועמוד. מדובר לא רק בבעיה של משאבים, אלא גם בחדירה עמוקה יותר לפרטיות המשתמשים (כמובן שגם בשירות האנליטיקס יש חדירה ברמה מסוימת). סביר להניח שמי שלא היה זקוק עד היום לשירות שכזה בתשלום, יחשוב פעמיים אם להשתמש באחד כזה כאשר יש לו אופציה חלופית וחינמית.

במאמר מוסגר, חשוב לזכור כי קיימים שירותים מתקדמים אף יותר להם יכולת דיוק עדיפה עשרות מונים, לדוגמה, מעקב אחר תנועות העיניים של המשתמש אשר נמצא בעמוד מסוים עוד לפני שידו נגעה בעכבר.

לדעתי האישית ולסיכומו של עניין, גם אם מעולם לא ניסתם לנתח את האתר שלכם בצורה ויזואלית, שווה לבדוק את התוספת החדשה ולנסות לגלות באמצעותה תובנות חדשות. כשמדובר בשימושיות ואנליזה של אתרים, כל פסיק קטן יכול לעשות את ההבדל.

שתפו:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
נכתב על ידי
עורך וכותב תוכן עצמאי, בין היתר הקים את Web Wiz המספקת פתרונות כתיבת תכנים וניהול תוכן.
0 0 הצבעה
קלות השימוש
0 0 הצבעה
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעה
תמיכה טכנית
0 0 הצבעה
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest
10 תגובות
הישן ביותר
החדש ביותר בעלת הכי הרבה הצבעות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
שי משען
89858
פרסום באינטרנט
יורם ליכטנשטיין
88800
תוכן וקופירייטינג
דוד כהן
88286
מדיה חברתית
דפנה בן יהושע
66915
קידום אתרים
ירון אחר
65142
שיווק דיגיטלי
מיטל אור
16
קידום אתרים
מיטל אור
35
מדיה חברתית
מיטל אור
52
מדיה חברתית
מיטל אור
56
קידום אתרים
מיטל אור
88
קידום אתרים
לא חבל לפספס?

קהילה של +15,000 מקצוענים כמוך נהנים לקבל מאיתנו טיפים עדכניים על קידום אתרים ושיווק באינטרנט, מדריכים מעמיקים, מקרי בוחן וכלים, היישר לתיבת המייל. רוצה להצטרף?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
10
0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
()
x