כך שינוי מיקום אחסון האתר משפיע על SEO

מיטל אור
בשיחה עם ג'ון מולר מגוגל עלתה השאלה האם שינוי מיקום אירוח האתר יכול להשפיע על הביצועים שלו בתוצאות החיפוש. השאלה המדויקת יותר נגעה למיקום אחסון האתר, למשל אתר אוסטרלי אשר מעביר את האחסון לארה"ב.
כך שינוי מיקום אחסון האתר משפיע על SEO

על פי ג׳ון מולר, גוגל מתייחסת לשינוי מיקום האירוח של האתר ואפשר לצפות למספר שינויים בעקבות הפעולה. בתחילה, גוגל תאט את הסריקה וזהו השינוי הגדול ביותר שאפשר להבחין בו בתחילת הדרך. הדבר נעשה כדי לוודא שגוגל לא תגרום לבעיות בשל סריקת האתר בתדירות גבוהה מדי.

קצב הסריקה יחזור לעצמו ברגע שגוגל תוודא כי אין כל בעיות באתר ובשינוי שנעשה. מולר הוסיף כי האטה בקצב הסריקה תקרה בכל מקרה של שינוי מיקום האחסון, בין אם הוא באותו המקום (למשל אוסטרליה לאתר אוסטרלי) ובין אם המקום המארח נמצא באזור שונה.

גוגל פועלת בזהירות

על פי ג׳ון מולר, ככל שהדבר נוגע להעברת אירוח, יתכן שייראו שינויים של קצב הסריקה וזאת כיוון שגוגל פועלת בזהירות ורוצה לוודא שהיא לא גורמת לבעיות. האטת הסריקה היא אוטומטית והשינוי הוא אמצעי זהירות. ברגע שהמערכות ירגישו כי אין כל בעיה לחזור לקצב הסריקה הרגיל, הוא יחזור לעצמו. קצב הזחילה לא קשור לסוג שינוי האירוח והוא יקרה בין אם נעשה שינוי בספק ובין אם בין מדינות מארחות.

זמן טעינת האתר עשוי להיות מושפע וכמובן שהמשתמשים יוכלו להרגיש את השינוי. עבור גולשים אשר מתגוררים במקום מרוחק מהמקום בו מתארח האתר, החוויה עשויה להיות איטית באופן משמעותי. התוצאה עשויה להיות השפעה על גורמי דירוג המהירות וחווית הדף.

לצפייה בתשובתו של ג׳ון מולר

חשיבות קרבת האחסון למשתמשים

על פי ג׳ון מולר, שינוי האחסון יכול להשפיע מבחינה גיאוגרפית כאשר ככל שהגולשים מרוחקים יותר ממקום האחסון כך יתכן וטעינת האתר תהיה איטית יותר. הדבר יכול להיות משמעותי לחוויית המשתמש ולכן גם להשפיע על דירוג האתר ברשת.

אחד הפתרונות האפשריים הוא אירוח של האתר במספר מקומות בו זמנית. כדי למנוע את האפשרות שזמן טעינת האתר יושפע לרגע, אפשר לשקול אירוח במספר שרתים הנמצאים במקומות שונים.

מולר התייחס בתגובתו גם להשפעה של האחסון על המיקוד הגיאוגרפי ואמר כי על מנת למקד את המשתמשים במיקום מסוים יש להשתמש בדומיין ברמה העליונה של קוד המדינה וכי למיקום האירוח יש השפעה זמנית בלבד על הסריקה וכי היא לא משפיעה על המיקוד הגיאוגרפי.

שתפו:
נכתב על ידי
מיטל אור, בעלת חברת כתיבת תוכן באנגלית ובעברית. שמה אנשים לפני העסק ועוזרת לעסק להתבטא הכי טוב ברשת.
0 0 הצבעות
קלות השימוש
0 0 הצבעות
פיצ'רים ופונקציונליות
0 0 הצבעות
תמיכה טכנית
0 0 הצבעות
תמורה לכסף
הרשמו
הודע על
guest

0 תגובות
פידבקים מוטבעים
צפייה בכל התגובות
עומר לייבנזון
54
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
38
מדיה חברתית
עומר לייבנזון
120
קידום אתרים
יורם ליכטנשטיין
104778
תוכן וקופירייטינג
שי משען
100218
פרסום באינטרנט
דוד כהן
99112
מדיה חברתית
דנה רוזן
82407
ניהול קהילה
נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בדיגיטל

מעל 15,000 אנשי שיווק ובעלי עסקים נשארים מעודכנים בכל מה שחדש בשיווק דיגיטלי מאז 2007

0
נשמח לשמוע את דעתך, נודה לתגובהx
שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.
לוגו דייסון

189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא

424%

הכנסות מהאתר

לוגו קפה עלית

139%

מבקרים חדשים באתר

לוגו נקסט

258%

רכישות אורגניות

לוגו קפה עלית
139%

מבקרים חדשים

לוגו דייסון
189%

יחס המרה למודעות

לוגו איסתא
424%

הכנסות מהאתר

שיווק דיגיטלי שמביא תוצאות.