IGTV לעסקים: טיפים שיעזרו לכם לשלוט בפלטפורמת הוידאו החדשה של אינסטגרם

מור מריג'
IGTV לעסקים

אינסטגרם הפכה להיות הרשת החברתית הכי מעניינת בשכונה. היא לא מפסיקה לחדש, להתחדש, לעשות ניסויים, להוסיף פיצ’רים, אפקטים ומה לא. היא נותנת פייט רציני ליוטיוב עם ה- IGTV, מתחרה בעקשות בסנאפצ’ט עם הסטוריז ובכלל, נראה שהיא לא תנוח עד שתשאיר אבק למתחרות ותשיג לעצמה דומיננטיות ברורה ומוחלטת.

בתחילת השבוע דברנו על כל החידושים האחרונים שהיא בישלה לנו, כשהעיקרי והבולט שבהם הוא ה- IGTV. אינסטגרם החליטה לפרוץ את מגבלת 60 השניות כי היא הבינה שהעולם מתקדם חזק לכיוון הוידאו.

עם ההבנה הזאת וההפנמה שזה הכלי הכי חזק שיש לה – היא האריכה את משך הזמן של הסרטונים והשיקה אפליקציה שכולה מוקדשת אך ורק לוידאו.

“אנחנו מאמינים שזה העתיד של הוידאו. אנשים ימשיכו לצרוך ממנו ולבלות יותר ויותר זמן על בידור או למידה דרך המכשירים הניידים. המטרה שלנו היא להפוך את זה לקל יותר עבורם ולקרב בינם ובין יוצרי התוכן שהם אוהבים”.

  • אז מה כדאי לנו לפרסם שם?
  • איך כדאי לנו לפרסם שם?
  • מה המשמעויות של זה עבורינו, כמשווקים?
  • ובעיקר, איך נוכל להשיג בולטות, ליצור עניין ולרתום את הפיצ’ר החדש לטובתנו?

החלק השני של הפרויקט יוצא לדרך והפעם ננסה להבין איך להשתמש ב- IGTV לעסקים!

למה בכלל כדאי לנו להשקיע בוידאו?

תחשבו רגע על עצמכם. על האופן שבו אתם צורכים תוכן. כמה זמן ביום אתם מקדישים לצפיה בערוצי הטלויזיה? וכמה זמן אתם מקדישים ליוטיוב, לאינסטגרם, לנטפליקס, לתוכן שאתם יכולים לצרוך בצורה ממוקדת, מתי שאתם רוצים וכמה שאתם רוצים? הבנתם את הקטע. אנשים היום צופים פחות בטלויזיה ויותר בתכנים דיגיטליים. התחזיות צופות שעד שנת 2021, 78% מנתוני הגלישה הסלולרית יורכבו מצפיה בוידאו. מה גם, שרואים עליה ברורה בביקוש לתוכן שנוצר על ידי אנשים שהם לא בהכרח מוכרים, אלא אנשים מהשורה, אני ואתם, שעולים ללייב בפייסבוק, יוטיוב או אינסטגרם. זו הסיבה שכל בעל עסק צריך לחשוב איך הוא משתמש בנתונים האלה כדי לתת לקהל שלו את מה שהוא מחפש.

מה המשמעות של IGTV לעסקים

אז הבנו למה זה חשוב ולמה כדאי לנו להשקיע בוידאו. כמשווקים, או כבעלי עסקים, חשוב לזכור שמדובר בדרך קלה ומהירה לתקשר עם הקהל וזו גם הזדמנות מדהימה לחשוף אתכם ואת השירותים שלכם בפני אנשים חדשים. כמו בכל דבר, גם כאן ככל שתקדימו לאמץ וככל שתהיו הראשונים בתחומכם שעושים את זה, כך תרוויחו יותר ותמתגו את עצמכם כעסק חדשני ורלוונטי שיודע לקרא את המפה ולספק ערך למשתמשים. יש פה פוטנציאל לבנות קשרים חזקים ולהגביר את האמון בכם מבלי להיות מוגבלים לסוג אחד של תוכן, אורך או פורמט. תכף גם ננסה להבין איך עושים את זה.

לפני שמתחילים צילומים, כמה עקרונות בסיס של ה- IGTV

כדי להגיע לתוצאה מספקת, קחו בחשבון כמה מההנחיות של אינסטגרם לגבי פרסום וידאו ב-IGTV:

  • הסרטונים צריכים להיות בפורמט של מסך מלא ובצורה אנכית בלבד.
  • תוכלו לצלם כל דבר בטווח של בין 15 שניות ל-60 דקות (כרגע סרטונים של 60 דקות זמינים רק לחלק מהמשתמשים. כל השאר בינתיים יכולים להעלות וידאו שאורכו המקסימלי הוא 10 דקות).
  • הוידאו יתחיל לפעול אוטומטית מיד כשתפתח אפליקציית IGTV והמשתמשים יוכלו להגיב עליו, לתת לייק או לשלוח אותו לחברים בהודעה פרטית.
  • ליוצרים תהיה תחנה, ממש כמו שיש ליוצרים ביוטיוב (כל אחד יכול להיות יוצר ובעל תחנה, תוכלו לקרא על זה כאן תחת הכותרת: איך מעלים וידאו ל- IGTV).
  • אפשר להעלות את הוידאו דרך האפליקציה, אבל גם דרך המחשב (כדי לא לפגוע באיכות, במידה וערכתם אותו על מחשב).
  • גודל הקובץ: עד 3.6 ג’יגה.
  • סוג הקובץ: MP4.
  • מידות: 9:16.
  • תמונת קאבר לוידאו: פורמט JPG.

מלבד הדברים הטכניים, יש עוד כמה המלצות שאינסטגרם העבירה ליוצרים:

צלמו באיכות הגבוהה ביותר שתוכלו

כלומר, כוונו ל4K.

העזרו באפליקציות

אינסטגרם לא מתביישת לשלוח אתכם לאפליקציות אחרות כדי שאלה יהפכו את התוכן שלכם לטוב יותר (כי זה הרי בסופו של דבר האינטרס שלה). בעקרון היא ממליצה לכם לעבוד עם Filmic Pro או InShot. בנוסף, היא ממליצה לכם לקנות מיקרופון כך שאיכות הסאונד תהיה טובה יותר מזו שקיימת בטלפונים ניידים.

ציידו את עצמכם

השקיעו באפקטים שיוצרים אשליה של גיוון בעדשות כמו למשל Olloclip או Photojojo, חשבו על תאורה וצרפו חצובה כדי לשמור על יציבות.

ואלה עיקרי הדברים, אבל אם בכל זאת תרצו להוריד את ספר ההנחיות המלא של אינסטגרם תוכלו לעשות את זה ממש כאן.

ועכשיו לחלק המעניין…

טיפים שיהפכו אתכם לתותחי IGTV ולשליטים הבלתי מעורערים של הפלטפורמה

לכל וידאו יש שם

תנו לסרטון שלכם שם, תיאור ובחרו לו תמונת קאבר שתהיה מפתה, מעניינת ומושכת ללחיצה. כיום אמנם מנוע החיפוש של אינסטגרם מוצא וידאו רק בהתבסס על השם, אבל כדאי בכל זאת להזין נתונים ולשלב מילות מפתח בכל מקום בו זה מתאפשר, ולו רק כהכנה ליום בו אינסטגרם תשפר את מנוע חיפוש הסרטונים שלה.

עריכה

הקפידו שהסרטונים שלכם יהיו מהודקים, ענייניים ומעניינים. אם אין לכם אפשרות לעשות את זה דרך הטלפון, עשו זאת דרך המחשב. השתמשו בתוכנת עריכה שתספק לכם את היכולת הבסיסית לשפר את הוידאו ולהוציא החוצה רגעים מתים וכאלה שעלולים להבריח או לשעמם את המשתמשים. אם החלטתם לבצע את העריכה דרך המחשב, העלו את הסרטון ל- IGTV גם כן דרך המחשב. ככל שתעבירו את הקובץ ממקום למקום – האיכות שלו תלך ותרד.

כתוביות

אינסטגרם ממליצה לכם לקנות ציוד הקלטה איכותי ולא להסתמך על האיכות של הטלפון. אבל אם זה עוד מוקדם לכם ואם רוצים לחסוך את ההשקעה בשלב הזה, כדאי להוסיף לסרטונים כתוביות, כדי להבטיח שאם לא ישמעו אתכם היטב, לפחות יוכלו לקרא ולהבין בקלות על מה אתם מדברים. יתרון נוסף, לא תמיד המשתמשים יכולים להפעיל סאונד. כתוביות יאפשרו להם לצפות בוידאו בכל מצב.

מעניין > ארוך

זה שנתנו לכם לצלם עד 10 דקות לא אומר שאתם בהכרח צריכים לנצל את כולן. אם יש לכם איך לשמור על רמת עניין גבוהה במשך 10 דקות – לכו על זה. אם אתם סתם מורחים את הזמן – רדו מזה. עדיף שתהיו מעניינים וקצרים מאשר ארוכים אבל משעממים. אתם הרי לא רוצים לגרום למשתמש לסגור אתכם ולהמשיך הלאה, במיוחד אם זה אומר שכל כך שעממתם אותו שהוא אפילו לא ירצה לראות דברים מכם בהמשך. חשבו על טובת המשתמש וזכרו שגם וידאו של 2-3 יכול לעשות את העבודה.

קדמו את עצמכם

אחרי שהעלתם את הוידאו, קדמו אותו מתוך איזור הסטורי. תוכלו לעשות איזשהו טיזר שיסקרן אנשים וישלח אותם לצפות בגרסא המלאה. רק אל תשכחו להוסיף לינק מהסטורי שישלח את המשתמשים לוידאו שעשיתם ב-IGTV. חפשו את האייקון של הלינק בשורה העליונה של הסטורי. ברגע שתלחצו על הלינק, אינסטגרם תציע קישור לוידאו IGTV.

האשטגים

אל תוותרו עליהם כי זאת הדרך של המשתמשים למצא אתכם. זה עובד ממש כמו פוסט באינסטגרם שבו אתם מוסיפים האשטגים באזור הדסקרפשן. עשו בדיוק את אותו הדבר גם כאן.

בדקו את הסטטיסטיקות שלכם

הכל מדיד. כמו שאתם מסתכלים על נתוני האתר, הפייסבוק והקמפיין, כך הקפידו לבדוק גם את נתוני המעורבות והצפיות ב-IGTV. בסופו של דבר, אתם עובדים על זה קשה וכדאי שתשקיעו את המאמצים שלכם במקומות הנכונים. למדו אילו סרטונים משיגים תוצאות טובות ושכפלו את ההצלחה. סרטונים שלא עושים את העבודה ירמזו לכם שכנראה אין צורך לייצר עוד מהם וכדאי לחשוב בכיוונים אחרים.

תהיו אתם

זוכרים איך התחלנו? אמרנו שהמשתמשים מעדיפים סרטונים של אנשים מהשורה, כאלה שמזכירים להם את עצמם. פחות סרטונים של ידוענים או כאלה שיש להם אמצעים לעשות דברים בצורה מושלמת. וזה בדיוק העניין. אף אחד לא מצפה מכם לעשות את זה מלוטש מדי ומושלם מדי. פשוט תהיו אתם. עם הצחוק של המבוכה, עם הבלבול הרגעי, עם הטבעיות ועם האותנטיות.

השקיעו בתמונת הקאבר

עומדות בפניכם שתי אופציות: או לבחור איזשהו שוט מעניין ומייצג מתוך הוידאו שצילמתם או להעלות תמונה שעצבתם והכנתם במיוחד עבור הסרטון. בחרו בתמונה שתהיה מושכת וגם כזו שתתן קצת מושג לגבי מי אתם או על מה אתם הולכים לדבר. אם החלטתם לעצב תמונה במיוחד, לכו על משהו קליט ושמרו על השפה העיצובית גם בשאר הסרטונים שתעלו כך שיוכלו לזהות אתכם מיד ולדעת שמדובר בכם גם במבט חטוף.

מה כדאי לצלם אם רוצים להוציא את המקסימום מ- IGTV לעסקים?

אם הכוונה שלכם היא להשתמש ב- IGTV לשימוש פרטי אתם יכולים לעשות כל שטות שאתם רק רוצים. אין חוקים. אבל אם המטרה היא להעלות מכירות ולהשתמש ב- IGTV לעסקים שלכם – גם פה אין חוקים אבל כדאי ליצור תוכן שהוא מכוון יותר למטרה הזאת. למשל:

מדריכים

כל מיני תכני HOW TO למיניהם. זה עובד ביוטיוב, זה עובד בפייסבוק וזה יעבוד גם באינסטגרם, כי בסופו של דבר, הפלטפורמה אולי שונה אבל הצרכים שלנו נשארו זהים. אנחנו רוצים ללמוד דברים ולדעת איך נוכל להיות טובים יותר. צרו מדריכים קצרים עם טיפים קטנים ושימושיים שיוכלו להקל או לעזור לקהל היעד שלכם. זה יכול להיות על השירות שלכם, על המוצרים שלכם או משהו שלמדתם מהנסיון שלכם.

מאחורי הקלעים

אנשים אוהבים להציץ למה שקורה מאחורי הקלעים. תנו להם מזה! זו דרך מעולה להראות את האישיות שלכם ובעיקר להראות שאתם אנשים, לא עסקים. ככה גם יהיה הרבה יותר קל לצופים להתקרב אליכם ולפתח אמון כלפיכם.

שתפו בטיפים ובמידע פנימי שיש לכם על התעשיה בה אתם עובדים

הפתיעו את הצופים. ספרו להם דברים שהם לא בהכרח יודעים, חשפו אותם לעניינים שקורים בתוך החברה או לתהליכים שאתם עובדים עליהם ותנו טיזרים קטנים לגבי דברים שעתידים לצאת בהמשך. צרו דריכות וסקרנות לגבי המשך הפעילות שלכם ותנו להם סיבה להמשיך לעקוב ולצרוך את התוכן שלכם.

בקיצור…

יש המון פוטנציאל ב- IGTV לעסקים, צריך רק לדעת איך לממש אותו. אפשר וכדאי להתייחס אליו קצת כמו אל פייסבוק לייב, וזו בסך הכל עוד דרך להגיע למשתמשים שאולי לא בהכרח נמצאים או צורכים תוכן כזה בפייסבוק.

אני מקוה שהפוסט הזה עוזר להבין את הפלטפורמה החדשה קצת יותר טוב ושהצלחתי לעשות סדר. אם יש לכם טיפים נוספים – שתפו אותי בתגובות כדי שכולנו נוכל ללמוד מהם 💪

נכתב על ידי
כותבת, עורכת ובעיקר אוהבת מילים מהרגע בו גיליתי אותן. נדמה שתמיד עשיתי את זה ואלה רק הנושאים שהשתנו עם הזמן. כיום, לאחר שנתיים בהן התמקדתי בשיווק דיגיטלי, מרגיש לי שמצאתי איך לשלב בין שני התחומים שהכי מרתקים אותי.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות

תוכן עניינים

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.